30 Μαΐου 2018

Η απεργία της 30 Μάη στη Ξάνθη


Κατώτερη των περιστάσεων η σημερινή απεργία και στη Ξάνθη, παρά τη συνεχιζόμενη επίθεση που δέχονται ο λαός και η νεολαία. Τρεις συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν στην πόλη. Συνολικά μπορούμε να πούμε πως κανείς (στα πλαίσια του κινήματος) δεν μπορεί να δηλώνει ικανοποιημένος με αυτή την άσχημη κατάσταση, με τους εργαζόμενους στη συντριπτική τους πλειοψηφία να απουσιάζουν. Κατάσταση που δεν ανατρέπεται όσο μέσα στους κόλπους των εργαζομένων κυριαρχεί η αδράνεια και η λογική της ανάθεσης. Παρά το υπαρκτό κλίμα φόβου και τρομοκρατίας, πρέπει να γίνουν βήματα συγκρότησης των εργαζομένων σε κάθε χώρο, ώστε να μπει φραγμός απέναντι στην αντεργατική επέλαση.

Στο Εργατικό Κέντρο μαζεύτηκε η λεγόμενη «Κοινωνική Συμμαχία», με λίγους συνδικαλιστές του Δημοσίου και κάποιων εργοστασίων, κατά βάση γνωστών εργατοπατέρων. Με πανό συμμετείχαν το Σωματείο Εργαζομένων στο Νοσοκομείο και η ΕΜΔΥΔΑΣ Θράκης. Από άποψη πολιτικών δυνάμεων, μόνο το ΣΕΚ συμμετείχε σε αυτή τη συγκέντρωση, η οποία δεν εξελίχθηκε σε διαδήλωση.

Στην πλατεία Ελευθερίας ήταν η συγκέντρωση της ΛΑ-ΑΑΣ και της Ταξικής Πορείας, χωρίς να υπάρχει οργανωμένη παρουσία άλλων συλλογικοτήτων. Ενδεικτική κατάσταση τόσο των απόψεων που κυκλοφορούν σχετικά με το τι ήταν αυτή η απεργία, όσο και των προτεραιοτήτων που θέτουν άλλες δυνάμεις. Παρόλη την αρνητική κατάσταση, οι συγκεντρωμένοι διαδήλωσαν στους δρόμους της πόλης, προσπαθώντας και με αυτή την παρέμβαση να συμβάλλουν στην κατεύθυνση οικοδόμησης αντιστάσεων απέναντι στην επίθεση.

Στην Κεντρική Πλατεία καλούσε το ΠΑΜΕ, μαζί με το Σύλλογο Οικοτρόφων Φοιτητών (στον οποίο πλέον η ΠΚΣ έχει αυτοδυναμία) και την Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων. Πραγματοποίησαν και αυτοί τη δικιά τους πορεία, χωρίς αξιοσημείωτη μαζικότητα επίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: