Το «πειραγμένο» λογισμικό για τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189 που είχε ενσωματωθεί σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα της VW–αρχικά 11 εκατ., γιατί έπονται και άλλες «αποκαλύψεις»- για να χειραγωγεί και να παραποιεί τους ελέγχους των ρύπων επί αμερικάνικου εδάφους, σκάνδαλο που «εντόπισαν» οι αμερικάνικες αρχές και αναγκάστηκε δημόσια να παραδεχτεί η ίδια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία- κυριαρχεί διεθνώς ως οικονομική (μόνο;) είδηση. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει των πωλήσεών της απειλείται με πρόστιμο 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές, την άσκηση δίωξης κατά στελεχών της και υποβολή μηνύσεων από πελάτες και μετόχους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το λογισμικό αυτό είναι προσανατολισμένο να παραπλανά κατ’ αποκλειστικότητα τα «αντιρρυπαντικά» τεστ ελέγχου καυσαερίων και να δίνει διαφορετική εικόνα για τους ρύπους (περισσότερους και σε μεγαλύτερη ποικιλία) που εκπέμπουν στην πραγματικότητα των δρόμων τα εν λόγω μοντέλα.
Σατανικό από μία άποψη, όχι όμως σατανικότερο όσων χρεώνονται σήμερα για την καταστροφή του πλανήτη και της υγείας των κατοίκων του όλοι οι ιμπεριαλιστικοί κρατικοί σχηματισμοί και τα κεφαλαιοκρατικά συμφέροντα που υπερασπίζονται. Με πρώτους τους Αμερικάνους, που ακόμη και… οι αεροπορικές τους εταιρείες «πετούν» πιο ψηλά από τους άλλους για να κερδίζουν σε απόσταση και χρόνο-κόστος, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην υγεία από την αυξημένη κοσμική ακτινοβολία για τους ιπτάμενους εργαζόμενους τους αλλά και τους επιβάτες (τουλάχιστον αυτούς που κάνουν συχνή χρήση του μέσου).
Η υπόθεση εξ άλλου των λεγόμενων «ορίων», όπως γνωρίζουμε, (όρια έκθεσης, όρια εισπνοής, όρια πτήσης, όρια αντοχής σε ακτινοβολία, ακόμα και όρια… ταχύτητας) είναι κάτι πολύ σχετικό και καθόλου οικουμενικό και ουδέτερο για ένα σύστημα που για χάρη του κέρδους μπορεί να ματοκυλίσει χώρες και λαούς. Είναι μάλιστα αυτά τα όρια προσαρμοσμένα και προσανατολισμένα είτε κοινά –όπου το επιτρέπει ο άγριος ανταγωνισμός για τις αγορές- είτε μερικώς -όπου δεν το επιτρέπει- στα «στάνταρς» που αποφασίζουν στο όνομα της… υγείας των πολιτών, αυτοί που ελέγχουν τις αγορές αντίστοιχα με τις ζώνες οικονομικής και πολιτικής κυριαρχίας που τις διαπερνούν.
Η υπόθεση συνεπώς των ορίων εκπομπής καυσαερίων υπάγεται σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση, όπου ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αμερικάνικες, γερμανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσα δηλαδή στους πετρελαιοκίνητους κινητήρες «νέας γενιάς» που προωθεί η γερμανική και συνολικότερα ευρωπαϊκή βιομηχανία, και τους νέους «υβριδικούς» που προωθεί και υπόσχεται η αμερικάνικη και ιαπωνική, καλά κρατεί. Στα στάνταρς αυτού του ανταγωνισμού της λεγόμενης και «καθαρής» τεχνολογίας αναγκάστηκε να προσαρμοστεί η VW με τον τρόπο που περιγράφηκε εν ολίγοις.
Γεννάται συνεπώς το ερώτημα, αφού το οικονομικό υπόστρωμα του ανταγωνισμού υπήρχε, αφού η παρακολούθηση των ανταγωνιστών και η εκατέρωθεν βιομηχανική κατασκοπία όχι μόνο δεν έχει μειωθεί αλλά ενισχυθεί στη βάση αυτή (σύγχρονα κέντρα ερευνών κλπ), πώς αποφασίστηκε σε αυτή ακριβώς την συγκυρία να γίνει η αποκάλυψη-καταγγελία; Πολύ αθώα ερώτηση για να την αφήσουμε στους οικονομολόγους…
Έχουμε μία διαπλανητική καταγγελία που συνεπιφέρει ένα τεράστιο «τσουνάμι» αποκαλύψεων και απειλής μαζικής απόσυρσης για όλα τα μοντέλα της γερμανικής και πιθανόν της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας (δήθεν συγκρατημένη -στην ουσία πανικόβλητη- ανακοίνωση της Κομισιόν, ότι δεν τίθεται θέμα «αύξησης της επιτήρησης» για όλα τα ευρωπαϊκά μοντέλα εντός της ΕΕ).
«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porsche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ. Εξ άλλου υπάρχει ο φόβος ντόμινου μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, αφού στο στόχαστρο μπαίνουν και άλλες κατασκευαστικές αυτοκινητοβιομηχανίες diesel, όπως η BMW, η Peugeot Citroën, η Nissan, η Daimler, η Renault.
Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μεγάλο χτύπημα για την οδηγήτρια αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας (και της μεγαλύτερης σε πωλήσεις στην Ευρώπη και στον κόσμο), αυτήν στην οποία πρωτοεμφανίστηκαν μάλιστα και τα ευέλικτα εργασιακά σχήματα με τις συμβάσεις μειωμένων ωρών. Πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επερχόμενες 500.000 απολύσεις αν περιοριστούν σημαντικά οι βιομηχανικές παραγγελίες. Ήδη η μετοχή της εταιρείας έχει πέσει κατά 20% στο χρηματιστήριο και ένα άλλο ιδιαίτερο «γερμανικό» χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός πως θα είναι επίσης πλήγμα για το κράτος της Κάτω Σαξονίας, το οποίο εξακολουθεί να έχει το 20% της Volkswagen, μια συμμετοχή που έχει χάσει σχεδόν το ένα πέμπτο της αξίας της από το πρωί της Δευτέρας.
Πρόκειται δηλαδή για ένα χτύπημα όχι μικρό και καθόλου σε μια τυχαία συγκυρία.
Δεν είναι μόνο αυτά που είδαμε να διαδραματίζονται στη Σύνοδο Κορυφής με βάση το «ελληνικό πρόβλημα». Δεν είναι μόνο το ζήτημα του χρέους. Έχει «κωλύσει» με γερμανική πρωτοβουλία και ευρωπαϊκή συνευθύνη η ιμπεριαλιστική παρέμβαση στην Ουκρανία. Και μια και μιλάμε για κινητήρες, είναι πρόσφατη η συμφωνία ενεργειακής παράκαμψης της Ουκρανίας μέσω των χωρών της Βαλτικής που συνυπέγραψαν γερμανικές και ρώσικες εταιρείες.
Δεν θα είναι η πρώτη φορά εξ άλλου. Να υπενθυμίσουμε πως η «αποκάλυψη» του σκανδάλου της Siemens -άλλης ηγεμονικής γερμανικής εταιρείας και ανεξάρτητα από τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το εσωτερικό της γερμανικής ελίτ και της αναπροσαρμογές στο πεδίο αυτό- πάλι από τις «αμερικάνικες αρχές» ξεκίνησε! Όπως επίσης οι «αμερικάνικες αρχές» έχουν γνωστοποιήσει ότι «έχουν γνώση» για τους… σκελετούς που κρύβονται στην μεγάλη Γερμανική Ομοσπονδιακή Τράπεζα (DB). Ένα χαρτί που μπορεί να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον.
Το μέλλον βέβαια θα δείξει αν θα χρησιμοποιηθεί και για πόσο το «νέο όπλο». Το πλεονέκτημα της νέας «αποκάλυψης» είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δόσεις, καθώς μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα. Ανάλογα φυσικά με την εκτιμώμενη συμμόρφωση ή την προβλεπόμενη έκταση της ζημιάς που θα επιδιωχτεί.
Σε γενικές γραμμές τα τελευταία χρόνια πλήττεται… βάναυσα η περίφημη ακλόνητη γερμανική αξιοπιστία.
Συνέπεσε η διεθνής αποκάλυψη για την VW με τις αποκαλύψεις σκανδάλων και «διαφθοράς» (άγνωστη λέξη για την Γερμανία που όλοι… αγαπήσαμε) σχετικά με το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου που έχει μετατραπεί σε ένα σύγχρονο γερμανικό «γεφύρι της Άρτας». Αν υπάρχουν τέτοιοι μύθοι στον μυθικό κύκλο των Νιμπελούγκεν. Ήδη στα θεμέλιά του έχουν «θαφτεί» δύο παραιτήσεις, του υπευθύνου του έργου και του δημάρχου του Βερολίνου. Τελευταία αστοχία, το στέγαστρο του τερατουργήματος που κρίθηκε ότι δεν μπορεί να αντέξει το… βάρος του. Ίσως κάτι τέτοιο να ακούγεται και συμβολικό για την ιθύνουσα τάξη του Βερολίνου και της Γερμανίας και για τα σύνθετα αδιέξοδα τα οποία έχει επωμιστεί…
Από τη στήλη ΟΙΚΟΝΟΚΟΣΜΟΣ της Προλεταριακής Σημαίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου