Στα συνηθισμένα επίπεδα για την πόλη πραγματοποιήθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις και η κοινή απεργιακή διαδήλωση μιας σειράς κλαδικών σωματείων της Θεσσαλονίκης: οικοδόμοι, μηχανικοί, επισιτισμός, τρόφιμα-ποτά αλλά και οι εργαζόμενοι στις περιφέρειες. Οι δύο προσυγκεντρώσεις (οικοδόμων μηχανικών στον ΕΦΚΑ και επισιτισμός, τρόφιμα-ποτά στο Ηλέκτρα Παλάς) συνενώθηκαν και πορεύτηκαν μέχρι το Υπουργείο, όπου επέδωσαν τα αιτήματα τους. Συμμετείχαν επίσης και φοιτητικοί σύλλογοι.Συγκροτημένο και μαχητικό ήταν το μπλοκ της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας μισθωτών τεχνικών, που συνέβαλε στον παλμό της πορείας.
Η απεργία είναι ένα αναγκαίο θετικό γεγονός ως διαδικασία πάλης για τις αυξήσεις στους μισθούς και τις συλλογικές συμβάσεις. Παραμείνει όμως σε ένα στενό επίπεδο λίγων μελών αυτών των σωματείων, χωρίς να αγκαλιάζεται από πλατιές μάζες των εργαζόμενων. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο και ο τρόπος λειτουργίας των σωματείων, με ασθενικές διαδικασίες προετοιμασίας που έχουν επιλέξει οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, οι οποίες με βάση τον απολογισμό τους, μοιάζουν να είναι ευχαριστημένες με αυτή την κατάσταση. Επίσης δεν παραλείπουν να σκορπούν κοινοβουλευτικές αυταπάτες με τις επερωτήσεις στη Βουλή... Από την άλλη μεριά, μια σειρά πολιτικές δυνάμεις που έχουν εκλογική δύναμη σε αυτά τα σωματεία (όπως π.χ. τα σχήματα των ΛΑΕ-ΑΡΑΣ ή της ΑΡ. Κομμ. Συσπ.), ελάχιστα έως και καθόλου συμμετέχουν στην πράξη στη ζωή και τις συγκεντρώσεις των σωματείων.
Η Αγωνιστική Πρωτοβουλία μισθωτών τεχνικών και η Ταξική Πορεία συμμετείχαν με δραστήριο και εντατικό τρόπο στην γνωστοποίηση της απεργίας στους εργαζόμενους, μηχανικούς και οικοδόμους, κάνοντας πολλές παρεμβάσεις σε χώρους δουλειάς, καταγράφοντας μια σειρά χώρους δουλειάς, με θετική ανταπόκριση από τους συναδέλφους.
Για την κίνηση της Ταξικής Πορείας για τα εργατικά «ατυχήματα» στη Θεσσαλονίκη
Σημαντική ήταν και η κίνηση της Ταξικής Πορείας στην πόλη για τα εργατικά «ατυχήματα». Οι συναγωνιστές υλοποίησαν πολλές παρεμβάσεις σε εργοτάξια, οικοδομές, μηχανοστάσια, γραφεία μηχανικών, ντελιβεράδες, εργαζόμενους στον καθαρισμό στους ΟΤΑ, με προκήρυξη και με πανό, συναντώντας γενικά θετική ανταπόκριση, ενώ καλούσαν και στην απεργία στις 24/6 σε όσους κλάδους συμμετείχαν. Παρέμβαση έγινε επίσης στη Σίνδο, όπου εργάτρια έχασε τη ζωή της σε «δυστύχημα» σε μονάδα βιομηχανικών πλυντηρίων. Οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν, και αφήνουν θετική εμπειρία και παρακαταθήκη.
Επίσης, καλέστηκε σύσκεψη κοινής δράσης στη «Σφεντόνα» προς τις δυνάμεις της Αριστεράς για το ζήτημα, όπου δεν παρευρέθηκαν-ανταποκρίθηκαν δυνάμεις, πέραν των συναγωνιστών του Διαρκή Αγώνα, γεγονός που απολογίζεται αρνητικά για το πώς βλέπουν οι δυνάμεις τις πόλεις το εργατικό κίνημα.






Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου