Σελίδες

21 Ιανουαρίου 2013

Απεργία στο μετρό. Ηλεκτρικός και τραμ θα κινηθούν για λίγο

Κλιμακώνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς Αθηνών, οι οποίοι αντιδρούν, εκτός των άλλων και σημαντική μείωση των αποδοχών τους.
Σήμερα Δευτέρα, για πέμπτη συνεχόμενη ημέρα, το μετρό θα είναι ακινητοποιημένο λόγω της νέας 24ωρης απεργίας που αποφάσισε το επιχειρησιακό Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας του, το οποίο και απειλεί με απεργίες διαρκείας.
Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ θα λειτουργήσουν από τις 8 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα.
Την Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, τα μέσα σταθερής τροχιάς, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, μετρό και τραμ πραγματοποιούν στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα, μετά από απόφαση των σωματείων της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Στα δικαστήρια προσφεύγει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό και Τραμ), εξ αιτίας της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων, προκειμένου «να αποκατασταθεί η νομιμότητα και η ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων».
Η διοίκηση κατηγορεί τα Σωματεία των εργαζομένων ότι «δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο για τις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση των βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου».
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της, η Διοίκηση, αφού αναφέρει ότι η απεργία προστατεύεται από το Σύνταγμα και τους νόμους, σημειώνει ότι «η άσκηση του δικαιώματος της απεργίας δεν είναι ανέλεγκτη αλλά υπόκειται στους περιορισμούς τόσο του άρθρου 25 παρ. 3 του Συντάγματος όσο και το άρθρο του 281 ΑΚ (Περί καταχρηστική άσκησης του δικαιώματος)».
Σύμφωνα με τη Διοίκηση, «η νόμιμη ενάσκηση του απεργιακού δικαιώματος, μεταξύ των άλλων, απαιτεί από τα σωματεία των εργαζομένων να προειδοποιήσουν την εταιρεία 24 τουλάχιστον ώρες πριν από την πραγματοποίησή της χωρίς στη προθεσμία αυτή να συμπεριλαμβάνονται οι εξαιρέσιμες ημέρες και αυτή του Σαββάτου,να γνωστοποιήσουν τα αιτήματα και τους λόγους που τα θεμελιώνουν, προ τεσσάρων πλήρων ημερών, με έγγραφο που κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή στην εταιρεία-ως εργοδότη- στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ασκεί την σχετική εποπτεία και στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας,να διαθέσουν προσωπικό προς αντιμετώπιση των στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου κατά τη διάρκεια των εν λόγω στάσεων και να προσκαλέσουν την εταιρεία σε δημόσιο διάλογο».Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, «με βάση τις προβλέψεις του Νόμου και συμμεριζόμενη την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες, αλλά και τις επιπτώσεις στην οικονομική ζωή της πόλης», ηλώνει ότι με το άνοιγμα των αρμοδίων δικαστηρίων τη Δευτέρα, θα κινήσει την νόμιμη διαδικασία, προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη,«για την αποκατάσταση της νομιμότητας και την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.