11 Φεβρουαρίου 2021

Θεσσαλονίκη | Ανακοίνωση των Αγωνιστικών Κινήσεων Ιδιωτικών Eκπαιδευτικών

Συνάδελφε, συναδέλφισσα:

 Ήδη από την προηγούμενη καραντίνα, ο κλάδος μας μαζί με άλλους μπήκε σε μια φάση ακόμη μεγαλύτερης εκμετάλλευσης από αυτή που έτσι κι αλλιώς υπήρχε στα φροντιστήρια και τους άλλους χώρους της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η απλήρωτη εργασία, οι μαύρες/ανασφάλιστες ώρες, οι υπερωρίες ή οι μηδαμινές ώρες, οι απολύσεις κάθε χρόνο, η κλοπή των δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων που υπήρχαν ήδη, τώρα γίνονται χειρότερα με τα δεδομένα της τηλεργασίας και της πανδημίας ευρύτερα.

Η τηλεργασία είναι ένα μέτρο το οποίο θα αλλάξει δραματικά προς το χειρότερο τις έννοιες των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Ειδικότερα, με την τηλεργασία έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα που θα κάνουν ακόμη χειρότερη την εργασιακή μας ζωή:

 1.         Ένας καθηγητής μπορεί να κάνει στην ηλεκτρονική τάξη ταυτόχρονη διδασκαλία σε παραπάνω από ένα τμήματα, ή να δοθεί το μαγνητοσκοπημένο μάθημά του και σε μετέπειτα τμήματα. Άρα ποιος ο λόγος να κρατούν τα φροντιστήρια τόσους καθηγητές;

 2.         Αφού είμαστε όλη μέρα στο σπίτι, για τα αφεντικά δεν έχει διαφορά είτε λύνουμε απορίες Κυριακή βράδυ, είτε κάνουμε ενημέρωση ή σύσκεψη αντίστοιχη ώρα/μέρα. Πενθήμερο τέλος, ενώ η καταστρατήγηση του ωραρίου θα είναι βέβαιη.

 3.         Σε περίπτωση απεργίας (δικής μας, των μέσων συγκοινωνίας, ή οποιασδήποτε πορείας) η τηλεκπαίδευση θα λειτουργήσει απεργοσπαστικά, με το να κάνουν μάθημα από άλλο καθηγητή από το σπίτι, στη θέση του απεργού συναδέλφου. Και μάλιστα αυτό έχει αξιοποιηθεί ήδη. Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και σε αργίες που κανονικά το φροντιστήριο θα δείχνει κλειστό, αλλά στην πραγματικότητα οι συνάδελφοι θα απειλούνται για να εργαστούν.

 4.         Οι εργοδότες μας (θα) μπορούν να μας παρακολουθούν μπαίνοντας ανά πάσα στιγμή στην ηλεκτρονική τάξη, και μάλιστα αυτή τη φορά καλυμμένοι, μιας και οι κάμερες στις δια ζώσης τάξεις είναι τυπικά απαγορευμένες.

Νόμος Κεραμέως - Χρυσοχοϊδη

Παράλληλα όμως με τα ειδικά ζητήματα των φροντιστηρίων, το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση ψήφισε ένα νέο νομοσχέδιο, που ουσιαστικά θέλει να εφαρμόσει εκπαιδευτικές διατάξεις που το σύστημα προσπαθεί εδώ και δεκαετίες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τις βάσεις εισαγωγής που θα θεσπίσουν και η κάθε σχολή ξεχωριστά, τις διαγραφές των φοιτητών, τις πειθαρχικές διώξεις και φυσικά την πανεπιστημιακή αστυνομία. (Πώς άλλωστε θα περνούσαν τα μέτρα χωρίς το ρόπαλο;) Όλα αυτά κάνουν όχι μόνο αδιανόητο το να μπουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι φτωχότεροι μαθητές μας (ή και να την τελειώσουν) αλλά έχουν στόχο και να πνίξουν όλες τις φωνές αντίστασης και διεκδίκησης μέσα στις σχολές και να ελέγξουν κάθε φοιτητική αντίδραση.

Έκθεση Πισσαρίδη 

Χώρια από την εκπαίδευση όμως ας μην ξεχνάμε την έκθεση Πισσαρίδη, που αποτελεί πραγματικό κείμενο μίσους προς τους εργαζόμενους. Και τι δεν έχουν βάλει στο μάτι... Υπερωρίες; Απλήρωτες, παρά μόνο με άδεια συγκεκριμένη μέρα κατόπιν “συνεννοήσης μεταξύ αφεντικού και εργαζομένου”. Κατώτατος μισθός; Ακόμη πιο “κατώτατος”, με πρόσχημα να μην αυξήσει την ανεργία. Επίδομα ανεργίας; Ψίχουλα με τα οποία κανείς δε θα μπορεί να επιβιώσει, στο ύψος του “55% του μέσου μηνιαίου μισθού του ανέργου τα προηγούμενα 3 έτη”. Ασφάλιση και περίθαλψη; Ατομική ευθύνη και ο σώζων εαυτώ σωθήτω, όπως διδάσκει η κυβέρνηση της ΝΔ καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

Για την κατάσταση στο Σωματείο μας (ΣΕΦΙΕ) 

Για τις Αγωνιστικές Κινήσεις μόνο ο δρόμος του αγώνα είναι ρεαλιστικός, κι αυτό μπορεί να γίνει μέσα από το Σωματείο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, με το να συμμετέχουμε όλοι οι συνάδελφοι ενεργά, να παίρνουμε τακτικά αποφάσεις και να τις υλοποιούμε με αλληλεγγύη από και προς άλλους κλάδους εργαζομένων.  Δυστυχώς όμως, όπως φαίνεται η ηγεσία (ΠΑΜΕ) του Σωματείου μας δεν έχει την ίδια γνώμη και αυτό αντανακλάται και στην λειτουργία και στο περιεχόμενο των αποφάσεων του Σωματείου. 

Α) Λειτουργία του Σωματείου 

Η οργάνωση μιας κινητοποίησης για να έχει την συμμετοχή των συναδέλφων, να είναι ουσιαστική και να μπορεί να ανοίξει κόντρα με τους εργοδότες και την κυβέρνηση πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά: να προκύπτει μέσα από διαδικασία συνέλευσης, να προπαγανδίζεται ανοιχτά με κάθε μέσο (στους χώρους δουλειάς, στο διαδίκτυο κτλ) αλλά και να έρχεται σε συντονισμό με φορείς και σωματεία. Δεν νοείται να οργανώνονται κινητοποιήσεις χωρίς τόπο και χρόνο συγκέντρωσης (πχ διαδήλωση Πολυτεχνείου, απεργία 26ης Νοέμβρη). Δεν νοείται να έρχονται απανωτά αντεργατικά μέτρα και το σωματείο να μην κάνει συνέλευση από τον Σεπτέμβριο! Εν τέλει για το ΠΑΜΕ ποιος είναι ανώτατη αρχή σε ένα σωματείο; Το ΔΣ ή η Συνέλευση; Γιατί όπως φαίνεται και από όλο το προηγούμενο διάστημα, όλες οι σημαντικές αποφάσεις περνούν μέσα από το ΔΣ, ενώ συνελεύσεις πραγματοποιούνται 2 φορές το χρόνο, όπου αν υπάρχει ψήφισμα που διαφωνεί με πρότερη απόφαση του ΔΣ, τότε γίνεται το παν να μην κατατεθεί προς ψήφιση! 

 Β) Περιεχόμενο των δράσεων και αποφάσεων 

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις προτείνουν άμεσα να διεξαχθεί συνέλευση για την προετοιμασία του αγώνα μπροστά στο αντεργατικό νομοσχέδιο που θα φέρει ισοπεδωτικές αλλαγές σε μισθούς και ωράριο. Προτείνουν να δοθεί η μάχη μαζί με το φοιτητικό κίνημα ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό Νόμο Κεραμέως. Αυτοί είναι οι βασικοί στόχοι πάλης που ορίζονται από τα μέτωπα που ανοίγει η επίθεση του συστήματος. Στην πρόσφατη όμως διαδικτυακή συζήτηση του Σωματείου, τόσο η αναγκαιότητα δημιουργίας  πανεκπαιδευτικού μετώπου ενάντια στο νόμο Κεραμέως , όσο και το ζήτημα των νέων αντεργατικών μέτρων απουσίαζαν από την εισήγηση του εκπροσώπου του ΔΣ, στενεύοντας έτσι τον πολιτικό ορίζοντα του Σωματείου.

Επίσης, το βασικό ζητούμενο για μια κινητοποίηση σε έναν χώρο δουλειάς είναι η ενεργοποίηση των ίδιων των εργαζομένων σε κάθε χώρο. Η πάλη για την πληρωμή, την τήρηση του ωραρίου, την καταβολή των dώρων πρέπει να δοθεί από επιτροπές αγώνα των εργαζομένων που θα υποστηρίζονται από τα το σωματείο και θα δρουν κοινά με άλλες κινήσεις και φορείς. Αυτή η δύσκολη διαδικασία δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την όποια διαπραγμάτευση των αντιπροσώπων των εργαζομένων με την εργοδοσία.  

Για τις Αγωνιστικές Κινήσεις... 

...αυτή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει μόνο με τη μαζικοποίηση του Σωματείου μας. Εμείς στη σύσκεψη προκρίναμε την ανάγκη συγκρότησης ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου για την ανατροπή του νόμου Κεραμέως. Ένα τέτοιο μέτωπο έχει και τα στοιχεία που θεωρούμε πως πρέπει να έχουν και οι αγώνες του κλάδου μας: αλληλεγγύη των εργαζομένων και της νεολαίας τόσο στα κομβικά ζητήματα (νομοσχέδιο) όσο και στα ειδικά του κάθε κλάδου (εργασιακά, απολύσεις σε φροντιστήρια κλπ). Δεν είναι κάτι που αρκεί να αποφασίζει το ΔΣ για να υλοποιηθεί. Χρειάζονται Γενικές Συνελεύσεις τώρα για να αγωνιστούμε όχι μόνο για τα ζητήματα του κλάδου, αλλά και για τα ζητήματα των εργαζομένων και της νεολαίας ευρύτερα. Που άλλωστε η ήττα ενός κομματιού του λαού, θα επηρεάσει αναπόφευκτα και όλα τα άλλα κομμάτια.

 Απαιτούμε από το ΔΣ να συγκληθεί άμεσα συνέλευση, σε ανοιχτό χώρο με τήρηση των μέτρων προστασίας, με θεματολογία: α) τα νέα αντεργατικά μέτρα β) τις συνθήκες δουλειάς στον κλάδο γ) την κοινή πανεκπαιδευτική πάλη ενάντια στο νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοιδη.

 Διεκδικούμε:

  • Δωρεάν μέσα προστασίας και τεστ για υγειονομικούς και λαό - Ίση, πλήρης και δωρεάν περίθαλψη για όλο το λαό.
  • Μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα - Ταμείο ανεργίας για όλους τους ανέργους.
  • Κάτω τα χέρια από το Άσυλο, τα Σωματεία, την Απεργία - Κάτω τα χέρια από τις συγκεντρώσεις και τις διαδηλώσεις.
  • Κοινή αντιϊμπεριαλιστική – αντιπολεμική πάλη των λαών της περιοχής
  • Καμία βλαπτική μεταβολή των συμβάσεων μας
  • Όχι στην εντατικοποίηση της εργασίας με βάση την τηλεργασία
  • Eπίδομα ανεργίας για όλους τους ανέργους, χωρίς προϋποθέσεις
  • Να καταβληθούν όλα τα δεδουλευμένα, τα επιδόματα και δώρα
  • Καμία ώρα μαύρης εργασίας! Κανένα ένσημο χαμένο!
  • Πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
  • Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
  • Υπογραφή συλλογικής σύμβασης στα φροντιστήρια με αυξήσεις τους μισθούς και τα ωρομίσθια.
  • Να ανατραπεί τώρα ο μαύρος νόμος «Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη».
  • Να ανατραπούν οι νόμοι 4692 και 4763 που διώχνουν χιλιάδες μαθητές και φοιτητές από τις σπουδές, εγκαθιδρύουν την αστυνομία και προωθούν την καταστολή μέσα στους χώρους της εκπαίδευσης.
  • Κάτω η επίθεση της τηλεκπαίδευσης.
  • Δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα.
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Για επικοινωνία: agkinhseis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: