Την Πέμπτη 17/1, φοιτητές του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας επιχείρησαν να μιλήσουν με την πρύτανη του Ιονίου Πανεπιστημίου για τις αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματός τους. Αφότου εκείνη αρνήθηκε να τους μιλήσει και κλειδώθηκε στο γραφείο της, έδωσε εντολή να τους προσάγουν, με μήνυση που έγινε από γραμματέα της για παρακράτηση χώρου(!). Ακολούθησε η εισβολή των ΜΑΤ και η βίαιη προσαγωγή 28 φοιτητών, με σύρσιμο μάλιστα του ενός στις σκάλες του κτιρίου
Καταγγέλλουμε απερίφραστα τη στάση πρυτανικών αρχών – αστυνομίας. Πρόκειται για κατάφορη παραβίαση βασικών δημοκρατικών δικαιωμάτων. Η στάση των πρυτανικών αρχών, είναι ενδεικτική του πανεπιστημίου που φτιάχνουν. Όπου δεν χωρά όχι μόνο η υποψία αμφισβήτησης πλευρών της επίθεσης στα φοιτητικά δικαιώματα, αλλά ούτε καν η πρόθεση να ζητήσεις εξηγήσεις για τα μέτρα που περνάνε. Θέλουν τους φοιτητές να αποδέχονται σιωπηλά την περιστολή των δικαιωμάτων τους, τη χειροτέρευση των όρων σπουδών. Στέλνουν μήνυμα, πως δε θα ανεχτούν την παραμικρή κίνηση. Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να είναι χώρος αποστειρωμένος, άχρωμος, ακίνητος, νεκρός, όπου οι μόνες διαδικασίες θα είναι το μάθημα με τους όρους που επιβάλλει κάθε φορά το σύστημα. Όποιος τολμά να αμφισβητήσει τους όρους αυτούς, θα καταστέλλεται, θα σέρνεται στα τμήματα και στα δικαστήρια προς παραδειγματισμό και τρομοκράτηση των υπολοίπων και σπάσιμο του ηθικού όλων.
Είναι λογικό η φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής να εκφράζεται και στο πανεπιστήμιο. Ένα χώρο όπου η νεολαία έρχεται σε επαφή με ριζοσπαστικές ιδέες, όπου υπάρχει και σε ένα βαθμό λειτουργεί –με όλα τα προβλήματά της- η έννοια του συλλόγου. Το άσυλο, αφού καταργήθηκε νομικά, συκοφαντήθηκε, και κατάφεραν να απαξιωθεί από μεγάλη μερίδα των φοιτητών, δεν υπάρχει πλέον όπως παλιότερα.
Έτσι, βλέπουμε μια σειρά εισβολές σε πανεπιστημιακούς χώρους είτε με την ανοχή, αλλά πολύ περισσότερο με την εντολή των πρυτανικών αρχών. Οι δυνάμεις καταστολής, οι ασφαλίτες, οι σεκιούριτι-χαφιέδες γίνονται όλο και πιο συχνό φαινόμενο στις σχολές. Η εισβολή στο ΑΠΘ τη 17η Νοέμβρη, οι συλλήψεις φοιτητών και απεργών εργολαβικών, με τις καθημερινές επιθέσεις στην ΑΣΟΕΕ και την εισβολή στα στέκια των παρατάξεων εντάσσονται στην αντιδραστικοποίηση του πανεπιστημίου και είναι μόνο ένα δείγμα από αυτό που μας ετοιμάζουν. Τώρα σειρά παίρνει η δίωξη του συνδικαλισμού, πρώτη φορά τόσο απροκάλυπτα. Πρέπει να εξασφαλίσουν πως τα μέτρα που έρχονται, οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολών, η κατάργηση της σίτισης-στέγασης κλπ θα περάσουν με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις.
Δεν πρέπει να υποκύψουμε στην καταστολή. Μόνη λύση, η οργάνωση μέσα από τους συλλόγους, για την ανατροπή της πολιτικής που καταργεί το δικαίωμα στις σπουδές. Να παλέψουμε για την επαναφορά του ασύλου και την ελευθερία δράσης και σκέψης, για την ελευθερία συνδικαλισμού.
ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠ’ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.
Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.
Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com
Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.