Η απόσταση που με χωρίζει από έναν άνθρωπο σαν το Ζακ μου φαίνεται πολύ μεγάλη.
Προέρχομαι από ένα κοινωνικό περιβάλλον που θεωρεί την ομοφυλοφιλία παράξενη, με ο,τι κατάλοιπο σου αφήνει αυτό, όσα πολιτικά βήματα και να κάνεις. Το να ντύνεται ένας άντρας με γυναικεία ρούχα και να έχει αυτό το επάγγελμα, μου φαίνεται «αλλόκοτο». Αλλά και για τον HIV είναι σημαντικός ο φόβος που απομονώνει τους φορείς του από την υπόλοιπη κοινωνία. Με τα ναρκωτικά θεωρούμε τον εαυτό μας σε ανοιχτή αντιπαράθεση, καθώς είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα του συστήματος. Για τις πολιτικές απόψεις του Ζακ και τον ακτιβισμό που πρέσβευε, έχουμε πολλές φορές πει ότι είναι εντός ορίων. Όσο για την «ληστεία» που του αποδίδεται: δεν ξέρω αν θα μάθουμε ποτέ την αλήθεια, όμως σαν «ληστή» μας τον γνώρισαν, και υπό αυτό το πρίσμα κάναμε όλοι τις πρώτες μας σκέψεις. Δεν έχω πεινάσει στη ζωή μου, ούτε έχω έρθει στα όρια των ανθρώπινων μου αναγκών. Ήμουν ένας άνθρωπος που είχε το περιθώριο της επιλογής, για να διαλέξω το συλλογικό δρόμο, και να μην σκεφτώ ποτέ τη ληστεία.
Πιθανότατα αν έβλεπα τον Ζακ στο δρόμο θα τον κοιτούσα με ένα ύφος αυθόρμητης υποτίμησης.
Τον μικρομαγαζάτορα, θα τον χαιρετούσα, και ας μην τον συμπαθούσα.
Γιατί και ο μικρομαγαζάτορας, ο «βολεμένος μικροαστός», είναι επίσης μακριά μου, αλλά όχι χωρίς αιτία. Είναι κι αυτός έρμαιο του διάχυτου κοινωνικού φόβου. Δεν είναι λίγα τα θύματα των ληστειών, δεν είναι λίγοι οι λαϊκοί (ή και κάποιοι λιγότερο λαϊκοί…) ανώνυμοι άνθρωποι - θύματα που περνούν στα ψιλά των ειδήσεων. Μαχαιρωμένοι ή με κίνδυνο για τη ζωή τους. Βομβαρδισμένοι ιδεολογικά για δεκαετίες από το σύστημα, για να οδηγηθούν αρκετοί να πιστέψουν ότι πραγματικοί εχθροί τους είναι οι Ζακ, ο κάθε Ζακ.
Δεν γίνεται, άλλωστε, κανείς από μόνος του «κυρ Παντελής». Κάποιοι φτιάξανε τους κυρ-Παντελήδες, καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση τους. Παίξανε με τα κατώτερα κοινωνικά ένστικτα, για να τους πωρώσουν ενάντια στους αδύναμους. Τι και αν πιθανά ο μικρομαγαζάτορας είναι ο επόμενος χρεοκοπημένος στη σειρά. Απέναντι στον απόκληρο, τον απόβλητο, ο μικρομαζάτορας εκπροσωπεί την κοινωνία. Χρίζεται εκείνη τη στιγμή από την αστική τάξη εκπρόσωπός της (ακόμα και αν είναι χρεωμένος σε αυτήν), χρίζεται μικροεξουσία - με ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη από ΜΜΕ και μπάτσους. Και είναι έτοιμος να γίνει εκφραστής της πιο μεγάλης κτηνωδίας. Να πατήσει στο πτώμα του αδύναμου, για να επιπλεύσει. Αρκεί να μην υπάρχουν αποδείξεις, και όλα καλά.
Ναι, με έναν γκέι, ένα πρεζάκι, έναν «μολυσμένο», έναν «ληστή» ή έναν ληστή, νιώθω ότι έχω πολύ μεγάλη απόσταση. Η απόσταση όμως είναι σχετικό μέγεθος. Μπροστά στην αποκτήνωση που μας οδηγεί το σύστημα της εκμετάλλευσης, η απόσταση αυτή μικραίνει. Και αυτό που μόλις είδαμε, ήτανε ένα μικρό κλάσμα της.
ΚΚ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
9 σχόλια:
δε μου αρεσεικατι στο κείμενο σου. ότι μεσα από την αναγνωση της κοινωνίας γι το πως φτιαχνονται οι ανθρωποι μεσα σε αυτό το συστημα (τόσο τα πρεζακια όσο και οι κυρ Παντεληδες )προσπαθεις να δικαιολογήσεις τον ιδιοκτήτη -κυρ Παντελη. Το γεγονός ότι είναι σκουληκι αχρηστο πάνω στη γη μας υποχρεώνει να είμαστε πιο αυστηροι μαζί του. Η σταση μας απέναντι σε αυτό το συρφετο -μικροαστό- που όλα για την περιουσία του και όλα για την ιδιοκτησία του τα κάνει, ενω δίπλα του πεθαίνουν ανθρωποι πρεπει να είναι αμείλικτη. Ελεος με όλο αυτό το φασισταριο- πασοκο- ΝΔ ψηφοφόρο που μπορεί να λιώσει με την μπότα του τον καθε διαφορετικό ενω στον πλούσιο κανει τεμεναδες. καμια ανοχή για τους κυρ παντελήδες. εχουμε αλλους ανθρωπους για να συστρατευθούν μαζί μας για την αλλλαγη της κοινωνίας. Όχι αυτούς τους Ελληναραδες.(και από αυτά που ακουγονται , αν ακουσες τι είπε ο γιος του ιδιοκτήτη , ή καποιοι αυτόπτες μαρτυρες απο γύρω. όλοι ίδιοι τους είναι . παρακολουθούσαν να τον λιντσαρουν και δεν έλεγαν τίποτα. για μενα δε διαφερει σε τίποτα ο τρόπος που του επιτεθηκε από τον ιδιοκτήτη στη υκονο προχθες που δεν πλήρωνε τον πακιστανο. από τα καθαρματα που συμπεριφερθηκαν όπως συμπεριφερθηκαν σε αυτούς στη μανωλάδα κτλ. ο ιδιοκτήτης του κοσμηματοπωλείου φαινοταν ότι τα εβαζε με εναν τυπο που τρεκλιζε αλλά ήθελε να τον κλωτσήσει μεχρι θανατου.
δεν νομιζω να ειναι αποψη του ΚΚΕ(μ-λ) αυτη , η ανακοινωση του οποιου με βρισκει συμφωνο.Η παραπανω κατα την ταπεινη μου αποψη ειναι οτι συντηρητικο εχει γραφτει,,,τραγικη-αντικομμουνιστικη!!! f.b
καλο θα ηταν να αποκτησει ο γραφων μεγαλυτερες αποστασεις από αυτον τον τυπο μικροαστού: https://www.ripes.gr/single-post/2018/09/26/%CE%8C%CF%83%CE%BF-%CE%B7-%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AD%CF%88%CE%B1%CF%87%CE%BD%CE%B5-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%96%CE%B1%CE%BA-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%81---%CE%91%CF%85%CF%84%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-55%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82
ΑΝΟΗΣΊΕΣ.
Νομίζω το κείμενο λέει κάτι πολυ απλο. Παρόλη την κοινωνίκη απόσταση που έχει ο γράφων από τον Ζακ, η απόσταση αυτή μικραίνει μπροστά στην αποκτηνωση του συστήματος.
Τώρα από που κι ως που ειναι αυτό αντικομμουνιστικό η τον φέρνει στην ίδια μοίρα με τον ένα δράστη είναι πραγματικά αξιοπερίεργο.
Όποιος δηλαδή μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που δεν είχε επαφή με ναρκωτικά η ΛΟΑΤΚΙ είναι αυτόματα νοικοκυραίος και κυρ Παντελής? Τι ΑΝΟΗΤΕΣ τοποθετήσεις είναι αυτές?
Πάλι καλά που ο χώρος αυτού του μπλογκ δεν μίλησε ποτέ για νοικοκυραίους όπως πολλά κομμάτια της αναρχίας και δυστυχώς της αριστεράς που καταντάνε μπροστά στο δέντρο να χάνουν το δάσος και να θεωρούν τους πάντες(εργατες,μεσοστρωματα)Υ αθεράπευτος φασίστες. Λίγο πολύ δηλαδή μια άποψη για έναν ηλίθιο και φασίστα λαό που δεν καταλαβαίνει και κάποιους που σε αντίθεση με τους κυρ Παντεληδες είναι αλαθητοι και έχουν πιάσει τον γάιδαρο του κινήματος από τα ....
ΡΕΝΤ ΜΠΟΥΛ
Δεν έχω να απολογηθώ για κάτι, και δεν κινούμαι «εκτός γραμμής». Η άποψη μας είναι ότι η πολιτική του συστήματος παράγει την φασιστικοποίηση. Αυτό γράφουμε και στην ανακοίνωση.
Το κείμενο είναι αυτοκριτική, για το πόσο το κοινωνικό περιβάλλον που μεγαλώνεις σε επηρεάζει. Κάτι τέτοιες στιγμές όπως το λιντσάρισμα του Ζακ μπορούν να σε βοηθήσουν αν το καταλάβεις. Αυτοί που σχολίασαν μάλλον δεν έχουν επηρεαστεί καθόλου, συγχαρητήρια, τόσο καλύτερο για το κίνημα και τον εαυτό τους.
ΚΚ
οταν εσκασε η ειδηση ποτε δεν σκεφτηκα την αποσταση που με χωριζει για τις επιλογες που κανει ο καθενας μας στη ζωη του , ουτε τον τροπο που εκεινος διεκδικει τα δικαιωματα του στο δρομο αλλα η αποσταση που ενιωσα οτι με χωριζει απο τον γραφοντα ομολογω ηταν τεραστια .Το κειμενο ειναι αυτοκριτικη λεει και πιστευει οτι ειναι εντος γραμμης ,ωραια ας κοιταχτει λοιπον εφ οσον γι αυτον αυτο προεχει και οι υπολοιποι ας κανουν αυτο που κανουν.... ολοι στις 6.30 μμ στην Ομόνοια .Η κυριαρχη ιδεολογια ειναι αυτη της εξουσιας και του κυριαρχου συστηματος αυτη ειναι που φασιστικοποιει αυτη ειναι που φτιαχνει και Παντεληδες , να τους αφησουμε ησυχους λοιπον τους Παντεληδες ...ναι αυτος ειναι ο σωστος και σιγουρος δρομος για να φτιαξεις (να βοηθησεις) λαο φασιστα το εχει δειξει και η ιστορια ...ας θυμηθουμε το ομορφο συνθηματακι παλιο πλην επικαιρο ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ...ΠΚ
Καμιά φορά καλό θα ήταν πέρα από την επιφάνεια να κοιτάμε και πίσω από τις γραμμές. Καλό θα ήταν να διαβάζουμε τα κείμενα προσεχτικά και όχι χιαστή. Σε μια εποχή όπου το διαδίκτυο βρίθει από αναλύσεις και απόψεις δηλωμένα αριστερών, δημοκρατών και αναρχικών γεμάτα από αμηχανία (που εκφράστηκε ακόμη και από οργανώσεις) γι' αυτό που συνέβει κείμενα σαν και αυτό του Κ.Κ. ξεφεύγουν και θεωρώ ότι εκφράζουν πολύ κόσμο. Ή μήπως δεν πήρε κανένας χαμπάρι τέτοιες καταστάσεις;
Δεν ζούμε σε γυάλα. Μην ξεχνάμε και τις αγκυλώσεις του κινήματός μας απέναντι σε ορισμένα ζητήματα. Το να βγαίνει κανείς ανοιχτά και να εκφράζει τις σκέψεις του εξηγώντας το τι είναι αυτό που μετέτρεψε άλλον σε λούμπεν και άλλο σε "κυρ Παντελή" δεν σημαίνει ντε και καλά ότι δικαιολογεί και καταστάσεις. Αντίθετα όταν ξέρει τι φταίει μπορεί να τον φέρει απέναντι στο σύστημα που τους γεννά και να παίρνει τη θέση που πρέπει τελικά. Δεν βλέπω από βγαίνει ότι ο ΚΚ τάσσεται υπέρ των φονιάδων.
Δεν έγραψε προκήρυξη ο σύντροφος, τη σκέψη του εξέφρασε ειλικρινέστατα με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο και καλό θα ήταν να σκεφτούμε και οι υπόλοιποι για το που βρισκόμαστε αντί να καταδικάζουμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Ή μήπως λέει κάτι που δεν ισχύει;
Ναι, με έναν γκέι, ένα πρεζάκια, έναν «μολυσμένο», έναν «ληστή» ή έναν ληστή, νιώθω ότι έχω πολύ μεγάλη απόσταση(γιατί ? , πουστης και εργαζόμενος δε λέει ε!!!.). Η απόσταση όμως είναι σχετικό μέγεθος. Μπροστά στην αποκτήνωση που μας οδηγεί το σύστημα της εκμετάλλευσης, η απόσταση αυτή μικραίνει.....και στο σοσιαλισμό που δε θαχουμε εκμετάλλευση και αποκτήνωση ...φαντάζομαι και κει η απόσταση θα είναι σχετική ,δλδη θα μεγαλώνει .Εκτός και αν οι ''μολυσμένοι '' ...στον σοσιαλισμό ''επιδιορθωθούν'', μήπως εκεί δε θα υπάρχουν πουστηδες κλπ. ή θα υπάρχει οδηγια πως θα χρησιμοποιεί ο καθένας το κορμί του ?... .
..ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ο κκ δεν τάσσεται υπέρ των φονιάδων το είπε κάποιος αυτό ? Αλλά όταν κρατάς αποστάσεις ….τον συντηρητισμό σου και τα κόμπλεξ σου ταχεις ,δεν ταχεις?
όχι δεν ισχύουν αυτά που λέει ,άλλοι βάζουν διαχωρ,γραμμες ανάμεσα στις διαφορετικότητες και κρατανε αποστασεις.Μη προσπαθείτε να το σώσετε ,δε σώζετε με τίποτα.
Εξ άλλου ποιος σας είπε ότι τον συντηρητισμό (στα μαλακά) του κκ θα τον φορτώσουμε και στο ΚΚΕ(μ-λ) Ναι απόψεις και αγκυλώσεις σαν κι αυτες του ΚΚ σε ολους μας υπαρχουν και σε ολους τους χωρους , αυτο δε σημαινει οτι απαγορευεται η οποιαδηποτε κριτική σε συντροφους .Τελος ολοι στις 6.30 μμ στην Ομόνοια είπαμε δεν είπαμε ? ΠΚ
"Προέρχομαι από ένα κοινωνικό περιβάλλον που θεωρεί την ομοφυλοφιλία παράξενη, με ο,τι κατάλοιπο σου αφήνει αυτό, όσα πολιτικά βήματα και να κάνεις. Το να ντύνεται ένας άντρας με γυναικεία ρούχα και να έχει αυτό το επάγγελμα, μου φαίνεται «αλλόκοτο»."
"Πιθανότατα αν έβλεπα τον Ζακ στο δρόμο θα τον κοιτούσα με ένα ύφος αυθόρμητης υποτίμησης."
Μήπως θα έπρεπε λοιπόν να μην μας φαίνεται αλλόκοτο; Μήπως θα πρέπει επιτέλους να το αποδεχτούμε και αυτό ως κάτι φυσικό και να μη μας ξενίζει; Μήπως δεν θα πρέπει πλέον να κοιτάμε αυτούς τους ανθρώπους με ύφος αυθόρμητης υποτίμησης; Δεν το λέω μόνο για τον ΚΚ αλλά για όσους σκέφτονται έτσι. Ακόμη περισσότερο για τους κομμουνιστές οι οποίοι πρέπει πρώτοι να δώσουν το καλό να το πω έτσι παράδειγμα και να ανατρέψουν επιτέλους αυτά τα ταμπού και τα στερεότυπα. Η ανατροπή αυτή πρέπει όμως να ξεκινήσει από μέσα μας αλλιώς δεν κάνουμε τίποτα. Πως για παράδειγμα θα δώσουμε τη μάχη ενάντια στην ομοφοβία, την τρανσφοβία, το ρατσισμό, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων αυτών των ανθρώπων όταν εμείς οι ίδιοι δεν τα έχουμε ξεκαθαρίσει αυτά τα πράγματα μέσα μας;
"Η απόσταση που με χωρίζει από έναν άνθρωπο σαν το Ζακ μου φαίνεται πολύ μεγάλη.....Ναι, με έναν γκέι, ένα πρεζάκι, έναν «μολυσμένο», έναν «ληστή» ή έναν ληστή, νιώθω ότι έχω πολύ μεγάλη απόσταση."
Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα να μειώσουμε κάπως αυτήν την απόσταση; Δεν εννοώ φυσικά να γίνουμε και εμείς πρεζάκηδες, ληστές ή ομοφυλόφιλοι, για να μην πούνε και μερικοί τίποτα αρλούμπες, αλλά να καταλάβουμε πραγματικά αυτούς τους ανθρώπους και τα προβλήματά τους, να τους πλησιάσουμε και να μην τους έχουμε απέναντί μας, να μην τους θεωρούμε "ανώμαλους", "αλλόκοτους" κλπ ώστε να μην τους κοιτάμε πλέον με ύφος αυθόρμητης υποτίμησης αλλά με ύφος ΣΕΒΑΣΜΟΥ, ΙΣΟΤΗΤΑΣ με λίγα λόγια ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΥΦΟΣ. Αυτό είναι επιτακτικό πλέον στην σημερινή κοινωνία του 21ου αιώνα. Να μην σκεφτόμαστε πλέον με δεδομένα του '50, '60 αλλά με τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ δεδομένα ώστε να διαλύσουμε προκαταλήψεις και στερεότυπα ξαναλέω πρώτα και κύρια μέσα μας. Άλλωστε όπως λέω πολλές φορές ο κομμουνιστής είναι ΥΛΙΣΤΗΣ και όχι δογματικός, η σκέψη του δεν μένει στάσιμη αλλά προοδεύει, εξελίσσεται και έτσι πρέπει.
V For Viva La Revolucion
Δημοσίευση σχολίου