Η αντιδραστική επιχείρηση της τηλε-«εκπαίδευσης» αποκαλύφθηκε σε όλους!
Δεν συμπληρώνουμε βιβλία ύλης και απουσιολόγια!
Δεν προγραμματίζουμε και δεν πραγματοποιούμε διαγωνίσματα τετραμήνου!
ΤΩΡΑ! Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων – να μειωθεί δραστικά η ύλη !
Το ωράριο, οι άδειες, οι διακοπές είναι κατακτήσεις – Κάτω τα χέρια!
Δεν συμπληρώνουμε βιβλία ύλης και απουσιολόγια!
Δεν προγραμματίζουμε και δεν πραγματοποιούμε διαγωνίσματα τετραμήνου!
ΤΩΡΑ! Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων – να μειωθεί δραστικά η ύλη !
Το ωράριο, οι άδειες, οι διακοπές είναι κατακτήσεις – Κάτω τα χέρια!
Το φιάσκο της τηλε-«εκπαίδευσης» δεν μπορεί πια να κρυφτεί ακόμα και από ΜΜΕ παπαγαλάκια του συστήματος και της κυβέρνησης. Σίγουρα όμως δεν μπορεί να κρυφτεί από τους εκπαιδευτικούς που το ζουν καθημερινά που διαπιστώνουν όχι μόνο τη διαρροή των μαθητών που δεν έχουν τα μέσα ή /και δεν μπορούν να συνδεθούν. Αλλά κυρίως τη «διαρροή» της μεγάλης πλειοψηφίας των «παρόντων» μαθητών που είναι εξουθενωμένοι από τη διαδικασία της τηλε-«εκπαίδευσης». Όπως δεν μπορεί να κρυφτεί από τις λαϊκές οικογένειες που μέσα στον κυκεώνα των προβλημάτων τους φορτώθηκαν και την υποχρέωση να κάνουν το σπίτι τους …κάτι σαν «σχολείο» για τα παιδιά τους.
Το ΥΠΑΙΘ παρά και τις δικές του ομολογίες ότι η «δια ζώσης εκπαιδευτική διδασκαλία είναι αναντικατάστατη», παρά το ότι αναγκάστηκε να ψελλίσει ότι «σε αυτές τις συνθήκες», υπάρχει ζήτημα με την ύλη και την τράπεζα θεμάτων, κρατά ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνει τηλε-«εκπαίδευση» ακόμα και μέσα στις αργίες των διακοπών! Ενώ ταυτόχρονα συνεχίζοντας την πρακτική «η πανδημία ευκαιρία για αντιλαϊκή επέλαση» ετοίμασε νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση που παράγει ανήλικους εργαζόμενους προς εκμετάλλευση!
Το σκηνικό που στήνουν είναι η πραγματική ζωή που μας ετοιμάζουν και σχεδιάζουν για εμάς – για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους - και χωρίς εμάς. Εκμεταλλεύονται την υγειονομική κρίση για να ξεδιπλώσουν μια ολομέτωπη αντιλαϊκή επίθεση. Αδιαφορώντας για την υγεία του λαού, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας για τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση και τους μαθητές, θέλουν να μας κάνουν να ξεχάσουμε οποιαδήποτε έννοια δικαιώματος. Δεν υπάρχει τώρα με τα κλειστά σχολεία, διάκριση εργασιακού και προσωπικού χώρου και χρόνου, δεν υπάρχει η έννοια της άδειας, δεν θα υπάρχει και η έννοια των διακοπών. Όλα είναι σχετικά και οι εργαζόμενοι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμοι.
Η οδυνηρή εμπειρία εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους επιβεβαιώνει ότι:
· Η εξ-αποστάσεως δεν μπορεί να αποτελεί εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο δεν λειτουργεί στη βάση διαλέξεων ούτε είναι αποδεκτή η λογική του σχολείου για λίγους και εκλεκτούς.
· Η εξ-αποστάσεως οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες στις σπουδές. Σε τηλε-περιβάλλον οι πιο φτωχοί και πιο αδύναμοι μαθητές πετιούνται (για έναν λόγο παραπάνω) πιο εύκολα εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
· Η όποια επαφή εκπαιδευτικών με μαθητές σε κλειστά τμήματα/σχολεία δεν είναι εκπαιδευτική διαδικασία. Η ρευστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας (πότε δια ζώσης, πότε εξ αποστάσεως, πότε με κάμερα από το σχολείο, πότε από το σπίτι κλπ) αποτελεί μια διαλυτική κατάσταση.
· Η ύλη δεν μπορεί να προχωρά μέσω τηλε-«εκπαίδευσης» και καμία τέτοια διαδικασία δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Άρα, αποτελεί πρόκληση να καλούνται οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν απουσιολόγια και βιβλία ύλης.
· Η εξεταστέα ύλη πρέπει να μειωθεί δραστικά από τώρα.
· Τα διαδικτυακά τμήματα σε επίπεδο περιφέρειας ανοίγουν το δρόμο σε κλεισίματα τμημάτων –ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές- και άρα οξύνουν την πολιτική της αδιοριστίας.
· Αποδείχτηκε ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πολιτική και θεσμική νομιμοποίηση της τηλε-«εκπαίδευσης», για να προωθήσει ένα συνολικότερο αντιδραστικό σχέδιο, που σχετίζεται με χρησιμοποίησή της ως απεργοσπαστικό μηχανισμό των μαθητικών καταλήψεων, για τηλε-συνελεύσεις και τηλε-ψηφοφορίες και, συνολικά, με την προώθηση του παλιού ονείρου του κεφαλαίου για προώθηση της τηλε-εργασίας
Ακόμα περισσότερο αδίστακτη είναι η επιχείρηση αυτή στη σεισμόπληκτη Σάμο, όπου ενάμιση μήνα μετά το σεισμό τίποτε ουσιαστικό δεν γίνεται για την αντιμετώπιση του κτιριακού προβλήματος των σχολείων.
Απέναντι σε όλα αυτά και κόντρα στην αδράνεια-στήριξη της αντιδραστικής πολιτική από την ΟΛΜΕ το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να επιμείνουμε πιο αποφασιστικά:
➢ δεν συμπληρώνουμε βιβλία ύλης, δεν συμπληρώνουμε και δεν «στέλνουμε» απουσιολόγια. Η τηλε-«εκπαίδευση» δεν (μπορεί να) είναι υποχρεωτική για τους μαθητές μας!
➢ Απαιτούμε τώρα δραστική μείωση της ύλης- κατάργηση της τράπεζας θεμάτων- Ούτε λόγος για διαγωνίσματα τετραμήνου.
➢ Διεκδικούμε ασφαλή σχολικά κτίρια και ανοιχτά σχολεία με μέτρα προστασίας από την πανδημία (απόφ. 5/11) (και ποιο αναλυτικά απόφ. 15/10) Μικρές τάξεις, Μαζικά τεστ, Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, Μονιμοποίηση των αναπληρωτών και των καθαριστριών, Όχι στις 3μηνες συμβάσεις, άδειες στους εκπαιδευτικούς που τις έχουν ανάγκη.
➢ Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στην 3ωρη στάση εργασίας11-2μμ την Παρασκευή 18/12 και στην παράσταση στη ΔΙΔΕ Σάμου στις 12μ. (στα προσωρινά γραφεία της στο ΓΕΛ Σάμου) με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.
10-12-2020
ΔΣ ΕΛΜΕ Σάμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου