Σελίδες

23 Ιουνίου 2026

Στάσεις εργασίας των εργαζομένων στην Skroutz Last Mile

ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ SKROUTZ LAST MILE

Το Σωματείο Εργαζομένων Skroutz Last Mile έχει προκηρύξει το τελευταίο διάστημα διαδοχικές στάσεις εργασίας σε όλες τις αποθήκες, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις και δικαιώματα.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις στους μισθούς, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά για αποθήκη και οδηγούς, πληρωμή επιδόματος γάμου και αλλαγή ειδικότητας από διανομείς σε οδηγούς. Θέτουν επίσης συγκεκριμένο ζήτημα για την προστασία της ασφάλειάς τους, με ειδική αναφορά στην αποθήκη του Μενιδίου.

Οι συνθήκες για τους εργαζομένους στην SLM γίνονται όλο και πιο απαράδεκτες. Μισθοί πείνας, ελαστικές σχέσεις εργασίας, εντατικοποίηση, εργοδοτική τρομοκρατία (με τα «μηνύματα συμμόρφωσης» να στέλνονται μαζικά στους οδηγούς), και συνεχής αγώνας δρόμου για να πιαστεί από τους οδηγούς το πολυπόθητο μπόνους. Ένα μπόνους που χρησιμοποιείται από την εργοδοσία σαν τυράκι, δήθεν δίνοντας τη «δυνατότητα» στον οδηγό να αυξήσει την αμοιβή του αν είναι πιο «αποδοτικός», με αποτέλεσμα το φόρτωμα στην αποθήκη και οι παραδόσεις στον δρόμο να γίνονται βιαστικά, υπό πίεση και με τον κίνδυνο ατυχημάτων να αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Γι’ αυτό και έχει σημασία η διεκδίκηση πραγματικών αυξήσεων στους μισθούς. Το μπόνους δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη για μισθούς που να καλύπτουν το κόστος της ζωής. Πρόκειται για μια εργοδοτική «παροχή», με τους όρους στα χέρια της εργοδοσίας, που δεν είναι καν διασφαλισμένη. Ακόμα χειρότερα, χρησιμοποιείται στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης εντατικοποίησης της δουλειάς.

Σ’ αυτή την κατάσταση, η εργοδοσία της SLM επιλέγει να χρησιμοποιήσει και εργολάβους με φορτηγά-βαν για να μπορεί η δουλειά να βγαίνει «πιο γρήγορα», απειλώντας θέσεις εργασίας και προωθώντας το καθεστώς της εργολαβοποίησης, των ελαστικών σχέσεων εργασίας και του χτυπήματος της ενότητας των εργαζομένων.

Το τελευταίο διάστημα, έγινε από την πλευρά της διοίκησης του σωματείου μια προσπάθεια διαπραγμάτευσης υπογραφής ΣΣΕ, στην οποία η εργοδοσία απάντησε με πλήρη απόρριψη των αιτημάτων.

Η υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις και δικαιώματα είναι μια υπόθεση που μπορεί να παλευτεί μόνο με τη μαζική συμμετοχή των εργαζομένων. Δεν αρκεί μία έκτακτη γενική συνέλευση, η οποία δεν προπαγανδίζεται επαρκώς.

Μόνο με την οργάνωση στο σωματείο και την αξιοποίησή του ως ένα πραγματικό όπλο στα χέρια τους μπορούν οι εργαζόμενοι στην SLM να διεκδικήσουν μισθούς που να καλύπτουν το κόστος ζωής και να μπει τέλος στην εντατικοποίηση. Για να ανοίξει και να συνεχίσει ο αγώνας αυτός, για να κάνει νικηφόρα βήματα! Για δουλειά με δικαιώματα!

ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν φέρει υπογραφή ή δεν παραπέμπει σε κάποιο σύνδεσμο αποτελεί άποψη του διαχειριστή που το ανέβασε.

Δημοσιεύουμε κείμενα οργανώσεων, σχημάτων, συλλογικοτήτων, άρθρα επώνυμα που στέλνουν φίλοι, συναγωνιστές και σύντροφοι με τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί ούτε το blog. Στόχος μας είναι η προβολή αγώνων, κινήσεων, δράσεων και απόψεων που θεωρούμε ότι μπορεί να προάγουν τις αντιστάσεις και τους αγώνες του λαού ή βοηθάνε στο διάλογο για την υπόθεση του λαϊκού κινήματος και της αριστεράς, ιδιαίτερα του κομμουνιστικού κινήματος. Και αυτό χωρίς να κρύβουμε ποιοι είμαστε παριστάνοντας τους αντικειμενικούς και ανεξάρτητους.

Παρά την αρχική μας επιλογή, για ελεύθερα σχόλια ώστε να διευκολύνονται οι συζητήσεις αναγκαστήκαμε να βάλουμε τον έλεγχο γιατί έχουν αυξηθεί από τη μια τα spam και από την άλλη αυτοί που άλλη δουλειά δεν έχουν από το να περιφέρονται και να βρίζουν ασύστολα. Θα προσπαθούμε να τα δημοσιεύουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Αν κάποιος γράψει σχόλιο και δεν το δει μετά από κάποιο εύλογο διάστημα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο e-mail: antigeitonies@gmail.com

Τέλος όταν πρόκειται για κείμενα άλλων συλλογικοτήτων πέραν από αυτές που στηρίζουμε ή συμμετέχουμε οι όποιες απαντήσεις σε σχόλια είναι στην ευθύνη αυτών των συλλογικοτήτων, αν και εφόσον θελήσουν να απαντήσουν.