
Αναδημοσιεύουμε εδώ το κείμενο που δημοσιεύτηκε στο blog Όλα είναι δρόμος, αλλά αξίζει τον κόπο να πάτε προς τα εκεί και να διαβάσετε τους προβληματισμούς-απαντήσεις άλλων δύο συντρόφων (ένας είναι από την «Ομάδα κομμουνιστών για την παρέμβαση και τη δράση») που αναπτύχθηκαν στα σχόλια.
Το κείμενο αυτό αποτελεί συμβολή πάνω στο θέμα του αντιφασιστικού αγώνα, ένα θέμα που με μεγάλη καθυστέρηση αποτέλεσε κεντρικό πολιτικό ζήτημα για την Αριστερά, αλλά και στα πλαίσια του δικού μας πολιτικού χώρου. Μία πολύ αξιόλογη συμβολή αποτελείτο κείμενο της «Ομάδας κομμουνιστών για την παρέμβαση και τη δράση» όπως δημοσιεύτηκε στην «Αντιγειτονιά».
Αντιφασιστική Κατεύθυνση ή Αντιφασιστικό Μέτωπο;
Ένα θεμελιακό ερώτημα είναι, αν πρέπει να μιλάμε για Αντιφασιστική Κατεύθυνση ή για Αντιφασιστικό Μέτωπο. Αν κάποιος εκτιμά ότι ο φασισμός αποτελεί την κύρια πολιτική του συστήματος για την επίλυση του πολιτικού του αδιεξόδου, θα πρέπει να προτείνει τη συγκρότηση ενός πολιτικού-κοινωνικού Αντιφασιστικού Μετώπου, που θα ενώνει κάθε δύναμη που θέλει να αντισταθεί στο φασισμό. Αν, αντίθετα, πιστεύει, όπως εμείς, ότι ο εκφασισμός της δημόσιας ζωής αποτελεί συστατικό και αναγκαίο στοιχείο της στρατηγικής επίθεσης του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου στο λαό, πρέπει να εργαστεί για την οικοδόμηση της αντιφασιστικής κατεύθυνσης μέσα στο Λαϊκό Κίνημα.
Υπάρχει πολιτική διαφορά ανάμεσα στις δύο εκτιμήσεις; Ναι υπάρχει, γιατί η πρώτη, λαθεμένη άποψη, μπορεί να αποπροσανατολίσει το κίνημα από τον κύριο στόχο της ανατροπής της πολιτικής ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου, με αποτέλεσμα την απώλεια του πιο ζωογόνου και λαϊκά αποδεκτού στόχου του Λαϊκού Κινήματος. Ακόμα χειρότερα, ίσως παραγνωρίζει τον κίνδυνο να μπολιαστεί ο αντιΕΕ και αντιΔΝΤ αγώνας με ρατσιστικά, εθνικόφρονα, δήθεν «αντιμνημονικακά» χαρακτηριστικά, όπως επιχειρήθηκε σχεδιασμένα και από τα πάνω να γίνει στο Σύνταγμα, καλύπτοντας έτσι το φασισμό πίσω από τη μάσκα του «αντιμημονίου». Κίνδυνος υπαρκτός, που μπορεί να πετάξει την Αριστερά από το δρόμο (ας πούμε από την πλατεία Συντάγματος!), αφαιρώντας έτσι το οξυγόνο!
Είναι αναγκαίο να αναγνωρίσουμε, κατ’ αρχάς, ότι ο εκφασισμός γεννιέται από την ανάγκη της καταστολής του Λαϊκού Κινήματος ενάντια στην πολιτική του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου, και την ανάγκη για τον αποπροσανατολισμό των λαϊκών μαζών από τους πραγματικούς φταίχτες της κρίσης: τις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής και την εξάρτηση από τον ιμπεριαλισμό.
Εκφασισμός λοιπόν είναι, τα διλήμματα «ευρώ ή τανκς» του Πάγκαλου, η ΝΑΤΟϊκή άσκηση καταστολής διαδηλώσεων «Καλλικράτης», η απαγόρευση των διαδηλώσεων στο κέντρο της Αθήνας από τον Καμίνη, η ρατσιστική επιχείρηση «Ξένιος Ζεύς» από την ΕΛΑΣ. Εκφασισμός είναι η αστυνομική βία και οι διώξεις αγωνιστών και πολιτικών χώρων , τα ΜΑΤ στις απεργίες. Εκφασισμός είναι η παρονομοποίση της Αριστεράς και οι επιθέσεις σε αγωνιστικούς-κινηματικούς χώρους. Εκφασισμός είναι η στοχοποίηση των καταλήψεων από την ΔΗΜΑΡ, η κατάργηση του Ασύλου, το ρατσιστικό δηλητήριο των ΜΜΕ, τα κηρύγματα του Άνθιμου, οι προκλητικές επεμβάσεις την ξένων παραγόντων στη χώρα. Εκφασισμός αποτελεί η πολιτική των κυβερνήσεων ενάντια στου μετανάστες, και η μετατροπή τους σε δεύτερης κατηγορίας ανθρώπους. Η άνοδος, και το σιωπηλό σπρώξιμο από το σύστημα και τους μηχανισμούς του της ναζιστικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής, αποτέλεσε την κορυφαία και πιο επιθετική πολιτική έκφραση του εκφασισμού.
Ο εκφασισμός μπορεί να αντιμετωπιστεί και να νικηθεί, μόνο από ένα πολιτικό, αντικαπιταλιστικό-αντιϊμπεριαλιστικό-αντιφασιστικό Λαϊκό Κίνημα, που θα παλεύει για την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων, σαν πρώτη αιχμή για το ξεπέταγμα από τη χώρα όλων αυτών που ζούνε πάνω στο σβέρκο του ελληνικού λαού και κάθε εργαζόμενου ανθρώπου στην Ελλάδα. Μπορεί να νικηθεί, μόνο αν οι πλατιές, αγωνιζόμενες λαϊκές μάζες τον συναντήσουν απέναντί τους, σαν συμπλήρωμα της κυρίαρχης πολιτικής, σαν συνυπεύθυνο της μετατροπής τους σε σκλάβους του κεφαλαίου. Κάθε άλλη πολιτική κατεύθυνση είναι καταδικασμένη να αποτύχει οικτρά!
Από την παραπάνω ανάλυση, απορρέουν τα εξής καθήκοντα:
Πολιτική-Ιδεολογική Συγκρότηση του Αντιφασιστικού λόγου
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο αντιφασιστικός λόγος θα πρέπει να αποκαλύψει στα μάτια του κόσμου, ότι ο εκφασισμός αφορά το δικαίωμα του ίδιου να αγωνίζεται, να εκφράζεται και να οργανώνεται. Ότι αποτελεί εφεδρεία και συμπλήρωμα της αντιλαϊκής πολιτικής.
Κατ’ αρχάς ότι σε πολιτικό επίπεδο, μπαίνει τροχοπέδη στην ανάπτυξη λαϊκών και εργατικών αγώνων, συσκοτίζει τα αίτια της κρίσης, και ορίζει τον κύριο πολιτικό εχθρό του λαού τους μετανάστες και τους "πολιτικούς-κλέφτες", απομακρύνει την οργή από την ΕΕ και το ΔΝΤ, αθωώνει το ελληνικό κεφάλαιο, το οποίο συνεχίζει να πλουτίζει σε βάρος του λαού, μειώνει τους μισθούς και απολύει εργαζομένους.
Να αποκαλύψει ότι με την αντιμετώπιση του ελληνικού έθνους σαν ενιαία οντότητα, αποκρύπτει τις ταξικές αντιθέσεις, αθωώνει την τάξη που κυβερνά τη χώρα. Ότι ο εθνικόφρονας και φασιστικός λόγος, είναι υποτακτικός απέναντι στα μεγάλα ξένα αφεντικά, αποδέχεται την εξάρτηση της χώρας από τη Δύση, αποδέχεται τον μονόδρομο της ΕΕ, και παλεύει για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων συνέχισης της εξάρτησης, με έναν τρόπο που θα εξασφαλίζει την αστική τάξη και όχι τα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα (που είναι, άλλωστε ασυμβίβαστα με τις αστικές επιδιώξεις). Να αποκαλύψει ότι ποτέ η αστική τάξη δε θα παλέψει για την εθνική ανεξαρτησία του ελληνικού λαού, πολύ απλά γιατί η εξάρτηση είναι αυτή που εξασφαλίζει την κυριαρχία και τον πλουτισμό της επάνω στο λαό.
Τέλος, να αντιπαλέψει την αντιδραστική μικροαστική ιδεολογία του «σωτήρα», του «μεσσία», που με το «νέο Γουδί» θα «κλείσει φυλακή «τους κλέφτες της Βουλής», και μαζί με αυτά θα ρίξει το λαό σε ένα σκοταδιστικό περιθώριο, χωρίς πολιτικά, συνδικαλιστικά και πολιτιστικά δικαιώματα, έρμαιο των εξελίξεων και εξαπατημένο. ‘Όπως συνέβαινε μετά από κάθε πραγμάτωση μιας "μεγάλης εθνικής ιδέας".
(Επίσης σημαντικό είναι να κατανοηθεί, ότι το Λαϊκό Κίνημα δεν υπερασπίζεται το αστικό κοινοβούλιο και την αστική δημοκρατία από το φασισμό γιατί αυτό από εκεί γεννιέται. Αλλά και γιατί θέλει να ανατρέψει το σύστημα αυτό που ούτε δημοκρατία είναι, ούτε σαν τέτοια αναγνωρίζεται πλέον από τα λαϊκά στρώματα. Θεσμοί όπως η δικαιοσύνη και η αστυνομία είναι εκφασισμένοι, και ανίκανοι να αντιπαρατεθούν στο φασισμό.).
Ταξικός Προσανατολισμός του Αντιφασιστικού Αγώνα
Κομβικό κοινωνικό ζήτημα για κάθε επιδίωξη του Λαϊκού Κινήματος, αλλά ειδικά ενάντια στον εκφασισμό, αποτελεί η ενεργοποίηση του βασικού πληττόμενου από την πολιτική αυτή. Της εργατικής τάξης. Χωρίς την πολιτική οργάνωση της, δεν μπορεί να κερδηθεί καμία μάχη.
Πρώτο και κύριο καθήκον, αποτελεί η πολιτική αποκάλυψη και διαφώτιση, ότι ο φασισμός και ο ρατσισμός σπέρνουν τον εμφύλιο μέσα στην εργατική τάξη, διασπώντας την και καταδικάζοντας την να μην έχει πολιτική και ταξική συγκρότηση.
Βασικά πολιτικά μέτωπα αποτελούν το ζήτημα της ανεργίας, των μισθών και των ελαστικών σχέσεων εργασίας- και των ΕΟΖ. Η καταδίκη της κυρίαρχης πολιτικής και του κεφαλαίου σαν υπεύθυνους για την εξαθλίωση των εργαζομένων, του ιμπεριαλισμού για τη διάλυση της παραγωγής και της υπαίθρου. Η συνειδητοποίηση ότι η υστερία απέναντι στους μετανάστες, αθωώνει τα αφεντικά για την ανεργία και τους μισθούς. Η συνειδητοποίηση ότι μόνο με την ταξική ενότητα όλων των εργατών μπορεί να κερδηθεί οποιοδήποτε ευρώ από τα αφεντικά.
Πέρα όμως από αυτό, αποτελούν ανοιχτά ζητήματα η πολιτιστική ενότητα της τάξης, η αντίσταση στην γκετοποίηση, η απάντηση στα ρατσιστικά πογκρόμ και τις δολοφονίες. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν μόνο με την ανάδειξη των μεταναστών εργατών σε πολιτικό υποκείμενο, και όχι αντικείμενο ανθρωπιστικής αλληλεγγύης. Να μπολιαστούν, λοιπόν τα σωματεία και οι οργανώσεις του λαού με πολιτικό αντιφασιστικό λόγο.
Αλλά όχι μόνο αυτό, σύντροφοι. Το μεγάλο στοίχημα είναι να οικοδομηθούν στις γειτονιές σχέσεις αλληλεγγύης Ελλήνων και μεταναστών εργατών, κοινές δομές αλληλεγγύης (πχ συσσίτια-όχι ελεημοσύνη), κοινές πολιτιστικές εκφράσεις. Και πάνω από όλα ένταξη, όπου είναι δυνατό, των μεταναστών στις λαϊκές οργανώσεις. Αυτό είναι το πιο δύσκολο μέτωπο! (Και λόγω οργανωτικών δυνατοτήτων.) Να προσπεράσουμε τον πολιτιστικό διαχωρισμό που επιβάλλει το σύστημα.
«Να πάμε στα σπίτια που δεν τα βλέπει ο Ήλιος» είχε πει ένας εκλιπών σήμερα, συναγωνιστής από την Πρωτοβουλία Δυτικών Συνοικιών Θεσσαλονίκης. Γιατί στα σπίτια που δεν τα βλέπει ο Ήλιος, χτυπά η καρδία της εργατικής τάξης.
Κινηματική-Οργανωτική Συγκρότηση του Αντιφασιστικού Αγώνα
Κορμός του αντιφασιστικού αγώνα δεν μπορεί να είναι άλλος, παρά οι οργανώσεις λαϊκής πάλης, που έχουν αναδειχθεί από τον αγώνα ενάντια στην κυρίαρχη πολιτική. Αυτές άλλωστε οι οργανώσεις αποτελούν και στόχο αλλά και γενεσιουργό αίτιο του εκφασισμού (αφού ανάγκασαν το σύστημα να πετάξει το δημοκρατικό του προσωπείο).
Αυτές λοιπόν οι λαϊκές οργανώσεις, τα σωματεία, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι συνελεύσεις σχολείων, οι λαϊκές συνελεύσεις και πρωτοβουλίες, οι επιτροπές ανέργων, τα τοπικά κινήματα, είναι που συνενώνουν τα πιο δραστήρια αγωνιστικά στοιχεία του λαού. Είναι εκεί όπου πραγματώνεται η καλύτερη όσμωση Αριστεράς και λαού.
Αυτές οι οργανώσεις έχουν την ευθύνη να εντάξουν στην πολιτική τους κατεύθυνση τον αντιφασιστικό αγώνα, και να μπολιάσουν το λαό με τον αντιφασιστικό λόγο, να πλησιάσουν και να υπερασπιστούν τους μετανάστες και τους Αριστερούς αγωνιστές που δέχονται επιθέσεις. Έχουν ευθύνη να προφυλάξουν τον ίδιο τους τον εαυτό.
Πλάι σε αυτές τις οργανώσεις, πρέπει να στηθούν όπου είναι δυνατό, αντιφασιστικές πρωτοβουλίες, εκεί όπου η δράση των φασιστικών συμμοριών είναι το κυρίαρχο ζήτημα, εκεί όπου υπάρχουν οι πολιτικές και οργανωτικές προϋποθέσεις, με τη συμμετοχή κάθε τίμιου αγωνιστική που αισθάνεται αντιφασίστας και δημοκράτης.
Να πιαστούν ζητήματα καθημερινότητας, εργασίας, δημοκρατίας, ανεργίας, τοπικά ζητήματα, από μία αντιφασιστική σκοπιά. Να χτυπηθεί πολιτικά ο φασισμός εκεί όπου γεννιέται. Στις λαϊκές, τα σχολεία, τις συνοικίες, τη δουλειά.
Τέλος, και σαν πολιτικό επιστέγασμα, να συγκροτηθεί με πλατύ, συμμετοχικό τρόπο, μέσα στις λαϊκές οργανώσεις, η μαζική αντιφασιστική λαϊκή αυτοάμυνα, που θα απαντήσει στο δρόμο και κινηματικά τη φασιστική βία. Κόντρα στις αυταπάτες των αναρχικών ότι οι ομάδες κρούσης μόνο των οργανωμένων σε κάποιον πολιτικό χώρο θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Συνειδητοποιώντας ότι η νομιμόφρονη και καταγγελτική παθητική αντίσταση δίνει αέρα στους φασίστες. Και ότι αν τους «ταράξουμε της νομιμότητα», θα μας ταράξουν στις σφαλιάρες!
Πρέπει να κατανοηθεί ότι η πολιτική του «Σοκ και Δέος» είναι συστατικό στοιχείο του φασιστικού λόγου και της φασιστικής πρακτικής, και ότι ποντάρουν στην τρομοκράτηση του λαού. Γι’ αυτό η περιφρούρηση του κινήματος αποτελεί αναγκαίο μέρος της απάντησης. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η δήλωση της Παπαρήγα «όχι οδόντα αντί οδόντος», μετά από το γνωστό τηλεοπτικό επεισόδιο, έδωσε αβάντζο στην ΧΑ και παρέλυσε τον απλό κόσμο του ΚΚΕ.
Τέλος, μόνο αν υπηρετήσουν συνολικά αυτή την πολιτική κατεύθυνση, θα μπορέσουν η Αριστερά και οι κομμουνιστές να αποκτήσουν μια σχέση «νύχι- κρέας» με το λαό, σαν απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκρουση της αντιαριστερής, αντικομουνιστικής υστερίας. Ότι μόνο αν οι Αριστεροί, οι κομμουνιστές, αποτελέσουν στον κοινωνικό τους χώρο υποδείγματα λαϊκών αγωνιστών και ανθρώπων, υπερασπιστές του ψωμιού του κόσμου, θα μπει ο λαός στη διαδικασία υπεράσπισης τους, και απομόνωσης των φασιστοσυμμοριών.
Συμπέρασμα
Η Πρωτοβουλία για μια Αριστερή Αντιϊμπεριαλιστική Συνεργασία, οφείλει να ανοίξει στα πλαίσια της συγκρότησης της την κουβέντα, για το πώς θα μπολιάσει με έναν σύγχρονο, δημοκρατικό, αντιφασιστικό λόγο το λαϊκό κίνημα. Για το πώς τα μέλη της θα κινηθούν σαν τα ψάρια μέσα στο νερό στις λαϊκές μάζες και θα υπηρετήσουν τον αντιφασιστικό αγώνα. Για το πώς θα αναγνωριστούν από το κόσμο σαν λαϊκοί αγωνιστές, άξιοι να τους υπερασπιστούν ακόμα και αυτοί που διαφωνούν πολιτικά μαζί τους. Είναι όρος όχι μόνο για την πολιτική ενδυνάμωση, αλλά για την ύπαρξη μας, σαν δυναμική συνιστώσα με ρόλο και λόγο στα πράγματα!
18 σχόλια:
μονο λόγια 0 έργα.Δεν υπάρχουν ηγέτες ικανοί να οδηγήσουν δυναμικά το λαό.Οι καιροί που ένα λάβαρο ήταν αρκετό για να ξεσηκώσει τα πλήθη έχουν περάσει ανεπιστρεπτή.Εκατό χρόνια τώρα μια ξεχαρβαλωμένη παιδία κ μια ακατάσχετη προβολή ξένων προτύπων έχουν ξεριζώσει κάθε εθνικό φρόνημα κ αίσθημα ενός λαού που μόνο αγώνες είχε να επιδείξει στην ιστορία του.Ο καπιταλισμός που λιμαίνονταν αυτή τη χώρα κ δεν κατάφερε να την εξουδετερώσει με τη βία, το κατάφερε παρέχοντας τη δυνατότητα στα ελληνόπουλα αποκτώντας επώνυμο jean κ πίνοντας κοκα-κόλα να γίνουν<>.Ποιος λοιπόν θα νοιαστεί για αγώνες κ θυσιες που εκφράζουν το δίκιο του έλληνα αγρότη-εργάτη
Οι αγρότες και οι εργάτες θα νοιαστούν και το έχουν ήδη δείξει σε μεγάλο βαθμό τα δύο τελευταία χρόνια.
Απορώ, εσύ δηλαδή δεν είδες να γίνεται τίποτα από αυτό το λαό που τον καταδικάζεις τόσο εύκολα;
Δεν είναι φίλε μου τόσο παντοδύναμος ο καπιταλισμός όπως τον θεωρείς.
Μάλλον πρέπει να γίνεις συμμέτοχος στους αγώνες του σήμερα και όχι απλά να αναπολείς τους παλιούς.
Δεν είναι εύκολο, είχαμε ήττες αλλά τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν 3-4 χρόνια.
Το θέμα δεν είναι οι ηγέτες αλλά να πιστέψουμε οι ίδιοι στη δύναμή μας, κάν' το πρώτος.
Είναι πολυ δύσκολο να καταλάβουμε πως ο ανώνυμος ναζι ''σολιαστής'' είναι Ο ΙΔΙΟΣ ''συνέλληνας'' φασίστας, που μιλάει για εθνικό φρόνημα-ελληνόπουλα-εθνικό φρόνημα καιφοράειόπως όλοι οι φασιστες αντικαπιταλιστική μουτσούνα; Εκτός κι αν όπως οι σύντροφοι του Μ-Λ ΚΚΕ στην πρόσφατη ανακοίνωσή τους, δεν θέλουμε να εκχωρήσουμε τον πατριωτισμό στους ναζίδες γιατί αυτό τους ενισχύει-είναι από τους λόγους που ενισχύθηκε ο εκφασισμός και άρα συνομιλούμε μαζί τους ( για την ακρίβεια αυτή η ίδια ανακοίνωση καταλήγει με την παράγραφο ''το μεταναστευτικό είναι πολύ σύνθετο ζήτημα'' που δεν λύνεται εύκολα όπως λένε-ειρωνικό σχόλιο του Μ-Λ ΚΚΕ οι ''αντικαπιταλιστές''!. Ευτυχώς κάποιοι πιστεύουμε πως είναι ένα απλό ζήτημα, ενότητας της εργατικής τάξης, αλληλεγγύης στα ταξικά μας αδέλφια, θύματα του ιμπεριαλισμού, του καπιταλισμού, των ναζίδων κάθε λογής που συναντούν στο διάβα τους)
Σχόλιο ως απάντηση στον σχολιαστή 17/9/12 10:59 π.μ. Κατ αρχήν το Μ-Λ ΚΚΕ λέει να μην αφήσουμε την πατρίδα στους ναζίδες, διότι αυτοί είναι τελικά οι χειρότεροι εχθροί τους έθνους και της εργατικής τάξης (κι ας φωνασκούν για το αντίθετο), αφού δεν λένε κουβέντα για τον ιμπεριαλισμό, την ΕΕ κλπ... Επίσης αν το Μ-Λ ΚΚΕ ήθελε να συνομιλήσει με αυτούς τότε δε θα συγκρούονταν πέρσι στην πλατεία με τους προβοκάτορες χρυσαυγίτες...Αν θυμάσαι κάποιοι είχαν δώσει το ελεύθερο σε αυτούς λέγοντας έξω τα κόμματα ή στηρίζοντας ντροπαλά αυτό το σύνθημα (ΚΟΕ-ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΤΑΡΣΥΑ)...Τέλος όταν το Μ-Λ ΚΚΕ λεέι ότι είναι ένα σύνθετο ζήτημα το μεταναστευτικό, λέει πως δεν λύνεται με στρατιωτικούς όρους τυφλού ξεσπάσματος, αλλά με πολιτική πάλη (χωρίς να σημαίνει πως αν μας επιτεθούν θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια). Το μεταναστευτικό θα λυθεί αν νικήσει παντού η σοσιαλιστική επανάσταση, αλλά μέχρι τότε μπορούμε να συγκρουστούμε με την ιμπεριαλιστική ΕΕ και να καταγγείλουμε τις συνθήκες Δουβλίνο 2 και Σένγκεν. Πότε είπε το Μ-Λ ΚΚΕ ότι η ενότητα της εργατικής τάξης και η αλληλεγγύη δεν είναι λύση που προϋποθέτει αυτά που είπα;
http://www.m-lkke.gr/articles/4205/113/O-%CE%9E%CE%AD%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%94%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%86%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B7%CF%82-X%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE%CF%82-A%CF%85%CE%B3%CE%AE%CF%82.html
http://www.youtube.com/watch?v=985DaSEkKHs
Καλά σύντροφοι, εμφανιστήκατε μια φορά στην πλατεία ας μην το κάνουμε και θέμα. Εάν θέλατε να συγκρουστείτε με τη γραμμή των ΚΟΕ-ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΤΑΡΣΥΑ ας ερχόσασταν να παλέψετε από την πρώτη μέρα όπως κάποιοι άλλοι.
Λαϊκός Δρόμος 7 Iουνίου 2011:
"Είναι απαράδεκτο αυτό που καταγγέλλει το ΚΚΕ (μ-λ), ότι δέχτηκαν δυνάμεις του τραμπούκικες επιθέσεις στην πλατεία Συντάγματος (σε διπλανή στήλη δημοσιεύουμε την καταγγελία), όπου μάλιστα δεν εμφανίστηκαν ως κόμμα, αλλά ως «Χώρος Αριστερά στην Πλατεία».
Είχαν φροντίσει προηγούμενα οι αυτόκλητοι καθοδηγητές της πλατείας να πάρουν μια απόφαση συνέλευσης που απαγόρευε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών στο λεγόμενο χώρο της κατάληψης, που την ερμήνευσαν ως απόφαση απαγόρευσης μοιράσματος κομματικών προκηρύξεων, ιδιαίτερα αριστερού περιεχομένου. Πρόκειται για κατάντια όλων αυτών που έφτασαν στο σημείο σαν επίδοξοι δικτατορίσκοι να καταργούν άρθρα ως και αυτού του αστικού Συντάγματος, αποδεικνύοντας την ουσία της «αμεσοδημοκρατίας» τους. Βέβαια η εφαρμογή αυτή της απαράδεκτης απόφασης ερμηνεύεται επιλεκτικά από τους εμπνευστές της. Έχουν πρόβλημα με τη διακίνηση υλικών που προβάλλουν τις θέσεις κομμάτων πάνω στα κρίσιμα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα που απασχολούν το λαό μας, αλλά δεν έχουν πρόβλημα να καλούν στο βήμα διάφορους οικονομολόγους που απηχούν θέσεις συγκεκριμένων δυνάμεων και ομάδων, θέσεις για την οικονομική κρίση και το χρέος, που σκορπούν τη σύγχυση και καλλιεργούν επικίνδυνες αυταπάτες.
Ανεξάρτητα αν το Μ-Λ ΚΚΕ, αποφάσισε σ’ αυτήν τη φάση, για να αποφύγει παρόμοιες εξελίξεις, να μην παρέμβει κομματικά στην πλατεία, καταδικάζουμε τις τραμπούκικες επιθέσεις ενάντια σε μια οργάνωση που αποφάσισε να ασκήσει το δικαίωμά της να παρέμβει στο Σύνταγμα όπως αυτή επέλεξε.
Και θα παλέψουμε γι’ αυτό, ασκώντας κριτική και αντιπαράθεση σ’ αυτές τις θέσεις μέσα στα πλαίσια του εργατικού και λαϊκού κινήματος, στους μαζικούς χώρους, στα συνδικάτα και τις γειτονιές, χωρίς να απαρνηθούμε την ιδεολογικοπολιτική μας ταυτότητα και τις κομματικές μας σημαίες, προκρίνοντας εμείς και όχι κάποιοι άλλοι για μας, τον τρόπο και τη μορφή με τους οποίους παρεμβαίνουμε.
Σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να υποταχθούμε και να προσαρμοστούμε στους εξουσιαστές του αντιεξουσιαστικού χώρου και να νομιμοποιήσουμε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση και ούτε πρόκειται να φορέσουμε φερετζέ και να μεταμφιεστούμε σε κάτι άλλο για να γίνουμε «ανεκτοί» στους αυτόκλητους καθοδηγητές της πλατείας. Θέση μας είναι να κυκλοφορήσει πλατιά ένα κείμενο από δημοκρατικά, αριστερά, κομμουνιστικά κόμματα και οργανώσεις που θα καταδικάζει την όποια απόφαση για την άρνηση διακίνησης ιδεών στην πλατεία Συντάγματος και θα απαιτεί να κατοχυρωθεί το αναφαίρετο δικαίωμά τους να παρεμβαίνουν όπως το καθένα επιλέγει στις πλατείες. Και έτσι να αναλάβει η κάθε πολιτική δύναμη τις ευθύνες της δημόσια και ξεκάθαρα.
Καθαρές κουβέντες
Λέει ναι ή όχι το Μ-Λ ΚΚΕ πως ένας από τους λόγους ανόδου της ΧΑ είναι η ''σεχταριστική(sic) στάση'' της αριστεράς, που ΧΑΡΙΖΕΙ τον πατριωτισμό στους ναζίδες; Ναι ή όχι;
Δέχεται μήπως το Μ-Λ ΚΚΕ πως υπάρχουν τα προτσές του εκφασισμού και της φασιστικοποίησης ή μήπως μιλάει απλά για έξαρση της καταστολής και απλές δολοφονικές συμμορίες ;
Χρησιμοποιώντας το Μ-Λ ΚΚΕ την εισαγωγή ΄΄είναι ένα σύνθετο ζήτημα το μεταναστευτικό'' και όπως φαίνεται απ την απάντηση εκπροσώπου του ''Το μεταναστευτικό θα λυθεί αν νικήσει παντού η σοσιαλιστική επανάσταση'', ανοίγει ή όχι το δρόμο, όπως τα αστικά κόμματα σε θεωρίες δεν ''χωράμε άλλοι'', ''οι κακοί του Βορρά μας εχουν κάνει αποθήκη'' και τι σημαίνει πολιτικά αυτό ; Τι διαφορετικό λέει στο θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ, αν όχι πιο προωθημένες λεκτικά βέβαια, φρασούλες;
Αναίρεσε το Μ-Λ ΚΚΕ την άποψή του, σε επίσης πρόσφατη ανακοίνωση, για τα ''ολίγον από δικαιώματα'' στους μετανάστες,αφού ''οι Έλληνες εργάτες τα κατέχτησαν με αγώνες δεκαετιών''; Ναι ή όχι;
Και πως συνάδει αυτό με την ενότητα της τάξης και τους κοινούς αγώνες στο μαζικό κίνημα ;
Μήπως με κοινές συγκεντρώσεις ''κάτω τα χέρια απ το οκτάωρο των ελλήνων και το δεκάωρο των μεταναστών'';
Μη δουλευόμαστε άλλο!
Μην επιμένεις ρε "σύντροφε" ότι αναπαράγει το ΜΛ ΚΚΕ τον ρατσισμό και βοηθάει την ΧΑ.
Οι ναζί δεν είναι πατριώτες είναι ψευτοπατριώτες εθνικιστές .Αντίπαλος τους είναι η εργατική τάξη και όλοι οι εργαζόμενοι, το μαζικό κίνημα και η αριστερά δηλαδή κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις που στοχεύουν στην κοινωνική απελευθέρωση.
Η πάλη αυτή είναι παγκόσμια αλλά διεξάγεται εθνικά.Από αυτή την άποψη πατριωτισμός είναι η πάλη για την επαναστατικοποίηση όλων των σχέσεων στις οποίες υπάγονται οι εργαζόμενοι σε μια συγκεκριμένη χώρα.
Ίσως το ΜΛ ΚΚΕ να μπορεί να πει κάποιος ότι βάζει την ανεξαρτησία κάπως σαν ξεχωριστό στάδιο πριν την ρήξη με τον καπιταλισμό.Αυτό όμως είναι συγκεκριμένη άποψη από την ιστορία και την θεωρία του κομμουνιστικού κινήματος και μόνο μεγάλη άγνοια ή διάθεση για βαριά προβοκάτσια μπορεί να σε κάνει να λες κάτι τέτοιο να το μπερδεύεις με την ΧΑ.
Αν ο λόγος είναι η άγνοια,η βιασύνη και η γνήσια αντιφασιστική σου διάθεση αποσύρω τα εισαγωγικά από το "σύντροφε" της πρώτης πρότασης.
Ποιός μίλησε για συμπόρευση με ΧΑ;
Για συνεχιζόμενα δεξιά λάθη μιλω ''ΑΝΤΑΡΣΥΑ''-ΔΉΘΕΝ
Ρε αδερφέ διαβάζεις τι λέει ο άλλος ή μας κάνεις πλάκα?
Λέω εγώ πουθενά ότι λες για συμπόρευση?Απαντάω ότι αυτό που χρεώνεις ότι την βοηθάει έμμεσα είναι εκτός τόπου και χρόνου.Ίσως παρεξήγησες την φράση "να το μπερδεύεις με την ΧΑ" .Πάντως είμαι σαφής,οι θέσεις του μλ κκε δεν είναι κατά καμία έννοια εκμεταλλεύσιμες από την ΧΑ,και άρα το μλ κκε δεν έχει κάποια ιδιαίτερη δική του ευθύνη για το φαινόμενο.Συμφωνούμε?
Μπορείς να μου εξηγήσεις το ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΔΗΘΕΝ που μάλλον λες για μένα?
Έχω και γω δικαίωμα στην ψυχαγωγία και στην κωμωδία,μην με αφήσεις χωρίς απάντηση...
''..ότι αναπαράγει το ΜΛ ΚΚΕ τον ρατσισμό και βοηθάει την ΧΑ.''
''.........μόνο μεγάλη άγνοια ή διάθεση για βαριά προβοκάτσια μπορεί να σε κάνει να λες κάτι τέτοιο να το μπερδεύεις με την ΧΑ.''
Aυτά γράφει ο δήθεν ΑΝΤΑΡΣΥΑ ,τρελός του χωριού εδω μέσα.
Το ίδιο το Μ-Λ ΚΚΕ μπορεί να είναι περήφανο. Ούτε σε κάποα ερώτηση απαντά γιατί δεν μπορεί, βρήκε και αυτόκλητο σύμμαχο για την εθνική διάσταση της επανάστασης, τον ''Μητσάρα'' που δεν πιστεύει δήθεν στο κράτος-έθνος, δήθεν ναρίτης ων
Καθαρές κουβέντες
Λέει ναι ή όχι το Μ-Λ ΚΚΕ πως ένας από τους λόγους ανόδου της ΧΑ είναι η ''σεχταριστική(sic) στάση'' της αριστεράς, που ΧΑΡΙΖΕΙ τον πατριωτισμό στους ναζίδες; Ναι ή όχι;
Δέχεται μήπως το Μ-Λ ΚΚΕ πως υπάρχουν τα προτσές του εκφασισμού και της φασιστικοποίησης ή μήπως μιλάει απλά για έξαρση της καταστολής και απλές δολοφονικές συμμορίες ;
Χρησιμοποιώντας το Μ-Λ ΚΚΕ την εισαγωγή ΄΄είναι ένα σύνθετο ζήτημα το μεταναστευτικό'' και όπως φαίνεται απ την απάντηση εκπροσώπου του ''Το μεταναστευτικό θα λυθεί αν νικήσει παντού η σοσιαλιστική επανάσταση'', ανοίγει ή όχι το δρόμο, όπως τα αστικά κόμματα σε θεωρίες δεν ''χωράμε άλλοι'', ''οι κακοί του Βορρά μας εχουν κάνει αποθήκη'' και τι σημαίνει πολιτικά αυτό ; Τι διαφορετικό λέει στο θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ, αν όχι πιο προωθημένες λεκτικά βέβαια, φρασούλες;
Αναίρεσε το Μ-Λ ΚΚΕ την άποψή του, σε επίσης πρόσφατη ανακοίνωση, για τα ''ολίγον από δικαιώματα'' στους μετανάστες,αφού ''οι Έλληνες εργάτες τα κατέχτησαν με αγώνες δεκαετιών''; Ναι ή όχι;
Και πως συνάδει αυτό με την ενότητα της τάξης και τους κοινούς αγώνες στο μαζικό κίνημα ;
Μήπως με κοινές συγκεντρώσεις ''κάτω τα χέρια απ το οκτάωρο των ελλήνων και το δεκάωρο των μεταναστών'';
Μη δουλευόμαστε άλλο!
ποιον Μητσάρα ρε φίλε?
Δεν μαζεύεις σιγά σιγά τις προβοκάτσιες σου που,ταπεινή γνώμη μου,δεν χωράνε σε ένα αριστερό blog?
Την θεωρία των άκρων ήρθες να μας τσαμπουνήσεις?Ok φίλε μου ,διαβάζεις καθημερινή,Πάσχο Μανδραβέλλη,Βήμα της Κυριακής κλπ.
Αυτοί και κάτι μεγαλοκαθηγητάδες των ΑΕΙ που έχουν σώσει μέχρι και τα εγγόνια τους με τα κάθε λογής ΚΠΣ ΕΣΠΑ και ΕΠΕΑΕΚ μας ζαλίζουν χρόνια τώρα με τις θεωρίες τους.
Και ακόμα περισσότερο τώρα τελευταία με το ανοιχτό σχέδιο τριτοκοσμοποίησης από την αστική τάξη και τους συμμάχους της.
Οι θεωρίες αυτές λένε ότι η άκρα(όπως λένε) αριστερά και οι ναζήδες είναι ίδιοι σε 2 βασικά σημεία.Την βία και τον "εθνολαικισμό".
Ένας των νέων μάλιστα πρόσφατα,σαφώς πιο μοντέρνος από το ΜΛ ΚΚΕ και από μένα,εισήγαγε και τον όρο "εθνο-μπολσεβικισμός".
Δυστυχώς αδερφέ οι ομοιότητες ανάμεσα στην δήθεν υπερδιεθνιστική σου φαντασίωση και στο μνημονιακό μπλοκ είναι παραπάνω από εξόφθαλμες.
Σε αντίθεση με τις ομοιότητες της αριστεράς με τους ναζί που όπως μας λες στο πρώτο σου σχόλιο συνομιλεί (δεν λες για όλους για το ΜΛ ΚΚΕ λες αλλά σε θέματα αρχής το ίδιο κάνει) με την ΧΑ,αλλά παρόλαυτα δεν καταφέρνεις να αποδείξεις κάτι παρά μόνο παίρνεις τα λόγια σου πίσω ,προσβάλλεις κλπ
Το ΜΛ ΚΚΕ είναι όντως περήφανο για την ανοιχτή του δράση,με τα σύμβολα και τα χρώματα του,τις θέσεις του κλπ.
Εσύ πάλι είσαι περήφανος για τις ανώνυμες προβοκάτσιες σου.
Έκαστος στο είδος του...
Ο διαχειριστής μάλλον έχει καταλάβει ότι πίσω από αυτό το ψευδώνυμο και αυτό το σαλεμένο παιδάκι-που κάθε βδομάδα υποστηρίζει άσχετα αντίθετα μεταξύ τους πράγματα-κρύβεται ένα βέβαιο αποτέλεσμα. Πάντα μπαχαλεύονται οι συζητήσεις. Τυχαίο ή όχι, τα αστυνομικά σενάρια δεν έχουν αξία. Έχει μάλλον αξία η αντιμετώπιση : Το τρολ με υπαρκτά προβληματικά άτομα, είναι για κάποιους παλαιό σπορ.
Φίλε μου δεν μπορώ να καταλάβω που ακριβώς είναι το πρόβλημα σου.
Εξέφρασες μια άποψη για το μλ κκε που κυμαινόταν από το έμμεσα η χα εκμεταλλεύεται την γραμμή του μέχρι ότι ανοιχτά συνομιλεί μαζί τους.
Σε μια εποχή που το φάσμα του εκφασισμού είναι πάνω από την κοινωνία μια τέτοια άποψη από τους αριστερούς και τους κομμουνιστές δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή για μια αριστερή και κομμουνιστική συλλογικότητα.
Έκατσα και έγραψα την γνώμη μου γιατί δεν στέκει αυτό που λες.
Και αντί να μου απαντήσεις λες:;ότι δεν είμαι στον χώρο που λέω ότι είμαι,ότι παίζει να είμαι ...ασφαλίτης(αυτό με τα αστυνομικά σενάρια εκεί πάει)...
Αυτά από μόνα τους θα ήταν ανεκτά.Άλλωστε στην αριστερά η καχυποψία,ο χουλιγκανισμός απέναντι στον σύντροφο,και η συνωμοσιολογία περισσεύουν.
Και είναι απόρεια μιας αριστεράς της ήττας(δεν εννοώ συγκεκριμένες οργανώσεις).Που όσο δεν μπορεί να τα βάλει με τον καπιταλισμό ,τόσο περισσότερο τα βάζει στο εσωτερικό της.
Κάπως έτσι υπάρχει το φαινόμενο άνθρωποι της αριστεράς (εγώ βλέπεις δεν σε υποπτεύομαι) να βγαίνουν και να λένε ότι εξωφρενικό τους κατέβει.Να βρίζουν όποιον αρνείται ότι έχει σχέση το ΜΛ ΚΚΕ με την χα.
Ίσως να είμαι υπερβολικός στο ότι στάθηκα τόσο πολύ.Τα σαλεμένος και προβληματικός τι ακριβώς τα ήθελες?
Ειδικά στις μέρες μας,με τα άτομα με ειδικές ανάγκες στους δρόμους να διδάσκουν αγώνα και αξιοπρέπεια,είναι κάπως άκομψο ,αν θες να είσαι στην αριστερά να θες να βρίσεις κάποιον και να χρησιμοποιείς ανθρώπους που είχαν το θράσος να έχουν πρόβλημα υγείας.
Και μάλιστα σε μια κουβέντα για την αντιμετώπιση του φασισμού,ο οποίος κατ' εξοχήν διακινεί τις θεωρίες της "φυσικής επιλογής",των αδύνατων ατόμων που είναι τροχοπέδη κλπ.
Πες ότι θες για τις απόψεις μου.Αν δεν μπορείς αλλιώς πες και για τις προθέσεις μου.Μην αναπαράγεις μόνο σε παρακαλώ ρατσιστικά στερεότυπα.
Δε έχει "καταλάβει" τίποτα ο διαχειριστής. Ο Βαγγέλης συμμετέχει στο blog και γενικά θεωρώ ότι έχει γίνει η αφορμή για να αναπτυχθούν σοβαρές συζητήσεις.
Τώρα αν είναι εριστικός, ειρωνικός ή όπως αλλιώς θέλει να τον χαρακτηρίσει οποιοσδήποτε θα έλεγα ότι είναι μέσα στο παιχνίδι των συζητήσεων, διαδικτυακών και μη, και τέλος πάντων δεν είναι δα και ο μόνος!
Με λυπεί η απάντηση αμηχανίας του σ. διαχειριστή που εκτιμώ γνωρίζοντάς τον , έστω λίγο. Με λυπεί γιατί δεν υπερασπίζεται κάποιον ''δυστυχή Βαγγέλη'' που δεν έχει τι άλλο να κάνει και είτε παραληρεί λέγοντας κάθε μέρα και άλλα, είτε διαβάζει ''απο χαρτάκι''( και δεν εννοώ την ασφάλεια, οι εποχές Κρυστάλλη πέρασαν, με Βαγγέληδες θα το είχαν κλείσει το μαγαζι...) το πως θα πετύχει το εκάστοτε μπάχαλο που δημιουργεί. Με λυπεί πως το θέμα ανάγεται στην αόριστη ιδεαλιστική ''δημοκρατία της έκφρασης'' και στην καλή συμπεριφορά-ελπίζω όχι στην ''αισθητικοποίηση της πολιτικής''-και όχι στην επαναστατική σκοπιμότητα της μιας ή άτης λλης λειτουργίας του μπλόγκ.
Η αιχμούλα πως μιλάω όπως πιστεύω, χωρίς φίλτρα δεν χρειαζόταν. Όσοι με έχουν ακούσει ή διαβάσει το έχουν ήδη δει.Άλλο θέμα αν ο καθωσπρεπισμός τύπου Παρνασσού, συνάδει με τους κομμουνιστές.
Με λυπεί που το ΚΚΕ μ-λ μπροστά στα αίσχη περί μεταναστευτικού-ρατσισμού του σύμμαχού του, κάνει την πάπια και εκτίθεται σε πλήθος νέων ιδίως εργατών, που μπορεί να ανέχονταν-γελώντας τον κάθε πικραμένο κάθε 25η Μάρτη να λέει πως δεν υπήρχαν μη έλληνες στην επανάσταση, αλλα τώρα δυστυχώς δεν πλησιάζουν ένα σχήμα που ένας πυλώνας του διακηρύττει, απλά τα εξής δυο χυδαία -''Το μεταναστευτικό είναι σύνθετο ζήτημα'',και ''εκφασισμός δεν υπάρχει αλλά συμμορίες για τις οποίες συνέβαλε ο ολίγος πατριωτισμός που επέδειξε η αριστερά''! Θλίψη και αίσχος! 'Οσο για τα ''ολίγα δικαιώματα'' στους μετανάστες, ας βγεί να μιλήσει καθαρά τι εννοεί, το κάθε παλαιομαοικό πολιτευτάκι, στους μετανάστες προλετάριους.
Με λυπεί που εν ριπεί οφθαλμού, έκλεισε-εξαφάνισε, προχθεσινό μόλις θέμα!
Σε όλα αυτά ας ισορροπεί κάθιδρο το ΚΚΕ μ-λ, που κάνει όπισθεν από τα δεκάδες θετικά του βήματα. Πάντα μένω με την ελπίδα, πως ίσως μέσα από την κρισάρα της ταξικής πάλης, θα φανούν οι αλήθειες.
Κι ας είναι άγαρμπες και μη ''κυριλέ''.
Στα ''γουναράδικα΄'' είμαστε χρόνια, το επόμενο ραντεβού ας το δώσουμε σε πιο νικηφόρες συναντήσεις
Νίκος Κυριακίδης
( εκφράζοντας όπως πάντα ΜΟΝΟΝ τον εαυτό μου)
Ευτυχώς σύντροφοι που αναπτύσσουμε δημιουργικά το διάλογο για την αντιφασιστική μας στρατηγική.
Δημοσίευση σχολίου