Βρισκόμαστε στην 45η επέτειο της δολοφονίας του ιδρυτή και θεωρητικού ηγέτη του TKP/ML και εκπροσώπου του διεθνούς προλεταριάτου στην Τουρκία.
Ο Ιμπραήμ Καϊπάκαγια στις 18 Μάη του 1973, μόλις 24 χρονών δολοφονήθηκε με φριχτά βασανιστήρια από το φασιστικό τουρκικό κράτος. O Καϊπάκαγια ίδρυσε το TKP/ML (Κομμουνιστικό Κόμμα Τουρκίας μαρξιστικό Λενινιστικό) όταν ήταν 23 χρόνων.
Ο Ιμπραήμ Καϊπάκαγια, στα 23 χρόνια του κατάφερε να γίνει ο διαρκής ηγέτης της σωστής επαναστατικής γραμμής και των κομμουνιστικών ιδεών στην Τουρκία.
Ο Καϊπάκαγια υπήρξε ένας από τους καλύτερους μαθητές της Μεγάλης Προλεταριακής Πολιτιστικής Επανάστασης. Προσδιόρισε τις απόψεις του και την ίδρυση του TKP/ML σαν προϊόν της ΜΠΠΕ. Στις δεκαετίες του 60 και του 70, όταν οι απόψεις του Μαρξισμού Λενινισμού επιδρούσαν στην ανάπτυξη της σοσιαλιστικής και επαναστατικής πάλης, παγκόσμια και στη Τουρκία η ταξική πάλη παρουσίασε μια σοβαρή ανάπτυξη. Ιδιαίτερα όταν το κίνημα του 68 περιέβαλε όλο τον κόσμο σε όλη την υφήλιο, στην Τουρκία ξεσηκώθηκε ένα επαναστατικό κύμα αντιφασιστικής και αντιιμπεριαλιστικής πάλης μέσα στη σπουδάζουσα νεολαία. Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από αυτό το κίνημα. Με αυτή την ευκαιρία χαιρετίζουμε αυτό το κίνημα που σκόρπισε μεγάλο φόβο στον ιμπεριαλισμό και τις αστικές τάξεις.
Αυτό το κίνημα επηρεάστηκε από τον Μαρξισμό Λενινισμό και συμβάδισε με το επαναστατικό κύμα των επαναστατικών ιδεών και απόψεων που αναπτυσσόταν παγκόσμια. Αυτή η περίοδος είναι επίσης η περίοδος που το σοσιαλιστικό στρατόπεδο διαχωρίζεται από τον ρεβιζιονισμό στην βάση του Μαρξισμού Λενινισμού. Από τη μια μεριά η αντίσταση στο Βιετνάμ, το κίνημα της σπουδάζουσας νεολαίας του 68 και μια σειρά εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα ταχύτατα αναπτυσσόμενα ενάντια στον ιμπεριαλισμό και τα κυρίαρχα αντιδραστικά συστήματα, από την άλλη μεριά ένας σαφής αγώνας των κομμουνιστών με την ηγεσία του Μάο Τσε Τουγκ ενάντια στον σοβιετικό ρεβιζιονισμό, και τους οδοιπόρους του καπιταλισμού και τους ρεβιζιονιστές που αναπτύσσονται στην σοσιαλιστική Κίνα. Ιδιαίτερα όταν ξεκίνησε η ΜΠΠΕ (Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση) ενάντια στην αστική τάξη στην Κίνα, συνέβαλλε δίνοντας θάρρος, δύναμη και ενθουσιασμό στην δημιουργία αυτού του μεγάλου επαναστατικού κύματος. Ενώ από τη μια πλευρά συντηρούνται οι αντιπαραθέσεις για την επαναστατική διαδικασία και τις απαιτήσεις της, από την άλλη οι αντιπαραθέσεις διεξήχθησαν στο πλαίσιο μιας βαθιάς ιδεολογικής πάλης για τα προβλήματα του σοσιαλισμού.
Ο Καϊπάκαγια ανέδειξε μια σαφή τοποθέτηση στο διεθνές προλεταριάτο, με μια αυστηρή προσήλωση στον πρόεδρο Μάο, για την ταξική πάλη στον σοσιαλισμό, την προσέγγιση ενάντια στον σοσιαλιμπεριαλισμό, την επιμονή στον λαϊκό πόλεμο σε συνδυασμό με την ταξική πάλη. Σ’ αυτό το πλαίσιο ήταν και η τολμηρή του αναφορά στο Ναξαλίτικο κίνημα στην Ινδία. Τράβηξε ξεκάθαρη γραμμή παγκοσμίως απέναντι στην τυχοδιωκτική Φοκοϊστική γραμμή. Κάνοντας πιο συστηματική την κομουνιστική γραμμή, που βασιζόταν στη δημιουργικότητα των λαϊκών μαζών, κατάφερε να την διαποτίσει με διεθνιστικό πνεύμα και συνείδηση.
Ο Καϊπάκαγια διαμορφώθηκε ιδεολογικά, θεωρητικά και πολιτικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Τροφοδοτήθηκε από τις πλούσιες και εξελισσόμενες εμπειρίες της ταξικής πάλης. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Επηρεάστηκε από την θρασύτητα, από τον πνευματικό και θεωρητικό πλούτο αλλά και την άφοβη διάλυση όλων των ταμπού που έφερε η ΜΠΠΕ. Αυτή η κατάσταση, με τη συμμετοχή του στις έντονες θεωρητικές συζητήσεις με τα ρεβιζιονιστικά ρεύματα, τα σαφή συμπεράσματα σχετικά με το ζήτημα της πολιτικής εξουσίας, η σωστή ανάλυση των προβλημάτων της τουρκικής κοινωνίας, η σωστή τοποθέτηση σχετικά με τα θεμελιώδη κοινωνικά, ιστορικά και πολιτικά ζητήματα, έθεσε με σαφήνεια και αποφασιστικότητα τον δρόμο και την γραμμή της επανάστασης.
Ο Καϊπάκαγια αποκάλυψε ιδιαίτερα την ιστορική και σημερινή φύση του πολιτικού καθεστώτος των κυρίαρχων τάξεων της Τουρκίας με τέτοια σαφήνεια που δεν είχε προηγούμενο. Όρισε τον Κεμαλισμό ως φασισμό, γκρέμισε την θεωρία και την πολιτική τοποθέτηση του ρεβιζιονισμού για την ταξική συνεργασία. Ανέλυσε το ζήτημα του Κουρδικού έθνους από τη Λενινιστική σκοπιά με μια σαφή, ακριβή και ξεκάθαρη γραμμή έθεσε σαφής διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στους επαναστάτες και σ’ αυτούς που ονόμαζαν τον εαυτό τους μαρξιστές λενινιστές αλλά, στην ουσία, οι προσεγγίσεις ήταν σοσιαλσοβινιστικές. Προσδιόρισε την φύση της επανάστασης σαν λαϊκή δημοκρατική επανάσταση και προσπάθησε να προσαρμόσει στη χώρα τη γραμμή και την πρακτική του λαϊκού πολέμου σε θεωρητική βάση. Εκείνος κυμάτισε την κομμουνιστική σημαία ενάντια στην πολιορκία και την ύπνωση που είχε επιβάλει στις καταπιεσμένες λαϊκές μάζες και το προλεταριάτο ο ρεβιζιονισμός και ο οπορτουνισμός. Αποκάλυψε και ξεκαθάρισε με ακρίβεια και σαφήνεια από την άποψη του ΜΛΜ (Μαρξισμού Λενινισμού Μαοϊσμού) τα ιστορικά και κοινωνικά ζητήματα που ο ρεβιζιονισμός τα εμφάνιζε σαν σωστά.
Επίσης προχώρησε την ιδεολογική πάλη ενάντια στον εμφανιζόμενο επαναστατικό μικροαστισμό και τα κινήματα των Φοκοϊστών. Τελειοποίησε και διέδωσε την κομμουνιστική γραμμή με την καθοδηγούμενη πάλη ενάντια στις νέο-ρεβιζιονιστικές αντιλήψεις, ενάντια στον πασιφιστικό ρεφορμισμό και τον λικβινταρισμό. Είναι μεγάλη η συμβολή της εξέλιξης και του προχωρήματος του Καϊπάκαγια στην αδιάκοπη διατήρηση αυτής της ιδεολογικής πάλης.
Εξασφάλισε αυτή την ιδεολογική σαφήνεια, την πολιτική τόλμη και την θεωρητική εμβάθυνση σε νεαρή ηλικία. Η μέθοδός του είναι Μαρξιστική – Λενινιστική – Μαοϊκή. Είναι αποτέλεσμα της τολμηρής και ιδεολογικής σαφήνειας της ΜΠΠΕ.H κατανόηση και η αντίληψή του αναπτυχθήκαν στη σύνδεση τους με την ταξική πάλη. Είναι ένα κομμάτι της συνεχούς και αδιάκοπης πάλης του εργατικού κινήματος, των αγροτών που παλεύουν για γη και της σπουδάζουσας νεολαίας.
Η κομμουνιστική και επαναστατική στάση του οδήγησαν στη δολοφονία του, όταν έπεσε στα χέρια της Τούρκικης άρχουσας τάξης Εξακολουθεί να υπάρχει ως κομμουνιστής ηγέτης μέσω της κληρονομιάς του στο TKP/ML και τις προγραμματικές του απόψεις, οι οποίες υπηρετούν το κόμμα σαν οδηγός. Συνεχίζει να είναι ένας ηγέτης εκπρόσωπος του Μαρξισμού- Λενινισμού- Μαοϊσμού στην Τουρκία.
45 χρόνια από τον θάνατό του ο θεωρητικός πλούτος, η πολιτική τόλμη, η ισχυρή κληρονομιά που άφησε εξασφάλισαν μια παράδοση που δεν αποκλίνει από τη γραμμή του και δεν δέχεται κανένα συμβιβασμό, που πήγε κόντρα στο μεγάλο αντεπαναστατικό κύμα που άνθισε παγκοσμίως. Άφησε πίσω του ένα κόμμα και έναν αγώνα, που είναι συνδεδεμένα με τον Κομμουνισμό αδιάκοπα για 46 χρόνια.
Τιμούμε την 45η επέτειο από τον θάνατο του κομμουνιστή ηγέτη Ιμπραήμ Καϊπάκαγια και θα συνεχίσουμε να τον τιμούμε με αφοσίωση στον Κομμουνισμό και την επανάσταση, με δέσμευση στην προλεταριακή ιδεολογία. Είναι ένας καλός μαθητής και συνεχιστής του Μαρξ, του Ένγκελς, του Λένιν, του Στάλιν και του Προέδρου Μάο.
Δόξα και τιμή στον Ιμπραήμ Καϊπάκαγια!
Κάτω ο φασισμός και κάθε είδους αντίδραση!
Ζήτω ο φωτεινός δρόμος των Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Στάλιν και του προέδρου Μάο!
Ζήτω ο προλεταριακός διεθνισμός!
Ζήτω η πάλη μας για την επανάσταση, τον σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό!
- ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ (ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΡΑΞΙΑ)
- ΟΜΑΔΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΠΕΡΟΥ
- ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ – ΓΕΡΜΑΝΙΑ
- ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ (ΜΑΟΪΚΟΥ) ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ
- ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥΡΚΙΑΣ / ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΟ – ΛΕΝΙΝΙΣΤΙΚΟ
- ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ(μαρξιστικό – λενινιστικό)
- ΜΑΟΪΚΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΙΤΑΛΙΑΣ
- ΜΑΟΪΚΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΓΑΛΛΙΑΣ
- ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΓΑΛΙΚΙΑ – ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
- ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΚΑΝΑΔΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου