Με πρωτοβουλία των Αγωνιστικών Κινήσεων καλέστηκε σύσκεψη δυνάμεων την Τρίτη 7/2, με σκοπό το όσο δυνατόν καλύτερο άνοιγμα του ζητήματος και στην πόλη μας.Συμμετείχαν οι Αγωνιστικές Κινήσεις, νΚΑ, ΑΡΑΝ, ΑΡΑΣ, ΑΡΙΣ, ΑΡΔΙΝ, η ΑΡΕΝ που συμφώνησε στο πλαίσιο δράσης, και η Πορεία.Δεν συμμετείχε παρά την πρόσκληση η ΣΣΠ. Ως βάση συζήτησης χρησιμοποιήθηκε το κοινό κείμενο των δυνάμεων στην Αθήνα.
Στη σύσκεψη αναδείχθηκε η αναγκαιότητα όσο δυνατόν πλατύτερου και εντονότερου ανοίγματος του ζητήματος στον κόσμο, με το εργαλείο της κοινής δράσης και παρά τις επιμέρους διαφωνίες.
Αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε κοινή παρέμβαση των δυνάμεων την Τετάρτη και στις 12μμ στην Καμάρα με μικροφωνική και μοίρασμα κοινής ανακοίνωσης, όσο και παρέμβαση στη Λέσχη και τη Βιβλιοθήκη που λόγω εξεταστικής είναι γεμάτες. Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την κινητοποίηση.
Οι δυνάμεις που συμμετέχουν στην ΕΑΑΚ και το ΑΡΔΙΝ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας νωρίτερα με αίτημα να καταδικάσει τα γεγονότα της Ξάνθης και η πρυτανεία του ΑΠΘ. Δεν συμμετείχαν οι Αγωνιστικές Κινήσεις, θεωρώντας ότι το πολιτικό πρόταγμα «να καταδικάσει η Πρυτανεία» συσκοτίζει το ρόλο μιας πρυτανείας που εδώ και πολύ καιρό προωθεί ως όργανο του συστήματος τη κατεύθυνση της φασιστικοποίησης.
Οι προγραμματισμένες δράσεις κρίνονται επιτυχείς.Η προώθηση της φασιστικοποίησης, ιδιαίτερα εντός σχολών, ακουμπάει ευαίσθητες χορδές και φαίνεται ότι ο κόσμος αναγνωρίζει την ανάγκη αντίστασης στην κατεύθυνση αυτή-υπεράσπισης των συνδικαλιστικών ελευθεριών-αντιφασιστικής πάλης.Είναι ευθύνη λοιπόν των αριστερών δυνάμεων το πως, και συνεχίζοντας την κοινή δράση, η αναγνώριση αυτή θα μπορέσει να γίνει μετρήσιμη δύναμη.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις θα συνεχίσουν τις δράσης αλληλεγγύης με διάφορες μορφές για όλο το επόμενο διάστημα.
Υ.Γ: Σοβαρή ευθύνη φέρει η Πορεία (αλλά και η ΣΣΠ, που πάντοντε συμμετέχει στις συνενοήσεις μεταξύ των δυνάμεων και πρέπει να δώσει μια πολιτική εξήγηση), η οποία δεν συμμετείχε στις δράσεις με τη δικαιολογία ότι «οι συνεννοήσεις από τα πάνω δεν αντικαθιστούν τους Συλλόγους και το μαζικό κίνημα», και ότι το ζήτημα πρέπει να προωθηθεί μέσω συλλόγων.Ποτέ η σύσκεψη δεν αυτόαναγορεύτηκε «μαζικό κίνημα». Θέλουμε να ανοιχτεί το ζήτημα και στους Συλλόγους. Όμως η αναγκαιότητα κίνησης στον σύλλογο δεν μπορεί να είναι άλλοθι για να υπονομεύονται οι αναγκαίες πλατιές πρωτοβουλίες προς τον λαό της πόλης, ειδικά όταν την Πέμπτη γίνεται η προανάκριση των συναγωνιστών στη Ξάνθη.
Στη σύσκεψη αναδείχθηκε η αναγκαιότητα όσο δυνατόν πλατύτερου και εντονότερου ανοίγματος του ζητήματος στον κόσμο, με το εργαλείο της κοινής δράσης και παρά τις επιμέρους διαφωνίες.
Αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε κοινή παρέμβαση των δυνάμεων την Τετάρτη και στις 12μμ στην Καμάρα με μικροφωνική και μοίρασμα κοινής ανακοίνωσης, όσο και παρέμβαση στη Λέσχη και τη Βιβλιοθήκη που λόγω εξεταστικής είναι γεμάτες. Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την κινητοποίηση.
Οι δυνάμεις που συμμετέχουν στην ΕΑΑΚ και το ΑΡΔΙΝ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας νωρίτερα με αίτημα να καταδικάσει τα γεγονότα της Ξάνθης και η πρυτανεία του ΑΠΘ. Δεν συμμετείχαν οι Αγωνιστικές Κινήσεις, θεωρώντας ότι το πολιτικό πρόταγμα «να καταδικάσει η Πρυτανεία» συσκοτίζει το ρόλο μιας πρυτανείας που εδώ και πολύ καιρό προωθεί ως όργανο του συστήματος τη κατεύθυνση της φασιστικοποίησης.
Οι προγραμματισμένες δράσεις κρίνονται επιτυχείς.Η προώθηση της φασιστικοποίησης, ιδιαίτερα εντός σχολών, ακουμπάει ευαίσθητες χορδές και φαίνεται ότι ο κόσμος αναγνωρίζει την ανάγκη αντίστασης στην κατεύθυνση αυτή-υπεράσπισης των συνδικαλιστικών ελευθεριών-αντιφασιστικής πάλης.Είναι ευθύνη λοιπόν των αριστερών δυνάμεων το πως, και συνεχίζοντας την κοινή δράση, η αναγνώριση αυτή θα μπορέσει να γίνει μετρήσιμη δύναμη.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις θα συνεχίσουν τις δράσης αλληλεγγύης με διάφορες μορφές για όλο το επόμενο διάστημα.
Υ.Γ: Σοβαρή ευθύνη φέρει η Πορεία (αλλά και η ΣΣΠ, που πάντοντε συμμετέχει στις συνενοήσεις μεταξύ των δυνάμεων και πρέπει να δώσει μια πολιτική εξήγηση), η οποία δεν συμμετείχε στις δράσεις με τη δικαιολογία ότι «οι συνεννοήσεις από τα πάνω δεν αντικαθιστούν τους Συλλόγους και το μαζικό κίνημα», και ότι το ζήτημα πρέπει να προωθηθεί μέσω συλλόγων.Ποτέ η σύσκεψη δεν αυτόαναγορεύτηκε «μαζικό κίνημα». Θέλουμε να ανοιχτεί το ζήτημα και στους Συλλόγους. Όμως η αναγκαιότητα κίνησης στον σύλλογο δεν μπορεί να είναι άλλοθι για να υπονομεύονται οι αναγκαίες πλατιές πρωτοβουλίες προς τον λαό της πόλης, ειδικά όταν την Πέμπτη γίνεται η προανάκριση των συναγωνιστών στη Ξάνθη.
14 σχόλια:
Σχετικά με τα όσα γράφετε για την Πορεία...
Γιατί γίνεστε αντισυντροφικοί και υποσκάπτετε τη συνεργασία;
π.
Από πότε η κριτική και τα ερωτήματα ανάμεσα σε συναγωνιστές και συντρόφους είναι αντισυντροφική και υποσκαπτική μιας συνεργασίας;
Με αυτή τη λογική η μη στήριξη της πρότασης των Αγωνιστικών Κινήσεων τι είναι;
Από πότε οι συναντήσεις κορυφής των πολιτικών δυνάμεων υποκαθιστούν/έχουν ανώτερη ισχύ από τα λαϊκά όργανα του κινήματος;
Από πότε μία δημόσια κριτική στο ίντερνετ προηγείται των εσωτερικών διαδικασιών των κομμουνιστών;
π.
Από πότε οι νεράιδες βγαίνουν και χορεύουν στη στεριά;
Καλά ρε π. τώρα σοβαρά είναι υποκατάσταση των μαζικών οργάνων του φοιτητικού και ευρύτερα λαϊκού κινήματος μια πρωτοβουλία κοινής δράσης; Γιατί πάνε αντιπαραθετικά αυτά τα δύο; Έχεις υπόψη σου, ότι εκτός των άλλων οι ΑΚ όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν ανοίξει το ζήτημα στους συλλόγους με ψηφίσματα (κι όχι μόνο);
Γιατί επίσης είναι λάθος η ανοιχτή και δημόσια κριτική και αντιπαράθεση στους κόλπους του κινήματος; Αν είναι δυνατόν να απολογούνται οι ΑΚ για το αν έχουν το "δικαίωμα" να υπερασπίζονται την άποψή τους δημόσια και ανοιχτά και ΑΡΑ να κάνουν και αντιπαράθεση ή κριτική σε απόψεις με τις οποίες διαφωνούν!
Κατ΄ αρχήν από και ως που μια πρόταση για κοινή δράση σχημάτων είτε για παρέμβαση σε κάποιο ανοιχτό χώρο είτε στα όργανα πάλης του λαού είναι υποκατάσταση των οργάνων αυτών; Τότε να καταγγείλεις και τη συνεργασία Πορείας Αγωνιστικών Κινήσεων στην οποία αναφέρεσαι, εκτός και αν αυτή η συνεργασία γίνεται για άλλους λόγους πέραν της παρέμβασης στο λαϊκό κίνημα και έξω από αυτό. Δηλαδή είπες στις Αγωνιστικές Κινήσεις να κατεβάσουν αυτή τους τη πρόταση στους συλλόγους και το αρνήθηκαν; Επιπλέον τα σχήματα, οι πολιτικές συλλογικότητες δεν έχουν το δικαίωμα και για δικές τους ξεχωριστές δράσεις; Πρέπει να υποτάσσουν τα πάντα στα λεγόμενα όργανα πάλης και στον κινηματισμό; Τι πρέπει να κάνουν όταν αυτά τα όργανα πάλης στη πραγματικότητα είναι απαξιωμένα και ανενεργά; Μήπως όλα αυτά τελικά είναι απλά προσχήματα για να αποφευχθεί η πραγματική κοινή δράση; Μήπως η λογική σου μοιάζει καταπληκτικά με αυτή άλλων αριστερών δυνάμεων που βαφτίζουν σωματεία σφραγίδες για να παριστάνουν τους κινηματικούς και τους θιασώτες του ...από τα κάτω;
Πως ακριβώς εννοείς την "εσωτερική συνεννόηση" δύο φοιτητικών σχημάτων ξεχωριστών που μπορεί μεν να έχουν κοινές αναφορές αλλά έχουν και διαφορές; Αλλιώς γιατί να μην ήταν ένα σχήμα; Και τέλος σε ποια συνεργασία με βάση την οποία θα έπρεπε για κάθε κίνηση των σχημάτων να υπάρχει εσωτερική συνεννόηση αναφέρεσαι; (Πραγματικό ερώτημα γιατί νομίζω ότι κάτι μου διαφεύγει!)
Υ.Γ.: Αλήθεια η επίκληση αυτής της συνεργασίας για κοινή στάση δεν είναι αντίφαση στα λεγόμενά σου περί συνεννοήσεων κορυφής και υποκατάστησης του κινήματος; Ή μήπως τέτοιες είναι μόνο οι πέραν του μ-λ χώρου συνεργασίες; Όπως για παράδειγμα οι Παρεμβάσεις όπου ο χώρος που απ' ότι καταλαβαίνω ότι εκπροσωπείς συνεργάζεται μια χαρά με όλους τους κατά τα άλλα ρεφορμιστές, οππορτουνιστές - με βάση πάντα τη δική σας κριτική- έως και τους τροτσκιστές;
Από τότε που τριγυρίζουν στα λιμάνια όμορφα παλικάρια...
Και γιατί δε γίνεται κτήμα των συλλόγων εφόσον έχει ανοίξει;
Τά έν οίκω μή έν δήμω σύντροφε
π.
Σωστά γιατί έτσι εύκολα γίνεται κτήμα του συλλόγου μια άποψη. Την ανοίγεις κι όλοι ακολουθούν.
Αν απαντούσες και σε κάτι καλά θα ήταν. Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε! Αν δεν ήθελες τι την άνοιγες τη κουβέντα;
Τώρα σε ποιον οίκο αναφέρεσει μόνο εσύ ξέρεις.
Εγώ πάντως δεν εκπροσωπώ κανέναν.
Τα περί οίκου να τα δουν αυτά αυτοί που σας δίνουν το δικαίωμα να τα λέτε!
1. Είναι τόσο φανερά λανθασμένη η προσέγγιση του π. και γι αυτό δεν αντέχει ούτε στην πιο στοιχειώδη κριτική.
2. Έχω και εγώ την ίδια απορία με τον ανώνυμο των 11:40 για την αναφορά του π. σε οίκους. Επιπλέον όμως έχω απορία και γι αυτό που αναφέρει ο ίδιο ανώνυμος των 11;40 για το ποιοι είναι αυτοί που δίνουν δικαίωμα στον π. να τα λέει (να τα λένε).Ξέρει κάτι περισσότερο και δεν μας το λέει;
Υπονοούμενα και στιχομυθίες δεν ταιριάζουν σε μια πολιτική συζήτηση έστω και αν γίνεται μέσω διαδικτύου. Όποιος μιλάει και γράφει, να παίρνει και την ευθύνη να μιλάει και να γράφει καθαρά και να επιχειρηματολογεί.
Μέχρι τότε να πω κάτι: εμείς δεν μοιράζουμε, δεν προσφέρουμε και δεν δίνουμε δικαιώματα (κυριολεκτικά ή μεταφορικά) σε κανέναν. Έχουμε μάθει να σεβόμαστε το δικαίωμα του άλλου να υπερασπίζει την άποψή του διατηρώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα να της κάνουμε κριτική και να την αντιπαλεύουμε όταν την θεωρούμε λανθασμένη...
Τ.
Από τις στιγμή που εκφράζεις μιά άποψη γίνεσαι αυτόματα υποστηρικτής της και εκπρόσωπος του εαυτού σου. Μην αυτοαναιρήσε
Έχω συνηθίσει από τους συντρόφους της Πορείας ένα άλλο στυλ αντιπαράθεσης και κριτικής που σπανίζει στην υπόλοιπη αριστερά, το οποίο με έχει κάνει τους σέβομαι. Με εκπλήσσει να βλέπω μονοκόμματες απαντήσεις σε αυτά που θέτουμε και όχι ανάπτυξη επιχειρημάτων.
Εγώ θα μείνω κυρίως στο θέμα μας. Πρώτα από όλα, εάν υιοθετήσουμε την λογική "οι δράσεις γίνονται από το μαζικό κίνημα και μόνο από τα κάτω, στους συλλόγους", μια λογική που υποτιμάει την πολιτική πάλη, θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε: η ΛΑ-ΑΑΣ η ίδια, ή οι διμερείς συναντήσεις Πορείας-Αγωνιστικών Κινήσεων, δεν υποκαθιστούν άραγε τα όργανα του κινήματος; Κατά την άποψη μας η κίνηση για την υπεράσπιση των συναγωνιστών πρέπει να συμπεριλάβει όλα τα πεδία δράσης. Και δράση στον σύλλογο, και δράση μέσω της ΛΑ-ΑΑΣ, αλλά και μέσω ευρύτερων συσπειρώσεων, στον βαθμό εκείνο που γίνεται εφικτή η κοινή δράση. Η ευρύτερη συσπείρωση των δυνάμεων ίσα-ίσα δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για να ανοιχτεί το ζήτημα στους συλλόγους από καλύτερες θέσεις, να παρθούν περισσότερα ψηφίσματα, να γνωστοποιηθεί το ζήτημα. Εκατοντάδες φοιτητές στο κέντρο της πόλης ενημερώθηκαν για τις διώξεις: αυτό δεν είναι ένα σημαντικό βήμα για την προώθηση του ζητήματος στους συλλόγους;
Με αυτή την έννοια, πρέπει η Πορεία να απαντήσει, εάν θεωρεί προβληματικό ή όχι το κείμενο που συνυπογράφτηκε στην Αθήνα από όλες τις αριστερές δυνάμεις, εάν δηλαδή βρίσκει κάποιο πολιτικό σημείο λανθασμένο στο κοινό κείμενο της Αθήνας. Ή αρνείται η Πορεία να συνυπογράψει ένα κείμενο με άλλες αριστερές δυνάμεις, ανεξαρτήτως πολιτικού πλαισίου, ακόμα και εάν αυτό κινείται σε σωστή κατεύθυνση; Είναι κάτι που οφείλει να το ξεκαθαρίσει.
Τέλος, για το ζήτημα των διαφωνιών ανάμεσα σε κομμουνιστές. Ποτέ οι κομμουνιστές δεν έκρυψαν τις απόψεις τους και πάντα είχανε το θάρρος της κριτικής. Οι κομμουνιστές φρόντιζαν να μπορεί ο κόσμος του κινήματος να γνωρίζει τις πολιτικές διαφωνίες που έχουν κατατεθεί, ώστε να μπορεί να πάρει θέση και να κρίνει.
Η συνεργασία μας δεν μπορεί να υποσκαφτεί από την πολιτική αντιπαράθεση, ίσα-ίσα θα δυναμώσει μέσα από αυτήν, γιατί παρά τις διαφωνίες σε ζητήματα δράσεις οι δυνάμεις μας από κοινού στους συλλόγους υπερασπίζονται την άποψη της Αντίστασης και της μαζικής οργάνωσης. Και επειδή η πολιτική βάση συμφωνίας μας είναι στέρεη, έχουμε κατακτήσει το επίπεδο εκείνο να ανοίγουμε τα ζητήματα που διαφωνούμε χωρίς να ακυρώνονται οι όροι δράσης μας. Ίσως μάλιστα μέσα από τον διάλογο και την αντιπαράθεση να βρεθούν συγκλίσεις και λύσεις ώστε να ενιαιοποιηθούμε καλύτερα στο επίπεδο της δράσης. Αυτό θα ήτανε ένα μεγάλο κέρδος για την συνεργασία μας, η οποία ύστερα από καλύτερες θέσεις θα μπορούσε να παρεμβαίνει στο κίνημα, πιέζοντας τις άλλες δυνάμεις προς την σωστή κατεύθυνση, όπως έκανε πχ στην επίσκεψη Κέρι, στην επίσκεψη Ομπάμα, στο προσφυγικό και αλλού.
Ας εξηγήσει η Πορεία το σκεπτικό της ολοκληρωμένα, γιατί θεωρεί λάθος τις πρωτοβουλίες των Αγωνιστικών Κινήσεων, και τι προτείνει η ίδια.
ΑΛΕΠΟΥ
Πρός τον Τ. Απλά εκφράζω τους ενδοιασμούς μου για τη ΛΑ-ΑΑΣ.
Εχουμε μπλεξει το υποκειμενο με το αντικειμενο.
Την αμολαμε τριζοντας παρραληλα τη καρεκλα.
Το χα δει το κείμενο και είχα αποφασίσει να μη κάτι αφού δεν έχω τη χρονική δυνατότητα να πω πολλά, αλλά με βάση τα σχόλια ας καταθέσω λίγα λόγια σε ένα θέμα με μεγάλη ουσία που χρειάζεται πολλά λόγια και πράξεις.
Από το κείμενο (και ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΤΡΟΠΟ συμφωνώντας) :
“Υ.Γ: Σοβαρή ευθύνη φέρει η Πορεία (αλλά και η ΣΣΠ, που πάντοντε συμμετέχει στις συνενοήσεις μεταξύ των δυνάμεων και πρέπει να δώσει μια πολιτική εξήγηση)”
Τώρα όχι από το κείμενο.
Η ΣΣΠ λοιπόν πρέπει να δώσει μια πολιτική εξήγηση, γιατί απλά λόγω κινηματικότητας που την χαρακτηρίζει (ανεξαρτήτως θέσεων και εκπορευόμενων από αυτές πρακτικών) συχνά (και όχι βέβαια πάντοτε) συμμετέχει στις συνεννοήσεις μεταξύ των δυνάμεων.
Εν πλήρη αντιθέσει με όποιον δεν συμμετέχει σχεδόν ποτέ και άρα δεν πρέπει, δεν έχει και δεν του χρειάζεται να δώσει καμιά πολιτική εξήγηση.
Θα μπορούσαν να ειπωθούν πολλά.
Αλλά αν και για όσο δεν γίνεται κατανοητό αυτό το κομμάτι και με δεδομένο ότι ακόμα δεν έχει σχολιαστεί, πόσο δε μάλλον περισσότερο δεν έχει επισημανθεί η κραυγαλέα αντίφαση μεταξύ της ουσίας του και του συνόλου των μεγάλου όγκου απαντήσεων (που δίνονται ΚΑΙ από τον ίδιο τον συγγραφέα του) περί συνεννοήσεων κομμουνιστών και συνεργασιών μεγαλεπήβολων λαϊκών, αντιιμπεριαλιστικών (όσα σωστά και αναγκαία και ας περιέχουν αυτές) κλπ, πιθανότατα δεν θα παίξουν (εδώ) κανένα ρόλο.
π.α.ν.λ.
Δημοσίευση σχολίου