Βέβαια τα κριτήρια αυτά μπορεί να αναφέρονται ως ακαδημαϊκά και όχι οικονομικά η επιβολή τους όμως έχει ξεκάθαρα ταξικό χαρακτήρα. Αυτοί που θα έρθουν αντιμέτωποι πρώτοι είναι οι φοιτητές από τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα. Σε μία πόλη με πανάκριβα ενοίκια και πολύ υψηλό κόστος ζωής για να μπορέσει κάποιος να ανταπεξέλθει οικονομικά αναγκάζεται να δουλέψει για να τα βγάλει πέρα με τις σπουδές του. Πόσο μάλλον σε μια πόλη σαν τα Χανιά που ελέω του θαύματος που ονομάζεται τουρισμός, πολλοί φοιτητές συνήθως δουλεύουν από άνοιξη μέχρι φθινόπωρο χάνοντας 2 εξεταστικές στην καλύτερη περίπτωση. Φοιτητές ακόμα που υπό το βάρος του εντατικοποιημένου ρυθμού σπουδών χάνουν εργαστήρια και αποκλείονται από την εξέταση μαθημάτων.
Η κατάργηση του δικαιώματος σε δωρεάν στέγαση και συνολικά στις σπουδές είναι χρόνια επιδίωξη του συστήματος και των κυβερνήσεων του. Όσο άφορά τη στέγαση ήδη είναι μακρύς ο κατάλογος των λόγων που αποκλείουν τους φοιτητές: η υποβολή των φοιτητών σε αιτήσεις κάθε χρόνο, λες και θα πλουτίσουν από τη μία χρονιά στην άλλη γεννάει τρομερή ανασφάλεια κάθε χρονιά για το πού θα μείνουν και πώς θα πληρώσουν αν και όταν βρουν σπίτι(πολλοί αποθαρρύνονται λόγω αυτού να υποβάλλουν καν αίτηση),η κατάργηση του επιδόματος ενοικίου και η εισαγωγή της ανταποδοτικής εργασίας είναι κάποια στοιχεία. Σε άλλες σχολές έχει ήδη καθιερωθεί η επιβολή ενοικίου στις εστίες.
Η εφαρμογή αυτών των κριτήριων δε μπορεί να ιδωθεί διαφορετικά από έναν ακόμη ταξικό φραγμό στη συνέχιση των σπουδών μας. Κομπάζουν να μας πείσουν ότι είναι «τεμπέληδες» οι φοιτητές που αργούν να τελειώσουν τις σπουδές τους. Σύνηθες επιχείρημα της συστημικής προπαγάνδας για το προχώρημα των διαγραφών, καθώς και για την αλλαγή του 2ν σε ν+2.Η εισαγωγή και αυτών των κριτηρίων είναι από τη μία η συνέχεια αλλά και ξεδίπλωμα μίας νέας φάσης της επίθεσης στα δικαιώματα μας. Επικαλούμενοι τις ακαδημαϊκές επιδόσεις θα πετάνε κόσμο από τις σχολές, ή επικαλούμενοι το «ακαδημαϊκό» και όχι λαϊκό άσυλο θα επιτίθενται στις συλλογικές μας διαδικασίες.
Και όλα αυτά συνέβαιναν πριν την εκδήλωση της πανδημίας, η επιβολή των ακαδημαϊκών κριτηρίων έρχεται από τώρα και μπρος. Μετά από ένα εξάμηνο με τις σχολές κλειστές, τώρα εν μέσω εξεταστικής με τους φοιτητές εκτός σχολών και των συλλογικών τους οργάνων. Εν μέσω υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, μετά από ένα εξάμηνο και μια εξεταστική αποκλεισμού για τους φοιτητές που δε μπορούσαν να αγοράσουν τον εξοπλισμό για να συμμετέχουν στην παρωδία της τηλε-εκπαίδευσης και τηλε-εξεταστικής. Ενώ τόσος κόσμος(φοιτητές και οι οικογένειες τους) έχει χάσει τη δουλειά του ή στην καλύτερη περίπτωση προσπαθεί να επιβιώσει με επιδόματα ψίχουλα αντιμετωπίζοντας από την άλλη και έναν τεράστιο υγειονομικό κίνδυνο. Εν εξελίξει έξαρσης της πανδημίας η επίθεση στα δικαιώματα μας συνεχίζεται.
Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε! Είναι επιτακτική ανάγκη να καταργηθούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, καθώς πρόκειται για ένα ακόμα φίλτρο προς τη πρόσβαση στην εστία. Είναι αναγκαίο οι φοιτητές να αντισταθούν μαζικά και συλλογικά σε ένα ακόμα εμπόδιο στις σπουδές τους. Σε όλα τα επίπεδα είναι προφανές πως η πανδημία αξιοποιείται από το σύστημα για το προχώρημα της κατάργησης σειράς δικαιωμάτων. Μέσα από τα συλλογικές μας διαδικασίες να υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας σε σπουδές, δουλειά, ελευθερίες, υγεία!
- Δωρεάν σίτιση - στέγαση - μεταφορές για όλους
- Ίση , πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψη για όλο το λαό
- Κάτω ο πολυνόμος Κεραμέως
- Να μην πληρώσει ο λαός και η νεολαία τα σπασμένα της πανδημίας
- Κατοχύρωση των μαθημάτων χωρίς εξετάσεις
- Όχι σε τηλε-εκπαίδευση , τηλε-εργασία, τηλε-εξεταστική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου