18 Δεκεμβρίου 2021

Θεσσαλονίκη | Αγωνιστικές Κινήσεις ΑΕΙ ΤΕΙ: Να ανοίξουμε τη συζήτηση για την πραγματικότητα που βιώνουμε στο Φυσικό και να αγωνιστούμε να την αλλάξουμε !

Μέσα σε μια χρονιά, όπου εξελίσσεται η πανδημία, με πάνω από 18000 κρούσματα, καλούμαστε να σπουδάσουμε σε μία πραγματικότητα όπου βαθαίνει και οξύνεται η επίθεση στα φοιτητικά δικαιώματα. Κεκτημένα χρόνων του φοιτητικού κινήματος και των αγώνων των, επιδιώκει το σύστημα, με προεξάρχοντα τον νόμο Κεραμέως, να τα πάρει πίσω. Όρια σπουδών, διαγραφές, ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ και κοντά σε όλα αυτά θεσμοθέτηση πανεπιστημιακής αστυνομίας (ΟΠΠΙ) για να επιβληθεί πιο εύκολα η πολιτική των ταξικών αποκλεισμών των λαϊκών στρωμάτων απ’ την εκπαίδευση. Και σαν επιστέγασμα αυτής της πολιτικής , έρχονται οι νέες εξαγγελίες για νέο νόμο πλαίσιο , με συγχωνέυσεις και παραπέρα διάλυση των πτυχίων μας !

Απ’ το κάδρο δεν πρέπει να βγαίνει και η μηδαμινή μέριμνα του κράτους για πραγματικά μέτρα προστασίας των φοιτητών/τριών απ’ την πανδημία. Πέρα από πολυσέλιδα σχέδια «επί χάρτου» για το πως θα λειτουργήσουν οι σχολές, στην πράξη, δεν είδαμε καμία αραίωσή τμημάτων, κανένα δωρεάν τεστ, παρά μόνο ελέγχους πιστοποιητικών στις εισόδους. Πράξη αφενός υποκριτική, όταν προσπαθούν να μας πλασάρουν ότι «ο ιός δε σε βρίσκει αν έχεις πιστοποιητικό», για να καλύψουν την υγειονομική γύμνια τους, και κυρίως πολιτική, επιδιώκοντας δια της πλαγίας να καθιερώσουν συνειδησιακά σε αυτή τη φάση, ότι ελεύθερη είσοδος στις σχολές δεν υπάρχει για όλους, προλειαίνοντας τέδαφος για τις κάρτες εισόδους και την ΟΠΠΙ . Στις σχολές όμως τα κρούσματα είναι εκατοντάδες , και οι ευθύνες τους τεράστιες .


Όπως και κάθε σχολή, έτσι και το Φυσικό, εντάσσεται στον γενικότερο καμβά της πολιτικής του συστήματος για την τριτοβάθμια. Ο καμβάς αυτός, μπορεί να περιγραφεί απλά ως παιδεία των ταξικών φραγμών, στην οποία θα χωράνε λίγοι και εκλεκτοί.

Το Φυσικό, χαρακτηρίζεται κατ’ αρχάς από δύσκολα μαθήματα κατά κοινή ομολογία και υψηλό μέσο όρο αποφοίτησης. Γίνεται εύκολα αντιληπτό λοιπόν, πως η πτυχή των διαγραφών στα πλαίσια του νόμου Κεραμέως, αποτελεί ζήτημα που άμεσα μας αφορά και με ότι συνέπειες έχει αυτό στα πλαίσια της καθημερινότητας μας. Με τον πέλεκη της διαγραφής πάνω απ΄ τα κεφάλια μας, επιδιώκει να μας διαμορφώσει το σύστημα, μια αντίληψη «παρωπίδων», όπου απ’ το 1ο έτος το μόνο που πρέπει να ασχολούμαστε, είναι η σχολή και το διάβασμα. Όπως πάντα, οι «από πάνω» για να χρυσώσουν το «χάπι» της επίθεσης στα δικαιώματα των λαϊκών στρωμάτων, προσπαθούν να μας πειθαναγκάσουν λέγοντας, πως όλα αυτά γίνονται για «να γίνουμε καλοί επιστήμονες». Επιδιώκουν να μας διαμορφώσουν σε πλήρως πειθαρχημένα άτομα, που μόνο «τρέχουν» πίσω απ’ το πτυχίο και όλα τα υπόλοιπα (πολιτικοποίηση, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη, προσωπικός χρόνος) είναι περιττά. Σήμερα πειθαρχημένοι φοιτητές/τριες, αύριο πειθαρχημένοι εργαζόμενοι/ες.

Πέραν της εντατικοποίησης, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τον περιορισμένο αριθμό θέσεων σε εργαστήρια, σε συνδυασμό με τις αυξημένες απαιτήσεις σε ορισμένα εξ αυτών (με κυριότερο το εργαστήριο ΟΠΤΙΚΗΣ – γραπτή και προφορική εξέταση). Είμαστε το Φυσικό με τα περισσότερα εργαστήρια (Σύνολο 8) σε σχέση με τα υπόλοιπα στην Ελλάδα και το να μη χωράμε όλοι/ες και οι περισσότερες θέσεις να κλείνουν στο μισάωρο, αναγκάζοντάς μας να δίνουμε μάχη για το ποιός θα φάει ποιόν και θα προλάβει να δηλώσει, είναι μια κατάσταση τραγική.

Όσον αφορά το πτυχίο μας, έχουμε την εξής κατάσταση. Από τη μια χτυπιέται βάναυσα το βασικό επαγγελματικό μας δικαίωμα, αυτό του εκπαιδευτικού, με την θέσπιση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ),που αποσπά τα επαγγελματικά μας δικαιώματα από το πτυχίο με παράλληλο κύκλο σπουδών . Ταυτόχρονα , προσπαθεί να μας δημιουργήσει το σύστημα μία νοοτροπία καριερισμού, επιστημονισμού και ατομικού δρόμου. Δηλαδή, «φάε τους υπόλοιπους, για να γίνεις εσύ ο μεγάλος επιστήμονας», για να μη δούμε ότι στη βασική επαγγελματική μας διέξοδος, στο άμεσο αποκούμπι μας για να βιοποριστούμε αφού αποφοιτήσουμε, το πτυχίο δεν αποτελεί πλέον μόνη και ικανή προϋπόθεση για δουλειά. Ατελείωτο κυνήγι πιστοποιήσεων, σεμιναρίων και μακρά αναμονή σε λίστες για να γίνεις κάποια στιγμή (ίσως) αναπληρωτής σε ένα μακρινό νησί της Ελλάδας. Αυτό είναι το μέλλον που προορίζουν σε κάθε απόφοιτο της σχολής μας. Θέλουν να έχουμε έναν ατομικό φάκελο προσόντων , για να διαπραγματευόμαστε ατομικά με τον εκάστωτε εργοδότη , σε συνέχεια της θέσπισης του προσοντολόγιου , που δυσκολέυει ακόμη περισσότερο το να βρούμε δουλειά , μετατρέποντας το πτυχίο σε ένα κουρελόχαρτο .

Όπως γίνεται αντιληπτό, η πραγματικότητα που βιώνουμε δε μπορεί να περιγραφεί και με τα πιο φωτεινά χρώματα. Πολλά τα προβλήματα, πολύ η πίεση που ασκεί το σύστημα και εύκολο να μας στρέψει στη λογική του ατομικού δρόμου, με τον καθένα και την καθεμία να αντιμετωπίζει ατομικά την κατάσταση. Υπάρχει όμως και άλλος δρόμος, ο οποίος αποτελεί και τον μοναδικό που μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα και νίκες. Ο δρόμος του αγώνα και της συλλογικής πάλης. Ο δρόμος στον οποίο καλούμαστε να εμπιστευτούμε τον συμφοιτητή και τη συμφοιτήτρια μας, μακριά και πέρα απ’ τον ανταγωνισμό που καλλιεργεί το σύστημα, να βαδίσουμε από κοινού. Επειδή,το σύστημα επιτίθεται στα δικαιώματα όλων μας, , άρα συλλογική οφείλει να είναι και η απάντηση μας μέσα από τις γενικές μας συνελέυσεις !


• Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών Κάτω η εντατικοποίηση!

• Να μη μένει κανείς/καμία εκτός εργαστηρίου!

• ΟΧΙ στις υπερβολικές απαιτήσεις και στη διαρκή ψυχοφθόρα εξέταση (γραπτή και προφορική).

• Πτυχίο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό – Κάτω το Π.Π.Δ.Ε. !

• Καμία διαγραφή/Κανένα όριο σπουδών/Κάτω η ΕΒΕ ,η ΟΠΠΙ ,ο νόμος Κεραμέως και ο νέος ν.πλαίσιο

• Δωρεάν τεστ , μέτρα προστασίας , μαζικές προσλήψεις υγειονομικών , άνοιγμα νέων ΜΕΘ 

• Κανένας έλεγχος στις εισόδους των σχολών , όχι σε facecontrol και edupass !

• Κάτω η φασιστικοποίηση , κάτω τα χέρια από το Άσυλο !

• Σίτηση στέγαση , συγγράματα μεταφορές για όλους !




Δεν υπάρχουν σχόλια: