Για την πορεία της 6ης του Δεκέμβρη στην Αθήνα
Χιλιάδες λαού και νεολαίας διαδήλωσαν με δυναμισμό και οργή ενάντια σε μια πολιτική που τους μαυρίζει τη ζωή και συνεχίζει να δολοφονεί. Οι αγωνιστικές διαθέσεις των μαζών που κατέγραψαν το Πολυτεχνείο και η απεργία στις 9 του Νοέμβρη αποδείχτηκε ότι αναζητούν έκφραση και συνέχεια. Ρόλο στη μαζικοποίηση των πορειών έπαιξαν σαφώς και η στυγνή κρατική απόπειρα δολοφονίας του 16χρονου Ρομά στη Θεσσαλονίκη, καθώς και το έγκλημα κρατικής αδιαφορίας με τον θάνατο ενός 11χρονου μαθητή στις Σέρρες.
Από την αρχή μέχρι το τέλος της πορείας ήταν έντονη η παρουσία των δυνάμεων καταστολής, που της είχαν γίνει στενός κορσές καθ'όλη τη διάρκεια, ασκώντας ιδιαίτερη πίεση στα μπλοκ της αναρχίας/αυτονομίας στη βάση και του πολιτικά ευάλωτου χαρακτήρα τους, γεγονός που κατέληξε σε βίαιο χτύπημα του τμήματος τους που διαλύθηκε με κατεύθυνση τα Εξάρχεια και εκτεταμένη ρίψη χημικών. Δεν έλειψε, φυσικά, για άλλη μια φορά, η επίδειξη δύναμης του αστικού κράτους με την παρουσία της αύρας στους δρόμους, καθώς και ελικοπτέρου και drone στον αέρα.
Το ΚΚΕ(μ-λ) πορεύτηκε με μαζικό και συγκροτημένο μπλοκ, φωνάζοντας συνθήματα κατά της φασιστικοποίησης και της πολιτικής που εξαθλιώνει, δολοφονεί και στερεί την προοπτική από τον κόσμο της δουλειάς και τη νεολαία.
Η τρίτη κατά σειρά -σε διάστημα μικρότερο τους ενός μήνα- μαζική έκφραση της λαϊκής και νεολαιίστικης αγανάκτησης, θέτουν αντικειμενικά κάθε δύναμη με αναφορά στο κίνημα προ των ευθυνών της. Αναλαμβάνοντας αυτές τις ευθύνες, το ΚΚΕ(μ-λ) θα συνεχίσει να παλεύει την Πρόταση Συντονισμού που έχει καταθέσει, έτσι ώστε να ανοίξουν δρόμοι για την εκδήλωση της μαζικής λαϊκής πάλης.
6 σχόλια:
Νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε το σκεπτικό του πολιτικού διαχωρισμού των οργανώσεων της αριστεράς με τα μπλοκ της "αναρχοαυτονομίας" (που βασικά ήταν μπλοκ συλλογικοτήτων με όνομα και γνωστή δράση στο χώρο αλλά τέλος πάντων).
Επίσης ας προβληματιστεί λίγο η αριστερά που άνθρωποι σα τον Γιάννη Μάγγο, τη Μάγδα Φύσσα κλπ αποφάσισαν να πορευθούν με τα "πολιτικά ευάλωτα μπλοκ της αναρχοαυτονομίας"...
Γ.Κ.
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί πρέπει να προβληματιστούμε. Από πότε η «αντιιεραρχική» και «οριζόντια» αναρχία λειτουργεί με βάση τη στάση που θα κρατήσουν μεμονωμένες προσωπικότητες; Κάποιο πολιτικό επιχείρημα έχεις σε σχέση με το γιατί θα έπρεπε να επιλέξει κάποιος τα μπλοκ της αναρχίας/αυτονομίας;
Η αριστερά -είτε το παραδέχεται είτε όχι, και ακόμα και αν τάσεις της επιλέγουν να υποκλίνονται στις φαντασιακές συγκρούσεις και στις κάθε λογής αναρχικές πρακτικές- είναι διαχωρισμένη από την αναρχία/αυτονομία αντικειμενικά, τόσο σε σχέση με την 6η του Δεκέμβρη, όσο και γενικότερα. Η αντίληψη για την οικοδόμηση μαζικού κινήματος είναι έτσι κι αλλιώς διαχωρισμένη από τις εξεγερμένες ατομικότητες, που χρόνια τώρα παριστάνουν τους «ιδιοκτήτες» του Δεκέμβρη. Το πολιτικό στίγμα της αναμέτρησης με την κυρίαρχη πολιτική σε όλα τα μέτωπα ούτως ή άλλως δεν έχει καμιά σχέση με τις αντικατασταλτικές εμμονές όσων έφτασαν από... «αντιμπατσική» αφετηρία στη σιωπηλή -ή και όχι- στήριξη της κυβερνώσας αριστεράς πριν από λίγο καιρό. Δεν τσουβαλιάζουμε φυσικά όλες τις συλλογικότητες που επέλεξαν να πορευτούν με τη γραμμή της αναρχίας προχθές, αλλά αν κάποιες δεν αναγνωρίζουν τον εαυτό τους στα παραπάνω, τότε αυτές θα έπρεπε να προβληματιστούν.
Υ.Γ. Πόσες και ποιες από τις συλλογικότητες με «όνομα και γνωστή δράση» τοποθετήθηκαν και κράτησαν αποστάσεις από το πρόταγμα του «Μαύρου Δεκέμβρη» που έμπαινε (πάλι με τον γνωστό αναρχικό αντιιεραρχικό τρόπο!) από γνωστή περσόνα τα προηγούμενα χρόνια; Και γιατί αυτά πήγαν περίπατο στην 6η του Δεκέμβρη της καραντίνας; Η ιστορία έδειξε ποιοι ήταν αυτοί που μπήκαν μπροστά τότε για να την υπερασπιστούν, με κόστος ξύλο, πρόστιμα και συλλήψεις.
1) Το ότι πας και θυμάσαι ένα κάλεσμα που είχε βγει στο Indymedia πριν 7 χρόνια (!) με ξεπερνά.
Και που κολλάει αυτό το τότε κάλεσμα με τη προχθεσινή πορεία; Είδες εσύ τα μαζικότατα αναρχικά μπλοκ προχθές να έχουν καμιά διάθεση.. "μαύρου Δεκέμβρη";
Τον χαρακτηρισμό "περσόνα" για άνθρωπο που σε πάρα πολύ νεαρή ηλικία υπερασπίστηκε τη δράση και τις ιδέες του (όποιες κι αν ήταν αυτές) και βασανίστηκε στην ασφάλεια και μπήκε φυλακή τον αφήνω ασχολίαστο, δεν είναι καν πολιτικός χαρακτηρισμός άλλωστε.
2) Η αριστερά πλέον δε μπορεί να πείσει ούτε τον κόσμο της να πορευθει με τα μπλοκ της. Τρανό παράδειγμα των τελευταίων ετών οι διαδηλώσεις για την απεργία πείνας του Κουφοντίνα.. Χιλιάδες άτομα στέκονταν πίσω από το πανό "Γεννήθηκα 17 Νοέμβρη" (με το οποίο επίσης κάτι πάθατε) τη στιγμή που μόλις λίγες δεκάδες/εκατοντάδες ήταν στα μπλοκ των αριστερών οργανώσεων. Και πραγματικά αρκετοί αριστεροί/ές προτίμησαν τότε να πορευθούν με αυτό το μπλοκ της συνέλευσης για τον Κουφοντίνα.
3) Έχετε κάνει καραμέλα τις συλλήψεις και τα πρόστιμα στις 6/12 της καραντίνας.. Το ότι στις 6/12/20 υπήρχε μπλοκ αναρχικών με πανό στη Μεσολογγίου και έφαγε άπειρο ξύλο και κυνηγητό ακόμη και μέσα σε πολυκατοικίες δε το είδατε μάλλον. Το ότι η αναρχία γέμισε τις γειτονιές και τα προάστια κόσμο εκείνη τη μέρα με άπειρες τοπικές δυναμικές πορείες με στόχο την αποκέντρωση και το σπάσιμο του κλίματος τρομοκρατίας στις γειτονιές και συνοικίες..;
4) Καμιά αυτοκριτική θα παίξει ποτέ; Ή μόνο κράζουμε όλους τους άλλους και τα προτάγματα τους.
Γ.Κ.
Δεν είναι σημερινό φαινόμενο ο πολιτικός διαχωρισμός μεταξύ αριστεράς και αναρχίας. Δεν έχει κανείς παρά να κοιτάξει όλη την ιστορία του κινήματος. Στις πιο κρίσιμες φάσεις της. Βασίζεται σε διαφορετικές αντιλήψεις, ιδεολογικές και πολιτικές, και στις πρακτικές που απορρέουν από αυτές. Βάση τους το τί θεωρούν ως υποκείμενο. Τις πλατιές λαϊκές μάζες με πρωτοπορία την εργατική τάξη ή την "κοινωνία" γενικώς, έξω από τάξεις κ ταξικά συμφέροντα. Πόσο πίσω να πάμε, λοιπόν; Γιατί, αν ο Γ.Κ. θεωρεί μεγάλη απόσταση τα 7 χρόνια, τι να πει κανείς για τα 14 από τη δολοφονία του Αλέξη, τα 49 απ'την εξέγερση του Πολυτεχνείου, τα 78 από τον Δεκέμβρη του '44, όταν τέθηκε πραγματικά το ζήτημα της πολιτικής εξουσίας στη χώρα μας; Δεν είναι πειστικό το επιχείρημα.
Ας έρθουμε, λοιπόν, στο σήμερα. Ποιο σήμερα, όμως; Αυτό της καπιταλιστικής επίθεσης, της φτώχειας, της ακρίβειας και της λιτότητας. Αυτό της γενικευμένης κρίσης του συστήματος, του πολέμου, της καταστροφής και της ιμπεριαλιστικής θηριωδίας. Αυτό της έντασης της βίας του συστήματος σε όλη τη σφαίρα της ανθρώπινης ύπαρξης, της φασιστικοποίησης της δημόσιας και πολιτικής ζωής, της κρατικής τρομοκρατίας και καταστολής. ΟΛΩΝ αυτών μαζί, σε ένα αδιαχωριστο κουβάρι που απαιτούν συνολικές απαντήσεις από τους από κάτω. Σ' αυτά τα ΟΛΑ στέκεται έως και αντιπαραθετικα η αριστερά και η αναρχία. Η πρώτη παλεύει ενάντια στο σύνολο τους, η δεύτερη επιλέγει μόνο το τρίτο. Αντικειμενικά διαχωρίζονται οι δρόμοι...
Σε πρακτικό επίπεδο είναι απόλυτα θεμιτό να υπάρχει και διαφορετική οργανωτική διάταξη. Προς τί η κριτική του Γ.Κ.; Μήπως η αναρχία, όταν παρατάσσεται, ρωτάει την αριστερά; Η πολύ περισσότερο δίνει λογαριασμό σε κανέναν, όταν επιλέγει τη "σύγκρουση" με τις δυνάμεις καταστολής, αφήνοντας εκτεθειμένους όσους δεν έχουν αποφασίσει να "παίξουν το κλέφτες κι αστυνόμοι" και το κάψιμο κάδων, για το θέαμα; Πίσω από το μπάτσο, υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα που αδυνατεί η οπτική της αναρχίας να δει, πίσω από το δέντρο υπάρχει ένα ολόκληρο δάσος. Αυτό που για να κερδηθεί χρειάζεται πολύ περισσότερα από εκτόνωση της στιγμής.
Κι ας μη μας πει ο Γ.Κ. ότι δεν έχει υπόψη του πως ακούμπησε ένα ολόκληρο φάσμα αναρχικών ομάδων στη σοσιαλδημοκρατία κ στο ΣΥΡΙΖΑ. Πώς είναι πολύ πιθανό να το ξανακάνει. Πώς μια χαρά του κάθεται το "κάτω η κυβέρνηση". Πόσο πιο ευάλωτος πολιτικά να γίνεις πια;
Όχι, δεν "Γεννήθηκα 17 Νοέμβρη". Στο σκοτάδι της αφάνειας, στη σκιά των μεγάλων λαϊκών αγώνων. Στα χτυπήματα που χρησίμευσαν για την κλιμάκωση της βίας του αστικού κράτους. Πήγα για να υπερασπιστώ τα δημοκρατικά δικαιώματα κάθε κρατούμενου, το δικαίωμα στη ζωή του Δ.Κ.
Γιατί, ωστόσο, ενοχλεί τόσο πολύ την αναρχία η 6η Δεκέμβρη του 2020; Γιατί η "ιδιοκτησία" άλλαξε χέρια. Έγινε αφορμή δράσης της αριστεράς. Έγινε πάτημα να σπάσουν πανελλαδικά οι περιοριστικοί και οι χουντικού τύπου απαγορεύσεις. Όχι απέναντι μόνο στη κυβέρνηση της ΝΔ. Αλλά στο σύστημα. Κάποιοι "βγήκαν από τα κλουβιά τους", λουφαγμενοι όλο το διάστημα της καραντίνας. Έστω και με καθυστέρηση, καλά έκαναν. Ας μη κουνάνε, ωστόσο, το δάκτυλο.
Η αριστερά δεν κράζει κανέναν. Ασκεί πολιτική κριτική. Άλλοι είναι αυτοί που δεν ανέχονται πολιτικές αντιλήψεις και πρακτικές που, μεταξύ των άλλων, διαχωρίζονται κι απ'αυτούς. Άλλοι ασκούν αστικού τύπου πιέσεις σε όποιον/όποια, άτομο ή συλλογικότητα, μετακινηθεί προς την κομμουνιστική κατεύθυνση και παλεύει ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΑΟ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ, με ορίζοντα την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Οι εξεγέρσεις, οι ανατροπές κι οι επαναστάσεις χρειάζονται όποιον μπορεί να συμβάλει θεωρητικά και πρακτικά. Ο αντικομμουνισμός είναι ότι χειρότερο μπορεί να "προσφέρει" κάθε αγωνιστής και κάθε οντότητα πολιτική στην υπόθεση της απελευθέρωσης.
Η..επαναστατική αριστερά δίνει λογαριασμό σε κανέναν όταν μια μερίδα της αποφασίζει να πραγματοποιήσει την κλασσική "σύγκρουση" τύπου λουλουδάδικων η οποία πάντα είναι χύμα κι ανοργάνωτη και καταλήγει σε μαζικό χτύπημα ολόκληρης της διαδήλωσης από την αστυνομία αφήνοντας εκτεθειμένους τόσους ανθρώπους;;
Η επαναστατικη αριστερά δίνει λογαριασμό σε κανέναν όταν κατά καιρούς πηγαίνει κόντρα στη διάθεση και στην ανάγκη του κόσμου του κινήματος και επιλέγει την αποκλιμάκωση και την μιζέρια;
Δεν είπε ποτέ κανείς ότι η αριστερά και η αναρχία είναι το ίδιο, προφανώς διαχωρίζονται. Όμως έχει αποδειχθεί ότι κομμάτια της αριστεράς και της αναρχίας μπορούν να έχουν μια μικρή έστω συνεννόηση και έναν τύπου συντονισμό. Και στη σημερινή περίοδο αυτό είναι αναγκαίο θεωρώ..
Σε μια περίοδο όπου η επικαιρότητα τρέχει και οι ανάγκες του κόσμου του κινήματος είναι άλλες το να κάθεται η αριστερά να τα βάζει με αναρχικές συλλογικότητες και να κάνει συσκέψεις για το πως θα αντιμετωπίσει τα αναρχικά μπλοκ εμένα με ξενίζει και με προβληματίζει πάρα πολύ.
Υστ.: Φέτος πραγματοποιήθηκαν δεκάδες παρεμβάσεις σε σχολεία από αναρχικές συλλογικότητες με φυλλάδια, πανό, σπρέι κλπ που καλούσαν τους μαθητές στην πρωινή πορεία της 6ης Δεκέμβρη. Η οποία πρωινή πορεία της 6ης Δεκέμβρη κινδυνεύει να εξαφανιστεί αφού πλέον κάθε χρόνο ολοένα και λιγότεροι μαθητές συμμετέχουν σε αυτήν. Η αριστερά προβληματίζεται τουλάχιστον ως προς αυτό ή μήπως φταίνε οι αναρχικοί και για αυτό;
Γ.Κ.
ναι προβληματίζεται και εχει γινει κριτικη και σε αριστερες οργανώσεις, γιατι το ζητημα δεν ειναι να πλακωσουμε την αστυνομια αλλα να βγει μαζικα ο κοσμος στον δρομο να φωναζει για εβδομαδες ΚΑΤΩ ΟΙ ΝΟΜΟΙ (insert one). Ισχυει η ΠΟΛΙΤΙΚΗ συνενοηση ειναι καθοριστικη οχι ομως σε εκλογικιστικες ή συγκρουσιακες βασεις φυσικα αυτο ειναι προβλημα της εποχης και ολοι πρεπει να σκυψουμε απο πανω. Δεν εχουμε κολλησει στην αναρχια. Κινουμαστε, απεργουμε, συνδικαλιζομαστε, τρεχουμε, παρεμβαινουμε και εμεις οπως και εσυ σε χωρους δουλειας,σχολες,σχολεια. Μας προβληματιζει η απογοητευση του κοσμου απο το '15 που πιστεψαν πολλοι αγωνιστες σε ευκολες επαναστασεις. Για να βγει λοιπον ο συντονισμος, η σοβαρη κοινη δραση πρεπει να βρεθει καποιος συμβιβασμος εξου και η κριτικη σε καθε οργανωση/συλλογικοτητα.
Δημοσίευση σχολίου