Καμία εμπλοκή της χώρας μας!
Καμία διευκόλυνση στους ιμπεριαλιστές!
Οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί που ξεκίνησε η Ρωσία στο έδαφος της κεντρικής και βορειοδυτικής Συρίας την Τετάρτη 30/9/2015, δύο μόνο σίγουρα αποτελέσματα θα έχουν:
- Θα προκαλέσουν νέους ποταμούς αίματος και καταστροφών στο συριακό λαό, βαθαίνοντας τις εσωτερικές αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις και αυξάνοντας τα απελπισμένα καραβάνια των προσφύγων.
- Θα πολλαπλασιάσουν τους κινδύνους για μια ευρύτερη πολεμική σύγκρουση στην περιοχή, πίσω από την οποία -άμεσα ή έμμεσα, δια αντιπροσώπων- μαίνεται ένας σκληρός ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων.
Ο λαός της Συρίας, αλλά και ευρύτερα όλοι οι λαοί της περιοχής, θα είναι και πάλι οι μεγάλοι χαμένοι από τη νέα κλιμάκωση της ιμπεριαλιστικής επέμβασης, είτε αυτή καθοδηγείται από την Ουάσιγκτον είτε από την Μόσχα είτε από το Παρίσι, είτε από κάποια διεθνή συμμαχία με την αιγίδα του ΟΗΕ. Θα γίνουν και πάλι ζωντανοί στόχοι των πολεμικών μηχανών τους και ταυτόχρονα αντικείμενα αισχρής διαπραγμάτευσης για την επαναχάραξη των συνόρων της περιοχής .
Το ΚΚΕ(μ-λ) καταδικάζει τις ρώσικες αεροπορικές επιθέσεις στο έδαφος της Συρίας, όπως επίσης και εκείνες της Γαλλίας ή της συμμαχίας των κρατών με επικεφαλής τις ΗΠΑ. Καταδικάζει κάθε εξωτερική επέμβαση από τοπικές αντιδραστικές δυνάμεις της περιοχής, όπως η Τουρκία, η Σαουδική Αραβία ή το Ισραήλ. Καλεί τον αντιιμπεριαλιστικό φιλειρηνικό κίνημα στη χώρα να διατρανώσει μαζικά την αντίθεσή του σε αυτές τις επικίνδυνες εξελίξεις, αλλά και να συνεχίσει πιο αποφασιστικά να εκδηλώνει την αλληλεγγύη του στους πρόσφυγες του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Καλεί τον ελληνικό λαό να απαιτήσει από την ελληνική κυβέρνηση να μην εμπλέξει την χώρα σε καμιά πολεμική επιχείρηση ενάντια στο συριακό λαό με οποιοδήποτε πρόσχημα και διεθνή αιγίδα. Απαίτηση που γίνεται ακόμη πιο επιτακτική μετά από τα «καλά λόγια» του Ομπάμα προς τον Τσίπρα και τα ανταλλάγματα που σημαίνουν.
Όχι στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους!
Οι λαοί δεν έχουν ανάγκη από προστάτες!
Αλληλεγγύη στο συριακό λαό και στους πρόσφυγες!
Έξω οι βάσεις και το ΝΑΤΟ από τη χώρα μας!
Πέμπτη 1/10/2015


7 σχόλια:
Σύντροφοι η ανακοίνωση έχει μερικές πολύ σοβαρές αντιφάσεις.
1ον Μιλάει για κλιμάκωση της ιμπεριαλιστικής επέμβασης (και όντως πρόκειται για επέμβαση των ιμπεριαλιστών σε ένα ανεξάρτητο κράτος)αλλά ουσιαστικά στοχοποιεί την Ρωσία σαν αυτόν τον ιμπεριαλιστή που κλιμακώνει αυτή την επέμβαση (κύριος επιθετιστής). Δηλαδή αναδεικνύεται, μέσα στο κουβάρι των αντιθέσεων στην περιοχή, ουσιαστικά η αντίθεση ανάμεσα στην ιμπεριαλιστική Ρωσία και στο λαό της Συρίας. Όμως αυτό που είχαμε ως τώρα σαν σχήμα στην Συρία ήταν η ιμπεριαλιστική επέμβαση των Αμερικανονατοϊκών στην Συριά (με πρόσχημα ή αφορμή την επιβολή της δημοκρατίας παλιότερα και τους τζιχαντιστές τώρα και στόχο την ανατροπή του Άσαντ) με φόντο ή στο έδαφος της οξυμένης ενδοϊμπεριαλιστικής αντιπαράθεσης με την Ρωσία.
Εκτός αν θεωρείται πλέον ότι από κοινού Ρωσία και Αμερικανονατοϊκοί (με τις μεταξύ τους αντιθέσεις) επεμβαίνουν στην Συρίά με πάνω κάτω τους ίδιους διακύρηγμένους στόχους αφού κάτι τέτοιο αφήνεται να εννοηθεί στην ανακοίνωση: "Ο λαός της Συρίας, αλλά και ευρύτερα όλοι οι λαοί της περιοχής, θα είναι και πάλι οι μεγάλοι χαμένοι από τη νέα κλιμάκωση της ιμπεριαλιστικής επέμβασης, είτε αυτή καθοδηγείται από την Ουάσιγκτον είτε από την Μόσχα είτε από το Παρίσι, είτε από κάποια διεθνή συμμαχία με την αιγίδα του ΟΗΕ"
2ον. Την ίδια στιγμή που η ανακοίνωση μιλάει για κλιμάκωση της ιμπεριαλιστικής επέμβασης (με όλες τις παρατηρήσεις που περιγράφω στο σημείο 1) και καλεί σε αντιιμπεριαλιστική δράση το κίνημα στις χώρες τις περιοχής (ενάντια άραγε σε ποίον ιμπεριαλιστή; Σε όλους; Υπάρχουν διαβαθμίσεις;) καταλήγει σαν βασικό αίτημα "Οχι στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους".
Δηλαδή ότι όλες οι εμπόλεμες πλευρές, δηλαδή τόσο οι Αμερικανονατοϊκοί από τη μια όσο και η κυβέρνηση της Συριάς με την στήριξη των ιμπεριαλιστών Ρώσων διεξάγουν έναν άδικο από όλες τις πλευρές πόλεμο, και επομένως οι λαϊκές δυνάμεις στην Συρία δεν πρέπει να αγωνιστούν για την συγκρότηση αντιιμπεριαλιστικού μετώπου για την ανεξαρτησία αλλά για να παλέψουν για την συμφιλίωση στο μέτωπο και την πάλη για την σοσιαλιστική επανάσταση. Δηλαδή να πάρουν τα όπλα ενάντια στην κυβέρνηση Ασαντ και τους συμμάχους του Ρώσους και αφού την ανατρέψουν και εγκαθιδρύσουν προλεταριακή κυβέρνηση, να διαπραγματευτούν ειρήνη με τους αμερικανονατοϊκούς, αλλιώς σε αλλη περίπτωση θα χαρακτηριστούν σοσιαλπατριώτες (μου θυμίζει αρκετά το σχήμα που ακολούθησε το ΚΚΙράκ στον δεύτερο πόλεμο του κόλπου, ή την θέση του ΚΚΕ για ΙΡΑΚ και Ουκρανία).
Μιζέριας
Υπάρχουν δύο περιπτώσεις: είτε ο πόλεμος που διεξάγει η κυβέρνηση Άσαντ είναι αντιιμπεριαλιστικός και πατριωτικός και πρέπει να υποστηριχθεί, είτε όχι. Αν μάλιστα ο πόλεμος αυτός είναι πατριωτικός (όπως ας πούμε ο ελληνοϊταλικός) και αντιιμπεριαλιστικός, τότε και οι ρωσικοί βομβαρδισμοί είναι αντιιμπεριαλιστικοί.
Εφόσον δεν σου αρέσουν οι... αντιφάσεις, πες μας ξεκάθαρα τι πιστεύεις πάνω σε αυτό.
Και αν θες να μιλήσουμε για το τι θυμίζει ποιος, σίγουρα αυτό που θυμίζει η τοποθέτηση σου είναι η ρεβιζιονιστική θεωρία των "τριών κόσμων", που χαντάκωσε το μ-λ και εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα, και το έσυρε στην ουρά διάφορων δικτατορίσκων τύπου Άσαντ, για να εξυπηρετηθεί η εξωτερική πολιτική της κινέζικης ΝΑΤ και της κλίκας του Τενγκ.
ΑΛΕΠΟΥ
Το θέμα είναι τι προτείνει το ΚΚΕ (μ-λ) που είναι πολιτικός φορέας και η θέση του έχει πολιτική βαρύτητα εφόσον βγάζει δημόσια ανακοίνωση για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι ο πόλεμος και όχι να πετιέται η "μπάλα" στην κερκίδα, ζητώντας από ένα σχολιαστή σε ένα Blog (που κάνει κάποιες καλοπροαίρετες παρατηρήσεις που κατά την άποψη του χρίζουν διευκρινήσεων) εν είδει ανάκρισης να πει την δικιά του θέση. Λες και έχει την ίδια βαρύτητα η θέση του σε σχέση με την συλλογική απόφαση ενός κομμουνιστικού κόμματος και μάλιστα ανασύροντας παλιά ξυνά σταφύλα για θεωρίες μιας άλλης ιστορικής συγκυρίας περί των "τριών κόσμων". (αλήθεια έχει κανείς οριοθετήσει ποιος είναι σήμερα ο 1ος, ο 2ος και ο 3ος κόσμος; Υπάρχει σήμερα σοσιαλιμπεριαλιστική ΕΣΣΔ;)
Εγώ νόμιζα ότι ο κανόνας που πρέπει να ακολουθούν οι κομμουνιστές (και αυτή νομίζω ότι ακολουθεί και το ΚΚΕ(μ-λ)) είναι η συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης.
Επομένως αν κάνουμε μια υπόθεση και λέγαμε ότι το ΚΚΕ (μ-λ) έπρεπε να δώσει γραμμή στις λαϊκές και προλεταριακές μάζες της Συρίας, ποια θα ήταν τα συγκεκριμένα καθήκοντα που θα έθετε με βάση τις θέσεις που αναπτύσσονται στην ανακοίνωση, λαμβάνονατς υπόψη το κουβάρι των αντιθέσεων που αναπτύσσονται στην περιοχή;(δεν λέω ότι είναι εύκολο ζήτημα, όμως είναι ζωτικής σημασίας για τον Συριακό λαό). Γιατί τελικά το σημαντικό μιας πολιτικής θέσης είναι δοκιμή της στην πράξη.
Μιζέριας
ΥΓ: Δεν έχω σκοπό να ακολουθήσω μια ατέρμονη και άγονη αντιπαράθεση στο blog. Απλά θεώρησα ότι εφόσον ο διαχειριστής έχει ανοιχτά τα σχόλια στις ανακοινώσεις των πολιτικών κομμάτων μπορούμε να τις σχολιάζουμε καλοπροαίρετα χωρίς εξυπνακισμούς και οξύνσεις.
Φίλε Μιζέρια, νομίζω ότι κάνεις ακροβασίες στην σκέψη σου και μεταφράζεις κατά το δοκούν τις απόψεις του ΚΚΕ(μ-λ) στο ζήτημα.
1) Η καταγγελία των ιμπεριαλιστικών πολέμων και επεμβάσεων είναι βασικό καθήκον των κομμουνιστών και κάθε αριστερού αγωνιστή από κάθε άποψη.
2) Το αντι-ιμπεριαλιστικό μέτωπο για Ανεξαρτησία σε μία χώρα που δέχεται την ιμπεριαλιστική επέμβαση και βρίσκεται κάτω από καθεστώς εξάρτησης ΔΕΝ σημαίνει συμμαχία ντε και καλά με τις ντόπιες αντιδραστικές δυνάμεις και ιδιαίτερα όταν οι συσχετισμοί δύναμης είναι καταθλιπτικοί.
Άρα και για τους κομμουνιστές στην ΣΥΡΙΑ και παντού στον κόσμο το καθήκον της ανασυγκρότησης του εργατικού επαναστατικού κομμουνιστικού κινήματος ενάντια σε όλους τους αντιδραστικούς παραμένει βασικό καθήκον.
Αυτό δεν σημαίνει ότι το ΚΚΕ(μ-λ) θα βγάλει γραμμή για την ΣΥΡΙΑ τον λαό την εργατική τάξη και τους κομμουνιστές της.
Οφείλει να συμπαρασταθεί στον λαό να καλέσει όλους τους λαούς της περιοχής σε μέτωπο ενάντια στους ιμπεριαλιστές, να καταγγείλει την κυβέρνηση της χώρας μας για τις σχέσεις και τις διευκολύνσεις με τους ιμπεριαλιστές, να πάρει πρωτοβουλίες στην χώρα μας για την συγκρότηση αντιιμπεριαλιστικού μετώπου πάλης.
3) Η γραμμή της αντίστασης στην ιμπεριαλιστική επιθετικότητα, από όπου και αν προέρχεται επίσης είναι βασικό καθήκον για τους κομμουνιστές καθώς έχουν αυξηθεί οι "πρόθυμοι" για αλλαγή ιμπεριαλιστή προστάτη.
Αυτός που έφερε την άγονη αντιπαράθεση στο μπλογκ είναι αυτός που μας παρουσίασε όμοιους με το ΚΚΙρακ, και πήρε την απάντηση που του άρμοζε, Μιζέρια. Και μάλιστα πολύ ψύχραιμη απάντηση, μπροστά στο μέγεθος της προσβολής.
ΑΛΕΠΟΥ
Η θέση του ΚΚΕ(μ-λ) φίλε Μιζέρια είναι γνωστή και ξεκάθαρη και το ποιος είναι ο κύριος ιμπεριαλιστής αντίπαλός μας και για το ποιος είναι ο ρόλος της ιμπεριαλιστικής Ρωσίας, συνέχειας της σοσιαλιμπεριαλιστικής ΕΣΣΔ. Όπως και της Γαλλίας, της Αγγλίας, της Γερμανίας, της Κίνας και πάει λέγοντας. Όπως είναι γνωστό ότι με τη θεωρία των "τριών κόσμων" εμείς ξεμπερδέψαμε αρκετά νωρίς, με το που εμφανίστηκε. Ως άνθρωπος που μας παρακολουθεί, υποθέτω μιας και γράφεις συχνά εδώ και καλά κάνεις, θα έπρεπε να τη ξέρεις.
Προσωπικά πολύ θα ήθελα να μας στοιχειθετήσεις πιο αναλυτικά από το πως βγαίνουν τα συμπεράσματά σου από αυτή την ανακοίνωση, ιδιαίτερα μετά το "Δηλαδή" στο πρώτο σχόλιό σου αλλά και για το γιατί η άποψή μας σου θυμίζει τις θέσεις του ΚΚΙράκ που υποδέχτηκε τους αμερικάνους ως απελευθερωτές αλλά και του ΚΚΕ. Και βεβαίως και τη δική σου άποψη. Γιατί όχι; Καλά κάνεις και ζητάς τη δική μας αλλά καλά κάνουμε και εμείς και ζητάμε τη δική σου. Τα περί πολιτικής βαρύτητας εμένα δεν με πολυσυγκινούν! Θέση πρέπει να παίρνουμε όλοι είτε ανήκουμε είτε όχι σε συλλογικότητες.
Όπως εναντιονόμαστε λοιπόν στις επεμβάσεις των αμερικάνων που είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για το συμβαίνει στη Συρία και σε όλη την ευρύτερη περιοχή έτσι εναντιονόμαστε και στις επεμβάσεις των Ρώσων και όποιων άλλων. Το πρόβλημα είναι με αυτούς που ταυτίζουν τον αντιιμπεριαλισμό με τον αντιαμερικανισμό άντε με την εναντίωση στους δυτικούς ιμπεριαλιστές στο σύνολό τους, βαφτίζουν καθεστώτα σαν του Άσαντ ως αντιιμπεριαλιστικά αντί για αντιαμερικάνικα, ενώ είναι εξαρτημένα από τον Ρώσικο ιμπεριαλισμό, και φτάνουν στο σημείο να πανηγυρίζουν για τη σφαγή που προκαλούν τα ρώσικα αεροπλάνα! Η ιστορία της Συρίας και του Ιράκ είναι χαρακτηριστική για το τι σημαίνουν αυτές οι λογικές και για το που οδήγησαν τα εκεί δυνατά κομμουνιστικά κινήματα στο όνομα του αντιιμπεριαλισμού -επιλογής ιμπεριαλιστή- των Μπααθιστών.
Στη Συρία αυτό που γίνεται εκφράζεται απόλυτα από τη φράση "όταν τα βουβάλια τσακώνονται την πληρώνουν τα βατράχια" και ναι τα βατράχια πρέπει να ξεσηκωθούν και να διώξουν από πάνω τους όλα τα βουβάλια απ' όπου και αν προέρχονται. Ο Συριακός λαός, ο δικός μας, όλοι, πρέπει να παλέψει για την πραγματική του ανεξαρτησία και ελευθερία. Μια πάλη που δεν μπορεί να έχει καμιά σχέση με κανέναν ιμπεριαλιστή και με κανένα καθεστώς που εκφράζει κάποιον από αυτούς.
Είναι άλλο πράγμα η εκμετάλλευση των αντιθέσων των ιμπεριαλιστών, και ιδιαίτερα πολύπλοκο, κι άλλο στο όνομα της εκμετάλλευσής τους να λέει κανείς ότι διαλέγει ιμπεριαλιστή. Δηλαδή από ποιον θα εξαρτάται τελικά.
Είναι ξεκάθαρη η ανακοίνωση. Ενάντια σε όλους τους ιμπεριαλιστές.
ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ «ΜΙΖΕΡΙΑ»
Καλή η διαπάλη των απόψεων και η γόνιμη αντιπαράθεση, αρκεί να μη αποδίδονται ισχυρισμοί και θέσεις που δεν έχει αυτός τον οποίο κριτικάρουμε, αρκεί να μη γίνονται «αυθαίρετα» άλματα σε συμπεράσματα για «στηρίξουν», ντε και καλά, αυτή την κριτική ή να υπονοούν και να παραπέμπουν σε κριτικές της στάσης οππορτουνιστικών ρευμάτων (τροτσκισμός πχ) «χάριν ευκολίας» θέλω να πιστεύω. Αναφέρονται λοιπόν:
«…Δηλαδή ότι όλες οι εμπόλεμες πλευρές, δηλαδή τόσο οι Αμερικανονατοϊκοί από τη μια όσο και η κυβέρνηση της Σύριας με την στήριξη των ιμπεριαλιστών Ρώσων διεξάγουν έναν άδικο από όλες τις πλευρές πόλεμο, και επομένως (???) οι λαϊκές δυνάμεις στην Συρία δεν πρέπει να αγωνιστούν για την συγκρότηση αντιιμπεριαλιστικού μετώπου για την ανεξαρτησία…». Από πού βγαίνει αυτό το συμπέρασμα; (…επομένως…). Αν δηλαδή ένας αγωνιζόμενος λαός, ένα επαναστατικό κίνημα, ένα ΚΚ στρέφεται ενάντια σε όλους τους ιμπεριαλιστές, ΔΕΝ παλεύει για την Ανεξαρτησία;;; Το αντιιμπεριαλιστικό μέτωπο για την ανεξαρτησία δε θα στρέφεται ενάντια σε ΟΛΟΥΣ τους ιμπεριαλιστές; Τότε τι είδους «αντιιμπεριαλιστικό» θα είναι; Μπορεί η Ανεξαρτησία να επιτευχθεί με τις «πλάτες» κάποιου ιμπεριαλιστή;
«…αλλά για να παλέψουν για την συμφιλίωση στο μέτωπο…» Συμφιλίωση ποιών με ποιους εννοείται; Του Συριακού λαού με τους αμερικανονατοικούς; Του Συριακού λαού με τους Ρώσους; Των αντιμαχόμενων φατριών; (θέλω επίσης να πιστεύω ότι δεν υπονοείται/ αποδίδεται μια ανάλογη θέση μ ΄αυτή των τροτσκιστών για συμφιλίωση με τους γερμανούς στρατιώτες των στρατευμάτων κατοχής στη χώρα μας…)
«…και την πάλη για την σοσιαλιστική επανάσταση…» Πως γίνεται αυτό το… άλμα στο συλλογισμό; Ότι όποιος τάσσεται ενάντια σε όλους τους ιμπεριαλιστές και δεν τους διαχωρίζει σε «επιτιθέμενους» και «αμυνόμενους» εκτιμά ότι οι συνθήκες είναι ώριμες για τη… σοσιαλιστική επανάσταση. Δηλαδή μια λαικοδημοκρατική - αντιιμπεριαλιστική επανάσταση δε θα στρέφεται ενάντια σ΄ όλους τους «προστάτες»;
«…να διαπραγματευτούν ειρήνη με τους αμερικανονατοϊκούς..». Να διαπραγματευτούν ειρήνη??? Ισχυρίζεται κάτι τέτοιο όποιος αντιτίθεται σε όλους τους ιμπεριαλιστές όταν οι λαοί κερδίζουν με το αίμα τους τη λευτεριά και την ανεξαρτησία τους;
Τέλος λίγη παραπάνω προσοχή στην αντιπαράθεση δε βλάπτει! Το ρεβιζιονιστικό ΚΚ Ιράκ χαιρέτησε τους αμερικάνους ιμπεριαλιστές κατακτητές του Ιράκ, ήταν ενάντιο στην ιρακινή αντίσταση κι έφτασε στα όρια (;) του δωσιλογισμού. Καμία «παρομοίωση» και «παραπομπή σκέψης» δεν είναι δυνατό να υπάρχει με απόψεις που αντιπαρατίθενται!
Συντροφικά,
Γ.Β.
Δημοσίευση σχολίου