ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΦΑΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟΥ ΛΑΟΥ | ΝΑ ΤΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ | ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΑΘΗΝΑ (7/10), ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (5/10), ΞΑΝΘΗ (5/10), ΒΟΛΟΣ (5/10), ΧΑΝΙΑ (5/10)

02 Ιουλίου 2023

Σε διαβούλευση ο διαγωνισμός για την παραχώρηση αστικών λεωφορείων της Αττικής σε ιδιώτες

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως άλλωστε δεσμεύτηκε και προεκλογικά, συνεχίζει το έργο που ξεκίνησε κατά την προηγούμενη τετραετία, με έναν από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής της να παραμένει το «όλα στο κεφάλαιο»... Σειρά παίρνουν, λοιπόν, οι αστικές συγκοινωνίες και η ιδιωτικοποίησή τους.

Στις 27/6 ανακοινώθηκε από τον ΟΑΣΑ η έναρξη δημόσιας διαβούλευσης στις 29/6 για τον διαγωνισμό με αντικείμενο την: «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για εξήντα (60) μήνες με δικαίωμα παράτασης έως τριάντα (30) μήνες». Αφορά 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής και 38 γραμμές της Δυτικής Αττικής, ενώ ο προϋπολογισμός για τα επτάμισι χρόνια ξεπερνάει τα 312 εκατ. ευρώ. 

Πρόκειται για 63 από τις 72 γραμμές που είχαν παραχωρηθεί με απευθείας ανάθεση το 2020 στα ΚΤΕΛ, σε ιδιωτικές εταιρίες δηλαδή, με πρόσχημα την πανδημία και την αντιμετώπιση του συνωστισμού. Τότε, και με απανωτές έκτοτε παρατάσεις και νέες απ' ευθείας αναθέσεις στα ΚΤΕΛ, παραχωρήθηκαν γραμμές που καλύπτουν περιοχές στη Βόρεια Αττική (από Κηφισιά προς Ροδόπολη, Κρυονέρι, Άγιο Στέφανο, Διόνυσο, Θρακομακεδόνες), τη Δυτική Αττική (από Ελευσίνα προς Ασπρόπυργο, Μάνδρα, Μαγούλα), την Ανατολική Αττική (από Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο προς Ανθούσα, Αρτέμιδα, Κορωπί, Παλλήνη, Ραφήνα) και τη Νότια Αττική (από Ελληνικό προς Σαρωνίδα, Βάρκιζα, Γλυφάδα) (στοιχεία από Εφ. Συν. 6/10/2022). Τον περασμένο Οκτώβρη, το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε ότι δεν θα γνωμοδοτήσει θετικά για τη νέα απ' ευθείας ανάθεση που έλαβε προς έγκριση και απαίτησε κανονική διαδικασία διαγωνισμού. Κατά τη σχετική συζήτηση που ακολούθησε, στις 5/10/2022 σε εκπομπή της ΕΡΤ, ο τότε υπουργός Μεταφορών, ο υπουργός του εγκλήματος των Τεμπών, Κ. Καραμανλής δήλωνε ευθαρσώς: «[...] εμείς, και είμαι πολύ περήφανος γι' αυτό, έχουμε ιδιωτικοποιήσει στην Αθήνα γύρω στο 20% των δρομολογίων [...] και στη Θεσσαλονίκη γύρω στο 40% [...]. Αυτή τη στιγμή πάμε να επεκτείνουμε αυτή τη διαδικασία.» και υποσχέθηκε ότι θα λυθεί το ζήτημα με το Ελεγκτικό Συνέδριο. Όπερ και εγένετο λοιπόν, και φτάσαμε στη σημερινή διαβούλευση της εργολαβίας.

Το επιχείρημα της κυβέρνησης εξακολουθεί να είναι ότι με αυτόν τον τρόπο προσφέρονται καλύτερες και φθηνότερες συγκοινωνίες. Είναι σαν τις περισσότερες, καλύτερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας που υπόσχονται, αυτές των εργοδοτικών εγκλημάτων, των απλήρωτων υπερωριών, των σερβιτόρων με προσόντα κολυμβητή και πάει λέγοντας...

Όχι μόνο δεν κρύβεται, αλλά αντιθέτως αποτελεί καμάρι για την κυβέρνηση της ΝΔ η συνολική ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών προς την οποία γίνεται ένα ακόμη βήμα. Ένα ακόμη φιλέτο δηλαδή, που παραχωρείται στο ιδιωτικό κεφάλαιο προς χρήση για να θησαυρίσει περισσότερο.

Για τους εργαζόμενους και τον λαό, όπως αναδείχθηκε με τον πιο τρανταχτό τρόπο πριν τέσσερις μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, αυτό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή είναι οι ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες για όλους. Αποδεικνύεται με κάθε ευκαιρία ότι αυτό το σύστημα και οι κυβερνήσεις τους παλεύουν προς την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Ε. Β.

Δεν υπάρχουν σχόλια: