18 Μαΐου 2011

Χτύπημα της πορείας των εργαζόμενων στους ΟΤΑ

Από την ανακοίνωση του ΣΕΔΑ (Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Αθήνας):
"Μια ειρηνική πορεία την οποία πραγματοποιήσαμε σήμερα για το θέμα του ωραρίου, της ιδιωτικοποίησης της Καθαριότητας και των μετατάξεων, μετατράπηκε από γελοίες ενέργειες της Αστυνομίας και της Πολιτικής ηγεσίας σε μια συγκέντρωση – πορεία η οποία αποσυντόνισε όλο το κέντρο της Αθήνας για πολλές ώρες.
Τα ΜΑΤ με τη γνωστή τους τακτική προφανώς ακολουθώντας άνωθεν εντολές είχαν αποκλείσει όλα τα στενά γύρω από τη Βουλή με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να προσεγγίσουμε ούτε τη Βουλή ούτε το Υπ. Εσωτερικών και να μην μπορέσει η αντιπροσωπεία να παραδώσει το ψήφισμα.

Τα ΜΑΤ άλλη μία φορά κατόρθωσαν να στείλουνε στο νοσοκομείο (ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ) τον Πρόεδρο της ΠΟΠ-ΟΤΑ Παναγιώτη Βελέντζα ο οποίος χτυπήθηκε στο πρόσωπο, στο κεφάλι και στην πλάτη.
Τα χημικά και οι κροτίδες κρότου λάμψης ρίχτηκαν άλλη μια φορά αφειδώς εναντίον των εργαζομένων και μάλιστα σε μία συγκέντρωση η οποία κατά βάση απαρτιζόταν από γυναίκες – παιδαγωγούς
Η προστασία του άβατου όμως της Βουλής και του Υπ. Εσωτερικών σε απόσταση 1 χλμ. είναι όπως φαίνεται πιο σημαντική από την προστασία των γυναικών- ειρηνικών διαδηλωτών."

Προφανώς δεν υπάρχουν ούτε "ειρηνικοί διαδηλωτές" για τη κυβέρνηση του ΔΝΤ και της ΕΕ, ούτε γυναίκες και παιδιά. Αυτό που υπάρχει και πρέπει να κατασταλεί είναι η όποια αντίδραση των εργαζομένων στην κατάργηση των δικαιωμάτων τους και σε αυτό δεν υπάρχουν "ηθικοί φραγμοί" και δεν θα χαριστούν ούτε και στην επίσημη συνδικαλιστική ηγεσία. Ακόμη και οι έστω για τα μάτια απεργίες, συγκεντρώσεις και πορείες ενέχουν το κίνδυνο να σηκώσουν κεφάλι οι εργαζόμενοι. Και δεν θέλουν να το διακυνδινεύσουν!
Παράλληλα συνεχίζεται η κατάληψη των εργαζόμενων του ΕΚΑΒ στη αίθουσα του υπουργείου Υγείας όπου σήμερα πραγματοποίησαν παρέμβαση πρωτοβάθμια σωματεία νοσοκομείων. Σε πολλά αρκετά νοσοκομεία οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας γιατί έχουν να πληρωθούν υπερωρίες και άλλα δεδουλευμένα εδώ και μήνες. 


Η ανακοίνωση της Ταξικής Πορείας που μοιράστηκε σήμερα:


Συνάδελφοι-ισσες
Νέο γύρο επίθεσης στους Δημοσίους Υπαλλήλους ξεκινάει η κυβέρνηση. Για ακόμη μια φορά βρισκόμαστε ουσιαστικά μπροστά σε ένα νέο μνημόνιο και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μετά τις συμφωνίες με την ΕΕ περί επιμήκυνσης –αναδιάρθρωσης του χρέους και άλλα συναφή στέλνει στο λαό το λογαριασμό αποδεικνύοντας περίτρανα ότι έτσι και αλλιώς τον έχει βάλει για τα καλά στο στόχαστρο.
Η ακολουθουμένη εδώ και καιρό τακτική της μη πληρωμής των δεδουλευμένων μας αποτελεί ουσιαστικά μέρος της γενικότερης μείωσης της πληρωμής των υπερωριών στο δημόσιο αλλά και πρόβα τζενεράλε μιας γενικότερης πολιτικής μείωσης του εισοδήματος μας,
Σχεδιάζεται η καθήλωση του μισθού σε επίπεδα εξαθλίωσης σε όλο και πιο μακροχρόνια βάση, επιδόματα και δώρα οδηγούνται σταδιακά η άμεσα στην πλήρη κατάργηση. Ενώ μέσω της περίφημης σύνδεσης μισθού-«παραγωγικότητας» θα προωθείται ουσιαστικά η εξατομίκευση των αμοιβών, η θεσμοθέτηση κλίματος ανταγωνισμού, το σπάσιμο κάθε έννοιας συλλογικότητας και αλληλεγγύης στους χώρους δουλειάς, η θεοποίηση και η εξάρτηση των εργαζομένων από τις προϊστάμενες αρχές. Την ίδια ώρα νομοθετείται αύξηση των ωρών εργασίας με συνεπακόλουθη μείωση της πληρωμής των υπερωριών και αύξηση της απλήρωτης εργασίας μας.
Αυτή η μισθολογική πολιτική είναι που ταιριάζει εξάλλου σε ένα Δημόσιο που θα ασφυκτιά από το βάρος της ουσιαστικής κατάργησης των προσλήψεων μέσω της καταστρατήγησης ακόμα και αυτής της αναλογίας του 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις και αντικατάστασή της από το 1/10 (και βάλε).
Ετσι ώστε το άμεσο αποτέλεσμα να είναι η εντατικοποίηση και η εργασιακή μας εξόντωση ώστε να καλύπτονται τα κενά που θα προκύπτουνε σε ένα δημόσιο που θα αδειάζει από προσωπικό .
Στην ίδια κατεύθυνση του «μικρού»( για το λαό) και «αποδοτικού»(για το κεφάλαιο) Δημόσιου συστήματος υγείας κινούνται και οι συγχωνεύσεις\καταργήσεις νοσοκομείων. Γιατί οδηγούν στην κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων - κλινών και λειτουργικών μονάδων κατ εντολή της τρόικας. Δεν πιστεύουμε την αναπτυξιολογία που συνοδεύει την παρουσιαζόμενη πρόταση της «επιτροπής των σοφών της υγείας».Αποτελεί απλώς το περιτύλιγμα μιας πρότασης βαθιά αντιλαϊκής που θα οδηγήσει το λαό να πεθαίνει στο δρόμο!!
Έτσι ολοκληρώνεται ο κύκλος που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια και συνεχίζεται και σήμερα με την απαξίωση δημοσίων μονάδων υγείας , μέσα από τις τραγικές ελλείψεις σε γιατρούς και προσωπικό αλλά τελευταία με την έλλειψη ακόμα και στοιχειωδών υλικών για την καθημερινή τους λειτουργία.
Μέσα από αυτή την απαξίωση προέκυψαν και οι «μη παραγωγικές μονάδες» που δήθεν δεν χρειάζονται γιατί δεν προσφέρουν» και άρα πρέπει να συγχωνευθούν-καταργηθούν Έτσι ετοιμάζονται και οι νέες που θα περισσεύουν και θα καταργηθούν αύριο . Έτσι άλλωστε θα προκύψει και κομμάτι εργαζομένων που θα αναγκαστεί να μεταταχθεί με ό,τι σημαίνει αυτό για τη ζωή του Οι διοικητικές ενοποιήσεις μονάδων που ανακοίνωσαν δεν είναι αθώες μιας και θα κατοχυρώσουν στην πράξη την ελευθερία της διοίκησης να μετακινεί εργαζομένους στα πλαίσια ευρύτερων συγκροτημάτων κατά πως τη συμφέρει υλοποιώντας στην πράξη το μοντέλο του υπαλλήλου που δεν έχει σταθερή θέση, αλλά μετακινείται από μονάδα σε μονάδα για να καλύψει τρέχουσες ανάγκες.
Έτσι άλλωστε οδηγούν και προετοιμάζουν τα πράγματα για να πέσουν στα μαλακά και οι προτάσεις περί άρσης της μονιμότητας και απολύσεων χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων.
Συνάδελφοι-ισσες
Δεν υπάρχει τέλος στην αντιλαϊκή πολιτική της τρόικας και της κυβέρνησης της υποτέλειας .Ίσα - ίσα η λαϊκή ρήση «τρώγοντας έρχεται η όρεξη» φαίνεται να επιβεβαιώνεται.
Οι λαϊκές διαμαρτυρίες - απεργίες που πραγματικά ήταν από τις μεγαλύτερες της τελευταίας δεκαετίας δεν ήταν αρκετές για να τους σταματήσουν. Και το σίγουρο είναι ένα: παρότι ο λαός έδωσε το παρόν δυναμικά, αυτές δεν μπόρεσαν να μετατραπούν σε παρατεταμένο αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Ευθύνες για αυτή την εξέλιξη φέρει η συνδικαλιστική ηγεσία που αρνείται να συγκρουστεί με αυτήν την πολιτική χάνοντας και τα τελευταίας ίχνη αξιοπιστίας που της είχαν απομείνει . Ενώ από την άλλη δεν έχει καλυφθεί ακόμη το κενό αυτοοργάνωσης και συγκρότησης των εργαζομένων ώστε να μπορεί να ξεπεραστεί ο συμβιβασμός και η υποταγή των συνδικαλιστικών ηγεσιών .
Παρόλη ωστόσο τη δυσκολία των καιρών ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ από το να ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ
• Άμεσα και για την πληρωμή των δεδουλευμένων πρέπει να μπουν όλα τα νοσοκομεία σε επίσχεση εργασίας.
Παράλληλα να προετοιμάσουμε όρους για μαζικές γενικές συνελεύσεις που να αποφασίσουν να μπούμε σε παρατεταμένες κινητοποιήσεις . Να προχωρήσουμε σε συντονισμό πρωτοβαθμίων σωματείων που έχει δείξει ότι έχει αποτελέσματα, όπως στη πρόσφατη μαζική κινητοποίηση πρωτοβάθμιων σωματείων για τα δεδουλευμένα στο υπουργείο υγείας.
• Να αξιοποιήσουμε συσκέψεις με τοπικούς φορείς όπου αυτό είναι δυνατό . 

ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: