ΟΧΙ στην ταξική κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών!
Η υπουργική απόφαση για τα πρότυπα ΕΠΑΛ έρχεται να συμπληρώσει, να εφαρμόσει και να εξειδικεύσει την μεγάλη ταξική επίθεση των εκτρωματικών νόμων 4692, του νόμου για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και του νόμου Κεραμέως- Χρυσοχοίδη. Οι στόχοι είναι ξεκάθαροι: το αποφασιστικό χτύπημα του δικαιώματος των παιδιών του λαού στις σπουδές και την εμπέδωση της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα των νέων αλλά και των εκπαιδευτικών.
H απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της γενικευμένης επίθεσης που έχει εξαπολύσει το σύστημα και οι κυβερνήσεις του ενάντια στο λαό και στα δικαιώματά του. Πλήρως εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου, του ΣΕΒ και της ΕΕ, προετοιμάζουν τη νέα γενιά του φτηνού αναλώσιμου εργατικού δυναμικού στις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα και εργασιακής ζούγκλας όπως περιγράφονται και στο νομοσχέδιο-τερατούργημα Χατζηδάκη.
Τα ταξικά κόσκινα της Τράπεζας Θεμάτων, της συνολικής εξεταστικής καταιγίδας από το γυμνάσιο ακόμα (από τον 4692), αλλά και των απανωτών βάσεων εισαγωγής από τα Πανεπιστήμια, θα δημιουργήσουν πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών που θα τελειώνει ασθμαίνοντας και υπό πίεση το γυμνάσιο και στη συνέχεια θα αποκλείεται από τη δυνατότητα να συνεχίσει τις σπουδές του στο Λύκειο (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ).
Έρχεται λοιπόν ο εκπαιδευτικός οδηγός των Πρότυπων ΕΠΑΛ (ΦΕΚ Αριθμ. Κ3/58084-25/5/2021),που ορίζει ότι «στην Α’ τάξη εγγράφονται κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου». Αυτό σημαίνει ότι θα γίνονται αποδεκτά μόνο τα ψηλά απολυτήρια γυμνασίου!
Οι αποκλεισμένοι μαθητές ή θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλη πόλη!(Φιλιάτες- Παραμυθιά) ή θα πεταχτούν (στην κυριολεξία) στις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), οι οποίες καμία σχέση δεν έχουν με σχολεία, θα αποκοπούν ουσιαστικά από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα παραδοθούν στην καπιταλιστική εκμετάλλευση από τα δεκαπέντε τους χρόνια μέσω του ψευδεπίγραφου τίτλου της πρακτικής μαθητείας. Θα αποτελούν τμήμα του νέου προλεταριάτου, μισοάνεργου – μισοαπασχολούμενου, χωρίς δικαιώματα στις σπουδές και στη δουλειά.
Παράλληλα προβλέπεται για τα Π(ρότυπα)ΕΠΑΛ η μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση για μια μέρα την εβδομάδα. Πρόκειται για τη θέσπιση της απλήρωτης παιδικής εργασίας στην Ελλάδα με τις πιο ανατριχιαστικές και μαύρες προοπτικές για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών οικογενειών, με παράλληλη εφαρμογή του υποκατώτατου μισθού στους νέους για όσους συνεχίσουν στην Τάξη Μαθητείας.
Το Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),θα κατανέμει τους μαθητευόμενους «τεχνίτες» στους εργασιακούς χώρους της περιφέρειάς του. Οι επιχειρήσεις θα διαμορφώνουν τα προγράμματα σπουδών και θα επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς!
Ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί θα αντιμετωπίσουν μια τεράστια αξιολογική επίθεση. Ο ελιγμός της κυβέρνησης να δώσει οργανικές θέσεις στα Πρότυπα ΕΠΑΛ ουσιαστικά ανατρέπεται από την απαίτηση να «στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, με την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση, την παιδαγωγική επάρκεια και εμπειρία, ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόσουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, να αξιοποιήσουν σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό στην επαγγελματική εκπαίδευση, πιλοτικές δράσεις σύνδεσης με την αγορά εργασίας».
Ακόμα λοιπόν και με τα αποπροσαντολιστικά «τυράκια», ακόμα και αν προχωρήσουν και σε άλλους ελιγμούς, η αλήθεια είναι ότι τα Π.ΕΠΑΛ όπως και όλα τα Πρότυπα, αποτελούν σχολεία για λίγους μαθητές και λίγους καθηγητές. Νομιμοποιείται έτσι η ακόμα μεγαλύτερη ταξική κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι η όλη διαδικασία προχώρησε εν κρυπτώ, κόντρα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου που τοποθετήθηκαν ρητά και αρνητικά.
Η δημιουργία Πρότυπου ΕΠΑΛ δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς ή τους μαθητές του σχολείου. Αφορά όλο το λαό και δεν πρέπει να τους περάσει!
Όχι παιδεία για λίγους και εκλεκτούς – αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς!
Όχι στην αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών – Κάτω ο Ν. 4692!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου