Σελίδες

27 Οκτωβρίου 2014

Ξάνθη
Παρεμβάσεις για τα ζητήματα της εκπαίδευσης

ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ

  • ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ-ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
  • «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ»
  • ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
  • ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ
Η επίθεση της κυβέρνησης σε όλο το φάσμα της δημόσιας εκπαίδευσης προχωράει με γοργούς ρυθμούς, αφήνοντας πίσω της διαλυμένα δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών. Με μια σειρά νόμους προωθείται η βίαιη αναπροσαρμογή της εκπαίδευσης στις νέες απαιτήσεις του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου, με τη συνολική συρρίκνωσή της και την μετατροπή της από δικαίωμα για όλους, σε προνόμιο για λίγους.
Το «Νέο Λύκειο», κατέδειξε από την πρώτη χρονιά τα αποτελέσματα της πολιτικής τους, αφού το ποσοστό των μετεξεταστέων στην Α΄ Λυκείου εξαπλασιάστηκε (24% πανελλαδικά, 41% στη Ξάνθη). Η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και τα πιο αυστηρά κριτήρια όσον αφορά την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη, οδήγησαν σε αυτά τα πρωτόγνωρα ποσοστά «αποτυχίας». Παράλληλα πολλοί μαθητές ήδη από τη μέση της χρονιάς εγκατέλειπαν το Ενιαίο Λύκειο, στρεφόμενοι στην Τεχνική Εκπαίδευση. Στην οποία ούτως ή άλλως με την κατάργηση πολλών ειδικοτήτων, τα περιθώρια επιλογής είναι όλο και πιο περιορισμένα. Στόχος του συστήματος είναι να φτιάξει ένα «Νέο Λύκειο», στο οποίο δε θα έχουν θέση τα παιδιά των φτωχών λαικών στρωμάτων. Μετακυλάει το κόστος της εκπαίδευσης στις τσέπες των γονιών, και οδηγεί μαζικά τους μαθητές είτε να στραφούν σε σχολές «πάρκινγκ ανέργων», είτε να εγκαταλείψουν εντελώς την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι απολύσεις (διαθεσιμότητες) εκπαιδευτικών το περασμένο καλοκαίρι, όπως και η αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Χτυπάνε το δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή δουλειά, δημιουργούν ένα καθεστώς χειραγώγησης, διάσπασης και υποταγής στις πολιτικές κατευθύνσεις του συστήματος. Υποταγμένοι εκπαιδευτικοί, με αβέβαιες εργασιακές σχέσεις, σε ένα σχολείο συρρικνωμένο, απρόσιτο για τα παιδιά της φτωχολογιάς, πλήρως ελεγχόμενο από τα κέντρα εξουσίας του συστήματος. Αυτή είναι η «εκπαιδευτική πολιτική» που μας ετοιμάζουν.
Στο χώρο της τριτοβάθμιας, από τον Αύγουστο έγινε ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο προχωρά σε διαγραφές «αιωνίων φοιτητών», που ο αριθμός τους αγγίζει τις 180.000. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για τις διαγραφές στο επόμενο διάστημα και για άλλους λόγους εκτός των ορίων φοίτησης (ν+2) που ήδη έχουν θεσπιστεί, ανάλογα και με το τι θα προβλέπουν οι εσωτερικοί κανονισμοί σε κάθε ίδρυμα (διαγραφή μετά από 3 αποτυχίες σε ένα μάθημα, λόγω πειθαρχικής ποινής κ.α). Στόχος είναι η επιβολή ακόμα μεγαλύτερων ταξικών φραγμών και η δημιουργία ενός πανεπιστημίου για λίγους και εκλεκτούς. Με τις διαγραφές επίσης κατοχυρώνεται η «ολίγη φοίτηση με ολίγον πτυχίο», στοχεύοντας στην πλήρη διάλυση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων που κατοχυρώνουν, κάνοντας ατομική υπόθεση τη διαδρομή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Απέναντι σ’ αυτές τις αντιδραστικές εξελίξεις πρέπει να αναπτυχθεί μαζικό κίνημα αντίστασης στην επίθεση και υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας. Με κινητοποιήσεις μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, μπορούμε να ανακόψουμε την επέλαση του κεφαλαίου και της κυβέρνησης. Μακριά από λογικές ανάθεσης σε «σωτήρες», να σπάσουμε την απογοήτευση και τη μοιρολατρία και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Παντού, όπου δουλεύουμε και σπουδάζουμε, να παλέψουμε για τη ζωή και το μέλλον μας!
  • ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟ
  • ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ
  • ΟΧΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ - ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ & ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ
  • ΜΟΝΙΜΗ & ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ» ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
  • ΝΑ ΜΗ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ - ΟΧΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.