29 Σεπτεμβρίου 2024

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΗ «ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΩΝ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

Τον ακριβή τρόπο αναπλήρωσης των ωρών σε «περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας» καθορίζει με εγκύκλιό του στις 10/9/2024, το Υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει, όταν το σχολείο κλείνει λόγω μαθητικών κινητοποιήσεων, επιβάλλονται τα παρακάτω:

Α) «…οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές/τριες».

Β) «Στη συνέχεια, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, το σχολείο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΙΧΕ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗΣ, με τους παρακάτω τρόπους: α) με περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, β) με περικοπή περιπάτων και εκδρομών και γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων».

Γ) «Μαθητές/τριες οι οποίοι με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας […] δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας».


Με διπλή κάλυψη των ωρών απαντάει το Υπουργείο σε περίπτωση κατάληψης της σχολικής μονάδας, ενοποιώντας τον παλιό τιμωρητικό νόμο που προέβλεπε περικοπή των εκδρομών, των περιπάτων και των αργιών μαζί με τον πιο πρόσφατο που επέβαλε τον απεργοσπαστικό μηχανισμό της τηλε «εκπαίδευσης».

Ωμά και κυνικά, η κυβέρνηση και το Υπουργείο στοχοποιούν τη νεολαία όταν αυτή αγωνίζεται αμφισβητώντας την εκπαιδευτική τους πολιτική. Το άμεσο άνοιγμα των ψηφιακών τάξεων, με την εκδήλωση των διαθέσεων των μαθητών να κινητοποιηθούν, αποτελεί ένα μέτρο που έχει πετύχει, σε αρκετά μεγάλο βαθμό, την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων, αλλά, που χάρη στην απροθυμία των εκπαιδευτικών έχει βρει και σοβαρές αντιστάσεις.

Ταυτόχρονα, οι ρεβανσιστικές περικοπές των εκδρομών και των περιπάτων υποχρεώνουν τους συναδέλφους που συνοδεύουν πολυήμερες εκδρομές να το πράξουν σε μη εργάσιμες μέρες (Σαββατοκύριακα, αργίες).

Η πιο χυδαία έκφραση αυτού του νόμου είναι η απαίτηση από τους εκπαιδευτικούς να παίξουν το ρόλο του καταδότη των μαθητών τους που αγωνίζονται, κρατώντας τους έξω από την ηλεκτρονική «τάξη» και καταγράφοντας το όνομά τους στην εκπαιδευτική πλατφόρμα (webex), στη διάθεση του Υπουργείου, των εισαγγελέων και της Ασφάλειας.

ΜΗΠΩΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑΝ; ΜΗΠΩΣ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΑΘΕΛΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΠΛΗ ΚΑΛΥΨΗ;;

Κανένα λόγο δεν έχει το Υπουργείο Παιδείας να «εξηγήσει» την διπλή κάλυψη των ωρών. Δεν το ενδιαφέρει να πείσει για την ορθολογικότητα των επιλογών του ούτε ανησυχεί μήπως θίξει την αξιοπιστία της «εξ αποστάσεως» κοροϊδίας. Αντίθετα, επιλέγει να δείξει αποφασιστικότητα στην επιβολή της πολιτικής του. Ο φρονηματικός χαρακτήρας των μέτρων είναι πρόδηλος. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, γνωρίζουν ότι, όταν το σχολείο κλείνει, σταματά και η εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα μέτρα που θέλει να περάσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση είναι σκληρά ταξικά και θα προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα (ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων, campus στην Τεχνική Εκπαίδευση, συγχωνεύσεις – συμπτύξεις – καταργήσεις ειδικοτήτων – κλεισίματα σχολείων – ψηφιακό σχολείο). Το Εθνικό Απολυτήριο που ετοιμάζουν, με κανονική εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, στοχεύει στο να σπρώξει μεγάλα τμήματα μαθητικού δυναμικού προερχόμενα από τα πιο χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα, εκτός σχολείου, σε φθηνές δομές κατάρτισης από νεαρή ηλικία. Η πλήρης αμφισβήτηση του δικαιώματος στις σπουδές για τη νεολαία θα συνοδευτεί από την πειθάρχηση και την καταστολή μέσα στα σχολεία τόσο για τους μαθητές/τριες όσο και για τους εκπαιδευτικούς, και τη φασιστικοποίηση της σχολικής ζωής. Το υπουργείο θωρακίζεται!

Μπροστά σε αυτή την πραγματική όξυνση της ταξικής πάλης, ο κλάδος μπορεί και πρέπει να ξεπεράσει, μέσα από τις μαζικές του διαδικασίες, τον κυβερνητικό και ρεφορμιστικό συνδικαλισμό που η μόνη του αγωνία είναι να αναγνωριστεί από το σύστημα ως συνομιλητής του. Πολύ μακριά από την ανάγκη οικοδόμησης πραγματικού κινήματος βρίσκονται τα σαλπίσματα για αντεπιθέσεις που συνοδεύονται από τη διαρκή επίκληση στη νομιμότητα. Με ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ – ΑΠΕΡΓΙΕΣ – ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ο κλάδος μαζί με γονείς και μαθητές μπορεί να ανατρέψει όλους τους αντιδραστικούς νόμους.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΣ – ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Ή ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

https://agkinekp.blogspot.com/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: