Οι γυναίκες στην Ελλάδα δεν υπήρξαν μόνο συνοδοιπόροι με τους άντρες. Βοηθούσαν μεν παντού αλλά είχαν να αντιμετωπίσουν και τα οικογενειακά βάρη. Στα χωράφια, στο σπίτι, στα ζώα. Φορτωνόταν τα πάντα …όλα τα βάρη της ζωής με το παραπάνω. Σκλάβες της εκμεταλλευτικής κοινωνίας αξιοθαύμαστες. Αλλά ρε γαμώτο είχαν ένα ελάττωμα! Το μοναδικό τους πρόβλημα, που ευτυχώς σήμερα δεν το έχουν, οπότε τέρμα και η εκμετάλλευση, ήταν ότι φορούσαν μαντήλα! Αίσχος! Σχεδόν υποχρεωτικά! Να καταγγελθούν όλες οι γιαγιάδες μας και να απαγορευθούν οι φωτογραφίες τους!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
20 σχόλια:
Το να στρογγυλεύουμε τη φεουδαρχική καταπίεση των γυναικών στις ισλαμικές χώρες δεν είναι κάτι που τιμά τους μ-λ. Αλλο η σκληρή δουλειά αντρων και γυναικών, άλλο το μαντήλι για την προστασία από τις καιρικές συνθήκες,άλλο το τσεμπέρι ή και το σαρήκι που φορούσαν πριν 70-80 χρόνια μερικοι αγρότες και στην ελλάδα -που επίσης δήλωνε όχι και τόσο προοδευτικό άτομο, και άλλο η μπούρκα, ο φερετζές και μάλιστα μπρούτζινος σε μερικές χώρες.
Το να είμαστε αντίθετοι με την καπιταλιστική καταπίεση δεν συμαινει ότι θα ανεχθούμε την ακόμα πιό μαύρη φεουδαρχική καταπίεση. Πρόκειται για αστικοδημοκρατικά δικαιώματα που δεν έχουν κατακτηθεί στις μουσουλμανικές χώρες. Το θέμα δεν είναι για να το παίρνει κανείς χαλαρά.
Ας σκεφτούμε τι αγώνας έγινε πχ στην κίνα με τα φεουδαρχικά ήθη και έθιμα. Το τελετουργικό κόψιμο της κοτσίδας για τούς άντρες, το να μην παραμορφώνουν οι γυναίκες τα πόδια τους, η κατάργιση των χαρεμιών, της μαστούρας με το όπιο. Ολα αυτά έχουν και μια συμβολική ιδεολογική σημασία. Δεν μπορώ να φανταστώ μια συντρόφισα τουρκάλα που να φοράει φερετζέ.
Εγώ θάλεγα μετά απ αυτή την απαράδεκτη νομίζω ανάρτηση που προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, να μπει και μια άλλη για τον αγώνα του ήρωα του κινεζικού λαού του Τσου -τεχ, που ενώ είχε μια έτοιμη καριέρα στρατιωτικού, είχε το χαρέμι του, είχε τη πίπα και τη μαστούρα του, τα παράτησε όλα αυτά και πήγε με τους κουμουνιστές. Γιατί ήταν προϋπόθεση να τα παρατήσει όλα αυτά για να θεωρείται κουμουνιστής. Στις περιοχές που έλεγχαν οι κουμουνιστές στην κίνα τα φεουδαρχικά ήθη και έθιμα καταργούνταν βίαια.
Να μπει μια ανάρτηση για την Κλάρα Τσέτκιν και τους αγώνες των γυναικών για να κατακτήσουν τα δικαιώματα που σήμερα απολαμβάνουν, και όχι να λέμε δε πειράζει και τι έγινε αν οι μουσουλμάνες τους αρέσει να φοράνε μπούργα και να τους φέρονται σα να είναι ζώα, αφού έτσι κι αλλιώς είμαστε όλοι σκλάβοι του καπιταλισμού.
Γιωργος
Όλα αυτά τα τρομέρα συμπεράσματα τα έβγαλες από ένα σχόλιο που σατυρίζει όλους όσους ως μοναδικό και βασικό πρόβλημα της εποχής μας, από τη Γαλλία ως τη Συρία, βλέπουν τη μπούργκα και τη θρησκεία;
Μάλλον δεν είμαι εγώ που τα στρογγυλεύω τα πράγματα.
Τώρα για τα προφανή δεν μπορώ να απαντήσω!
Που ακριβώς στρογγυλεύει τα πράγματα ο φίλος Γιώργος για να καταλάβω; Που ακριβώς βάζει ως πρωτεύον ότι το θέμα σήμερα στη Γαλλία ή στη Συρία είναι η μαντίλα; Τα "τρομερά συμπεράσματα" που ανέφερε ο Γιώργος απο πάνω είναι πολιτικά συμπεράσματα για το θέμα της μαντίλας. Ποιό το πρόβλημα; Μήπως έπρεπε να γράψει και μια μπροσούρα για τον ιμπεριαλισμό μαζι με το σχόλιο; Ούτε και συ βρε διαχειριστά αναφερθηκες στον ιμπεριαλισμό,αλλά σύγκρινες δύο πράγματα απο άλλες εποχές το καθένα και απο άλλες συνθήκες. Σχολιασμός για τ αμφιθέατρα εκει με την ανταρσύα όχι σχολιασμός κομμουνιστών
Άμα κανείς είναι δυσκοίλιος, του φταίνε τα πάντα και θέλει να την πει ντε και καλά σε κάποιον κάνει σαν τον Γιώργο και τον ανώνυμο υπερασπιστή του. Βλαμένοι είστε ή δεν βλέπετε ότι από τα επίσημα ΜΜΕ μέχρι και κάποιους αριστερούτσικους συριζαίους το πρόβλημά τους δεν είναι οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, οι πολέμοι αλλά η μπούργκα; Δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να καταλάβετε ότι όταν από κάποιους μπαίνουν τέτοιου είδους ζητήματα ως πρώτα, πολλές φορές και ως προαπαιτούμενα για να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους, ο λόγος ή το αποτέλεσμα είναι τελικά να αποπροσανατολίσουν από το κύριο ζήτημα; Υπάρχουν για εσάς κύρια και δευτερεύοντα ζητήματα; Το πρόβλημα των Κούρδων στη Συρία είναι να απελευθερώσουν τη γυναίκα από τη μπούργκα ή να απελευθερώσουν όλη τη χώρα τους, το λαό τους ώστε να μπορέσουν να αποφασίσουν οι ίδιοι μετά πως θα πορευθούν;
Ο Γιώργος κατέληξε σε κάποια συμπεράσματα, πολιτικά προφανώς, που πρέπει να στηρίξει από που τα βγάζει. Όχι από ένα δεικτικό σχόλιο, που δεν είναι δα ολοκληρωμένο κείμενο, αλλά από το σύνολο των λεγόμενων και της πρακτικής των μ-λ. Το ίδιο και ο υπερασπιστής του.
Κλάρα
Θα μπορούσε να πολεμηθεί ο ιμπεριαλισμός στην κίνα χωρίς να κοπεί η κοτσίδα, χωρίς να απαγορευτεί το όπιο στις περιοχές που έλεγχαν οι κομμουνιστές, χωρίς να πειστούν οι γυναίκες να σταματήσουν να παραμορφώνουν τα πόδια τους; Νομίζω οχι.
Μπορεί να πολεμηθεί ο ιμπεριαλισμός σήμερα στις ισλαμικές χώρες χωρίς αντιθρησκευτικό κίνημα, χωρίς την απελευθέρωση των γυναικών, χωρίς κίνημα στον πολιτισμό; Δεν νομίζω οι αγωνίστριες στο κουρδιστάν να φοράνε μπούργκα και να ζουν σε χαρέμια.
Ξέρουμε ότι σε ευρωπαϊκές χώρες όπως πχ στη γαλία η κοινή γνώμη είναι διχασμένη στο θέμα της μαντήλας. Οι δεξιοί και οι φασίστες εμφανίζονται υπερασπιστές των κατακτημένων αστικοδημοκρατικών δικαιωμάτων, παίζοντας ένα ρόλο που δεν τους ανήκει. Μήπως πρέπει εμείς να γίνουμε απολογητές του θρησκευτικού σκοταδισμού αντί να αποκαλύπτουμε τον ύπουλο ρόλο των αντιδραστικών στις ιμπεριαλ. χώρες; Διότι είναι αυτοί που συντήρησαν προωθησαν και στήριξαν αυτό τον μεσαιωνικό σκοταδισμό.
Η μπούργκα συμβολίζει μια στάση, μια ιδεολογία. Δεν είναι μόνο ένα ρούχο.
Νομίζω πως αν οι λαοί αυτοί δεν κάνουν αγώνα για να απαλλαγούν από αυτη την ιδεολογία, δεν μπορούν να οικοδομήσουν κανενός είδους προοδευτικό κίνημα.
Δεν μπορεί δηλαδή να ξεχωριστεί η αντιιμπερ. πάλη από την πάλη για ένα άλλο πολιτισμό αντιθρησκευτικο.
Γιώργος
Με τον σύμμαχο αμερικάνικο ιμπεριαλισμό, όπως και με τον γαλλικό ή γερμανικό, να ξεκόψουν οι Κούρδοι στη Συρία ή μας αρκεί μόνο η μπούργκα, από την οποία έτσι κι αλλιώς έχουν ξεκόψει; Γιατί ως γνωστόν όσοι πανηγύριζαν για την απελευθέρωση, μου διαφεύγει το όνομα της πόλης τώρα, από τους isis προβάλλοντας τις γυναίκες που τη πέταγαν, και καλά κάναν προφανώς, όσοι εξακολουθούν να θεωρούν επανάσταση όσα γίνονται στο Συριακό Κουρδιστάν, ξεχνούν κάτι τέτοιες ...λεπτομέρειες και όσους τις επισημάνανε κάποτε τους κατηγορούσαν κι από πάνω περίπου ως μηδενιστές, κολλημένους και άλλα τέτοιου είδους βαθιά πολιτικά επιχειρήματα. Οι πιο σοβαροί θεωρούν τη συμμαχία με τους Αμερικάνους ως αναγκαίο κακό. Κλασσική περίπτωση απόψεων που δεν θεωρούν τους λαούς ικανούς να ζήσουν χωρίς τη προστασία κάποιου ισχυρού.
Η πρόοδος στο Κουρδιστάν, στη Συρία, τη Τουρκία και παντού δεν μπορεί να έρθει με τη πρόσδεση στους Αμερικανούς ιμπεριαλιστές. Όπως δεν ήρθε και στο Αφγανιστάν κάποτε με τους "σοβιετικούς" σοσιαλιμπεριαλιστές κι ας έχει κατακλυσθεί το διαδίκτυο με εικόνες ευτυχισμένων γυναικών από εκείνη τη περίοδο. Η κατάργηση της μπούργκας είναι ένα σημαντικό στοιχείο αλλά επέτρεψέ μου να πω όχι το σημαντικότερο. Του αρέσει δεν του αρέσει του ανώνυμου που σε υπερασπίστηκε ο ιμπεριαλισμός υπάρχει! Στη Συρία λοιπόν δεν καταπολεμιέται κανένας ιμπεριαλισμός δυστυχώς. Όλες οι αντιμαχόμενες δυνάμεις, ισλαμιστικές και μη κι ας πολεμούν κατά του isis, σε κάποιο ιμπεριαλιστή σύμμαχο προσδοκούν ή παρακαλούν! Ανάμεσα σε αυτούς και το PYD. Βλέπε: http://antigeitonies.blogspot.gr/2016/09/blog-post.html
Και πάλι δεν απαντάς από που έβγαλες τα συμπεράσματά σου για τους μ-λ ότι "στρογγυλεύουν".
Κλάρα
Η συζήτηση από την αρχή δεν είχε ιδιαίτερο νόημα, με την έννοια, ότι οι υποκινητές της προσπάθησαν μάταια να φορτώσουν, όχι μόνο στο μπλογκ, αλλά και στον ίδιο τον χώρο "κατηγορίες", χωρίς κανένα σοβαρό επιχείρημα. Είναι πάγια τακτική πολλών, όταν έχουν σοβαρή έλλειψη από πολιτικά επιχειρήματα, να στέκονται σε λέξεις, ακόμα και σχόλια καθαρά σατιρικά-κοροϊδευτικά σαν αυτό της αρχικής δημοσίευσης. Το οποίο, εν τέλει, δεν ήθελε να πει τίποτα παραπάνω από το αυτονόητο: ότι το βασικό πρόβλημα στο σήμερα δεν είναι -ω θεοί- η μαντήλα! Πόσο δε μάλλον, όταν "καταπολεμάται" από τον ιμπεριαλισμό κι όχι από το κίνημα! Αυτό το αυτονόητο δηλώνεται μέσα από το πολύ εύστοχο σχόλιο της αρχικής δημοσίευσης "Το μοναδικό τους πρόβλημα, που ευτυχώς σήμερα δεν το έχουν, οπότε τέρμα και η εκμετάλλευση, ήταν ότι φορούσαν μαντήλα!"
Φίλε Γιώργο, το να στρογγυλεύουμε την κάθε λέξη, το κάθε γράμμα και το κάθε σημείο στίξης επίσης δεν μας τιμά, γιατί χάνουμε την πολιτική ουσία, η οποία αλλού κρίνεται! Ή μάλλον, κυρίως αλλού!
Μαντηλοφόρος
Αντιπαρέρχομαι το βλαμμένοι (νέα ήθη στο μλ χώρο..μάλιστα) και απαντώ στα βιαστικά συμπεράσματα που απλοποιούν και γενικεύουν απόψεις που δεν ειπώθηκαν και ποτε. Οι αντιδραστικές συμπεριφορές μέσα στους λαούς υπάρχουν και πριν τον ιμπεριαλισμό. Το πως τώρα οι ιμπεριαλιστές εκμεταλλεύονται και ανατροφοδοτούν αυτές τις αντιδραστικές συμπεριφορές με διάφορους τρόπους είναι επίσης γνωστό και ναι πρέπει να επισημαίνεται. Το ότι υπάρχει όμως ιμπεριαλιστική επέμβαση και καταστολή δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να έχουμε άποψη και τακτική απέναντι στις αντιδραστικές συμπεριφορές ή απλώς ας το κάνουμε βαβαβα γιατί δεν χρειάζεται ν ασχολούμαστε αφού δεν είναι το πρωτεύον.
Ευθύς εξαρχής η σύγκριση του πχ με τη μαντίλα (ως θρησκευτικό σύμβολο καταπίεσης της γυναίκας) με τη μαντιλα που φορούσαν οι γυναίκες -αγρότισσες κάποτε στην Ελλάδα ήταν άτοπη και αναχρονιστική αφενός γιατί συμβολίζουν δυο διαφορετικά πράγματα και ανάγκες αφετέρου αφορούν δυο διαφορετικές εποχές. Είναι άλλο πει κανείς και να επισημάνει την ιμπεριαλιστική εκμετάλλευση των αντιδραστικών συμπεριφορών (δες ισλαμοφοβία )αλλά ταυτόχρονα να επισημάνει και την ίδια την αντιδραστική φύση αυτής της πραγματικότητας. Και αυτό δεν γίνεται απαραίτητα με την στηριξη στις απαγορεύσεις του αστικού κράτους. Δεν ειπε αυτο το πράγμα ο Γιωργος, αλλά επισήμανε ποια είναι τα καθήκοντα των κομμουνιστών απέναντι ΚΑΙ στις αντιδραστικές συμπεριφορές των λαών. Καλά για την υποτίθεται ενίσχυση του επιχειρήματος της μαντίλας πως συνδέετα ο ένοπλος αγώνας των Κούρδων στη Μ Ανατολή σήμερα....ασχολίαστο το λογικό άλμα ή μαλλον καλύτερα η λογική τα βάζω όλα μαζί προκρίνω και την άποψη του άλλου για το κουρδικό και πάει λέγοντας.
Πολύ σωστά αναφέρθηκε ο Γιώργος πάνω δίνοντας τ αντίστοιχα ιστορικά πχ τα όποια ΚΚΕμλ μου τα υποβαθμίζεις και τα ξεχνάς. Η πολιτική παιδιά είναι σύγκρουση και είναι σύγκρουση με ο,τι θα μπει μπροστά στο δρόμο μας. Αυτό δεν γίνεται με χριστιανικού τύπου ευχολόγια για τους λαούς , απόκρυψη ή υποβάθμιση της πραγματικότητας γιατί απλώς δεν κολλάει με αυτο που έχουμε ως στόχο. Ή θα επικρατήσει η μια άποψη ή η άλλη έτσι πάει το γράμμα.Και ναι επίσης η ιστορία μα τον Μαρξ και τον Λενιν έχει καταγράψει έχει αποτιμήσει οτι οι αστικοδημοκρατικές ελευθερίες είναι εξελιξη σε σχέση με τα μεσαιωνικά κατάλοιπα...Τι να κάνουμε να υπερασπιζόμαστε τον σκοταδισμό γιατί τάχα μου δήθεν πλήττεται απο τον ιμπεριαλισμό; (που δεν πλήττεται το αντιθετο μάλιστα) Αλλιώς μπορείτε συναγωνιστές να πάτε μαζι με το ΣΕΚ και την ΚΕΕΡΦΑ και να διαμαρτυρηθείτε για το μπουρκίνι... ή να κάνετε τη δική σας αντίστοιχη διαμαρτυρία...!
Η πολιτική σημαίνει σύγκρουση με ό,τι βρίσκεται μπροστά μας. Σωστό.
Η πολιτική επίσης σημαίνει ιεράρχηση στο τι αναδεικνύουμε και όχι... λίγο απ' όλα.
Εάν στη σημερινή περίοδο, αντιλαμβάνεσαι ως μείζον το ζήτημα της μαντήλας, δικαίωμα σου. Δεν είσαι ο μόνος δυστυχώς, η πλειοψηφία της Αριστεράς αυτό κάνει.
Δικαίωμα μας και μας αντίστοιχα στη σημερινή φάση να αναδεικνύουμε την ανάγκη της αντίστασης στα νέα μέτρα, την ανάγκη να δώσουν οι λαοί τη δική τους απάντηση και να μην μπλέκονται στα ζητήματα που βάζει το σύστημα, για να αποπροσανατολίσει κ.λπ.
Προς τον Γιώργο και τον υπερασπιστή του.
Από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι εμείς που υποστηρίζουμε αυτά που υποστηρίζουμε ή το ΚΚΕ(μ-λ), το οποίο δεν εκπροσωπώ, κάνουμε "βαβαβα" (και μετά ζητάς ήθος) τα ζητήματα που θέτετε; Ξαναρωτηθήκατε και δεν απαντήσατε.
Είπαμε. Προφανώς και σε μια μάχη, σ΄ένα αγώνα, σε μια επανάσταση, θα έρθεις σε σύγκρουση και με τέτοιες πλευρές. Αυτό που θέτουμε όσοι διαφωνούμε μαζί σας, και μάλλον δεν το κατανοείτε, είναι να μη γίνονται αυτά τα ζητήματα τα κυρίαρχα αλλά να γίνονται κυρίαρχες οι αιτίες που τα δημιουργούν. Αν δεν κόψεις τις ρίζες τότε τα αγκάθια θα ξαναφυτρώσουν!
Το σχόλιο όπως ήδη εξηγήθηκε αφορούσε τις αστικές δυνάμεις, και δυνάμεις της ευρωαριστεράς, που προκρίνουν το ζήτημα της μπούργκας, ή αλλού της μαντίλας γιατί δεν φοράνε παντού μπούργκα, ως πρωτεύον ως κυρίαρχο. Εσείς συμφωνείτε με αυτό;
Όσο για τη μαντίλα στην Ελλάδα. Είναι πολλές συνήθειες στο πέρασμα της ιστορίας που τις πήρε η εκκλησία και τις ηθικοποίησε. Όπως τα ρούχα. Έτσι για παράδειγμα η μαντίλα που πράγματι φοριόταν για τους πρακτικούς λόγους που λέτε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, σχεδόν παντού αλλά όχι τόσο σε περιοχές που δεν ήταν υπό Οθωμανική κυριαρχία (τυχαίο;). Σε μια τέτοια μεγάλωσα μέχρι τα δεκαπέντε μου (είμαι 55) με πληθυσμό προερχόμενο από την Ανατολική Θράκη και τον Πόντο, όπου μέχρι και στη γενιά της γιαγιάς μου φοριόταν υποχρεωτικά και για λόγους ηθικούς μέσα και έξω από το σπίτι, ακόμη δε πιο υποχρεωτικά και αυστηρά από τις χήρες. Μέχρι το θάνατό τους. Από τις μανάδες μας άρχισε να σπάει αυτό. Αν λοιπόν δεν γνωρίζετε κάποια πράγματα καλό είναι να μην τοποθετήστε ή αν κάνετε λάθος να το παραδέχεσθε. Για να μη σας χρεώσω λογικές άλλου τύπου που θίγονται με συγκρίσεις με τους μουσουλμάνους και με πολλές αλληλεπιδράσεις συντοπίτες μας μέχρι που οι μεγάλες δυνάμεις αποφάσισαν να μας χωρίσουν.
Κλάρα
Μαντηλοφόρε,
η δική σου μαντήλα δεν αποτελεί νομίζω δήλωση νομιμοφροσύνης στην επίσημη ιδεολογία του κράτους. Αν ξεχάσεις να τη φορέσεις δεν θα σε λιθοβολήσουν, δεν θα σε βιάσουν, δεν θα σε στραπατσάρουν παρακρατικοί φασίστες.
Χαίρομαι που είναι κι άλλοι που διαβάζουν Μάο-τσε-τουγκ, αλλά διάβασε κι αυτό που γράφει για τα κουτάκια που έχουμε μερικοί στο μυαλό μας. Απορώ! Για πιά αντίθεση θεωρείς ότι μιλάω εγώ που δεν είναι κατά τη γνώμη σου η κύρια;
Είναι άλλο ο ιμπεριαλισμός και άλλο η ιδεολογία του; Δεν είναι ο ιμπεριαλισμός που έχει επιβάλει την ιδεολογία της μαντήλας, μπούργκας κλπ, είτε με το να εξοπλίζει και να οργανώνει τις διάφορες φασιστικές συμμορίες που βγαίνουν με κάλυμα τη θρησκεία, είτε στηρίζοντας τους λακέδες του, που κυβερνούν αυτές τις χώρες; Γιατί μερικοί προβληματίζονται που οι ιμπεριαλιστές εμφανίζονται να περιφρονούν ένα κατώτερο από τον δικό τους πολιτισμο σαν να μην είναι οι ίδιοι οι προστάτες του; Και εμάς τους έλληνες, μας βρίζουν σαν τεμπέληδες, σαν να μην είναι ο ιμπεριαλισμός που μας δημιουργεί την ανεργία κλπ κλπ
Οσο για την ευρωαριστερά που η κλάρα λέει ότι παρουσιάζει το θέμα σα να είναι πρωτεύον, το κάνει παίρνοντας θέση προφανώς υπέρ της μαντήλας, με τον τρόπο που το κανει και αυτή η ανάρτηση.
Και εγώ δεν εκπροσωπώ βέβαια παρά μόνο την ανωνυμία μου, αλλά νομίζω ότι το κκε(μ-λ) έλεγε πάντα την πικρή αλήθεια, όσο πικρή κι αν ήταν. Και η προφανής κατά τη γνώμη μου πικρή αλήθεια είναι ότι
α) η μαντήλα, μπούργκα κλπ, όπως έχουν σήμερα τα πράγματα, είναι σημαία μιας ιδεολογίας
β) μιας ιδεολογίας που έχει επιβληθεί από τους ιμπεριαλιστές και τους λακέδες τους για να δέσει γερά τους λαούς που είχαν τη κακή τύχη να ζουν σε μια κρίσημη για τους ιμπεριαλιστές περιοχή.
γ)για να αντιμετωπιστεί ο ιμπεριαλισμός πρέπει να ξεκινήσουμε από την ιδεολογία του.
Τέλος
Γιώργος
Κουίζ: πως λέγετε αυτός που βλέπει ένα, ειρωνικό σχόλιο, το αντιλαμβάνεται όπως το αντιλαμβάνεται και με βάση αυτό το σχόλιο συμπεραίνει πολλά και διάφορα για την άποψη ενός χώρου, ενώ του δίνονται διευκρινήσεις για το ποιους αφορά το σχόλιο, του δίνονται απαντήσεις γι' αυτά που θεωρεί ο ίδιος, και ο υποστηρικτής του, ως απόψεις του χώρου, του γίνονται μάλιστα και ερωτήσεις για ορισμένα ζητήμα που προκύπτουν από τη συζήτηση και αντί να απαντήσει σε όλα αυτά συνεχίζει να κάνει αντιπαράθεση με βάση αυτά που έχει στο μυαλό του και τον βολεύουν;
Οπότε Γιώργο στη Συρία και οπουδήποτε αλλού αντί να αντιμετωπίσουν αυτούς που εξοπλίζουν τις διάφορες φασιστοισλαμικές ομάδες ακόμη και με τα όπλα για να τις διώξουν μαζί με τους ιμπεριαλιστές δημιουργούς τους, αντιμετωπίζοντας έτσι και την ιδεολογία τους, ας αφήσουν στην άκρη αυτού τους είδους τον αγώνα κι ας αρχίσουν ιδεολογική ζύμωση! Δεν είναι το κύριο να διωχθούν οι ιμπεριαλιστές και τα κάθε είδους τσιράκια τους από αυτές τις χώρες και κάθε άλλη χώρα, δεν είναι το βασικό να ανατραπεί η εξουσία τους! Όχι! Πρώτα πρέπει να καταργηθεί η ιδεολογία τους και οι διάφορες εκφάνσεις της.
Διότι αν δεν πάψουν οι Σύριοι, οι Κούρδοι, οι Τούρκοι, οι Έλληνες όλοι οι λαοί απανταχού του πλανήτη να πιστεύουν σε δοξασίες, θρησκείες, μεταφυσικές κ.λπ. και ότι άλλο συνιστά την ιδεολογία του αντιπάλου τότε επανάσταση κάθε είδους δεν μπορεί να γίνει!
Πως προσπαθούν να μας πείσουν δεκαετίες τώρα; Να αλλάξουμε το εποικοδόμημα και για τη βάση βλέπουμε. Και επεκτείνοτάς το; Αν δεν αλλάξουμε πρώτα το εαυτό μας δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα!
Στη πράξη και στους αγώνες αντιμετωπίζεται η αστική ιδεολογία και η ιστορία του επαναστατικού κινήματος έχει δείξει ότι για να ξεριζωθούν ιδεολογίες και ιδεοληψίες αιώνων για να αλλάξουν οι συνειδήσεις, όπως και για πάρει τη θέση που πρέπει η γυναίκα στη κοινωνία, παίρνει πολύ καιρό ακόμη μετά την ανατροπή της εξουσίας των αστών. Ιμπεριαλιστών και μη.
Γιώργο πώς τσακίζεται κατά εσέ η ιδεολογία του ιμπεριαλισμού; ξέχωρα από τη σύγκρουση με τις πολιτικές του; καλύτερα αυτή τη φορά μην κλείσες την απάντηση σου με αυτό το προσβλητικό και απαξιωτικό 'τέλος' που την έκλεισες και πριν. Δεν είσαι εσύ ο διαχειριστής του μπλογκ για να βαζεις και 'τέλος' στις συζητήσεις.
Μια βασική αντίφαση στα λεγόμενά σου Γιώργο είναι η εξής. Από τη μία λες "Δεν μπορεί δηλαδή να ξεχωριστεί η αντιιμπερ. πάλη από την πάλη για ένα άλλο πολιτισμό αντιθρησκευτικο." Και από την άλλη "για να αντιμετωπιστεί ο ιμπεριαλισμός πρέπει να ξεκινήσουμε από την ιδεολογία του."
Είναι τελικά μια παράλληλη διαδικασία, ή η αντιμετώπιση του ιμπεριαλισμού ξεκινά από την αντιμετώπιση της ιδεολογικής και όχι πολιτικής πλευράς του;
Κατά τη γνώμη μου και τα δύο είναι λάθος. Γιατί, ακόμα κι αν είναι πιο πολιτικά βάσιμο το πρώτο -η παράλληλη διαδικασία-, δεν αναιρείται, ότι το βάρος της αντιπαράθεσης μας απέναντι στον ιμπεριαλισμό δεν μπορεί παρά να αφορά στην πολιτική επίθεση που διεξάγει στους λαούς (πόλεμος, επεμβάσεις, εξαθλίωση, ανεργία, φτώχεια κ.λπ). Με αυτό φυσικά και δεν υποτιμάται η ιδεολογική πλευρά, η οποία όμως δεν μπορεί να είναι και η βασική.
Όσον αφορά το δεύτερο, -απάντηση πρώτα σε ιδεολογικό επίπεδο-, νομίζω χάνεις την μπάλα. Αλοίμονο αν η αντιιμπεριαλιστική πάλη ξεκινά από την άρνηση της ιδεολογίας του ιμπεριαλισμού ή πλευρών της. Περνά φυσικά και από εκεί, αλλά δεν ξεκινά από εκεί. Η άρνηση αυτή διαμορφώνεται και ολοκληρώνεται μέσα από την ίδια την πάλη κι όχι με... προσωπικές επιλογές. Το να μην αποβλακώνεται ένας νέος άνθρωπος με ταινίες που υπερασπίζονται την ιδεολογία του ιμπεριαλισμού π.χ. δεν τον κάνει αντιιμπεριαλιστή, ακόμη κι αν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αρνείται -και καλά κάνει- την ιδεολογία του ιμπεριαλισμού.
Κατά τα άλλα συνεχίζεις να φορτώνεις "κατηγορίες" στον χώρο, που δεν στηρίζονται πουθενά.
Μαντηλοφόρος
Γιατί τέτοιες… κακοήθειες από ανώνυμους ή επώνυμους (με μικρό όνομα) σχολιαστές. Οι ίδιοι σχολιάζουν, όπως φυσικά δικαιούνται, ως άτομα και όπως νομίζουν. Τα άλλα άτομα που σχολιάζουν αντιπαραθετικά (επίσης ανώνυμα, με ψευδώνυμο ή όνομα), είναι όχι φερέφωνα αλλά το ίδιο το ΚΚΕ (μ-λ)!!! Δεν είναι φυσικά βλαμμένοι, είναι κουτοπόνηροι «παπάδες» που θεωρούν τον αναρχοακαδημαϊκό φαρισαϊσμό τους σπουδαίο μαρξισμό-λενινισμό. Έχουν εμπάθεια που τους τυφλώνει.
Ναι ή όχι στη μαντήλα; Φοβερό ερώτημα για κομμουνιστές!!! Τι να απαντάει άραγε το ΚΚΕ(μ-λ);
Βέβαια, σχόλια με υπογραφή ΚΚΕ(μ-λ) για τη μαντίλα εγώ δεν είδα. Είδα σχόλια ανθρώπων που συμφωνούν, φαντάζομαι με το ΚΚΕ(μ-λ), στο προφανές: ότι η «μαντιλοφοβία» είναι σήμερα το ιδεολογικό όπλο του ιμπεριαλισμού για να ρίχνει τις βόμβες του στα κεφάλια των ανθρώπων (με ή χωρίς μαντίλα).
Φανατίζονται (χωρίς μαντίλα) με την ιδέα ότι στρίμωξαν όσους διαφωνούν μαζί τους (δηλαδή, το κόμμα-σχολιαστές, τόσο αντιθρησκευτικά και δημοκρατικά τα ήθη), ξεσκεπάζοντάς τους (δηλαδή, το ΚΚΕ (μ-λ)), ως υποστηρικτές της μαντίλας και του… σκοταδισμού ή, ότι, έστω, δεν είναι δα και «τόσο σημαντικό ζήτημα». Μπράβο!!! Λίγο ακόμη και θα ξεπεράσουν την κυβέρνηση που μας «φοράει» μνημόνια, ενώ «βγάζει τη μαντίλα» για να μας σώσει!
Αλλού η μαντίλα (ακόμη και η μπούρκα) είναι παραδοσιακή φορεσιά, και πολύ σωστά οι κομμουνιστές πρέπει να είναι καχύποπτοι με την παράδοση. Αλλού είναι στοιχείο κρατικής και αντρικής καταπίεσης. Σημαίνει μήπως αυτό ότι στη δύση όπου π.χ. είναι τις… μόδας η γυναίκες να κυκλοφορούν χωρίς… παντελόνι και μαντίλα, και παρά το «ωραίο θέαμα» (δεν λέω), αυτό δεν είναι δείγμα αντρικής και κοινωνικής καταπίεσης που πρέπει επίσης να καταδικαστεί; Όχι, εδώ έχουμε την δυτική ελευθερία όπου ο καθένας κάνει ότι γουστάρει. Η μαντίλα όμως; Είναι ανατολίτικός σκοταδισμός. Οπως ήταν παλιά στην Ελλάδα, πριν γίνουμε Ευρώπη. Είδες! Οι καιροί αλλάζουνε κι όλο τα ίδια μένουν.
Να γίνουμε λιγότερο παπάδες και περισσότερος υλιστές. Που σημαίνει ότι ο υλικός κόσμος παράγει τις ιδέες και όχι οι ιδέες τον υλικό κόσμο. Οτι είναι οι «υλικές» ιδέες που φέρνουν τις αλλαγές. Έτσι, έγινε στην Κίνα και έτσι γίνεται παντού. Τα άλλα είναι για κινεζόφιλους παπάδες.
Ενας καλοπροαίρετος σύντροφος που φοράει και δεν φοράει μαντίλα για να την σπάσει στους ιμπεριαλιστές.
Υ.Γ. Αγαπητοί υπερασπιστές των «αξιών» και κατακτήσεων του Δυτικού κόσμου, ξέρετε δεν είναι όλοι οι άνθρωποι στη Γη Ευρωπαίοι και Βορειοαμερικανοί.
Μα φυσικά: αν την στιγμή που οι βόμβες πέφτουν βροχή και ο άνθρωποι πνίγονται κατά χιλιάδες η Δύση στην οποία "ανήκουμε" απαγορέψει την μαντίλα με νόμο είναι ένα... "βήμα κατά του σκοταδιμού". Τον οποίον ποιός εξέθρεψε και αναγέννησε στην περιοχή; Μάλλον φύτρωσε από το χώμα. Φοβερή "υλιστική σκέψη": αποκόβεις ένα φαινόμενο από το αίτιο που το προκαλεί και το λύνεις κατά το δοκούν. Δηλαδή δεν το λύνεις εσύ, νομοθετεί ο κάθε Σορκοζί και εσύ χειροκροτάς. Λαμπρά.
ΑΛΕΠΟΥ
Και βήμα κατά του σκοταδισμού κάναμε
Και την ιδεολογία του ιμπεριαλισμού τσακίσαμε
Και κάναμε τον λαό να ασχολείται με μαντήλες αντί με τα δικαιώματά του
Δεν στερηθήκαμε τίποτα
Είχαμε πρόγραμμα
H μαντήλα σήμερα είναι στη θέση που ήταν πριν η κόκκινη σημαία. Είναι το αντίδοτο στη κόκκινη σημαία για το μισό πληθυσμό της γης. Αν όμως δεν μπορείς να αποφύγεις τον βιασμό τουλάχιστον μην τον εξιδανικεύεις.
Ο συνάδελφος παπάς του δόγματος του τρότσκι, συνηθίζει βέβαια την εισπήδηση σε άλλες εκκλησίες, γιατί σύμφωνα με το δόγμα της πίστης του, νομίζει ότι θα αρπάξει το παγκάρι. Δεν διδάχτηκε τίποτα από την εισπήδηση στην εκκλησία του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, και τώρα φαίνεται επιχειρεί εισπήδηση και σε τζαμιά. Στο τζαμί των ισλαμιστών, και οργανώνει μαζί τους διαδηλώσεις με το σύνθημα του αντίχριστου να αντηχεί στις πλατείες: αλλάχ ακμπάρ.
Γιώργος
Με τον βιαστή δεν βλέπω να έχεις πρόβλημα πάντως. Την πράξη του καταδικάζεις, όχι τον ίδιο.
Όσο για τα υπόλοιπα σε λάθος χώρο απευθύνεσαι.
«H μαντήλα σήμερα είναι στη θέση που ήταν πριν η κόκκινη σημαία. Είναι το αντίδοτο στην κόκκινη σημαία για το μισό πληθυσμό της γης.»
Το πώς υποχώρησε η κόκκινη σημαία είναι βέβαια μεγάλο θέμα, όμως από πού βγαίνει ότι το πρώτο που πρέπει να κάνει ένας «σωστός κομμουνιστής» αν θέλει να αλλάξει τον κόσμο με... τα λόγια είναι να πάει, έναν προς έναν, στο μισό πληθυσμό της γης και να τους πείσει να αλλάξουν τη μαντήλα με την κόκκινη σημαία. Γιατί αλλιώς δεν κάνει τίποτα.
Ωστόσο, δεν βλέπω τον ίδιο ζήλο να αλλάξουμε, έναν προς έναν, και στο άλλο μισό του πληθυσμό της γης, που προφανώς δεν φοράνε την κόκκινη σημαία αλλά σταυρό. Παρατράβηξε μάλλον η αντιπαράθεση για ένα πολιτικό σχόλιο που είχε προφανώς κυρίως μια χιουμοριστική οπτική για.. τον μεγάλο εχθρό της ανθρωπότητας. Τη μαντήλα! Γιατί προφανώς κάτω από αυτήν κρύβουνε τις... βόμβες, όπως ισχυρίζονται οι ιμπεριαλιστές.
Δημοσίευση σχολίου