Σελίδες

09 Φεβρουαρίου 2015

Ανακοίνωση τύπου του ΚΚΕ(μ-λ) για τα Βασιλικά

«Όχι στα εργοστάσια καύσης βιομάζας»

Η κομματική οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ(μ-λ) εκφράζει τη συμπαράστασή της στον αγώνα των κατοίκων των Βασιλικών Θέρμης και της ευρύτερης περιοχής, για να αποτρέψουν τη λειτουργία εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από καύση βιομάζας.
Είναι απόλυτα εύλογες οι ανησυχίες των κατοίκων, αφού η αεριοποίηση της βιομάζας και η καύση του παραγόμενου συνθετικού αερίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε κατοικημένη περιοχή εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον, την υγεία των κατοίκων και την αγροτική παραγωγή της περιοχής. Ωστόσο οι συνέπειες ξεπερνούν τα όρια των Βασιλικών και της Λακκιάς, όπου προβλέπεται η εγκατάσταση των δύο εργοστασίων. καθώς τα αγροτικά προϊόντα του κάμπου των Βασιλικών τροφοδοτούν την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Οι βαρύτατες επιπτώσεις γίνονται ακόμη πιο επικίνδυνες αν σκεφτούμε ότι η περιοχή είναι ήδη πολύ επιβαρημένη από την άποψη της ρύπανσης εξαιτίας της χρόνιας λειτουργίας χωματερής στους γειτονικούς Ταγαράδες. χωματερή που γέμισε με διοξίνες τον υδροφόρο ορίζονται, το έδαφος και τον αέρα σε ακτίνα δεκάδων χιλιόμετρων …και από την πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει πριν λίγα χρόνια. Η αξιοποίηση της λειτουργίας των δύο εργοστασίων στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της παραγωγής και διάθεσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι μια επιπλέον αρνητική παράμετρος στο όλο ζήτημα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που κάτοικοι περιοχών της Βόρειας Ελλάδας (και όχι μόνο βέβαια) αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους ζητήματα. Οι κάτοικοι της Ευκαρπίας (Τιτάν-καύση σκουπιδιών) αλλά και της Χαλκιδικής (εξόρυξη χρυσού) βιώνουν στο πετσί τους τι σημαίνουν τέτοιες «επενδύσεις». Τεράστια κέρδη στο κεφάλαιο και τους ιμπεριαλιστές-δυνάστες από τη μία, καταστροφή της φύσης, των τοπικών οικονομιών, της υγείας των κατοίκων και των παιδιών τους από την άλλη. Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο σχεδιασμός για το «εργοστάσιο καύσης βιομάζας» στην περιοχή των Βασιλικών.
Μόνο η μαζική και αγωνιστική κινητοποίηση του λαού της περιοχής μπορεί να μπει φραγμός στα παραπάνω σχέδια.
Ήδη οι κάτοικοι των Βασιλικών και ευρύτερα έχουν δείξει ότι θα αγωνιστούν για την αποτροπή αυτής της «εγκληματικής» πράξης μ’ όλες τους τις δυνάμεις, καθιστώντας αναποτελεσματικές τις προσπάθειες της Διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να κάμψει με κωλυσιεργίες το αγωνιστικό φρόνημα των κατοίκων. Δύο φορές έχει αναβληθεί η συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης που θα συζητούσε την γνωμοδότηση για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που της έχουν υποβληθεί. Η παρουσία της αστυνομίας στην τελευταία συνεδρίαση (18/2) δεν έκαμψε την αγωνιστική στάση των κατοίκων που απαιτούσαν να μη δοθεί θετική γνωμοδότηση σε μια τόσο κατάφωρα καταστροφική «επένδυση». Καμιά κωλυσιεργία, καμιά τρομοκρατία δεν μπορεί να λυγίσει το δίκαιο αγώνα των κατοίκων. Η στήριξη των κατοίκων στις δικές τους δυνάμεις, μακριά από λογικές ανάθεσης και λύσης των προβλημάτων τους από την …κυβέρνηση (που ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί για το ζήτημα…) ή το Δήμο αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την επιτυχία του αγώνα τους.

http://www.kkeml.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.