ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! - ΝΑ ΠΑΡΘOYN ΠΙΣΩ Η ΑΡΓΙΑ ΚΑΙ
Η ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗ!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ - ΚΕΙΜΕΝΑ

26 Ιουνίου 2026

ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΑ, 1010, 27/6/26: Με τον λαό θεατή στήνουν το αστικό πολιτικό σκηνικό - Στο προσκήνιο των αγώνων θα ανακοπεί η αντιδραστική πορεία!

Για άλλη μια φορά, η γραμμή δίνεται από τα ιμπεριαλιστικά κέντρα! Εν προκειμένω, στη Γερμανία -της «πολιτισμένης» Δύσης- η επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ορίστηκε από την κυβέρνηση Μερτς εισηγείται σαρωτικές ανατροπές στο ασφαλιστικό σύστημα, με κατάργηση της πρόωρης σύνταξης στα 63, σύνδεση της ηλικίας συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο ζωής και αύξηση του ορίου ηλικίας έως και τα 70 έτη. Πώς να μην τοποθετούνται μετά σε πρώτο πλάνο και για τον ντόπιο εξαρτημένο αστισμό δηλώσεις, όπως αυτή του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Στουρνάρα, για τις «δημόσιες συντάξεις που δύσκολα θα μπορούν στο μέλλον να εξασφαλίσουν επαρκή ποσοστά αναπλήρωσης»; Για να προβληθούν, φυσικά, στη συνέχεια τα επαγγελματικά ταμεία και η ιδιωτική αποταμίευση, όλες εκείνες οι συστημικές «λύσεις» του ασφαλιστικού, που οδηγούν σε παραπέρα ξεθεμελίωμα του δικαιώματος της κοινωνικής ασφάλισης.

Γιατί, παρά την περιρρέουσα εκλογική ατμόσφαιρα που επιδιώκουν οι κυρίαρχοι να καλλιεργήσουν, τις μεταγραφές, μεταπηδήσεις και τους αντιδραστικούς καυγάδες μεταξύ των κομμάτων του συστήματος, τις υποσχέσεις και τα ταξίματα από διάφορες πλευρές, το έδαφος για τον επικείμενο νέο γύρο επίθεσης στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα στρώνεται από… χθες! Το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2028-2034 της ΕΕ, άλλωστε, βρίσκεται στα τελικά στάδια της διαμόρφωσής του. Και είναι απόλυτα σαφές, παρά τις αντιθέσεις μεταξύ των Ευρωπαίων ιμπεριαλιστών που το συνοδεύουν, ότι έρχεται για να κλιμακώσει τη διαδικασία μεταφοράς πλούτου «από κάτω προς τα πάνω και από μέσα προς τα έξω», με νέα βάρη που θα φορτωθούν στις πλάτες των εργατών, της φτωχομεσαίας αγροτιάς, των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σε μικρά και μεσαία στρώματα, στη νέα γενιά.
συνέχεια εδώ

Διαβάστε στο φύλλο 1010 που κυκλοφορεί το Σάββατο 27 Ιούνη 2026

Περιεχόμενα του φύλλου εδώ

Κυριότερα άρθρα


Με τον λαό θεατή στήνουν το αστικό πολιτικό σκηνικό - Στο προσκήνιο των αγώνων θα ανακοπεί η αντιδραστική πορεία!

«Μνημόνιο Κατανόησης» ΗΠΑ-Ιράν: Η αποτυχία των ΗΠΑ και η δύσκολη «επόμενη μέρα»

Θεσπρωτία: Ανάγκη παλλαϊκής απάντησης στη λαίλαπα των ΑΠΕ

Έρευνα ΙΝΕ ΓΣΕΕ
Οι εργαζόμενοι αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα. Διάλυση του ωραρίου και εργασιακή εξουθένωση!


Για την πρόταση του ΠΑΜΕ προς τα σωματεία για τα εργατικά ατυχήματα. Επίκαιρες ερωτήσεις και σχετικά ερωτήματα

Φασιστικές προκλήσεις σε σχολεία-γειτονιές: Με την πάλη λαού και νεολαίας θα συντρίψουμε τον φασισμό!

Ο εφιάλτης των προσφύγων και μεταναστών σε Ελλάδα και Ευρώπη

ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ

ΑΘΗΝΑ

Βιβλιοπωλείο-Καφέ Εκτός των Τειχών Γραβιάς 10-12 Εξάρχεια

Στέκι Απέναντι Μιλτιάδου 3 Δάφνη

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σφεντόνα χώρος νεολαίας και πολιτισμού, Συγγρού 24, 2ος όροφος

ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αριστερό Στέκι Νεολαίας Κουγκίου 23

ΞΑΝΘΗ

Ρωγμή Αριστερός χώρος σκέψης και δράσης, Μ.Βόγδου 20

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Ζάλο Αριστερός χώρος πολιτικής και πολιτισμού, Μαστραχά 14 

ΠΑΤΡΑ

Ανάστροφα Στέκι νεολαίας και εργαζομένων, Πουκεβίλ 2

 

0 ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Ανταπόκριση 24/6: Απεργιακές συγκεντρώσεις των κλαδικών σωματείων στην Αθήνα

0

Την Τετάρτη 24/06 πραγματοποιήθηκε η  πανελλαδική απεργία στον κλάδο της κατασκευής και της μελέτης στην Αθήνα. Η απεργία κηρύχθηκε από το Συνδικάτο Οικοδόμων, από το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών και από το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων. Στην απεργία συμμετείχε επίσης το Σωματείο Εργαζομένων στο Ελληνικό, το οποίο είχε κηρύξει 48ωρη απεργία στο εργοτάξιο του Ελληνικού. Την ίδια ημέρα σε κλαδικές απεργίες και συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας καλούσαν η ομοσπονδία και το συνδικάτο Αττικής γάλακτος, τροφίμων και ποτών καθώς και το συνδικάτο επισιτισμού τουρισμού.


Θεωρώντας δεδομένο πως η πραγματοποίηση και επιτυχία μιας κλαδικής απεργίας είναι μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική υπόθεση για κάθε κλάδο, χωρίς να επιδιώκουμε να απαξιώσουμε την σημαντική απεργιακή μάχη που έδωσαν κάποιες δεκάδες ή και εκατοντάδες συνάδελφοι των διάφορων κλάδων που συμμετείχαν σε αυτήν, θα λέγαμε πως η μαζικότητα και η συμμετοχή ήταν τουλάχιστον  κατώτερη των περιστάσεων.  

Για ακόμη μια φορά οι ηγεσίες των κλάδων (ΠΑΜΕ- ΚΚΕ), ήδη από τα καλέσματα, έθεσαν το πήχη εκεί που η πραγματική κατάσταση στους εργασιακού χώρους δεν μπορεί να ακολουθήσει. Για ακόμη μια φορά, τόσο σε σχέση με τις διαδικασίες που προηγήθηκαν της απεργίας, όσο και στους απολογισμούς των συγκεντρώσεων που διαβάζουμε στα site την επόμενη της απεργίας κυριαρχεί η αγωνιστική φασαρία  και η εικονική πραγματικότητα μακριά και έξω από τις πραγματικές απαιτήσεις και δυνατότητες των κλάδων.

 Η παρουσία και τοποθέτηση του ΓΓ του ΚΚΕ στην συγκέντρωση των σωματείων επιβεβαιώνει και ενισχύει τα παραπάνω δίνοντας επιπλέον  το τόνο του προεκλογικού πυρετού που ήδη έχει ξεκινήσει.  

Για τον κλάδο της κατασκευή και της μελέτης  κύριες αιχμές της απεργίας αποτελούν οι εργασιακές συνθήκες που θυμίζουν μεσαίωνα, οι αυξήσεις στους μισθούς και τα μεροκάματα, τα μέτρα ασφαλείας ιδίως τους θερινού μήνες και τον καύσεων, η αναγνώριση ενσήμων, η υπογραφή συλλογικής σύμβασης από την πλευρά των Μισθωτών Τεχνικών. Ίσως το πιο σημαντικό και ενθαρρυντικό  στοιχείο της απεργιακής συγκέντρωσης ήταν η παρουσία με διακριτό μπλοκ και αιτήματα κάποιων δεκάδων νέων μεταναστών οικοδόμων εργατών από το κάτεργο του Ελληνικού.  

Η απεργιακή συγκέντρωση ξεκίνησε από την πλατεία Κάνιγγος και αργότερα πορεύτηκε στο Υπουργείο Εργασίας, όπου συναντήθηκε με το Συνδικάτο Επισιτισμού και Τουρισμού και το Συνδικάτο Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών. Νωρίτερα, τα σωματεία των άλλων δύο κλάδων είχαν ξεχωριστές συγκεντρώσεις και πορείες με μικρότερη συμμετοχή εργαζομένων.

Η Ταξική Πορεία συμμετείχε στην απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με διακριτό μπλοκ με κεντρικά  συνθήματα για την υπεράσπιση του πενθήμερου και του οκταώρου, για αυξήσεις στους μισθούς, για δουλειά  και ζωή με δικαιώματα. Το προηγούμενο διάστημα είχαν γίνει παρεμβάσεις σε εταιρείες του κλάδου της κατασκευής αλλά και στο εργοτάξιο Riviera Tower του Ελληνικού, αναδεικνύοντας επίσης το ζήτημα των εργοδοτικών εγκλημάτων.

από: https://taxikiporeia.blogspot.com
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Ανταπόκριση από την κινητοποίηση για την πειθαρχική δίωξη των αγωνιστών συναδέλφων Ζήση Γκέρτσου και Πάνου Χουντή

0

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΕΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ!

ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΣΠΑΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ! 

Δεκάδες εκπαιδευτικοί και αλληλέγγυοι συγκεντρώθηκαν το πρωί της Τετάρτης 24/6, έξω από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, με αφορμή την εκδίκαση της πειθαρχικής δίωξης των δύο αγωνιστών εκπαιδευτικών Ζήση Γκέρτσου και Πάνου Χουντή. Παρά την κόπωσηαπό μια δύσκολη σχολικήχρονιά -αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής- οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους αλληλέγγυους συγκεντρωμένους έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα: ο αγώνας ενάντια στις διώξεις δεν θα σταματήσει μέχρι να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις και τα πειθαρχικά. Παράλληλα απαίτησαν την άμεση επιστροφή της Χρύσας Χοτζόγλου στο σχολείο της, την πλήρη απαλλαγή της από κάθε πειθαρχική και ποινική δίωξη καθώς και να μην τεθεί ο Δημήτρης Χαρτζουλάκης σε καθεστώς δυνητικής αργίας.


Το ιστορικό της δίωξης και η εκδικητική μανία της Διοίκησης

Θυμίζουμε ότι οι ΖΓ και ΠΧ διώκονται πειθαρχικά από το 2023, κατόπιν εντολής του ΔΔΕ Πειραιά,  για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας», λόγω της συμμετοχής τους σε διαδήλωση στις 6 Δεκέμβρη του 2020 για την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Οι εκπαιδευτικοί συνελήφθησαν -μαζί με άλλους 60 αγωνιστές- από πάνοπλους αστυνομικούς με ελλιπή ή καθόλου μέτρα προστασίας, με την κατηγορία της «διασποράς μεταδοτικής νόσου» γιατί «συνωστίζονταν» στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Αθήναςενώ οι ίδιοιτηρούσαν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Στην πραγματικότητα, διώχθηκαν ποινικά γιατί δεν συμμορφώθηκαν με την «χουντικής έμπνευσης» απαγόρευση συναθροίσεων, μιας περιόδου που όπως δήλωναν κυβερνητικά στελέχη αποτελούσε «χρυσή ευκαιρία» για να την επιβολή αντιδραστικών μέτρων.

Παρά την πανηγυρική αθώωσή όλων των συλληφθέντων από το ποινικό δικαστήριο το 2024 αποτέλεσμα της πίεσης που ασκήθηκε από το μεγάλο κίνημα αλληλεγγύης, η πειθαρχική δίωξη παρέμεινε ενεργή παρατείνοντας την πολυετή ομηρία τους. Είναι προφανές ότι οι κρατικοί μηχανισμοί λειτουργούν με αστραπιαία ταχύτητα όταν πρόκειται να διώξουν αγωνιστές, ενώ επιδεικνύουν «αδικαιολόγητη» κωλυσιεργία κάθε φορά που η καθυστέρηση μιας απόφασης εξυπηρετεί τον κυβερνητικό σχεδιασμό όπως στην περίπτωση της Χρύσας Χοτζόγλου και του Δημήτρη Χαρτζουλάκη.


Συνεχίζουμε με οργάνωση και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του κλάδου - σπάμε την ηττοπάθεια

Το αμέσως επόμενο διάστημα τα σωματεία να βγάλουν ψηφίσματα καταγγελίας για την απαράδεκτη ομηρία της Χρύσας Χ. και να απαιτήσουν την επιστροφή της στο σχολείο! Η συνδικαλιστική και πολιτική δράση δεν ποινικοποιούνται! Ο αγώνας για ζωή και δουλειά με δικαιώματα και για δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά δεν είναι  αναξιοπρεπής συμπεριφορά! Απέναντι στην επίθεση της κυβέρνησης και του συστήματος που επιδιώκουν να επιβάλουν «σιγή νεκροταφείου», η απάντηση μας θα συνεχίζει να δίνεται  στο δρόμο. Κόντρα στις εκλογικές αυταπάτες και απορρίπτοντας όσους σπέρνουν την ηττοπάθεια, να στηριχτούμε στις δικές μας δυνάμεις, μαζικοποιώντας τις γενικές συνελεύσεις, ζωντανεύοντας την δράση των σωματεία μας και συγκροτώντας επιτροπές αγώνα, ώστε να ανταποκριθούμε στη δύσκολη μάχη που έχουμε μπροστά μας και θα βγούμε νικητές!

·         Να αθωωθούν άμεσα οι 2 εκπαιδευτικοί, Πάνος Χουντής και Ζήσης Γκέρτσος

·         Να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις και τα πειθαρχικά

·         Να παρθεί πίσω η αργία της Χρύσας και να επιστρέψει άμεσα στο σχολείο της. Καμιά αργία για τον Δ. Χαρτζουλάκη και για κανέναν άλλο συνάδελφο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Στέκι Απέναντι (Δάφνη): Προβολή της ταινίας "Μέσα από τα μάτια σου" της Ιθίαν Μπογιαΐν

0

Αυτή την Κυριακή, 28/06, στις 20.00, στο στέκι μας, θα προβληθεί η ταινία, "Μέσα από τα μάτια σου" της Ιθίαν Μπογιαΐν. 

Η ιστορία μιας γυναίκας εγκλωβισμένης σε μια κακοποιητική σχέση, που βρίσκει τη δύναμη να αντιδράσει και να διεκδικήσει τη ζωή της με αξιοπρέπεια. Μια ταινία που φωτίζει αιτίες και στερεότυπα της συστημικής υποτίμησης της γυναίκας και υμνεί τη χειραφέτηση της. 

Μετά την προβολή, θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση, με αφορμή την ταινία, για το, δυστυχώς, πάντα επίκαιρο θέμα, της γυναικείας καταπίεσης.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΚΚΕ(μ-λ): Καμία επανάπαυση! Να μην καταστραφούν τα Προσφυγικά!

0
 
Αριστοτέλης Χαντζής: 140 ημέρες απεργίας πείνας
Suzan Doppagne: 55 ημέρες απεργίας πείνας

Σταμάτησαν την απεργία πείνας ο Αριστοτέλης Χαντζής και η Suzan Doppagne

Καμία επανάπαυση!  Να μην καταστραφούν τα Προσφυγικά!

 

 

Τη Δευτέρα 22/6, ο απεργός πείνας Αριστοτέλης Χαντζής μεταφερόταν εκτάκτως στο Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» και με εξαιρετικά κρίσιμη την κατάσταση της υγείας του. Την ίδια μέρα χιλιάδες λαού και νεολαίας διαδήλωναν επί ώρες στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλεις, για να υπερασπιστούν τη ζωή του και τα αιτήματα του αγώνα του, για να μην υπάρξει νεκρός απεργός πείνας και να μην καταστραφούν τα Προσφυγικά με την εφαρμογή της γνωστής σύμβασης της Περιφέρειας Αττικής και του Υπουργείου Πολιτισμού.

Χθες, Τετάρτη 24/6, ο Αριστοτέλης Χαντζής σταμάτησε την απεργία πείνας μετά από 140 ημέρες, δείχνοντας πολύ μεγάλη αγωνιστική αποφασιστικότητα, όπως και η Suzan Doppagne, η οποία συμπλήρωσε 55 ημέρες απεργίας πείνας. Παρ’ όλα αυτά, η κατάσταση της υγείας του παραμένει κρίσιμη, ενώ σήμερα μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ του νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς».

Μπροστά στον φόβο να εκδηλωθεί –για μια ακόμη φορά– μαζικά η δίκαιη οργή του λαού και της νεολαίας (των οποίων η ζωή γίνεται καθημερινά κόλαση) αλλά και μπροστά στο σοβαρό ενδεχόμενο θανάτου του Αριστοτέλη Χαντζή, με το κίνημα αλληλεγγύης και τις κινητοποιήσεις να διευρύνονται, προτάθηκε «συμβιβαστική» λύση, μέσα από την πρόταση-ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας προς την Περιφέρεια και την κυβέρνηση να διακοπεί η υλοποίηση της σύμβασης και να ξεκινήσει διάλογος με την κοινότητα των Προσφυγικών και σχετική διαβούλευση με ταυτόχρονη διακοπή της απεργίας πείνας.

Η εξέλιξη αυτή είναι –πριν απ’ όλα– αποτέλεσμα της πίεσης του αποφασιστικού αγώνα των απεργών πείνας και των κατοίκων των Προσφυγικών. Φυσικά, η εξέλιξη αυτή δεν είναι άσχετη με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το αστικό πολιτικό σύστημα διαχείρισης και τις κόντρες στο πλαίσιο του. Είναι χαρακτηριστική η κόντρα μεταξύ Δούκα-Χαρδαλιά στο συγκεκριμένο θέμα, η οποία εντάσσεται στο παραπάνω συνολικό πλαίσιο. Ταυτόχρονα, το μόνο που δεν θα ήθελαν οι επικυρίαρχοι σ’ αυτήν την πολιτική συγκυρία θα ήταν η ενεργοποίηση του λαϊκού παράγοντα, το να βγει ξανά ο λαός κι η νεολαία στους δρόμους, με αιχμή την απεργία πείνας αλλά και με πολύ βαθύτερες αιτίες.

Ωστόσο, καμία επανάπαυση δεν πρέπει να υπάρξει, όσον αφορά τα σχέδια και τις υποσχέσεις των «από πάνω». Ο αγώνας, που έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες για να μην καταστραφεί ο ιστορικός και κοινωνικός χώρος των Προσφυγικών, να μην εκδιωχθούν οι 400 κάτοικοί τους, να μην κατασταλεί η αλληλεγγύη και οι πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις και δραστηριότητες, πρέπει να συνεχιστεί, πάντα με πνεύμα και πρωτοβουλίες ανοικτές στον λαό, στη νεολαία, στους κατοίκους, στους εργαζόμενους.

  • Νίκη στον αγώνα των απεργών πείνας και των κατοίκων!
  • Όχι στην ψεύτικη «ανάπτυξή» του συστήματος της εξάρτησης και της εκμετάλλευσης!
 
Πέμπτη 25/6/2026
 

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

25 Ιουνίου 2026

ΑΘΗΝΑ | Χιλιάδες έδειξαν την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των κατοίκων των προσφυγικών και στους απεργούς πείνας

0

 

Με μαζικότητα πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η συγκέντρωση αλληλεγγύης στον αγώνα των κατοίκων των προσφυγικών ενάντια στην "ανάπλαση" και στον απεργό πείνας Αριστοτέλη Χατζή που νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Γεννηματάς.

Η κυβέρνηση θέλει να αποστειρώσει τα προσφυγικά από κάθε πολιτική και πολιτιστική δράση, από κάθε δράση αλληλεγγύης, να ξεσπιτώσει τους 100αδες που ζουν εκεί, τους μετανάστες, τους πρόσφυγες, τους συνοδούς των ασθενών του Αγίου Σάββα. Να δημιουργήσει επενδυτικά φιλέτα, χωρίς καμία σχέση με το παρελθόν τους, το λαό και τις διεκδικήσεις του.

Το ΚΚΕ(μ-λ) παρέμβηκε στη συγκέντρωση και στην πορεία που ακολούθησε. Προσπάθησε να αναδείξει ότι ο αγώνας ενάντια στην ανάπλαση και ενάντια στην εξόντωση των απεργών πείνας είναι ένας αγώνας που αφορά όλο το λαό.

Η πάλη για να δικαιωθούν τα αιτήματα της κοινότητας των προσφυγικών και να μη υπάρξει νεκρός απεργός πείνας είναι μια πάλη όλων μας. Αφορά κάθε άνθρωπο που τον πετάνε έξω απ το σπίτι του, κάθε άνθρωπο που δεν αντέχει τα υψηλά νοίκια και την ακρίβεια και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ 

*μετά την πορεία έγινε συνέλευση αλληλεγγύης που αποφάσισε νέα συγκέντρωση κάθε μέρα 19:00 στο Σύνταγμα και 12:00 στο νοσοκομείο Γεννηματάς.





ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Απεργία των εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ στις 26 Ιούνη

0

 


Διεκδικούμε ζωή και δουλειά με δικαιώματα!
Όχι στη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν απεξάρτησης!
Να μην περάσει η τρομοκρατία!
Συγκεντρώσεις: 11.00 π.μ. στα κεντρικά γραφεία του ΕΟΠΑΕ (Αβέρωφ 21, Αθήνα) και 12.00 π.μ. στο Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους 17, Αθήνα)
 
Χίλιους λόγους για να απεργήσουν έχουν οι εργαζόμενοι στον ΕΟΠΑΕ, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τη διάλυση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και με μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια τρομοκράτησης και συκοφάντησης. Οι εκδικητικές μετακινήσεις, οι αναφορές και οι πειθαρχικές διώξεις βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη της διοίκησης και των εκάστοτε διευθύνσεων των προγραμμάτων, προκειμένου να προωθείται ανενόχλητα η πολιτική διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Μια σειρά από ειδικότητες καλούνται να αναλάβουν, σε πολλές περιπτώσεις, χρέη προσωπικού φύλαξης και διαφόρων ειδών αλλότρια καθήκοντα (πρακτικές που θυμίζουν σκοτεινές περιόδους προηγούμενων δεκαετιών για την ψυχική υγεία), ενώ οποιαδήποτε διαφωνία στα παραπάνω αντιμετωπίζεται με αυταρχισμό και απειλές για αναφορές για παράβαση καθηκόντων. Η υπογραφή της υποτιθέμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - στα κρυφά από τους εργαζόμενους και από συνδικαλιστικούς φορείς- αφήνει εκτός εκατοντάδες εργαζόμενους που απασχολούνται με καθεστώς Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών, χωρίς να κατοχυρώνει μισθούς, άδειες, ωράριο, επιδόματα. Την ίδια στιγμή αμφισβητούνται εργασιακά δικαιώματα που ήταν κατοχυρωμένα πριν την ίδρυση του ΕΟΠΑΕ για εργαζόμενους του πρώην ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ κλπ.
 
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΜΑ ΠΩΣ ;

0

Έκτη συνεχής μέρα πτώσης της μετοχής της εταιρείας Space Χ του Μασκ, στη σκιά της αύξησης των ζημιών της, καθώς στο πρώτο τρίμηνο του 2026 συσσωρεύτηκαν όσες ζημιές καταγράφηκαν όλο το 2025.




Παρόλα αυτά η περιουσία του Μασκ αγγίζει το 1 τρισ δολάρια (ρεκόρ εποχών) και αυξάνει κατά 3,6 εκατομμύρια κάθε ώρα. Περίπου....

ΔΜ




ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Νοσοκομείο Ξάνθης: Απολογισμός της κίνησης για την έλλειψη προσωπικού

0

 

Απολογισμός της κίνησης για την έλλειψη προσωπικού

Στις 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η Στάση Εργασίας των εργαζομένων του Νοσοκομείου Ξάνθης, σύμφωνα με την απόφαση που πάρθηκε από τη Γενική Συνέλευση που προηγήθηκε (5-6-2026).

Στη συνέλευση φτάσαμε ύστερα από πρότασή μας, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. του σωματείου εργαζομένων το οποίο συγκαλέσαμε σε συνεδρίαση στις 28 Μαΐου. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν η έλλειψη προσωπικού, ενώ ολοκληρωμένη η πρότασή μας περιλάμβανε: 

  • Συνέλευση με πρόταση για Στάση Εργασίας
  • Δελτίο Τύπου του Σωματείου με ενημέρωση και κάλεσμα στον κόσμο της πόλης σε συγκεκριμένη ώρα για συγκέντρωση στήριξης των εργαζομένων την ημέρα της στάσης εργασίας. 
  • Πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. 
  • Πραγματοποίηση από Σεπτέμβρη μεγάλης συγκέντρωσης στο κέντρο της πόλης ώστε να αποτελέσει το ζήτημα του νοσοκομείου κεντρικό γεγονός.

Στη συνέλευση του σωματείου ψηφίστηκε από το σώμα η παραπάνω πρόταση όπως τη διατυπώσαμε, ενημερώνοντας ότι τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου είναι σύμφωνα και ορίστηκε ημερομηνία για την πραγματοποίησή της. Στη συνέχεια, στο ίδιο σώμα, τέθηκε η παρακάτω πρόταση, η οποία υπερψηφίστηκε επίσης:

  • Δημιουργία Επιτροπής Αγώνα για την ενίσχυση της διοργάνωσης.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

24 Ιουνίου 2026

Για την απεργία διάφορων κλάδων στις 24 Ιούνη στη Θεσσαλονίκη και τη δράση μας

0

 

Στα συνηθισμένα επίπεδα για την πόλη πραγματοποιήθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις και η κοινή απεργιακή διαδήλωση μιας σειράς κλαδικών σωματείων της Θεσσαλονίκης: οικοδόμοι, μηχανικοί, επισιτισμός, τρόφιμα-ποτά αλλά και οι εργαζόμενοι στις περιφέρειες. Οι δύο προσυγκεντρώσεις (οικοδόμων μηχανικών στον ΕΦΚΑ και επισιτισμός, τρόφιμα-ποτά στο Ηλέκτρα Παλάς) συνενώθηκαν και πορεύτηκαν μέχρι το Υπουργείο, όπου επέδωσαν τα αιτήματα τους. Συμμετείχαν επίσης και φοιτητικοί σύλλογοι.Συγκροτημένο και μαχητικό ήταν το μπλοκ της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας μισθωτών τεχνικών, που συνέβαλε στον παλμό της πορείας. 

 




Η απεργία είναι ένα αναγκαίο θετικό γεγονός ως διαδικασία πάλης για τις αυξήσεις στους μισθούς και τις συλλογικές συμβάσεις. Παραμείνει όμως σε ένα στενό επίπεδο λίγων μελών αυτών των σωματείων, χωρίς να αγκαλιάζεται από πλατιές μάζες των εργαζόμενων. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο και ο τρόπος λειτουργίας των σωματείων, με ασθενικές διαδικασίες προετοιμασίας που έχουν επιλέξει οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, οι οποίες με βάση τον απολογισμό τους, μοιάζουν να είναι ευχαριστημένες με αυτή την κατάσταση. Επίσης δεν παραλείπουν να σκορπούν κοινοβουλευτικές αυταπάτες με τις επερωτήσεις στη Βουλή... Από την άλλη μεριά, μια σειρά πολιτικές δυνάμεις που έχουν εκλογική δύναμη σε αυτά τα σωματεία (όπως π.χ. τα σχήματα των ΛΑΕ-ΑΡΑΣ ή της ΑΡ. Κομμ. Συσπ.), ελάχιστα έως και καθόλου συμμετέχουν στην πράξη στη ζωή και τις συγκεντρώσεις των σωματείων. 

 





Η Αγωνιστική Πρωτοβουλία μισθωτών τεχνικών και η Ταξική Πορεία συμμετείχαν με δραστήριο και εντατικό τρόπο στην γνωστοποίηση της απεργίας στους εργαζόμενους, μηχανικούς και οικοδόμους, κάνοντας πολλές παρεμβάσεις σε χώρους δουλειάς, καταγράφοντας μια σειρά χώρους δουλειάς, με θετική ανταπόκριση από τους συναδέλφους. 






Για την κίνηση της Ταξικής Πορείας για τα εργατικά «ατυχήματα» στη Θεσσαλονίκη

Σημαντική ήταν και η κίνηση της Ταξικής Πορείας στην πόλη για τα εργατικά «ατυχήματα». Οι συναγωνιστές υλοποίησαν πολλές παρεμβάσεις σε εργοτάξια, οικοδομές, μηχανοστάσια, γραφεία μηχανικών, ντελιβεράδες, εργαζόμενους στον καθαρισμό στους ΟΤΑ, με προκήρυξη και με πανό, συναντώντας γενικά θετική ανταπόκριση, ενώ καλούσαν και στην απεργία στις 24/6 σε όσους κλάδους συμμετείχαν. Παρέμβαση έγινε επίσης στη Σίνδο, όπου εργάτρια έχασε τη ζωή της σε «δυστύχημα» σε μονάδα βιομηχανικών πλυντηρίων. Οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν, και αφήνουν θετική εμπειρία και παρακαταθήκη. 

 




Επίσης, καλέστηκε σύσκεψη κοινής δράσης στη «Σφεντόνα» προς τις δυνάμεις της Αριστεράς για το ζήτημα, όπου δεν παρευρέθηκαν-ανταποκρίθηκαν δυνάμεις, πέραν των συναγωνιστών του Διαρκή Αγώνα, γεγονός που απολογίζεται αρνητικά για το πώς βλέπουν οι δυνάμεις τις πόλεις το εργατικό κίνημα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Θεσσαλονίκη | Πολιτικό Καφενείο στη Σφεντόνα, Τρίτη 30/6, ώρα 19.30

0

 

Πολιτικό Καφενείο στη Σφεντόνα

Τρίτη 30/6, ώρα 19.30


"Τα μνημόνια που δεν έφυγαν… και τα μνημόνια που έρχονται.

ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ"



ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΠΑΤΡΑ | Ανταπόκριση από την διαδήλωση αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Α. Χαντζή

0


Με αφορμή την επιδείνωση της υγείας του απεργού πείνας, εδώ και 138 μέρες, Αριστοτέλη Χαντζή καλέστηκε διαδήλωση και στην Πάτρα.

Παρά το έκτακτο κάλεσμα και την αδυναμία μαζικής προπαγάνδισης της διαδήλωσης, συγκεντρώθηκε αρκετός κόσμος ώστε να μπορέσει να γίνει διαδήλωση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.


Στην διαδήλωση το ΚΚΕ(μ-λ) μέσω των συνθημάτων κατήγγειλε το λεγόμενο "σχέδιο ανάπλασης" για τα προσφυγικά και στάθηκε στο πλευρό των απεργών πείνας.

Επίσης συμμετείχαν με πανό και οι οργανώσεις, Μετάβαση, Κομμουνιστική Απελευθέρωση - νΚΑ, ΟΚΔΕ, η αναρχική ομάδα Δυσήνιος Ίππος και η αναρχική συνέλευση Παραρτήματος.


ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΕΡΓΟΣ ΠΕΙΝΑΣ!


Όχι στην καταστροφή των Προσφυγικών! - Όχι στο λεγόμενο «Σχέδιο Ανάπλασης»! - 


ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΠΕΙΝΑΣ!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Η υπεράσπιση των μειονοτικών δικαιωμάτων είναι υπόθεση του κινήματος

0

Προδημοσίευση από την Προλεταριακή Σημαία, φύλλο 1010, που κυκλοφορεί στις 27/6/202


Ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της 18ης Ιούνη στα δικαστήρια της Ξάνθης η πολύκροτη (για την περιοχή) δίκη τεσσάρων στελεχών της Μειονότητας και του εθνικιστικού μειονοτικού κόμματος DEB, για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Τζαμί Τσινάρ της Ξάνθης στις 11 Οκτώβρη 2024. Οι τέσσερις μειονοτικοί καταδικάστηκαν σε 17 μήνες φυλακής με μετατροπή της ποινής σε χρηματική και τριετή αναστολή. Το κατηγορητήριο αφορούσε τη «διατάραξη θρησκευτικών συναθροίσεων» και την «άσκηση βίας» ενάντια στον τότε διορισμένο Μουφτή Κομοτηνής Χαλίλ Τζιχάτ, που επεδίωξε να εισέλθει και να προσευχηθεί στο Τζαμί «ως νόμιμος Μουφτής». Ας σημειώσουμε ότι στην Ξάνθη σχεδόν όλα τα τζαμιά, εκτός από δυο-τρία, ελέγχονται από τον εκλεγμένο Μουφτή, τον οποίον αναγνωρίζει η μεγάλη πλειοψηφία της Μειονότητας.

Οι κατηγορούμενοι δήλωσαν μετά τη δίκη ότι δεν προβήκανε «σε καμία πράξη προσβολής, βίας ή εξαναγκασμού», αλλά απλώς εκδηλώσανε «τη θέλησή τους να προστατεύσουν τους θεσμούς και τα δημοκρατικά τους δικαιώματα» και να εκφράσουν «τη συσσωρευμένη δυσαρέσκεια της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης για το εδώ και καιρό άλυτο ζήτημα του μουφτή».

Η άλλη πλευρά έμεινε κυρίως στο «δικαστικό μέρος» ενώ η ελληνική εθνικιστική δημοσιογραφία την επομένη, εκθειάζοντας την «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», επεσήμανε με νόημα, ότι «δεν υπάρχουν “ιερές” ομάδες πολιτών που εξαιρούνται από τον έλεγχο της Δικαιοσύνης επειδή επικαλούνται ευαίσθητα ζητήματα ταυτότητας», προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι «όσοι επενδύουν πολιτικά στον φανατισμό, παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια στην πλάτη απλών πολιτών που θέλουν να ζήσουν ειρηνικά». Γνωστές δήθεν φιλειρηνικές και υπέρ του απλού κόσμου δηλώσεις, στην πραγματικότητα απειλές «δημοσιογράφων» σε εντεταλμένη υπηρεσία ενός κράτους που θέλει να δείχνει αποφασισμένο να επιβάλει τον νόμο και να μην επιτρέψει την «εργαλειοποίηση» της Μειονότητας. Οι μεγάλες αστυνομικές δυνάμεις (δυο κλούβες, διμοιρία ΜΑΤ, προστατευτικά κάγκελα, ασφαλίτες κ.λπ.), που βρίσκονταν όλη μέρα έξω από τα δικαστήρια ακριβώς αυτό το πράγμα ήθελαν να υποδηλώσουν. Η ειρωνεία της υπόθεσης βέβαια είναι ότι οι ίδιοι δημοσιογράφοι που στηλίτευσαν μια εικόνα «λαϊκής πολιορκίας της Δικαιοσύνης», αναφερόμενοι στη μεγάλη συγκέντρωση υποστήριξης των κατηγορουμένων, έκλεισαν τα μάτια στους μεταφερόμενους «κλακαδόρους» κυρίως από τον οικισμό Καλκάντζα (ή Ήφαιστος) της Κομοτηνής, που φώναζαν «Ελλάς-Ελλάς»!

Είναι προφανές και ανεξάρτητα από το τι πραγματικά συνέβη στο Τζαμί, ότι το ίδιο το γεγονός, η δίκη και το αποτέλεσμά της εντάσσονται σε μια διαδικασία «αναμέτρησης» που εξελίσσεται εδώ και καιρό στο ζήτημα των Μουφτήδων, στον έλεγχο δηλαδή ενός θεσμού που ασκεί σημαντική επιρροή στην βαθιά θρησκευόμενη (στο μεγαλύτερο μέρος της) Μειονότητα. Το έχουμε σημειώσει και σε πρόσφατο άρθρο στην ΠΣ ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις εδώ και τρεις δεκαετίες προσπαθούν επίμονα να ελέγξουν τους θρησκευτικούς λειτουργούς της μειονότητας, θεωρώντας ότι έτσι θα μπορούν να ελέγχουν και την ίδια, κρατώντας την πάντα κάτω από ένα καθεστώς διακρίσεων και καθυστέρησης. Η καταδικαστική απόφαση υποδηλώνει με σαφήνεια αυτή την πρόθεση, αφήνοντας παράλληλα, με την τριετή αναστολή και τη δυνατότητα έφεσης, ένα παράθυρο «συνεννόησης», ίσως και ένα διαπραγματευτικό χαρτί στην εξελισσόμενη ένταση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, αφού είναι γεγονός ότι η Μειονότητα «εργαλειοποιείται» και από τις δύο όχθες του Αιγαίου.

Από την άλλη πλευρά, η απαίτηση της Μειονότητας να ασκεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς τα θρησκευτικά της δικαιώματα και να ορίζει η ίδια τη θρησκευτική της ηγεσία αρνούμενη την κρατική παρέμβαση, είναι καθολική. Παρόλα αυτά, ένα σημαντικό κομμάτι της αντιλαμβάνεται ότι αυτή η «αναμέτρηση» έχει και χαρακτηριστικά, από τη δικιά της «ηγεσία», αναπαραγωγής και ισχυροποίησης μιας «μειονοτικής ελίτ», και όχι την ουσιαστική διεκδίκηση των μειονοτικών και λαϊκών δικαιωμάτων. Για παράδειγμα, σημαντική μερίδα διαφώνησε με την παρεμπόδιση εισόδου στο τζαμί του διορισμένου μουφτή Κομοτηνής, χωρίς φυσικά να τον υποστηρίζει.

Οι λαϊκοί άνθρωποι της Μειονότητας συνεχίζουν να βιώνουν την καταπίεση από την πλευρά του ελληνικού συστήματος εξουσίας. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα εισπράττουν μια εντεινόμενη εθνικιστική προπαγάνδα και ενός κλίματος έντασης, την ίδια στιγμή που ένας λεγόμενος «δημοκρατικός εθνικιστικός χώρος» (υπάρχει κι αυτός, όσο αντιφατικός κι αν είναι ο όρος) κυκλοφορεί κείμενα υπογραφών χτυπώντας το καμπανάκι του κινδύνου για την «τουρκική επιθετικότητα» και την «αμυντική στάση του κράτους των Αθηνών».

Όσα επομένως εξελίσσονται στο ζήτημα των μουφτήδων, αν από τη μια πλευρά αφορούν τις θρησκευτικές ελευθερίες της Μειονότητας, τις οποίες κάθε προοδευτικός άνθρωπος οφείλει να υποστηρίζει, από την άλλη αναδεικνύουν ευρύτερα πολιτικά ζητήματα, που αναζητούν κοινή και σε επίπεδο λαϊκών ανθρώπων (πλειονότητας και μειονότητας) αντιμετώπιση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ