Η είδηση κυκλοφόρησε μέσα από τα φίλτρα των κυρίαρχων ΜΜΕ και πρέπει να καθαρίσουμε τη σκουριά για να δούμε την πραγματική της διάσταση. Το ζήτημα άλλωστε δεν είναι να παραμείνει η παιδεία… κρατική, όπως λέει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα με τις φλογερές ιδέες κατά του κράτους, όπου μόνο η πεντάλφα λείπει. Αλλά να είναι η Παιδεία δημόσια, για το δημόσιο συμφέρον και όχι ιδιωτική, δηλαδή εμπόρευμα που θα το απολαμβάνει κανείς ανάλογα με την τσέπη του, σαν προνόμιο.
Η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας εξέδωσε μια ανακοίνωση, με την οποία τίθεται ενάντια στη λογική των χορηγών και οποιαδήποτε προσπάθεια εμπορευματικοποίησης της Παιδείας, ενώ καλεί τους συλλόγους και τους Διευθυντές των σχολείων να μη δεχτούν τη χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη για το βασικό εξοπλισμό των εργαστηρίων σε τάξεις του Γυμνασίου.
Η λέξη-κλειδί, που πρέπει να προσέξουμε παραπάνω είναι ο “βασικός εξοπλισμός” (κι όχι κάτι πρόσθετο ή συμπληρωματικό), που είναι αυτονόητο πως πρέπει να καλύπτεται από χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού κι όχι από ιδιώτες, που δεν κάνουν ποτέ δωρεές για “την ψυχή της μάνας τους” χωρίς να αποσκοπούν σε άμεσο αντάλλαγμα ή έμμεσα κέρδη, φτιάχνοντας το “κοινωνικό προφίλ” τους.
Αυτό φυσικά προκαλεί την ιερή οργή διάφορων φιλελέ φωνών στο διαδίκτυο, που δε βρίσκουν τίποτα κακό στην εμπορευματοποίηση και το Δούρειο Ίππο που την προωθεί, και ουρλιάζουν ενάντια στις συντεχνίες, που εμποδίζουν την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών μας, ως μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη και του κάθε ιδιώτη. Κάθε άλλο παρά “μεμονωμένο κρούσμα” πρόκειται εξάλλου, αν συνυπολογίσουμε αντίστοιχες περιπτώσεις ανακαινίσεων σχολικών μονάδων από προγράμματα της Κόκα-Κόλα κτλ.
Τα παραπάνω ήρθαν να πάρουν την πλέον επίσημη έκφραση με το τιτίβισμα του Κ. Μητσοτάκη, του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, που έσπευσε να δηλώσει την απογοήτευσή του από την ανακοίνωση, και την τακτική που ακολουθείται με τις δωρεές σε όλες τις προηγμένες χώρες -όπου η Παιδεία πρακτικά είναι ήδη ιδιωτική, αλλά αυτός τις προβάλλει ως πρότυπο.
Το ωραίο της υπόθεσης -που θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν σοβαρή η υπόθεση- είναι πως αυτή η φιλελέ λογική ανπαράγει το κλασικό δίπολο “κρατισμός ή οικονομία της αγοράς” που είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος στην κοινωνία που ζούμε. Και κατασκευάζει ένα φανταστικό εχθρό, όπου τσουβαλιάζει τις “συντεχνίες”, δηλαδή το συνδικαλιστικό κίνημα, και την κυβέρνηση ως υψηλή τους προστάτρια.
Δηλαδή μια κυβέρνηση που αφήνει τα προβλήματα να χρονίζουν, εγκαταλείπει τα σχολεία στην τύχη τους ή στους ιδιώτες που μπορούν να προσελκύσουν και δεν κάνει το παραμικρό για να σταματήσει τα ιδιωτικά “δωρακια” και άλλες αντίστοιχες επιχειρηματικές δράσεις, που τηρουμένων των αναλογιών μοιάζουν με τα γλειφιτζούρια και τις καραμελίτσες των επιτήδειων που θέλουν να καλοπιάσουν ένα παιδάκι, για να τους κάνει συντροφιά…
Εμείς από την πλευρά μας δεν μπορούμε παρά να χειροκροτήσουμε την απόφαση των εκπαιδευτικών και να ευχηθούμε να ακολουθήσουν κι άλλες Ενώσεις και Σύλλογοι το παράδειγμά τους.
http://www.katiousa.gr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
1 σχόλιο:
Οι Κατιουσαίοι, από την άνεση της ψευτοεπαναστατικής έπαρσης τους, επικροτούν την περήφανη στάση του Χ ή του Ψ διευθυντή (με απόλυτη υπόκλιση στην ατομική ηθική).
Για τις σαρωτικές, διαχρονικές ευθύνες των συνδικαλιστών, με τεράστια συμμετοχή της ΟΛΜΕ στη συνολική ευθύνη, δεν έχουν να πουν κουβέντα.
Μόνο που η στάση τύπων σαν τους Κατιουσαίους, να κρύβονται πίσω από την όποια ατομική στάση του Χ ή του Ψ δημόσιου λειτουργού, δεν έχει τίποτα το ΠΕΡΗΦΑΝΟ.
Δημοσίευση σχολίου