ΕΝΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και όξυνση των φραγμών
σε φόντο επικοινωνιακού αποπροσανατολισμού
Η διέξοδος στο ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗΣ
“Επιστροφή στην κανονικότητα για την παιδεία”. Πανηγυρίζουν υπουργοί, κυβερνητικοί βουλευτές και παράγοντες με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κανονικό δούλεμα. Εθισμένοι στο ψέμα και την εξαπάτηση, με μια καλοστημένη επικοινωνιακή προπαγάνδα, προσπαθούν να κάνουν το μαύρο άσπρο. Όμως όσο και να μεταμφιέζονται, όσο καταιγιστική κι αν είναι η επιχείρηση αποπροσανατολισμού του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορεί να κρυφτεί τόση μαυρίλα που έχει σκεπάσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.
Πλήρης διάλυση-ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, ένταση των ταξικών φραγμών-χτύπημα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού μας να σπουδάζουν, παραπέρα συρρίκνωση του “δωρεάν” στη δημόσια εκπαίδευση. Κυβέρνηση, μνημονιακή αντιπολίτευση, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΔΝΤ, όλα τα κέντρα του συστήματος μέσα και έξω από τη χώρα συμφωνούν στο παραπάνω αντιδραστικό τρίπτυχο που συγκροτεί την επίθεση στον εκπαιδευτικό χώρο.
Δε φτάνουν οι γραμμές στη σελίδα αυτή για να καταγραφούν νόμοι, προεδρικά διατάγματα, εγκύκλιοι που εξειδικεύουν-συγκεκριμενοποιούν την επίθεση αυτή.
Η α/θμια εκπαίδευση έχει βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα.
Στα νηπιαγωγεία αυξάνει (μέσω της θεσμοθέτησής του) το ωράριο των νηπιαγωγών στις 25 ώρες το οποίο δε μεταβάλλεται με τα χρόνια υπηρεσίας αλλά το εξαρτά από τον τύπο του νηπιαγωγείου στο οποίο εργάζονται, δηλαδή από τις ανάγκες τις υπηρεσίας. Πέρα από το τσάκισμα των νηπιαγωγών, αποτελεί κακό οιωνό για το ωράριο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Επίσης, με την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος των νηπιαγωγείων, τονίζεται ότι η φοίτηση στο ολοήμερο είναι προαιρετική, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση οργανικών και σε συγχωνεύσεις σχολείων. Φυσικά ο διπλασιασμός του αναγκαίου αριθμού νηπίων προκειμένου να λειτουργήσει τμήμα νηπιαγωγείου είναι μεγάλος κόφτης οργανικών και σχολείων.
Στην αρχή η κυβέρνηση πέταξε έξω από το ολοήμερο μεγάλο αριθμών παιδιών ζητώντας βεβαιώσεις εργασίας ή κάρτα ανεργίας. Στη συνέχεια κατάργησε τον δάσκαλο του ολοήμερου και προχώρησε σε αλλαγές κόψε -ράψε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Με αυτόν τον τρόπο χιλιάδες αναπληρωτές έχασαν τη δουλειά τους και δημιουργήθηκαν χιλιάδες υπεραριθμίες δασκάλων. Επεκτάθηκε-ελαστικοποιήθηκε πλήρως το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών της α/θμιας αφού οι εκπαιδευτικοί της πρωινής ζώνης υποχρεούνται να καλύπτουν και την απογευματινή. Η μετακίνηση των δασκάλων ΠΕ70 σε όμορα σχολεία προκειμένου να καλύψουν ωράριο (για τις ειδικότητες ισχύει εδώ και χρόνια) είναι γεγονός. Το γεγονός ότι συνεχώς πρέπει να γίνεται επιβεβαίωση της φοίτησης στα ολοήμερα για να κλείνουν όσα πέφτουν κάτω από τους 14 μαθητές, θα οδηγήσει σε αναταράξεις που θα αφορούν μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία στη μέση της χρονιάς. Οι αποσπάσεις έχουν εξανεμιστεί. Οι διατάξεις για την ειδική αγωγή όταν θα ενεργοποιηθούν στο σύνολο τους θα φέρουν τεράστιες ανατροπές.
Ανάλογες ανατροπές έχουμε και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που σύρθηκε πρώτη στο χορό των υπεραριθμιών και της διαθεσιμότητας. Οι αλλαγές που δρομολογούνται για 4ετές γυμνάσιο και 2ετές λύκειο που θα τσακίσει το εκπαιδευτικό προσωπικό και θα κλείσει τον δρόμο των μαθητών όχι μόνο για το πανεπιστήμιο αλλά και το λύκειο, θα επηρεάσει και την α/θμια. Ο ίδιος ο Φίλης δηλώνει πως έρχονται νέες αλλαγές στην εκπαίδευση. Όλα τα μέτρα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τα συνδέει το ίδιο μαύρο νήμα με όλο το προηγούμενο μνημονιακό νομοθετικό πλαίσιο.
Το μνημονιακό πλαίσιο παίρνει όλο και περισσότερο χαρακτηριστικά αυτόματου “κόφτη” είτε μέσω ηλεκτρονικών ρυθμίσεων (βλέπε myschool), είτε μέσω χορήγησης αρμοδιότητας “ψαλιδοχέρηδων” στη διοικητική ιεραρχία (διευθυντές σχολείων-Διευθύνσεων-Περιφερειακοί και σχολικοί σύμβουλοι). Η πρόσφατη εγκύκλιος για τις τοποθετήσεις και τα κενά αποτελεί την τελευταία χοντράδα του υπουργείου αλλά όχι την έσχατη. Γιατί δεν θα σταματήσουν να ξεζουμίζουν τους εκπαιδευτικούς στέλνοντας τους και σε 5 σχολεία σε Α/θμια και Β/θμια, σε απογευματινά ΙΕΚ και ολοήμερα για να καμώνονται ότι καλύπτουν τα κενά και να μη κάνουν διορισμούς. Δε θα σταματήσουν να συγχωνεύουν - κλείνουν σχολεία και τμήματα ή να τα γεμίζουν με 28-30 μαθητές για να προπαγανδίζουν ότι το εκπαιδευτικό δυναμικό που έχει συρρικνωθεί κατά το 1/3 τα τελευταία χρόνια φτάνει και περισσεύει και κυρίως περισσεύει(!).
Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε!
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, δε μπορεί να συμβεί όμως αυτό όσο διατηρείται το βαρύ κλίμα μοιρολατρίας και αδράνειας που τροφοδοτείται από τη μακρόχρονη κυριαρχία διαλυτικών αντιλήψεων «εταιρισμού», «κοινωνικού διαλόγου» - δηλαδή ταξικής συνεργασίας. Δε μπορεί να συμβεί αν επικρατήσει φαγωμάρα στο εσωτερικό του κλάδου (β΄ αναθέσεις, τρικλοποδιές για το ποιος θα «χωθεί» στο απογευματινό πρόγραμμα κλπ). Δε μπορεί να το κάνει πράξη το συνδικαλιστικό κίνημα όπως το ξέραμε, της διάλυσης, του εικονικού κινήματος, των μόνιμων υποχωρήσεων, των τροπολογιών και της συνδιοίκησης. Χαρακτηριστική είναι η στάση διάφορων αιρετών αλλά και του συνόλου των παρατάξεων που ενόψει των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια –σε 3 μήνες- αντιτάσσουν στην κυβερνητική επίθεση τη “δίκαιη” και με “διαφάνεια” ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με την εφαρμογή άδικων και αντιεκπαιδευτικών νόμων που οι αιρετοί τους συνυπογράφουν όλα αυτά τα χρόνια άντε με μερικά διαλείμματα που αρνούνται -όπως τώρα- εκτονώνοντας-υπονομεύοντας ουσιαστικά την αναγκαιότητα αγωνιστικών συλλογικών απαντήσεων.
Φυσικά και μπορούμε να ανατρέψουμε την επίθεση!
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι το κλίμα της ηττοπάθειας και τελικά της υποταγής μπορεί και είναι ανάγκη να ανατραπεί. Nα είμαστε ΟΛΟΙ παρόντες στις Γενικές Συνελεύσεις που θα γίνουν. Να συζητήσουμε, να αντιπαρατεθούμε με τις αδιέξοδες συνδιαχειριστικές λογικές, να αποφασίσουμε και να υλοποιήσουμε πρόγραμμα δράσεων–συλλαλητηρίων-διαδηλώσεων - απεργιών για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής. Η ΑΠΕΡΓΙΑ στις 15/9 με την επιτυχία της να αποτελέσει την αρχή που θα σπάσει την αδράνεια στο εσωτερικό του κλάδου συγκροτώντας τον σε αγωνιστική κατεύθυνση για να γίνει αφετηρία για δυνάμωμα και κλιμάκωση της πάλης.
- Για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, για δωρεάν σπουδές και δουλειά με δικαιώματα, κόντρα στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
- Για την ανατροπή νέων και παλιών μνημονίων, της πολιτικής κυβέρνησης -ΕΕ-ΔΝΤ
Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου