Την Κυριακή 10/4
πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η 6η από τις κεντρικές δράσεις της ΔΟΕ
για την συνέχιση του… «αγώνα για την
υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου ενάντια στην κατηγοριοποίηση-
εμπορευματοποίηση», όπως θέλει η ίδια η συνδικαλιστική ηγεσία να περιγράφει
αυτές τις εκδηλώσεις. Πρόκειται για μια σειρά εκδηλώσεων, με εισηγητές κατά
κύριο λόγο καθηγητές πανεπιστημίου, που διοργανώνει η ΔΟΕ από τον Ιανουάριο και
έχουν σαν στόχο να ντύσουν θεωρητικά και ιδεολογικά, αλλά και να νομιμοποιήσουν
στις συνειδήσεις των συναδέλφων, τα κακόφημα ενιαία κείμενα που εντελώς
πραξικοπηματικά επέβαλε η συνδικαλιστική ηγεσία της ΔΟΕ στους εκπαιδευτικούς
της πρωτοβάθμιας μετά την συνέλευση των προέδρων, τον Οκτώβριο. Μάλιστα, για να
μην υπάρχει κανένας κίνδυνος να γίνει όντως διάλογος με τους συναδέλφους, οι
εκδηλώσεις γίνονται στο youtube
χωρίς την δυνατότητα παρέμβασης από όσους παρακολουθούν, με μόνη αλληλεπίδραση
φόρμες όπου μπορεί κάποιος να υποβάλλει τα ερωτήματα του. Επιμόρφωση με τα όλα
της δηλαδή!
Τα ενιαία κείμενα,
όπως είναι σε όλους γνωστό πλέον, δεν ενοποίησαν τα σχολεία όπως θέλουν πολλοί
καλοθελητές να λένε, αντιθέτως επέβαλλαν αδράνεια και σύρανε τους εκπαιδευτικούς, με βαριά καρδιά, να
συμπληρώσουν τις φόρμες και να συμβάλλουν στην εφαρμογή της… άλλης αξιολόγησης.
Μιας αξιολόγησης (της καλής!) που ήταν πάντα στα σχέδια και στις διακηρύξεις της
συνδικαλιστικής ηγεσίας και περιλαμβάνει προτάσεις επί παντός, για τα αναλυτικά
προγράμματα, τα σχολικά εγχειρίδια, ακόμα και για καλές πρακτικές μάθησης και
διδακτικής. Η υποταγμένη ηγεσία της ΔΟΕ έχει αποδείξει πάρα πολλές φορές πως
προτεραιότητα της είναι να έχει τον ρόλο του καλού συνομιλητή με το Υπουργείο,
του πρόθυμου συνεργάτη που όχι μόνο δεν βάζει φρένο στην επίθεση στα εργασιακά
και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα αλλά αντιθέτως προσπαθεί να συμβάλλει στην
σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό των εκπαιδευτικών ως προς το ποιο είναι κάθε
φορά αυτό που διακυβεύεται, ποιος είναι ο στόχος του Υπουργείου και τελικά
ποιος είναι ο εχθρός.
Από ποιες λοιπόν
διαδικασίες βγήκαν αυτές οι τόσο… παιδαγωγικά τεκμηριωμένες προτάσεις της ΔΟΕ;
Ποιόν εξυπηρετούν και ποια κατεύθυνση έχουν; Όλη αυτή η συζήτηση που κρατάει
πολλά χρόνια τώρα για μια άλλη, καλή αξιολόγηση τι στόχο έχει; Πρέπει να είναι
ξεκάθαρο σε όλους τους εκπαιδευτικούς πως η συζήτηση αυτή ρίχνει νερό στον μύλο
του Υπουργείου. Σπέρνει αυταπάτες για τους στόχους της κυβέρνησης και για το
πώς θα χρησιμοποιηθεί το εργαλείο της αξιολόγησης. Ευτυχώς η μεγάλη πλειοψηφία
των συναδέλφων έχουν κατοχυρωμένο στις συνειδήσεις τους πως η αξιολόγηση δεν
έρχεται να διορθώσει τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση, δεν έρχεται να
αναβαθμίσει το παιδαγωγικό έργο στα σχολεία, προς όφελος εκπαιδευτικών και
μαθητών. Έρχεται να κατηγοριοποιήσει σχολεία και εκπαιδευτικούς, να κλείσει
σχολεία, να καταστρατηγήσει εργασιακά δικαιώματα, να κάνει ένα σχολείο για
λίγους και εκλεκτούς, ένα σχολείο ασφυκτικού ελέγχου και τρομοκρατίας. Πολύ
απλά γιατί αυτοί είναι οι κεντρικοί πολιτικοί στόχοι του Υπουργείου και όλων των
κυβερνήσεων που έχουν περάσει.
Για να αποφευχθεί λοιπόν κάτι
τέτοιο χρειάζεται μαζικός, παρατεταμένος απεργιακός αγώνας. Κόντρα στη
συμβιβασμένη συνδικαλιστική ηγεσία και στα ενιαία κείμενα της υποταγής, να
οργανώσουμε μέσα από τις συνελεύσεις την πάλη μας για την ανατροπή της
αξιολόγησης. Να συνεχιστεί η προσπάθεια συντονισμού των πρωτοβάθμιων
σωματείων για την ανατροπή της αξιολόγησης και όχι για τον εξωραϊσμό της μέσα
από δήθεν προοδευτικές προτάσεις. Ως Αγωνιστικές Κινήσεις καλούμε τους
συναδέλφους να πλαισιώσουν τις συλλογικές διαδικασίες των σωματείων τους, να
συμμετέχουν ενεργά στις γενικές συνελεύσεις που έρχονται και να παρθούν
αποφάσεις με κατεύθυνση τον κεντρικό απεργιακό αγώνα.
ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ
ΚΑΜΙΑ ΔΙΩΞΗ ΣΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου