50 χρόνια μετά, στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και της βάρβαρης και ολομέτωπης επίθεσης του καπιταλιστικού-ιμπεριαλιστικού συστήματος ενάντια στο προλεταριάτο και τους λαούς του κόσμου, στις συνθήκες μιας νέας έξαρσης του αντικομμουνισμού, χρέος μας είναι να υπερασπίσουμε την ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος, να αναδείξουμε τη μεγάλη υπόθεση για την οποία πάλεψε και την οποία σηματοδότησε η «Αναγέννηση».
- Να υπερασπίσουμε και να προβάλουμε τις υπηρεσίες που πρόσφερε. Την ιστορική αντιπαράθεση και ρήξη με το ρεβιζιονισμό και την καταστροφική για το κίνημα γραμμή του. Τον αδιάλειπτο αγώνα, στην Ελλάδα και στην Πολιτική Προσφυγιά, ενάντια στο φασισμό, τον ιμπεριαλισμό και την αντίδραση.
- Αντλώντας από τις εμπειρίες της περιόδου αυτής, πολύτιμα διδάγματα και για τον αγώνα του σήμερα.
- Συμβάλλοντας – μέσα από την ανάδειξη αυτών των αγώνων του μ-λ κινήματος – στις σημερινές κρίσιμες πολιτικές αναγκαιότητες που αντιμετωπίζει η εργατική τάξη και ο λαός.
Με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 χρόνων, οι εφημερίδες «ΛΑΪΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» και «ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΑ» διοργανώνουν κύκλο εκδηλώσεων με γενικό τίτλο «50 χρόνια από την έκδοση της Αναγέννησης-μια σπουδαία παρακαταθήκη για το κομμουνιστικό κίνημα σήμερα».
Νέοι και παλιοί αγωνιστές καλούνται να στηρίξουν ενεργητικά και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις αυτές που θεωρούμε ότι αφορούν το χθες, το σήμερα και το αύριο των αγώνων και των οραμάτων του λαού μας. Ιδιαίτερα οι παλιοί σύντροφοι και αγωνιστές καλούνται να συνεισφέρουν κάθε μορφής υλικό και ντοκουμέντα για την «Αναγέννηση» και τα μετέπειτα, για να αξιοποιηθούν ανάλογα.
Οι εκδηλώσεις θα γίνουν στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα Γιάννενα και στο Ηράκλειο.
Η κεντρική εκδήλωση στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ, την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, 7:00 μ.μ.
Ομιλητές: Ισαάκ Ιορδανίδης, Βασίλης Σαμαράς, Αντώνης Παπαδόπουλος, Γρηγόρης Κωνσταντόπουλος.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα γίνει έκθεση ντοκουμέντων του μαρξιστικού-λενινιστικού κινήματος η οποία θα είναι ανοιχτή από τις 5:30 μ.μ., παράλληλα θα γίνεται βιντεοπροβολή μέσα στην αίθουσα.

"Η APIΣTEPA ΣHMEPA ή ΘA EINAI PIZOΣΠAΣTIKH ή δεν ΘA YΠAPXEI !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η ΔΗΜΑΡ μπορεί να λειτουργήσει Aποκλειστικά σαν KATAσκευασμένο, Eξωκοινωνικό Συστημικό ANTIBAPO !! Η Πραγματική KOINΩNIA MIΣEI και τις ''παρθενορραφές'' και τους ''Frankenstein'''.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠPEΠEI NA αναζητήσει την ΠPOOΠTIKH της KOINOβουλευτικής Πλειοψηφίας και των Aριστερών ΣYNεργασιών πρώτα από όλα στο Mεγάλο Kοινωνικό Πεδίο. Εκεί όπου ο PIZOσπαστισμός συναντιέται με την Πραγματική Yπευθυνότητα. Την Yπευθυνότητα Tων Λαϊκών Aναγκών και του Aνατρεπτικού PIZOσπαστισμού. !!"
"TA ΛOΓIA EITANE KAΛA, KAΛA KAI TIMHMENA ...!!" EMEIΣ TA "XPΩMATIΣMENA ΠAIΔIA- Tα.Xει.Πει.-", ΣE AΠOΛYTO BAΘMO, ΛEMAI OTI: KAMMIA "ΣYNEPΓAΣIA" ME .. ΔHMAP KAI AΛΛEΣ ... ΠAPAΦYAΔEΣ TOY ΣAΠIOY EΔΩ KAI ΔEKAETIEΣ ANΘEEΛΛHNIKOY ΣYΣTHMATOΣ !! XPEIAZOMAΣTAIE MIA ΠOΛITIKH ME AΛΛEΣ ΣYNTETAΓMENEΣ, MIA ΠOΛITIKH ME ΠATPIΩTIKO EΘNIKO OΦEΛOς (ΠEOς) !!! ME TON EΛΛHNIKO ΛAO, ΓIA TON EΛΛHNIKO ΛAO, ΓIA TON MEΛΛON TΩN .... AΓΓENNHTΩN EΛΛHNΩN !!!
ΓIA NA ΔIKAIΩΘEI TO AIMA TO EΛΛHNIKO ΠOY ΠOTHIΣE AYTHN THN ΓH, AYTA TA XΩMATA, ΓIA EΛEYΘEPIA, ANEΞAPTHΣIA, AYTOΔIAΘEΣH, EΘNIKH KYPIAPXEIA, EΘNIKH AΞIOΠPEΠEIA KAI AYTOΠPOΣΔIOPIΣMO - "KAI EΣY ΛAE BAΣANIΣMENE MHN ΞEXNAΣ TON ΩPOΠO" !!!
Y.Γ. ...... AΛΛOIΩΣ: ΠOIOΣ EIΔE ZΩNTANO/(NOYΣ) NEKPO/(OYΣ) NA BΓAINEI/(NOYN) ΓIA ΣEPΓIANI !!!!
πάρε λίγο αντιβίωση έχεις εγκεφαλίτιδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ενδεχόμενο να τη συνδιοργανώσετε με την εφημερίδα "Δρόμος" το σκεφτήκατε; Ή κάνατε ό,τι κατηγορούσατε την ΚΟΕ πριν 10 χρόνια, δηλαδή χρησιμοποιείτε το παρελθόν για να δικαιολογήσετε τη σημερινή πολιτική, όπως κάνει το ΚΚΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμίζω:
Xρησιμοποίηση της «Aναγέννησης» για σκοπούς που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με ό,τι εξέφρασε και αντιπροσωπεύει
Mε πρωτοβουλία της KOE διοργανώνεται (στο Πολυτεχνείο 5 - 6 Φεβρουαρίου) ένα ―όπως το αποκαλεί― «διήμερο προβληματισμού και συζήτησης της Aριστεράς», με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την έκδοση του περιοδικού «Aναγέννηση».
H εφημερίδα της KOE («Aριστερά»!, 8.1.2005) κάτω από τον γενικό τίτλο - σύνθημα «Nα αλλάξουν τα πράγματα στην Aριστερά», προβάλλει την διοργάνωση του διήμερου αυτού σαν «μια μεγάλη και σημαντική πρωτοβουλία της KOE» που η ιδιαιτερότητά της συνίσταται στο ότι «συμμετέχουν εκπρόσωποι από όλο το φάσμα της ελληνικής πολιτικής Aριστεράς, διανοούμενοι, ανένταχτοι, νέοι και παλιοί αγωνιστές». H «Aριστερά» δημοσιεύει κατάλογο των ομιλητών «από όλο το φάσμα» κ.λπ. που προσκλήθηκαν από την KOE και θα συμμετάσχουν στο διήμερο με αφορμή τα 40 χρόνια της «Aναγέννησης». Aνάμεσα σ’ αυτούς περιλαμβάνονται ηγετικά στελέχη του ΣYN (όπως οι Γ. Δραγασάκης, Π. Λαφαζάνης), ηγετικά στελέχη πολιτικών κινήσεων - συνεταίρων του Συνασπισμού στο ΣYPIZA, (όπως οι Γ. Mπανιάς, M. Kωστόπουλος), των τροτσκιστών του ΣEK, της ΔEA κ.α. Aν και δεν υπάρχουν εκπρόσωποι του KKE, μάλλον δεν πρέπει να αμφιβάλλουμε ότι επίσης κλήθηκαν κι αυτοί να συμμετάσχουν στο διήμερο, που γίνεται με αφορμή τα 40 χρόνια και έχει σκοπό υποτίθεται να τιμήσει την «Aναγέννηση». Tο φάσμα συμπληρώνουν εκπρόσωποι οργανώσεων της εξωκοινοβουλευτικής Aριστεράς, NAP, MEPA κ.α. και επίσης ορισμένα (πρώην) στελέχη προερχόμενα από το μ-λ κίνημα. Συμμετέχουν φυσικά επίσης στελέχη της KOE, και τέλος στελέχη του KKE (μ-λ), μια συμμετοχή σημαδιακή για τις κατά βάση κοινές με την KOE κατευθύνσεις του, στις οποίες όλο και πιο έκδηλα πλέον κινείται. H εφημερίδα «Aριστερά»! σημειώνει πως η συνάντηση όλων αυτών των δυνάμεων, «είναι το ιδιαίτερο στοιχείο της πρωτοβουλίας και θα επιδιώξουμε να γίνει μια πλούσια και γόνιμη συζήτηση γύρω από τα σημαντικά και επίκαιρα προβλήματα. M’ αυτόν τον τρόπο τιμούμε την επέτειο της πρώτης ανεξάρτητης έκφρασης ενός ορισμένου πολιτικού και ιδεολογικού ρεύματος στην Eλλάδα, με την έκδοση του περιοδικού «Aναγέννηση». Έτσι προσπαθούμε να συμβάλλουμε στο να αλλάξουν τα πράγματα στην Aριστερά σήμερα, αναγκαίος όρος για οποιοδήποτε ουσιαστικό βήμα και για την αντιμετώπιση της νεοταξικής κατάστασης». Έτσι, λοιπόν, προσπαθούν «να αλλάξουν τα πράγματα στην Aριστερά.... «M’ αυτόν τον τρόπο τιμούμε την επέτειο» της «Aναγέννησης» διατείνεται η KOE. N’ αλλάξουν τα πράγματα στην Aριστερά, μάλιστα, αλλά προς ποια κατεύθυνση; H κατεύθυνση στην οποία εδώ και πολύ καιρό κινείται η KOE, προπαγανδίζει τη συγκρότηση ενός «αριστερού πόλου», που θα συμπεριλαμβάνει τους πάντες, δηλ. το ΣYN, το KKE, την εξωκοινοβουλευτική αριστερά, κ.ο.κ. «όλες τις οργανωμένες δυνάμεις της Aριστεράς, μικρές ή μεγάλες, «επίσημες» ή ανεπίσημες», κοινοβουλευτικές ή εξωκοινοβουλευτικές» σύμφωνα με τα λόγια της KOE. Aυτή είναι η πρόταση της KOE που πρόβαλε τέτοιο καιρό πέρσι, προεκλογικά, κυνηγώντας τα «μεγάλα ακροατήρια,», χαϊδεύοντας αυτιά, κολακεύοντας τις διαθέσεις ενός πλατύτερου αριστερού κόσμου. Πρόταση που αν και ναυάγησε στα ρηχά, παγίδευσε τους προπαγανδιστές της και έφερε τελικά την ίδια την KOE στην αξιοθρήνητη θέση να καλεί τον κόσμο της να ψηφίσει τον... ΣYPIZA, σπρώχνοντας δυνάμεις του μ-λ κινήματος και της πραγματικής Aριστεράς να γίνουν νεροκουβαλητές του ΣYN, εγκλωβίζοντας και προσανατολίζοντας ένα πολύτιμο αριστερό δυναμικό σε μια βαθιά λαθεμένη και αδιέξοδη κατεύθυνση, που υποσκάπτει τις προσπάθειες και τον αγώνα για την ανασυγκρότηση του αριστερού και κομμουνιστικού κινήματος.
Aκριβώς μορφή έκφρασης και αναπαραγωγής αυτής της λαθεμένης κατεύθυνσης είναι και η τωρινή «μεγάλη και σημαντική πρωτοβουλία» της KOE, που έβαλε σκοπό να τιμήσει την «Aναγέννηση», εντείνοντας, στο όνομα «του να αλλάξουν τα πράγματα στην Aριστερά», τη συμφιλιωτική πολιτική απέναντι στο ρεβιζιονισμό κάνοντας, όπως λέει, «πλούσια και γόνιμη συζήτηση γύρω από τα σημαντικά και επίκαιρα προβλήματα» με την ηγεσία του ΣYN, με τους περίοικους και συμμάχους του στο ΣYPIZA, με τις τροτσκιστικές οργανώσεις, με το KKE (αν ανταποκρινόταν στην πρόσκληση), με τους φορείς με δυο λόγια του ρεβιζιονισμού και του ρεφορμισμού, για την καταπολέμηση και το ξερίζωμα του οποίου γεννήθηκε και υψώθηκε πριν 40 χρόνια ο αγώνας της «Aναγέννησης». Tο να ισχυρίζεται κανείς ότι μ’ αυτό τον τρόπο, τιμά την επέτειο της «Aναγέννησης», σημαίνει κοροϊδία της λογικής. Aυτό αποτελεί όχι τιμή, αλλά απαράδεκτη χρησιμοποίηση της «Aναγέννησης», για να υπηρετηθούν πολιτικοί σκοποί και στοχεύσεις που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς ό,τι η «Aναγέννηση» εξέφρασε και αντιπροσωπεύει. Σ’ ότι μας αφορά, αυτό και μόνο το δεδομένο, θα ήταν αρκετό ήδη για να προσδιορίσει τη δική μας θέση απέναντι σ’ αυτή την πρωτοβουλία που χρησιμοποιεί κατά τον τρόπο που περιγράφηκε την επέτειο των 40 χρόνων της «Aναγέννησης». Tο M-Λ KKE δεν συμφωνεί και δεν θα συνεργήσει στη νομιμοποίηση αυτής της χρησιμοποίησης, που συνιστά και οδηγεί σε εξόφθαλμη διαστρέβλωση του χαρακτήρα, του νοήματος, του περιεχομένου, των ιδεών που σηματοδοτεί και αντιπροσωπεύει η «Aναγέννηση». Γι’ αυτό και τα στελέχη του M-Λ KKE που προσκλήθηκαν από την KOE να πάρουν μέρος στο διήμερο αυτό, αποποιήθηκαν αυτή την πρόσκληση. Aν το προηγούμενο ζήτημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, υπάρχουν κι άλλα που δεν είναι ασήμαντα, αντίθετα είναι χαρακτηριστικά και δηλωτικά για το είδος κατανόησης του περιεχομένου της ιστορίας και της όλης πορείας του μαρξιστικού - λενινιστικού κινήματος, που τη γέννησή του σηματοδότησε η «Aναγέννηση». H πρόσκληση που μας απηύθυνε η KOE, στην οποία ήδη αναφερθήκαμε, συνοδεύονταν με ένα κείμενο για το διήμερο, στο οποίο σημειώνεται: «H «Aναγέννηση» και οι «Kινέζοι» της OMΛE, της ΠΠΣΠ, του AMEE, του KKE (μ-λ) ήταν κατά την εκτίμησή μας η συγκροτημένη - οργανωμένη προσπάθεια απάντησης στη διεθνή πολιτική, ιδεολογική και οργανωτική αναθεώρηση». Όπως βλέπουμε, το μ-λ κίνημα, με τους όρους που περιγράφεται, το αποτελούσαν η «Aναγέννηση», η OMΛE και οι παρατάξεις της, και μετά απ’ αυτήν το KKE (μ-λ) και... τελειώσαμε. Tο M-Λ KKE ούτε που το αναφέρουν καν. Σαν να μην υπήρξε, σα να μην προέρχονταν από την «Aναγέννηση» και την OMΛE, σα να μην περιλαμβάνονταν στο μ-λ κίνημα, κι ούτε λίγο ούτε πολύ σα να μην είχε σχέση με το κίνημα αυτό. Aπευθύνονται σε μας για να μας πουν να πάρουμε μέρος στην εκδήλωση που διοργανώνουν προς τιμήν υποτίθεται της «Aναγέννησης» και την ίδια στιγμή μας «εξηγεί» το κείμενό τους ότι εμείς, το M-Λ KKE, δεν θεωρούμαστε απ’ αυτούς τμήμα του μ-λ κινήματος.Όχι μόνο μετά το ‘80, όταν κατά την KOE ο «μ-λ χώρος διαλύθηκε», αλλά ούτε και νωρίτερα τότε που θεωρούν ότι υπήρχε. Aς θυμήσουμε παρενθετικά εδώ, πως πρόσφατα, στην «Aριστερά» και στην «Προλεταριακή Σημαία», εφημερίδες αντίστοιχα της KOE και του KKE (μ-λ), δημοσιεύτηκαν ορισμένα αφιερώματα, για τα 40 χρόνια της «Aναγέννησης» που σχολιάστηκαν από το M-Λ KKE σε προηγούμενο φύλλο του «Λαϊκού Δρόμου». Mεταξύ άλλων, κοινό στοιχείο των αφιερωμάτων αυτών της KOE και του KKE (μ-λ) ήταν πως αναφέρονταν στο μαρξιστικό - λενινιστικό κίνημα, εξαιρώντας από το κίνημα αυτό, το M-Λ KKE. Δικαίωμα του καθενός είναι βέβαια να υποβάλει, τις ιδέες που νομίζει και να λέει ό,τι θέλει. Kαι δικαίωμα των αγωνιστών του κινήματος είναι να κρίνουν και να αξιολογούν τα καθέκαστα. Tο M-Λ KKE ούτε γύρεψε ούτε και χρειάζεται πιστοποιητικά κανενός, για το τί αντιπροσωπεύει. Aλλά όταν γίνεται λόγος για την «Aναγέννηση», για την OMΛE, για το μ-λ κίνημα της Eλλάδας και επιμένουν ορισμένοι να αυτοπαρουσιάζονται ως οι... μοναδικοί επίγονοι αυτού του κινήματος από το οποίο διαγράφουν το M-Λ KKE.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν προσπαθούν έτσι να απαξιώσουν το M-Λ KKE στα μάτια των ανυποψίαστων και κυρίως των νέων ανθρώπων που αγνοούν τα γεγονότα και την ιστορία του μ-λ κινήματος, τότε δεν μας επιτρέπεται να αφήνουμε ασχολίαστη και να μην παίρνουμε υπόψη μας τη σκανδαλώδη αυτή προσπάθεια, που μετασχηματίζει τις προκαταλήψεις, σε παραχάραξη και συσκότιση της ιστορίας του κινήματός μας. Aν τώρα, η μεγάλη πλειοψηφία των αγωνιστών του Aη Στράτη και πρωτεργάτες της «Aναγέννησης», ήταν στο M-Λ KKE... Aν τα στελέχη και μέλη των μ-λ οργανώσεων της πολιτικής προσφυγιάς σ’ όλες ανεξαιρέτως, τελικά τις χώρες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία στρατεύτηκαν με το M-Λ KKE... Aν, μέλη και στελέχη της OMΛE, περισσότερα από όσα σε οποιαδήποτε άλλη οργάνωση, βρίσκονται σήμερα ακριβώς στο M-Λ KKE... Aν τελικά, παρά και τις δικές του δοκιμασίες, το M-Λ KKE κοντά τρεις δεκαετίες παραμένει όρθιο παλεύοντας για να δώσει τη δική του συμβολή στην υπόθεση του κομμουνιστικού μαρξιστικού - λενινιστικού κινήματος... Tότε αφήνουμε τους «τιμητές» της «Aναγέννησης» να πλασάρουν με το δικό τους τρόπο την ιστορία και τη διαδρομή του μ-λ χώρου, «που διαλύθηκε το ’80-81». Aνάμεσα στα θέματα που έχουν καθορίσει για συζήτηση στο διήμερο που διοργανώνουν για να τιμήσουν τα 40 χρόνια της «Aναγέννησης», περιλαμβάνεται και το θέμα «οι ελλείψεις, οι αδυναμίες, η διάλυση του μ-λ χώρου». Σύμφωνα με την KOE, το «μ-λ κίνημα διαλύθηκε» στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 αρχές ‘80. Έχουμε ξαναγράψει γι’ αυτό και είναι περιττό να επαναλάβουμε εδώ τη δική μας τοποθέτηση. Δεν θα εξηγήσουμε εμείς ούτε τι θέλουν ακριβώς να πουν, ούτε τι θέλουν να εννοήσουν, ούτε που κατατάσσουν τελικά οι ίδιοι τον εαυτό τους και την οργάνωσή τους. H ουσία είναι πως με τη συνθηματολογία τους και με τα επαναλαμβανόμενα αποφθέγματά τους που μιλούν για τη «διάλυση του μ-λ» και κηρύσσουν αναδρομικά το «τέλος» του μ-λ κινήματος, ενθαρρύνουν μια στάση συγκατάβασης απέναντι στην απόρριψη των ιδεών, των στόχων και των σκοπών αυτού του κινήματος, καλλιεργούν τη δυσπιστία, προς τις μ-λ ιδέες. Aν το μ-λ «τελείωσε», όποιος τ’ ακούει ή το διαβάζει αυτό, νιώθει να εξυπονοείται ήδη, πως είναι «τελειωμένες» και ξεπερασμένες και οι αρχές και κατευθύνσεις πάνω στις οποίες αυτό οικοδομήθηκε. Σε μια τέτοια βάση μπορεί πιθανόν ευκολότερα να δικαιολογούν τέτοιες παρεκκλίσεις σαν αυτή που συνιστά η τωρινή γραμμή της KOE για τον «αριστερό πόλο», τότε όμως οι ρηξικέλευθες διαπιστώσεις περί διάλυσης του μ-λ κινήματος υποβιβάζουν σε απλό κορνιζαρισμένο αναμνηστικό την «Aναγέννηση» που αποτέλεσε τον γεννήτορα αυτού του κινήματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το άρθρο του Λαϊκού Δρόμου είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Θα άξιζε να παρατεθεί κάτι αντίστοιχο της Προλεταριακής Σημαίας για τα 40 χρόνια της Αναγέννησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιες παρατηρήσεις/ερωτήσεις πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο:
1) “και τέλος στελέχη του KKE (μ-λ), μια συμμετοχή σημαδιακή για τις κατά βάση κοινές με την KOE κατευθύνσεις του, στις οποίες όλο και πιο έκδηλα πλέον κινείται.”
Σε ποια βάση κάνει αυτή την κριτική το Μ-Λ ΚΚΕ στο ΚΚΕ(μ-λ); Συνεχίζει να πιστεύει το Μ-Λ ΚΚΕ ότι το ΚΚΕ(μ-λ) έχει κατεύθυνση σήμερα αντίστοιχη με αυτή που πριν 10 χρόνια είχε η ΚΟΕ;
2) “H κατεύθυνση στην οποία εδώ και πολύ καιρό κινείται η KOE, προπαγανδίζει τη συγκρότηση ενός «αριστερού πόλου»”
Η διαφωνία του Μ-Λ ΚΚΕ ήταν το ότι ο πόλος που προπαγάνδιζε η ΚΟΕ είχε το χαρακτήρα “αριστερού”; Αν ήταν “μαρξιστικός-λενινιστικός” θα είχε πρόβλημα; Η ΛΑΑΑΣ είναι αριστερός ή μαρξιστικός-λενινιστικός πόλος;
3) “Tο M-Λ KKE ούτε που το αναφέρουν καν. Σαν να μην υπήρξε, σα να μην προέρχονταν από την «Aναγέννηση» και την OMΛE, σα να μην περιλαμβάνονταν στο μ-λ κίνημα, κι ούτε λίγο ούτε πολύ σα να μην είχε σχέση με το κίνημα αυτό.”
Αν αναφερόταν στο κείμενο της ΚΟΕ το Μ-Λ ΚΚΕ σαν κομμάτι του μαρξιστικού-λενινιστικού κινήματος, θα είχε πρόβλημα να παραβρεθεί ή όχι;
4) “Mεταξύ άλλων, κοινό στοιχείο των αφιερωμάτων αυτών της KOE και του KKE (μ-λ) ήταν πως αναφέρονταν στο μαρξιστικό - λενινιστικό κίνημα, εξαιρώντας από το κίνημα αυτό, το M-Λ KKE”
Το ΚΚΕ(μ-λ) γιατί δεν ενέτασσε το Μ-Λ ΚΚΕ στο μαρξιστικό-λενινιστικό κίνημα; Σήμερα το εντάσσει; Και αν ναι, τι άλλαξε;
Θα γινόταν αντίστοιχη εκδήλωση για τα 96 χρόνια (που συμπληρώνονται φέτος) από την ίδρυση του ΣΕΚΕ; Και αν είναι θέμα του “στρογγυλού του αριθμού”, γιατί δεν έγινε για τα 90;
Ποιο το νόημα να κάνει κάποιος κοινή εκδήλωση για μια περίοδο του κομμουνιστικού κινήματος; (Διαφορετικά αν κάνεις κοινή καλείς τους πάντες, όπως περίπου έκανε η ΚΟΕ).
Το ότι το κομμουνιστικό κίνημα εξελίχθηκε έτσι όπως εξελίχθηκε, ήταν ένα τυχαίο γεγονός; Ή υπήρχαν ιδεολογικοπολιτικοί λόγοι για να υπάρξουν διασπάσεις;
Το ότι επιλέγεται από το ΚΚΕ(μ-λ) και το Μ-Λ ΚΚΕ μια κοινή εκδήλωση για μια περίοδο του κομμουνιστικού κινήματος πέραν του ότι φαίνεται ότι γίνεται μάλλον “για να υπηρετηθούν πολιτικοί σκοποί και στοχεύσεις”, συσκοτίζει τις διαφοροποιήσεις των δύο οργανώσεων. Συσκοτίζει τους λόγους που διαχωρίστηκαν οι δύο οργανώσεις. Συσκοτίζει το από εδώ και πέρα των δύο γραμμών τόσο του τότε, όσο και του τώρα.
Και μια που ανοίγει η κουβέντα:
1) Ποιοι λόγοι οδήγησαν στη διάσπαση της ΟΜΛΕ;
2) Ήταν μονάχα η θεωρία των τριών κόσμων;
3) Η Αναγέννηση ήταν κάτι ενιαίο, ή συσπείρωνε αντιθετικές δυνάμεις στα πλαίσια του αντιρεβιζιονισμού;
4) Ήταν λογικό να διασπαστεί η ΟΜΛΕ;
5) Οι αντιθετικές απόψεις που υπήρχαν, έπαψαν να υπάρχουν;
6) Σήμερα απαιτείται ανάδειξη ή απόκρυψη των διαφορετικών απόψεων, με ενότητα στην ταξική πάλη;
Συγγνώμη για τα πολλά που έγραψα
Συντροφικά
Θ.Β.
Στον ανώνυμο που μετέφερε το κείμενο το Μ-Λ ΚΚΕ, εκ μέρους του οποίου εγώ δεν μπορώ να απαντήσω (αφορά και τον Θ.Β. αυτό), θα του έλεγα ότι θα μπορούσα να σου φέρω κείμενα πολύ πιο σκληρά στη κριτική τους από αυτό. Και από τις δύο πλευρές. Ακόμη και μετά το ξεκίνημα της Π.Α.Α.Σ.! Τι σου λέει αυτό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Θ.Β. αλλά και σε όλους. Ενδιαφέροντα τα ερωτήματα που θέτεις, ως ένα βαθμό μπορεί να θιχτούν και στην εκδήλωση. Κατά τα άλλα έχουν υπάρξει τοποθετήσεις και των δύο οργανώσεων γι' αυτά τα ζητήματα που αφορούν τη δημιουργία της Αναγέννησης, την πορεία της προσπάθειας του μ-λ κινήματος να ανασυκροτηθεί το κομμουνιστικό κίνημα, γιατί απέτυχε, για τις διασπάσεις αλλά και γιατί είναι δικαιολογημένη η ύπαρξη διαφορετικών οργανώσεων. Αναζήτησέ τα, όσο αφορά το ΚΚΕ(μ-λ) κάποια σημαντικά κείμενα υπάρχουν και στη βιβλιοθήκη του blog μας. Οι εκτιμήσεις (έστω για τα πιο σημαντικά ζητήματα) των δύο οργανώσεων θα ακουστούν και στην εκδήλωση.
Για τις διαφορετικές απόψεις προφανώς και υπάρχουν, άλλες από τότε άλλες πιο ...φρέσκες. Αν δεν υπήρχαν και δεν ήταν σημαντικές δεν θα μιλάγαμε για δύο οργανώσεις αλλά για μια. Προφανώς!
Υπάρχουν όμως και κοινές απόψεις, επίσης σημαντικές, που αφορούν το σήμερα και το αύριο, αυτές όμως δεν φαίνεται να απασχολούν κάποιους!
Το τι έγινε πριν 10 χρόνια δεν το ξέρω, από την άλλη θα ήταν ενδιαφέρον να γίνει μια συζήτηση απ' όλους όσους συμμετείχαν στη τότε προσπάθεια της Αναγέννησης και της ΟΜΛΕ μετέπειτα μέχρι το 1976, αλλά φοβάμαι ότι ή θα ήταν μια αποστεωμένη και γλυκανάλατη νοσταλγική συζήτηση του τύπου τι καλά τα κάναμε τότε στα νειάτα μας ή ότι θα μετατρεπόταν σε καυγά για τα σημερινά μιας και γνωρίζουμε ότι αρκετοί μετά το 1976 και με τις περιπέτειες που είχαν οι δύο οργανώσεις βρέθηκαν σε άλλα μετερίζια, από το ΠΑΣΟΚ κάποτε ως τον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα (και κάτι μου λέει ότι σύντομα θα ακούσουμε τα χαμπέρια τους). Ή και τα δύο. Εκλογές έρχονται!
Οπότε μάλλον καλώς ανέλαβαν οι δύο οργανώσεις που προέρχονται από αυτό το κίνημα και εξακολουθούν να υπάρχουν να κάνουν μια τέτοια εκδήλωση (για παράδειγμα πως θα μπορούσε να καλέσει κανείς μια οργάνωση, την ΚΟΕ, που η ύπαρξή της βρίσκεται εδώ και περίπου δύο χρόνια υπό "αναστολή της αυτοτελούς δημόσιας παρουσίας" της;). Με την εκδήλωση δεν συσκωτίζεται τίποτα, άλλωστε αυτό που λες θα μπορούσε να ισχύει και με ευρύτερη συμμετοχή με πιο έντονο τρόπο μάλιστα κάνοντας το γνωστό εμπόριο ενότητας.
Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι θα μπορούσε να γίνει μια εκδήλωση αποτίμησης για το κομμουνιστικό κίνημα όπου να παρευρίσκονται οι πάντες; Ακόμη και το ΚΚΕ; Σήμερα, στην εποχή μας; Που δεν μπορούν, όχι με δική μας ευθύνη, να τα βρουν ακόμη και για τον ...ΕΝΦΙΑ;
Καλησπέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήνομίζω πως αφού διοργανώνουν την εκδήλωση οι εφημερίδες και όχι τα κόμματα, τότε ο "Δρόμος της Αριστεράς", θα έπρεπε να καλεστεί.
Σε διαφορετική περίπτωση, από τη στιγμή που την καλούν τα δύο κόμματα, τότε ουσιαστικά η διοργάνωση της εκδήλωσης είναι για τη δικαιολόγηση της σημερινής γραμμής (ενότητας ΚΚΕ(μ-λ) και Μ-ΛΚΚΕ), άρα είναι προφανής η κωλοτούμπα του Μ-ΛΚΚΕ. Προφανής είναι και η κωλοτούμπα του ΚΚΕ(μ-λ),σε σύγκριση με τη στάση του το 1999-2000,όταν απέτρεψε την ενότητα των μ-λ οργανώσεων, ενώ τώρα την επιδιώκει (εκτός βεβαίως της ΚΟΕ η οποία είτε "δεν είναι μ-λ" είτε "είναι δυστυχώς ανεσταλμένη, άρα πώς να την καλέσουμε", και άλλα τέτοια).
Υπάρχει όμως και η χειρότερη εκδοχή. Ότι γίνεται η εκδήλωση για την ιδιοποίηση της κληρονομιάς της Αναγέννησης. Όμως ένα τέτοιο θέμα είναι αδιάφορο για το λαό, γιατί είναι σαν αυτά που κάνει το ΚΚΕ για να συγκρατήσει τις φυλλοροούσες δυνάμεις του και για την άντληση υπεραξίας από το παρελθόν. Μια πηγή,βέβαια, η οποία στερεύει.
Αν θέλουμε,να σταθούμε στην ουσία του ζητήματος της Αναγέννησης, τότε μπορούμε να πούμε τα εξής:
1) Αφορούσε την πρώτη δημόσια διαφοροποίηση με το ρεβιζιονισμό, η οποία ήταν ορατή στον ελληνικό λαό και έτσι εξηγεί την επιτυχία της Αναγέννησης. Σήμερα, η διαφοροποίηση είναι μεν δημόσια, δεν είναι όμως ευδιάκριτη στον λαό.Είτε με ευθύνη των δύο μ-λ κομμάτων, είτε λόγω καιροσκοπισμού του ΚΚΕ, είτε απλούστατα λόγω των απαιτήσεων της πραγματικότητας, τα πράγματα είναι έτσι, δυστυχώς.
2)Το μ-λ κίνημα δεν ήταν κάτι αυτόνομο, δεν ήταν κάτι αυθυπόστατο. Κανείς δεν λέει πως το μ-λ κίνημα ήταν/είναι η συνέχεια του κομμουνιστικού κινήματος, όπως λ.χ. λέμε για το κομμουνιστικό ότι ήταν εξέλιξη των προηγούμενων. Κι αυτό ασχέτως της διαμόρφωσης του μαοϊσμού ως τρίτου σταδίου του μαρξισμού-λενινισμού.
Αντίθετα, το μ-λ κίνημα ήταν κάτι μεταβατικό, μια ΜΟΡΦΗ προς την προσπάθεια αναγέννησης του κομμουνιστικού κινήματος.
Από τη στιγμή που αυτό επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί ως ένα επόμενο στάδιο του επαναστατικού κινήματος, στον ανεπτυγμένο κόσμο ιδιαίτερα το πράγμα έγινε "υποκουλτούρα", σταμάτησε να αφορά ευρείες μάζες. Ως εκ τούτου, υπάρχει ένα δίκαιο στην έκφραση "διάλυση του μ-λ κινήματος" τουλάχιστον όταν αφορά σε πανευρωπαϊκή ή "δυτική" κλίμακα.
Ο "Δρόμος της Αριστεράς" ως τι θα έπρεπε να καλεστεί; Και γιατί όχι το ΠΡΙΝ, η Εποχή, η Αυγή και οποιαδήποτε άλλη; Δεν νομίζεις ότι χρειάζεται εξήγηση η πρότασή σου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι απέτρεψε το ΚΚΕ(μ-λ) το 1999 - 2000; Και με ποιο τρόπο;
Μπορείς να μου πεις που και πότε το ΚΚΕ(μ-λ) μίλησε για ενότητα; Έτσι για να δικαιολογηθούν αυτά που γράφεις!
Δηλαδή όποιος κάνει εκδήλωση για μια περίοδο του κομμουνιστικού κινήματος την κάνει για να την ιδιοποιηθεί; Και πέρα από αυτό γιατί δηλαδή να έχουν το δικαίωμα διάφοροι πρώην να χρησιμοποιούν το πέρασμά τους από αυτό το χώρο, όντας πλέον σε άλλο και με συγκεκριμένους σκοπούς, (κι ας μην τους έχουν διακυρήξει ακόμη), ενώ το ΚΚΕ(μ-λ) που είναι γέννημα θρέμα αυτού του κινήματος όχι; Δεν έχουμε δικαίωμα αποτίμησης της ιστορίας μας; Και τέλος πάντων ποιος άλλος πέρα από τους διοργανωτές, σαν οργανώσεις ή εφημερίδες, στις μέρες φέρει το βάρος αυτής της κληρονομιάς από τη στιγμή που άλλοι στη πράξη την έχουν αποποιηθεί; Ποιος άλλος θα μπορούσε να μιλήσει γι' αυτή την περίοδο των 50 χρόνων του συγκεκριμένου χώρου;
Το 1. υποκρύπτει την άποψη ότι το ΚΚΕ έχει πάρει άλλη ρότα αντιρεβιζιονιστική ή μου φαίνεται; Πάντως εμείς δε νοιώθουμε κάτι τέτοιο.
Το 2. είναι ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου αλλά μάλλον λίγη. Θα μπορούσαν να πω κι άλλα αλλά τώρα δεν εχω το χρόνο.
Υ.Γ.: Καταλαβαίνω τον καημό αλλά το ότι η ΚΟΕ ανέστειλε τη δημόσια παροουσία της είναι γεγονός που το ανήγγειλε η ίδια. Μη ζητάς ευθύνες από εμάς γι' αυτό! Δεν τους είπαμε εμείς να το κάνουν!
O "Δρόμος" έχει το δικαίωμα να συνδιοργανώνει (δεν είπα "να διοργανώσει μόνος του"), για τον ίδιο λόγο για τον οποίο διοργανώνουν εκδήλωση η Π.Σ. και ο Λ.Δ. Όσο αποτελούν συνέχειά της Αναγέννησης ο ΛΔ και η ΠΣ, άλλο τόσο αποτελεί ο Δρόμος.Αν θεωρείς ότι οι δύο πρώτοι έχουν παραπάνω δικαιώματα, τότε είναι σαν να λες ότι και το ΚΚΕ των Κουτσούμπα-Μαΐλη έχουν παραπάνω δικαιώματα από εσένα να επικαλούνται τον ΕΛΑΣ ή το ΔΣΕ ή το ζαχαριαδικό ΚΚΕ. Το ότι κράτησε κάποιος την ταμπέλα, δεν λέει απολύτως τίποτε για το αν αποτελεί "συνέχεια" ή όχι, για το αν "αποποιήθηκε" ή όχι κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μιας και ανέφερες την ΚΟΕ, η ΚΟΕ αποτελεί πολύ πιο συνέχεια της "Αναγέννησης" από ό,τι οι διοργανωτές της εκδήλωσης, γιατί έχει τις δύο προαναφερθείσες πτυχές της "Αναγέννησης": δηλ.1)είναι ευδιάκριτη η πολιτική της από του ΚΚΕ, και 2) είναι μέρος ή προωθεί τα σημερινά ιστορικά κινήματα, από Νεπάλ ως Βενεζουέλα και Σύνταγμα, ανεξαρτήτως μορφής.
Τα περί "περάσματος" τα λέει και το ΚΚΕ, όχι μόνο για τον Χρόνη Μίσσιο, αλλά ακόμα και για τους αντιρεβιζιονιστές. Όσο για την αναφορά σε πέρασμα από "χώρο", απαντήθηκε παραπάνω ότι το μ-λ κίνημα της εποχής της Αναγέννησης δεν αφορά σε"χώρο" νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων, αλλά μόνο για μορφή και μάλιστα μεταβατική.
Δεύτερον, το 1999-2000 το ΚΚΕ(μ-λ) σνόμπαρε όλες τις διαδικασίες ενοποίησης μιας πραγματικής αριστεράς. Το ότι πήρε καποια ψηφαλάκια παραπάνω δεν λέει κάτι, όπως και το ότι το ΚΚΕ παίρνει πολλαπλάσια ψηφαλάκια από εσένα δεν σημαίνει ότι έχει δίκιο αυτό.
Τρίτον, τους "συγκεκριμένους σκοπούς" οι οποίοι "δεν έχουν διακηρυχθεί ακόμη" μπορείς να τους γράψεις σε κανα κνίτικο μπλογκ, όχι σε κάποιο μπλογκ που εκθειάζει την Αναγέννηση, η οποία έπεφτε θύμα αυτής της συνωμοσιολογίας.
Τέταρτον, το αν έχει πάρει "αντιρεβιζιονιστική" ή όχι στροφή το ΚΚΕ, δεν είναι ζήτημα που ενδιαφέρει το λαό σήμερα, δυστυχώς. Εγώ λέω όχι αλλά δεν ενδιαφέρει το λαό το αν "νιώθω" εγώ ή εσείς "κάτι τέτοιο". Το ότι ο λαός δεν αναγνωρίζει τη διαφορά σου με το ΚΚΕ είναι πρόβλημα.Το ότι σε θεωρεί ένα και το αυτό είναι πρόβλημα.
Και τέλος, το ΥΓ δεν λέει απολύτως τίποτα, από τη στιγμή που εφημερίδες διοργανώνουν την εκδήλωση και όχι οργανώσεις, και από τη στιγμή που ο "Δρόμος" έχει διοργανώσει εκδηλώσεις από τότε που η ΚΟΕ ανέστειλε την "αυτοτελή δημόσια δράση" της.
1. Ο Δρόμος έχει δικαίωμα να οργανώνει ό,τι θέλει. Δε θα του πούμε εμείς τι να κάνει. Εχει πολλούς συμμάχους στην «αυριανή κυβέρνηση», τους αφήνουμε στη θαλπωρή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Πράγματι το ότι κράτησε κάποιος την ταμπέλα δε λέει απολύτως τίποτα για το αν αποτελεί συνέχεια. Το σίγουρο όμως είναι ότι δεν αποτελεί συνέχεια της αντιρεβιζιονιστικής πάλης και της αντίθεσης στο ειρηνικό πέρασμα η αποθέωση του εκλογικού κρετινισμού, της ουράς στην αστική τάξη και τον ιμπεριαλισμό, το «μέσα στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ». Ούτε και ο πολιτικός παραγοντισμός βουλευτών καλοχαιρετάδων. Ελπίζω, λοιπόν, ότι η… μη δημόσια ΚΟΕ δε θα έλεγε ότι «είναι συνέχεια της Αναγέννησης». Αν το λέει αποτελεί ένα ωραίο ανέκδοτο που πάει παρέα με ένα τεράστιο απόθεμα θράσους. Γνώρισμα ξεσκολισμένων ρεφορμιστών που δεν τους έχει μείνει τσίπα αξιοπρέπειας.
3. Το ότι αποτελεί η ΚΟΕ συνέχεια της Αναγέννησης γιατί έχει ευδιάκριτη πολιτική (η μη δημόσια ΚΟΕ πάντα) από το ΚΚΕ αποτελεί μια άλλη αντάξια της πρώτης ακροβασία όταν μιλάμε για κάποιους που έχουν ευδιάκριτη πολιτική από το ΚΚΕ επειδή δεν έχουν ευδιάκριτη παρουσία από τον ΣΥΡΙΖΑ!
4. «Προωθεί τα σημερινά κινήματα» όπως το Συνταγμα (!) κάνοντας τον απολίτικο καρνάβαλο, αποβάλλοντας τις ιδέες της αριστεράς μαζί με φασίστες και φεισμπουκάδες και συμβάλλοντας στον αντικομμουνισμό και στην πολιτική νομιμοποίηση των φασιστών.
5. Την άποψη για τα ψηφαλάκια να τη μεταφέρεις στον… παράνομο μηχανισμό της ΚΟΕ, που τη νοιάζουν.
6. Προσωπικά δεν τους θεωρώ τίποτα λιγότερο από λιγούρηδες για κανένα υπουργείο, που αποτελούν συκοφάντηση της πολιτικής και του ήθους της αριστεράς και των κομμουνιστών. Αυτά για τη «συνωμοσιολογία». Λίγα είπε ο ΑσΓ δηλαδή.
Και από το «Τι να κάνουμε» κάτι τελευταίο, γιατί με «οργανώσεις που έχουν αναστείλει τη δημόσια λειτουργία τους» (είναι εκπληκτικό τι μπορούν να σκαρφιστούν οι οπορτουνιστές!) δε νομίζω ότι έχει κανένας το δικαίωμα να ασχολείται:
«Βαδίζουμε σαν συμπαγής ομάδα από έναν απόκρημνο και δύσκολο δρόμο, πιασμένοι γερά χέρι με χέρι. Είμαστε απ' όλες τις μεριές κυκλωμένοι από εχθρούς, και είμαστε σχεδόν πάντα αναγκασμένοι να βαδίζουμε κάτω από τα πυρά τους. Ενωθήκαμε ύστερα από ελεύθερα παρμένη απόφαση για να πολεμήσουμε τους εχθρούς κι όχι για να πέσουμε στο γειτονικό βάλτο, που οι κάτοικοι του από την αρχή μας κατέκριναν, γιατί ξεχωρίσαμε σε ιδιαίτερη ομάδα και διαλέξαμε το δρόμο του αγώνα αντί το δρόμο της συμφιλίωσης. Και τώρα μερικοί από μας αρχίζουν να φωνάζουν: πάμε σ' αυτό το βάλτο! Κι όταν αρχίζουμε να τους μαλώνουμε, απαντούν: τι καθυστερημένοι που είστε! Και πώς δεν ντρέπεστε να μας αρνιέστε την ελευθερία να σας καλούμε σε καλύτερο δρόμο! - Ω, ναι, κύριοι, είστε ελεύθεροι όχι μόνο να μας καλείτε, μα και να πάτε όπου θέλετε, ακόμα και στο βάλτο• έχουμε μάλιστα τη γνώμη, ότι η πραγματική θέση σας βρίσκεται ίσα-ίσα στο βάλτο και είμαστε έτοιμοι να σας προσφέρουμε κάθε βοήθεια για να κουβαληθείτε εκεί. Μόνο άστε τα χέρια μας τότε, μη πιάνεστε από μας και μη λερώνετε τη μεγάλη λέξη ελευθερία, γιατί και μεις είμαστε «ελεύθεροι» να πάμε όπου μας αρέσει, ελεύθεροι να πολεμήσουμε όχι μονάχα το βάλτο, αλλά και κείνους που τραβάνε για το βάλτο! ...»
Πάνος
Τι κοινό μπορεί να έχει ο Δρόμος της αριστεράς" , μια συριζαίικη εφημερίδα ,με την "Αναγέννηση"; Μόνο σαν ο άλλος πόλος της ίδιας αντίθεσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ "Αναγέννηση" διάλεξε να πάει αντίθετα στο ρεύμα, προτίμησε το περιθώριο και όχι τα μεγαλεία. Το διπλό περιθώριο. Το περιθώριο όπου ήταν όλοι οι κομουνιστές και το περιθώριο εκτός ομπρέλας Σοβ. Ενωσης. Ηταν κάπως πιό "ευδιάκριτη" ,γιατί το αντιρεβζιονιστικό κίνημα στον κόσμο, απ όπου αντλούσε, ήταν ακόμα πιό ευδιάκριτο.Είναι μια άλλη συζήτηση γιατί αυτό το κίνημα ενάντια στην αναθεώρηση του μ-λ, στην παλινόρθωση και την σοσιαλδημοκρατικοποίση των κ.κ. δεν κράτησε πολύ. Ας ρωτήσει κάποιος πχ τον Ρούντι Ρινάλτι γιατί απ το τέλος της δεκαετίας του '70 καλούσε με την ομάδα του των 8, σε διάλυση του ΚΚΕ(μ-λ) και αντικατάσταση του απο "ομάδες μελέτης".
Είναι δύσκολο σήμερα να καταλάβει κάποιος που δεν έζησε την εποχή του '60 και '70 τι σήμαινε τότε και τι αβάντες έδινε η σοβιετική ομπρέλα. Ιδιες και περισσότερες αβάντες απ όσες δίνει σήμερα η ομπρέλα ενος αστικού κόμματος όπως είναι πλέον ο Σύριζα. Η "Αναγέννηση" περιφρόνησε αυτές τις αβάντες και σε αυτό βρίσκετε και η προσφορά της.
Τη δεκαετία του '80 υπήρχε το υπουργείο "Νέας γενιάς" με τον Λαλιώτη που μοίραζε κονδύλια και έδινε ρόλο σε απογοητευμένους πρώην εξωκοινοβουλευτικούς. Στην πραγματικότητα ήταν υπουργείο ενσωμάτωσης ,υπουργείο αιμοδοσίας του καπιταλισμού με νέο αίμα από πρώην αγωνιστές που στελέχωσαν τα κόμματα εξουσίας. Χωρίς αυτό το "νέο αίμα" πως θα μπορούσε να επιβιώνει το σύστημα; Που μπορεί να βρεί πολιτικό προσωπικό η
άρχουσα τάξη που αποτελεί μια απειροελάχιστη μειψηφία αν όχι σε ζωντανους και δραστήριους λαικούς αγωνιστές;
Η ΚΟΕ υπαρκτή ή διαλυμένη μεσα στον υπόλοιπο σύριζα ,φαίνεται να έχει αναλάβει να ψαρέψει, να διεμβολίσει όπως λέει την εξωκοινοβουλετική αριστερά. Πιστεύω ότι η ιστορία θα επαναληφθεί αλλά σαν φάρσα αυτή τη φορά. Οχι ότι δεν θα έχει ισως κάποιες προσωρινές επιτυχίες. Ο κόσμος που επείγεται για άμεσες λύσεις εδώ και τώρα ίσως πιστέψει οτι θάρθει μια κάποια ανακούφιση. Ο πνιγμένος, όπως είναι γνωστό, απ τα μαλιά του πιάνεται. Ομως σήμερα δεν ζούμε στο '80. Ουτε τα κονδύλια του υπουργείου νέας γενιάς υπάρχουν ούτε συντάξεις για την εξαγορά συνηδήσεων πρωην αγωνιστών εθν. αντίστασης ούτε λεφτα για ρουσφέτια.
Ο κόσμος σήμερα χρειάζεται μαζικά επαναστατικά κομουνιστικά κόμματα όχι κάποιο νέο ΠΑΣΟΚ στη θέση του ΠΑΣΟΚ. Η θα τα φτιάξει ή δεν θάχει τίποτα να αντιπαρατάξει απέναντι στην επίθεση του συστήματος. γμ
Κάποιες πικρές αλήθειες:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Facebookάκηδες δεν είπαν το λαό ούτε το ΚΚΕ, ούτε η ΟΑΚΚΕ. Μέχρι εξαπατημένους δημοκράτες τους είπαν. Ας μαζευτούν κάποιοι, ειδικά όσοι δηλώνουν “συνεχιστές της Αναγέννησης”, η οποία, αποτελούσε η ίδια θύμα συκοφαντιών, δεν διακινούσε η ίδια συκοφαντίες. Μιλάμε για άλλο ήθος.
-Ο Δρόμος είναι εφημερίδα που, με αποκλειστικότητες και ρεπορτάζ, χτυπά στα ίσα “κανονικές” εφημερίδες, όπως παλιά ο “Ριζοσπάστης”. Δυστυχώς, άλλοι δείχνουν πως βγαίνουν “για να βγαίνουν”.
-Η “Αναγέννηση” και το μ-λ κίνημα δεν “προτίμησαν το περιθώριο”, χτύπαγαν στα ίσα το ρεβιζιονισμό και τον καπιταλισμό. Άλλοι προτιμήσαν την ασφάλεια του περιθωρίου. Ένα περιθώριο το οποίο με χαρά παραχώρησε το μεταπολιτευτικό σύστημα, για να εγκλωβίσει ένα δυναμικό σε “μάχες” που μόνο την εργατική τάξη δεν αφορούσαν. Περιθώριο εξίσου χρήσιμο για το σύστημα όσο και το περιθώριο που άφησε στην επίσημη αριστερά.
Και όχι. Δεν “είναι μια άλλη συζήτηση γιατί αυτό το κίνημα ενάντια στην αναθεώρηση (...)δεν κράτησε πολύ”. Χωρίς να συζητήσεις τα αίτια καταστροφής του, συνεχιστής του δεν μπορείς να δηλώνεις. Γιατί αυτό, πριν από όλα, μελετούσε τα αίτια καταστροφής του κομμουνιστικού κινήματος από το σύγχρονο ρεβιζιονισμό. Δεν μπορείς να κρατάς μόνο την “αίγλη” του μ-λ κινήματος, χωρίς να συζητήσεις τα αίτια καταστροφής του. Γιατί μόνο αν συνεχίζεις να κάνεις τα ίδια λάθη, υποτιμάς ή αποκρύπτεις τα αίτια αυτά.
- Στο Σύνταγμα ανώνυμε δε μας τραμπούκισε κανένας λαός. Μας τραμπούκισαν κάτι καθοδηγητές με πολιτικά σαν τους κοετζήδες, τους φεισμπουκάδες του σκαι και τους φασίστες που ήθελαν να φτάσει ο κόσμος μερικούς αιώνες πίσω: «έξω οι οργανώσεις και η πολιτική». Το θλιβερό ακριβώς είναι ότι αυτό το «έξω οι οργανώσεις και η πολιτική» το ξεστόμιζαν… οργανώσεις. Ευτυχώς ο λαός μας προστάτεψε γι’ αυτό και είμασταν καθημερινά στην πλατεία. ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ μας ΜΑΖΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφή- Τον ξέρουμε τον τρόπο που περιγράφεις ανώνυμε. Είναι γνωστός εδώ και χρόνια. Υπάρχει εύκολος τρόπος να βγεις να χτυπήσεις το ρεφορμισμό και το ρεβιζιονισμό "στα ίσια": Να επιδιώξεις να γίνεις ο ίδιος πιο ρεφορμιστής και ρεβιζιονιστής. Οι άλλοι τρόποι θέλουν κόπο. Και ο κόπος δεν είναι για κομπιναδόρους.
- Χτυπάς ανοιχτές πόρτες: «Δεν μπορείς να κρατάς μόνο την “αίγλη” του μ-λ κινήματος, χωρίς να συζητήσεις τα αίτια καταστροφής του. Γιατί μόνο αν συνεχίζεις να κάνεις τα ίδια λάθη, υποτιμάς ή αποκρύπτεις τα αίτια αυτά.» Συμφωνώ απόλυτα. Με τη διαφορά ότι αυτή η συζήτηση δεν αφορά εκείνους που είναι τσόντα του συστήματος. Όπως ακριβώς δεν αφορά η συζήτηση για τα αίτια της παλινόρθωσης στη ΣΕ και την Κίνα την αστική τάξη. Αλλού οι πονηριές λοιπόν.
Πραγματικά μιλάμε για άλλο ήθος…
Πάνος
Διαβάζω τις αναφορές γιατί δεν καλέστηκε ο Δρόμος της Αριστεράς να συμμετέχει στην εκδήλωση...ως το όργανο της ΚΟΕ κομματιού που προήλθε απο το μλ κίνημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡωτάω: Υπάρχει σήμερα κάποια οργάνωση που λέγεται ΚΟΕ; Δεν διαλύθηκαν οι διάφορες συνιστώσεις για να συγκροτήσουν το κόμμα του Σύριζα;
Θα ξεχάσουμε και τα βασικά που ξέρουμε. Βρε ανώνυμε εσύ που εγκαλείς ότι την εκδήλωση την διοργανώνουν εφημερίδες και Οχι οργανώσεις..οι συγκεκριμένες εφημερίδες αποτελούν όργανα του ΚΚΕμ-λ και του Μ-Λ ΚΚΕ ....όχι κάτι θόλο που απο πίσω τους υπάρχει αλλά δεν υπάρχει δημόσια όπως η αποθανούσα οργάνωση που κάποτε ονομαζόταν ΚΟΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν έχει αξία να ασχολείται κάποιος με μία οργάνωση σαν την ΚΟΕ που έχει αυτοδιαλυθεί και δεν τοποθετείται ώς τέτοια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ανώνυμος που τοποθετείται, τοποθετείται σαν φίλος της ΣΥΡΙΖΑ (ΚΟΕ) ; σαν ένα μέλος της που θέλει να αισθάνεται μαρξιστής λενινιστής και νιώθει θιγμένος ; Σαν ένας πικραμένος καθοδηγητής της ;
Δεν καταλαβαίνω πώς δικαιολογεί ο ανώνυμος μία αγωνία , ή "αγωνία" που έχει για την ΚΟΕ ,ότι και αν σημαίνει ΚΟΕ σήμερα για αυτόν, εφόσον αυτή του την αγωνία δεν την έχει η ίδια η ...ΚΟΕ.
Ανώνυμε , η καθοδήγηση της ΚΟΕ, όχι μόνο δεν θέλει να έχει καμία σχέση με την αναγέννηση όπως αυτή υπήρξε και σε σχέση με το περιεχόμενο που πρέσβευε, αλλά ακόμη χειρότερα , μετά τον θάνατο του Χοντζέα (φυσικά ) έκανε εκδήλωση (πρίν 10 χρόνια ) χρησιμοποιώντας την αναγέννηση σαν άλλοθι και ευκαιρία για την σύμπλευση σε ιδεολογικό πολιτική ενότητα με τους ευρωκομμουνιστές .
Δηλαδή ο μόνος λόγος που χρησιμοποιήσανε την αναγέννηση ήταν για να δημιουργήσουν το πρόπλασμα ενός "αριστερού" ΣΥΡΙΖΑ , στον οποίο , όντας και μικρομεγαλίζοντες πίστευαν ότι θα τον μετατρέψουν σε επαναστατικό κόμμα-μέτωπο. Αλλά τόσο βαθιά είχαν καταλάβει τον Μάο που τον συσχετισμό δυνάμεων τον έχουν σαν κάτι δευτερεύων στις πολιτικές συμμαχίες.
Όπως είπε και ο Πάνος ,νομίζω, η ομάδα των 8 του Ρούντι εκφράστηκε τελικά μέσα απο ένα φλέρτ με την ιταλική αυτονομία του Νέγκρι σε έναν παθιασμένο γάμο με τον ευρωκομμουνισμό ο οποίος μετατράπηκε σε μία μαζοχιστική σχέση με την σοσιαλδημοκρατία.
Την σοσιαλδημοκρατική παντόφλα στον θλιμμένο γάμο με την ΚΟΕ φυσικά την κρατάει ο ΣΥΝ , αλλά πλέον η "ερωμένη" που λέγεται αναγέννηση , και η βαριά φανέλα του μλ κινήματος δεν χρησιμεύει τίποτα στην υποταγμένη συνιστώσα. Τώρα ίσως η μόνη παρηγοριά και ανταμοιβή (πέραν των βουλευτών και των μεριδίων από την κρατική επιχορήγηση ) να είναι η υπουργοποίηση του Ρούντι . Υφυπουργός πολιτισμού... Ποιός ξέρει.
Θα μπορούσε κανείς να ζητήσει ενδείξεις που να στοιχειοθετούν την κατηγορία για "φλερτ με την ιταλική αυτονομία".
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο, καλό είναι να σταθούμε σε όσα διαθέσιμα στοιχεία υπάρχουν.
Πέρα λοιπόν από όσους εκδίδουν σήμερα την ΠΣ,υπάρχουν πολλοί που ανήκαν στο παλιό ΚΚΕ(μ-λ) να θεωρούν υπεύθυνα για τη διάλυσή του 8 μέλη; Όχι. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα υποτιμούσε τις διεθνείς αλλαγές, τις αλλαγές στη χώρα, τις αλλαγές στην ισχύ και το κύρος του “χώρου” στα τέλη της δεκαετίας του '70.
“6. Από την άποψη της οργανωτικής λειτουργίας, οι βασικές κατευθύνσεις είναι:
- Να ξεπεραστεί ο μεγαλοκομματισμός. Στο 1ο Συνέδριο έγινε ουσιαστική μεταβάφτιση της οργάνωσης σε κόμμα. Σήμερα τα πράγματα απαιτούν να τοποθετηθεί στις πραγματικές του διαστάσεις αυτό που σαν κίνημα εκπροσωπούσε”. Αυτό το απόσπασμα δεν είναι από το κείμενο των “8”.Είναι του ΚΚΕ(μ-λ).
“Με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορούμε να είμαστε τίποτα παραπάνω από μια πολιτική οργάνωση ή ομάδα με κάποιες οριοθετήσεις πολιτικές και ιδεολογικές που θα συμβάλει σύμφωνα με τις δυνατότητές της προς την κατεύθυνση της δημιουργίας μιας επαναστατικής αριστεράς.
Η δουλειά που μένει να γίνει είναι η προσπάθεια ανάλυσης της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας, η παρέμβαση στην πολιτική συγκυρία.
Σαν στόχος αυτός είναι μακροπρόθεσμος, όχι με την έννοια ότι δεν πρέπει να καταπιαστούμε αμέσως μ' αυτόν, αλλά με την έννοια ότι βασικά συμπεράσματα για την κατανόηση της συνείδησης των κοινωνικών τάξεων στη χώρα μας μπορούν να βγουν μέσα μόνο από εμπειρίες πάλης και από μια μακρόχρονη και κοπιαστική διαμόρφωση μιας κριτικής επαναστατικής σκέψης”. (Κείμενο των 8)
Πρώτον, πουθενά δεν προκύπτει υπόδειξη διάλυσης. Αντίθετα: “Εκείνο που θα σήμαινε μια τέτοια διάλυση θα ήταν απλά η ενίσχυση του “χώρου” με κάποια άτομα που κουβαλώντας εξατομικευμένη την κρίση, την πολιτική και ιδεολογική τους δοκιμασία και σύγχυση, θα συμμετείχαν στις συζητήσεις του “χώρου”. Όμως εκείνο που λείπει από τον χώρο σήμερα δεν είναι τέτοιοι “ανέντακτοι αριστεριστές””.
Δεύτερον, η μορφή οργάνωσης (οργάνωση ή πολιτική ομάδα) που θα αποφασιζόταν, πολύ σωστά θα κρινόταν “από το επίπεδο της συμφωνίας που θα επιτευχθεί μέσα από τις ίδιες τις διαδικασίες της συλλογικής μας συζήτησης”.
Τρίτον, σε αντίθεση με το πολιτικό-ιδεολογικό “σκορποχώρι” που ήταν τότε το ΚΚΕ(μ-λ), το κείμενο “των 8” υποδεικνύει τη χάραξη “οριοθετήσεων πολιτικών και ιδεολογικών”.
Τέταρτον, σε αντίθεση με την κατηγορία του “γμ” περί υπόδειξης για “αντικατάσταση του ΚΚΕ(μ-λ) από ομάδες μελέτης”, το κείμενο μιλά για “εμπειρίες πάλης” και, σε αντίθεση με το περιθώριο που επιλέγει το “γμ” ή που οι αυτοαναφορικές λογικές τύπου “γμ” έσπρωξαν εκεί το μ-λ κίνημα (ξαναγράφοντας μάλιστα επί το “περιθωριακότερο” και την ιστορία του), το κείμενο μιλά για “παρέμβαση στην πολιτική συγκυρία”.
Πέμπτον, η επιδίωξη για “ανάλυση της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας”, ήταν κάτι πολύ σωστό, ειδικά από τη στιγμή που κάτι τέτοιο δεν είχε κάνει το ΚΚΕ(μ-λ). Αν κάποιοι εκθειάζουν αυτό το ελάττωμα του ΚΚΕ(μ-λ), τότε είτε δεν μπορούν να κατανοήσουν γιατί αυτό διαλύθηκε, είτε συνεχίζουν εμπράκτως το ίδιο λάθος του.
Η συνωμοσιολογία, η αναζήτηση προδοτών, οι βρώμες δεν τιμούν το ήθος της “Αναγέννησης”, ειδικά από όσους διεκδικούν ή ακόμα χειρότερα μονοπωλούν την συνέχειά της. Διαλέξτε: ή "συνεχιστές της Αναγέννησης" και μετρημένα λόγια ή βρώμες για τους “8”,το Υπουργείο (Γραμματεία) Νέας Γενιάς, και τους "αυτοδιαλυμένους" που τα τσέπωσαν.
Θα περιοριστω μονο σε τουτο,ο Πανος με καλυπτει στα υπολοιπα:
ΔιαγραφήΟσον αφορα τους 8,την ομαδα των 8 καλυτερα,θα σου θυμισω οτι δεν ηταν απλα μελη,ηταν μελη της κεντρικης επιτροπης,του καθοδηγητικου οργανου της τοτε μαζικοτατης για τα πολιτικα δεδομενα του σημερα αλλα κ του τοτε οργανωσης,που σε συνδιασμο με την σταση της υπολοιπης πλειοψηφιας της τοτε ΚΕ,ουσιαστικα μετα το 2ο συνεδριο παρελυσαν την λειτουργια κ δραση της,την οδηγησαν στον λικβινταρισμο κ την αδρανοποιηση και ουσιαστικα παρεδωσαν ενα ολοκληρο δυναμικο αγωνιστων στην αγκαλια του αμερικανοστηριχτου Παπατζη να μην μπορουν να ξεχωρισουν το μαυρο απο το ασπρο απο την φθορα συνειδησεων κ απραξιας που τους οδηγησαν!! Οταν σε μια οργανωση,σ' ενα κομμα που θελει να λεγεται κομμουνιστικο,η καθοδηγηση του ουσιαστικα παραιτειται απο τον ρολο της επι μηνες κ μαλιστα μετα απο συνεδριο κ δεν υλοποιει τις αποφασεις του,εσυ αυτο μπορει να το λες "εργο" μελων,εγω το λεω εργο δεξιας παρεκκλησης που δεν πιστευε στην αναγκαιοτητα υπαρξης κ δρασης κομμουνιστικης κατευθυνσης κ οργανωσης στην χωρα μας κ που ηθελε να κανει το κινημα ουρα στο καλοστημενο Πασοκικο θεατρο αποπροσανατολισμου κ ενσωματωσης! Δυστυχως τα ιδια κανουν καποιο και σημερα,μονο που το καλοστημενο σημερινο θεατρο δεν εκατσε σε αλλο Παπατζη,τον εφαγε η ...μαρμαγκα των μνημονιων,αλλα στο ΣΥΡΙΖΑικο οππορτουνιστικο συνοθηλευμα! Κ εχω καθε δικαιωμα να κρινω τους ατομικους φορεις των τοτε αντιληψεων αλλα κ τις ιδιες,την πορεια τους κ την καταληξη τους στο σημερα!!
Η χιλιοειπωμενη λενινιστικη εκφραση "δεν μιλανε για σχοινι στο σπιτι του κρεμασμενου!" φαινεται τοσα χρονια μετα να εχει ιδιαιτερη αξια,δεν νομιζεις;; Οπως κ η αξια της σιωπης για τους σημερινους επιγονους κ συνεχιστες ιδιων αντιληψεων...
Ειναι γνωστο οτι οπππορτουνιστες (με τρια ...π!!!) του κερατα,που στο παρελθον σαν τα ...δελτια των "8" διελυσαν συνειδησεις κ παρεδοσαν αγωνιστες βορα στην καλοστημενη αμερικανεμνευστη μηχανη του Παπατζη του β',μαλλον θα συνεχιζαν κ στις μερες μας το εργο τους,ΜΕ η ΧΩΡΙΣ φανερη οργαμωτικη (ναι,καλα το εχω γραψει!!...) δομη!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θρασος οσων ξεκοβουν απο την κομμουνιστικη κατευθυνση κ ηθικη πραγματι αποδεικνυεται απυθμενο κ ευθεως αναλογο της επιθεσης της αντιδρασης στο λαο!!
"Κ πανω στην αναμπουμπουλα βγαινουν κ οι ...καλικατζαροι!!",ετσι δεν ακουγοταν σε μια παλια ταινια του Θοδωρου Μαραγκου που εδω ταιριαζει,νομιζω,απολυτα;;...
Εύκολη η εξαπόλυση κατηγοριών. Πραγματικά “μπετοναριστική” η διαδικασία εύρεσης προδοτών. Μόνο που τώρα έχουν παρουσιαστεί στοιχεία, δυστυχώς αφορούν και σε σημερινά προβλήματα, οπότε -ύστατη έκκληση- ας συζητήσουμε βάσει αυτών:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον, αν η ίδια η ΚΕ αναγνωρίζει ότι το πρόβλημα (μεγαλοκομματισμός) υπήρχε εξαρχής (1976), αυτό σημαίνει ότι αυτό το πρόβλημα επιδρούσε στη διαμόρφωση εκατοντάδων αγωνιστών των οποίων τα μυαλά ΦΟΥΣΚΩΝΕ. Επιβάλλεται να μιλήσουμε για τις αιτίες του προβλήματος του μεγαλοκομματισμού, γιατί αυτός εξακολουθεί να διέπει την -εντός ή εκτός τειχών- αριστερά.
Δεύτερον, ακόμα κι αν δεχτεί κανείς προς επίδειξη καλής διάθεσης, πως όλη η ΚΕ “παραιτήθηκε απο τον ρολο της επι μηνες”, σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται αυτή η επί μήνες παραίτηση με το ΧΡΟΝΙΟ πρόβλημα των φουσκωμένων μυαλών αλλά και τις αλλαγές στη διεθνή και εγχώρια κατάσταση, στην κατάσταση του μ-λ χώρου και στην εργατική τάξη. Γιατί αν κάποιος δίνει προτεραιότητα στην παραίτηση, τότε προσβάλλει εκατοντάδες κομμουνιστές, αφού τους θεωρεί πρόβατα που δεν μπορούσαν για μήνες να προσανατολιστούν (τι να πουν τότε και οι ξεκομμένοι μετεμφυλιακά κομμουνιστές). Αλλά, ακόμα κι αν το πλέον σημαντικό πρόβλημα ήταν η ανυπαρξία καθοδήγησης, αυτό δεν ήταν ένα πρόβλημα μηνών ή δύο ετών, αλλά πρόβλημα ΧΡΟΝΙΟ. Δεν υπήρχε η απαραίτητη ενοποίηση στην καθοδήγηση ΕΞΑΡΧΗΣ, και αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρχε και η κατάλληλη ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ των μελών. Μόνο έτσι το πρόβλημα της καθοδήγησης μπορεί να αναδειχτεί ως σημαντικό, όχι λέγοντας ότι η αιτία διάλυσης του ΚΚΕ(μ-λ) έγκειται στο παραιτήθηκαν κάποιοι ή και όλοι.
Τρίτον, από πού κι ως πού θεωρείται ότι το 2ο συνέδριο είχε τις σούπερ αποφάσεις που “θωράκιζαν” το κόμμα (από τον πασοκισμό, το λικβινταρισμό κλπ);
Ας σταθούμε στο οργανωτικό: α)“θ.59:Το συνέδριο αποφασίζει: Την ένταξη στις γραμμές του κόμματος της μεγάλης πλειοψηφίας των μελών των παρατάξεων”. Κάτι ανάλογο του “είσαι φίλος, γίνε μέλος”. Αυτό, συν τοις άλλοις, μαρτυρά και το ότι η όποια μαζικότητα είχε ξεφουσκώσει. Που βέβαια και η μαζικότητα δεν λέει κάτι, αν το κάθε μέλος επηρεάζει λίγα άτομα ή η γραμμή είναι χάλια.
β)“θ.63. Το κόμμα δρα με ενιαίο τρόπο και ασκεί ενιαία τη ζύμωση που απορρέει από την πολιτική του. Για τα υπόλοιπα ζητήματα τα μέλη εκφράζουν ελεύθερα προς τα έξω τους γενικότερους προβληματισμούς τους”. Αυτός ο φιλελευθερισμός, μαρτυρά κάποια ανυπαρξία ενότητας.
Αλλά ας σταθούμε και στο πολιτικό. Από τότε έχει μεσολαβήσει 1/3 του αιώνα. Αναπόφευκτα τίθενται και κάποια ερωτήματα: α) Έκανε τίποτα ουσιωδώς διαφορετικό το ΚΚΕ(μ-λ) π.χ. από την Α/συνέχεια (στην οποία ανήκει ο ένας από τους “8 αποστάτες”); Όχι. Μάλιστα, η Α/συνέχεια έθεσε ως καθήκον (ασχέτως μαζικότητας) και το ζήτημα της ανάλυσης των σύγχρονων τότε προβλημάτων. β) Είχε ή δεν είχε ανάγκη ο πασοκισμός μια εξωκοινοβουλευτική αριστερά που απλώς θα “κράταγε ψηλά τα λάβαρα”; Είχε.
θέλει περισσότερη δουλειά πάντως για να αναδειχτούν με πειστικό τρόπο συνδέσεις με το σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν λέω δεν υπάρχουν, λέω ότι δεν φαίνονται στο μάτι κάποιου που δεν τον νοιάζει και τόσο το θέμα των διασπάσεων του κκε μλ στα 80s.
κοινώς βαριόμαστε. Και δεν το λέω εξίσου για τις 2 πλευρές, δεν το άνοιξαν οι διοργανωτές το θέμα, ούτε για τις διασπάσεις, ούτε για το είναι η ΚΟΕ.
ααααα, καμία σχέση δεν έχει ο Δρόμος με την εκδήλωση. Είναι εφημερίδα της αριστεράς, συγκεκριμένα στηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ, με εκδότη -νομίζω- που ήταν σε οργάνωση που προερχόταν από την Αναγέννηση, και άλλον έναν από το ΚΚΕ.
"κάποιος σύντροφος"
Υπαρχει ενα "θεματακι" με το πως μερικοι αντιλαμβανονται την απαντηση που πρεπει να δινουν οι πραγματικοι κομμουνιστες στην αντιμετωπιση των συγχρονων προβληματων (πολλα απο τα οποια ειναι παλαια,με νεοτερη ομως μορφη...) κ στην λυση των αντιθεσεων που αυτα πατουν η γεννουν ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Κ ΣΥΝΟΛΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ. Η το αντιθετο βεβαιως,αν δεν γινει η ορθη επιλογη κ κινητοποιηση του Λαου,προς οφελος των αστων... Η αντιληψη που θελει η απαντηση να δινεται απο ομιλους συζητησεων,επιστημονικες ομαδες,ομαδες εργασιας,κλπ - κλπ,εστω απο την ιδια την οργανωση ΜΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ Η ΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (ρε μπας κ αυτο το τελευταιο το
ΑπάντησηΔιαγραφήξερουμε η το εχουμε φορα - παρτιδα ηδη διακυρηγμενο;...) Κ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ,ειναι βαθυτατα αστικη αντιληψη κ οχι μονο δεν μπορει να τις δωσει,αλλα προλειαινει το ιδεολογικοπολιτικο εδαφος οι φορεις της να παραιτηθουν καθε δρασης,ουδε καν σε ...ριζοσπαστικη κατευθυνση,για κομμουνιστικη ουτε λογος,κ αργα η γρηγορα να βρουν θεσουλα σε πιο ...ρεαλιστικα αλλα πασιφανεστατα αστικα δρομολογια! Αποψη μου αλλα κ του ΚΚΕ(μ-λ) εξ οσων γνωριζω ειναι οτι μονο μεσα απο την συμμετοχη κ παρεμβαση στην ταξικη παλη μπορει να υπαρχουν οι οροι για την υπαρξη κ παραπερα το δυναμωμα οποιουδηποτε κινηματος η οργανωσης με κομμουνιστικα χαρακτηριστικα!
Οσοι "ξεχασαν" την βασικη αυτη αρχη για το πως χτιζονται κινηματα κ μορφες οργανωσης,απο κατα δηλωση κομμουνιστες η αναφερομενους στον κομμουνισμο,μετατραπηκαν στο αντιθετο τους,περασαν με το μερος του αστικου μπλοκ αντιληψεων κ παρεμβασης κ κατεληξαν κυριολεκτικα πολιτικο"ι"δεολογικα διαλυμενοι ειτε αδρανεις στο σπιτακι τους οι ..."καλοπροαιρετοι" απο αυτους,ειτε να υπηρετουν συνηθως σαν ουρα αλλα οχι μονο καποια απο τις πολιτικες δυναμεις του συστηματος!! Κ μαντεψτε ποια απο αυτες,δεν ειναι δα και δυσκολο,τοτε ηταν το Υπουργειο νεας γενιας,σημερα ...συριζα"ι"ζει ο δρομος τους!! Τα υπολοιπα ειναι το σελοφαν περιτυλιγματος για τις αποπροσανατολιστικες κ αντιλα"ι"κες υπηρεσιες που προσεφεραν!! Κ δυστυχως ακομα τα κουρελια ...τραγουδανε!!
Χρειαζεται να πω οτι οσοι ειχαν σημαια τους δηθεν την ...μελετη των συγχρονων προβληματων με αναστολη της δρασης τους η την ...χυμα τους στην αγκαλιτσα πολιτικων στεγαστρων,ουτε καν μια αναλυση της προκοπης,πχ για το τι εγινε στην διαδικασια οικοδομισης σοσιαλισμου την περιοδο '17-56 στην ΕΣΣΔ δεν μπορεσαν να κανουν; Πραγμα που αλλοι με ιδιαιτερα ..."φουσκομενα" μυαλα απο την προσηλωση τους στην ταξικη παλη σαν πρισμα αναλυσης κ θεωρησης της πραγματικοτητας κατωρθωσαν να προσεγγισουν κ μαλιστα με συλλογικες διαδικασιες,απο τις οποιες ορισμενοι γιναμε ακομα πιο ...Σταλινικοι,ετσι για να σκασουν οι απανταχου της γης ...κορκοδηλοδακρυβρεχτοι;;
Ελατε την Δευτερα στην εκδηλωση κυριοι να σας δουμε κ απο κοντα κ να μας πειτε τις θεσεις σας δια ζωσης,να κανουμε κι εμεις τις συγκρισεις μας βρε αδερφε για το που κατεληξαν ανθρωποι που ηθελαν τοτε να καθοδηγουν,τρομαρα τους,κ με ποιες δυναμεις του συστηματος σημερα νταραβεριζονται επι το ..."ριζοσπαστικοτερον" ως αλλοθι των πολιτικων τους αργυριων βεβαιως - βεβαιως!!!
Ε τότε "κάποιε σύντροφε" σε μια συζήτηση για το κομμουνιστικό κίνημα να καλέσουμε και τον Πάγκαλο μιας και υπήρξε κάποτε στέλεχος του ΚΚΕ και για ένα φεγγάρι του ΚΚΕ(εσ.)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την α/συνέχεια και την ΚΟΕ πράγματι δεν έκανε τίποτα το διαφορετικό από το ΚΚΕ(μ-λ). Φαίνεται εξ άλλου από την σημερινή της ...παρουσία της απόλυτης ρήξης με τον ρεβιζιονισμό και της υπαράσπισης του κομμουνστικού κινήματος στα πλαίσια του ούλτρα αντισταλινικού και αντιμαοϊκού ΣΥΡΙΖΑ! Οι τέτοιου είδους αναφορές στο ραδιόφωνό του είναι καθημερινές, πρωί μεσυμέρι βράδυ, κάτι σαν το χάπι, αλλά δεν άκουσα κανέναν πρώην ΠΠΣΠίτη που δουλεύει εκεί, αλλά συμμετέχει στη φεϊσμπουκική σελίδα των πρώην, να υπερασπίζεται κάτι!
Όσο για τα υπόλοιπα, την ιστορία της Αναγέννησης, του κινήματος στο εξωτερικό σε ανατολή και δύση, για την πορεία της ΟΜΛΕ, του ΚΚΕ(μ-λ) κ.λπ. το τωρινό ΚΚΕ(μ-λ) έχει τοποθετηθεί ολοκληρωμένα με κείμενά του αλλά και με την 4η συνδιάσκεψή του, τα υλικά της οποίας, υπάρχουν και στην ιστοσελίδα του αλλά και στη δική μας βιβλιοθήκη όπου υπάρχει και το βιβλίο που γράφτηκε με αφορμή μια ανάλογη συζήτηση που είχε ανοίξει η Α/συνέχεια στην τότε εφημερίδα της την "Αριστερά!" όπου αναφέρεται στα γεγονότα, και κατά τη γνώμη μου κακώς με αρχικά, και σε ονόματα.
Όσο και να προσπαθούν κάποιοι να ξεπλύνουν τη ΚΟΕ και τα στελέχη-ιδρυτές της που προέρχονται από την παλία ΚΕ η σημερινή τους "αναστολή δημόσιας παρουσίας" και απουσία από το κομμουνιστικό κίνημα, πολύ περισσότερο η δια του ΣΥΡΙΖΑ απουσία τους από το κίνημα γενικώς τα λέει όλα. Άλλοθι δεν θα δώσουμε σε κανέναν να καπηλεύεται μια ιστορία που να μεν ήταν συμμέτοχοι τότε αλλά τώρα έριξαν μαύρη πέτρα, πολύ περισσότερο για να την εκμεταλλευτούν για να μας πουν ότι "εμείς οι πρώην, οι επαναστάτες της νιότης μας, τώρα που ωριμάσαμε σας καλούμε να ψηφίσετε ΣΥΡΙΖΑ που ναι μεν δεν μας εκφράζει απόλυτα, αλλά σαν αναγκαίο κακό"!
Ξέρω πολύ καλά τι λέω και κοντός ψαλμός αλληλούια.
κυριολεκτικά το λέω ασγ, δεν είναι ειρωνικό, δεν κολλάει ο Δρόμος.
ΑπάντησηΔιαγραφή(έπρεπε να στηρίξω τον ΚΟΕτζή :P)
"κάποιος σύντροφος"
Φίλοι μου είναι εντυπωσιακός ο τρόπος αυτής της αντιπαράθεσης Αλαζονεία και έλλειψη μνήμης.Γιά τον ΓΚ.ΓΚAΡΘΥ τώρα: Τι δουλειά είχε στην εκδήλωση της ΚΟΕ για τα 40 χρόνια της αναγέννησης το ΚΚΕ (μ-λ); Θα βοηθούσε να διαβάζαμε τις εισηγήσεις του στην εκδήλωση στο μπλοκ; Τελικά καλά έκανε το μ-λκκε που δεν πήγε τότε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπαθάτε με, θα χρησιμοποιήσω μια σκληρή έκφραση. Εξάλλου οι εποχές είναι αμείλικτες και το δικαιολογούν. Μιλούν οι σκελετοί ; Ειδικά όταν απόλυτα εθελούσια μπήκαν στο φέρετρο; Και αν ναι, γιατί σε αυτή τη συγκυρία, παρόλο που μεσολάβησε μια μνημονιακή περίοδος όπου η αντίδραση ξεδιπλώνει μια λυσαλέα επίθεση σε βάρος του ταξικού της αντίπαλου και αυτοί οι απέθαντοι προτιμούσαν την ασφαλή παραμονή στον υγρό , μελετηρό τάφο και την νεκρική σιγαλιά ; Ναι λοιπόν ανασταίνονται για να υπηρετήσουν βρυκόλακες . .... Οπότε σύντροφοι (προσωπική μου άποψη) ασχοληθήκαμε υπέρ του δέοντος μαζί τους. Μη τους προσδίδουμε αξία περισσότερη από τη μηδαμινή που τους αντιστοιχεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.μ.
Σταλινικός και μαοϊκός δεν είναι αυτός που φωνάζει "ζήτω ο Στάλιν και ο Μαο" στη μούρη του ρεφόρμα. Δεδομένου του μέσου επιπέδου γνώσης ιστορίας αλλά και όσων έχουν μεσολαβήσει, δηλαδή και του αντικομμουνισμού και της κατάρρευσης του '89-'91 αλλά και των αριστερίστικων λαθών "μας"(δηλ. και του μ-λ κινήματος), ένας τέτοιος άνθρωπος μάλλον θέτει εμπόδια στην οργάνωση του λαού. Εκτός κι αν, για κάποιους, αν δεν φωνάξεις εξαρχής "ζήτω ο Στάλιν και ο Μαο", είσαι περίπου "ανάπηρος".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να είσαι λοιπόν Σταλινικός και Μαοϊκός,θα πρέπει να βάλεις τα χέρια σου στα σκατά, να ρισκάρεις τη φήμη σου, και να φτιάχνεις μέτωπα πλατιά, πλατύτερα του ΣΥΡΙΖΑ, και με όλα τα στραβά του ΣΥΡΙΖΑ, με ρεφόρμες, εκλογολάγνους, αντικομμουνιστές, ειδικά αυτή την περίοδο, και όπως ακριβώς έκαναν οι κομμουνιστές της περιόδου του Στάλιν και ο ίδιος ο Μαο. Κάποια άλλη ουσιαστική υποστήριξη του Στάλιν και του Μαο δεν υπάρχει. Οτιδήποτε άλλο είναι αντιγραφή των πρακτικών του ρεβιζιονιστικού ΚΚΕ.
Κάποια ερωτήματα.
1)Τι σημαίνει "απουσία από το κομμουνιστικό κίνημα"; Τι είναι "κομμουνιστικό κίνημα"; Το να κουνάς την κόκκινη σημαία είναι κομμουνιστικό κίνημα; Αν είναι έτσι, τότε πρόκειται για πολύ εύκολο πράγμα...
2)Τι σημαίνει "απουσία από το κίνημα"; Το ότι η ΚΟΕ πήγε στην πρώτη πορεία για το Κομπάνι ενώ εσείς πήγατε τη δεύτερη και δεν ειδωθήκατε; Ή το ότι η ΚΟΕ πρωτοστάτησε στο δημοψήφισμα για το νερό στη Σαλονίκη, ενώ κάποιοι επαναστάτες το θεωρούσαν ρεφορμιστικό αίτημα;
3)Το Μ-Λ ΚΚΕ όταν συμβάδιζε με το ΠΑΣΟΚ το 1982 τι ήταν;
4) Το ΚΚΕ(μ-λ) στα 40 χρόνια της "Αναγέννησης" τι ήταν;
μην λες ΚΟΕ, θα σας μαλώσει ο Νίκος ο Παππάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήνα λες ***, μέχρι να αρθεί η αναστολή δημόσιας παρουσίας.
"κάποιος σύντροφος"
Μάλλον τελικά η καλύτερη τιμή στους επαναστάτες του παρελθόντος είναι να ξεπουλιέσαι πολιτικά στο κεφάλαιο και τον ιμπεριαλισμό με αντάλλαγμα μια κρατική θεσούλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΕΠΟΥ
Πρός τον Σταλινομαοϊκό ανώνυμο .
ΑπάντησηΔιαγραφή- 1)Αν δεν έχεις καταλάβει ακόμη τι είναι κομμουνιστικό κίνημα τώρα είναι αργά
2)Αν θεωρείς ότι η τακτική των λαϊκών μετώπων που έγιναν για τον αντιφασιστικό και αντιναζιστικό αγώνα ,με ένοπλα αντάρτικα τμήματα , όπως το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ έχει καμία σχέση με το ΣΥΡΙΖΑ , τότε είναι πάλι πολύ αργά για σένα.
3) Αν θεωρείς ότι το πολιτικό σκέλος του ΕΑΜ που είχε παντιέρα την λαϊκή κυριαρχία και την ανεξαρτησία έχουν καμία σχέση με την κυβερνητική διαχείριση του συστήματος με το οκ των ιμπεριαλιστών , μέσα στην ιμπεριαλιστική μέγγενη των ΕΕ-ΝΑΤΟ , μάλλον
4)Πρίν κοιμηθώ είπα να χαλάσω τον χρόνο μου να "απαντήσω" στις ασυναρτησίες σου, συγνώμη αλλά τέτοιες είναι.
5) Απουσία από το κομμουνιστικό κίνημα μπορούν να έχουν κομμουνιστικές οργανώσεις ή κόμματα. Για να είσαι απών πρέπει να υπάρχεις.
Εσείς δεν υπάρχετε καν, έχετε γίνει η αριστερή πτέρυγα της αριστερής πλατφόρμας του Λαφαζάνη.
6)Τα μέτωπα τα οποία κάναν οι κομμουνιστές μέσω των ΚΟΜΜΑΤΩΝ ή των ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ τους, κρατώντας την οργανωτική και πολιτική αυτοτέλεια τα έκαναν έχοντας την πολιτική και ιδεολογική ρώμη ώστε η επαναστατική κατεύθυνση να είναι κεντρική και δεσπόζουσα.
Αν κάποιος συγκρίνει το γιατί και το πώς φτιάχνονταν τα μέτωπα τότε, με την τρίτη διεθνή να υπάρχει, με μία επιτυχημένη οκτωβριανή επανάσταση με, με , με ....
Τουλάχιστον να έχει την τιμιότητα, να βάζει το ελάχιστο προαπαιτούμενο της οικοδόμησης μετώπων. Αυτό της ραχοκοκαλιάς τους που είναι το πολιτικό κόμμα ή η πολιτική οργάνωση , και η επαναστατική κατεύθυνση.
Αν εσύ τώρα, με τρελίτσα , κάνεις ανιστόρητες και τελείως αβάσιμες συγκρίσεις, της τακτικής των μετώπων του 1930-1940 με τον ΣΥΡΙΖΑ , τότε φίλε μου δεν μπορώ να καταλάβω τι στο καλό έχεις καταλάβει ΓΕΝΙΚΑ από το κομμουνιστικό κίνημα.
Μάλλον δεν έχεις καμία σχέση με το κομμουνιστικό κίνημα. Ίσως σου αρέσει ο Πρατσάντα... Δεν ξέρω...
Θα σε παρακαλούσα όμως να απαλλάξεις άλλους συντρόφους από την οικτρά βαρετή αγγαρεία να γράφουν αυτονόητα πράγματα. Θέσε κάποιο εύλογο ερώτημα, που να έχει κάποιο νόημα τουλάχιστον...
Η *** Γούντι δεν είναι στην αριστερή πλατφόρμα, τόσα ακούει από παντού ο Λαφαζάνης, μην του χρεώνεις και την ***
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην συνδιάσκεψη του 12 και στο συνέδριο του 13 ήταν από τους φανατικότερους εκφραστές της ηγετικής ομάδας Τσίπρα.
"κάποιος σύντροφος"
Ναι σωστό είναι αυτό, μαλλον έχω μείνει πίσω γιατί δεν παρακολουθώ τώρα πιά τι κάνουν. (γιατί δεν υπάρχουν ούτως ή άλλως)
ΑπάντησηΔιαγραφή*Επειδή δεν λες ή δεν ξέρεις τι σημαίνει και πώς διακρίνεται από τα άλλα αριστερά κινήματα σήμερα το κομμουνιστικό κίνημα, σε ενημερώνω πως δεν συνιστά κομμουνιστικό κίνημα το να ανεμίζεις μια κόκκινη σημαία. Δύο σημαντικά πρόσφατα παραδείγματα ήταν το ΕΚΚ Αργεντινής και το ΚΚΕ Τυνησίας, τα οποία σέβονταν τη μορφή του αγώνα που διάλεξε ο λαός. Μάλιστα, το τελευταίο, αφαίρεσε τον όρο “Κομμουνιστικός” και από το όνομά του.
ΑπάντησηΔιαγραφή*Το ΕΑΜ ήταν μία μορφή έκφρασης των μετώπων σε μια δεδομένη περίοδο. Το ΕΑΜ ήταν πλατύτερο του ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να είναι πλατύτερος του ΕΑΜ. Και το ΛΑ-ΑΑΣ δεν είναι σε καμία περίπτωση πιο κοντινό του ΕΑΜ.
*Το “πολιτικό σκέλος του ΕΑΜ”, ο “Πολιτικός Συνασπισμός των Κομμάτων του ΕΑΜ” περιείχε και “πατριώτες βιομήχανους”, και εκλογολάγνους ρεφόρμες, και ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, και σχέσεις με τη Δύση και σχέσεις με την Εκκλησία.
*Η ΚΟΕ τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλύτερη πολιτική αυτοτέλεια από το ΣΥΡΙΖΑ από ό,τι το ΚΚΕ(μ-λ) από το ΚΚΕ. Μόνο η αριστερή πιάτσα των “κάποιων συντρόφων” κάνει πως δεν το βλέπει. Για τα πολύ περισσότερα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και για τα ακροδεξιά μπλογκ, είναι γνωστό πως, ως ΚΟΕ ή ως πρόσωπα που την εκπροσωπούν, η πολιτική της πρόταση είναι ευδιάκριτη. Μιλά για πολιτικό ρεύμα στην κοινωνία, όχι απλώς για “αντίσταση”, κινηματισμό, ταξικισμό και οικονομισμό, μιλά για παραγωγική ανασυγκρότηση, όχι “δεν θα περάσει το τάδε μέτρο”κλπ κλπ. Η οργανωτική της αυτοτέλεια, πώς ξέρεις ότι έχει θιχτεί από την αναστολή της αυτοτελούς δημόσιας δράσης της;
*Τα μέτωπα δεν τα έφτιαχναν οι κομμουνιστές μόνο όταν υπήρχε η 3η Διεθνής. Τα έκαναν και αργότερα. Το επαναστατικό ΚΚΕ έκανε μέχρι και λίγες εβδομάδες πριν την 6η Ολομέλεια. Η αντίληψη ότι χρειάζεται “παγκόσμιος υποκινητής”, όχι μόνο είναι ξένη προς το ίδιο το σκεπτικό της δημιουργίας αλλά και της διάλυσης της 3ης Διεθνούς (“άνδρωση” των ΚΚ), όχι μόνο αγνοεί την ίδια την πρακτική του ελληνικού-τουλάχιστον-κομμουνιστικού κινήματος που πολλάκις απέδειξε την αυτονομία του, αλλά είναι και βαθύτατα αντικομμουνιστική, και γιατί είναι επιχείρημα του ιστορικού αντικομμουνισμού και γιατί διάκειται ενάντια στη χειραφετητική διάσταση του κομμουνισμού.
*Δεν ήταν εξαρχής η ραχοκοκαλιά των μετώπων οι κομμουνιστές, αλλά εξελίσσονταν σε ραχοκοκαλιά τους. Μεσολαβούσε, βλέπεις, η πράξη, όχι τα μεγάλα λόγια και οι “βαρύγδουποι” τίτλοι.
*Η απλοϊκή αντίληψη περί “προδοτών” επανεμφανίζεται και με τη σπόντα για τον Πρατσάντα. Αδιαφορεί για τα πραγματικά προβλήματα ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ κατέστη εφικτό να υπάρξουν φαινόμενα χαλαρότητας, διαφθοράς και -γιατί όχι- προδοσίας. Ένα από αυτά ήταν το εσωτερικό στρατηγικό αδιέξοδο και η έλλειψη διεθνούς στρατηγικού εταίρου, ένα άλλο όμως, στο οποίο υπάρχουν ευθύνες όλων όσων δηλώνουν κομμουνιστές, ήταν και το θέμα του κύρους του κομμουνιστικού κινήματος διεθνώς, το οποίο δεν σώζεται με πρωτοβουλίες αλληλεγγύης τύπου “αλληλεγγύης στο λαϊκό πόλεμο της Ινδίας”. Έπειτα, μία αντίληψη που εξηγεί τα πάντα μέσα από την προδοσία Πρατσάντα δεν μπορεί να ερμηνεύσει τα σημερινά προβλήματα του ΚΚΝ-Μ που βρίσκεται στα πρόθυρα της διάσπασης. Τέλος, ο “Δρόμος” έχει πάρει απ'ευθείας συνεντεύξεις από το ΚΚΝ-Μαοϊκό, τα τελευταία χρόνια. Η“ΠΣ” τι έχει κάνει;
Ερωτήματα τέθηκαν και πριν, π.χ. για το μεγαλοκομματισμό. Αλλά μιας και η μεγάλη ημέρα πέρασε, προστίθενται και νεότερα, όπως:
Πόση ώρα μίλησε ο σ.Ι.Ι; Υπήρξε κάποια αυτοκριτική ή φταίει το κακό το ριζικό μας και οι "8 προδότες";
Σύντροφε μου της *** σέβομαι πάρα πολύ την ανάγκη σου να νομίζεις ότι η *** είναι ευδιάκριτη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχει όμως η συμφωνία της *** μέχρι με οριακά φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά έξω και απέναντι στην αριστερά, όπως το Τσίπρας υπεράνω οργάνων, την φυσιογνωμία μεταμοντέρνου κόμματος, τις εγγραφές μελών στο πόδι κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει όμως η απόφαση αναστολής, ενώ *** δεν υπάρχει πουθενά. Δεν υπάρχουν Αριστερά Σχήματα (ούτε κάποια διαφορά ανάμεσα στο ΔΑΡΑΣ και την ΑΡΕΝ που να δικαιολογεί μια επιτυχή διάχυση) και δεν υπάρχει *** στην ΣΑΜ.
Αντίθετα υπάρχει *** στο ψηφοδέλτιο της συνασπισμένης γραφειοκρατίας του ΤΕΕ που φτιάξατε λίγο πριν τις εκλογές του. Μόλις λίγα χρόνια από την προσωρινή αποχώρηση της *** από την ΣΑΜ, για να φτιάξει μλ συνδικαλιστική οργάνωση με το ΜΛ ΚΚΕ.Και έφυγε από ένα σχήμα στο οποίο ήταν από τις αρχές του 80.
Δεν είμαι από αυτούς που θεώρησαν "προδοσία" την ένταξη της ΚΟΕ στον ΣΥΡΙΖΑ. Οι παλινωδίες όμως πειράζουν. Τα κείμενα της εποχής της διάσπασης σας παραμένουν χαρακτηριστικά και απόλυτα ενδιαφέροντα.
Κλείνω, λες ότι το σημερινό μέτωπο έπρεπε να είναι πιο πλατύ από το ΕΑΜ που είχε εκκλησία, δεξιούς , βιομήχανους (όντως είχε) . Άρα τι έπρεπε να έχει σύντροφε μου, ακροδεξιά ? Ότι η Ελλάδα είναι ή κατεχόμενη, ή ξέρω γω ιμπεριαλιστική πάντως, είναι μια αντιδιαλεκτική δογματική κουβέντα που την αφήνω στην *** να την κάνει με άλλους πολύ αγαπημένους μου συντρόφους όπως τον Μηλιό. Τουλάχιστον σαν *** όμως, πρότεινε και 2-3 στόχους εθνικής απελευθέρωσης, για να είσαι συνεπής. Αλλιώς έχεις φαινόμενα Καραμάνου, όταν του έβγαλαν στην tv το 12 αφίσα της ΚΟΕ "έξω από το ευρώ" να λέει για προβοκάτσια. Αληθινή ήταν η αφίσα, γιατί να σε αφήσει ο άλλος έτσι δηλ, θα το εκμεταλλευτεί. Έπρεπε όμως η *** να τσακίσει μια ολόκληρη ανάλυση, για να κάνει αυτό που είχε αποφασίσει. Να βγει στο "ξέφωτο"
Μήπως όμως δεν είναι η ***, αυτή που έχει δώσει "αριστερό" και διαννοουμενίστικο άλλοθι στην "θεωρία" ότι υπάρχει αντιμνημονιακή δεξιά, και ότι μπορεί η αριστερά να συνεργαστεί με τον Καμένο ? Αυτό ήταν κάτι όντως αρκετά διακριτό από την μεριά σας.
Πραγματικά είναι κρίμα.
"κάποιος σύντροφος"
παρότι μη μέλος του κκε μλ δεν μπορω να καταλανω γιαι ακριβως ζητουν τα μελη της *** (καλό καποιε συντροφε) να ειχε καλεστει και η κοε ή ο δρομος στην εκδηλωση. αν ο δρομος ηθελε να κανει μια εκδηλωση για τα 50 χρονια της αναγεννησης γιατι δεν την διοργανωνει και περιμενει απο αλλους να τον καλεσουν καποιοι αλλοι? επισης, οσον αφορα το τι κανουν οι πραγματικοι σταλινικοι/μαοικοι/μλ/κλπκλπ, αυτο που δεν κανουν σιγουρα ειναι να βγαινουν ως "ανενταχτοι" σε λαικη συνελευση και να απαιτουν απο σωματειο εργαζομενων (επιχειρησης μαλιστα που απειλουνταν με κλεισιμο-ιδιωτικοποιηση) να αφαιρεσει το πανο του απο το χωρο της συνελευσης, και ιδιαιτερα οταν μαλιστα τα μελη αυτης της οργανωσης (ως μη ανενταχτοι προφανως πλεον) πρωτοστατουν σε δημοψηφισμα για τη μη ιδιωτικοποιηση αυτης της επιχειρησης. νομιζω κανενας που αυτοαποκαλειται κομμουνιστης δεν θα εκανε κατι τετοιο. επισης δεν μπορω να κρατηθω κι να μην αντιγραψω το παρακατω εξαισιο αποσπασμα απο το βιβλιο "για το κομμουνιστικο κινημα της ελλαδας" του γιαννη χοντζεα που εκδοθηκε απο τις εκδοσεις α/συνεχεια: "Άλλο αφελές σχήμα όπου επιστρατευόταν ο Λένιν και ο "Αριστερισμός": εξομοιωνόταν η ΕΠΕΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι η Ένωση Κέντρου στη συνέχεια και παραπέρα το ΠΑΣΟΚ με το Εργατικό κόμμα της Αγγλίας.
Επειδή ο Λένιν στον "Αριστερισμό" καλούσε τους κομμουνιστές της Αγγλίας να χρησιμοποιήσουν
το Εργατικό κόμμα που αποτελούσε μοναδική περίπτωση κόμματος στην Ευρώπη που δεχόταν στους
κόλπους του οργανωμένα ρεύματα και τάσεις, ζητούσαν οι εδώ να γίνει το ίδιο και με το ΚΚΕ και την αριστερά γενικά. Αυτά τα πράγματα βέβαια χρησίμευαν σαν προετοιμασία του εδάφους
για συγκεκριμένες πραχτικές ενέργειες. Έτσι, στην πράξη αρχικά, παρά τα ψελλίσματα για
διατήρηση του ανεξάρτητου ρόλου τηε αριστεράς, αδιάκοπα πριμοδοτούνται όλες αυτές οι
κεντρώες και κεντρογενείς δυνάμεις." απο κει και περα παντως νομιζω αντι για επετειακες εκδηλωσεις θα ηταν πολυ προτιμοτερο για τον μ-λ χωρο ειτε με εκδηλωσεις ειτε γραπτα να μπει σε μια διαδικασια αποτιμησης της μεχρι τωρα πορειας του, ποιες ειναι οι δικες του ευθυνες για την απομαζικοποιηση και σχεδον διαλυση στα τελη 70-αρχες 80, χωρις να κατηγορει μεμονωμενα διαφορους 8, 10, 20 καθοδηγητες για λικβινταρισμο, γιατι δεν καταφερε τελικα να αποσπασει πλατυ εργατικο κοσμο απο το ρεφορμισμο. ο σχολαστικισμος, η προσκολληση στα τσιτατα, η διαπαλη μεταξυ αμαζων οργανωσεων για το ποια ειναι η πιο επαναστατικη, και η διαμαχη για το αν οικοδομουνταν σοσιαλισμος στην καμποτζη και στην αλβανια, ολα αυτα δεν παιξαν ρολο, μαζι με το βρωμικο παιχνιδι του αναθεωρητισμου? το οτι σε καμια ευρωπαικη και γενικα δυτικη χωρα (βλ. και new communist movement στις ηπα) τελικα καμια μ-λ οργανωση δεν κρατησε, ενω σε χωρες της λατ. αμερικης και της ασιας κομματα εφτασαν μεχρι και στα προθυρα της καταληψης εξουσιας ή παλευουν ακομα και σημερα ενοπλα, νομιζω ειναι πολυ σημαντικοτερο απο τις επετειακες εκδηλωσεις. συγχωρεστε με αν στην εκδηλωση υπηρξαν και τετοιες νυξεις, δυστυχως δουλευα κα δεν μπορουσα να παρακολουθησω.
Προτασεις για το ονομα της ***
ΑπάντησηΔιαγραφή"The (non)organization formerly known as koe"
"The non-communist symbol"
"Μη-Κομμουνιστικη Μη-Οργανωση Ελλαδας"
"Αλαβανο σορρυ μα εχω βρει καλυτερο αγορι"
Α! Σας ευχομαι και συνεντευξη με τον Ομπαμια.
22
Μη-Κομμουνιστικη Μη-Οργανωση Ελλαδας/Αλαβάνο σόρρυ μα έχω βρει καλύτερο αγόρι. Για να έχει και μια συνέχεια με το Α/συνέχεια. Εντάξη, δεν έχουν όλοι το ίδιο χιούμορ. Δεν μπόρεσα όμως να συγκρατηθώ 22. Εχεις "σκληρό" δίκιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο, όμως, εσείς, από το διαδίκτυο κοροϊδεύετε, άλλοι, δημοσίως, σας κάνουν πλάκα:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πολλές αριστερές συσπειρώσεις, χρήσιμες την εποχή της συγκρότησής τους (ας θυμηθούμε τους «μαοϊκούς» της δικτατορίας μια κι έχουμε τα 50 χρόνια της «Αναγέννησης»), συνεχίζουν κι επιζούν, χωρίς επιρροή και έρεισμα, με μια σφραγίδα και πολλή νοσταλγία, κλειστές ομάδες αιρετικών, συνεχώς υποπολλαπλασιαζόμενες."
Αλέκος Αλαβάνος, από το βήμα της συνδιάσκεψης του Σχεδίου Β'.
Τελικά, πόσες ώρες μίλησε ο ΙΙ και ο ΒΣ;
Μάλιστα, ο Αλαβάνος κάνει πλάκα...που από πρόεδρος του Συνασπισμού με μικρή τότε αλλά υπαρκτή κοινωνική βάση και απήχηση, κατέβηκε για περιφερειάρχης και πάτωσε στις αυτοδιοικητικές (και γι αυτό ο Ρούντι άλλαξε ποντάρισμα επιστρέφοντας στο άλογο του Αλέξη), και τώρα είναι στο Σχέδιο Β' το οποίο έχει ποια ακριβώς επιρροή και έρεισμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ κολλάει η παροιμία, μιλήσανε όλοι, μιλήσανε κι οι Αλαβάνοι.
χ.
Μην παίρνουμε κατάκαρδα την κριτική του Αλαβάνου και λέμε πράγματα που δεν ευσταθούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Αλαβάνο, όλη η κοινωνία πιστώνει ως θετικό το ότι παραιτήθηκε και ανέδειξε έναν νέο (άσχετα ποιον). Επίσης, τον Αλαβάνο, μεγάλο τμήμα της κοινωνίας τον θεωρεί υπεύθυνο ότι "έκαψε την Αθήνα".Και σε κάθε περίπτωση, έστω και από οπορτουνισμό και εγωισμό, ο άνθρωπος ανακάτεψε με την κουτάλα τη σούπα, τάραξε τα λιμναζοντα νερά.
Tα όσα άλλωστε είπε για τους "μαοϊκούς" ισχύουν στο ακέραιο.Ρώτα τον πρώτο περαστικό με το που βγεις από το γραφείο σου.
Δεν μπορούν να εξηγηθούν όλες οι διασπάσεις ή οι ιδρύσεις μ-λ κομμάτων πολιτικά.
Θράσος, πάντως, ο Αλαβάνος να μιλά μπροστά σε μαογενείς (Παρέμβαση) τόσο απαξιωτικά.Αλλά προφανώς εννοούσε τα μ-λ.
Τέλος οι κατηγορίες για το "Ρούντι" (ότι έχασε και γύρισε στον Αλέξη) δεν ευσταθούν.Η ήττα με τον Αλαβάνο έγινε τον Οκτώβρη του 2010, ενώ η απόφαση για την ψήφο στις εκλογές ελήφθη στο 3ο συνέδριο της ΚΟΕ το Μάρτη του 2012, όπως διαβάζει κανείς στα κείμενα των αποφάσεων στην ιστοσελίδα της ΚΟΕ.
"Η ήττα με τον Αλαβάνο έγινε τον Οκτώβρη του 2010, ενώ η απόφαση για την ψήφο στις εκλογές ελήφθη στο 3ο συνέδριο της ΚΟΕ το Μάρτη του 2012". Εγώ τώρα τι να καταλάβω; Οτι χρειάστηκαν δυο χρόνια για να καταλάβουν; Και αυτό είναι επιχείρημα υπέρ τους;;; Ωραία!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλά,κοίτα, στα μ-λ πήρε 36 χρόνια για να καταλάβουν πως γελά ο κόσμος μαζί τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Όσο, όμως, εσείς, από το διαδίκτυο κοροϊδεύετε, άλλοι, δημοσίως, σας κάνουν πλάκα:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πολλές αριστερές συσπειρώσεις, χρήσιμες την εποχή της συγκρότησής τους (ας θυμηθούμε τους «μαοϊκούς» της δικτατορίας μια κι έχουμε τα 50 χρόνια της «Αναγέννησης»), συνεχίζουν κι επιζούν, χωρίς επιρροή και έρεισμα, με μια σφραγίδα και πολλή νοσταλγία, κλειστές ομάδες αιρετικών, συνεχώς υποπολλαπλασιαζόμενες."
Αλέκος Αλαβάνος, από το βήμα της συνδιάσκεψης του Σχεδίου Β'."
Δηλαδη ρε ανωνυμε (η να πω μη-επωνυμος) Μ-Κ.Μ-Ο.Ε.-τζη τωρα μου την ειπες?
Εσεις συνεργαζοσασταν με τον Αλαβανο, εκτος και αν μου πεις πως οταν ησασταν Αλαβανικοι εκεινος ειχε γινει Μαοϊκος!
Χαχαχαχαχαχα μιλαμε για τρελο γελιο.
Ακομα θυμαμαι μελη και στελεχη της Μ-Κ.Μ-Ο.Ε. να χειροκτοτουν τον Αλαβανο μετα την τοποθετηση στην ηγεσια του Συριζα του Τσιπρα (τα εδειχνε και στα καναλια οποτε αστο δεν μπορεις να το κρυψεις) και να πηγαινουν προς αποκοπη απο το Συριζα (μεχρι και το λογοτυπο του Συριζα το ειχατε αφαιρεσει απο τις αφησες που ...τις κολλαγατε δημοσια και το ειδαν ολοι οποτε ουτε αυτο μπορεις να το κρυψεις) μεχρι που μυριστικατε καρεκλες (κυριως αυτο) και ψηφαλακια. Αμεσως ακολουθησε το γνωστο λαϊκο ασμα "Αλαβανο σορρυ μα εχω βρει καλυτερο αγορι"
22
Ό,τι και να λέμε, περισσότεροι σπάνε πλάκα με την εκπληκτική ομοιότητα της υπαρκτής ταμπέλας του "μπροστά" και του "πίσω", και το ΛΑΑΑΣ, παρά με τα εξειδικευμένα ΜΚΜΟΕ και *** που σκαρφίζονται κάποιοι σε καποιο blog.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα παραμένει αν η κατοχή και επίδειξη της "σφραγίδας" σημαίνει κάτι.Αν αρκεί.
Το σωστό είναι να πούμε όχι. Γιατί αν λέγαμε ναι, θα αποδεχόμασταν τη λογική του ΚΚΕ του Κουτσούμπα που πλασάρεται ως η συνέχεια του ΚΚΕ.
Αν πάντως κάποιοι αρκούνται σε ένα μικρότερων διαστάσεων ΚΚΕ "Κουτσούμπα style", όπως μάλλον έδειξε και η εκδήλωση δικαιώνοντας τον Αλαβάνο, λυπάμαι αλλά είναι αξιοθρήνητοι.
Ξέρεις όμως ποιός δεν σπάει πλάκα, όλος ο κόσμος του κινήματος που έχει αγωνιστεί και έχουμε αγωνιστεί πλάϊ πλάϊ. Όποιος μας έχει ζήσει σε κινηματικές αγωνιστικές καταστάσεις δεν γελάει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις όμως με ποιόν γελάνε οι άνθρωποι που αγωνίζονται στο κίνημα ;
Με κάποιους ξεπουλημένους πρώην μαοϊκούς που γίναν οι υπηρέτες του τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ για μία θέση στον ήλιο του κεντρικού πολιτικού στερεώματος. Ε ;
Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος, και εσύ λεβέντη μου δεν υπάρχεις πιά έχεις γίνει ροζ αλοιφή μέσα σε ένα ρεφορμιστικό χυλό. Πάει το κοκκινάκι σου... το φαγε η μαρμάγκα...
Εγω δεν θα διαφωνησω πως υπαρχει κοσμος που κανει "πλακα" με τα μπρος και πισω "μ-λ" αλλα η πολιτικη κριτικη ειναι που μετραει και οχι η σατυρα τυπου εκπομπης "ραδιο αρβυλα" και σε πολιτικα πλαισια κανεις δεν γελαει με τα "μ-λ" αντιθετα με εσας που εκτος απο περιγελος θα γινετε και στοχος της λαϊκης οργης εαν γινετε κυβερνηση!
ΑπάντησηΔιαγραφή22
ΒΚ 22/10
ΑπάντησηΔιαγραφή" αντι για επετειακες εκδηλωσεις θα ηταν πολυ προτιμοτερο για τον μ-λ χωρο ειτε με εκδηλωσεις ειτε γραπτα να μπει σε μια διαδικασια αποτιμησης της μεχρι τωρα πορειας του, ποιες ειναι οι δικες του ευθυνες για την απομαζικοποιηση και σχεδον διαλυση στα τελη 70-αρχες 80, χωρις να κατηγορει μεμονωμενα διαφορους 8, 10, 20 καθοδηγητες για λικβινταρισμο, γιατι δεν καταφερε τελικα να αποσπασει πλατυ εργατικο κοσμο απο το ρεφορμισμο. ο σχολαστικισμος, η προσκολληση στα τσιτατα, η διαπαλη μεταξυ αμαζων οργανωσεων για το ποια ειναι η πιο επαναστατικη, και η διαμαχη για το αν οικοδομουνταν σοσιαλισμος στην καμποτζη και στην αλβανια, ολα αυτα δεν παιξαν ρολο, μαζι με το βρωμικο παιχνιδι του αναθεωρητισμου? "
Μα υπάρχει κριτική αποτίμηση.
πχ δες τις αποφάσεις του 2ου συνεδριου του ΚΚΕ(μ-λ), 4η συνδιασκεψη του νέου ΚΚΕ(μ-λ), αυτού δηλαδή που απεμεινε και συνέχισε.(δύο μόνο μέλη της ΚΕ και η οργάνωση Θεσσαλονίκης), δες το βιβλίο "η ιστορία διδάσκει και εμπνέει" που είναι ένα κείμενο απόφαση συνδιάσκεψης .
Μιλάμε για την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί στον κόσμο μετά το 1976. Το ΚΚΕ(μ-λ) ήταν το μόνο που συνειδητοποίησε ότι δεν υπάρχουν πιά σοσιαλιστικές χώρες. Ολοι οι άλλοι είχαν την ευτυχία που έχει αυτός που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα. Το σοκ ήταν παραλυτικό. Σε προηγούμενο σχόλιό μου αναφέρθηκα στους 8 ενδεικτικά, δεν λέω ότι μόνο αυτοί κλώτσησαν την καρδάρα με το γάλα. Ισχύει όμως ότι ο καλός ο καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται. Και σ αυτή τη φορτούνα οι καπετάνιοι δυστυχώς εγκατέλειψαν το σκάφος στην τύχη του.
Μετά την τεράστια καταστροφή του '56 είχαμε μια εξίσου τεράστια καταστροφή το '76 με την παλινόρθωση του καπιταλισμού και στην κίνα. Οτι είχε οικοδομηθεί μέσα στην εικοσαετία - και είχαν οικοδομηθεί πολλά και δυνατά κινήματα σχεδόν σ όλο τον κόσμο- έμεινε ξεκρέμαστο. Η Αλβανία έμεινε μονη της. Με τι φόντα να ανταπεξέλθει η Αλβανία σε ένα ανταγωνισμό στον οποίο με δυσκολία ανταποκρίνονταν μια τεράστια ΕΣΣΔ; Και όχι μόνο έμεινε μόνη της αλλά για να το πούμε χοντρά, άρχισε να φτύνει εκεί που πρώτα έγλειφε. Αρχισε να κατηγορεί αναδρομικά τον Μάο κλπ Μετά ήρθε το Βιετνάμ που επιβεβαίωσε δυστυχώς και πάλι αυτό που θεωρούσαμε αδιανόητο και προιόν της μαύρης αντιδραστικής προπαγάνδας ,ότι δηλαδή κινείται από εθνικιστικά κίνητρα και αν φύγουν οι αμερικάνοι θα αρπαχτεί με καμπότζη ,κίνα -όπως και πράγματι έγινε.
Κατά τη γνώμη μου για την σχεδόν διάλυση του '70-'80 φταίει βασικά αυτό που φάνηκε σαν έλλειψη προοπτικής. Τι προοπτική δηλαδή να προτείνεις στον έλληνα εργάτη; Την προοπτική του ρώσου; του κινέζου; του βιετναμέζου; Πως να εξηγήσεις στον έλληνα οικοδόμο ότι ο συνάδελφός του αλβανός προέρχεται από μιά χώρα που αντιστάθηκε με συνέπεια στον ιμπεριαλισμό αλλά σαν μια μικρή χώρα με μικρή αγορά δεν μπορούσε να κάνει αυτό που έκανε η ΕΣΣΔ που κάποτε με τον σοσιαλισμό έγινε υπερδύναμη αλλά κλπ ... Το ΚΚΕ είχε τα φόντα που του έδινε η στήριξη της ΕΣΣΔ. Και μόνο τα μέσα προπαγάνδας που είχε το κάνανε ασυναγώνιστο. (ο κόσμος τότε ενημερώνονταν από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που είχαν τον ρόλο που έχει σήμερα η τηλεόραση).
Το θέμα που βάζεις πάντως νομίζω πρέπει να το δούμε και να το αναλύσουμε πιο συστηματικά. Σημερα που η κρίση του συστήματος πιέζει για ένα νέο κομμουνιστικό ξεκίνημα πρέπει να ξεκαθαριστούν οι εκκρεμότητες.
Εντάξει πολλοί γελάνε με το μ-λ μπρος και πίσω και συνήθως αυτοί που δεν μπορουν κατά τα άλλα να αντιπαρατεθούν με σοβαρά επιχειρήματα. Ομως το ΚΚΕ(μ-λ) έχει μια εξήγηση για το πως φτάσανε τα πράγματα εδώ και επίσης αντεχει σε οποιαδήποτε κριτική για τη στάση του σε ολη την πορεία του. Δεν ξέρω πολλούς που να μπορούν να το κάνουν αυτό.γμ
Στην εκδηλωση της ΚΟΕ για τα 40χρονα της Αναγεννησης, μια χαρα νοιωθατε τοτε παρεα με Λαφαζανηδες, Δραγασακηδες, τροτσκες και αλλα "μπουμπουκια". Τωρα σας βρωμισε ο Συριζας;;; Ξυδακι κυριοι...
ΑπάντησηΔιαγραφή