Ο ένας σοσιαλδημοκράτης. Ο άλλος δεξιός. Και οι δύο εξαρτημένοι, εθνικιστές, τυχοδιώκτες και ανιστορητοι. Όπως ακριβώς οι άρχουσες τάξεις που εκπροσωπούν.
Συναντήθηκαν στα μειονοτικά χωριά της Νότιας Αλβανίας, βαφτίζοντας την οι δικοί "μας" όπως ανέκαθεν Βόρειο Ήπειρο. Την εννοούν ως γεωγραφικό προσδιορισμό - για να θυμηθούμε μια ανάλογη διαμάχη για το Μακεδονικό - ή υποδηλώνει η δίκη "μας" πλευρά υπαρκτές βλέψεις; Είναι φανερό ότι ισχύει το δεύτερο κι ας έκανε πως δεν καταλαβαίνει ο Ράμα, μπροστά στη θετική ψήφο του Μητσοτάκη για την εισδοχή της Αλβανίας στον ... παράδεισο της ΕΕ.
Είναι κι αυτή η προτομή του πατρός Μητσοτάκη που θα στοιχειώνει οσονουπω, εκτός από την Ελλάδα και την πλατεία της Δερβιτσανης. Για να θυμίζει την ασπονδη "φιλιά" των δύο ολιγαρχιών του πλούτου.
Μικρή "λεπτομέρεια": Το ελληνικό στοιχείο από κοντά 300 χιλιάδες κάποτε, έχει πέσει σε λιγότερους από 20 χιλιάδες, όπως πληροφορούμαστε. Η μετανάστευση απ' την καλοζωια και την ισοτιμία περισσεύει. Το ίδιο ισχύει και για την μειονότητα της Δυτικής Θράκης στη χώρα μας. Μπροστά στον καθορισμό ΑΟΖ, κάνει κι η Ελληνική πλευρά τα "στραβά μάτια".
Είπαμε: πρώτα οι businesses!! Δε το' χουν σε τίποτε, αν στραβωσει το πράγμα πάντως, να το γυρίσουν και οι δύο πλευρές στο ... τσάμικο. Κάτι οι Βορειοηπειρώτες, κάτι οι Τσάμηδες και η φωτιά δεν αργεί να ανάψει. Παραμένουν πάντα επικίνδυνοι για τους δύο μας λαούς.
Σ.Π.

3 σχόλια:
Σε τι κάνει τα στραβά μάτια η ελληνική αστική τάξη σε σχέση με την μειονότητα της Θράκης; Αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναγνωριστεί ως τούρκικη;
Η μειονότητα στην Θράκη λιγοστευει;
ΜΑΝΩΛΗΣ
Τα "στραβά μάτια" από πλευράς της ελληνικής άρχουσας τάξης αναφέρονται στα δικαιώματα των ελληνικής καταγωγής Αλβανών πολιτών της Νότιας Αλβανίας. Δεν έχει να κάνει με τη μειονότητα της Δυτικής Θράκης, την οποία κατατάσσει με βάση το τυπικό θρήσκευμα και όχι την εθνική συνείδηση. Δεν υπάρχει περίπτωση να την αναγνωρίσει ως τουρκική, αλλά μένει στον όρο που προβλέπει η Συνθήκη της Λωζάνης ως μουσουλμανική. Μάλιστα επί Παπάγου το 1954 έγινε το "λάθος" να αποκληθεί τουρκική αναφορικά με τα εκπαιδευτικά θέματα κι έσπευσαν μετά από κάποια χρόνια να το αλλάξουν και να (επανα)καθιερώσουν τον όρο μουσουλμανική.
Όσον αφορά την μειονότητα της Δυτικής Θράκης στη χώρα μας, είναι γνωστό ότι υπάρχει ανισότητα σε σχέση με τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες σε αρκετούς τομείς, όπως π.χ. στην εκπαίδευση και το περιουσιακό καθεστώς. Τα στοιχεία των απογραφών που δημοσιεύονται από το 1928 και έπειτα, δεν δίνουν σαφή εικόνα αν αυξάνεται ή μειώνεται. Φαίνεται ότι "μαγειρεύονται" ανάλογα με τις πολιτικές σκοπιμότητες της εκάστοτε περιόδου.
Συμπέρασμα: καμιά απ' τις δυο μειονότητες δεν απολαμβάνει τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους πολίτες τόσο στη Αλβανία όσο και στην Ελλάδα.
Σ.Π.
Δημοσίευση σχολίου