Σελίδες

03 Φεβρουαρίου 2015

Φυλακές Δομοκού: Κρατούμενοι πεθαίνουν γιατί δεν υπάρχει γιατρός!

Στις 4 τα ξημερώματα σήμερα, Τρίτη 3 Φλεβάρη, στη Δ2 πτέρυγα των φυλακών Δομοκού, ο 52χρονος κρατούμενος Αλκιβιάδης Μέξης πέθανε αβοήθητος στο κελί του. Από τις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας ζητούσε γιατρό, αλλά γιατρός δεν τον επισκέφθηκε! Πέθανε αβοήθητος, σαν το σκυλί στ’ αμπέλι.
Πριν από δύο μήνες, στην ίδια πτέρυγα, πέθανε αβοήθητος ο 58χρονος κρατούμενος Εμμανουήλ Γαλάνης.
Πριν μερικούς μήνες, στις 19 Νοέμβρη του 2014, σε συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος της Βουλής, παρουσία του τότε υπουργού Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου και του γενικού γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής Α. Τσαγκρή, αποκαλύφθηκε από βουλευτές ότι στο Δομοκό, φυλακή καινούργια, αφού φτιάχτηκε το 2007, όχι μόνο δεν υπάρχει νερό που να επαρκεί για τις ανάγκες των κρατούμενων, αλλά δεν υπάρχει γιατρός που να επιλαμβάνεται στοιχειωδώς των προβλημάτων υγείας των κρατούμενων.
Ξέρετε τι απάντησε ο Αθανασίου σ’ αυτές τις αποκαλύψεις; Οτι πήγε σε πολλές φυλακές και «ουδείς μου παραπονέθηκε για το φαγητό ή για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη»!
Οι κρατούμενοι συνέχισαν να πεθαίνουν αβοήθητοι, χωρίς στοιχειώδη ιατρική περίθαλψη και ο Αθανασίου έφτιαξε στο Δομοκό τις δυο πρώτες πτέρυγες Γ’ τύπου, στις οποίες μεταφέρθηκαν πολιτικοί κρατούμενοι και μερικοί ποινικοί.
Επειδή ο κόμπος έφτασε στο χτένι, οι κρατούμενοι στο Δομοκό ξεσηκώθηκαν. Πριν από λίγη ώρα, οι κρατούμενοι της Δ2 πτέρυγας και οι κρατούμενοι της Γ’ τύπου πτέρυγας Ε1 (σ’ αυτή κρατούνται και οι πολιτικοί κρατούμενοι Δ. Κουφοντίνας, Ν. Μαζιώτης και Κ. Γουρνάς) δήλωσαν ότι δεν μπαίνουν στα κελιά, αν δεν υπάρξει δέσμευση από το υπουργείο ότι θα υπάρχει ιατρική περίθαλψη των κρατούμενων σε 24ωρη βάση.

Λίγη ώρα μετά την αποστολή της δήλωσης των κρατούμενων της πτέρυγας Γ τύπου της φυλακής Δομοκού στο υπουργείο Δικαιοσύνης, με τη μορφή υπομνήματος, η διοίκηση της φυλακής κάλεσε αντιπροσωπεία των κρατούμενων στα γραφεία και τους έδειξε έγγραφη απάντηση του υπουργού Δικαιοσύνης Ν. Παρασκευόπουλου στο υπόμνημά τους.
Στο έγγραφο αυτό, που φέρει την υπογραφή του, ο υπουργός:
  1. Ενημερώνει ότι διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τη διακρίβωση των αιτίων του θανάτου του κρατούμενου Αλκιβιάδη Μέξα και τον καταλογισμό ενδεχόμενων ευθυνών.
  2. Δεσμεύεται για την πρόσληψη δύο γιατρών στη φυλακή.
Κατόπιν αυτού, όπως μας δήλωσαν σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία, οι κρατούμενοι σταματούν την κινητοποίηση που ξεκίνησαν το πρωί με άρνηση να μπουν στα κελιά και αποχή από το συσσίτιο.
Ταυτόχρονα, επιφυλάσσονται να συνεχίσουν τον αγώνα για την κατάργηση των φυλακών Γ τύπου, καθώς και για την ψήφιση του Σωφρονιστικού Κώδικα, στον οποίο με ομόφωνη απόφασή της είχε καταλήξει το καλοκαίρι του 2013 η ειδική επιτροπή της Βουλής.

http://www.eksegersi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.