Σελίδες

17 Οκτωβρίου 2014

Κοινωνικός αυτοματισμός στη Φιλοσοφική σχολή της Αθήνας

Which side are you on?
(τουτέστιν, με ποια πλευρά είστε;)


Κι ενώ η νέα ακαδημαϊκή χρονιά μετρά τις πρώτες της εβδομάδες με το υπουργείο παιδείας να έχει ανοίξει ήδη από το καλοκαίρι την ατζέντα των διαγραφών των φοιτητών, η Φιλοσοφική σχολή πραγματοποίησε την Τετάρτη (15/10) τη δεύτερη συνεχόμενη Γενική της Συνέλευση, αποφασίζοντας να πραγματοποιηθεί κατάληψη στη σχολή την Πέμπτη (16/10). Κάποιοι φοιτητές υποκινούμενοι από μεγαλοκαθηγητάδες - τσιράκια του υπουργείου, μπούκαραν «δημοκρατικά» στην κατάληψη τραμπουκίζοντας και πουλώντας ψευτοτσαμπουκά προς τους φοιτητές, που υπερασπίζονταν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης. Μάλιστα, καθηγητές δεν δίστασαν να χτυπήσουν φοιτήτριες, μέλη του Φοιτητικού Συλλόγου. Η στάση βέβαια, του καθηγητικού κατεστημένου δεν θα λέγαμε, ότι μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, μια που το έχουμε συνηθίσει, να λειτουργεί σαν το μακρύ χέρι του υπουργείου και της κυβέρνησης μέσα στα πανεπιστήμια, που δεν θα διστάσει να σπείρει φόβο και τρομοκρατία στη σπουδάζουσα νεολαία.
Η στάση, ωστόσο, φοιτητών της σχολής απέναντι στον κόσμο, που υπερασπιζόταν την κατάληψη, θα λέγαμε, ότι τίποτα παραπάνω δεν κάνει από το να νομιμοποιεί την επίθεση στην εκπαίδευση και να υποκαθιστά το ρόλο του μπάτσου απέναντι στο φοιτητή, που αγωνίζεται. Είναι βέβαιο, πως συμφέρει το σύστημα να είναι διασπασμένος ο φοιτητόκοσμος. Ακόμα περισσότερο, να καλούνται οι φοιτητές να λειτουργήσουν σαν «ματατζήδες» και να στρέφονται με αυτό τον τρόπο ενάντια στους συμφοιτητές τους και το Σύλλογο. Τι είναι όμως ο Σύλλογος, που πολλοί έχουν βαλθεί να τον θάψουν; Ο Φοιτητικός Σύλλογος είναι το συλλογικό συνδικαλιστικό όργανο των φοιτητών, που φτιάχτηκε από τους ίδιους τους φοιτητές με στόχο την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους, μακριά και έξω από οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση. Ανέκαθεν, μέσα από τους Συλλόγους, οι φοιτητές, είχαν τη δυνατότητα να συζητούν, να προβληματίζονται και να παλεύουν ενάντια στα μέτρα και τα νομοθετήματα υπουργείων και κυβερνήσεων. Ανώτερο δημοκρατικό όργανο του Συλλόγου και όχι «μάζεμα παρατάξεων», όπως πολλοί το παρουσιάζουν, αποτελεί η Γενική Συνέλευση. Εκεί ο κάθε φοιτητής μπορεί να συμμετέχει και να εκφράζει την άποψή του, σεβόμενος πάντα τον διπλανό του και την ίδια τη διαδικασία.
Είναι σίγουρο, πως πρακτικές, που στρέφονται ενάντια στις συλλογικές διαδικασίες των φοιτητών, είναι δεξιές και φασιστικές μέχρι το κόκκαλο, «απ’ όπου κι αν προέρχονται». Δεν έχουν καμία σχέση με το δημοκρατικό φοιτητικό κίνημα. Οι μεν, που πουλάνε τραμπουκισμό και ψευτοτσαμπουκά στους συμφοιτητές τους, αποδεχόμενοι κατά τ’ άλλα τα μέτρα του υπουργείου, μήπως δεν θέλουν να καταλάβουν, ότι η επίθεση στην εκπαίδευση αφορά και αυτούς; Γιατί κακά τα ψέματα, οι διαγραφές και ο νόμος πλαίσιο χτυπούν και στους ίδιους την πόρτα! Οι δε απ’ την άλλη, που πουλάνε καθηγητική «αυθεντία», ζητώντας από τη νεολαία πειθάρχηση και υποταγή, δείχνουν μέρα με τη μέρα το αληθινό τους πρόσωπο. Δεν είναι τίποτα παραπάνω από πιστοί υπηρέτες της κυβέρνησης και του υπουργείου.

Συνάδελφοι,
Καλούμαστε να διαλέξουμε στρατόπεδο: Ή με τους νόμους ή στους δρόμους! Να μην γραφτεί στο DNA μας ο κοινωνικός αυτοματισμός και η φασιστικοποίηση! Να υπερασπιστούμε τα δημοκρατικά συλλογικά μας όργανα και να μπούμε μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις, για να πάρουμε αποφάσεις αγώνα ενάντια στο μέτρο των διαγραφών και συνολικά ενάντια στην επίθεση!

ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝΤΑΙ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.