ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! - ΝΑ ΠΑΡΘOYN ΠΙΣΩ Η ΑΡΓΙΑ ΚΑΙ
Η ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗ!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ - ΚΕΙΜΕΝΑ

25 Ιουνίου 2026

ΑΘΗΝΑ | Χιλιάδες έδειξαν την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των κατοίκων των προσφυγικών και στους απεργούς πείνας

 

Με μαζικότητα πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η συγκέντρωση αλληλεγγύης στον αγώνα των κατοίκων των προσφυγικών ενάντια στην "ανάπλαση" και στον απεργό πείνας Αριστοτέλη Χατζή που νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Γεννηματάς.

Η κυβέρνηση θέλει να αποστειρώσει τα προσφυγικά από κάθε πολιτική και πολιτιστική δράση, από κάθε δράση αλληλεγγύης, να ξεσπιτώσει τους 100αδες που ζουν εκεί, τους μετανάστες, τους πρόσφυγες, τους συνοδούς των ασθενών του Αγίου Σάββα. Να δημιουργήσει επενδυτικά φιλέτα, χωρίς καμία σχέση με το παρελθόν τους, το λαό και τις διεκδικήσεις του.

Το ΚΚΕ(μ-λ) παρέμβηκε στη συγκέντρωση και στην πορεία που ακολούθησε. Προσπάθησε να αναδείξει ότι ο αγώνας ενάντια στην ανάπλαση και ενάντια στην εξόντωση των απεργών πείνας είναι ένας αγώνας που αφορά όλο το λαό.

Η πάλη για να δικαιωθούν τα αιτήματα της κοινότητας των προσφυγικών και να μη υπάρξει νεκρός απεργός πείνας είναι μια πάλη όλων μας. Αφορά κάθε άνθρωπο που τον πετάνε έξω απ το σπίτι του, κάθε άνθρωπο που δεν αντέχει τα υψηλά νοίκια και την ακρίβεια και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ 

*μετά την πορεία έγινε συνέλευση αλληλεγγύης που αποφάσισε νέα συγκέντρωση κάθε μέρα 19:00 στο Σύνταγμα και 12:00 στο νοσοκομείο Γεννηματάς.





0 ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Απεργία των εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ στις 26 Ιούνη

0

 


Διεκδικούμε ζωή και δουλειά με δικαιώματα!
Όχι στη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν απεξάρτησης!
Να μην περάσει η τρομοκρατία!
Συγκεντρώσεις: 11.00 π.μ. στα κεντρικά γραφεία του ΕΟΠΑΕ (Αβέρωφ 21, Αθήνα) και 12.00 π.μ. στο Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους 17, Αθήνα)
 
Χίλιους λόγους για να απεργήσουν έχουν οι εργαζόμενοι στον ΕΟΠΑΕ, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τη διάλυση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και με μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια τρομοκράτησης και συκοφάντησης. Οι εκδικητικές μετακινήσεις, οι αναφορές και οι πειθαρχικές διώξεις βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη της διοίκησης και των εκάστοτε διευθύνσεων των προγραμμάτων, προκειμένου να προωθείται ανενόχλητα η πολιτική διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Μια σειρά από ειδικότητες καλούνται να αναλάβουν, σε πολλές περιπτώσεις, χρέη προσωπικού φύλαξης και διαφόρων ειδών αλλότρια καθήκοντα (πρακτικές που θυμίζουν σκοτεινές περιόδους προηγούμενων δεκαετιών για την ψυχική υγεία), ενώ οποιαδήποτε διαφωνία στα παραπάνω αντιμετωπίζεται με αυταρχισμό και απειλές για αναφορές για παράβαση καθηκόντων. Η υπογραφή της υποτιθέμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - στα κρυφά από τους εργαζόμενους και από συνδικαλιστικούς φορείς- αφήνει εκτός εκατοντάδες εργαζόμενους που απασχολούνται με καθεστώς Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών, χωρίς να κατοχυρώνει μισθούς, άδειες, ωράριο, επιδόματα. Την ίδια στιγμή αμφισβητούνται εργασιακά δικαιώματα που ήταν κατοχυρωμένα πριν την ίδρυση του ΕΟΠΑΕ για εργαζόμενους του πρώην ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ κλπ.
 
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΜΑ ΠΩΣ ;

0

Έκτη συνεχής μέρα πτώσης της μετοχής της εταιρείας Space Χ του Μασκ, στη σκιά της αύξησης των ζημιών της, καθώς στο πρώτο τρίμηνο του 2026 συσσωρεύτηκαν όσες ζημιές καταγράφηκαν όλο το 2025.




Παρόλα αυτά η περιουσία του Μασκ αγγίζει το 1 τρισ δολάρια (ρεκόρ εποχών) και αυξάνει κατά 3,6 εκατομμύρια κάθε ώρα. Περίπου....

ΔΜ




ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Νοσοκομείο Ξάνθης: Απολογισμός της κίνησης για την έλλειψη προσωπικού

0

 

Απολογισμός της κίνησης για την έλλειψη προσωπικού

Στις 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η Στάση Εργασίας των εργαζομένων του Νοσοκομείου Ξάνθης, σύμφωνα με την απόφαση που πάρθηκε από τη Γενική Συνέλευση που προηγήθηκε (5-6-2026).

Στη συνέλευση φτάσαμε ύστερα από πρότασή μας, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. του σωματείου εργαζομένων το οποίο συγκαλέσαμε σε συνεδρίαση στις 28 Μαΐου. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν η έλλειψη προσωπικού, ενώ ολοκληρωμένη η πρότασή μας περιλάμβανε: 

  • Συνέλευση με πρόταση για Στάση Εργασίας
  • Δελτίο Τύπου του Σωματείου με ενημέρωση και κάλεσμα στον κόσμο της πόλης σε συγκεκριμένη ώρα για συγκέντρωση στήριξης των εργαζομένων την ημέρα της στάσης εργασίας. 
  • Πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. 
  • Πραγματοποίηση από Σεπτέμβρη μεγάλης συγκέντρωσης στο κέντρο της πόλης ώστε να αποτελέσει το ζήτημα του νοσοκομείου κεντρικό γεγονός.

Στη συνέλευση του σωματείου ψηφίστηκε από το σώμα η παραπάνω πρόταση όπως τη διατυπώσαμε, ενημερώνοντας ότι τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου είναι σύμφωνα και ορίστηκε ημερομηνία για την πραγματοποίησή της. Στη συνέχεια, στο ίδιο σώμα, τέθηκε η παρακάτω πρόταση, η οποία υπερψηφίστηκε επίσης:

  • Δημιουργία Επιτροπής Αγώνα για την ενίσχυση της διοργάνωσης.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

24 Ιουνίου 2026

Για την απεργία διάφορων κλάδων στις 24 Ιούνη στη Θεσσαλονίκη και τη δράση μας

0

 

Στα συνηθισμένα επίπεδα για την πόλη πραγματοποιήθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις και η κοινή απεργιακή διαδήλωση μιας σειράς κλαδικών σωματείων της Θεσσαλονίκης: οικοδόμοι, μηχανικοί, επισιτισμός, τρόφιμα-ποτά αλλά και οι εργαζόμενοι στις περιφέρειες. Οι δύο προσυγκεντρώσεις (οικοδόμων μηχανικών στον ΕΦΚΑ και επισιτισμός, τρόφιμα-ποτά στο Ηλέκτρα Παλάς) συνενώθηκαν και πορεύτηκαν μέχρι το Υπουργείο, όπου επέδωσαν τα αιτήματα τους. Συμμετείχαν επίσης και φοιτητικοί σύλλογοι.Συγκροτημένο και μαχητικό ήταν το μπλοκ της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας μισθωτών τεχνικών, που συνέβαλε στον παλμό της πορείας. 

 




Η απεργία είναι ένα αναγκαίο θετικό γεγονός ως διαδικασία πάλης για τις αυξήσεις στους μισθούς και τις συλλογικές συμβάσεις. Παραμείνει όμως σε ένα στενό επίπεδο λίγων μελών αυτών των σωματείων, χωρίς να αγκαλιάζεται από πλατιές μάζες των εργαζόμενων. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο και ο τρόπος λειτουργίας των σωματείων, με ασθενικές διαδικασίες προετοιμασίας που έχουν επιλέξει οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, οι οποίες με βάση τον απολογισμό τους, μοιάζουν να είναι ευχαριστημένες με αυτή την κατάσταση. Επίσης δεν παραλείπουν να σκορπούν κοινοβουλευτικές αυταπάτες με τις επερωτήσεις στη Βουλή... Από την άλλη μεριά, μια σειρά πολιτικές δυνάμεις που έχουν εκλογική δύναμη σε αυτά τα σωματεία (όπως π.χ. τα σχήματα των ΛΑΕ-ΑΡΑΣ ή της ΑΡ. Κομμ. Συσπ.), ελάχιστα έως και καθόλου συμμετέχουν στην πράξη στη ζωή και τις συγκεντρώσεις των σωματείων. 

 





Η Αγωνιστική Πρωτοβουλία μισθωτών τεχνικών και η Ταξική Πορεία συμμετείχαν με δραστήριο και εντατικό τρόπο στην γνωστοποίηση της απεργίας στους εργαζόμενους, μηχανικούς και οικοδόμους, κάνοντας πολλές παρεμβάσεις σε χώρους δουλειάς, καταγράφοντας μια σειρά χώρους δουλειάς, με θετική ανταπόκριση από τους συναδέλφους. 






Για την κίνηση της Ταξικής Πορείας για τα εργατικά «ατυχήματα» στη Θεσσαλονίκη

Σημαντική ήταν και η κίνηση της Ταξικής Πορείας στην πόλη για τα εργατικά «ατυχήματα». Οι συναγωνιστές υλοποίησαν πολλές παρεμβάσεις σε εργοτάξια, οικοδομές, μηχανοστάσια, γραφεία μηχανικών, ντελιβεράδες, εργαζόμενους στον καθαρισμό στους ΟΤΑ, με προκήρυξη και με πανό, συναντώντας γενικά θετική ανταπόκριση, ενώ καλούσαν και στην απεργία στις 24/6 σε όσους κλάδους συμμετείχαν. Παρέμβαση έγινε επίσης στη Σίνδο, όπου εργάτρια έχασε τη ζωή της σε «δυστύχημα» σε μονάδα βιομηχανικών πλυντηρίων. Οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν, και αφήνουν θετική εμπειρία και παρακαταθήκη. 

 




Επίσης, καλέστηκε σύσκεψη κοινής δράσης στη «Σφεντόνα» προς τις δυνάμεις της Αριστεράς για το ζήτημα, όπου δεν παρευρέθηκαν-ανταποκρίθηκαν δυνάμεις, πέραν των συναγωνιστών του Διαρκή Αγώνα, γεγονός που απολογίζεται αρνητικά για το πώς βλέπουν οι δυνάμεις τις πόλεις το εργατικό κίνημα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Θεσσαλονίκη | Πολιτικό Καφενείο στη Σφεντόνα, Τρίτη 30/6, ώρα 19.30

0

 

Πολιτικό Καφενείο στη Σφεντόνα

Τρίτη 30/6, ώρα 19.30


"Τα μνημόνια που δεν έφυγαν… και τα μνημόνια που έρχονται.

ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ"



ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΠΑΤΡΑ | Ανταπόκριση από την διαδήλωση αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Α. Χαντζή

0


Με αφορμή την επιδείνωση της υγείας του απεργού πείνας, εδώ και 138 μέρες, Αριστοτέλη Χαντζή καλέστηκε διαδήλωση και στην Πάτρα.

Παρά το έκτακτο κάλεσμα και την αδυναμία μαζικής προπαγάνδισης της διαδήλωσης, συγκεντρώθηκε αρκετός κόσμος ώστε να μπορέσει να γίνει διαδήλωση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.


Στην διαδήλωση το ΚΚΕ(μ-λ) μέσω των συνθημάτων κατήγγειλε το λεγόμενο "σχέδιο ανάπλασης" για τα προσφυγικά και στάθηκε στο πλευρό των απεργών πείνας.

Επίσης συμμετείχαν με πανό και οι οργανώσεις, Μετάβαση, Κομμουνιστική Απελευθέρωση - νΚΑ, ΟΚΔΕ, η αναρχική ομάδα Δυσήνιος Ίππος και η αναρχική συνέλευση Παραρτήματος.


ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΕΡΓΟΣ ΠΕΙΝΑΣ!


Όχι στην καταστροφή των Προσφυγικών! - Όχι στο λεγόμενο «Σχέδιο Ανάπλασης»! - 


ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΠΕΙΝΑΣ!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Η υπεράσπιση των μειονοτικών δικαιωμάτων είναι υπόθεση του κινήματος

0

Προδημοσίευση από την Προλεταριακή Σημαία, φύλλο 1010, που κυκλοφορεί στις 27/6/202


Ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της 18ης Ιούνη στα δικαστήρια της Ξάνθης η πολύκροτη (για την περιοχή) δίκη τεσσάρων στελεχών της Μειονότητας και του εθνικιστικού μειονοτικού κόμματος DEB, για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Τζαμί Τσινάρ της Ξάνθης στις 11 Οκτώβρη 2024. Οι τέσσερις μειονοτικοί καταδικάστηκαν σε 17 μήνες φυλακής με μετατροπή της ποινής σε χρηματική και τριετή αναστολή. Το κατηγορητήριο αφορούσε τη «διατάραξη θρησκευτικών συναθροίσεων» και την «άσκηση βίας» ενάντια στον τότε διορισμένο Μουφτή Κομοτηνής Χαλίλ Τζιχάτ, που επεδίωξε να εισέλθει και να προσευχηθεί στο Τζαμί «ως νόμιμος Μουφτής». Ας σημειώσουμε ότι στην Ξάνθη σχεδόν όλα τα τζαμιά, εκτός από δυο-τρία, ελέγχονται από τον εκλεγμένο Μουφτή, τον οποίον αναγνωρίζει η μεγάλη πλειοψηφία της Μειονότητας.

Οι κατηγορούμενοι δήλωσαν μετά τη δίκη ότι δεν προβήκανε «σε καμία πράξη προσβολής, βίας ή εξαναγκασμού», αλλά απλώς εκδηλώσανε «τη θέλησή τους να προστατεύσουν τους θεσμούς και τα δημοκρατικά τους δικαιώματα» και να εκφράσουν «τη συσσωρευμένη δυσαρέσκεια της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης για το εδώ και καιρό άλυτο ζήτημα του μουφτή».

Η άλλη πλευρά έμεινε κυρίως στο «δικαστικό μέρος» ενώ η ελληνική εθνικιστική δημοσιογραφία την επομένη, εκθειάζοντας την «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», επεσήμανε με νόημα, ότι «δεν υπάρχουν “ιερές” ομάδες πολιτών που εξαιρούνται από τον έλεγχο της Δικαιοσύνης επειδή επικαλούνται ευαίσθητα ζητήματα ταυτότητας», προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι «όσοι επενδύουν πολιτικά στον φανατισμό, παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια στην πλάτη απλών πολιτών που θέλουν να ζήσουν ειρηνικά». Γνωστές δήθεν φιλειρηνικές και υπέρ του απλού κόσμου δηλώσεις, στην πραγματικότητα απειλές «δημοσιογράφων» σε εντεταλμένη υπηρεσία ενός κράτους που θέλει να δείχνει αποφασισμένο να επιβάλει τον νόμο και να μην επιτρέψει την «εργαλειοποίηση» της Μειονότητας. Οι μεγάλες αστυνομικές δυνάμεις (δυο κλούβες, διμοιρία ΜΑΤ, προστατευτικά κάγκελα, ασφαλίτες κ.λπ.), που βρίσκονταν όλη μέρα έξω από τα δικαστήρια ακριβώς αυτό το πράγμα ήθελαν να υποδηλώσουν. Η ειρωνεία της υπόθεσης βέβαια είναι ότι οι ίδιοι δημοσιογράφοι που στηλίτευσαν μια εικόνα «λαϊκής πολιορκίας της Δικαιοσύνης», αναφερόμενοι στη μεγάλη συγκέντρωση υποστήριξης των κατηγορουμένων, έκλεισαν τα μάτια στους μεταφερόμενους «κλακαδόρους» κυρίως από τον οικισμό Καλκάντζα (ή Ήφαιστος) της Κομοτηνής, που φώναζαν «Ελλάς-Ελλάς»!

Είναι προφανές και ανεξάρτητα από το τι πραγματικά συνέβη στο Τζαμί, ότι το ίδιο το γεγονός, η δίκη και το αποτέλεσμά της εντάσσονται σε μια διαδικασία «αναμέτρησης» που εξελίσσεται εδώ και καιρό στο ζήτημα των Μουφτήδων, στον έλεγχο δηλαδή ενός θεσμού που ασκεί σημαντική επιρροή στην βαθιά θρησκευόμενη (στο μεγαλύτερο μέρος της) Μειονότητα. Το έχουμε σημειώσει και σε πρόσφατο άρθρο στην ΠΣ ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις εδώ και τρεις δεκαετίες προσπαθούν επίμονα να ελέγξουν τους θρησκευτικούς λειτουργούς της μειονότητας, θεωρώντας ότι έτσι θα μπορούν να ελέγχουν και την ίδια, κρατώντας την πάντα κάτω από ένα καθεστώς διακρίσεων και καθυστέρησης. Η καταδικαστική απόφαση υποδηλώνει με σαφήνεια αυτή την πρόθεση, αφήνοντας παράλληλα, με την τριετή αναστολή και τη δυνατότητα έφεσης, ένα παράθυρο «συνεννόησης», ίσως και ένα διαπραγματευτικό χαρτί στην εξελισσόμενη ένταση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, αφού είναι γεγονός ότι η Μειονότητα «εργαλειοποιείται» και από τις δύο όχθες του Αιγαίου.

Από την άλλη πλευρά, η απαίτηση της Μειονότητας να ασκεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς τα θρησκευτικά της δικαιώματα και να ορίζει η ίδια τη θρησκευτική της ηγεσία αρνούμενη την κρατική παρέμβαση, είναι καθολική. Παρόλα αυτά, ένα σημαντικό κομμάτι της αντιλαμβάνεται ότι αυτή η «αναμέτρηση» έχει και χαρακτηριστικά, από τη δικιά της «ηγεσία», αναπαραγωγής και ισχυροποίησης μιας «μειονοτικής ελίτ», και όχι την ουσιαστική διεκδίκηση των μειονοτικών και λαϊκών δικαιωμάτων. Για παράδειγμα, σημαντική μερίδα διαφώνησε με την παρεμπόδιση εισόδου στο τζαμί του διορισμένου μουφτή Κομοτηνής, χωρίς φυσικά να τον υποστηρίζει.

Οι λαϊκοί άνθρωποι της Μειονότητας συνεχίζουν να βιώνουν την καταπίεση από την πλευρά του ελληνικού συστήματος εξουσίας. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα εισπράττουν μια εντεινόμενη εθνικιστική προπαγάνδα και ενός κλίματος έντασης, την ίδια στιγμή που ένας λεγόμενος «δημοκρατικός εθνικιστικός χώρος» (υπάρχει κι αυτός, όσο αντιφατικός κι αν είναι ο όρος) κυκλοφορεί κείμενα υπογραφών χτυπώντας το καμπανάκι του κινδύνου για την «τουρκική επιθετικότητα» και την «αμυντική στάση του κράτους των Αθηνών».

Όσα επομένως εξελίσσονται στο ζήτημα των μουφτήδων, αν από τη μια πλευρά αφορούν τις θρησκευτικές ελευθερίες της Μειονότητας, τις οποίες κάθε προοδευτικός άνθρωπος οφείλει να υποστηρίζει, από την άλλη αναδεικνύουν ευρύτερα πολιτικά ζητήματα, που αναζητούν κοινή και σε επίπεδο λαϊκών ανθρώπων (πλειονότητας και μειονότητας) αντιμετώπιση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Εκδικητική ομηρία και συνειδητή κωλυσιεργία της κυβέρνησης στην υπόθεση της αγωνίστριας Χρύσας Χοτζόγλου! Ως πότε θα μας εμπαίζουν;

0


Συμπληρώνονται ήδη 16 μήνες που η συναδέλφισσα Χρύσα βρίσκεται σε καθεστώς δυνητικής αργίας και δυο μήνες από την δεύτερη ακρόασή της από το Πειθαρχικό Συμβούλιο, στις 29/4/2026, με το ερώτημα της παράτασης της αργίας για έναν ακόμα χρόνο.

Πόσο χρόνο, αλήθεια, μπορεί να κρατείται στην ομηρία της αργίας ένας/μία συνάδελφος/συναδέλφισσα;

Με βάση τις ασάφειες και τις διασταλτικές ερμηνείες της νομοθεσίας σχετικά με τα χρονικά περιθώρια που προβλέπονται για την έκδοση της απόφασης, είναι φανερό ότι επιδιώκεται η πολιτική αλλά και εργασιακή ομηρία της Χρύσας και ο εγκλωβισμός της σε μια ψυχοφθόρα κατάσταση αναμονής. Θυμίζουμε ότι για την ίδια υπόθεση, επίσης με το ερώτημα της αργίας διώκεται και ο συνάδελφος Δημήτρης Χαρτζουλάκης. Με τον ίδιο τρόπο νομίζουν ότι θα κρατήσουν σε ομηρία και το κίνημα αλληλεγγύης που ανέδειξε το ζήτημα της αργίας και των πειθαρχικών διώξεων ως ένα πλατύ, λαϊκό ζήτημα. Δεν θα τους περάσει!

Φαίνεται πως για τους μηχανισμούς της εξουσίας, ο χρόνος υπακούει στη δική τους «πολιτική σχετικότητα». Έτσι ένα έτος αργίας μπορεί να διαστέλλεται και να διαρκεί 15 ή 16 μήνες και ποιος ξέρει πόσο ακόμα, αν αυτό εξυπηρετεί τις σκοπιμότητες και την εκδικητική μανία του συστήματος απέναντι σε όποιον τολμά να ορθώσει το ανάστημά του στις βάρβαρες πολιτικές που επιχειρεί να επιβάλλει, και κυρίως απέναντι σε όσους, όπως η Χρύσα, αποτελούν έμπνευση και σύμβολο ανυποχώρητου αγώνα. Σε όσους κινητοποιούν τον κόσμο να κατέβει μαζικά στον δρόμο, σπάζοντας τη σιγή νεκροταφείου που οραματίζονται για τους εργαζόμενους και τη νεολαία.

Ας το πάρουν απόφαση: Ματαιοπονούν!

Αν σκοπός τους είναι να κάμψουν το ηθικό, να κουράσουν και να απογοητεύσουν το μαχητικό κίνημα που αναπτύχθηκε και εξελίσσεται συνεχώς ενάντια στις συνδικαλιστικές διώξεις και απολύσεις, είναι βαθιά νυχτωμένοι. Ο αγώνας για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία, στην ελεύθερη έκφραση, στη δημόσια και δωρεάν παιδεία, μόλις ξεκίνησε.

Αν πάλι, υπολογίζουν στην … θερινή ραστώνη και περιμένουν να κλείσουν τα σχολεία, να αδειάσουν από συναδέλφους και μαθητές, ελπίζοντας ότι έτσι θα καταφέρουν να περάσουν τις αποφάσεις τους «στο ντούκου» και στα βουβά,  τους διαβεβαιώνουμε ότι κάνουν λάθος. Η επίθεση στα δικαιώματά μας δεν κάνει διακοπές – ούτε όμως κι οι αγώνες μας. Το δίκιο κι η αλληλεγγύη δεν γνωρίζουν από καύσωνες και αργίες. Παραμένουμε σε εγρήγορση!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Συνεχίζουν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα Νότος - Συνέντευξη με εργαζόμενη

0

Συνεχίζουν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα Νότος. Η Ταξική Πορεία πήρε συνέντευξη από εργαζόμενη στα Νότος από το κατάστημα στην Αιόλου στην Αθήνα, το οποίο η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι κλείνει. Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο κατάστημα κλείνει από την εταιρία και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα για αυτό και έχουν προχωρήσει σε  κινητοποιήσεις. 

1. Ποια είναι η απόφαση της εργοδοσίας σε σχέση με το κατάστημα και ποιες είναι οι συνέπειες
αυτής της απόφασης για τους εργαζόμενους;

 Η απόφαση της εργοδοσίας είναι να κλείσει οριστικά το πολυκατάστημα Notos της Αθήνας
οριστικά στις 31 Αυγούστου για το κοινό και 15 Σεπτεμβρίου για τους 180 εργαζόμενους οι οποίοι
θα απολυθούν εκτός από 33 που θέλουν να συνεχίσουν σε κάποιο άλλο κατάστημα.

2. Πώς έχουν αντιδράσει οι εργαζόμενοι μέχρι σήμερα; Έχουν υπάρξει κινητοποιήσεις από την
πλευρά σας και ποια είναι τα αιτήματά σας;

Υπάρχει αρκετή πικρία και απογοήτευση από την πλευρά των συναδέλφων διότι μιλάμε για
ανθρώπους που εργάζονται δεκαετίες στο κατάστημα. Εργαζόμαστε με μειωμένους μισθούς και
μειωμένα ένσημα εδώ και 14 χρόνια. Τα αιτήματά μας των προηγούμενων χρόνων για αύξηση
μισθού και ωραρίου δεν εισακούστηκαν καν, οπότε για πολλούς η απόλυση είναι κάτι σαν
ανακούφιση και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός πως μόνο 33 άτομα αιτήθηκαν για παραμονή στον
όμιλο όπου φυσικά θα γίνει με τους ίδιους όρους,χωρίς αύξηση και με λειψά ένσημα.
Από την άλλη έχουμε κάνει δύο στάσεις εργασίας τις ημέρες που το σωματείο συναντήθηκε με την
διοίκηση για τα αιτήματά μας.
Η αρχική πρόταση αυτών ήταν
1.Όσοι είναι από δέκα χρόνια και πάνω μπορούν να φύγουν 30 Ιουνίου παίρνοντας δύο επιπλέον
μισθούς από την νόμιμη αποζημίωση.
2.Οι υπόλοιποι θα φύγουν στο τέλος με έναν μισθό επιπλέον της αποζημίωσης συν το 3% του
καθαρού τζίρου για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο που θα μοιραστεί ισόποσα.
3.Όσοι κλείνουν τα 58 μέχρι 31 Αυγούστου θα πάρουν τα πλασματικά ένσημα που δικαιούνται για
την σύνταξη.
4.Όσοι θέλουν να παραμείνουν στην εταιρεία να το δηλώσουν αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμες
θέσεις εργασίας (!),
Εμείς κάναμε μία συνέλευση και είδαμε πως δεν υπάρχει λόγος διεκδίκησης όλων των θέσεων
εργασίας γιατί σχεδόν κανείς δεν ήθελε να μείνει οπότε συντάξαμε ένα κείμενο ζητώντας
παραπάνω αποζημιώσεις.
1.Τέσσερις μισθούς επιπλέον για όσους θα φύγουν 30 Ιουνίου
2.Έξι μισθούς επιπλέον για αυτούς που θα φύγουν τελευταίοι γιατί το 3% είναι εντελώς αόριστο
και δεν μας λέει τίποτα.
3.Αυτασφάλιση για τους άνω των 58 και όσοι είναι 35 χρόνια στο κατάστημα ανεξαρτήτου ηλικίας.
4.Να απορροφηθούν όλοι οι συνάδελφοι που επιθυμούν να συνεχίσουν σε άλλα καταστήματα.

 3.Έχουν υπάρξει από την πλευρά της εργοδοσίας πιέσεις, υποσχέσεις ή άλλες πρακτικές
απέναντί σας μετά την ανακοίνωση του κλεισίματος; Ποιο είναι το κλίμα που έχει διαμορφωθεί
στον χώρο εργασίας;

Έχουν γίνει τρεις συναντήσεις μεταξύ αυτών και του σωματείου.
Αυτοί απέρριψαν τους επιπλέον μισθούς που ζητήσαμε και επιμένουν πως η αποζημίωση θα μείνει
ως έχει.
Ξαφνικά βρήκαν 33 θέσεις εργασίας για τους αιτούντες ενώ στην προηγούμενη συνάντηση είχαν
μόνο είκοσι.
Απέρριψαν την αυτασφάλιση κι επιμένουν στα 5 χρόνια πλασματικά άνω των 58, συμπεριέλαβαν
και όσους είναι από 25 χρόνια και πάνω χωρίς να έχουν την ηλικία και δικαιούνται πλασματικά να
τους δώσουν δύο χρόνων και όσοι είναι από 25 χρόνια και πάνω αλλά δεν δικαιούνται πλασματικά
θα πάρουν έναν ακόμα επιπλέον μισθό.
Το κλίμα στους εργαζόμενους είναι… δεν ξέρω. Η συμμετοχή στις στάσεις είναι αστεία και δεν
καταλαβαίνω το λόγο ενώ δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Ακόμα και αυτά τα λίγα που πήραμε τα
πήραμε γιατί δεν δεχθήκαμε τους δικούς τους όρους και βγήκαμε έξω και διαμαρτυρηθήκαμε, γιατί
αντιδράσαμε. Είναι λυπηρό… στην πρώτη στάση οι εργαζόμενοι της Καλαμάτας το έκλεισαν το
μαγαζί τελείως γιατί είχαν μαζική συμμετοχή, στην δεύτερη το έκλεισε ο Πειραιάς και σε εμάς που
είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι μια χαρά ήταν μέσα και δούλευαν. Πάντα οι ίδιες 30 φάτσες
βγαίνουν έξω ακόμα και τώρα.
Αύριο στις 24 του μήνα έχουμε πάλι συνάντηση με την διοίκηση για να ξανασυζητήσουμε τα
θέματα. Αυτά!

https://taxikiporeia.blogspot.com 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

Από τους σωτήρες ποιος θα μας σώσει;

0

Ένας στους δύο δεν θα πάει διακοπές φέτος το καλοκαίρι. Ακρίβεια στα τρόφιμα και στα ενοίκια, εργασιακή ανασφάλεια, εξοντωτικά ωράρια, θεσμοθετημένα 13ωρα στη δουλειά, εργατικά «ατυχήματα», εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο και αυξημένες αμυντικές δαπάνες, δημόσια υγεία και παιδεία υπό διάλυση, σχέδια για αναθεώρηση του Συντάγματος, ανάμεσα σε άλλα με την κατάργηση του Άρθρου 16 για την κατοχύρωση των μη κρατικών πανεπιστημίων.

Ο λαός είναι αγανακτισμένος και έχει συσσωρευμένη οργή, γιατί βιώνει αυτά τα προβλήματα στο πετσί του. Το σύστημα το ξέρει και προετοιμάζει «λύσεις», με τους δικούς του όρους.

(Προ)εκλογικές αυταπάτες

Τους τελευταίους μήνες γίνονται προετοιμασίες για μια εναλλακτική λύση απέναντι στην κυβέρνηση της ΝΔ. Αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού που θέλει να μας βάλει το σύστημα να παίζουμε, όταν τα πράγματα ζορίζουν γι' αυτό και όταν υπάρχει λαϊκή αγανάκτηση. Γιατί μόνο έτσι μπορεί να εγκλωβίσει τη λαϊκή οργή που έχει εκφραστεί σε πολλά μέτωπα: στις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις για το έγκλημα στα Τέμπη, στις διαδηλώσεις αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη, στον ξεσηκωμό των αγροτών, στις απεργίες ενάντια στο 13ωρο και τη φτωχοποίηση.

Προσπαθούν να μας πείσουν πως οτιδήποτε εκτός από τον αγώνα θα φέρει αλλαγές. Γι' αυτό και αναζητούν ένα άλλο πρόσωπο ή πρόσωπα, για να μας δείξουν ότι τάχα κάποιος θα έρθει και θα αλλάξει τα πράγματα.

Όμως αυτό που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι το εξής: ακόμη και καλοπροαίρετο να είναι αυτό το πρόσωπο, τι δυνατότητα έχει να αλλάξει κάτι προς όφελος του λαού; Και ας δεχθούμε ότι υπάρχει ένα τέτοιο πρόσωπο (που κατά τη γνώμη μας δεν υπάρχει, και αν υπήρχε δεν θα του επέτρεπε το σύστημα να αναδειχθεί). Αν, με κάποιον μαγικό τρόπο, βγει στην εξουσία, δεν θα τον συμμορφώσουν άμεσα όλοι αυτοί που πραγματικά απο-φασίζουν; Οι ΗΠΑ, η ΕΕ, το ξένο και το εγχώριο κεφάλαιο;

Και τελικά, τι προτάσσουν όλες οι εναλλακτικές που προετοιμάζονται; Έχουν τη διάθεση να έρθουν σε ρήξη με τους θεσμούς και τις δομές που ευθύνονται για την επιδείνωση των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, για τη στρατιωτικοποίηση της οικονομίας και την προετοιμασία παγκόσμιου πολέμου, για την καταπίεση και την εκμετάλλευση των λαών;

Η απάντηση είναι πως, πέρα από γενικότητες και επικλήσεις στη δικαιοσύνη, την αξιοκρατία και τη δημοκρατία, οι προτάσεις αυτές δεν ακουμπούν το κύριο ζήτημα: το βάρβαρο σύστημά τους και την επίθεσή τους απέναντί μας. Δηλαδή το γεγονός ότι όλα λειτουργούν για το κέρδος των λίγων και για τις μεγάλες δυνάμεις που τους υπηρετούν.

Η χώρα μας έχει συγκεκριμένη θέση σε όλα αυτά, καθώς είναι εξαρτημένη από τις ΗΠΑ και την ΕΕ, και καμία κυβέρνηση δεν θα «βάλει χέρι» σε αυτή την εξάρτηση. Επί της ουσίας, η πολιτική που υπηρετούν όλες οι εναλλακτικές είναι η ίδια. Καμία ουσιαστική ανακούφιση δεν μπορεί να προσφέρει μια νέα κυβέρνηση, όσο φιλικό πρόσωπο κι αν έχει. Το σύστημα, στις σημερινές οξυμένες συνθήκες, δεν είναι διατεθειμένο να κάνει πίσω στην επίθεσή του επειδή θα προκύψει μια «καλύτερη» κυβέρνηση.

Και πώς αλλάζει κάτι;

Ο μόνος τρόπος για να αναχαιτιστεί η επίθεση είναι η οργάνωση και η συγκρότηση του λαού, μέσα από μαζικούς αγώνες στον δρόμο! Ο λαός είναι φορέας αλλαγής και όχι θεατής. Μπορεί και πρέπει να φέρει ουσιαστικές, πραγματικές αλλαγές με την πάλη του. Με το να διεκδικήσουμε καλύτερους όρους και να μην υποχωρήσουμε μέχρι να τους κερδίσουμε. Με το να βγούμε στον δρόμο, με απεργίες, κινητοποιήσεις και συλλογικές διαδικασίες που θα διαμορφώνουν τα επόμενα βήματα.

Δεν περιμένουμε να μας σώσει κανείς. Έχει αποδειχθεί, τόσο στη μακρινή όσο και στην πρόσφατη ιστορία, ότι η λογική πως κάποιος «μεσσίας» θα έρθει να μας σώσει οδηγεί τελικά στην υποχώρηση όλων όσων ο λαός προσπάθησε να κερδίσει με την πάλη του. Οδηγεί στην απογοήτευση και στο να κλείνεται τελικά ο καθένας στο σπίτι του.

Τι στόχους μπορούμε να θέσουμε;

  • Να παρθούν πίσω οι βάρβαροι νόμοι τους, για τα 13ωρα, τους κατώτατους μισθούς και τη φτώχεια!
  • Να φύγουν οι αμερικανικές βάσεις από τη χώρα. Να σταματήσουμε να μπλεκόμαστε στον πόλεμο! Όχι άλλα drones στις ακτές μας!
  • Να αυξηθούν οι μισθοί, να σταματήσουν άμεσα οι αυξήσεις στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στο ρεύμα, στην ενέργεια!
  • Να υπάρχει δωρεάν υγεία και παιδεία, χωρίς ταξικούς φραγμούς για όλα τα παιδιά!
  • Να υπερασπιστούμε τα δημοκρατικά μας δικαιώματα: το δικαίωμα στην απεργία, στη διαδήλωση και στον αγώνα. Χωρίς ένα ολόκληρο σύστημα καταστολής να κατατρέχει κάθε λαϊκό αγώνα, όπως τους αγρότες, τους φοιτητές, τους απεργούς!

Μπροστά στο άτυπο προεκλογικό τους κλίμα

Δεν έχει τίποτα να κερδίσει ο λαός από τους προεκλογικούς τους καβγάδες. Έχει να κερδίσει τα πάντα μέσα από τους αγώνες του!

Να οργανωθούμε στις γειτονιές μας, στους χώρους δουλειάς και σπουδών.

Για να αντισταθούμε στην επίθεσή τους και να διεκδικήσουμε τη ζωή που το σύστημα μάς κλέβει, με πίστη στις δικές μας δυνάμεις και στους αγώνες μας.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΑΠΕΡΓΟΣ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ

0

ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΠΕΙΝΑΣ!

Μετά από 138 μέρες απεργίας πείνας ο Αριστοτέλης Χαντζής μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με την κατάσταση υγείας του πολύ επιβαρυμένη. Ο Αριστοτέλης, όπως και η SuzonDoppagne που κάνει απεργία πείνας εδώ και 54 ημέρες, αντιδρούν στο σχέδιο «ανάπλασης» - δηλαδή καταστροφής-  των προσφυγικών της λεωφόρου Αλεξάνδρας.

Μια «ανάπλαση» που σκοπό έχει να ξεσπιτώσει πάνω από 400 οικογένειες που ζουν εκεί, τους πρόσφυγες, τους μετανάστες, τους συνοδούς ασθενών από τον Άγιο Σάββα. Που θέλει στο όνομα της αξιοποίησης να αποστειρώσει μια περιοχή – φιλέτο από κάθε επικίνδυνη για το σύστημα πολιτική ή πολιτιστική δράση.

Είναι τουλάχιστον προκλητικό μια κυβέρνηση που έχει ξεπουλήσει τα πάντα στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, στους ιμπεριαλιστές και τους σιωνιστές φονιάδες -εργοστάσια, πάρκα, παραλίες, τα ίδια τα σπίτια του λαού - να μας λέει πως νοιάζεται για τα προσφυγικά και τους κατοίκους τους. Είναι προκλητικό κυβερνητικά στελέχη να δηλώνουν πως θα αποδώσουν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης ενώ έχουν μετατρέψει διαχρονικά την Αθήνα σε μια απέραντης τσιμεντούπολη χωρίς ίχνος πράσινου.

Κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν πως η ανάπλαση θα προχωρήσει όπως και να ‘χει.  Ακόμη και στο νοσοκομείο Γεννηματάς (που μεταφέρθηκε ο απεργός πείνας) έχουν στρατοπεδεύσει τα ΜΑΤ και οι μπάτσοι έχουν μπει μέχρι και στα επείγοντα, αποδεικνύοντας την αποφασιστικότητα τους.

Όλη αυτή η μανία της κυβέρνησης ενάντια στα προσφυγικά, τους κατοίκους τους και τους απεργούς πείνας είναι ένα κομμάτι της πολιτικής της φασιστικοποίησης. Της πολιτικής που θέλει να τελειώνει με τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις, με τους αγώνες και τις αντιστάσεις. Μιας πολιτικής που δε νοιάζεται για το λαό, για τη ζωή του, για τα δικαιώματά του. Μιας πολιτικής που επιδιώκει την τρομοκράτηση λαού και νεολαίας έξω αλλά και μέσα στα πανεπιστήμια  με «μέτρα ασφάλειας», κάμερες και πειθαρχικά.

Να μην αφήσουμε να υπάρξει νεκρός απεργός πείνας. Αλληλεγγύη στον αγώνα που δίνουν οι κάτοικοι των προσφυγικών. Αλληλεγγύη στους απεργούς πείνας.

ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΕΡΓΟΣ ΠΕΙΝΑΣ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ

23 Ιουνίου 2026

ΠΑΤΡΑ | Όλοι στη συγκέντρωση αλληλεγγύης του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή, την Τρίτη 23/06 στις 19:00 στην πλ. Γεωργίου

0

 



ΟΛΟΙ στην συγκέντρωση αλληλεγγύης του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή


Τρίτη 23/6 στις 19:00 στην πλ. Γεωργίου 


  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΕΡΓΟΣ ΠΕΙΝΑΣ!

  • Όχι στην καταστροφή των Προσφυγικών! - Όχι στο λεγόμενο «Σχέδιο Ανάπλασης»! - 

  • ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΠΕΙΝΑΣ!


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ