01 Μαρτίου 2013

ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Σχετικά με τη φασιστικοποίηση

Τόσο η ένταση της κρατικής καταστολής όσο και η εκλογική άνοδος της φασιστικής Χρυσής Αυγής, η δίωξη και η ποινικοποίηση της ελευθερίας της σκέψης και έκφρασης στο δημόσιο τομέα, η έξαρση των ρατσιστικών και φασιστικών επιθέσεων θέτουν το θέμα του χαρακτηρισμού της φάσης στην οποία έχουμε ήδη μπει.
Γίνεται χρήση πολλών όρων: εκφασισμός, ένταση και παρόξυνση του αυταρχισού, χούντα, φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής κ.λπ. Είναι φανερό πως από το ΚΚΕ (μ-λ) γίνεται χρήση του τελευταίου όρου, όμως είναι αναγκαίο να ανοίξει ένας διάλογος όχι τόσο για να τηρηθεί «το γράμμα του νόμου», να «γωνιαστεί» το κατάλληλο σχήμα, αλλά για να έχουμε την πιο αποτελεσματική αποτύπωση και έκφραση της πολιτικής και ιστορικής διαδικασίας στην οποία συμμετέχουμε και φυσικά και των ευθυνών που της αναλογούν.


Μια μικρή αναδρομή


Αν πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με τον όρο «βοναπαρτισμός» που χρησιμοποιήθηκε και από τον Μαρξ για να αποδώσει την αντιδραστική πολιτική στροφή της αστικής τάξης σε όλη τη μακρά περίοδο των ταξικών αγώνων στη Γαλλία που περιγράφει στο ομώνυμο έργο του. Ο όρος, μάλιστα, «βοναπαρτισμός» ήταν σε χρήση του σοσιαλδημοκρατικού και κομμουνιστικού κινήματος πριν από την εμφάνιση και την άνοδο των φασιστικών κομμάτων από το 1922 και μετά. Εξ άλλου, ισχύει τόσο η μαρξιστική όσο και η λενινιστική ρήση για την ανοιχτή ή συγκαλυμμένη δικτατορία της αστικής τάξης που δεν έχει πρόβλημα να αποτινάξει τη δημοκρατική «προβιά» και να κυβερνήσει ανοιχτά δικτατορικά ή «βοναπαρτικά» όταν δεν μπορεί να κάνει αλλιώς λόγω της ταξικής απειλής από την εργατική τάξη.
Όσον αφορά την ιστορία του ελληνικού κομμουνιστικού κινήματος, η θέση για «κοινοβουλευτικό φασισμό» που εκτείνεται στο μεγαλύτερο μέρος της μεταπολεμικής περιόδου (ειδικά μέχρι το ’60) έχει να κάνει με τα πραγματικά «πέτρινα» χρόνια που έζησε η Αριστερά (την ύπαρξη εκτοπισμένων, την απαγόρευση της νόμιμης δράσης του κομμουνιστικού κόμματος, τις εκλογικές νοθείες, τη δολοφονική δράση του παρακράτους). Μάλιστα ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε από ομάδες και οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς προκειμένου να χαρακτηρίσουν την καραμανλική μεταπολίτευση μέσα από το γνωστό μηχανικό τρόπο σκέψης που «βιάζεται» να αποδώσει δραματικούς τόνους τους παρελθόντος στις (τότε) τρέχουσες πολιτικές αναλύσεις.
Σε ό,τι αφορά το πριν το ’82 ΚΚΕ (μ-λ), όταν μετά το 1977 εκτιμάται ότι η κυβέρνηση Καραμανλή, προκειμένου να επιβάλει το αντιδραστικό πολιτικό συμβόλαιο και να εφαρμόσει τα πρώτα μέτρα αντιλαϊκής λιτότητας, προχωρά σε πιο αυταρχικές μορφές διακυβέρνησης, επιλέγεται ο όρος «φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής». Τα χαρακτηριστικά αυτής της αντιδραστικής στροφής που επιχειρούσε να βάλει έναν διαχωριστικό φραγμό ανάμεσα στη μεταπολίτευση του λαού και τη μεταπολίτευση του συστήματος ήταν κατ’ αρχάς η θεσμοθέτηση ενός αντεργατικού νομοθετικού πλαισίου περιορισμού των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων (όπως αυτό που επανέρχεται τώρα με τον Βρούτση, τότε προωθήθηκε από τον Λάσκαρη που είχε καταργήσει την πάλη των τάξεων!), που προχωρούσε βέβαια παράλληλα με την έξαρση της κρατικής καταστολής (περίπτωση των πρώτων πολιτικών κρατουμένων με την καταστολή της φοιτητικής κατάληψης στην Πάτρα), τη δημιουργία κλίματος και νομοθετικού πλαισίου δίωξης του πολιτικού φρονήματος, τη θεσμοθέτηση -δυο χρόνια αργότερα- τρομονόμου, ερευνών σε σπίτια, συλλήψεων για «τρομοκρατική δράση» κ.λπ.
Να σημειωθεί, για παράδειγμα, πως στη Θεσσαλονίκη η πρώτη μαζική νόμιμη πορεία του φοιτητικού κινήματος ήταν αυτή για τον ν. 815 και μάλιστα αυτό κρινόταν μέχρι την τελευταία στιγμή. Οι περισσότερες, μέχρι εκείνη την καμπή, φοιτητικές συγκεντρώσεις πραγματοποιούνταν στην πλατεία του Χημείου, μέσα στο άσυλο όχι τυπικώς νομοθετικά κατοχυρωμένο.
Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με το σταμάτημα της όποιας –χλομής και προσχηματικής- αποχουντοποίησης, τη νομιμοποίηση των φασιστών (κοινοβουλευτική τους εκπροσώπηση και απορρόφηση στην τότε κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ ενός μέρους τους) καθώς βέβαια τα πιο μαύρα και αμετανόητα κομμάτια τους συνεχίζουν τη δράση τους με βομβιστικές επιθέσεις σε κινηματογράφους της Αθήνας που έπαιζαν αντιφασιστικές ταινίες (ο πολύς Μιχαλολιάκος συμμετείχε σε αυτές τις ομάδες και είχε τυπικά «διωχθεί»), ενώ η επανεμφάνιση στη δημόσια ζωή των φασιστών τίθεται υπό προστασία (11 Νοέμβρη του ’79 στη Θεσσαλονίκη).
Η τάση για τη φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής απλώνεται την περίοδο εκείνη σε όλη την ΕΟΚ με –τραγική ειρωνεία- την Ιταλία και τη Γερμανία να πρωτοστατούν αξιοποιώντας τις διώξεις για την ένοπλη δράση. Ειδικά στην Ιταλία διαμορφώνεται ένα πλαίσιο διώξεων και σκευωριών που εμπλέκει, στήνει δίκες εξπρές και φυλακίζει αγωνιστές που συμμετείχαν στην εργατική και ριζοσπαστική έκρηξη του ’60-70.
Ο όρος «δημόσια ζωή» περιέκλειε όλο το φάσμα αυτής της αντιδραστικής στροφής, από την ένταση της κρατικής καταστολής και τον περιορισμό των δημοκρατικών δικαιωμάτων μέχρι την ενθάρρυνση των φασιστών. Μάλιστα η τοποθέτηση αυτή ακουγόταν πολύ «ακραία» για τους δύο πόλους της επίσημης Αριστεράς που φυσικά προσέβλεπαν στη διεύρυνση της αστικής δημοκρατίας που θα επέφερε η διαφαινόμενη δημοκρατική κοινοβουλευτική εναλλαγή.
Η αλήθεια βέβαια είναι πως ο κλοιός της «σιδερόφρακτης δημοκρατίας» που επιβλήθηκε στις ιμπεριαλιστικές μητροπόλεις της Ευρώπης –και σαν «ρεβάνς» απέναντι στο ριζοσπαστικό νεολαιίστικο και εργατικό κίνημα των προηγούμενων δεκαετιών- δεν είχε ακουμπήσει για δυόμισι περίπου δεκαετίες τη χώρα μας, στο βαθμό βέβαια που θα επιθυμούσαν τα πραγματικά κέντρα εξουσίας του συστήματος. Αυτό οφειλόταν σε πολλούς λόγους (οι παρακαταθήκες του λαϊκού κινήματος, η κληρονομιά του Πολυτεχνείου, η καθυστερημένη άνοδος της σοσιαλδημοκρατίας στην Ελλάδα που εξανάγκαζε το σύστημα να αναγνωρίζει -όπως και όσο «αναγνώρισε»- κάποια δημοκρατικά δικαιώματα, η συμμαχία με τα παλιά και ανερχόμενα μεσοστρώματα, τα πολιτικά προβλήματα διαχείρισης και εναλλαγής διαχειριστών του συστήματος κ.λπ.).
Έτσι, με μια πρώτη ματιά, η εκτίμηση για τη φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής δεν έδειχνε να επιβεβαιώνεται –στη συνέχεια- ακόμα και όταν η κυβέρνηση Ράλλη, τελευταία κυβέρνηση της ΝΔ πριν από την άνοδο ΠΑΣΟΚ, έκλεινε την παρουσία της στην πολιτική σκηνή με νεκρούς δολοφονημένους διαδηλωτές και με νομοσχέδιο που απαγόρευε την αφισοκόλληση. Η ανακοπή βέβαια αυτής της διαδικασίας καθόλου δεν σήμαινε πως το σύστημα και οι πολιτικοί εκπρόσωποι δεν επιχείρησαν όλη αυτή την εικοσαετία να αλλάξουν τα «δεδομένα της μεταπολίτευσης».
Κατ’ αρχάς η ένταση της επίθεσης στο λαό επέβαλε ένα πιο σκληρό και αυταρχικό πλαίσιο κρατικής βίας και καταστολής. Το 1986 το ΠΑΣΟΚ, στο πλαίσιο της όξυνσης της αντιλαϊκής επίθεσής του με κριό πάλι ένα νομοσχέδιο για την αφισοκόλληση και αξιοποιώντας τη λογική των «συμβολικών» και «παραδειγματικών» ενεργειών ενός μεγάλου κομματιού του λεγόμενου «χώρου», κάνει μια ορατή σκληρή στροφή καταστολής των αγώνων του λαϊκού κινήματος. Η μαζική καταστολή της φοιτητικής διαδήλωσης τη μέρα του ερχομού στην Αθήνα του νέου πατριάρχη σηματοδοτεί αυτή τη σκλήρυνση.
Οι πολιτικές περιπέτειες διαχείρισης των ζητημάτων του συστήματος κατά τα επόμενα δύο χρόνια αναστέλλουν προσωρινά την πολιτική αυτή, όμως η κυβέρνηση Μητσοτάκη που προκύπτει το ’91 επιχειρεί να την επαναφέρει μέσα σε ένα κρεσέντο κρατικής και παρακρατικής βίας με θύματα - όχι μόνο τον Τεμπονέρα. Οι λαϊκές αντιδράσεις αλλά και η πολιτική αλλαγή για άλλη μια φορά βάζουν στον πάγο αυτές τις διαδικασίες, που «απελευθερώνονται» την εποχή Σημίτη με τα «αγροτοδικεία» και τα «μαθητοδικεία» αλλά και την αξιοποίηση της αντιδραστικής στροφής μετά την 11η Σεπτέμβρη, τους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά και τη σύλληψη των μελών της «17 Νοέμβρη» προκειμένου να ψηφιστούν οι τρομονόμοι που είχε υποσχεθεί στον… εαυτό του το σύστημα από την εποχή του ’70. Η καταστολή της διαδήλωσης για τον Κλίντον σηματοδοτεί τη νέα εποχή της «μηδενικής ανοχής» (που πρώτος ο Λαλιώτης είχε προαναγγείλει τότε).

Σήμερα

Τηρουμένων των αναλογιών, μπορούμε να πούμε πως σήμερα έχουμε μια αντιδραστική στροφή, πολύ μεγαλύτερης εμβέλειας και βάθους είναι αλήθεια. Αν μάλιστα μπορεί κανείς να κάνει –εκ των υστέρων και εκ του ασφαλούς βέβαια- κριτική στην πρώιμη (;) υιοθέτηση από το παλιότερο ΚΚΕ (μ-λ) της άποψης για τη φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής (γιατί δεν είχε αξιολογήσει τα περιθώρια ανοχής τους συστήματος, τα νέα δεδομένα με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ κ.λπ., κριτικές που έγιναν και στο γνωστό 2ο Συνέδριο), πώς μπορεί να αξιολογηθεί το σημερινό πλαίσιο έντασης και όξυνσης της κρατικής βίας και τρομοκρατίας; Πλαίσιο που μας οδηγεί όχι μόνο στο ’70 αλλά και πιο «πίσω». Και μάλιστα σε μια περίοδο που τα «όρια ανοχής» (και αντοχής) του συστήματος περιορίζονται δραστικά από τις επιλογές των δυνάμεων που κυρίαρχα σήμερα το διαχειρίζονται.
Το να αποκλείσουμε από πρώτη προσέγγιση τον όρο «χούντα» -όρο τον οποίο, συνθηματολογικά βέβαια, χρησιμοποίησαν μεγάλα κομμάτια της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς ακόμα και πριν από τα μνημόνια («η χούντα δεν τελείωσε το ’73»)- είναι το σχετικά εύκολο κομμάτι της αναζήτησης του «ορθού» πολιτικού χαρακτηρισμού της σημερινής αντιδραστικής στροφής. Όμως είναι αναγκαίο προκειμένου να απαντήσουμε στο ερώτημα αν έχουμε δηλαδή μια –έστω- βαριά κουτσουρεμένη αστική δημοκρατία ή ένα ανοιχτά φασιστικό καθεστώς, μια ανοιχτά φασιστική εκτροπή.
Από την άλλη, ο όρος «ένταση του αυταρχισμού και της κρατικής καταστολής» που μέχρι πρόσφατα ήταν σε χρήση δεν μπορεί να αποδώσει το μέγεθος της αντιδραστικής στροφής τόσο στο επίπεδο των λαϊκών ελευθεριών όσο και στο αντιδραστικό κλίμα που προκαλείται.
Υπάρχει και ο όρος «εκφασισμός». Θα μπορούσε να αποδεχτεί κανείς και τον όρο «εκφασισμός της δημόσιας ζωής», όμως δεν είναι καθόλου τυχαίο πως προτιμάται «σκέτος» ο όρος. Ακριβώς γιατί αναφέρεται στο σύνολο της κοινωνίας, με ό,τι συνειρμούς μπορεί κάτι τέτοιο να προκαλέσει για την κοινωνική συνείδηση των μαζών, τη «συντηρητικοποίησή» τους κ.λπ. Δεν είναι καθόλου τυχαία –επίσης- η υιοθέτησή του από τον Βενιζέλο. Αυτά από τα… δεξιά. Μπορεί ακόμη να δημιουργήσει σύγχυση και για το αν έχουμε περάσει σε μια φάση ανοικτής φασιστικής εκτροπής, αν το δει κανείς από τα… αριστερά.
Τελευταία γίνεται επίσης αρκετή χρήση του όρου «κράτος έκτακτης ανάγκης». Ο όρος είναι δανεισμένος από την ανάλυση του Πουλαντζά και άλλων –ενδεχομένως και από τον Γκράμσι- όταν μιλούσε για το φασιστικό φαινόμενο και τις μεταμορφώσεις τού κράτους σε Ιταλία και Γερμανία. Είναι φανερό ότι διεκδικεί τον αέρα της «φρέσκιας» και νεωτερικής προσέγγισης –σαράντα χρόνια μετά!-όμως δεν είναι καθόλου έτσι.
Κατ’ αρχάς το κράτος «έκτακτης ανάγκης» του φασισμού του μεσοπολέμου ήταν ένα συγκεκριμένο ιστορικό μόρφωμα, μια ολόκληρη διαδικασία που δεν έχει μέχρι σήμερα επαναληφθεί ιστορικά καθώς τα φασιστικά πραξικοπήματα στη Λατινική Αμερική, ακόμα και στη χώρα μας, ήταν μεν φασισμός, αλλά όχι ο φασισμός του Μουσολίνι, του Χίτλερ ή των Ιαπώνων. Στις τρεις αυτές ιστορικές περιπτώσεις μάλιστα ίσως θα ταίριαζε ο όρος «εκφασισμός της κοινωνίας». Έπειτα, υπάρχει και κάτι ακόμα πιο «πονηρό»: Είναι σαν ο ταξικός αντίπαλος να μας κλείνει το… μάτι και να μας έχει πείσει ότι ζούμε υπό το καθεστώς «έκτακτης ανάγκης» σε όλα τα επίπεδα. Μήπως δεν το επιχείρησε πρώτη η κυβέρνηση Παπανδρέου; Μήπως δυνάμεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς –που δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στο «κράτος έκτακτης ανάγκης»- δεν έβαζαν ως θέμα πρώτης προτεραιότητας ένα σχέδιο σωτηρίας της χώρας από το «επαχθές χρέος», πεισμένες από το σύστημα ότι αυτό είναι το πρόβλημα;
Αν, συνεπώς, «κάθε κρίση είναι και μια διάκριση», η κρίση για «τη φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής» δεν έρχεται να διεκδικήσει την… τελειότητα, όμως διακρίνεται από όλες τις παραπάνω προσεγγίσεις. Περιγράφει τη σημερινή διαδικασία της αντιδραστικής πολιτικής στροφής και στα τρία επίπεδα: τον περιορισμό των λαϊκών ελευθεριών, την ποινικοποίηση της διακίνησης των ιδεών, την ένταση της κρατικής καταστολής σε δολοφονικά επίπεδα. Και όταν λέμε δημόσια ζωή εννοούμε το σύνολο των εκδηλώσεων που θα μπορούν να περικλειστούν στη σφαίρα της (δημοκρατικά δικαιώματα, πολιτική έκφραση, δικαιώματα των κρατικών υπαλλήλων, την πολιτική και κοινωνική δραστηριότητα κ.λπ).
Βέβαια, πολλές φορές έχει παρατηρηθεί, όταν απευθυνόμαστε στον κόσμο, πως ένα κομμάτι του τον όρο «φασιστικοποίηση» δείχνει να τον εννοεί συνδέοντάς τον αποκλειστικά με την άνοδο της ΧΑ και την ένταση της δράσης των φασιστών. Κι εδώ υπάρχει μια λεπτή διάκριση. Η ένταση της φασιστικοποίησης της δημόσιας ζωής (και όχι του κράτους, γιατί τότε θα είχαμε ανοιχτό φασισμό) κατά μία έννοια περιλαμβάνει και την ενθάρρυνση των φασιστικών ομάδων για δράση, αλλά και την πολιτική κεφαλαιοποίηση του αντιδραστικού πολιτικού κλίματος από τους φασίστες. Δεν είναι όμως η κυρίαρχη πλευρά αυτής της διαδικασίας. Κυρίαρχη πλευρά εξακολουθεί να είναι το κράτος της αστικής τάξης και οι κυβερνήσεις της που ρυθμίζουν το νομοθετικό και πολιτικό πλαίσιο της δημόσιας ζωής.
Μ’ αυτή την έννοια, η φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής ανοίγει φυσικά το δρόμο και για την ανοικτή φασιστική εκτροπή «έκτακτης ανάγκης», όμως είναι θέμα μιας άλλης συζήτησης κατά πόσο στις σημερινές συνθήκες έντασης της ταξικής πάλης και της κοινωνικής εξάρθρωσης μια τέτοια εκδοχή θα δημιουργήσει –τελικά- μεγαλύτερα προβλήματα ελέγχου στο κυρίαρχο σύστημα από εκείνα που πάει να απαντήσει.
Επίσης είναι σωστό πως θα υπάρξουν πρόδρομα ορατά σημάδια μιας τέτοιας εξέλιξης. Δεν σημαίνει κάτι τέτοιο βέβαια πως μέσα στις αντιφάσεις τους δεν επεξεργάζονται και τέτοια σχέδια. Η επαναφορά της συζήτησης για τη θανατική ποινή είναι χαρακτηριστική του κλίματος που πάει να παγιωθεί. Και φυσικά ο λαός δεν φτάνει να επαγρυπνά για τα χειρότερα, αλλά πρώτα πρώτα επιβάλλεται να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά τη φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής που του επιβάλλουν σήμερα και καθημερινά.
Σε τελική ανάλυση, αν ο όρος «φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής» μπορεί από κάποιους να κριθεί υπερβολικός (ενώ η «χούντα»;) ή έστω αδόκιμος, είναι ανοιχτό το πεδίο της συζήτησης για τον… ορθότερο όρο που θα χαρακτήριζε τη σημερινή αντιδραστική στροφή και στον τομέα των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Με δύο όμως προϋποθέσεις: Να μη γίνονται εύκολα δάνεια μέσω της εξίσωσης διαφορετικών εποχών και καταστάσεων και φυσικά επίσης εύκολα δάνεια από το ιδεολογικό οπλοστάσιο δυνάμεων του συστήματος.

Δ.Μ.

29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

o Πουλαντζάς έλεγε πως ο φασισμός και η δικτατορία είναι περιπτώσεις του κράτους έκτακτης ανάγκης , και το κύριο σε αυτό ήταν να ξεχωρίσει τα 2 είδη , δεν τον έκαιγε ο όρος " κράτος έκτακτης ανάγκης " , μπορείς ας πούμε να το πεις , και το έκανε ο ΝΠ , αυταρχικές μορφές του καπιταλιστικού κράτους .

Το να ξεχωρίσει κανείς την δικτατορία από τον φασισμό , είναι κρίσιμο ζήτημα . Αν δεν δεις τον φασισμό σαν μετατόπιση εντός του αστικού συνασπισμού εξουσίας προς την μικροαστική τάξη στο έδαφος ήττας του εργατικού κινήματος , θα δεις απλά την " επιθετικότητα των μονοπωλιακών μερίδων σε συνθήκες καπιταλισμού που σαπίζει " και θα σαλπίσεις το απελπισμένο κάλεσμα στην επανάσταση .

Και όχι το ενιαίο μέτωπο των εργαζομένων , την ανατροπή της επίθεσης του κεφαλαίου , το μετακαπιταλιστικό υπόδειγμα οργάνωσης της κοινωνίας κλπ .

Η πανικόβλητη αντικατάσταση από την ΚΔ της γραμμής της υπέρ μιας λογικής ταξικής συνεργασίας ( που βέβαια συνδέθηκε με σπουδαίους αγώνες και την συγκρότηση του " ιστορικού μπλοκ " όπως στην Ελλάδα , που όμως τα " στάδια " δεν άφησαν το κίνημα να το καταλάβει ,αλλά και με αιματηρή καταστολή επαναστάσεων όπως στην Ισπανία )ήταν χαρακτηριστική .

Γενικά το κείμενο είναι πάνω στην πεπατημένη άρνησης του φασιστικού κινδύνου , ταύτισης του με την καταστολή , και περιορισμού της αριστερής πολιτικής στην διαμαρτυρία και την ζύμωση , στο όνομα της επανάστασης πάντα .

Η απάντηση στην ερώτηση για το αν υπήρξαν δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς που μίλαγαν για την σωτηρία του τόπου από το χρέος είναι ότι δεν υπήρξαν , αλλά ... δημοκρατία έχουμε , ο καθένας καταλαβαίνει και λέει ότι θέλει , άσε που το να μην επικοινωνηθεί επαρκώς μια πολιτική γραμμή μπορεί να είναι και ανεπάρκεια του πομπού της . Μπορεί και σκοπιμότητα του δέκτη .

Αν μπούμε σε αυτό που λέγεται " κοινή δράση " , ενότητα δράσης της αριστεράς σε κάθε επίπεδο δηλαδή για την ενότητα δράσης των εργαζομένων, λίγο περισσότερο , ίσως και να καταλάβουμε καλύτερα ...

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Το βασικό με τον ''κάποιο'' είναι, το ότι αναπαραγάγει τις σοσιαλδημοκρατικές δοξασίες της new left και του δήθεν ''αριστερού ευρωκομμουνισμού''. Οχι φίλε μου, ο φασισμός δεν είναι ούτε γέννημα της μικροαστικής τάξης, ούτε βεβαια πολύ περισσότερο η μικροαστική τάξη στην εξουσία. Αυτά είναι παιδισμοί που ξεχνούν την μ-λ ανάλυση του φασιστικού φαινόμενου και το συγχέουν με την αποδοχή του από διαλυμένες μικροαστικές μάζες σε αρχικό επίπεδο. Ο φασισμός ''βρίσκει'' τους μικροαστούς, όταν έχουν γίνει κατά κύριο λόγο εξαθλιωμένο λούμπεν χωρίς συνείδηση, άεργο προλεταριάτο.
Είναι η ιστορική άγνοια πως ο φασισμός μπήκε στην ίδια την εργατική τάξη και σε μεγάλο βαθμό συμπορεύτηκε επί μακρόν και με ''αντικαπιταλιστικά ρεύματα''στα συνδικάτα όπως με τηναναρχία στη Ιταλία.
Είναι οι ίδιες ψυχαναλίζουσες θεωρίες, περί ''φασισμού δωματίου'', που δήθεν γεννά το πλήρως αυτονομημένο εποικοδόμημα( κακοδιαβασμένος Γκράμσι) στην πυρηνική οικογένεια, τη σχέση άντρα-γυναίκας και άλλα...εμπριμέ.
Και βέβαια μη μιλάμε για καταστολή.γιατί οι δοξασίες αυτές ούλτρα επαναστατικές δεν ανέχονται το κράτος σαν δικτατορία μιας τάξης. Πολύ σύγχρονα όλα αυτά.. τόσο που οι παλιοί τους ψαλμωδοί τα έχουν πια εγκαταλείψει... στους νεότερους μόνον.Βέβαια ο φίλος, μιλά για μετακαπιταλισμό ως νέο;ς Βαρουφάκης με την ''τραπεζοκρατία'' του......( αλήθεια τι καθεστώς έχουμε; ) κάνοντας κακοποίηση της απλής έστω αναφοράς, στον ρεβιζιονιστή αξιόλογο διανοητή Πουλαντζά ,που επικαλείται.Ξέρεις ''κάποιε σύντροφε'' τι βασικά, λείπει αν σε δείς στον καθρέπτη, αν σε διαβάσεις στα κατά καιρούς πονήματά σου; Η οποιαδήποτε αναφορά στην οικονομική βάσης, η αντίληψη της ταξικής πάλης με ''ηθικούς όρους'' και η πλήρης σοσιαλδημοκρατική αποδοχή του κράτους, σαν ''ταξικού ισορροπιστή''.........συγνώμη, αλλά θα ξυπνήσεις και θα καταλάβεις σύντομα πως δυστυχώς σε υπερκαλύπτει ο Βενιζέλος.
Ν.Κ

Ανώνυμος είπε...

η μλ αντίληψη του φασισμού είναι αυτή που οδήγησε το ισχυρότερο εργατικό και κομμουνιστικό κίνημα της τότε εποχής στο περιθώριο και την εξόντωση από τον χιτλερισμό . δεν λέω πουθενά για συμπόρευση της εργατικής τάξης με τον φασισμό και μάλιστα είναι ο Πουλαντζάς που πρώτος το κατέρριψε μελετώντας το ποσοστό συμμετοχής της στους φασιστικούς μηχανισμούς .

Για αποδοχή του κράτους στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί , και όσο δηλώνεις σταλινικός , με το ρεύμα δηλαδή που πίστευε , διακήρυσσε και εφάρμοζε την ενδυνάμωση του κράτους , να κοιτιέσαι πότε πότε στον καθρέφτη .

Μόνο και μόνο το " ρεβιζιονιστής " που λες για τον Πουλαντζά επειδή έψαχνε τα νήματα για μια αριστερά και ένα κομμουνιστικό κίνημα έξω από την αποδοχή του καπιταλιστικού κράτους , και των καπιταλιστικών σχέσεων τα λέει όλα .

Να διαβάσεις Πουλαντζά και όχι για τον Πουλαντζά ...

Η φράση " βρίσκει τους μικροαστούς ... προλεταριάτο " είναι 'έξω από τον μαρξισμό , εργάτης σύντροφε δεν είναι ο φτωχός , είναι θέμα σχέσεων και πρακτικών και όχι εισοδήματος.

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

...........τίποτε, δυστυχώς
Ν.Κ
για να μη γινόμαστε γραφικοί,
.............Ο δυστυχής ( για τους μετέπειτα-''οπαδούς'' του) Πουλαντζάς, κάνει κατάχρηση στην ανάλυση της προλεταριοποίησης μεσαίων στρωμάτων, εννοώντας πως ψάχνουν να πουλήσουν την ανειδίκευτη εργατική τους δύναμη, και όχι πως ΦΤΩΧΥΝΑΝ ( Ελπίζω πως τόση άγνοια και πάθος θεωρητικολογίας, να παντρεύονται λόγω δεξιάς ''ακμής''...και όχι απλά ηλικιακά προσδιορισμένης)

Ανώνυμος είπε...

Τα μικροαστικα στρώματα στρατεύονται στον φασισμό για προστασία απο την εργατική τάξη .

Ο σοβιετικός " μαρξισμος " βέβαια δεν μπορεί να το καταλάβει γιατί θέλει να εκφράσει τον λαό απέναντι στα μονοπώλια , και οχι να φτιάξει το κοινωνικό μπλοκ της εργατικής. τάξης . Αυτή η απόδοση της πρωτεραιοτητας στην μικροαστική τάξη και ιδεολογία αφηνει τον φασισμό ανενόχλητο , και στον μεσοπόλεμο το θεωρητικοποιούσε κιόλας , μίλαγε για προγραμμα του " αληθινού φασισμού " ( σε κείμενο του Χοντζεα το διάβασα )

Πολλές φορές μάλιστα για να βγει απο την δυσκολία μετράει την εργατική τάξη και την βγάζει 90 % . Όλοι εργάτες δηλαδή !

Τόσες δεκαετίες παραίτησης απο την μαρξιστικη έρευνα , με τον μαρξισμό του 19 ού αι . , αυτά είναι τα αποτελεσματα .

" κάποιος συντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Σαν αρνητικό το έλεγε ο Χοντζεας , απαραίτητη διευκρινιση ...( κάποιος συντροφος )

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Κάποιε τα έχεις μπλέξει τόσο τα πράγματα που μάλλον δεν ξέρεις που απευθύνεσαι. Ακολουθείς την κλασσική συνταγή που λέει αφού δηλώνουν οπαδοί του μ-λ και οι ρεβιζιονιστές και οι άλλοι του μ-λ χώρου άρα είναι ίδιοι και μαζί με αυτό έρχεται η ημιμάθειά σου για να δέσει το γλυκό της αλαζονείας αυτού που διάβασε δύο τρία τσιτάτα και νομίζει ότι το έπιασε το νόημα. Τόσο που καταλήγει να λέει ότι το εργατικό και κομμουνιστικό κίνημα εξοντώθηκε από τον χιτλερισμό!!!
Για να μας προτείνεις τι; Πράγματα χιλιοειπωμένα από κάθε είδους ρεφορμιστή, οπορτουνιστή, και 'γω δε ξέρω τι άλλο έχει περάσει από αυτό το πολύπαθο κίνημα!
Επειδή λοιπόν εμένα αυτός ο αχταρμάς με εξοντώνει στ' αλήθεια δεν μπορώ να παρακολουθήσω αυτή τη συζήτηση. Σε παραδίδω στον χαλκέντερο Ν.Κ..

Ανώνυμος είπε...

Στον δρόμο και τον αγώνα κρίνεται η αλαζονεία ασγ , και οχι στην ημιμάθεια και τα σκουπίδια " μαρξισμού " τυπου " μαθήματα λενινισμού "

Έχω ξαναζητησει μια απάντηση για την γραμμή της ΚΔ το 29-34 και δεν την πήρα , άρα γιατί κακώς σας ταυτίζω με το ΚΚΕ ? Εγω φταίω που είστε απόντες απο το αντιφασιστικό με τα ιδια επιχειρηματα ?

Δεν περιμένω να κάνεις διάλογο , σας ξέρω πολλά χρόνια .
"Κάποιος συντροφος "

Ανώνυμος είπε...

"Ωραια" πραγματα,μπουμπουκια λεω εγω... Σιγα μην οι κομμουνιστες ηταν παροντες στο ...αντιφασιστικο!... Μερικα εκατομμυρια σοβιετικων μαζων κ εκατονταδες χιλιαδες νεκρων κοκκινων μελων του ΚΚΣΕ για καποιους φερονται ως ανωνυμου ταυτοτητος... Για να μην μιλησουμε για τον ηγετη που ειχαν τοτε τα ...παλιοκομμουνια αυτα,οι ..παλιοσταλινικοι,που ηταν τετοιοι κ δεν το ...καταλαβαιναν κι απο πανω!! Κι εμενα γιατι τωρα καποιοι,καλυτερα "καποιοι" αλλοι μου φαινονται αμφιβολολου,για να μην πω καθολου,...συντροφικοτητος; Εχει πατο η καταντια του αναθεωρητισμου;; Απυθμενη μου μοιαζει......

Ανώνυμος είπε...

Μετα το καπιταλιστικο σταδιο εξελιξης της ανθρωπινης κοινωνιας τι υπαρχει; Λαθευετε οσοι ...παλαιολενινιστες πατε να ψελλισετε η επανασταση κ ο σοσιαλισμος... Μετα τον καπιταλισμο υπαρχει μονο ο ...μετακαπιταλισμος,καπιταλισμος στο ...τετραγωνο,καπιτολισμος στον ...κυβο,στην ...νιοστη κ βαλε να 'χουμε!... Ετσι για να επιβεβαιωνεται η κυριαρχια του απο τ' "αριστερα",με "αριστερο" περιτυλιγμα... Κ μαλιστα περισπουδαστο,"σοφιστικε"... Σαπιοι καιροι,σαπιες ιδεες... κ ας πλασσαρονται δηθεν ...συντροφικα!!

KK είπε...

Do not feed the troll

Ανώνυμος είπε...

ανώνυμε των 12 :06 αυτό πίστευαν και στην ΣΕ , μετά τον καπιταλισμό ( δηλαδή μετά την ανάληψη της εξουσίας από το κόμμα - κράτος , αυτό είναι σοσιαλισμός για πολλούς ) είναι ο σοσιαλισμός , τελειώσαμε , οι αγρότες σε συνθήκες Μανωλάδας , εργατικό δίκαιο από την δύση ( για ανάπτυξη ντε ,, εθνικοί οι λόγοι , σοβιέτ και σωματεία ήταν για να πέσει ο τσάρος και ο Κερένσκι ) σύνταγμα του 36 , ηρωική νικηφόρα αντίσταση στον ναζισμό αλλά και ξεπούλημα επαναστάσεων , ( αυτά τα λέει ο Κεν Λόουτς που είναι τροτσκιστής και ο ... Άρης Βελουχιώτης όμως που ήταν τροτσκοκυνηγός - μπέρδεμα ) καταστολή εξεγέρσεων στις κρατικοκαπιταλιστικές κοινωνίες ( μήπως είμαι με τον πάπα στην Πολωνία ? ) , περιορισμένη ανεξαρτησία των κομμουνιστικών κομμάτων και σοσιαλιστικών κρατών ( αυτό το είπε ο Μπρέζνιεφ , επί Στάλιν το ΚΚΣΕ σεβόταν τις χώρες , πχ τις επιθέσεις του ιμπεριαλισμού στην Ελλάδα , ομολογουμένως δεν ανακατεύτηκε , κύριοι με Κ κεφαλαίο )
Τι τα σκαλίζεις τώρα , ιστορία και θεωρία του κομμουνιστικού κινήματος , πες " είσαι οπορτουνιστής " , είναι και βολικό , αν δεν υπάρχουν μόνο αστικά κόμματα και η αριστερά , μπορούμε πάντα να κηρύξουμε λαϊκό μέτωπο - καβάντζα λέγεται - αν ο εκφασισμός φτάσει στο παρά ένα , και τότε θα αγωνιστούμε για δημοκρατία και προκοπή ( ανάπτυξη ντε , εθνικοί οι λόγοι !! ). Επίσης πες ότι είμαι τroll όπως λέει ο ΚΚ που είναι μοντέρνος , ή με ... ακμή που λέει ένας άλλος , ασυγκρότητος σύμφωνα με τον ασγ ( μάλλον επειδή δεν ήμουν στο ΚΚΕ μέχρι το 89 αν καλά θυμάμαι , και σύνεδρος το 87 πάλι αν καλά θυμάμαι , σε συνέδριο που πήρε ομόφωνα τις αποφάσεις για την κάθαρση και τον εκσυγχρονισμό , αν καλά θυμάμαι - μέχρι εκεί η συγκρότηση μου δε φτάνει - αν σε μπερδεύω με συγχωρείς )

στον 11 :39 που μάλλον πρέπει να είναι 90 χρονών επιζώντας του πατριωτικού πολέμου ( δεν εξηγείται αλλιώς να του λέω για το ότι πίνατε καφέ στις 19 Γενάρη - αλλά βέβαια , αν γίνουν αντιφασιστικές πορείες μπορεί να πέσει και ξύλο και δεν είναι ωραία εικόνα , θα φύγουν από μόνοι τους αν γίνει επανάσταση , δηλαδή να περάσει ο στρατός με τα σοβιέτ ) έχει τον αμέριστο σεβασμό μου .

μπορεί κάποιος επιτέλους να μου εξηγήσει , γιατί , αν το λεγόμενο μλ ρεύμα είναι το πιο επαναστατικό κλπ , κατέρρευσε ? ( αν συμφωνούμε ότι η ανατροπή που λένε για το 89 είναι αντιδιαλεκτική έννοια , αυτό ισχύει και για το 56 )

από κει αν ξεκινήσουμε θα δούμε την πραγματικότητα για τα ρεύματα του μαρξισμού και του κομμουνιστικού κινήματος και της αριστεράς , θραύσματα ενός νικημένου στρατού που παλεύει να ανασυγκροτηθεί , και θα μπορούμε να μιλάμε ως αυτό που είμαστε .

τα λέμε κάποιος σύντροφος

Ανώνυμος είπε...

θέλουμε τον βαγγέλη ζ πίσω

Ανώνυμος είπε...

Καλά τη βγάζουμε με τον κάθε γραφικό που με χαρά υποδεχόμαστε για να περνάει η ώρα. Αλλά μέσα από τον οππορτουνισμό της ημιμάθειας, την ημιμάθεια του οππορτουνισμού, φαίνεται το ζητούμενο.
Το παιδί ήταν στο ΚΚΕ...τι έκπληξη! Όλα τα τέρατα της άρνησης του λενισμού η χρουστσοφική μήτρα, τα γέννησε. Εκεί έγινε τροτσκιστής εσωτερικού χώρου, προλαβαίνοντας το ''κόμμα'' που ψευτοκαθυστέρησε δέκα χρόνια για να τροτσκοποιηθεί τραβεστί. Αλήθεια το παιδί και τα ''παιδιά'', δεν βλέπουν-και ευθαρσώς το λένε- εργατική τάξη, αυτή είναι μια μνήμη με κασκέτο,είναι μουσιακό ούτε καν προστατευόμενο είδος προς εξαφάνιση. Ο ''πανεπιστημιακός'' Μπαλασόπουλος, (νουβέλ βάγκ του Περισσού) ξανανακαλύπτει την κυβερνητική-ρομποτική και μας αναλύει πως ο Μάρξ έκανε λάθος,πως μπορεί να παραχθεί κέρδος και χωρίς εργάτες ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ,από την κατανάλωση!
Για να δούμε ποιός ήταν και ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ κολλημένος στην ΑΝΤΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΉ πολιτική του ΚΚΕ ( Βάβαια αρκεί το νέο πρόγραμμα, που αφήνει τον λενισμό συνολικά σαν απόνερο) Μοντέρνα πράγματα δηλαδή....από την άλλη έχουμε τα μεσοστρώματα..ποια είναι, ποιοι είναι ΤΑΞΙΚΑ -όχιαπλά ιδεολογικά αναφερόμενοι στην μικροαστική ιδεολογία - μικροαστοι; Γιατί στην κυρίαρχη ιδεολογία είναι εγκλωβισμένη και η εργατική τάξη ιδίως μετα από ήττα. Βλέπε την ιδιοκατοίκηση προλετάριων μετα την ήττα-δεκατία '50- και την έκταση που πήρε, λειτουργώντας σαν κοινωνικό αμορτισέρ και εκμαυλιστής συνειδήσεων. Όταν επί χρόνια είσαι σε κόμμα με κύρια κοινωνική αναφορά σε μικροιδιοκτήτες πόλης και χωριού-ΚΚΕ ''κάποιοι σύντροφοι'', θα κοπωθούν και θα πάνε στον απέναντι τοίχο Αλτουσερικά και βάλε, ΝΑ Η ΓΈΝΝΗΣΗ ''η μικροαστική ιδεολογία''-γεννά τον φασισμό, καλά το ''φασισμός σημαίνει εξουσία ! των μικροαστών και να φυλαχτουν από την εργατική τάξη που απειλεί????''είναι το ανέκδοτο για τη λήξη του καρναβαλιού, και εκεί που το ευρύτερο ΝΑΡ συναντά τον Χάλαρη-ΑΚΕΠ ΟΕ ( ''η επανάσταση έρχεται'')
Όμορφο είναι να βλέπουμε γιατί η ''αριστερά μας'' είναι λίγη, απούσα, ενσωματωμένη και απλά χαίρεται που παίρνει ποιό πολλά κουκιά από τον μ-λ χώρο.....
Το ζητούμενο είναι να προχωρούμε χωρίς μικρομεγαλισμούς σε μιαν ανάλυση της ταξικής διάρθρωσης στην Ελλάδα, να αποδείξουμε στην ίδια την τάξη την έκταση και τη δυναμική της, να μιλήσουμε για ιδεολογία όχι με εργαλεία μεταφυσικής, αλλά δένοντας το ''είναι'' με την ''αντίληψή του'' και την ικανότητα αλλαγής του.
Τέλος, ως ''χαλκο-σαράβαλος'' κάποιας ηλικίας, θα επαναλάβω μια μπανάλ παραπομπή απο το ΚΕΦΑΛΑΙΟ
( θεωρίες για την υπεραξία) πως
‘’σ’ αυτούς τους παραγωγικούς εργάτες ανήκουν φυσικά όλοι, όσοι συνεργάζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, στην παραγωγή του εμπορεύματος’’ και συνάμα ‘’οι μάγειροι και τα γκαρσόνια ενός εστιατορίου είναι παραγωγικοί εργάτες, εφ όσον η εργασία τους μετατρέπεται σε κεφάλαιο για τον ιδιοκτήτη του εστιατορίου. Τα ίδια πρόσωπα είναι μη παραγωγικοί εργάτες, όταν είναι υπηρέτες σ΄ενα σπίτι, εφόσον δεν δημιουργούν κεφάλαιο.....’’.
Καλλίτερα βέβαια το ΚΕΦΑΛΑΙΟ να μη διαβάζεται σε τσιτάτα
Ν.Κ

Ανώνυμος είπε...

Εγω,"καποιε",με τα ...90 κ βαλε χρονακια μου του πατριωτικου πολεμου,που ηταν αντιφασιστικος κ εγω φαινεται δεν τον καταλαβα ως τετοιο κ ειχε επισης σταλινικη ανεξιτηλη σφραγιδα που εσυ σκοπιμα παρασιωπας... ,αλλα αυτα βεβαια δεν βολευουν κ τοσο την ιδεολογικη τρικυμια,με αναφορες ακομα κ στον Βελουχιωτη,που σφραγιζει τις τοποθετησεις σου,δεν θα σε χαρακτηριζα απλα ως οππορτουνιστη γιατι αυτο θα 'ταν ...αδικο κ μη ανταποκρινομενο στα λεγομενα σου,που ομολογουμενως παρομοιες τσουβαληδον τοποθετησεις εχω να αντικρυσω απο την εποχη της παραιτημενης καθοδηγησης του παλιου μ-λ την περιοδο 80-82 κ προσφατα στις αντιστοιχες του Βαγγελη ζ... Ξερεις εσυ,αυτων που τοτε τ' ακουμπησαν ολα στο ΠΑΣΟΚ κ σημερα ξανακανουν φανερα η στα μουλωχτα ακριβως το ιδιο με τον ...ΜΥΡΙΖΑ... Στ' ονομα των "φρεσκων" ιδεων κ του ...προχωρηματος τους παντα,με προγραμματα κ ξαναμανα προγραμματα,τσουβαλιαζοντας τους παντες κ τα παντα... Κι οταν ερθει με το πληρωμα του χρονου η ωρα της αυτοκριτικης,κοιτανε προς τον ουρανο κ σφυριζουν χαρουμενο σκοπο... Θα σε χαρακτηριζα ομως "αλλιως",ως μεγα οππορτουνιστη,τεραστιο οππορτουνιστη,αβυσσαλαιο οππορτουνιστη κ αντιλαμβανομαι οτι ισως δεν θα 'χες κανενα απολυτως προβλημα μ' αυτο,ετσι δεν ειναι;;

ΒΚ είπε...

ολα καλα ρε καποιε συντροφε αλλα αυτη την "αιματηρή καταστολή επαναστάσεων όπως στην Ισπανία" που τη ειδες βρε ταλαιπωρε? απο τα ντοκιμαντερ της ετ3? απο ιστορια εχεις διαβασει τιποτα ή αναπαραγεις ολες τις βρωμιες και την ημιμαθεια που αναπαραγει ολος ο αντισταλινικος-αντικομμουνιστικος συρφετος της δηθεν εξωκ. αριστερας και που πηγαινουν χερι-χερι με την πολιτικη του φασισμου? μου αρεσει που εχεις διαβασει κ Χοντζεα βρε λογιε που τριγυρνας στα μπλογκ να δειχνεις ποσο πολυ μαρξισμο διαβασες στα πανεπιστημιακα σου χρονια. το "τελος του κομμουνισμου" το χεις διαβασει να δεις τι λεει μεσα για την ισπανια?
(δεν ειμαι ΚΚΕ (μ-λ))

Ανώνυμος είπε...

Χοντζέας είναι αυτό ? Να το διαβάσω ΒΚ πες όμως την κεντρική ιδέα , το POUM τα είχε βρει με τους φασιστές ? Αν λέει κάτι τέτοιο , Χοντζέας ξε Χοντζέας ,είναι λάθος ,δεν νομίζω να ισχύει , και άντε το poum και η CNT τα ίδια ?

δεν υπήρχε το " είμαστε με την δημοκρατία και όχι τον σοσιαλισμό " ? ( αν συμπορεύομαι με τον φασισμό βάλε εισαγωγικά στο σύντροφε που μου απευθύνεις , πες μας και ποιες δυνάμεις της αριστεράς το κάνουν , και αν αυτό είναι θέση του ΚΚΕ μλ , αν με αυτούς είστε ειλικρινείς για ... κοινή δράση ) Τελικά η γραμμή του ΚΚΙ οδήγησε κάπου καλά ?

ανώνυμε των 10 : 18 , δεν ήταν όλοι σαν την αριστερά ( δυστυχώς και το μλ , και το ΕΚΚΕ ) που λεηλατήθηκαν από το ΠΑΣΟΚ , ψάξε τις τοποθετήσεις της εποχής , από τα κομμάτια του κομμουνιστικού κινήματος ( δυστυχώς μόνο την νεολαία και την διαννόηση και εκεί ήταν και ο λόγος που η απόλυτη τους δικαίωση και η πολιτική τους ήττα πήγαν παρέα ) που πάνω στην ανάλυση του καπιταλιστικού εκσυγχρονισμού και όχι της ανάγκης φιλολαϊκής προκοπής ανάπτυξης και ανεξαρτησίας σαν καπιταλιστικό επίδικο και όχι σαν αμφισβήτηση της καπιταλιστικής και ιμπεριαλιστικής συνθήκης ζωής , είδαν από πολύ πριν τις εκλογές του 81 το ΠΑΣΟΚ σαν αστικό κόμμα , σαν ενσωματωμένο και όχι ενσωματώσιμο . Η ταξική πάλη έχει την πεισματάρικη ιδιότητα να δικαιώνει και να διαψεύδει ...

εξαντλήθηκε από μένα σύντροφοι , δεν είναι και τόσο παραγωγική η κουβέντα , πρέπει να έχω βάλει τις τελευταίες μέρες γύρω στα 30 θέματα , έχω πάρει απαντήσεις 0 , χαρακτηρισμούς άφθονους , σας βαρέθηκα , οι κομουνιστές οι αριστεροί και πάνω απ' όλα ο λαός έχουν και κρίση και γνώση για όλα αυτά , μας έχουν κρίνει και συνεχίζουν , όλους ( προς το παρόν ) τα λέμε ...

" κάποιος σύντροφος "

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Όταν απαιτείς σεβασμό κάποιε πρέπει και να τον δείχνεις. Εσύ ήρθες εδώ και από την αρχή απαντάς με έναν δεδομένο και απαξιωτικό τρόπο του στυλ "σας έχω μάθει". Για κάνε μια βόλτα στα σχόλιά σου να δούμε ποιος ξεκίνησε πρώτος και ποιος συνέχισε ενώ αρχικά αντιμετωπίστηκες σοβαρά.
Επιπλέον, και ίσως το χειρότερο, ταυτίζεις το ΚΚΕ(μ-λ) και όλους όσους έχουν αρνηθεί το ρεβιζιονισμό με τους ...ρεβιζιονιστές μόνο και μόνο επειδή και αυτοί δηλώνουν κομμουνιστές και μαρξιστές λενινιστές. Πάγια τακτική για να αποφευχθεί η πραγματική αντιπαράθεση απόψεων. Απαντάς σε αυτά που έχεις εσύ στο μυαλό σου και όχι σε αυτά που σου λέμε, πολύ περισσότερο που κάνουμε.
Πράγματι δεν είναι όλοι όσοι συμμετέχουν εδώ στο διάλογο μέλη του ΚΚΕ(μ-λ), με κάποιους έχουμε διαφωνήσει αλλά έχουμε και κοινά, παρ' όλα αυτά απαντήσεις σε κάποιες περιπτώσεις σου δόθηκαν, είναι άλλο πράγμα αν εσένα δεν σου άρεσαν.
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν έχεις ασχοληθεί επί της ουσίας με αυτά που λέει τουλάχιστον το ΚΚΕ(μ-λ) για μια σειρά ζητήματα. Είτε το διεθνές κομμουνιστικό κίνημα αφορούν είτε το ντόπιο, είτε την ιστορία είτε το παρών.
Αυτό από μόνο του κακό δεν είναι. Το άσχημο είναι να του αποδίδεις απόψεις που δεν έχει, με σιγουριά μάλιστα, αυτό είναι που ενόχλησε εμένα.
Τα ζητήματα που θέτεις είναι πολλά και σοβαρά πράγματι. Να τα θέτεις και εσύ όμως με την ανάλογη σοβαρότητα. Μη ζητάς συμπεριφορές που εσύ δεν έχεις.

ΒΚ είπε...

ναι του χοντζεα ειναι, το χει βγαλει η α/συνεχεια. αν βρω χρονο μπορει να το σκαναρω και να το ανεβασω. καλο ειναι να το δεις για να ξεκααριστουν και καποια πραγματα για την επαναστικοτητα της cnt. το κκε μ-λ δεν ξερω τι λεει, σου ειπα δεν ειμαι μελος του. εγω σου λεω οτι η χυδαια αντισταλινικη λασπολογια επικρατει στην αριστερα, οι ηθικοπλαστικες αναλυσεις των καθοδηγητων της πλειονοτητας των οργανωσεων εμφυτευονται στα αριστεριστικα πλουσιοπαιδα που τις στελεχωνουν και στοχευουν στο φανατισμο τους μεσω της αρνησης της μελετης της ιστοριας και της ουσιαστικης απαξιωσης της θεωριας. αυτο για μενα ειναι σημαδι ποσο πραγματικα "αριστεροι" ειναι ολοι τους, και ποσο κανουν πασα στην αντικειμενικα φασισιτκη στοχευμενη ημιμαθεια. παραδειγματα πολλα. το θεμα της ισπανιας ειναι κλασικο και δειμα του αντικομμουνισμου ολων τν ρευματων που αρνουνται τη συνεισφορα των κομμουνιστων και της εσσδ εκει, οπως και της καταγγελιας για μη-επεμβαση ενοπλη της εσσδ στην ελλαδα στον εμφυλιο.

Ανώνυμος είπε...

το 29 - 34 , και ο ισπανικός εμφύλιος είναι πριν το 56 , οπότε ναι σας έχω πακέτο με το ΚΚΕ σε αυτά . Η Πράγα πχ είναι μετά , αλλά δεν νομίζω η ΟΜΛΕ να είχε καταγγείλει την επέμβαση και να είχε στηρίξει τις κινητοποιήσεις , αν έχω λάθος με συγχωρείτε .

γενικά , έχω το δικαίωμα να πιστεύω ότι το 56 ολοκλήρωσε συντελεσμένες ήττες της προλεταριακής γραμμής , στην παραγωγή , την ιδεολογία , την εκπαίδευση , τις διαπροσωπικές σχέσεις και τον πολιτισμό , το κόμμα . Μου ζητάς να αναγνωρίσω ότι το μλ ρεύμα είναι το επαναστατικό κομμουνιστικό κίνημα . Γιατί γέννησε τον Χρουστσόφ ?

Αυτό και μια αποτίμηση αν μπορείς να κάνεις της περιόδου του σοσιαλφασισμού , για να μείνει και μια ουσία , μέχρι για ... ακμή λόγω ηλικίας ( να υποθέσω και ...συνηθειών ? ) κατηγορήθηκα , έλεος !!

αντίο , ελπίζω σε απάντηση , δεν θέλω τον τελευταίο λόγο , να καταλάβω θέλω .

" κάποιος σύντροφος "



Ανώνυμος είπε...

''κάποιε'' το ...ακμή σήμαινε παιδισμό ανεξάρτητα ηλικίας, μη θεωρήσεις πως σημαίνει κάτι άλλο.( το κάνεις τώρα μελό, χωρίς λόγο) Σημαίνει αυτό, και είναι πολύ ''βαρύ''.
Δεν απαντάμε , πλάκα κάνεις;
Ξανά, που διαφωνείς με το νεο-ΚΚΕ για τη συρρίκνωση της εργατικήε τάξης.
Οι παπάκηδες, τα παιδιά των σουπερ μάρκετ, οι δούλοι των call center οι εργαζόμενοι στις μεταφορές...........στο εμπόριο-ιδίως σε μη βιομηχανική χώρα-είναι προλεταριάτο;
Που διαφωνείς με το ΚΚΕ πως η φασιστικοποίηση, ειναι ψευδαίσθηση;......μέχρι χτες έλεγε τον ΛΑΟΣ ''κεντρώο κόμμα''. To 2008 το έβλεπε προβοκάτσια.
Που διαχωρίζεσαι από την παγκόσμια σοσιαλδημοκρατία, που θεωρεί τον ανοιχτό φασισμό ''εξουσία των μικροαστών''με ψυχαναλίζουσες αποχρώσεις;
Καταλαβαίνεις τι έγραψες εδω....γιατί μάλλον υπάρχει-για να μη σε αδικήσω-πρόβλημα διατύπωσης Ποιός ''μλ''ποτέ ,μιλώντας και έχοντας χρέωσή του την ΒΙΑΙΗ προλεταριακή επανάσταση, μίλησε για διατήρηση δομών του αστικού κράτους; Αναφέρομαι στην ακατανόητη αναφορά σου πως ''...Μόνο και μόνο το " ρεβιζιονιστής " που λες για τον Πουλαντζά επειδή έψαχνε τα νήματα για μια αριστερά και ένα κομμουνιστικό κίνημα έξω από την αποδοχή του καπιταλιστικού κράτους , και των καπιταλιστικών σχέσεων τα λέει όλα''
( μάλλον αυτά τα λένε κάποιοι της σχολής των ΙΜΚ)
Τέλος γράφεις μόλις πως το μ-λ κίνημα γέννησε τον Χρουστσόφ...ποιόν; Αυτόν της αποσταλινοποίησης, του παλλαικού κράτους, της επαναφοράς των εμπορευματικών σχέσεων σε πλήρη έκφραση, της επαναφοράς του νόμου της αξίας και στην εργατική δύναμη, μέσω του ''σοσιαλιστικού κέρδους ανα μονάδα'';
Διάβασε φίλε........
Κάτι τελευταίο -ο Πουλαντζάς στο ''προβλήματα του σύγχρονου κράτους και του φασιστικού φαινομένου'', αν και λαθεύει στην ταξική ανάλυση της ''αντιπροσώπευσης''-πρόσεχε τον όρο, εννοεί στελέχωσης, του φασισμού, καταλήγει στην Τσέτκιν και την αναφορά της στην προλεταριακή επανάσταση...Τεράστια αντίφαση,ίσως γιατί όπως λίγο αργότερα αποδείχτηκε, έψαχνε τον ''αξιωματικό'' ορισμό των τάξεων, ως και ο μαρξισμός να ήταν τόσο ''άθλιος'' κατα Μάρξ, ώστε να ήταν λογισμός σαν τα μαθηματικά και να μην περιέγραφε το ''είναι'', αλλά μια κατασκευή ( ΘΕΜΈΛΙΟ σελ. 160-173)
Ν.Κ


Ανώνυμος είπε...

Αν μη τι αλλο το κινημα μας διακρινεται για την ιωβιο υπομονη του... Απο μονο του αυτο θα πρεπει ν' αποτελεσει αντικειμενο διερευνισης κ πιθανον κριτικης σε προσεχεις εσωοργανωτικες διαδικασιες... Αφου καποιοι μας πετουν στα μουτρα την ρετσινια του ρεβιζιονιστη κ μας ταυτιζουν με το ετσι θελω με το "Κ"ΚΕ,μηπως θα πρεπε κ εμεις να τους συμπεριφερομαστε ακριβως οπως τους αντιμετωπιζει εκεινο; Οχι τιποτ' αλλο,για να δουν τι εστι βερυκκοκο αφου ετσι η αλλιως την ιδια καραμελα θα πιπιλανε!... Ειναι στοιχειωδες ζητημα δημοκρατιας να σεβεσαι οσους σου δινουν βημα διαλογου,τετοιο βημα δινει σε καποιους ο επισημος ρεβιζιονισμος η θα τους ειχε "στολισει" καταλληλως κ πριν ακομα ψελλισουν λεξη;; Ετσι για να 'χουνε ενα μετρο συγκρισης μεταξυ ...ρεβιζιονιστων κ αξιολογησης συμπεριφορων "καποιων"...... Κ ο νοων νοητω... Κ μη πεταχτει καμμια κουφαλα κ μας χαρακτηρισει ...σταλινικους,τιμη μας κ καμαρι μας θα του απαντησω,δεν ηταν τυχαιο που στις μερες του ιμπεριαλιστες κ "αριστεροι" (του κωλου,μικροαστοι ηταν οι ανθρωποι κ υπονομευτες της ΕΣΣΔ...) κ μετεπειτα ρεβιζιονιστικα σκουλικια ετρεμαν τον ιδιο μπαμπουλα! Ακομα κ σημερα,μετα την ολοκληρωση της καπιταλιστικης παλλινορθωσης,τους εχει μεινει ο φοβος του ξεβρακωμενου μικροαστου,φανταστειτε τι θα 'χαν παθει μπροστα σε μια ενδεχομενη σημερινη επαναστατικη ανατροπη κ ταξικη κοκκινη τρομοκρατια των σοβιετ (η οποιασδηποτε αλλης μορφης θα'περνε η λα"ι"κη κρατικη εξουσια...) κ του προλεταριατου!!

ΒΚ είπε...

καποιε συντροφε, μαλλον οταν ησουν μαθητης και δεν εκανες τις ασκησεις σου, η δικαιολογια που ελεγες στους δασκαλους σου ηταν "ο σταλιν μου εφαγε το τετραδιο"! αν για σενα το 56 ηταν η ηττα της προλεταριακης γραμμης, τι εννοεις? η γραμμη σταλιν ηταν τελικα προλεταριακη γραμμη? αφου αλλα λες...
μαλλον για σενα οπως και για το ναρ και αλλους η ηττα και η στρεβλωση ηταν μεσα στο DNA της επαναστασης, δηλαδη και ο σταλιν ηταν απορροια του λενιν, και ο λενιν ηταν απορροια του μαρξ, κοκ. για αυτο και αναζητεις αλλου τις εμπνευσεις σου, στον ουσιαστικα καντιανο πουλαντζα

Ανώνυμος είπε...

http://www.rednotebook.gr/details.php?id=8870

o Πουλαντζάς σας έπεσε βαρύς , αρχίστε από πιο απλά .

καλό διάβασμα ...

" κάποιος σύντροφος "

Ανώνυμος είπε...

Άκαρδε επαναστάτη, που μας ψιλοπέφτεις ελαφρύς.από Πουλαντζά σε......Τσακαλώτο βρε;
n.k

Ανώνυμος είπε...

με φόβισες ότι έκανα λάθος copy paste , Ζίζεκ είναι ...

επειδή όμως σέβομαι το κοινό μου πάρε και έναν Τσακαλώτο Τσακαλώτο http://enthemata.wordpress.com/2012/11/04/lask-tsak/( κείμενα που προτείνω σαν ενδιαφέροντα , δεν πάει να πει ότι με βρίσκουν σύμφωνο )

" κάποιος σύντροφος "

KK είπε...

Ηψηλό το επίπεδο και σε αυτή την ανάρτηση.

Ανώνυμος είπε...

Τα παιδια παιζει... Ενδιαφερον θα 'χε αν μαθαιναμε με τι παιζουν κ πως το παιζουν...

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Νομίζω ότι έχει ξεφύγει το πράγμα. Δεν έχει νόημα η συνέχιση αυτής της συζήτησης.