ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ - ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ ΝΑΤΟ:
9/7: ΞΑΝΘΗ
11/7: ΑΘΗΝΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

04 Ιουνίου 2024

Να απορρίψουμε το ιδεολόγημα του «σχολικού εκφοβισμού». Δεν τιμωρούμε, στηρίζουμε τους μαθητές μας

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών καταγγέλλουν τις «ενημερωτικές επιμορφωτικές συναντήσεις» που οργανώνει η ΔΙ.Π.Ε. Ανατολικής Αττικής και το 5ο ΠΕ.ΚΕ.Σ Αττικής και στους 13 Δήμους της Περιφέρειας με εκπαιδευτικούς και γονείς για την αντιμετώπιση της λεγόμενης «Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)» Οι εισηγητές, δηλαδή ο διευθυντής εκπαίδευσης, οι σύμβουλοι, κάποιοι πρόεδροι σχολικών επιτροπών και άλλοι «ειδικοί», έχουν αναλάβει να ενημερώσουν ή μάλλον να προειδοποιήσουν, εκπαιδευτικούς και γονείς για το σκληρό τιμωρητικό πλαίσιο αντιμετώπισης των περιστατικών που θα χαρακτηρίζονται ως  «ενδοσχολική βία».

Με πλατφόρμες, εσωτερικούς κανονισμούς, ποινολόγια επιχειρούν να σπείρουν τη διχόνοια ανάμεσα στους μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς . Τα μέτρα ενάντια στη «βία και την παραβατικότητα» προκαλούν. θυμίζουν νοοτροπίες του περασμένου αιώνα. είναι σκληρά και συντηρητικά.

Στην  πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr καταγράφονται – καταγγέλλονται περιστατικά βίας. Σε αυτή έχουν πρόσβαση  οι μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων και οι γονείς  και κηδεμόνες μαθητών της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όλοι μπορούν να στραφούν εναντίον όλων. Γονείς εναντίων μαθητών κι εκπαιδευτικών, μαθητές εναντίων άλλων μαθητών και εκπαιδευτικών. Κάθε καταγγελία φτάνει στα σχολεία και σε μια τετραμελή ομάδα δράσης στην αντίστοιχη διεύθυνση εκπαίδευσης που μελετούν κάθε περιστατικό βάσει πρωτόκολλων διαχείρισης που κατατάσσονται. Αυτά καθορίζουν αν θα κληθεί η αστυνομία ή ο εισαγγελέας.

Αυξάνονται και πληθαίνουν οι ποινές. Εισάγεται η φασιστική λογική της συλλογικής ευθύνης με περικοπές εκδρομών κλπ. Στη δευτεροβάθμια οι αποβολές θα πέφτουν βροχή. Ο σύλλογος διδασκόντων θα μπορεί να αποφασίζει εύκολα τη μετακίνηση του μαθητή σε άλλο τμήμα και θα περιοριστεί η γραφειοκρατία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Αν ένας μαθητής προκαλέσει φθορές στο σχολείο, το κόστος αποκατάστασης των ζημιών θα επιβαρύνει την οικογένεια του. Ο μαθητής που είναι θα αποδειχτεί ένοχος και η οικογένειά του θα έρχονται αντιμέτωποι με τους νόμους. Θα συλλαμβάνονται, θα φυλακίζονται και θα τιμωρούνται.

Οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας θα ρυθμίζουν τα πάντα από τη νέα χρονιά. Σε αυτούς θα καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι κανόνες που πρέπει να τηρούνται από όλους και οι ποινές που προβλέπονται για κάθε παράπτωμα. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, οι γονείς θα υπογράφουν ότι τους  γνωρίζουν και συμφωνούν, διαφορετικά  δεν θα εγγράφεται το παιδί τους στο σχολείο.

Πάνω στο αντιδραστικό ιδεολόγημα «της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού-bullying», στήνουν έναν μηχανισμό επίθεσης, ενοχοποίησης των παιδιών, των εφήβων και της νεολαίας συνολικά, με υπεύθυνους τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ενώ οι κυβερνήσεις και οι πολιτικές τους μένουν στο απυρόβλητο. Αποκρύβουν το γεγονός  πως όσο αυξάνεται η καταπίεση και η εκμετάλλευσης και η βία του ίδιου του συστήματος εξουσίας, αυξάνεται η οργή και η αγανάκτηση, που αν δεν γίνουν αντίσταση και διεκδίκηση, μετατρέπονται σε βία και αλληλοσπαραγμό. Άλλωστε, μέσα από τα ΜΜΕ, το ηλεκτρονικό παιχνίδι, τη μουσική και με πολλούς ακόμα τρόπους τα παιδιά και η νεολαία σπρώχνονται στη βία που την παρουσιάζουν ως μαγκιά και δύναμη. Ως εκπαιδευτικοί τα βλέπουμε και τα ζούμε καθημερινά.

Το ζήτημα δεν θα λυθεί επειδή θα έρθουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, που χρειάζονται, αλλά με τους αγώνες για να ζήσουμε, που θα δώσουν προοπτική στη νεολαία. Δεν τιμωρούμε, στηρίζουμε τους μαθητές μας. Διδάσκουμε με το αγωνιστικό μας παράδειγμα.

Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ «Αλ. Δελμούζος» δεν έχει τοποθετηθεί, δεν έχει ενημερώσει τα μέλη του, δεν έχει καταγγείλει τις ενημερωτικές συγκεντρώσεις της διεύθυνσης που προωθούν αντιδραστικές επιλογές , δεν έχει αναδείξει το θέμα που είναι πολύ σοβαρό. Οι ανακοινώσεις, και μάλιστα κατόπιν εορτής, για να βγουν απ’ την υποχρέωση τα μέλη του, δεν έχουν καμία σημασία.



Δεν υπάρχουν σχόλια: