Κάλεσμα για συγκέντρωση διαμαρτυρίας το Σάββατο, 20 Ιουνίου, το απόγευμα στο Λευκό Πύργο
Με σύνθημα «όχι άλλη αναμονή, όχι άλλη υπομονή», η "Πρωτοβουλία Εργαζομένων – Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης" απευθύνει κάλεσμα σε νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το πρόβλημα του ΟΑΣΘ, αυτό το Σάββατο, 20 Ιουνίου 2020 στις 7 το απόγευμα στον Λευκό Πύργο, ζητώντας να έρθουν τώρα νέα λεωφορεία και να αυξηθούν τα δρομολόγια.
«Λίγο μετά τη λήξη της καραντίνας βρισκόμαστε αντιμέτωποι ξανά με τη μεγαλύτερη ίσως πληγή για την πόλη μας που είναι το πρόβλημα του ΟΑΣΘ. Αν πριν το ξέσπασμα του κορωνοϊού του πρόβλημα του ΟΑΣΘ χτυπούσε «κόκκινο συναγερμό», αυτήν τη στιγμή απλά δε χωράει ούτε λεπτό καθυστέρηση για την άμεση αγορά νέων λεωφορείων», τόνισε η εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Φωτεινή Σαλονικίδου στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα στο ΕΚΘ.
Η κατάσταση στα λεωφορεία
Η ίδια περιέγραψε την κατάσταση που βιώνουν το τελευταίο διάστημα οι επιβάτες των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. «Στοιβαζόμαστε ήδη τις ώρες αιχμής εν μέσω πανδημίας χιλιάδες εργαζόμενοι, άνεργοι, νέοι, συνταξιούχοι σε άθλιες συνθήκες συνωστισμού μέσα στα λιγοστά και τρισάθλια λεωφορεία του ΟΑΣΘ, με τις μάσκες στο πρόσωπο. Κατά τα άλλα είμαστε μύτη με μύτη», όπως τόνισε, ενώ σημείωσε ότι το υπουργείο Μεταφορών αντί να αυξήσει τον αριθμό των οχημάτων, αυξάνει τον μέγιστο αριθμό των επιτρεπόμενων επιβατών από 50% στο 65%. Κατά την ίδια η κυβέρνηση πολύ απλά «αναγνωρίζει τον υπαρκτό συνωστισμό μέσα στα λεωφορεία, τον αποδέχεται και τον επικυρώνει και νομοθετικά».
«Είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να μετακινούμαστε σε αυτές τις άθλιες και επικίνδυνες συνθήκες μέσα στην περίοδο της πανδημίας και να μας ζητάνε και άλλη υπομονή και άλλη αναμονή. Αυτή τη φορά λένε μέχρι το Φθινόπωρο αλλά εμείς ξέρουμε ότι για να φτάσουμε να δούμε νέα λεωφορεία στην πόλη «η βαλίτσα πάει πάρα πολύ μακρυά», τόνισε ενώ υπενθύμισε ότι το χειμώνα μας μιλούσαν για 100 μεταχειρισμένα λεωφορεία τα οποία υποτίθεται θα έρχονταν πριν το καλοκαίρι και άλλα 100 με 200 τα οποία θα έρχονταν τον Σεπτέμβρη. «Όλα αυτό μετατράπηκε αθροιστικά σε 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία το Φθινόπωρο, την ώρα που 90 λεωφορεία ήταν προγραμματισμένο να αποσυρθούν λόγω γήρατος μέχρι τον Οκτώβριο».
«Καμία ορατή βελτίωση» από τα ΚΤΕΛ
Κατά την ίδια η ιστορία με τα ΚΤΕΛ έδειξε «περίτρανα ότι καμία ορατή ανάσα ή βελτίωση δεν έχει έρθει στη μετακίνηση του κόσμου στο κέντρο της πόλης ενώ μάλιστα αυξάνει τον κίνδυνο για αύξηση του εισιτηρίου στις περιαστικές γραμμές». Ενώ τόνισε πως αυτήν την στιγμή έφτασαν να μιλάνε για δυνητική παραλαβή, προαιρετικά άλλων 270 λεωφορείων κάπου στο απροσδιόριστο μέλλον. «Επι της ουσίας γίνεται μια πολιτική μπαλώματος, παράτασης και κερδίσματος χρόνου από την πλευρά της κυβέρνησης και της διοίκησης», υποστήριξε. «Σύμφωνα με αυτήν την πολιτική απλά εμβόλιμα με μικρές δόσεις μεταχειρισμένων, σκοπεύουν να συντηρούν την υπάρχουσα κατάσταση με ορίζοντα το ξεπούλημα του Οργανισμού», επεσήμανε ακόμη.
Από την πλευρά του, ο Βασίλης Παρτάλης, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων «Η Συσπείρωση» αναφέρθηκε σε ψήφισμα της τακτικής γενικής συνέλευσης του σωματείου της 28ης Μαΐου με το οποίο οι συνταξιούχοι της Θεσσαλονίκης «καταγγέλλουν τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και κάθε υπεύθυνο ότι παραβιάζουν την πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τα μέτρα προστασίας της πανδημίας του κορωνοϊού». «Εφαρμόζεται παντού σε καταστήματα, χώρους λατρείας, πλοία κλπ, δεν εφαρμόζεται όμως στον ΟΑΣΘ», όπως τόνισε ο Βασίλης Παρτάλης. Επισήμανε επίσης το γεγονός της πρόσφατης ανακοίνωσης του δημάρχου Θεσσαλονίκης , μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, πως προχώρησε στις απαραίτητες επαφές ώστε να εξασφαλίσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τον δημοτικό φορέα της Λειψίας, πόλη με την οποία είναι αδελφοποιημένη η Θεσσαλονίκη. Κατά τον δήμαρχο κ. Ζέρβα τα λεωφορεία είναι ίδιου τύπου και ίδιου εργοστασίου, με μέση παλαιότητας τα 10 έτη. Ο δήμος θα τα αποκτήσει με δικά του κεφάλαια έναντι περίπου 11.500 ευρώ το ένα, ενώ η συμφωνία με τον δημοτικό φορέα της Λειψίας έχει ήδη ολοκληρωθεί. Τα λεωφορεία θα παραχωρηθούν στον ΟΑΣΘ, ο οποίος είναι ήδη ενήμερος για τις ενέργειες του Ζέρβα και σε επόμενη φάση θα καταρτιστεί το απαραίτητο πλάνο για τον έλεγχο και την παραλαβή των λεωφορείων. Ο πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων επισήμανε με έμφαση πως με τα χρήματα που δίνονται στα ΚΤΕΛ μόνο για ένα μήνα συγκοινωνιακού έργου θα μπορούσαν να αγοραστούν σχεδόν 150 μεταχειρισμένα λεωφορεία και πρόσθεσε πως αυτή η σύγκριση προκαλεί οσμή σκανδάλου!
Τα αιτήματα
Σε ότι αφορά τα αιτήματα της νέας κινητοποίησης, η Φωτεινή Σαλονικίδου τόνισε ότι είναι αυτονόητα:
-Να αγοράσουν ΤΩΡΑ καινούργια λεωφορεία - Άμεση αύξηση των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές
-Να σταματήσει ο επικίνδυνος συνωστισμός σε οχήματα και στάσεις
-Άμεσα μέτρα προστασίας της υγείας των επιβατών και του προσωπικού του ΟΑΣΘ
-Να σταματήσει η παραχώρηση γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ
* Το κείμενο βασίστηκε κατά κύριο λόγο στο ρεπορτάζ της δημοσιογράφου ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ στο www.typosthes.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου