11 Μαρτίου 2022

EUROFERRY OLYMPIA: ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα της εργοδοσίας - Άλλος ένας νεκρός

«Όλα λειτουργούσαν άψογα» σύμφωνα με την ιταλική ναυτιλιακή εταιρία GRIMALDI LINES που επικαλείται τον υποτιθέμενο «έλεγχο» που πραγματοποιήθηκε στο πλοίο EUROFERRY OLYMPIA το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες ανοιχτά της Κέρκυρας και συνεχίζει να έχει μικρές εστίες φωτιάς από τις 18 Φλεβάρη, 22 μέρες μετά. Κυβέρνηση και Λιμενικό σιωπούν επιδεικτικά και τα κυρίαρχα ΜΜΕ σαν κοράκια σπεύδουν να κερδίσουν από τον ανθρώπινο πόνο των οικογενειών των 9 πλέον νεκρών και των 2 ακόμη αγνοουμένων (ο νεκρός που βρέθηκε σήμερα και οι δύο αγνοούμενοι είναι οδηγοί από τη Βουλγαρία).

Τι κι αν οι τακτικοί επιβάτες του συγκεκριμένου πλοίου το χαρακτηρίζουν ως «κινητή νεκροφόρα στη θάλασσα», κανείς από τους απολογητές τους συστήματος δεν ερευνά για την κατάσταση και την αξιοπιστία του, τις πραγματικές αιτίες που προξένησαν την πυρκαγιά και τις ευθύνες των αρμοδίων. Στο ίδιο έργο θεατές και όπως συνέβη το 2014 με το NORMAN ATLANTIC της ίδιας εταιρίας, που μια φωτιά κόστισε τη ζωή δεκάδων ανθρώπων, έτσι και τώρα οι εργοδοτικές δολοφονίες βαφτίζονται «κακιά στιγμή» και η εγκληματική αδιαφορία «ανθρώπινο λάθος», ενώ για ακόμα μια φορά τα θύματα καλούνται να απολογηθούν και οι ευθύνες να φορτωθούν στους ναυτεργάτες και τους επιβάτες-οδηγούς των φορτηγών.

Το έγκλημα είχε σχεδόν προδιαγραφεί όταν στο καράβι εργάζονταν 51 ναυτεργάτες ενώ η εύρυθμη λειτουργία του απαιτούσε 81. Με υποστελεχωμένο προσωπικό, άθλιες συνθήκες δουλειάς που θυμίζουν εργασιακό μεσαίωνα και με την εντατικοποίηση να χτυπάει κόκκινο, η φροντίδα για την πρόληψη ατυχημάτων και η οργάνωση για την αντιμετώπισή τους γίνεται επί της ουσίας ανέφικτη. Μπροστά στην κερδοφορία των εφοπλιστών και εν ονόματι της ανταγωνιστικότητας, το εργατικό κόστος μειώνεται και τα μέτρα ασφαλείας πάνε περίπατο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης που δεν λειτούργησαν επαρκώς.

Η όποια επίρριψη ευθυνών στους οδηγούς των φορτηγών σχετικά με την παραμονή τους στο γκαράζ αποτελεί άλλη μια ωμή πρόκληση. Όταν μπάνια και τουαλέτες κρίνονται από άποψη υγιεινής ακατάλληλα για χρήση, όταν στοιβάζονται (εν μέσω πανδημίας) 4 άτομα σε μια μικροσκοπική καμπίνα ελάχιστων τετραγωνικών, η οποία μάλιστα δεν προορίζεται για τους οδηγούς αφού προτεραιότητα έχουν οι υπόλοιποι επιβάτες, είτε άμεσα είτε έμμεσα οι επαγγελματίες οδηγοί ωθούνται εκβιαστικά στο να κοιμούνται μέσα στα φορτηγά τους στο γκαράζ. Η ευθύνη της δολοφονικής αδιαφορίας βαραίνει και τις επιχειρήσεις των μεταφορέων οι οποίες, γνωρίζοντας το κοινό μυστικό, προφανώς δεν καταγγέλλουν αλλά στηρίζουν την πολιτική αυτή των ναυτιλιακών εταιριών, όπως και την τακτική να υπερφορτώνεται το γκαράζ, κάτι που εμποδίζει την έξοδο διαφυγής. Διπλό λοιπόν το κέρδος των εργοδοτών, διπλό και το έγκλημα για τον εγκλωβισμό των εργαζομένων στα φορτηγά.

Με όλα τα παραπάνω, αν συνυπολογιστεί και η καθυστέρηση του κρατικού μηχανισμού αλλά και η απουσία κατάλληλων μέσων πυρόσβεσης, συντίθεται το σκηνικό που οδήγησε στο θάνατο 9 (μέχρι τώρα) ανθρώπων.

Όσο προχωράει και βαθαίνει η αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης, τόσο τα θανατηφόρα δυστυχήματα στους χώρους εργασίας θα γίνονται καθημερινότητα, θα ενισχύεται το οπλοστάσιο του κεφαλαίου και της εργοδοσίας, νομιμοποιώντας κάθε θυσία στο βωμό του κέρδους. Η αναβαθμισμένη αντεργατική επίθεση του συστήματος απαιτεί αντίστοιχη απάντηση από την πλευρά του λαού και των εργαζομένων. Για να μην γίνει ο θάνατος συνήθεια, για μια ζωή με ανθρώπινους όρους και δουλειά με δικαιώματα. Προλεταριακή Σημαία

Δεν υπάρχουν σχόλια: