![]() |
| παρεμβαση στο δημοτικο συμβουλιο Θεσ/νίκης |
Τις διακοπές των Χριστουγέννων επέλεξαν η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ για να εξαγγείλουν νέα ληστρική αύξηση στα εισιτήρια των λεωφορείων. Μετά τις αυξήσεις 20% του περασμένου Μαΐου (τα σχέδια τους ήταν για πολύ μεγαλύτερες, αλλά αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν μπροστά στην αγανάκτηση του κόσμου), έρχονται τώρα και μιλούν για αυξήσεις της τάξης του 33%. (Αλήθεια, οι εργαζόμενοι, οι νεολαίοι, οι συνταξιούχοι και οι άνεργοι, όλοι αυτοί που δεν διαθέτουν πολυτελείς λιμουζίνες, όλοι αυτοί, τέλος πάντων, που μετακινούνται καθημερινά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πήραν αντίστοιχες αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις τους; Αστεία πράγματα).
Έτσι επιχειρούν: Νέα τιμή στο βασικό εισιτήριο από 0,60 στα 0,80 χωρίς μετεπιβίβαση σε άλλο λεωφορείο.
Εκδίδεται εισιτήριο 0,90 ευρώ για μια και μοναδική μετεπιβίβαση και μάλιστα προς την ίδια κατεύθυνση.
Όμως, στην πραγματικότητα οι αυξήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες. Με την κατάργηση της δυνατότητας πολλαπλών διαδρομών η αύξηση ουσιαστικά αγγίζει το 300%
Για παράδειγμα: α. για να μεταβεί κάποιος από Ωραιόκαστρο στην Καλαμαριά που θα πρέπει να επιβιβαστεί σε 3 διαδοχικά λεωφορεία θα χρειάζεται 1,70 ευρώ (αύξηση 180% σε σχέση με σήμερα!)
β. Για να κατέβει κάποιος από τις Συκιές στο Κέντρο και να γυρίσει πάλι πίσω μέσα σε μια ώρα θα πληρώνει 1,60 ευρώ (έναντι των 60 λεπτών που πλήρωνε μέχρι σήμερα).
Ο ΟΑΣΘ αποτελούσε πάντα μια κερδοσκοπική επιχείρηση σε βάρος του λαού.
Χρόνια τώρα το κράτος επιδοτεί παχυλά με εκατομμύρια ευρώ τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Λεφτά που καταλήγουν στις τσέπες των μεγαλομετόχων του ΟΑΣΘ. Μιλάμε λοιπόν για έναν ΟΑΣΘ που εμφανίζει κέρδη 16.000.000 ευρώ!!! Ωστόσο οι αυξήσεις στα τιμολόγια του δεν αποτελούν μεμονωμένο γεγονός. Αντίστοιχες αυξήσεις αναγγέλθηκαν και στα λεωφορεία της Αθήνας, ενώ στις επαρχιακές πόλεις, όπου δεν υπάρχει η κρατική επιχορήγηση, οι τιμές των εισιτηρίων αποτελούν κατάφορη ληστεία. Με δυο λόγια το κράτος αντί να προστατεύσει τους πολίτες από τη βουλιμία των ανεξέλεγκτων και αδηφάγων ιδιωτών, σπεύδει να τους δώσει κι άλλα κέρδη είτε με φοροαπαλλαγές φόρων –εισφορών είτε με αυξήσεις των τιμολογίων τους .
Δεν είναι δυνατόν να παροτρύνεται ο πολίτης να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς για λόγους κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς και αυτό να είναι μη πραγματοποιήσιμο λόγω του δυσβάστακτου κόστους χρήσης τους.
Ωστόσο οι αυξήσεις αυτές δεν είναι τυχαίες, ούτε έπεσαν ως κεραυνός εν αιθρία. Εντάσσονται στο συνολικό μπαράζ αυξήσεων σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες που εξανεμίζουν το ήδη χαμηλό εισόδημα του κόσμου της δουλειάς. Μέσα μαζικής μεταφοράς, διόδια, αυξήσεις-φωτιά σε ρεύμα και νερό, εισιτήρια σε νοσοκομεία, αυξήσεις στο ΦΠΑ που εκτινάσσουν στα ύψη τα είδη βασικής κατανάλωσης- όλα στο βωμό για να διατηρηθούν ή ακόμα καλύτερα να αυξηθούν κατακόρυφα τα κέρδη των βιομηχανιών, των εταιρειών, των επιχειρήσεων. Δημόσιες, υποτίθεται, υπηρεσίες που φτιάχτηκαν από το μόχθο, το στέρημα και την άμεση φορολόγηση των εργαζομένων, των μόνων πραγματικών παραγωγών σ’ αυτήν την κοινωνία και που όμως καλούνται να τις πληρώσουν ξανά και ξανά, να υποβληθούν σε δεύτερο και τρίτο χαράτσι! Μίλησε κανείς για κοινωνικό μισθό; Ξεχάστε τον! Η συνειδητή αποδόμηση των κοινωνικών κατακτήσεων από την κυβέρνηση οδηγεί στη ραγδαία εξάπλωση της φτώχειας!
Η πραγματικότητα αυτή ώθησε τις διάφορες Επιτροπές (Ακρίβεια Στοπ, Free Bus) και τις Πρωτοβουλίες που παρεμβαίνουν στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης (Πρωτοβουλία κατοίκων Ωραιοκάστρου, Πρωτοβουλία κατοίκων Τούμπας, Πρωτοβουλία Αγώνα Δυτικών Συνοικιών) να συντονιστούν και να οργανώσουν τις δράσεις τους ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων τις τελευταίες δυο βδομάδες.
Η πρώτη εκδήλωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 30 Δεκέμβρη στην αφετηρία των λεωφορείων με παρέμβαση σε δυο λεωφορεία, μοίρασμα προκήρυξης και προτροπή προς τους επιβάτες να μην πληρώνουν εισιτήριο για κείνη τη διαδρομή.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μαζικότατη σύσκεψη στο ΕΚΘ την Τετάρτη 5 Γενάρη, στην οποία συμμετείχαν, εκτός από τις επιτροπές και τις πρωτοβουλίες, αντιπρόσωπος της ΕΔΟΘ, μέλη διδασκαλικών συλλόγων και ΕΛΜΕ, εκπρόσωποι σωματείων, ο πρόεδρος και μέλη του δικηγορικού συλλόγου (οι οποίοι δεσμεύτηκαν να προσφέρουν και νομική βοήθεια ιδιαίτερα στα δυσβάστακτα πρόστιμα), εκπρόσωποι πολιτικών οργανώσεων κ.α. Αρχικά δόθηκε μια εμπεριστατωμένη ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας του ΟΑΣΘ: τα υπέρογκα κέρδη του, τις γενναιότατες επιδοτήσεις του από το κράτος, το γεγονός ότι η οριακή μείωση της φετινής κρατικής επιχορήγησης (από 113 σε 105 εκατομμύρια) υπερκαλύφθηκε από τη μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων (ο κόσμος προτιμά τα λεωφορεία λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης), η προσπάθεια εκμαυλισμού των εργαζομένων με το δέλεαρ των μετοχών- ψίχουλα, το εργασιακό καθεστώς των ελεγκτών (ιδιώτες που πληρώνονται βασικά με ποσοστά επί των προστίμων) κ.α.
Στη συνέχεια ακολούθησε πλούσια συζήτηση, όπου αναδείχτηκαν και οι διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις. Υπήρξαν απόψεις που αμφισβητούσαν τον δωρεάν χαρακτήρα των συγκοινωνιών, άλλες που πρόβαλαν ως κεντρικό αίτημα τη δημοτικοποίηση των συγκοινωνιών και μάλιστα σε ένα μητροπολιτικό δήμο και άλλες που πρόκριναν τις κρατικές συγκοινωνίες, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των δήμων λόγω Καλλικράτη. Ενδιαφέρον παρουσίασε η παρέμβαση του Στέλιου Αγκούτογλου που έφερε παραδείγματα δωρεάν αστικών συγκοινωνιών σε καπιταλιστικούς δήμους, αποδεικνύοντας ότι το αίτημα για δωρεάν μετακινήσεις δεν αποτελεί ρομαντική ουτοπία. Ο Σωτήρης Τσιόκας, από το Ωραιόκαστρο κατέδειξε ότι το αίτημα που προβάλλει η ανάγκη στην παρούσα φάση και συσπειρώνει το σύνολο του κόσμου είναι η άμεση ανάκληση των αυξήσεων στα εισιτήρια. Παράλληλα θα πρέπει να προβάλλεται η διεκδίκηση δωρεάν εισιτηρίων για άνεργους, μαθητές και εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται στις δουλειές τους και να διακηρύσσεται σε όλους τους τόνους ότι η μετακίνηση είναι κοινωνικό αγαθό. Οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει είναι κοινωνική παροχή. Πρέπει να εξυπηρετούν τους πολίτες στις μετακινήσεις τους. Αυτός πρέπει να είναι και ο λόγος ύπαρξής τους.
Κοινή συνισταμένη όλων η ανάγκη παρεμβάσεων και κινήσεων. Μετά απ’ όλα αυτά συγκροτήθηκε η πρωτοβουλία Επιβάτες της Θεσσαλονίκης (http://epibates-thess.blogspot.com/) η οποία οργάνωσε με τεράστια επιτυχία συγκέντρωση διαμαρτυρίας το Σάββατο 8 Γενάρη. Περισσότερα από 100 άτομα συγκεντρώθηκαν στις 11.30 το πρωί στο άγαλμα Βενιζέλου. Οι διαδηλωτές επιβιβάστηκαν σε πέντε λεωφορεία στις αστικές γραμμές 3(προορισμός ΙΚΕΑ που διασχίζει όλο το κέντρο της πόλης), 6(Καλαμαριά), 14(Α. Τούμπα), 27(Σταυρούπολη) και 32(Α. Ηλιούπολη) και προχώρησαν σε συμβολική κατάληψή τους. Δεν χτύπησαν εισιτήρια και παρακινούσαν και όλους τους υπόλοιπους επιβάτες να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους- γεγονός που ο κόσμος έκανε πρόθυμα. Στα λεωφορεία κρεμάστηκαν πανό όπου αναγράφονταν: «ΟΑΣΘ: η ληστεία του χειμώνα. Αυξήσεις έως 180%. Πάρτε πίσω το χαράτσι» και «Η μετακίνηση είναι κοινωνικό δικαίωμα. Όχι στις αυξήσεις των εισιτηρίων». Καθ΄όλη τη διάρκεια της διαδρομής των λεωφορείων, από την αφετηρία ως το τέρμα και πάλι πίσω, οι διαδηλωτές συνομιλούσαν με τους επιβάτες, μοίραζαν φυλλάδια, κολλούσαν αφισέτες στα λεωφορεία και στις στάσεις και κατήγγειλαν από τις ντουντούκες τις αυξήσεις και τις πολιτικές που τις προωθούν. Η ανταπόκριση του κόσμου υπήρξε ιδιαίτερα θερμή και επιδοκιμαστική.
Η πρωτοβουλία Επιβάτες της Θεσσαλονίκης, ενθαρρυμένη από την επιτυχία αυτή, θα συνεχίσει και θα εντείνει τις κινήσεις και τις παρεμβάσεις της το επόμενο διάστημα. Ήδη πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας το Σάββατο 15 Γενάρη στις 11.30 στο άγαλμα Βενιζέλου με παρέμβαση στις κύριες γραμμές των λεωφορείων, έγινε συνάντηση με το σωματείο εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ και παρέμβαση διαμαρτυρίας στο περιφερειακό συμβούλιο και ετοιμάζεται μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης του λαού της πόλης. Προγραμματίζεται επίσης μεγάλο συλλαλητήριο προς το τέλος του Γενάρη και πάντως πριν η κυβέρνηση και ο ΟΑΣΘ, προσπαθήσουν να εφαρμόσουν τις αυξήσεις στις 1 του Φλεβάρη.
πηγή: Προλεταριακή Σημαία
Ήδη πραγματοποιήθηκε παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα.(Απ' όπου και η φωτογραφία)
πηγή: Προλεταριακή Σημαία
Ήδη πραγματοποιήθηκε παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα.(Απ' όπου και η φωτογραφία)
Η δυναμική παρουσία των συγκεντρωμένων "Επιβατών Θεσσαλονίκης" (30-40 άτομα) στην αίθουσα του δημοτικού συμβούλιου ανάγκασε τις κυρίαρχες παρατάξεις να δεχτούν την εκτός ημερησίας διάταξης συζήτηση ψηφίσματος για τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ.
Έτσι το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να εκδώσει ψήφισμα ζητώντας να μην γίνει καμιά αύξηση στα εισιτήρια και να μην καταργηθεί το καθεστώς μετεπιβίβασης όπως ισχύει σήμερα.
Δεν υπάρχει φυσικά καμιά αυταπάτη ότι αυτό θα λύσει το πρόβλημα και θα αναγκάσει την κυβέρνηση να πάρει πίσω την απόφαση της.
Απλά, γίνεται πιο φανερό, σε περισσότερο κόσμο τι μπορεί να πετύχει η πάλη μας.
Συνεχίζει λοιπόν ο αγώνας κι όσο πιο πολλοί, τόσο η κυβέρνηση θα υποχωρεί!!
Επόμενη παρέμβαση την Τετάρτη 19-1-2011 6μμ μπροστά στο πολιτιστικό κέντρο για μοίρασμα υλικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου