21 Οκτωβρίου 2014

Σχετικά με την εξέλιξη της πρωτοβουλίας για διαδήλωση αλληλεγγύης στον Κούρδικο λαό και ενάντια στα σχέδια των ιμπεριαλιστών

Στις 11 Οκτώβρη, το ΚΚΕ(μ-λ)  πραγματοποίησε δημόσιο κάλεσμα προς όλες τις Οργανώσεις και συλλογικότητες της Αριστεράς, για μια Ανοικτή Σύσκεψη με στόχο την οργάνωση διαδήλωσης με προορισμό την Αμερικανική Πρεσβεία, για την καταγγελία των νέων ιμπεριαλιστικών σχεδίων και της επέμβασης στη Μέση Ανατολή και την έκφραση αλληλεγγύης στον Κούρδικο λαό και στο λαό του Κομπάνι, που σφαγιάζεται απ’ τους «τζιχαντιστές» του ISIS. Το κάλεσμα αυτό δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ΚΚΕ(μ-λ), διακινήθηκε ηλεκτρονικά, ενώ έγιναν και τηλεφωνικά καλέσματα. Στη Σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Οκτώβρη, ανταποκρίθηκαν με εκπροσώπους τους, το ΕΚΚΕ, το ΝΑΡ, η ΟΚΔΕ-Σπάρτακος, η Παρέμβαση και η Συνέλευση Αντίστασης και Αλληλεγγύης Τουρκίας -  Κουρδιστάν.  Απ’ τη μεριά μας καταθέσαμε προς συζήτηση κείμενο με κάλεσμα για διαδήλωση άμεσα (η πρόταση μας ήταν για την Παρασκευή 17/10) στην Αμερικανική Πρεσβεία. Ακολούθησε συζήτηση, όπου όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν τη συμφωνία τους στο να πραγματοποιηθεί διαδήλωση. Η Παρασκευή θεωρήθηκε πολύ κοντινή ημερομηνία, υπήρξε η πρόταση της Συνέλευσης των Τούρκων και Κούρδων  για Κυριακή ή Δευτέρα, ενώ τελικά τέθηκε σαν η πιο πιθανή ημερομηνία, η Τρίτη 21/10. Επίσης υπήρξαν τοποθετήσεις (και από σύντροφο της Συνέλευσης των Τούρκων και Κούρδων) που δεν έβλεπαν ως προορισμό της διαδήλωσης την Αμερικανική Πρεσβεία, αλλά τα γραφεία της Ε.Ε. και την Τουρκική Πρεσβεία, στη συνέχεια όμως συμφώνησαν με το στόχο αυτό. Αποφασίστηκε επίσης να καταληχθεί άμεσα το κείμενο του καλέσματος και να εκδοθεί αφίσα. Στο τέλος της Σύσκεψης, παρά τη συμφωνία όλων να γίνει διαδήλωση, σε πρότασή μας να καταληχθεί  εκείνη την ώρα, η Τρίτη 21/10 ως ημέρα της διαδήλωσης, για να βγει άμεσα ανακοίνωση, δεν υπήρξε αυτή η δέσμευση απ΄ τις ελληνικές οργανώσεις,  για να συζητηθεί στις συλλογικότητες άμεσα και να καταληχθεί. Σε τηλεφωνική μας επικοινωνία την επόμενη ημέρα 15/10, αλλά και μέσω μέιλ όπου διακινήθηκε το κείμενο καλέσματος για να γίνουν παρατηρήσεις, καθώς και η πρόταση αφίσας, οι σύντροφοι των οργανώσεων που συμμετέχουν στην ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. (ΝΑΡ, ΕΚΚΕ, ΟΚΔΕ – Σπάρτακος), μας είπαν πως προτιμούσαν να μην καλέσουν ως οργανώσεις, αλλά να αποφασίσει να καλέσει η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α., κάτι που επιδίωκαν.  Μ’ αυτό τον τρόπο δεν μπορούσε να βγει ακόμα κοινό  κάλεσμα, ούτε αφίσα, γιατί εκκρεμούσαν… οι υπογραφές. Η ίδια στάση… αναμονής για να συνυπογράψει συνολικά η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. υπήρξε και κατά την τηλεφωνική και ηλεκτρονική μας επικοινωνία και την Πέμπτη 16/10 και την Παρασκευή 17/10, ενώ ούτε το κείμενο ούτε η αφίσα είχε καταληχθεί. Το πρωί του Σαββάτου 18/10 μετά τη συνεδρίαση της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α την Παρασκευή, οι σύντροφοι συμφώνησαν να προχωρήσουμε. Κρίθηκε πως για να προλάβουμε την προπαγάνδιση με κόλλημα αφίσας  και διακίνηση του καλέσματος ώστε να προετοιμάσουμε μια μαζική κινητοποίηση, κι όχι «για να βγούμε απ΄ την υποχρέωση»,  η διαδήλωση να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 23/10, αντί της Τρίτης 21/10. Ετοιμάστηκε νέο σύντομο κάλεσμα, γιατί το προτεινόμενο κείμενο δεν είχε καταλήξει ακόμα, το οποίο και καλούσε σε διαδήλωση για την Πέμπτη 23/10. Οι σύντροφοι απ΄ την Συνέλευση Αντίστασης και Αλληλεγγύης Τουρκίας Κουρδιστάν, αντέδρασαν στο κάλεσμα αυτό γιατί είχαν ήδη κάνει δημόσια καλέσματα και ειδοποιήσεις για διαδήλωση την Τρίτη 21/10, θεωρώντας πως η Σύσκεψη της 14/10 το είχε καταλήξει και αποφασίσει αυτό οριστικά, και έθεσαν πως δε μπορούν να αλλάξουν την ημέρα της διαδήλωσης. Έθεσαν επίσης με μια επιμονή κι ένα πολιτικό θέμα. Να υπάρχει σαφής αναφορά υποστήριξης των μαχητών του  YPG του Κομπάνι στο κείμενο, κι όχι μόνο γενική αναφορά στον Κούρδικο λαό και το λαό του Κομπάνι, κάτι το οποίο δεν έγινε δεκτό απ’ τους υπόλοιπους, δεδομένου ότι δεν είχε συζητηθεί, και με τα ερωτηματικά σχετικά με τη στάση του YPG υπέρ των αμερικάνικων βομβαρδισμών στο ISIS. Σε περίπτωση που δεν θα έμπαινε η αναφορά αυτή, οι σύντροφοι της Συνέλευσης Τούρκων και Κούρδων, μας δήλωσαν πως δεν θα συνυπέγραφαν το κείμενο, καθώς και ότι θα προχωρούσαν έτσι κι αλλιώς σε διαδήλωση την Τρίτη 21/10, κάτι το οποίο είχε αποφασίσει η Συνέλευση. Οι ελληνικές οργανώσεις μετά από συνεχή επικοινωνία συμφώνησαν τελικά σε κάλεσμα για διαδήλωση την Πέμπτη 23/10, με συνυπογραφή ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – ΚΚΕ(μ-λ) – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, η οποία και αναρτήθηκε στο διαδίκτυο το Σάββατο 18/10 και διακινήθηκε. Παράλληλα συνεχίζονταν η επικοινωνία για την αφίσα και το κείμενο. Την Κυριακή 19/10, καταλήχθηκε και σχεδιάστηκε η αφίσα με το κάλεσμα και τη συνυπογραφή των παραπάνω Οργανώσεων. Την επόμενη ημέρα, Δευτέρα 20/10, σύντροφος απ’ το ΝΑΡ, μας μεταφέρει νέα απόφαση της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. να μην πραγματοποιηθεί η διαδήλωση της Πέμπτης, γιατί θα είναι άμαζη χωρίς τους Τούρκους και Κούρδους, αλλά να πάμε στην κινητοποίηση της Τρίτης 21/10 που καλούσαν οι Τούρκοι και Κούρδοι. Παρά το γεγονός ότι είχε ήδη δημοσιευτεί το κάλεσμα για την Πέμπτη 23/10 και η αφίσα είχε σταλεί για εκτύπωση. Παρά το γεγονός πως τώρα θα καλούσαμε δημόσια σε μια διαδήλωση για την… επόμενη ημέρα (ενώ η αρχική πρότασή μας για την Παρασκευή 17/10, στη Σύσκεψη είχε θεωρηθεί πολύ σύντομη και πως δεν υπήρχε διάστημα προετοιμασίας για ειδοποιήσεις, αφίσα κοκ). Προδιαγράφτηκε επίσης ως άμαζη μια κινητοποίηση των ελληνικών οργανώσεων, χωρίς τους Τούρκους και Κούρδους… Αυτή είναι άραγε η αντίληψη των συντρόφων για τη δυνατότητα συνεισφοράς σήμερα, των ελληνικών οργανώσεων στο αντιιμπεριαλιστικό κίνημα και στην αλληλεγγύη στους λαούς που σφαγιάζονται;  Με τον τρόπο αυτό, ακυρώθηκε η διαδήλωση της Πέμπτης 23/10. Θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση αυτή των συντρόφων της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Έτσι αντιλαμβάνονται οι σύντροφοι αυτοί, την κοινή δράση; Ειδικά στις σημερινές δύσκολες  και απαιτητικές συνθήκες, όπου απαιτείται και υπευθυνότητα και ειλικρίνεια μεταξύ των οργανώσεων αλλά και – κυρίως – σεβασμός και δέσμευση στη λήψη αποφάσεων; Κυρίως απέναντι στο λαό στον οποίο  απευθύνεις  το κάλεσμα! Δεν γνωρίζουμε σε πιο βαθμό, βαθύτεροι πολιτικοί λόγοι  ή και διαφωνίες πάνω στην εκτίμηση και τοποθέτηση για τις σημερινές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, επέδρασαν στην  απόφαση αυτή των συντρόφων της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Δεν θεωρούμε επίσης, ότι η όποια – στοιχειώδης! – κινηματική πρωτοβουλία πρέπει να «περιμένει» την επίλυση των εσωτερικών προβλημάτων και αντιπαραθέσεων της κάθε συλλογικότητας, όπως έγινε στην περίπτωση αυτή, με ότι συνέπειες είχε. Τουλάχιστον ας δηλωνόταν απ΄ την αρχή. Είναι κι αυτό ένα δείγμα, του πώς αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα και δυνατότητα ανάπτυξης μαζικού αντιιμπεριαλιστικού-αντιπολεμικού κινήματος και κίνησης του λαού μας σ” αυτήν την κατεύθυνση.
Το ΚΚΕ(μ-λ) θα συνεχίσει να κινείται με τη λογική και την πρακτική της κοινής δράσης, με στόχο να συμβάλει στην ανάληψη πρωτοβουλιών που θα δίνουν δυνατότητα κίνησης στο λαό, δυνατότητα έκφρασης και ανάπτυξης των αντιστάσεών του, απέναντι στην επίθεση του καπιταλισμού – ιμπεριαλισμού. Κι αυτή είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση κι έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. 

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ απογοητευτική εξέληξη.Και όλα αυτά για μια εκδήλωση που ετσι κι αλλιώς δεν μπορεί να δώση ένα πιο ουσιαστικό αποτέλεσμα από τις όποιες εντυπώσεις (χωρις μ' αυτό να θέλω να πω ότι δεν είναι αναγκαία).

Ανώνυμος είπε...

Μια απάντηση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ή των οργανώσεων που συμμετείχαν στη σύσκεψη θα ήταν χρήσιμη!

Ανώνυμος είπε...

Καθε τι που κυοφορειται,αν μεχρι την γεννηση του δεν ...αποβληθει,δυστυχως αλλα νομοτελιακως γεννιεται με ωδινες!!

Γνωμη μου ειναι οτι στα θεματα αλληλεγγυης στην παλη των λαων πρωτευουσα θεση εχει η εκφραση της κ οχι οι διαφορες ιδεολογικοπολιτικων τοποθετησεων των συμμετεχοντων. Φτανει αυτες να κινουνται κατ' αρχην σε συμπληρωματικη η παραπληρωματικη τροχια κ οχι διαμετρικη!
Επιτελους μια καποια στοιχειωδης ιεραρχιση ζητηματων κ αντιθεσεων θα πρεπει να γινεται κ κυριως ως αντιληψη θα πρεπει να κατακτηθει!!

BK είπε...

τελικα η πορεια θα γινει? και αν ναι ποιες οργανωσεις θα συμμετασχουν?

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Προφανώς δεν θα γίνει μιας και μετά από αυτές τις εξελίξεις αποσύρθηκε και η Παρέμβαση.

Ανώνυμος είπε...

Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι έχουν ήδη γίνει δύο συγκεντρώσεις. Ας πήγαιναν όσοι ήθελαν σε μια από αυτές, αφού υπάρχει το πρόβλημα της μαζικότητας που επικαλούνται τώρα για να μην κάνουν και τρίτη συγκέντρωση.
Ένα δεύτερο σχόλιο είναι η αναξιοπιστία όλων των συμμετεχόντων στις διαπραγματεύσεις.Ακόμα και αυτών που κάλεσαν την πρώτη μάζωξη,αφού αυτοί γνωρίζουν την άσχημη κατάσταση στην Ανταρσύα και τα κολλήματα για τη στήριξη στο YPG. Το κάνουν συχνά("εμείς τους είπαμε, αλλά αυτοί...."), οπότε δεν πείθουν πια.
Συμπερασματικά, όλος ο χώρος υφίσταται μια κρίση που μοιάζει με αυτή λίγο μετά την έλευση του πασοκ στην εξουσία. Η διαφορά με το τότε είναι πως έχουμε κρίση.

Ανώνυμος είπε...

εγώ να πω την αλήθεια, δεν κατάλαβα.

ήθελε το ΣΕΚ αναφορά στο YPG ?

"κάποιος σύντροφος"

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Η Συνέλευση Αντίστασης και Αλληλεγγύης Τουρκίας Κουρδιστάν ήθελε την αναφορά στήριξης του YPG "κάποιε σύντροφε".

Ο 22/10/14 - 10:47 μ.μ. τι καριβώς προτείνει; Παρά τα προβλήματα και τις διαφορετικές απόψεις δεν θα έπρεπε, και δεν πρέπει, να γίνει διαδήλωση στην Αθήνα; Ήταν λάθος η πρωτοβουλία μας για την οποία δίκαιη κριτική θα ήταν ότι καθυστερήσαμε; Εμείς πάντως δε θέσαμε κανένα βέτο, ούτε θεωρούσαμε απαραίτητη τη συμφωνία σε κοινό πλαίσιο, αρκεί να συμφωνούσαμε στο να γίνει η διαδήλωση έστω με τις θέσεις του ο καθένας. Παρ' όλα αυτά υπήρξε συμφωνία ακόμη και για κοινό πλαίσιο και για αφίσα, άλλοι τα στρίψανε τελευταία στιγμή.

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=8Ud2UhW6LIs

Ανώνυμος είπε...

Ειπώθηκε και προηγουμένως. Ας πηγαίνατε σε μία από τις συγκεντρώσεις που προηγήθηκαν για το θέμα, και ας βάζατε το δικό σας στίγμα σε αυτή.
Με τόσο ελαστικό το ωράριο πλέον,είναι δύσκολο να κατεβαίνει κανείς σε όλες τις πορείες.
Εξάλλου, αφού δεν είστε τροτσκιστές για να κάνετε εισοδισμό στο κίνημα, θα έπρεπε τη θέση σας να τη μοιράζατε υπό μορφή προκηρύξεων σε στάσεις Μετρό, σε χώρους δουλειάς κλπ. Άρα, δευτερεύουσα σημασία έχει η ίδια η πραγματοποίηση της μορφής έκφρασης της αλληλεγγύης, μέσω μιας νιοστής πορείας για το ίδιο θέμα, και πρώτιστη η πανκινητοποίηση.