Η έγκριση του νέου μάστερ πλαν της COSCO μέχρι πριν από σχεδόν δέκα μέρες παρουσιαζόταν από το σύνολο των αστικών ΜΜΕ ως δρόμος χωρίς επιστροφή, ως τετελεσμένο. Άλλωστε πρόκειται για «εμβληματική επένδυση των 800 εκατ. ευρώ», που θα συμβάλει στην «ανάπτυξη της χώρας» και θα «προσθέσει χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Ενώ το παραμύθι πέφτει σύννεφο, το μάστερ πλαν της COSCO παραμένει στο απυρόβλητο. Όχι μόνο από τις δημοτικές αρχές της περιοχής, που έχουν βαριές ευθύνες για την «ιδιωτικοποίηση» του ΟΛΠ από την κινεζική κρατική COSCO, αλλά ακόμη και από δυνάμεις που αναφέρονται στην Αριστερά, στο εργατικό και λαϊκό κίνημα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι δεν έχει συμπληρωθεί μήνας από την κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε ενάντια στα καζάνια στη Δραπετσώνα, εν μέσω μάλιστα ομοβροντίας δημοσιευμάτων για το νέο μάστερ πλαν της COSCO. Παρόλα αυτά, τα πλαίσια πάλης και τα καλέσματα πολλών συλλογικοτήτων, συλλογών και σωματείων (ακόμη και των «ταξικών») δεν βρήκαν ούτε μισή λέξη να αναφέρουν για την επέκταση της COSCO. Ακόμη όμως και στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν τα Παραρτήματα Πειραιά και Σαλαμίνας του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών για τις 4/10, ημέρα επανεξέτασης του μάστερ πλαν, το αίτημα «όχι στο μάστερ πλαν» απουσιάζει.
Στις 25/9 πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του μάστερ πλαν. Αφού, όπως μας πληροφόρησαν τα ΜΜΕ, επικράτησαν υψηλοί τόνοι αντιπαράθεσης κατά τη συνεδρίασή της, αφού διακόπηκε για σχεδόν 4 ώρες, ώστε να υπάρξει επικοινωνία μεταξύ κυβερνητικών παραγόντων και της κινέζικης εταιρείας, τελικά η ΕΣΑΛ ενέκρινε το σύνολο των επεκτάσεων που προβλέπει το μάστερ πλαν, εκτός από δυο καθοριστικά έργα: την κατασκευή του νέου, τέταρτου, προβλήτα, δυναμικότητας σχεδόν 3 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο και την επισκευή-αποκατάσταση του νέου μώλου της Δραπετσώνας για ναυπηγοεπισκευή και όχι ως car terminal.
Στις 2/9 οι Δήμαρχοι Κερατσινιού-Δραπετσώνας και Περάματος, μαζί με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής βιομηχανίας, τον Σύνδεσμο Ναυπηγείων Περάματος και την Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά έστειλαν εξώδικο στον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και πρόεδρο της ΕΣΑΛ, επιχειρώντας ουσιαστικά την αναβολή της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ. Μάλιστα το εξώδικο περιγράφει μια σειρά κινήσεων της COSCO με τις οποίες καταπατά τη σύμβαση παραχώρησης και λειτουργεί ανεξέλεγκτα, για να καταλήξει ότι «Διαμαρτυρόμαστε για την υποβολή ενός σχεδίου από την ΟΛΠ ΑΕ με περιεχόμενο αντισυνταγματικό και παράνομο.».
Για την ουσία του ζητήματος. Η COSCO δεν έχει παραιτηθεί από την πρόθεσή της να φτιάξει Ναυπηγείο, κάτι που ήδη βρίσκεται στο ΣτΕ και θα εξεταστεί μέσα στο Νοέμβρη. Προκειμένου να λειάνει τις αντιδράσεις, αντικατέστησε στο επικαιροποιημένο μάστερ πλαν το «Ναυπηγείο» με την «ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής». Είτε όμως αναλαμβάνοντας η ίδια τη ναυπηγοεπισκευή, είτε ως car terminal, δηλαδή με την αλλαγή χρήσης από χώρους Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων σε χώρους στάθμευσης και μεταφόρτωσης αυτοκινήτων (μαζί με τη νέα προβλήτα στους ίδιους χώρους), ουσιαστικά κλείνει τη Ζώνη σε Κερατσίνι-Δραπετσώνα.
Οι επιπτώσεις αυτής της εξέλιξης αναφέρονται χαρακτηριστικά στο δελτίο τύπου που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής βιομηχανίας: «Η αλλαγή αυτή χρήσης θα έχει βέβαιο αποτέλεσμα την καταστροφή 450 μικρομεσαίων ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων και 1.500 δορυφορικών επιχειρήσεων, με απώλεια 15.000 θέσεων εργασίας. Οι νέες θέσεις εργασίας, που θα δημιουργηθούν στο car terminal ως «δώρο» του επενδυτή, εκτιμώνται λιγότερες των 20 εκτάκτων οδηγών!». Την ίδια ώρα ο πρόεδρος του Συνδέσμου δηλώνει ότι η COSCO «Διέλυσε τη ζώνη του Περάματος εσωτερικά. Έκανε ένα τούνελ, μια μικρή εγκατάσταση για να περάσουν καλώδια να υποδεχτεί τη δεξαμενή. Έκτοτε δεν έχει κάνει τίποτα. Έχει διαλύσει το Πέραμα, υποδομές δεν υπάρχουν, νερό δεν υπάρχει και άρα υπάρχει πλήρης υποβάθμιση της περιοχής».
Αν αναφερόμαστε σε αυτές τις δηλώσεις εκπροσώπων του ντόπιου κεφαλαίου (ταξικού εχθρού) είναι μόνο και μόνο για να πούμε ξανά ότι στις συνθήκες του εξαρτημένου ελληνικού καπιταλισμού η ανάπτυξή τους είναι μια απατή. Κατά τα αλλά πρόκειται για μια κόντρα που δεν αφορά το λαό και τους εργαζομένους. Αντιθέτως είναι ενάντιά τους. Πρόκειται για τη «διεκδίκηση» του ντόπιου κεφαλαίου απέναντι στον κινέζικο κολοσσό, την προσπάθεια του να διαπραγματευτεί καλύτερη θέση και να αναλάβει εργολαβικό ρόλο μέσα στο μάστερ πλαν. Μια κόντρα που εξελίσσεται στο φόντο του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ-ΕΕ για τις πλουτοπαραγωγικές πήγες και τις παραγωγικές υποδομές της χώρας. Τόσο από τις ΗΠΑ, όσο και από την ΕΕ έχει τεθεί ευθέως ο στόχος για περιορισμό της COSCO. Ενώ ταυτόχρονα οι ΗΠΑ μπαίνουν στη ναυπηγοεπισκευή με βάση τους γεωπολιτικούς και στρατιωτικούς τους σχεδιασμούς στη περιοχή. Η χώρα είναι έρμαιο της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης και του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού, που αποτελούν και το βασικό λόγο για τη καταστροφή της παραγωγικής οικονομικής βάσης και στην συγκεκριμένη περίπτωση των Ναυπηγείων.
Προλεταριακή Σημαία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου