19 Ιουνίου 2013

Πορτογαλία: Απεργία εκπαιδευτικών την πρώτη ημέρα των εξετάσεων

Η απεργία που κήρυξαν οι εκπαιδευτικοί στην Πορτογαλία, διαμαρτυρόμενοι για τα μέτρα λιτότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση, προκάλεσε μεγάλα προβλήματα χθες στη διεξαγωγή των τελικών εξετάσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών είχε ως κύριο αίτημα την αναστολή των μέτρων που προβλέπει το μνημόνιο δανεισμού από την τρόικα και συμπεριλαμβάνουν την μείωση του προσωπικού και την αύξηση του διδακτικού ωραρίου από 35 σε 40 ώρες εβδομαδιαίως.
Σύμφωνα με τα σωματεία των εκπαιδευτικών, η συμμετοχή του κλάδου στην απεργία έφθασε το 90%, ενώ η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Παιδείας Νούνου Κράτου, διαβεβαίωσε πως «πάνω από το 70% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πέρασε σήμερα τις εθνικές εξετάσεις στο μάθημα των Πορτογαλικών και το 70% τις πραγματοποίησε κανονικά».
Ορισμένες σχολικές μονάδες πραγματοποίησαν τις εξετάσεις στα γυμναστήρια, ή στα κυλικεία, προκειμένου να παρακάμψουν την περιφρούρηση των αιθουσών από τους εκπαιδευτικούς, μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα συνδικαλιστικές πηγές.
Ο Κράτου κατηγόρησε τους απεργούς ότι «κρατούν ομήρους τους μαθητές» κι ανακοίνωσε πως όποιοι μαθητές δεν μπόρεσαν σήμερα να εξετασθούν στα Πορτογαλικά, το πρώτο στη σειρά των εξεταζόμενων μαθημάτων, θα τα ξαναδώσουν στις 2 Ιουλίου.
Για να υπογραμμίσουν την έναρξη των απεργιακών τους κινητοποιήσεων περίπου 50.000 εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν το περασμένο Σάββατο στη Λισσαβόνα, σύμφωνα με τα εργατικά σωματεία.
Μετά την απόρριψή τους από το Συνταγματικό Δικαστήριο των μέτρων λιτότητας που είχαν δρομολογηθεί, ως αντισυνταγματικών, τον περασμένο Απρίλιο, η κεντροδεξιά κυβέρνηση έθεσε σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα ισοδύναμων μέτρων με στόχο την μόνιμη μείωση των δημόσιων δαπανών.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Για ποιους αραγε χτυπαει η καμπανα απο την ιδια την διεθνη λα"ι"κη παλη; Οι Πορτογαλοι εκπαιδευτικοι πρεπει να ειναι μεγαλοι ...εκβιαστες!... Συμφωνα παντα με την αποψη καποιων εδω στην Ελλαδα που θελουν να λεγονται αριστεροι... Ε ρε πως η ιδια η ζωη,πριν λαλησει πετεινος τρις,ξεμπροστιαζει φαρισαιους ρεφορμιστες!... Στην Πορτογαλια οι εκπαιδευτικοι στην πρωτη γραμμη του αγωνα,κανουν το αυτονοητο απο πλευρας συνδικαλιστικης τακτικης για την υπερασπιση των ταξικων συμφεροντων τους,απεργουν μεσα στις εξετασεις εναντια στην μνημονιακη πολιτικη της αντιδραστικης κυβερνησης τους,εδω στην Ελλαδα ο Σοφιανος κατι αναλογο το χαρακτηριζε εκβιασμο!... Αν οι εργαζομενοι στην πατριδα μας εχουν τετοιους δηθεν φιλους,τυφλα να 'χουν οι ταξικοι εχθροι τους......

Ανώνυμος είπε...

και να φανταστεί κανείς πως έχουν επιστρατευτεί

Ανώνυμος είπε...

Έκαναν όλοι απεργία ή μόνο 500 συνδικαλιστές;

Ανώνυμος είπε...

υπάρχουν διαφορές από χώρα σε χώρα .

το PCP ας πούμε μπορεί να μην διακινεί ότι κάποιος πρότεινε απεργία 500 , όταν είχε προτείνει κείμενο 500 και απεργία όλων πλην επιτηρητών την πρώτη μέρα . Και το πρότεινε για να πάει πρόταση απεργίας στο σώμα από το ΔΣ , όταν το ΠΑΜΕ πχ δεν ήθελε να πάει τίποτα .

φαντάζομαι δεν μοίρασε προκηρύξεις καλό διάβασμα , μην εμπιστεύεστε το συνδικάτο σας . και δεν είπε όχι στην απεργία , για να κάνει μετά κριτική σε όσους δεν έβαζαν ... πολύ απεργία , ενώ το ίδιο έλεγε καθόλου .

επίσης ίσως η avante να μην κυκλοφορεί στις απεργίες δημοσιογράφων .

επίσης το κκπ είναι οπορτουνίστικο , και όχι μόνο για 5 μέρες για λόγους marketing μετά το συνέδριο .

επίσης , αν η παράταξη του κκπ σε έναν αγωνιζόμενο κλάδο , πατώσει εν μέσω αγώνα , όσο η δημοσιογραφική συνεργασία , ίσως το κκπ να προβληματιζεται .

είναι αυτό που λένε εθνική διάσταση της ταξικής πάλης . Υπάρχουν διαφορές με την Πορτογαλία .

αν καλά κατάλαβα τι εννοεί ο 11 : 52 , μιας και εξυπνάδα 3 λέξεις δεν βοηθάει .

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον συγκρίνουμε το ποιος εμπιστεύεται λιγότερο τις μάζες, αυτός που θέλει να απεργήσει η πεφωτισμένη ηγεσία (υποθέτοντας μάλλον πως ο κόσμος δεν τραβάει) ή αυτός που λέει να μην απεργήσει κανείς (αφού ο κόσμος δεν τραβάει).

Το ζήτημα είναι ποιος τις εμπιστεύεται "άνευ όρων" και όχι εάν κάποιος βάζει τα όρια της εμπιστοσύνης πάνω από τον διπλανό.

Z.

Ανώνυμος είπε...

μπες και συ Ζ στην συμμορία των σκευωρών προβοκατόρων του " όλοι ίδιοι είναι " και της χάλκευσης προτάσεων , της βιομηχανίας λάσπης κλπ .

ξέρουν οι εκπαιδευτικοί ...

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Τελικά η προβοκατολογία μπορεί να αρχίσει από εκεί που δεν το περιμένεις...Παρότι γνώρισμα άλλου χώρου θεωρείται η τακτική των κραυγών για προβοκάτορες εναντίων όποιου ασκεί κριτική, βλέπουμε πολλοί να ζηλεύουν την συγκεκριμένη τακτική. Χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας αριστεράς που κινήται όλο και πιο δεξιά.

"κάποιος σκέτο, για τα υπόλοιπα κρίνομαι από την στάση μου"

Ανώνυμος είπε...

ενώ το να λες ότι ο τάδε πρότεινε κάτι που δεν το πρότεινε , και να έχεις και ... μάρτυρα υπέρ σου τον ... Παπαχρήστο , είναι πολιτική κριτική , συντροφική και τα ρέστα .

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή οι ΝΑΡίτες είχαν μάρτυρά τους τον Παπαχρήστο για αυτά που έλεγαν μετά τη συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ σε διάφορους μαζικούς χώρους; Για να το λες αυτό για τους συντρόφους σου κάτι θα ξέρεις προφανώς, δεν έχω λόγο να σε αμφισβητήσω. Και για να μην με πεις και εμένα προβοκάτωρα ας το αλλάξω λίγο αυτό που είπε ο Ζ:
Μάλλον συγκρίνουμε το ποιος εμπιστεύεται λιγότερο τις μάζες, αυτός που ψηφίζει λευκό για το αν υπάρχουν οι όροι να γίνει απεργία,αφού έχει δεχτεί αυτή την ψηφοφορία και αφού στην προηγούμενη ακριβώς ψηφοφορία ψήφισε απεργία με βάση την απόφαση της ΕΛΜΕ του (να μην σχολιάσω και το ποια πολιτική δύναμη έβαλε ζήτημα όρων και προϋποθέσεων στις συνελευσεις των ΕΛΜΕ), ή αυτός που λέει να μην γίνει απεργία από την αρχή αφού δεν υπάρχουν οι όροι και προϋποθέσεις.

"κάποιος σκέτο, για τα υπόλοιπα κρίνομαι από την στάση μου"

Ανώνυμος είπε...

τι έλεγαν οι ναρίτες ? δεν το ξέρω το θέμα , πες αν θες

η μεταφορά των λεγομένων της εκπροσώπου των παρεμβάσεων πάντως έγινε από ΠΑΜΕ και ΔΑΚΕ , βγήκαν και τα πρακτικά , κατέρρευσε η σκευωρία και ακόμα τα ίδια να λέμε ?

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Πως γίνεται σε όλα να είσαι λαλίστατος και όταν δεν σε παίρνει να μην ξέρεις τίποτα είναι όντως αξιοσημείωτο. Αν ψαχτείς λίγο όλο και κάτι θα βρείς περί του φορτώματος σε έναν συνδικαλιστή όλη την στάση των παρεμβάσεων (που και του συγκεκριμένου συνδικαλιστή ήταν στάση αδιαμφισβήτητα).
Για τα λευκά δεν σε βλέπω να σχολιάζεις....

"κάποιος σκέτο, για τα υπόλοιπα κρίνομαι από την στάση μου"

Ανώνυμος είπε...

δεν σε πιάνω γιατί δεν λες και κάτι συγκεκριμένο .

η εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων στο ΔΣ κινήθηκε με τρόπο που τίμησε τον χώρο της ανεξάρτητης αριστεράς .

όσοι ψήφισαν λευκό αποτύπωσαν πως οι Παρεμβάσεις είχαν αντιφατική πρόσληψη του τι είπαν οι συνελεύσεις .

δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς θες τώρα τόσο καιρό μετά , γιατί μιλάς με γρίφους ?

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Ειναι περα για περα κομμουνιστικη η λογικη που εχει πληρη εμπιστοσυνη στις μαζες,εστω κ αν δεν εχει κατακτησει την πλειοψηφια μεσα σ' αυτες!
Ειναι βαθυτατα κομμουνιστικη η κατευθυνση που αναδεικνυει τις μαζες σε πρωταγωνιστη των εξελιξεων κ οχι ουραγο του πολιτικου γιγνεσθαι!
Ειναι ο ταξικος συνδικαλισμος,αυτος που υπερασπιζονται οι αληθινοι κομμουνιστες,κ οχι οι ρεφορμιστικες μεθοδευσεις της αδρανοποιησης η περιθωριοποιησης της λα"ι"κης αυτενεργειας,που αποτελει το πραγματικο οπλο των εργαζομενων για την υπερασπιση της θεσης τους κ των κατακτησεων τους κ την οργανωση της αντιστασης στην επιθεση του ταξικου αντιπαλου!
Αν τα παραπανω κριτηρια τα εφαρμοσετε για ν' αναλυσετε τα γεγονοτα στον προσφατο αγωνα των εκπαιδευτικων,ευκολα μπορειτε να βρειτε αυτο το λα"ι"κο κομματι ποιους ειχε εχθρους κ ποιους ειχε φιλους!! Εχουν ονοματεπωνυμο κ υπογραφη,συνελευσιακη αλλα ενιοτε κ
...τηλεοπτικη!!
Ο μονος χαμενος αγωνας ειναι αυτος που δεν δοθηκε ποτε!!!