Σελίδες

24 Ιουνίου 2026

Συνεχίζουν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα Νότος - Συνέντευξη με εργαζόμενη

Συνεχίζουν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα Νότος. Η Ταξική Πορεία πήρε συνέντευξη από εργαζόμενη στα Νότος από το κατάστημα στην Αιόλου στην Αθήνα, το οποίο η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι κλείνει. Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο κατάστημα κλείνει από την εταιρία και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα για αυτό και έχουν προχωρήσει σε  κινητοποιήσεις. 

1. Ποια είναι η απόφαση της εργοδοσίας σε σχέση με το κατάστημα και ποιες είναι οι συνέπειες
αυτής της απόφασης για τους εργαζόμενους;

 Η απόφαση της εργοδοσίας είναι να κλείσει οριστικά το πολυκατάστημα Notos της Αθήνας
οριστικά στις 31 Αυγούστου για το κοινό και 15 Σεπτεμβρίου για τους 180 εργαζόμενους οι οποίοι
θα απολυθούν εκτός από 33 που θέλουν να συνεχίσουν σε κάποιο άλλο κατάστημα.

2. Πώς έχουν αντιδράσει οι εργαζόμενοι μέχρι σήμερα; Έχουν υπάρξει κινητοποιήσεις από την
πλευρά σας και ποια είναι τα αιτήματά σας;

Υπάρχει αρκετή πικρία και απογοήτευση από την πλευρά των συναδέλφων διότι μιλάμε για
ανθρώπους που εργάζονται δεκαετίες στο κατάστημα. Εργαζόμαστε με μειωμένους μισθούς και
μειωμένα ένσημα εδώ και 14 χρόνια. Τα αιτήματά μας των προηγούμενων χρόνων για αύξηση
μισθού και ωραρίου δεν εισακούστηκαν καν, οπότε για πολλούς η απόλυση είναι κάτι σαν
ανακούφιση και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός πως μόνο 33 άτομα αιτήθηκαν για παραμονή στον
όμιλο όπου φυσικά θα γίνει με τους ίδιους όρους,χωρίς αύξηση και με λειψά ένσημα.
Από την άλλη έχουμε κάνει δύο στάσεις εργασίας τις ημέρες που το σωματείο συναντήθηκε με την
διοίκηση για τα αιτήματά μας.
Η αρχική πρόταση αυτών ήταν
1.Όσοι είναι από δέκα χρόνια και πάνω μπορούν να φύγουν 30 Ιουνίου παίρνοντας δύο επιπλέον
μισθούς από την νόμιμη αποζημίωση.
2.Οι υπόλοιποι θα φύγουν στο τέλος με έναν μισθό επιπλέον της αποζημίωσης συν το 3% του
καθαρού τζίρου για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο που θα μοιραστεί ισόποσα.
3.Όσοι κλείνουν τα 58 μέχρι 31 Αυγούστου θα πάρουν τα πλασματικά ένσημα που δικαιούνται για
την σύνταξη.
4.Όσοι θέλουν να παραμείνουν στην εταιρεία να το δηλώσουν αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμες
θέσεις εργασίας (!),
Εμείς κάναμε μία συνέλευση και είδαμε πως δεν υπάρχει λόγος διεκδίκησης όλων των θέσεων
εργασίας γιατί σχεδόν κανείς δεν ήθελε να μείνει οπότε συντάξαμε ένα κείμενο ζητώντας
παραπάνω αποζημιώσεις.
1.Τέσσερις μισθούς επιπλέον για όσους θα φύγουν 30 Ιουνίου
2.Έξι μισθούς επιπλέον για αυτούς που θα φύγουν τελευταίοι γιατί το 3% είναι εντελώς αόριστο
και δεν μας λέει τίποτα.
3.Αυτασφάλιση για τους άνω των 58 και όσοι είναι 35 χρόνια στο κατάστημα ανεξαρτήτου ηλικίας.
4.Να απορροφηθούν όλοι οι συνάδελφοι που επιθυμούν να συνεχίσουν σε άλλα καταστήματα.

 3.Έχουν υπάρξει από την πλευρά της εργοδοσίας πιέσεις, υποσχέσεις ή άλλες πρακτικές
απέναντί σας μετά την ανακοίνωση του κλεισίματος; Ποιο είναι το κλίμα που έχει διαμορφωθεί
στον χώρο εργασίας;

Έχουν γίνει τρεις συναντήσεις μεταξύ αυτών και του σωματείου.
Αυτοί απέρριψαν τους επιπλέον μισθούς που ζητήσαμε και επιμένουν πως η αποζημίωση θα μείνει
ως έχει.
Ξαφνικά βρήκαν 33 θέσεις εργασίας για τους αιτούντες ενώ στην προηγούμενη συνάντηση είχαν
μόνο είκοσι.
Απέρριψαν την αυτασφάλιση κι επιμένουν στα 5 χρόνια πλασματικά άνω των 58, συμπεριέλαβαν
και όσους είναι από 25 χρόνια και πάνω χωρίς να έχουν την ηλικία και δικαιούνται πλασματικά να
τους δώσουν δύο χρόνων και όσοι είναι από 25 χρόνια και πάνω αλλά δεν δικαιούνται πλασματικά
θα πάρουν έναν ακόμα επιπλέον μισθό.
Το κλίμα στους εργαζόμενους είναι… δεν ξέρω. Η συμμετοχή στις στάσεις είναι αστεία και δεν
καταλαβαίνω το λόγο ενώ δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Ακόμα και αυτά τα λίγα που πήραμε τα
πήραμε γιατί δεν δεχθήκαμε τους δικούς τους όρους και βγήκαμε έξω και διαμαρτυρηθήκαμε, γιατί
αντιδράσαμε. Είναι λυπηρό… στην πρώτη στάση οι εργαζόμενοι της Καλαμάτας το έκλεισαν το
μαγαζί τελείως γιατί είχαν μαζική συμμετοχή, στην δεύτερη το έκλεισε ο Πειραιάς και σε εμάς που
είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι μια χαρά ήταν μέσα και δούλευαν. Πάντα οι ίδιες 30 φάτσες
βγαίνουν έξω ακόμα και τώρα.
Αύριο στις 24 του μήνα έχουμε πάλι συνάντηση με την διοίκηση για να ξανασυζητήσουμε τα
θέματα. Αυτά!

https://taxikiporeia.blogspot.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.