Απειλούν ότι θα καταθέσουν το νομοσχέδιο Γαβρόγλου, εμείς πρέπει να απαντήσουμε άμεσα!
H κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει την κατάθεση του νομοσχεδίου Γαβρόγλου, το οποίο θα κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση που ήδη βιώνουμε στα σχολεία. Τα Λύκεια θα γίνουν “εξεταστικά κάτεργα”, αφού ακόμα και για το Απολυτήριο Λυκείου θα δίνουμε περιφερειακές εξετάσεις, με χαρακτήρα “πανελλαδικών εξετάσεων”.
Μας κόβουν το δρόμο προς το Απολυτήριο και δυσκολεύουν την εισαγωγή μας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις θα γίνονται τώρα σε διπλάσια ύλη στα περισσότερα μαθήματα, σε ένα μόνο πεδίο, με ένα μηχανογραφικό ήδη συμπληρωμένο από τη Β’ Λυκείου με ελάχιστες επιλογές (μόλις 10 σχολές!). Από αυτές θα μας ανακοινώνεται ποιες θα είναι τμήματα χαμηλής ζήτησης, Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (Τ.Ε.Π.), όπου θα εισαγόμαστε μόνο με το Απολυτήριο και ποιες Τμήματα Πρόσβασης με Πανελλαδικές Εξετάσεις. Οι ταξικοί φραγμοί είναι πολλοί για την εισαγωγή και στις δυο περιπτώσεις τμημάτων.
Με τον παραπάνω διαχωρισμό των τμημάτων επιδιώκουν και τον ταξικό διαχωρισμό των μαθητών. Αφού για να επιβιώσει κάποιος από αυτές τις Πανελλήνιες Εξετάσεις αυξημένης δυσκολίας θα πρέπει η οικογένεια του να βάζει το χέρι βαθιά στην τσέπη για φροντιστήρια. Για αυτό και πολλά παιδιά από φτωχές λαϊκές οικογένειες θα επιλέγουν την περίπτωση των Τ.Ε.Π., αν τα καταφέρουν κιόλας μέχρι το Απολυτήριο σε αυτό το εντατικοποιημένο σχολείο! Τα σχολεία μας με αυτό το νομοσχέδιο γίνονται πιο ταξικά!
Οι απαντήσεις που δίνουν οι δυνάμεις του κινήματος είναι λειψές έως και ανύπαρκτες! Διαδηλώσεις της εικόνας, κινητοποιήσεις της μιας ριξιάς και συνδιαλλαγή με τα Υπουργεία...
Το περασμένο διάστημα απέναντι στο ενδεχόμενο κατάθεσης αυτού του νομοσχεδίου αρκετοί μαθητές κατέβηκαν στους δρόμους και προχώρησαν σε καταλήψεις. Διοργανώθηκαν από κάποιες δυνάμεις κινητοποιήσεις, στις οποίες δυστυχώς οι λογικές που αναδείχτηκαν βάζουν εμπόδια στην ανάγκη να χτιστεί συλλογική και οργανωμένη αντίσταση των μαθητών απέναντι στο νομοσχέδιο.
Στις 18/3 διοργανώθηκε κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, όπου συμμετείχαν αρκετοί μαθητές. Η διαδήλωση καλέστηκε με πρωτοβουλία του “συντονιστικού”, που έχει στήσει η ΚΝΕ, οι οποίοι όμως δε φαίνεται να ήταν διατεθειμένοι για άμεση κλιμάκωση και συνέχιση των κινητοποιήσεων. Το ραντεβού δόθηκε από την ΚΝΕ δυο βδομάδες μετά στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε μια αντιπροσωπεία του συντονιστικού να “συνομιλήσει με τον Υπουργό”. Ταυτόχρονα στα πλαίσια αυτής της συγκέντρωσης καλούσαν τους μαθητές “να μπουν σε ένα σάιτ του Υπουργείου να καταθέσουν τη γνώμη τους για το νομοσχέδιο”!
Απέναντι ακόμα στην κρίσιμη καμπή κατάθεσης του νομοσχεδίου, η ΚΝΕ μας καλέι να γίνουμε “συνομιλητές με το σύστημα και το Υπουργείο”! Προβάλλει για άλλη μια φορά τη λογική της διαπραγμάτευσης και της συνδιαλλαγής με το σύστημα που μας έχει συνηθίσει αυτός ο χώρος. Αυτές οι λογικές όμως είναι λογικές αυταπατών και ήττας των αγώνων !
Μια απόπειρα τύπου στημένου “συντονιστικού” όπως της ΚΝΕ, που θα παίρνει και αυτό αποφάσεις εξ’ ονόματος του μαθητικού κινήματος, έχει προσπαθήσει να κάνει και ο “Ανυπόταχτος Μαθητής”. Μάλιστα καλούσε σε κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας στις 5/4 στις 12.00 στα Προπύλαια. Παρόλα αυτά άλλαξε τελευταία στιγμή την ώρα και το σημείο συνάντησης για τη διαδήλωση, όπου μετατέθηκε στις 13.30 στο Μοναστηράκι, χωρίς να ανακοινωθεί αυτή η αλλαγή δημόσια! Αυτό δείχνει σοβαρή αφερεγγυότητα της συγκεκριμένης δύναμης και απέχει πολύ από την ανάγκη των μαθητών για πραγματική οργάνωση της αντίστασης τους απέναντι στο νομοσχέδιο. Το χειρότερο είναι όμως ότι μπορεί να σπείρει απογοήτευση, αφού ένας μαθητόκοσμος, έστω και λίγος, έκανε θυσίες για να κατέβει, αλλά διαδήλωση δε βρήκε ποτέ!
Η στάση αυτή όμως έχει εξήγηση. Ο πολιτικός χώρος της συγκεκριμένης δύναμης δεν πατάει ακόμα και στις αντιιμπεριαλιστικές διαδηλώσεις που έχουν καλεστεί το τελευταιο διάστημα. Πολλές δυνάμεις της αριστεράς δυστυχώς έχουν κυρήξει αναστολή των αγώνων μπροστά στις επερχόμενες κάλπες. Προτιμούν τη μάχη της κάμερας και της εικόνας, που θα οδηγήσει στην εκλογική τους ενίσχυση. Οι λογικές εικονικού συνδικαλισμού και εικονικών κινητοποιήσεων δυστυχώς εκφράζονται και στους αγώνες των μαθητών από τις δυνάμεις της αριστεράς και θέτουν εμπόδια στην πραγματική κίνηση των μαθητών. Σε μια τόσο κρίσιμη καμπή που είναι η ύψωση νέων ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση μέσα από το νομοσχέδιο Γαβρόγλου, οι δυνάμεις αυτές αναπαράγουν την ήττα και ουσιαστικά το συμβιβασμό. Δε δείχνουν καμία διάθεση για συνέχιση των κινητοποιήσεων ενάντια στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου.
Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να κατατεθεί! Να χτίσουμε μαθητικό κίνημα!
Οι μαθητές όμως έχουμε τη δύναμη να νικήσουμε αν πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Δεν πρέπει να μπουμε σε κανένα “διάλογο με τα Υπουργεία”, να αρνηθούμε αυτές τις λογικές ήττας και αυταπατών! Ο μόνος δρόμος να εκφράσουμε την αντίθεση μας στο νομοσχέδιο είναι στους δρόμους, στις καταλήψεις μας, στις διαδηλώσεις μας! Να προσπεράσουμε τις λογικές των εικονικών αγώνων της μιας ριξιάς και να χτίσουμε μαχητικούς και παρατεταμένους αγώνες μέχρι τη νίκη.
Να κάνουμε προσπάθειες να ενημερωθούν όλοι οι συμμαθητές μας για το νομοσχέδιο. Να γίνει ουσιαστική ενεργοποίηση των 5μελών, 15μελών μαθητικών οργάνων. Να παρουμε αποφάσεις αγώνα σε αυτά, με ξεκάθαρο στόχο πάλης την ανατροπή νομοσχεδίου Γαβρόγλου! Να εναντιωθούμε στην ύψωση νέων ταξικών φραγμών, στο τσάκισμα των δικαιωμάτων μας! Να διεκδικήσουμε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού και της εργατικής τάξης! Να κάνουμε μαθητικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις μέχρι να νικήσουμε!
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - https://mathitikiantistasi.blogspot.com/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου