ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! - ΝΑ ΠΑΡΘOYN ΠΙΣΩ Η ΑΡΓΙΑ ΚΑΙ
Η ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗ!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ - ΚΕΙΜΕΝΑ

23 Ιουνίου 2026

ΠΑΤΡΑ | Όλοι στη συγκέντρωση αλληλεγγύης του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή, την Τρίτη 23/06 στις 19:00 στην πλ. Γεωργίου

 



ΟΛΟΙ στην συγκέντρωση αλληλεγγύης του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή


Τρίτη 23/6 στις 19:00 στην πλ. Γεωργίου 


  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΕΡΓΟΣ ΠΕΙΝΑΣ!

  • Όχι στην καταστροφή των Προσφυγικών! - Όχι στο λεγόμενο «Σχέδιο Ανάπλασης»! - 

  • ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΠΕΙΝΑΣ!


0 ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΑΘΗΝΑ | Κάλεσμα στην συγκέντρωση αλληλεγγύης του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή, την Τρίτη 23/6 στις 19:00 στο Σύνταγμα

0

 



ΟΛΟΙ στην συγκέντρωση αλληλεγγύης του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή

Τρίτη 23/6 στις 19:00 στο Σύνταγμα 

ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΕΡΓΟΣ ΠΕΙΝΑΣ!

Όχι στην καταστροφή των Προσφυγικών! - Όχι στο λεγόμενο «Σχέδιο Ανάπλασης»! - 

ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΠΕΙΝΑΣ!

ΚΚΕ(μ-λ)

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Πολιτικό Γραφείο ΚΚΕ(μ-λ) | ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ «ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» ΗΠΑ-ΙΡΑΝ

0

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ(μ-λ)
ΓΙΑ ΤΟ «ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» ΗΠΑ-ΙΡΑΝ 

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026


1. Μετά από 38 ημέρες αμερικανο-ισραηλινών βομβαρδισμών ενάντια στο Ιράν και τον πόλεμο που ξέσπασε, καθώς και δυόμιση μηνών «πολεμικής» εκεχειρίας, υπογράφηκε επίσημα στις 17 Ιουνίου από τις δύο πλευρές ένα «Μνημόνιο Κατανόησης» και κατόπιν, στις 22 Ιουνίου, ο «Οδικός Χάρτης» των 60 ημερών που προέβλεπε αυτό το Μνημόνιο «για τον οριστικό τερματισμό του πολέμου». 
 
Το Μνημόνιο Κατανόησης των 14 σημείων αντανακλά κυρίως το μπλοκάρισμα, το αδιέξοδο των ΗΠΑ που προήλθε από την αποτυχία επίτευξης των βασικών στόχων που είχαν θέσει κατά την επιδρομή τους με την συνέργεια του σιωνιστικού Ισραήλ. Γεγονός που με τη σειρά του αντανακλά την αναντιστοιχία μέσων και σκοπών που χαρακτηρίζουν την ιμπεριαλιστική πολιτική των ΗΠΑ. Ρόλο στην επίσπευσή του έπαιξαν επίσης η εντεινόμενη σύγκρουση και η μεγάλη δυσαρέσκεια που εκφράστηκε στο εσωτερικό της ιμπεριαλιστικής αστικής τάξης των ΗΠΑ από τα αποτελέσματα αυτής της κίνησης της διοίκησης Τραμπ. Αντανακλά, επίσης, την ανάγκη του ιρανικού καθεστώτος να αντιμετωπίσει τη σημαντική επιδείνωση της ζωής του ιρανικού λαού που έχει προκύψει από τις πολυετείς κυρώσεις και από τις πολεμικές επιδρομές των ΗΠΑ. 

2. Εκτιμώντας συνολικά την κίνηση των ΗΠΑ στην περιοχή της Μέσης Ανατολής εδώ και έναν χρόνο, μπορούμε βάσιμα να ισχυριστούμε ότι η «χειρουργική» επέμβαση και η επιλογή των ΗΠΑ να πλαισιώσουν την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν στον «πόλεμο των 12 ημερών» πέρυσι τέτοιο καιρό, πατούσε στα δεδομένα που είχαν διαμορφώσει με το χτύπημα της Παλαιστινιακής Αντίστασης, της Χεζμπολάχ, τους βομβαρδισμούς εναντίον της Υεμένης και κυρίως της ανατροπής του Άσαντ στη Συρία. Ήταν μια δοκιμή που οι ατελείς και περιορισμένες επιτυχίες της άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας επαναφοράς. Η Μέση Ανατολή έδειχνε να προσφέρεται τόσο για ένα πισώπλατο χτύπημα στη Ρωσία που ξόδευε το μεγαλύτερο μέρος του στρατηγικού της κεφαλαίου στη ουκρανική σύγκρουση όσο και για τον γεωπολιτικό περιορισμό της αναδυόμενης Κίνας. 

Αυτό που ακολούθησε –δηλαδή ο αποκλεισμός της Βενεζουέλας και η μαφιόζικη απαγωγή Μαδούρο σε συνάρτηση με την αντικατάσταση του με την χειρίσιμη Ροντρίγκεζ– έδωσε «άλλον αέρα» στη διοίκηση Τραμπ. Η συσσώρευση μεγάλης πολεμικής ισχύος στην περιοχή και η απροκάλυπτη προσπάθεια εκμετάλλευσης των κινητοποιήσεων του ιρανικού λαού, προϊδέαζαν για την επικείμενη επίθεση. Οι ΗΠΑ, χωρίς να έχουν διαμορφώσει εσωτερικούς όρους όπως το είχαν κάνει στη Βενεζουέλα, τυχοδιωκτικά διάρθρωσαν την επιθετική τους κίνηση γύρω από τον αποκεφαλισμό της ιρανικής ηγεσίας που η Μοσάντ τους πρόσφερε «στο πιάτο» και που θεωρήθηκε πως θα δράσει καταλυτικά στις εξελίξεις, κάτι που όμως αποδείχθηκε απολύτως λανθασμένο. 

Εάν ένας επιμέρους στόχος ήταν η αποδυνάμωση του Ιράν και της επιρροής τους στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, ώστε –εκτός των άλλων– να προσφερθεί και στο σιωνιστικό μόρφωμα η δυνατότητα άσκησης περιφερειακής ηγεμονίας, ο βασικός στόχος για τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό ήταν η ανατροπή του καθεστώτος και μαζί με αυτό ένας συνολικός γεωπολιτικός αναπροσανατολισμός του Ιράν το οποίο δημιουργούσε ολοένα και πιο στενούς στρατηγικούς δεσμούς με τον ρώσικο και τον κινέζικο ιμπεριαλισμό. Η πολεμική επιδρομή στο Ιράν ήταν, λοιπόν, ενταγμένη στην προσπάθεια των ΗΠΑ να αντιμετωπίσουν τη σχετική τους αποδυνάμωση έναντι της Ρωσίας και της Κίνας, και να βρεθούν από άλλη, καλύτερη θέση στην πορεία για την παγκόσμια κυριαρχία και τον γενικευμένο πόλεμο που φέρνει η πορεία αυτή. 

Έτσι, ο ρωσικός ιμπεριαλισμός θα έχανε έναν στρατηγικό εταίρο μεγάλης σημασίας στη Μέση Ανατολή. Σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στη Συρία, αλλά και στον Νότιο Καύκασο (Αρμενία- Αζερμπαϊτζάν, διάδρομος Zangezur), ο ευρασιατικός διάδρομος Ρωσίας-Ιράν θα έμπαινε σε αμφισβήτηση, όπως και η πρόσβαση της Ρωσίας προς τον Ινδικό. 

Ταυτόχρονα, ο κινέζικος ιμπεριαλισμός θα έβλεπε να μπαίνει σε αμφισβήτηση (αν όχι να αναιρείται) ο διάδρομος Κίνας-Ιράν, στρατηγικό τμήμα του BRI (Πρωτοβουλία Ζώνη-Δρόμος). Πρόκειται για έναν διάδρομο που στρατηγικά υπηρετεί τόσο τη διείσδυση της Κίνας σε Μέση Ανατολή, Αφρική και φυσικά Ευρώπη, όσο και τη μείωση της μεγάλης εξάρτησης του κινεζικού εμπορίου από τα Στενά της Μάλακα που ελέγχονται από χώρες προσκείμενες στις ΗΠΑ, οι οποίες ταυτόχρονα προωθούν τον –ανταγωνιστικό στην ΒRΙ– αμερικανο-ινδικό IMEC. Παράλληλα, παρά το γεγονός πως το πετρέλαιο αντιστοιχεί μόνο στο 6% του ενεργειακού μείγματος της οικονομίας, της θα δεχόταν ένα χτύπημα η ενεργειακή της πρόσβαση στους υδρογονάνθρακες της Μέσης Ανατολής. 

Το ιρανικό καθεστώς άντεξε, αναπλήρωσε γρήγορα τη δολοφονημένη ηγεσία του, έδειξε ότι είχε προετοιμαστεί (με βάση και τα μαθήματα του «πολέμου των 12 ημερών») για μια παρατεταμένη σύγκρουση σε όλα τα επίπεδα. Πολιτικά έφερε σε πρώτο πλάνο τις αναφορές στο έθνος, βάζοντας τις αναφορές στη θρησκεία σε δεύτερο πλάνο. Στρατιωτικά, αποκέντρωσε τη δομή της άμυνας του και των απαντήσεων που θα έδινε. Γνωρίζοντας τη μεγάλη απόσταση που χώριζε στρατιωτικά τις δύο πλευρές, επέλεξε τη στήριξη στο βαλλιστικό του πρόγραμμα, τις ασύμμετρες απειλές και αποφάσισε τα στάδια της κλιμάκωσης των απαντήσεών του. 

Τα προηγούμενα, ωστόσο, θα έμεναν ανολοκλήρωτα και έωλα, αν το Ιράν δεν έπαιρνε από τη Ρωσία και την Κίνα σημαντικές βοήθειες που κατέστησαν τις επιθέσεις του τόσο αποτελεσματικές, στρατιωτικά και πολιτικά. Μετέτρεψε τις αμερικανικές βάσεις από παράγοντα ασφάλειας των αραβικών καθεστώτων σε μαγνήτη ανασφάλειας και κινδύνων. Έσπασε τον μύθο του άτρωτου Ισραήλ. Κυρίως, αμφισβήτησε ευθέως τη δυνατότητα των ΗΠΑ να επιβάλλουν τη θέλησή τους. 

3. Το Μνημόνιο Κατανόησης δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει αυτά που δεν μπόρεσε να παραγάγει η όλη επιθετική κίνηση των ΗΠΑ εδώ και έναν χρόνο και κυρίως η φετινή πολεμική επιδρομή τους. Γενικότερα, δεν μπορεί να αναιρέσει εύκολα θέσεις που κατακτήθηκαν στο πολεμικό πεδίο. Επιπλέον, πρέπει να είναι σαφές ότι, επειδή το Μνημόνιο δεν είναι το τέλος μιας διαδικασίας αντιπαράθεσης με άλλα μέσα (όχι πολεμικά) περιέχει μια σειρά θολά σημεία ή σημεία που μένει να δούμε το πώς ακριβώς θα υλοποιηθούν. 

Έτσι, αποτελεί μια επιτυχία της ηγεσίας του Ιράν το γεγονός ότι το σημείο 13 του Μνημονίου προνομοποιεί κάποια σημεία της συμφωνίας έναντι άλλων, ορίζοντάς τα ως προϋπόθεση για την εφαρμογή των υπολοίπων. Ένα από τα «υπόλοιπα» αφορά το ζήτημα των πυρηνικών του Ιράν (σημείο 8 και 9) για τα οποία η διοίκηση Τραμπ παλεύει (με αμφίβολο αποτέλεσμα) για να πάρει στα χέρια της μια συμφωνία έστω και μια ίντσα καλύτερη από αυτή του 2015 επί Ομπάμα, ώστε να διαχειριστεί στοιχειωδώς τις εσωτερικές επικρίσεις, τις «ανασφάλειες» των σιωνιστών αλλά και τη δική τους θέληση να μην αφήσουν το Ιράν ν’ ανέβει επίπεδο. Και φυσικά, με δεδομένο το ότι η εκμετάλλευση της πυρηνικής ενέργειας από μέρους του Ιράν μεγαλώνει την ενεργειακή και τεχνολογική σχέση του με τη Μόσχα. 

Τα «προνομιούχα» σημεία-παράγραφοι του Μνημονίου αφορούν την κατάπαυση του πυρός σε όλα τα μέτωπα (και του Λιβάνου), ενώ υπάρχει και αναφορά στη διασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας του Λιβάνου (σημείο 1), την άρση του ναυτικού αποκλεισμού των ΗΠΑ και την απόσυρση των δυνάμεών τους από την περιοχή, τη νομιμοποίηση της συζήτησης μεταξύ Ιράν και Ομάν για το καθεστώς των Στενών του Ορμούζ μετά το πέρας των 60 ημερών ελεύθερης διέλευσης (σημείο 4), την έναρξη άρσης των κυρώσεων για τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου (σημείο 10), καθώς και το άνοιγμα της διαδικασίας ξεπαγώματος των δεσμευμένων από ΗΠΑ-Δύση κεφαλαίων και περιουσιακών στοιχείων της χώρας (σημείο 11). 

Ωστόσο, αν γενικά η συμφωνία, αλλά και ειδικότερα η συμπερίληψη του Λιβάνου σε ό,τι αφορά την κατάπαυση του πυρός, συνιστά χτύπημα στις ισραηλινές επιδιώξεις, από την άλλη, η ανυπαρξία στο σημείο 1 ρητής αναφοράς στην απόσυρση των ισραηλινών εισβολέων από το Λίβανο, κινδυνεύει να καταστήσει την αναφορά στην εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία του Λιβάνου κενό γράμμα. Αντίστοιχα, στο ζήτημα των Στενών του Ορμούζ, που το Ιράν χρησιμοποίησε ως «υπερόπλο», το γεγονός ότι δύσκολα μπορεί να επανέρθει στο προηγούμενο καθεστώς δεν σημαίνει ότι θα είναι εύκολη η «εξίσωση» επιβολής τελών διέλευσης. Όσο δε για τα ζητήματα που αφορούν τις εξαγωγές πετρελαίου και το ξεπάγωμα κεφαλαίων-περιουσιακών στοιχείων του Ιράν, είμαστε σίγουροι πως οι ΗΠΑ θα χρησιμοποιήσουν «μέχρι τέλους» αυτούς τους μοχλούς πίεσης για να αποσπάσουν παραχωρήσεις από το Ιράν στα πεδία που θέλουν. Εξάλλου, το γενικότερο ζήτημα της άρσης των συνολικών και εκτεταμένων κυρώσεων ΗΠΑ-Δύσης έναντι του Ιράν (σημείο 7) είναι από αυτά που μπαίνουν στο τραπέζι της συνολικής διαπραγμάτευσης των δύο πλευρών. 

4. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι από το «Μνημόνιο Κατανόησης» λείπει οποιαδήποτε αναφορά στη συνεχιζόμενη σφαγή του λαού της Παλαιστίνης στη Λωρίδα της Γάζας και στη Δυτική Όχθη. Αυτό καταδεικνύει, για μια ακόμη φορά, την απόλυτη εχθρότητα προς την παλαιστινιακή πάλη (που διέπει βέβαια όχι μόνο τις ΗΠΑ, αλλά και Ρωσία-Κίνα, καθώς και το σύνολο των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων) γι’ αυτό που είναι  και την προοπτική που δίνει στους λαούς η παλαιστινιακή αντίσταση. Καταδεικνύει, επίσης, ότι παρά την κατά καιρούς ρητορική της περιφερειακής δύναμης του Ιράν για τον λεγόμενο «άξονα της αντίστασης», όπως άλλωστε παλιότερα και άλλων χωρών της περιοχής (περιφερειακών δυνάμεων ή όχι), το εθνικοαπελευθερωτικό παλαιστινιακό κίνημα, λογαριάζεται (αν και όταν λογαριάζεται) μόνο σαν διαπραγματευτικό χαρτί  που φυσικά μπορεί να θυσιαστεί στον βωμό των αστικών ή περιφερειακών τους επιδιώξεων και των παζαριών τους με τους ιμπεριαλιστές ή και με το σιωνιστικό Ισραήλ.  

5. Η συμφωνία για «Οδικό Χάρτη» των 60 ημερών που κατέληξαν οι δύο πλευρές, περιλαμβάνει τη συγκρότηση μιας Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου που θα επιβλέπει τη διαδικασία της μεσολάβησης και δύο κρίσιμα βήματα για την πρόληψη περιστατικών εκτροχιασμού της διαδικασίας, που προβλέπουν α) γραμμή επικοινωνίας για τα Στενά του Ορμούζ και β) σύσταση ειδικού μηχανισμού διαχείρισης των συγκρούσεων στον Λίβανο. Το παρ’ ολίγον τίναγμα της όλης διαδικασίας στον αέρα από τις νέες απειλές Τραμπ κατά του Ιράν, καθώς και το περιεχόμενο του «Οδικού Χάρτη» δεν δείχνουν μόνο τη βαθιά δυσπιστία μεταξύ των δύο πλευρών, αλλά και το γεγονός ότι η όλη διαδικασία θα περάσει από πολλά κύματα, και είναι πολύ νωρίς για οποιεσδήποτε προβλέψεις σχετικά με την κατάληξή της, την εφαρμογή και τη διάρκειά της. Δεν μπορεί, λοιπόν, να αποκλειστεί τελείως το γεγονός οι ΗΠΑ να χρησιμοποιήσουν ξανά την πολεμική τους ισχύ κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Ευρύτερα, αν και παραμένουν στο ακέραιο οι λόγοι που οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο, δεν μπορεί επίσης να αποκλειστεί μια επαναφορά στις πολεμικές συγκρούσεις από τις ΗΠΑ, ειδικά εάν θεωρήσουν ότι διαμορφώνονται κάποια άλλα δεδομένα. 

6. Το «Μνημόνιο Κατανόησης» δεν καταλάγιασε τον διχασμό στο εσωτερικό της αμερικάνικης άρχουσας τάξης αλλά και της ίδιας της διοίκησης Τραμπ, αλλά του έδωσε νέα «καύσιμα» και άνοιξε νέες και ακόμα πιο επικίνδυνες-τυχοδιωκτικές πλευρές. Το Δημοκρατικό Κόμμα –τμήμα της αστικής τάξης και των διασυνδεδεμένων με αυτή «δεξαμενών σκέψης»– «πυροβολούν» και αμφισβητούν τη συνολική στρατηγική της διοίκησης Τραμπ. Μια στρατηγική που κατ’ αρχάς έσπρωξε το Ιράν στο να δυναμώσει παραπέρα τους δεσμούς του με Ρωσία και Κίνα, και ευρύτερα να μεγαλώσει τον χώρο παρέμβασης των δύο ευρασιατικών στρατηγικών αντιπάλων των ΗΠΑ, «καταφέρνοντας» παράλληλα να μεγαλώσει το ρήγμα μεταξύ ΗΠΑ και ευρωπαίων ιμπεριαλιστών στο ΝΑΤΟ. Από την άλλη, τμήμα της διοίκησης Τραμπ και του MAGA επιτίθεται στον Τραμπ γιατί δεν επεδίωξε να άρει το μπλοκάρισμα των ΗΠΑ με έναν ακόμη μεγαλύτερο τυχοδιωκτισμό πλήρους επίθεσης στο Ιράν. 

7. Το ιρανικό καθεστώς θα αναγκαστεί στο επόμενο διάστημα να δει τις κινήσεις του τόσο στην περιοχή όσο και στις σχέσεις του με τους ιμπεριαλιστές της Ευρασίας. Ταυτόχρονα, έχει να αντιμετωπίσει τη μεγάλη χειροτέρευση των συνθηκών ζωής του ιρανικού λαού που έφερε η πολεμική επιδρομή των ΗΠΑ. Τα χαρακτηριστικά του είναι τέτοια που η όλη διαχείριση θα είναι σε αντιδραστική κατεύθυνση.

Ομοίως, η περιοχή της Μέσης Ανατολής έχει μπει σε μια φάση αναδιάταξης και επαναπροσδιορισμού συνεργασιών, συμμαχιών, ρόλων και θέσης των διάφορων αντιδραστικών καθεστώτων. Οι «εκκρεμότητες» στη Συρία (ρωσικές βάσεις, σχέση με Τουρκία, εισβολή Ισραήλ) αλλά με έναν τρόπο και στο Ιράκ, που συνδέεται και με το ζήτημα των Κούρδων, είναι η μία πλευρά. Η άλλη αφορά τις εξελίξεις στον Νότιο Καύκασο και το τι θα φέρουν. Το ακούμπισμα, από τη μια, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο Ισραήλ και, από την άλλη, οι «αποστάσεις» της Σαουδικής Αραβίας στο φόντο της διάρρηξης των εγγυήσεων ασφαλείας των ΗΠΑ (που όμως παραμένουν δύναμη με ισχυρή επιρροή και λόγο στην περιοχή) προσθέτουν επίσης κι άλλη αβεβαιότητα και ρευστότητα στις εξελίξεις. 

8. Μπροστά σ’ αυτές τις εξελίξεις, όπου (για να αντιστρέψουμε τον Κλαούζεβιτς) η πολιτική διαπραγμάτευση και η διπλωματία είναι η συνέχιση του πολέμου με άλλα μέσα, οι λαοί, οι εργάτες, οι νέοι και οι νέες στη χώρα μας και σ’ όλο τον πλανήτη οφείλουν να αντιμετωπίσουν μια σειρά ζητήματα. Κατ’ αρχάς, πρέπει να «ανοίξουμε πόλεμο» με τις αυταπάτες:
  • Με την αυταπάτη ότι αυτή η κατάληξη μπορεί να ανατρέψει ή να εκτρέψει τον άγριο ανταγωνισμό της ιμπεριαλιστικής γεωστρατηγικής τριάδας ΗΠΑ, Ρωσίας και Κίνας με επίδικο την παγκόσμια κυριαρχία, γεγονός που έχει εισαγάγει την ανθρωπότητα σε μια μεγάλη ματωμένη πορεία διαμόρφωσης των όρων για ένα γενικευμένο μακελειό. Ειδικότερα: οι ΗΠΑ, «το στριμωγμένο θηρίο», όχι μόνο δεν θα παραιτηθούν από τις στρατηγικές επιδιώξεις τους, αλλά θα κάνουν τα πάντα για να τις προωθήσουν. Η Ρωσία, όπως και η Κίνα, θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν αυτήν την αποτυχία για να καταχτήσουν νέες θέσεις στην περιοχή και στον κόσμο. Αντίστοιχα, οι εξελίξεις αναγκάζουν τους δεύτερης και τρίτης τάξης ιμπεριαλιστές –παρά το γεγονός πως δεν μπορούν να αποτελέσουν ανεξάρτητο ιμπεριαλιστικό πόλο– να επιταχύνουν τα βήματά τους για να διεκδικήσουν ρόλο και θέση στις παγκόσμιες εξελίξεις. 
  • Με την αυταπάτη ότι οι ελπίδες και η προοπτική της εργατικής τάξης και των λαών βρίσκεται στην στοίχιση πίσω από «καλούς» ή «αμυνόμενους» ιμπεριαλιστές (Ρώσους, Κινέζους ή Ευρωπαίους) ή στη στοίχιση πίσω από κάθε είδους περιφερειακές δυνάμεις, αντιδραστικά καθεστώτα ή αστικές ηγεσίες. 
Απέναντι σε αυτές τις διαλυτικές και εχθρικές για την υπόθεση των λαών αντιλήψεις είναι αναγκαίο να προταχθούν τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία μπορεί να οικοδομηθεί η ανασυγκρότηση του κινήματος:

- Η μόνη δύναμη που μπορεί να βάλει φραγμό στην πορεία προς τον γενικευμένο πόλεμο, είναι η εργατική τάξη και οι λαοί. 

- Η μόνη ελπιδοφόρα για τους λαούς κατεύθυνση είναι η κατεύθυνση της ανεξάρτητης συγκρότησης της εργατικής τάξης και των λαών σε αντιπολεμική-αντιϊμπεριαλιστική βάση.

Για να πάρει σάρκα και οστά τα συνθήματα «ΟΙ ΛΑΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ» και «ΜΕΤΩΠΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ».

Πρόκειται για μια πορεία που είναι διαλεκτικά δεμένη με τη συγκρότηση της εργατικής τάξης σε τάξη για τον εαυτό της, και με σκοπό να σπάσει τα καπιταλιστικά και ιμπεριαλιστικά δεσμά. 
 
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/6: 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ στον κλάδο ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

0


ΑΘΗΝΑ: 11.00 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ! 10.00 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Η ΟΡΓΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΓΩΝΑΣ!

Συνάδελφοι,
είμαστε εμείς που κινούμε την τουριστική οικονομία της πόλης, από τα ξενοδοχεία τα εστιατόρια τα μικρά μαγαζιά και τα delivery. Πάνω στον ιδρώτα μας πατάει η κερδοφορία τους. Πάνω στα σπαστά και εξαντλητικά ωράρια. Πάνω στα 10ωρα και 12ωρα ''αφού τώρα έχει δουλειά τι να κάνουμε''. Πάνω στα δύο και τρία πόστα που καλύπτουμε «γιατί δεν έχει και πολλή δουλειά, τι να πάρω άτομο» Πάνω στην εντατικοποίηση της δουλειάς, με το διάλειμμα να θεωρείται πολυτέλεια. Με δώρα και άδειες κουτσουρεμένα αφού «εντάξει έχει και καλά πουρμπουάρ εδώ». Με αποτέλεσμα τα εγκλήματα της εργοδοσίας να διαδέχονται το ένα το άλλο. Ένας νεκρός εργαζόμενος κάθε μέρα, αλλά «εντάξει μωρέ πέρασε κι αυτός το stop».

Αυτή την πραγματικότητα έχουν διαμορφώσει η εργοδοσία και το κεφάλαιο με την επίθεσή τους. Αυτήν εξυπηρετούν και νομοθετούν οι κυβερνήσεις τους με απανωτούς αντεργατικούς νόμους που τσακίζουν τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις και αυξάνουν την κερδοφορία τους.

Πάνω στο χτύπημα των δικαιωμάτων μας αυτοί κερδοφορούν και από την πλευρά τους δεν έχουν κανένα λόγο να σταματήσουν, όσο δεν έχουν απέναντι κάτι να τους αποτρέπει να το κάνουν. Δηλαδή να βρούνε τους εργαζόμενους οργανωμένους και αποφασισμένους να βάλλουν φραγμό σε αυτή την κατεύθυνση και να διεκδικήσουν τα δίκια τους.

Γνωρίζουν ότι είμαστε οργισμένοι. Γι’ αυτό βλέπουμε να δημιουργούνται και να διαλύονται κόμματα. Αναζητάνε τον επόμενο διαχειριστή που θα κατευνάσει αυτή την οργή και θα συνεχίσει την ίδια αντιλαϊκή πολιτική. Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από αυτές τις διεργασίες.

Το μόνο που έχουμε είναι η οργάνωση και η συγκρότηση της πάλης μας ενάντια σε αυτή την πολιτική. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, κόντρα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες που υπονόμευσαν την απεργία από την πρώτη μέρα με τη στάση τους. Που δεν ανακοινώθηκε πλατιά, που δεν καλέστηκε μια γενική συνέλευση ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους εργαζόμενους να συζητήσουν, να αποφασίσουν και να δράσουν. Κόντρα στις λογικές του συμβιβασμού και της ανάθεσης να συγκροτήσουμε μαζικό κίνημα σύγκρουσης με το κεφάλαιο και την εργοδοσία.

Να παλέψουμε για:
-Συλλογικές συμβάσεις εργασίας με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς
-Συνθήκες ασφάλειας και ανθρώπινα ωράρια
- Δουλειά και ζωή με δικαιώματα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

24/6 ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

0

Διεκδικούμε δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ 

Αθήνα 11:00πμ, πλατεία Κάνιγγος

Θεσσαλονίκη 10:30πμ, ΕΦΚΑ(Πλ Αριστοτέλους)

Γιάννενα 10:00πμ, Εργατικό Κέντρο

Ο κλάδος της κατασκευής έχει πάρει το τραγικό προβάδισμα στη λίστα των εργοδοτικών εγκλημάτων. Κάθε χρόνο σημειώνεται νέο θλιβερό ρεκόρ νεκρών στους χώρους δουλειάς, με την εργοδοσία και το κεφάλαιο να μετατρέπει τους χώρους δουλειάς σε καθημερινές «Βιολάντες». Δεν είναι εργατικά «ατυχήματα». Είναι η σύγχρονη εργασιακή βαρβαρότητα του 13ωρου, του 6ήμερου, της εντατικοποίησης και της πίεσης των χρονοδιαγραμμάτων για να βγουν οι νέοι «εθνικοί στόχοι», είναι τα μεροκάματα της εξαθλίωσης και η αδιαφορία της εργοδοσίας για την κάλυψη στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγείας. Πολύ περισσότερο, δεν είναι «ατομική ευθύνη» του εργαζόμενου, αλλά αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή από την πλευρά του κεφαλαίου και της εργοδοσίας, μπροστά στη διατήρηση και την αύξηση των κερδών τους.

Απέναντι στην εργοδοτική αδιαλλαξία, δεν μπορούμε να έχουμε καμία άλλη επιλογή από την πάλη με συλλογικούς όρους σε κάθε μικρό και μεγάλο χώρο εργασίας, στη μελέτη και την κατασκευή. Να παλέψουμε με επιμονή και αποφασιστικότητα ενάντια στις εργασιακές σχέσεις και τα ωράρια λάστιχο, να διεκδικήσουμε πραγματικές αυξήσεις που να καλύπτουν το κόστος ζωής, μέτρα υγείας και ασφάλειας στη δουλειά, ζωή και δουλειά με δικαιώματα!

·         ΣΣΕ ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

·         ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

·         ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 5ΗΜΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ 8ΩΡΟ!

·         ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ!

·         ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ - ΕΞΩ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ -  ΕΞΩ ΤΟ ΝΑΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ!

·        ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ! ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ, ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΩΣ ΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ!



 ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Στάσεις εργασίας των εργαζομένων στην Skroutz Last Mile

0

ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ SKROUTZ LAST MILE

Το Σωματείο Εργαζομένων Skroutz Last Mile έχει προκηρύξει το τελευταίο διάστημα διαδοχικές στάσεις εργασίας σε όλες τις αποθήκες, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις και δικαιώματα.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις στους μισθούς, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά για αποθήκη και οδηγούς, πληρωμή επιδόματος γάμου και αλλαγή ειδικότητας από διανομείς σε οδηγούς. Θέτουν επίσης συγκεκριμένο ζήτημα για την προστασία της ασφάλειάς τους, με ειδική αναφορά στην αποθήκη του Μενιδίου.

Οι συνθήκες για τους εργαζομένους στην SLM γίνονται όλο και πιο απαράδεκτες. Μισθοί πείνας, ελαστικές σχέσεις εργασίας, εντατικοποίηση, εργοδοτική τρομοκρατία (με τα «μηνύματα συμμόρφωσης» να στέλνονται μαζικά στους οδηγούς), και συνεχής αγώνας δρόμου για να πιαστεί από τους οδηγούς το πολυπόθητο μπόνους. Ένα μπόνους που χρησιμοποιείται από την εργοδοσία σαν τυράκι, δήθεν δίνοντας τη «δυνατότητα» στον οδηγό να αυξήσει την αμοιβή του αν είναι πιο «αποδοτικός», με αποτέλεσμα το φόρτωμα στην αποθήκη και οι παραδόσεις στον δρόμο να γίνονται βιαστικά, υπό πίεση και με τον κίνδυνο ατυχημάτων να αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Γι’ αυτό και έχει σημασία η διεκδίκηση πραγματικών αυξήσεων στους μισθούς. Το μπόνους δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη για μισθούς που να καλύπτουν το κόστος της ζωής. Πρόκειται για μια εργοδοτική «παροχή», με τους όρους στα χέρια της εργοδοσίας, που δεν είναι καν διασφαλισμένη. Ακόμα χειρότερα, χρησιμοποιείται στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης εντατικοποίησης της δουλειάς.

Σ’ αυτή την κατάσταση, η εργοδοσία της SLM επιλέγει να χρησιμοποιήσει και εργολάβους με φορτηγά-βαν για να μπορεί η δουλειά να βγαίνει «πιο γρήγορα», απειλώντας θέσεις εργασίας και προωθώντας το καθεστώς της εργολαβοποίησης, των ελαστικών σχέσεων εργασίας και του χτυπήματος της ενότητας των εργαζομένων.

Το τελευταίο διάστημα, έγινε από την πλευρά της διοίκησης του σωματείου μια προσπάθεια διαπραγμάτευσης υπογραφής ΣΣΕ, στην οποία η εργοδοσία απάντησε με πλήρη απόρριψη των αιτημάτων.

Η υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις και δικαιώματα είναι μια υπόθεση που μπορεί να παλευτεί μόνο με τη μαζική συμμετοχή των εργαζομένων. Δεν αρκεί μία έκτακτη γενική συνέλευση, η οποία δεν προπαγανδίζεται επαρκώς.

Μόνο με την οργάνωση στο σωματείο και την αξιοποίησή του ως ένα πραγματικό όπλο στα χέρια τους μπορούν οι εργαζόμενοι στην SLM να διεκδικήσουν μισθούς που να καλύπτουν το κόστος ζωής και να μπει τέλος στην εντατικοποίηση. Για να ανοίξει και να συνεχίσει ο αγώνας αυτός, για να κάνει νικηφόρα βήματα! Για δουλειά με δικαιώματα!

ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Γιάννενα: Εκλογές στον Σύλλογο Εργαζομένων ΓΝΙ «ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» στις 24/6

0

ΣΩΜΑΤΕΙΟ - ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΛΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΣΤΙΣ 24/6 ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ – ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Την Τετάρτη στις 24 Ιούνη ψηφίζουμε στο Σύλλογό μας για νέο ΔΣ.

Συμμετέχουμε και ψηφίζουμε για το ΤΙ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΛΟΥΜΕ. Γιατί οι εργαζόμενοι ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ.

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΗ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ.

  • Αυτήν την οργάνωση έχουμε ανάγκη οι εργαζόμενοι για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στις καλοκαιρινές άδειες που κόβει η διοίκηση.
  • Αυτήν τη μαζική αντίσταση έχουμε ανάγκη για να απαντήσουμε την απειλούμενη συγχώνευση των πόστων των παρασκευαστών στα εργαστήρια που είναι το νέο επεισόδιο της υποστελέχωσης που βιώνουμε σε όλα τα τμήματα.
  • Αυτή την προοπτική της πάλης μας έχουμε ανάγκη για να απαντήσουμε την κοροϊδία που τρώμε για δεκαετίες μέσα στα μούτρα μας για τα ΒΑΕ από κυβερνήσεις και συνδικαλιστικές ηγεσίες.
  • Σε αυτή την κατεύθυνση θα βρούμε τις απαντήσεις στα προβλήματά μας. Του μισθού, των όρων δουλειάς, της στελέχωσης, της ποιότητας της περίθαλψης, των πολεμικών κινδύνων. 

Γιατί συνάδελφοι είναι άξιος ο μισθός όλων όσοι βάζουν πλάτη για την αποσυγκρότηση κάθε μαζικής διαδικασίας του Συλλόγου και σπέρνουν την απογοήτευση στους εργαζόμενους. Δεν είναι αλήθεια όπως ακούγεται ότι δεν κάνανε τίποτα. Κάνανε ό,τι μπορούσαν για να στηρίξουν τη διοίκηση, την κυβέρνηση και την πολιτική της και να υπονομεύσουν κάθε προσπάθεια και κίνηση των εργαζόμενων!

ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ από εκπροσώπους που τρέχουν να χαιρετίσουν Υπουργούς, κάθονται δίπλα στους διοικητές και τρώνε γλυκά στο Υπουργείο ημέρα Απεργίας. Δεν έχουμε ανάγκη από εκπροσώπους που αραδιάζουν αιτήματα στις προκηρύξεις τους για να τα ξεπουλήσουν όλα οι ίδιοι στις συνεννοήσεις τους με την κυβέρνηση για να ανανεώσουν τον ρόλο τους ( βλέπε ΒΑΕ!).

ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ και την αριστερή ρητορεία της ανάθεσης στο ΠΑΜΕ το οποίο μπορεί να δυναμώνει έως και να πρωτοπορεί στην ΑΔΕΔΥ την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο περιθώριο και τα δικαιώματα τσακίζονται. Δεν έχουμε ανάγκη από συνδικαλιστικές «επιτυχίες» που θυσιάζουν κάθε αγώνα σε προτάσεις νόμου στη Βουλή και στην εκλογική ενίσχυση του ΚΚΕ.

Γυρνάμε την πλάτη στους παραγοντισμούς, τους εκβιασμούς, τις ψευτο-κοινωνικές σχέσεις και τις αναθέσεις. Δυναμώνουμε την κατεύθυνση της μαζικής εμπλοκής – συμμετοχής – οργάνωσης και αντίστασης των εργαζομένων. Στηρίζουμε – Ψηφίζουμε ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

https://taxikiporeia.blogspot.com 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

22 Ιουνίου 2026

ΞΑΝΘΗ | ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ! ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ!

0

Πριν λίγες μέρες το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης αποφάσισε την αύξηση της τιμής του νερού, ενόψει μάλιστα του καλοκαιριού που οι ανάγκες χρήσης του είναι μεγαλύτερες! Χωρίς καμιά ντροπή, αποφάσισαν αυξήσεις της τάξης του 32% για την πόλη, ενώ για Σταυρούπολη και Κιμμέρια η αύξηση ανέρχεται στο 55%! Και όλα αυτά μέσα σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσουν την απόφαση αυτή σαν «μονόδρομο» για την επιβίωση της επιχείρησης. Για να «σωθεί» δηλαδή η επιχείρηση πρέπει εμείς να πούμε το νερό νεράκι, την ίδια ώρα που η ακρίβεια τσακίζει κόκκαλα!

Αυτές οι αυξήσεις είναι προάγγελος καταστροφικών εξελίξεων στο ζήτημα της διαχείρισης του νερού. Είναι η γνωστή τακτική -η αύξηση τιμών-, που υποτίθεται «εξυγιαίνει» και «καθιστά βιώσιμη» μια επιχείρηση, πριν έρθει η ώρα του ξεπουλήματος σε ιδιώτες! Ούτως ή άλλως τμήματα της καθαριότητας, της φύλαξης κτιρίων, της διαχείρισης αποβλήτων έχουν ήδη ανατεθεί σε ιδιώτες τα τελευταία χρόνια, προμηνύοντας για το ποια θέλουν να είναι η τελική κατάληξη και της διαχείρισης του νερού. Όμως και πανελλαδικά αυτή η κατεύθυνση ακολουθείται, αφού από 1/1/2026 παρατηρήθηκαν αντίστοιχες αυξήσεις, τόσο στα πάγια ύδρευσης και αποχέτευσης, όσο και στην τιμή ανά κυβικό μέτρο. Στόχος της κυβέρνησης και των διοικήσεων είναι να πάμε στη «σαλαμοποίηση» των επιχειρήσεων ύδρευσης και σταδιακά το νερό, από κοινωνικό αγαθό να μετατραπεί σε εμπόρευμα!

Οι αυξήσεις αυτές, με πρόσχημα τα χρέη της ΔΕΥΑΞ, έχουν αποτελέσει αντικείμενο «αντιπαράθεσης» μεταξύ της τωρινής διοίκησης του Δήμου και της αντιπολίτευσης. Λες και δεν ήταν τωρινά στελέχη της αντιπολίτευσης, επί χρόνια στελέχη και της ΔΕΥΑΞ, λες και δεν έχουν και αυτοί μερίδιο ευθύνης για τη σημερινή κατάσταση, όσο και αν παρουσιάζονται ως υπερασπιστές του νερού ως κοινωνικού αγαθού. Στην πραγματικότητα είναι συνυπεύθυνοι!

Οι εργαζόμενοι, ο λαός και η νεολαία γνωρίζουμε πολύ καλά ότι σε μια περίοδο που χτυπιέται ο πυρήνας των λαϊκών και εργατικών κατακτήσεων, που τα ωράρια μας ξεχειλώνονται, που οι μισθοί εξανεμίζονται, που η ακρίβεια ροκανίζει το εισόδημα μας ήδη από τις πρώτες μέρες του μήνα, που τα ενοίκια, οι λογαριασμοί έχουν εκτιναχθεί, το νερό δεν μπορεί να μένει «φθηνό και προσιτό» για όλους. Το κεφάλαιο θα κάνει τα πάντα για να περάσει η διαχείριση του νερού στα χέρια του. 

Απέναντι σε αυτή τη νέα πρόκληση, πρέπει να δώσουμε μαζική απάντηση! 

Τέτοιες αποφάσεις πρέπει να ανατραπούν και θα ανατραπούν!


 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Βιβλιοπαρουσίαση: Αντίθεση #23! Δευτέρα 29/6, 19:00 στο Εκτός των Τειχών, Γραβιάς 10-12, Εξάρχεια

0
Σε μια περίοδο έντονων κοινωνικών και πολιτικών εξελίξεων, το νέο τεύχος επιχειρεί να φωτίσει πλευρές της σύγχρονης πραγματικότητας, τον ρόλο των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων στις σημερινές εξελίξεις και τα αναγκαία βήματα για την ανασυγκρότηση του κινήματος.
Συζήτηση πάνω στα κείμενα:
  • Για την ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος
  • Για την τεχνίτη νοημοσύνη στο πεδίο της πολιτικής οικονομίας και της κοινωνικής κριτικής  

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Διώκουν τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς Ζήση Γκέρτσο και Πάνο Χουντή για την συμμετοχή τους σε διαδήλωση στις 6/12/2020! 24/6 όλοι στο Πειθαρχικό της Περιφέρειας, Ξενίας 24, Αθήνα, 9:30

0
Διώκουν τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς Ζήση Γκέρτσο και Πάνο Χουντή για την συμμετοχή τους σε διαδήλωση στις 6/12/2020!

Να αθωωθούν άμεσα!


Για τις 24/6 ορίστηκε η εκδίκασή του Πειθαρχικού (Στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής) για τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς Πάνου Χουντή και Ζήση Γκέρτσο, με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς», για την συμμετοχή τους σε διαδήλωση στις 6/12/2020 (επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου, όπου με πρόφαση την πανδημία, είχαν απαγορευτεί οι συγκεντρώσεις).

Η παραπομπή τους στο Πειθαρχικό έγινε τον Ιούνιο του 2023(!) με υπογραφή του ΔΔΕ Πειραιά και με πρόφαση ότι εκκρεμεί ποινικό δικαστήριο. Οι ΠΧ και ΖΓ είχαν συλληφθεί την ημέρα εκείνη μαζί με άλλους 60 αγωνιστές με την κατηγορία της «διασποράς μεταδοτικής νόσου».

Βέβαια η πραγματικότητα λέει ότι οι συγκεντρωμένοι καθ όλη τη διάρκεια της συγκέντρωσης παρέμειναν σε απόσταση ασφαλείας και φορούσαν προστατευτικές μάσκες. Αντίθετα οι δεκάδες αστυνομικοί τους περικύκλωσαν και τους συνέλαβαν ήταν ο ένας πάνω στον άλλον και πολλοί από αυτούς δεν φορούσαν μάσκες. Στη συνέχεια οι συλληφθέντες μεταφερθήκαν στην ΓΑΔΑ σε ΒΑΝ της αστυνομίας, κυριολεκτικά στοιβαγμένοι. Εκεί 62 άνθρωποι παρέμειναν όρθιοι για 16 ώρες σε έναν διάδρομο διαστάσεων περίπου 1,5 μέτρο επί 10 μέτρα. Και το τελικό κατηγορητήριο στοιχειοθετήθηκε με το επιχείρημα ότι σύμφωνα με το οποία 62 άνθρωποι "συνωστίζονταν" σε όλο τον Δήμο Αθήνας, από την Κυψέλη μέχρι τον Ευαγγελισμό.

Για αυτό και οι 62 αγωνιστές αθωώθηκαν όλοι στο δικαστήριο που έγινε. Και όμως η πειθαρχική δίωξη παραμένει και εκδικάζεται. Τίποτα δεν «αφήνεται» στα πλαίσια της βιομηχανίας διώξεων ενάντια σε αγωνιστές και σωματεία! Και ενώ εκρεμμούν οι αποφάσεις για την δυνητικές αργίες των Χαρτζουλάκη και Χοτζόγλου.

Μάλιστα φαίνεται ότι οι εκδικάσεις των Πειθαρχικών έχουν επιταχυνθεί για να εξυπηρετηθούν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί, αφού προχωράνε και σε εκδικάσεις πειθαρχικών ακόμα και μέσα στον Ιούλιο (στην Κομοτηνή).

Απαιτούμε να αθωωθούν άμεσα οι 2 αγωνιστές εκπαιδευτικοί, σύμφωνα και με τις αθωωτικές αποφάσεις του ποινικού δικαστηρίου. Είναι πολύ αποκαλυπτικό στο πώς το κράτος λειτουργεί στην εντέλεια, και με πλήρη συντονισμό των μηχανισμών του για να διώκει αγωνιστές! Απέναντι σε αυτή τη συντονισμένη και οργανωμένη επίθεση από την κυβέρνηση και το κράτος θα συνεχίσουμε να δίνουμε την απάντηση μας στο δρόμο.

Έτσι θα κάνουμε και στις 24/6 όπου εκδικάζεται το πειθαρχικό των 2 αγωνιστών εκπαιδευτικών!

Να αθωωθούν άμεσα οι 2 εκπαιδευτικοί, Πάνος Χουντής και Ζήσης Γκέρτσος

Να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις και τα πειθαρχικά

Να παρθεί πίσω η αργία της Χρύσας και να επιστρέψει άμεσα στο σχολείο της. Καμιά αργία για τον Δ. Χαρτζουλάκη και για κανέναν άλλο συνάδελφο.
 
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Όλοι/Όλες στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο στις 24/6, για την εκδίκαση των πειθαρχικών 2 εκπαιδευτικών της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ και της ΕΑΑ για συμμετοχή στην επέτειο του Αλ. Γρηγορόπουλου το 2020

0

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΌ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΙΣ 24/6, 9.30 π.μ. (ΞΕΝΙΑΣ 24, ΑΘΗΝΑ), ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΑΣΗ  ΤΩΝ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΩΝ  2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΑΑ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΑΛ. ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟ 2020 – ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 9.00 – 12.00

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ- ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΥΓΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ – ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ

Για ακόμη μια φορά, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, οι πειθαρχικοί μηχανισμοί σπεύδουν… βραδέως για την εκδίκαση στις 24/6/2026, μιας υπόθεσης που κρατάει από το 2020, από την εποχή των μέτρων εγκλεισμού και της «χουντικής έμπνευσης» απαγόρευσης των συναθροίσεων με πρόσχημα την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, κατά την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου στις 6/12/2020, σε μια αστυνομοκρατούμενη Αθήνα, συνελήφθησαν 62 αγωνιστές που… συνωστίζονταν σε διάφορα σημεία της Αθήνας! Μεταξύ των συλληφθέντων και οι συνάδελφοι Παναγιώτης Χουντής και Ζήσης Γκέρτσος, που διώχθηκαν με την υποκριτική κατηγορία της «διασποράς μολυσματικής ασθένειας», παρότι τηρήθηκαν τα μέτρα προστασία σε αντίθεση με όσα έγιναν μετά τη σύλληψή τους. Είχε προηγηθεί εντολή του αρχηγού της αστυνομίας και κυβερνητική απαγόρευση των συναθροίσεων για 24 ώρες. Η ίδια απαγόρευση ίσχυε και για την πορεία του Πολυτεχνείου, όπου – από ότι φαίνεται – μονάχα τότε και μόνο εκεί «κυκλοφορούσε» ο ιός.

Η ΔΙΔΕ Πειραιά δεν έχασε την «ευκαιρία». Το 2023 (3 χρόνια μετά!), επίσης λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, προχώρησε σε άσκηση πειθαρχικής δίωξης στους 2 συναδέλφους με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας». Χαρακτηρίζοντας προφανώς, ανάρμοστη συμπεριφορά τη συμμετοχή σε διαδήλωση και παρά το γεγονός ότι ακόμη και σε αυτόν τον αντιδραστικό δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα αναφέρεται ότι «Σε καμία περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης». Στη συνέχεια η ΔΙΔΕ διεύρυνε τον «κύκλο των διωκόμενων» με ακόμη 5 μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά (αλλά 4 μέλη της ΕΑΑ και 1 της ΑΣΕ), για κινητοποίηση ενάντια στις εξετάσεις PISA και για γνώμη που εκφράστηκε στο διαδίκτυο. «Εγκαινιάζοντας» έτσι τη βιομηχανία διώξεων ενάντια στον κλάδο που απλώνεται σήμερα σε όλη την Ελλάδα.  

Μετά από δικαστική ομηρία τεσσάρων χρόνων το ποινικό δικαστήριο αθώωσε πανηγυρικά όλους τους συλληφθέντες και, προφανώς, και τους συνάδελφους Ζήση Γκέρτσο και Παναγιώτη Χουντή. Παρ’ όλα αυτά, η πειθαρχική δίωξη παρέμεινε ενεργή και στις 24/6/2026, εκδικάζεται με βάση την -κατ’ επιλογή και όχι «κατά καθήκον» – δίωξη που είχε ασκήσει η ΔΙΔΕ Πειραιά το 2023. Παράλληλα, εκκρεμούν πλήθος άλλων εκδικάσεων και αποφάσεων πειθαρχικών, όπως η παράταση ή μη της δυνητικής αργίας της Χ. Χοτζόγλου και το ερώτημα της αργίας για τον Δ. Χαρτζουλάκη.

Απέναντι στην πολιτική των διώξεων και πειθαρχικών αναπτύχθηκε ένα διογκούμενο ρεύμα αντίστασης, που έφερε και είναι ικανό να φέρει ακόμη μεγαλύτερες νίκες. Δεν επιβλήθηκε σιγή νεκροταφείου στα σχολεία και την κοινωνία, όπως σχεδίαζαν. Παρά τα χιλιάδες πειθαρχικά, παρά την όξυνση και επιτάχυνση της επίθεσης υπάρχουν και αναπτύσσονται σημαντικές αντιστάσεις, που πρέπει να αυξηθούν, να γενικευτούν, να συντονιστούν και να διαμορφώσουν όρους κεντρικής και απεργιακής αντιπαράθεσης με τη βάρβαρη πολιτική. Γιατί ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να ζήσουμε, να εργαζόμαστε, ούτε να οραματιζόμαστε ένα καλύτερο μέλλον με σκυμμένο το κεφάλι. Γιατί όσο κι αν απειλούν δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με τις βάρβαρές πολιτικές της φτώχεια και του πολέμου, με την άγρια ταξική επίθεση στην εκπαίδευση, στην εργασία και την κοινωνία. Οφείλουμε να αντισταθούμε, να διεκδικήσουμε και να νικήσουμε! Με τη γραμμή της αντίστασης, της διεκδίκησης, της ανατροπής και του αγώνα! 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

21 Ιουνίου 2026

Αθήνα: Κινητοποίηση τρία χρόνια μετά το έγκλημα της Πύλου

0


Κινητοποίηση για τη συμπλήρωση τριών χρόνων από το έγκλημα της Πύλου όπου περισσότεροι από 600 μετανάστες και πρόσφυγες πνίγηκαν μετά τη βύθιση του σαπιοκάραβου στο οποίο ήταν στοιβαγμένοι πραγματοποιηθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 19/6. Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Πλατεία Βικτώριας και πορεύτηκε μέσω της Πατησίων προς την Ομόνοια και στη συνέχεια προς τη Βουλή. Ασφυκτική και προκλητική ήταν η παρουσία των ΜΑΤ, προκειμένου να περιοριστούν οι διαδηλωτές σε μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε το ΚΚΕ(μ-λ) καταγγέλλοντας την εγκληματική πολιτική ιμπεριαλιστών-κυβέρνησης και το νέο, ακόμη πιο αντιδραστικό «Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο» που συνοδεύτηκε από τις γνωστές, εμετικές δηλώσεις Βορίδη στη Βουλή. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν επίσης με πανό η Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό, το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, η συλλογικότητα Struggle Without Borders, η ΟΚΔΕ Σπάρτακος / Κόκκινο Νήμα, η ΟΚΔΕ, το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ και η ΟΡΜΑ.




 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΒΟΛΟΣ | ΟΛΟΙ / ΟΛΕΣ στην ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ - ΑΝΤΙΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ της ΤΡΙΤΗΣ 23/6, ώρα 19:00, στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

0

Όχι στις προετοιμασίες πολέμου!
Άμεση απεμπλοκή της χώρας από τα πολεμικά μέτωπα.

ΟΛΟΙ / ΟΛΕΣ στην ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ - ΑΝΤΙΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
της ΤΡΙΤΗΣ 23/6,
ώρα 19:00, στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ


Εν μέσω σφοδρών εξελίξεων σε όλο τον πλανήτη, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια των έξι εργοστασίων παραγωγής πολεμικού εξοπλισμού στην ΒΙΠΕ Βόλου. Ένα βιομηχανικό σύμπλεγμα που για την ντόπια κεφαλαιοκρατία αποτελεί ένα επίτευγμα «τεχνολογικής ανάπτυξης», «επένδυσης» και «εθνικής άμυνας». Ωστόσο για το λαό και την εργατιά της πόλης, τα εργοστάσια θα σημαίνουν ακόμα μεγαλύτερη μετατροπή της περιοχής σε γεωστρατηγικό στόχο των ιμπεριαλιστών.

Η δημιουργία των έξι νέων εργοστασίων παραγωγής πολεμικού εξοπλισμού σημαίνει ένα ακόμα βήμα την εμπλοκή του τόπου μας στις αιματοβαμμένες πολιτικές των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ, που ήδη έχουν μετατρέψει τη χώρα σε σταθμαρχείο τροφοδοσίας των πολεμικών μετώπων σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή. Συγκεκριμένα η περιοχή της Θεσσαλίας, αποτελεί κόμβο των αμερικανοΝΑΤΟϊκών:

  • Η Αεροπορική Βάση της Λάρισας χρησιμοποιείται καθημερινά από τις ΗΠΑ για την στάθμευση και εξόρμηση βομβαρδιστικών και drone, τα οποία όλο και περισσότερο βλέπουμε να στέλνονται στο μέτωπο της Μέσης Ανατολής στο πλευρό του κράτους-τρομοκράτη του Ισραήλ.
  • Το στρατόπεδο Γεωργούλα στο Βόλο φιλοξενεί ΝΑΤΟϊκούς αξιωματικούς για τις κοινές ασκήσεις ελληνικών και ξένων στρατευμάτων σε περιοχές του βουνού του Πηλίου και τον Παγασητικό.
  • Η Μαγνησία αποτελεί σημείο ενδιαφέροντος για την επέκταση της Αμερικάνικης πολιτικής προώθησης πλωτών βάσεων αποθήκευσης και αεριοποίηση υγροποιημένου LNG στην Ευρώπη έναντι του Ρωσικού φυσικού αερίου, μετατρέποντας τον Παγασητικό Κόλπο σε στόχο ξένων όπλων.
  • Τα νέα εργοστάσια πολεμικού υλικού αποκτούν άμεση πρόσβαση σε λιμάνι, σιδηρόδρομο και αεροδρόμιο, δίνοντας πάτημα σε μεγάλα ευρωπαϊκά και ΝΑΤΟϊκά προγράμματα να αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη παρουσία στην πόλη, που θα εκβιαστεί να αποδεχτεί την αναβαθμισμένη παρουσία των φονιάδων των λαών που βάζουν φωτιά στην υφήλιο.

Η ντόπια αστική τάξη και η κυβέρνησή της συνεχίζουν την δουλειά του «καλού παιδιού» των φονιάδων των λαών: από το ολικό ξεπούλημα της γης, του αέρα και της θάλασσας της χώρας στις ΝΑΤΟϊκές βάσεις, έως την πολιτική της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης. Σε αυτό το επικίνδυνο πλαίσιο για τη νεολαία, το λαό και την εργατιά της χώρας αλλά και τους λαούς του κόσμου, η αντιπολεμική-αντιιμπεριαλιστική πάλη είναι ανάγκη να ενισχυθεί. Οι αγώνες ενάντια στο σύστημα της φτώχειας, της εργασιακής βαρβαρότητας και της καταπίεσης, δεν μπορούν να είναι χωριστοί από την πάλη ενάντια στον πόλεμο και την ιμπεριαλιστική εξάρτηση. Κόντρα στην εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, να ενισχύσουμε την ειρήνη, την αλληλεγγύη και φιλία των λαών.


Δεν αποδεχόμαστε την εμπλοκή της χώρας στο αιματοκύλισμα των λαών του πλανήτη.

Έξω οι βάσεις, το ΝΑΤΟ και οι Αμερικάνοι από τον τόπο μας. Έξω από την ΕΕ, η Ελλάδα δεν είναι προτεκτοράτο.

Κάτω τα χέρια από την Γάζα! Νίκη στα όπλα της παλαιστινιακής αντίστασης! Ελεύθερη Παλαιστίνη, με ενιαίο και ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος, από τον Ιορδάνη ποταμό έως τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Έξω οι ΗΠΑ-ΝΑΤΟ και Ρωσία από την Ουκρανία. Κανένας λαός δεν έχει ανάγκη από προστάτες.

Κάτω η πολιτική της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης, της φτώχειας και του πολέμου.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ