Στη πλ. Κύπρου πραγματοποιήθηκαν ομιλίες και τοποθετήσεις από εκπροσώπους των παραπάνω συλλογικοτήτων. Ακολούθησε πορεία που κατέληξε στη πλ. Λαού όπου με συνθήματα και με τις ανακοινώσεις των αγωνιστικών καλεσμάτων εν όψη της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου την ερχόμενη εβδομάδα, ολοκληρώθηκε η κινητοποίηση.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών Πειραιά και η Λαϊκή Αντίσταση Πειραιά έθεσαν την ανάγκη μιας τέτοιου χαρακτήρα μαζικής παρέμβασης εν όψη της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου με στόχο να ανοίξει το ζήτημα στις γειτονιές, εφόσον χτυπιέται συνολικά το λαϊκό δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Στη κινητοποίηση, εκτός από το κοινό πανό «Εκπαιδευτικοί Πειραιά» το δικό της μπλοκ είχε η Λαϊκή Αντίσταση Πειραιά, ενώ παρέμβαση με προκήρυξη πραγματοποίησαν μαθητές από τη Μαθητική Αντίσταση που συμμετείχαν με πικέτες στο μπλοκ.
Ακολουθεί η προκήρυξη της Λαϊκής Αντίστασης Πειραιά:
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ!
ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΣΠΟΥΔΕΣ-ΔΟΥΛΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ!
ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΣΠΟΥΔΕΣ-ΔΟΥΛΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ!
Eν μέσω πανδημίας και με το λαό σε καραντίνα, η κυβέρνηση βρήκε την ευκαιρία να κλιμακώσει την επίθεση στο λαϊκό δικαίωμα στην εκπαίδευση. Σαν τον κλέφτη, κατέθεσε στη Βουλή (ψηφίζεται στις 10/6) το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο ως τη Γ΄ Λυκείου. Ένα νομοσχέδιο λαιμητόμο για το δικαίωμα των μαθητών στις σπουδές και των εκπαιδευτικών στην εργασία.
Η αντιλαϊκή στόχευση του πολυνομοσχέδιου αποκαλύπτεται από τα βασικά μετρά που προβλέπονται όπως: η θέσπιση, για πρώτη φορά, ελάχιστου αριθμού μαθητών (15) για τη δημιουργία τμήματος στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό που οδηγεί σε περικοπές τμημάτων, σε μαζικές απολύσεις δασκάλων και εκπαιδευτικών, αλλά και τους γονείς να αναζητούν νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία (αν προλάβουν) μακριά από την οικία τους. Από την άλλη, για να προωθήσουν παραπέρα την πολιτική των περικοπών και των απολύσεων, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη στους 25. Η σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου που μεταξύ άλλων προβλέπει και την εισαγωγή αγγλικών. Η εντατικοποίηση του δημοτικού σχολείου με εισαγωγή μαθημάτων δεξιοτήτων (π.χ. επιχειρηματικότητα). Η μετατροπή του Γυμνασίου και του Λυκείου σε εξεταστικό σφαγείο με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο, με την εισαγωγή εξετάσεων πανελλαδικού τύπου με τη κακόφημη Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, με τη βάση του 10 και τις πολλαπλές βάσεις εισαγωγής για τη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τον περιορισμό- ουσιαστικά τη κατάργηση- των μετεγγραφών στα Πανεπιστήμια. Η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που κατηγοριοποιεί σχολεία και μαθητές με στόχο τη μετάθεση των ευθυνών από το κράτος και την εκάστοτε κυβέρνηση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η επαναφορά της «διαγωγής» και των πολυήμερων αποβολών που αποτελούν τη τιμωρία των μαθητών που αγωνίζονται για τα δικαιώματα τους, ένα μέσο τρομοκράτησης και πειθάρχησης των μαθητών.
Το πολυνομοσχέδιο υπηρετεί την αντιλαϊκή- αντεργατική πολιτική του συστήματος. Πατάει στο δρόμο που έστρωσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ και κλιμακώνει την επίθεση. Βασικός στόχος είναι η εκπαίδευση για λίγους και εκλεκτούς. Γι’ αυτό φτιάχνουν ένα σχολείο πιο εντατικοποιημένο, με περισσότερους ταξικούς και εξεταστικούς φραγμούς, που θα αποθαρρύνει και θα «κόβει» τα παιδιά των φτωχών και λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων και θα τα προετοιμάζει ως ανειδίκευτους εργάτες για την εργασιακή ζούγκλα των μισθών πείνας, της μερικής απασχόλησης και της ανεργίας. Γι’ αυτό θέλουν εκπαιδευτικούς χωρίς δικαιώματα πειθήνια όργανα της εξουσίας που θα εκτελούν κατά γράμμα τις αντιλαϊκές ντιρεκτίβες.
Η πανδημία αξιοποιήθηκε από τη κυβέρνηση ως ευκαιρία για να προχωρήσει την επίθεση της. Με το κλείσιμο των σχολείων θεσμοθέτησε την εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευση και νομιμοποίησε τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη. Για να δηλώσει τελικά ο Κ. Μητσοτάκης ότι η «τηλεκπαίδευση» «επιτείνει τις κοινωνικές ανισότητες». Μια ωμή παραδοχή ώστε να ανοίξουν άρον άρον τα σχολεία, να δοθεί μια επίφαση επιστροφής στη «κανονικότητα», μετατρέποντας τους μαθητές σε πειραματόζωα. Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευση θεσμοθετείται για μια σειρά περιπτώσεις και όχι μόνο για την περίπτωση της πανδημίας έρχεται να εξυπηρετήσει την γενικότερη κατεύθυνση για μια εκπαίδευση χωρίς σχολεία και για σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς.
Η νέα πραγματικότητα, με τα σχολεία ανοικτά αλλά άδεια από μαθητές, με κάμερες μέσα στα σπίτια των μαθητών και στα σχολεία, με μαθήματα εντός και εκτός σχολείου, από κοντά και από μακριά, χωρίς πρόγραμμα και ωράριο (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ, Σάββατο ή Κυριακή, αργίες και διακοπές), με την ενίσχυση των εξεταστικών και ταξικών φραγμών, με τη μετατροπή του συλλογικού δικαιώματός σε ατομική ευθύνη του μαθητή και της οικογένειας του έρχεται από παλιά! Μιλάνε για «έκτακτη ανάγκη» επιδιώκοντας να κρύψουν ότι πρόκειται για την εφόρμηση του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος στο δικαίωμα του λαού στη δουλειά και στις σπουδές. Κατά τον ίδιο τρόπο που η πανδημία αξιοποιήθηκε για το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων, με τις μαζικές απολύσεις, με τη γενίκευση της μερικής απασχόλησης και την εκ περιτροπής εργασία, με τις μειώσεις μισθών, με τη θεσμοθέτηση προς όφελος του κεφαλαίου και της εργοδοσίας ενός νέου πιο βάρβαρου εργασιακού μεσαίωνα.
Υπάρχει αναγκαιότητα να ξαναβγούμε στους δρόμους, να ξαναπιάσουμε το νήμα των αγώνων. Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, σε ένα κοινό μέτωπο αγώνα, με συνελεύσεις στα σωματεία, στους συλλόγους και στις γειτονιές, με απεργίες, με συγκεντρώσεις και πορείες, να υπερασπιστούμε το δικαίωμα σε σπουδές- δουλειά- ελευθερίες- ζωή!
Επιμένουμε- Διεκδικούμε:
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ
ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΑΖΙΚΕΣ ΜΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ
ΛΑΪΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου