Συζήτηση πάνω στα κείμενα:
- Για την ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος
- Για την τεχνίτη νοημοσύνη στο πεδίο της πολιτικής οικονομίας και της κοινωνικής κριτικής
Τέτοιες αποφάσεις πρέπει να ανατραπούν και θα ανατραπούν!
Όλοι/Όλες στις 24/6 9,30πμ , (Ξενίας 24 , Αθήνα),Στάση εργασίας 9.00 – 12.00
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ- ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΥΓΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ- ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΌ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΙΣ 24/6, 9.30 π.μ. (ΞΕΝΙΑΣ 24, ΑΘΗΝΑ), ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΩΝ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΩΝ 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΑΑ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΑΛ. ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟ 2020 – ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 9.00 – 12.00
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ- ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΥΓΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ – ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ
Για ακόμη μια φορά, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, οι πειθαρχικοί μηχανισμοί σπεύδουν… βραδέως για την εκδίκαση στις 24/6/2026, μιας υπόθεσης που κρατάει από το 2020, από την εποχή των μέτρων εγκλεισμού και της «χουντικής έμπνευσης» απαγόρευσης των συναθροίσεων με πρόσχημα την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, κατά την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου στις 6/12/2020, σε μια αστυνομοκρατούμενη Αθήνα, συνελήφθησαν 62 αγωνιστές που… συνωστίζονταν σε διάφορα σημεία της Αθήνας! Μεταξύ των συλληφθέντων και οι συνάδελφοι Παναγιώτης Χουντής και Ζήσης Γκέρτσος, που διώχθηκαν με την υποκριτική κατηγορία της «διασποράς μολυσματικής ασθένειας», παρότι τηρήθηκαν τα μέτρα προστασία σε αντίθεση με όσα έγιναν μετά τη σύλληψή τους. Είχε προηγηθεί εντολή του αρχηγού της αστυνομίας και κυβερνητική απαγόρευση των συναθροίσεων για 24 ώρες. Η ίδια απαγόρευση ίσχυε και για την πορεία του Πολυτεχνείου, όπου – από ότι φαίνεται – μονάχα τότε και μόνο εκεί «κυκλοφορούσε» ο ιός.
Η ΔΙΔΕ Πειραιά δεν έχασε την «ευκαιρία». Το 2023 (3 χρόνια μετά!), επίσης λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, προχώρησε σε άσκηση πειθαρχικής δίωξης στους 2 συναδέλφους με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας». Χαρακτηρίζοντας προφανώς, ανάρμοστη συμπεριφορά τη συμμετοχή σε διαδήλωση και παρά το γεγονός ότι ακόμη και σε αυτόν τον αντιδραστικό δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα αναφέρεται ότι «Σε καμία περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης». Στη συνέχεια η ΔΙΔΕ διεύρυνε τον «κύκλο των διωκόμενων» με ακόμη 5 μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά (αλλά 4 μέλη της ΕΑΑ και 1 της ΑΣΕ), για κινητοποίηση ενάντια στις εξετάσεις PISA και για γνώμη που εκφράστηκε στο διαδίκτυο. «Εγκαινιάζοντας» έτσι τη βιομηχανία διώξεων ενάντια στον κλάδο που απλώνεται σήμερα σε όλη την Ελλάδα.
Μετά από δικαστική ομηρία τεσσάρων χρόνων το ποινικό δικαστήριο αθώωσε πανηγυρικά όλους τους συλληφθέντες και, προφανώς, και τους συνάδελφους Ζήση Γκέρτσο και Παναγιώτη Χουντή. Παρ’ όλα αυτά, η πειθαρχική δίωξη παρέμεινε ενεργή και στις 24/6/2026, εκδικάζεται με βάση την -κατ’ επιλογή και όχι «κατά καθήκον» – δίωξη που είχε ασκήσει η ΔΙΔΕ Πειραιά το 2023. Παράλληλα, εκκρεμούν πλήθος άλλων εκδικάσεων και αποφάσεων πειθαρχικών, όπως η παράταση ή μη της δυνητικής αργίας της Χ. Χοτζόγλου και το ερώτημα της αργίας για τον Δ. Χαρτζουλάκη.
Απέναντι στην πολιτική των διώξεων και πειθαρχικών αναπτύχθηκε ένα διογκούμενο ρεύμα αντίστασης, που έφερε και είναι ικανό να φέρει ακόμη μεγαλύτερες νίκες. Δεν επιβλήθηκε σιγή νεκροταφείου στα σχολεία και την κοινωνία, όπως σχεδίαζαν. Παρά τα χιλιάδες πειθαρχικά, παρά την όξυνση και επιτάχυνση της επίθεσης υπάρχουν και αναπτύσσονται σημαντικές αντιστάσεις, που πρέπει να αυξηθούν, να γενικευτούν, να συντονιστούν και να διαμορφώσουν όρους κεντρικής και απεργιακής αντιπαράθεσης με τη βάρβαρη πολιτική. Γιατί ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να ζήσουμε, να εργαζόμαστε, ούτε να οραματιζόμαστε ένα καλύτερο μέλλον με σκυμμένο το κεφάλι. Γιατί όσο κι αν απειλούν δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με τις βάρβαρές πολιτικές της φτώχεια και του πολέμου, με την άγρια ταξική επίθεση στην εκπαίδευση, στην εργασία και την κοινωνία. Οφείλουμε να αντισταθούμε, να διεκδικήσουμε και να νικήσουμε! Με τη γραμμή της αντίστασης, της διεκδίκησης, της ανατροπής και του αγώνα!
Στην κινητοποίηση συμμετείχε το ΚΚΕ(μ-λ) καταγγέλλοντας την εγκληματική πολιτική ιμπεριαλιστών-κυβέρνησης και το νέο, ακόμη πιο αντιδραστικό «Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο» που συνοδεύτηκε από τις γνωστές, εμετικές δηλώσεις Βορίδη στη Βουλή. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν επίσης με πανό η Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό, το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, η συλλογικότητα Struggle Without Borders, η ΟΚΔΕ Σπάρτακος / Κόκκινο Νήμα, η ΟΚΔΕ, το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ και η ΟΡΜΑ.
Όχι στις προετοιμασίες πολέμου!
Άμεση απεμπλοκή της χώρας από τα πολεμικά μέτωπα.
Εν μέσω σφοδρών εξελίξεων σε όλο τον πλανήτη, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια των έξι εργοστασίων παραγωγής πολεμικού εξοπλισμού στην ΒΙΠΕ Βόλου. Ένα βιομηχανικό σύμπλεγμα που για την ντόπια κεφαλαιοκρατία αποτελεί ένα επίτευγμα «τεχνολογικής ανάπτυξης», «επένδυσης» και «εθνικής άμυνας». Ωστόσο για το λαό και την εργατιά της πόλης, τα εργοστάσια θα σημαίνουν ακόμα μεγαλύτερη μετατροπή της περιοχής σε γεωστρατηγικό στόχο των ιμπεριαλιστών.
Η ντόπια αστική τάξη και η κυβέρνησή της συνεχίζουν την δουλειά του «καλού παιδιού» των φονιάδων των λαών: από το ολικό ξεπούλημα της γης, του αέρα και της θάλασσας της χώρας στις ΝΑΤΟϊκές βάσεις, έως την πολιτική της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης. Σε αυτό το επικίνδυνο πλαίσιο για τη νεολαία, το λαό και την εργατιά της χώρας αλλά και τους λαούς του κόσμου, η αντιπολεμική-αντιιμπεριαλιστική πάλη είναι ανάγκη να ενισχυθεί. Οι αγώνες ενάντια στο σύστημα της φτώχειας, της εργασιακής βαρβαρότητας και της καταπίεσης, δεν μπορούν να είναι χωριστοί από την πάλη ενάντια στον πόλεμο και την ιμπεριαλιστική εξάρτηση. Κόντρα στην εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, να ενισχύσουμε την ειρήνη, την αλληλεγγύη και φιλία των λαών.
Δεν αποδεχόμαστε την εμπλοκή της χώρας στο αιματοκύλισμα των λαών του πλανήτη.
Έξω οι βάσεις, το ΝΑΤΟ και οι Αμερικάνοι από τον τόπο μας. Έξω από την ΕΕ, η Ελλάδα δεν είναι προτεκτοράτο.
Κάτω τα χέρια από την Γάζα! Νίκη στα όπλα της παλαιστινιακής αντίστασης! Ελεύθερη Παλαιστίνη, με ενιαίο και ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος, από τον Ιορδάνη ποταμό έως τη Μεσόγειο Θάλασσα.
Έξω οι ΗΠΑ-ΝΑΤΟ και Ρωσία από την Ουκρανία. Κανένας λαός δεν έχει ανάγκη από προστάτες.
Κάτω η πολιτική της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης, της φτώχειας και του πολέμου.
Μερικές εκατοντάδες άνθρωποι διαδήλωσαν στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 19-6 το απόγευμα για να καταγγείλουν το έγκλημα στην Πύλο που κόστιζε τη ζωή σε 600 μετανάστες πριν από τρία χρόνια. Η συγκέντρωση έγινε στο άγαλμα Βενιζέλου και η διαδήλωση ακολούθησε κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης, όπου πέρασε από το αμερικανικό προξενείο. Το ΚΚΕ (μ-λ) συμμετείχε με πανό και συνθήματα ενάντια στον πόλεμο και τον ιμπεριαλισμό, υπέρ της φιλίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των λαών, καταγγέλλοντας το έγκλημα των ιμπεριαλιστών και της ελληνικής κυβέρνησης.
Η συμμετοχή του κόσμου κρίνεται αναντίστοιχη της περιόδου και υπάρχει αναγκαιότητα να γίνουν παραπάνω βήματα για την πλατιά ανάπτυξη αντιπολεμικού αντιιμπεριαλιστικού κινήματος στη χώρα, ενάντια στους πραγματικούς ενόχους αυτού του εγκλήματος τους ιμπεριαλιστές δυνάστες των λαών που με τους πολέμους τους και τους ανταγωνισμούς τους κομματιάζουν και λεηλατούν χώρες και λαούς και γεννούν τα «καραβάνια» των προσφύγων και των μεταναστών.
Έτσι και χειρότερα είναι τα πράγματα. Τα λεγόμενα «μπάνια του λαού» ανήκουν πλέον για τη μεγάλη πλειοψηφία στη σφαίρα της φαντασίας. Με τον μισθό να μην φτάνει ούτε για το πρώτο 20ήμερο κάθε μήνα, με την ακρίβεια να σπάει κόκκαλα, με τα ενοίκια να έχουν απογειωθεί. Και ενώ οι εργαζόμενοι υποφέρουν και αγκομαχούν να βγάλουν το μήνα, το μεγάλο κεφάλαιο θησαυρίζει και μας τρίβει κατάμουτρα τα υπερκέρδη που καθημερινά αντλεί από τον κόπο και το αίμα των εργαζομένων. Τα εργοδοτικά εγκλήματα έχουν γίνει καθημερινότητα, από τις 5 εργάτριες που καήκαν ζωντανές στη Βιολάντα, τους εργάτες στο Ελληνικό που σκοτώνονται στις σκαλωσιές ενώ δουλεύουν με υπερεντατικούς ρυθμούς μέσα στο λιοπύρι, την εργάτρια στη Σίδνο που συνεθλίβη σε βιομηχανικό πλυντήριο, μέχρι τη νοσηλεύτρια που πέθανε από ανακοπή λόγω εξάντλησης.
Η πολιτική τους είναι συνώνυμη της εκμετάλλευσης, της καταλήστευσης του λαϊκού εισοδήματος, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, των απολύσεων, των διώξεων όσων αντιστέκονται. 13ωρα, ελαστική εργασία, σεζόν χωρίς ρεπό, εντατικοποίηση της δουλειάς, απολύσεις, αυτή είναι η ζωή για την οποία προορίζουν την εργατική τάξη και τους εργαζομένους.
Η πολιτική τους καταδικάζει τη νεολαία σε απόγνωση, στα σχολεία εξεταστικά κάτεργα, στις πανελλαδικές σφαγεία, στην απόρριψη και την εσωτερίκευση της αποτυχίας. Που στο μέλλον τους δεν βλέπουν φως. Οι δύο μαθήτριες της Ηλιούπολης έδειξαν με τραγικό τρόπο την απόγνωση μιας νεολαίας που της στερούν το παρόν και το μέλλον.
Η πολιτική τους φέρνει τον κίνδυνο του πολέμου κοντά μας. Πολεμικές βάσεις από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη, γιγάντια εξοπλιστικά προγράμματα, patriot και φρεγάτες στα πολεμικά μέτωπα. Δένουν με χίλια νήματα τις τύχες μας με τα συμφέροντα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού. Από την Ουκρανία μέχρι τη Μέση Ανατολή, μπλέκουν τη χώρας μας στους ανταγωνισμούς τους, κάνουν το λαό μας στόχο των ανταγωνιστών τους.
Ξέρουν ότι η δυσαρέσκειά μας ξεχειλίζει, προσπαθούν να μας μπερδέψουν με τις δημοσκοπήσεις και τους πληρωμένους τους κονδυλοφόρους ότι δήθεν νοιάζονται να λύσουν τα προβλήματά μας. Ανακατεύουν τα κόμματα τους συστήματος μπας και μας εξαπατήσουν. Επενδύουν στην απογοήτευση και την ανημπόρια που αισθάνονται πλατιά κομμάτια της νεολαίας και των εργαζομένων.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΩΤΗΡΕΣ!
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ!
Μέσα από το συλλογικό αγώνα, να συγκροτήσουμε τις δικές μας απαντήσεις. Στις γειτονιές μας, στους χώρους δουλειάς, στα σχολεία και τις σχολές. Εκεί χειραφετείται ο λαός από την αντιδραστική επιρροή των δυνάμεων του συστήματος, εκεί ξαναανακαλύπτει τη δύναμη της συλλογικής πάλης. Σε κάθε εστία αντίστασης, σε κάθε αναμέτρηση με τον ιμπεριαλισμό και το κεφάλαιο και σε κάθε διεκδίκηση.
Την Τετάρτη 17/6 πραγματοποιήθηκε στάση εργασίας των υγειονομικών για το ζήτημα της ένταξης στα ΒΑΕ και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Υγείας. Η νομοθετική ρύθμιση που φέρνει το υπουργείο αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία για τους υγειονομικούς. Eξ αρχής αποκλείει χιλιάδες εργαζόμενους, αλλά ακόμα κι αυτούς που αφορά είναι με προϋποθέσεις και επί μέρους.
Η συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο είχε μικρή μαζικότητα, αποτέλεσμα, κυρίως, του συνδιαχειριστικού- διασπαστικού τρόπου που κινείται η ΠΟΕΔΗΝ. Κάλεσε τη στάση και την κινητοποίηση απευθυνόμενη μόνο σε όσους αποκλείονται από το νομοθέτημα και για «τα μάτια του κόσμου».Με πολύ καλή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης στην κεντρική πλατεία της πόλης την Πέμπτη 18/6. Γύρω στα 150-200 άτομα, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και άλλοι εργαζόμενοι και πολίτες, πλαισίωσαν το κάλεσμα που είχε ως κύριο αίτημα την άμεση επίλυση του στεγαστικού ζητήματος του σχολείου. Το πρόβλημα δημιουργείται εξαιτίας της συστέγασης του σχολείου με το ΚΕΔΑΣΥ εδώ και πολλά χρόνια. Έτσι, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί στερούνται ζωτικούς εκπαιδευτικούς χώρους, προκαλώντας συνθήκες "λειτουργικής ασφυξίας" όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, ιδιαίτερα όταν αναμένεται αύξηση του αριθμού των μαθητών που θα φοιτήσουν στο σχολείο. Στην τοποθέτηση της η Πρόεδρος του Συλλόγου αναφέρθηκε στο γεγονός ότι έχει υποτίθεται βρεθεί χώρος για τη μετεγκατάσταση του ΚΕΔΑΣΥ, χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες εργασίες, αφήνοντας ανοιχτή την εκκρεμότητα αυτή. Με ερωτηματικό μάλιστα για το κατά πόσο η διαδικασία θα ολοκληρωθεί έγκαιρα και πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Έγιναν τοποθετήσεις και από άλλους φορείς και συλλόγους και στη συνέχεια ακολούθησε πορεία στους δρόμους της πόλης.
Με πανό στην πορεία συμμετείχαν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, ο Διδασκαλικός Σύλλογος, ο Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων και οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών. Με το σύνθημα "Δάσκαλοι-γονείς, όλοι μια γροθιά, θέλουμε σχολείο για όλα τα παιδιά", δόθηκε η κατεύθυνση του κοινού αγώνα για την ικανοποίηση του αιτήματος. Ήταν συνολικά μια πολύ ελπιδοφόρα κινητοποίηση, για ένα πρόβλημα που αποτυπώνει με τον πιο κυνικό τρόπο πως εξακολουθεί να κυριαρχεί η αντιμετώπιση των παιδιών αυτών ως παιδιά δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, παρά τις συστημικές φανφάρες για "συμπερίληψη" και "ίσες ευκαιρίες".
3 χρόνια πέρασαν από το φρικτό έγκλημα της Πύλου όπου εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες έχασαν τη ζωή τους. Οι πραγματικοί ένοχοι αυτού του εγκλήματος είναι οι ιμπεριαλιστές δυνάστες των λαών που με τους πολέμους τους και τους ανταγωνισμούς τους κομματιάζουν και ισοπεδώνουν χώρες, μακελεύουν λαούς, λεηλατούν τον πλούτο ολόκληρων περιοχών του πλανήτη και γενούν τα «καραβάνια» των προσφύγων και των μεταναστών.
3 χρόνια μετά, ολόκληρος ο πλανήτης βιώνει την κλιμάκωση της επικίνδυνης για τους λαούς αναμέτρησης των ιμπεριαλιστών. Οι πολεμικές εστίες πληθαίνουν, οι λαοί πληρώνουν το τίμημα των ανταγωνισμών, ενώ εκατομμύρια άνθρωποι συνεχίζουν να ξεριζώνονται από τις πατρίδες τους.
Με αφορμή αυτήν την μαύρη επέτειο, καλούμε σε διαδήλωση ενάντια στον πόλεμο και τον ιμπεριαλισμό, την Παρασκευή 19/6 στις 7:00μμ στην Πλατεία Γεωργίου.
3 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ 600 ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΠΥΛΟ… ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΤΕΙ
- ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ
- ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
- ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ