Στην Ένωση Δημοσιοϋπαλληλικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης (ΕΔΟΘ) πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη συζήτηση της παράταξης την Κυριακή 30 Νοεμβρίου. Στην εισηγητική τοποθέτηση περιγράφηκε το τοπίο στην εκπαίδευση και οι στόχοι της κυβερνητικής-συστημικής επίθεσης ενάντια στο δικαίωμα στις σπουδές των μαθητών και στο δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους εκπαιδευτικούς. Αναδείχθηκαν οι δύο κύριες αιχμές της επίθεσης, η πολιτική της φασιστικοποίησης και η Αξιολόγηση ως «εργαλεία» καθυπόταξης των εκπαιδευτικών και διαμόρφωσης όρων για ένα «φθηνό» για το κράτος και ακόμα πιο άνισο και ταξικό σχολείο, αφιλόξενο για τους μαθητές από τα φτωχά-λαϊκά στρώματα δίπλα στο σχολείο για άριστους (Ωνάσεια, ΙΒ…). Προβλήθηκε η αναγκαιότητα και η δυνατότητα συγκρότησης κεντρικής απεργιακής μάχης για την ανατροπή όλων αυτών των αντιδραστικών νόμων ενάντια σε λογικές ανάθεσης, νομικών λύσεων και κοινοβουλευτικών αυταπατών.
Ακολούθησε πλούσια συζήτηση για όλα τα μεγάλα ζητήματα-επίδικα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Για την πολιτική της τρομοκρατίας και της καταστολής ως ένδειξη δύναμης αλλά και αδυναμίας της κυβέρνησης. Για τον δρόμο που άνοιξαν και για τις πολύτιμες παρακαταθήκες που αφήνουν οι κινητοποιήσεις για να παρθεί πίσω η αργία της Χοτζόγλου και οι διώξεις εκπαιδευτικών. Για τη μαζικότητα και την οργάνωση του αγώνα, για τη μαζικοποίηση των διαδικασιών των σωματείων μας ως απαραίτητων όρων αντίστασης στην επίθεση και διεκδίκησης των δικαιωμάτων μας. Για την αποκάλυψη του αντιδραστικού ρόλου των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών που κάνουν τα πάντα για να σπείρουν την απογοήτευση στον κλάδο. Για τα όρια που έχουν λογικές ατομικών λύσεων ή προτάσεων αγώνα που δεν στηρίζονται στις δυνάμεις και την οργάνωση των εκπαιδευτικών αλλά στο δήθεν ξεγέλασμα του αντιπάλου και στην αξιοποίηση νομικών κυρίως εργαλείων για την επιτυχία του αγώνα μας.
Στη συζήτηση έκαναν παρέμβαση και οι Αγωνιστικές Κινήσεις φοιτητών-σπουδαστών αναλύοντας τους στόχους της κυβερνητικής επίθεσης και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, επικεντρώνοντας στις αιχμές των διαγραφών και της φασιστικοποίησης και τονίζοντας την αναγκαιότητα συγκρότησης αγώνων και κινήματος ενάντια στις μεσοβέζικες λογικές των «παζαριών»… Στο όλο παραπάνω πλαίσιο τονίστηκε η δύναμη του μαζικού κοινού αγώνα εκπαιδευτικών-μαθητών-φοιτητών-γονιών και οι προσπάθειες που απαιτούνται για τη συμβολή μας στην οικοδόμησή του. Μια συμβολή που απαιτεί το δυνάμωμα των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών και της παρέμβασής τους σ’ όλα τα πεδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου