....Το γενικότερο πλαίσιο της συριακής κρίσης δείχνει, πλέον, να έχει παγιώσει κάποια δεδομένα μη αναστρέψιμα. Η διάταξη αναμέτρησης Ρωσίας-ΝΑΤΟ και η συνεχής επανεκτίμηση των συσχετισμών τους σε σχέση με το σύνολο των εμπλεκομένων μερών δεν μπορεί να καλυφθεί από τις δήθεν πολιτικές - διπλωματικές προτάσεις. Γίνεται όλο και πιο ορατό το στοιχείο της ενίσχυσης των στρατιωτικών παραμέτρων αυτής της αναμέτρησης.Είναι γεγονός πως τους τελευταίους μήνες ο ρωσικός στόλος έχει κάνει έντονη την παρουσία του στην Α. Μεσόγειο. Σύμφωνα με τη φιλοσυριακή εφημερίδα του Λιβάνου Αd-Diyar, στις ακτές της Συρίας βρίσκεται σήμερα μια αρμάδα 71 ρωσικών πολεμικών πλοίων που μεταφέρουν 62.000 στρατιώτες. Μπορεί τα νούμερα αυτά να είναι υπερβολικά, ωστόσο είναι σε εξέλιξη ναυτική άσκηση, που σύμφωνα με τη δήλωση του Ρώσου υπουργού Άμυνας στόχο της έχει «τη βελτίωση της διαχείρισης, λειτουργίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των ρωσικών στόλων». Επίσης, σύμφωνα με δυτικά δημοσιεύματα, 300 Ρώσοι πεζοναύτες αναμένονται να αποβιβαστούν τις επόμενες μέρες στη ρωσική ναυτική βάση της Ταρτούς. Σίγουρα όλα τα παραπάνω αποτελούν επίδειξη αποφασιστικότητας της Ρωσίας στην προσπάθειά της να υπερασπιστεί τη μοναδική αξιόλογη παρουσία της στη Μεσόγειο. Επί πλέον, όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές το τελευταίο διάστημα μέσα από δηλώσεις αξιωματούχων του Κρεμλίνου, «η Ρωσία πρέπει να είναι έτοιμη για οποιαδήποτε σενάριο. Η κορύφωση της έντασης, ίσως, εκδηλωθεί ξαφνικά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα».
Από την αντίπαλη πλευρά τα πράγματα κινούνται το ίδιο αποφασιστικά. Το ΝΑΤΟ άρχισε και επίσημα τη διαδικασία εγκατάστασης συστοιχιών πυραύλων πάτριοτ στο τουρκικό έδαφος, κατά μήκος των συνόρων με τη Συρία. Ήδη δυνάμεις της Συμμαχίας έχουν αρχίσει να καταφθάνουν στη νοτιοανατολική Τουρκία, ενώ ο κύριος όγκος αναμένεται να φθάσει τις αμέσως επόμενες ημέρες. Γερμανία και Ολλανδία είναι έτοιμες, από την πλευρά τους, για την αποστολή των συστοιχιών στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας. Οι έξι συστοιχίες υπολογίζεται να είναι λειτουργικά έτοιμες έως τα τέλη Ιανουαρίου. Επίσης, στρατιωτικές πηγές του ΝΑΤΟ, όπως αναφέρουν οι Times, λένε ότι «όλοι οι απαιτούμενοι στρατιωτικοί πόροι των Αμερικανών θα βρίσκονται στην περιοχή για να αναλάβουν δράση, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, και ότι η εξέλιξη αυτή είναι ζήτημα ημερών».....
....Είναι προφανές ότι η «απροθυμία» των ΗΠΑ και συνολικότερα της Δύσης να εμπλακεί άμεσα στρατιωτικά αποτελεί το αναγκαίο στάδιο για τη δημιουργία συνθηκών έτσι ώστε, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, η επέμβαση αυτή να είναι αποφασιστική αλλά και αποτελεσματική.
Η κλιμάκωση και αναπόφευκτα η γενίκευση και το άπλωμα της συριακής κρίσης με πρωτοβουλία των ΗΠΑ πρέπει να είναι δεδομένη και άμεσα αναμενόμενη. Δεν είναι οι «στρατιωτικές επιτυχίες» των αντικαθεστωτικών που φουσκώνουν τα διεθνή ΜΜΕ. Ούτε είναι ότι τα στρατεύματα του Άσαντ προελαύνουν ή ότι θα κερδίσουν τον πόλεμο. Είναι το γεγονός πως το «αδιέξοδο» που έχει προκληθεί και ο τρόπος με τον οποίο προκλήθηκε ( δεκάδες χιλιάδες νεκροί και τραυματίες, εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες) καθίσταται πλέον εξαιρετικά αξιοποιήσιμο από τα ιμπεριαλιστικά ιδεώδη!! Κάτι παραπάνω θα ξέρει ο μεσολαβητής του Αραβικού Συνδέσμου, ο Λαχντάρ Μπραχίμι, όταν προειδοποιεί ότι η σύγκρουση τείνει να πάρει άλλες διαστάσεις. Και φυσικά δεν υπονοεί στο εσωτερικό της Συρίας. Αυτή η διάσταση έχει πιάσει σχεδόν τα όριά της....
Τα πιο πάνω αποσπάσματα είναι από άρθρο της Προλεταριακής Σημαίας. Μαζί με όλα αυτά ήρθε και η επέμβαση στο Μάλι και η "επέκταση" των συγκρούσεων στην Αλγερία.
Μήπως η αριστερά, το αντιπολεμικό, το αντιιμπεριαλιστικό κίνημα πρέπει να κάνουμε κάτι γι΄ αυτά;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου