16 Μαρτίου 2015

Η δολοφονία του Βαγγέλη μας εξοργίζει!
Δεν θα συνηθίσουμε στη βαρβαρότητα!

Νεκρός βρέθηκε στα Γιάννενα, σε σημείο κοντά στη Γαλακτοκομική σχολή όπου φοιτούσε, ο Βαγγέλης Γιακουμάκης. Πολλοί και κάθε λογής σχολιασμοί έγιναν από τα ΜΜΕ, στο «θρίλερ» που ξεκίνησε εδώ και πάνω από ένα μήνα μετά την εξαφάνισή του. Ακόμα περισσότερα κροκοδείλια δάκρυα χύθηκαν ύστερα από την τελευταία είδηση. Άλλα τόσα εμβριθή άρθρα και κοινωνιολογικές αναλύσεις από την «υψηλή» διανόηση. Κάποιοι μίλησαν για «τραγικό επίλογο» της όλης ιστορίας, θέτοντας τις βάσεις για να «ξεχαστεί και αυτή με τον καιρό». Εμείς ξέρουμε πολύ καλά ότι δεν πρόκειται περί «επιλόγου», αλλά για επεισόδιο ενός έργου σε συνέχειες, με ποικίλες -ορατές και αθέατες- όψεις στην καθημερινότητα και τη ζωή μας.
Όπου και να καταλήγουν τα ιατροδικαστικά πορίσματα, το σίγουρο είναι ότι μπορεί να γίνει λόγος για μια δολοφονία με ενόχους και αυτουργούς. Μια δολοφονία, η οποία δεν αποτελεί κάποιου είδους αποκαλυπτήριο για την «εγωιστική και βάρβαρη ανθρώπινη φύση», όπως βάλθηκαν κάποιοι να μας πουν. Δεν συνιστά απόδειξη για την «έμφυτη κακία μας», παρά τους ισχυρισμούς κάποιων, που απλώς θέλουν να συγκαλύψουν τον πραγματικό υπαίτιο.
Και το όνομα αυτού: καπιταλισμός, το σύστημα της εκμετάλλευσης και της καταπίεσης. Ένα σύστημα που πλάι στην ωμή και απροκάλυπτη βαρβαρότητα που επιβάλλει, στην εκτεταμένη φτώχεια και εξαθλίωση που παράγει, στο φασισμό που γεννά και εκτρέφει, στη βία πάνω στην οποία θεμελιώνεται και με την οποία αναπαράγεται, συντηρεί και διαμορφώνει ένα ολόκληρο πλέγμα κοινωνικών σχέσεων, κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή του.
Διαιρεί τους ανθρώπους με βάση την καταγωγή, το φύλο, το χρώμα, τη θρησκεία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Τι κι αν είμαστε ο ένας πιο κοντά στον άλλο από ποτέ και οι αποστάσεις έχουν εκμηδενιστεί, η αποξένωση, η περιθωριοποίηση και ο απομονωτισμός γίνονται καθημερινότητα στα πλαίσιά του. Ο ατομικισμός, το «πατάω επί πτωμάτων», αναγορεύονται σε κυρίαρχες αξίες, οι οποίες μας διδάσκονται, μάλιστα, με περισσή επιστημονικοφάνεια μέσα στα σχολεία και τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα. Μας θέλει να «κλείνουμε τα μάτια» μπροστά στην αδικία, να λέμε «δε βαριέσαι» και «αυτά έχει η ζωή». Να αποδεχόμαστε ως φυσική τάξη πραγμάτων την επιβολή του «δυνατού» στον «αδύναμο». Να εναρμονιζόμαστε και να πειθαρχούμε στα κυρίαρχα πρότυπα, που αυτό έχει ορίσει, σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Και όποιος «διαφορετικός» παρεκκλίνει έστω και στο ελάχιστο, θα πρέπει να τσακίζεται! Τέτοιες «κανονικότητες» επιχειρούσαν να εγγράψουν στο σώμα του Βαγγέλη οι άθλιοι «νταήδες» της σχολής του, εξευτελίζοντάς τον και υποβάλλοντάς τον σε κάθε είδους σωματικά και ψυχολογικά βασανιστήρια. Δεν ταίριαζε στον «ανδρισμό» τους, δεν ήταν αρκετά «μάγκας» για αυτούς.
Και όλα αυτά, σύμφωνα με δημοσιεύματα, συντελούνταν υπό την πλήρη κάλυψη και ανοχή επίσημων πολιτικών παραγόντων, αλλά και των διοικητικών αρχών της σχολής του. Όλοι αυτοί και οι όμοιοί τους είναι πολύ απλά συνένοχοι. Η αφόρητη υποκρισία τους, όχι μόνο μας εξοργίζει, αλλά και ξανασκοτώνει τον συμφοιτητή μας. Είναι πρόκληση για τη νεολαία που της στερούν τα όνειρα και το μέλλον, όπως τα έκλεψαν και από αυτόν.
Τα συμπτώματα μιας αρρωστημένης και σάπιας κοινωνίας, που αποκτηνώνει, εξαθλιώνει και ισοπεδώνει τα πάντα, δεν γιατρεύονται με ασπιρίνες. Η μοναδική εγγύηση για ένα μέλλον διαφορετικό και καλύτερο, στο ύψος των ανθρώπων, αντάξιο των προσδοκιών μας, δεν είναι παρά η σύγκρουση με το σύστημα της εκμετάλλευσης, τη μήτρα όλων των «τεράτων». Η καθημερινή πάλη ενάντια στις σαθρές αξίες του, η αντίσταση στην καταστροφή των ζωών μας. Αυτό το δρόμο ας βαδίσουμε, για να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση. Για τον Βαγγέλη και για όλους μας…
 

http://www.agonistikeskiniseis.org/

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι βαθιά ριζωμένα αυτά τα κοινωνικά πρότυπα, είναι κυρίαρχα και στην αριστερά και το εργατικό κίνημα, πρέπει να τα λέμε αυτά. Υπάρχουν και στο φοιτητικό κίνημα επίσης.

Βέβαια σαφώς υπάρχουν ιεραρχήσεις, και πρέπει να γίνονται, γιατί αλλιώς το κάθε έγκλημα το έκανε "η κοινωνία". Είναι το πλαίσιο αναπαραγωγής των καπιταλιστικών σχέσεων που αναπαράγει την "φυσική υπεροχή" οποιουδήποτε είδους. Ο φασισμός και ο ναζισμός έρχονται να συγκεντρώσουν το σύνολο αυτών των στοιχείων, να τους αποδώσουν νέα ποιότητα, αλλά ειναι τάσεις, αντιλήψεις και συμπεριφορές συνυφασμένες με τον καπιταλισμό.

Με αυτή την έννοια η προκήρυξη το πιάνει πολύ καλά. Απλά αναρωτιέμαι, για όλες τις αντίστοιχες που γράφονται, αν θα σηματοδοτήσουν το σπάσιμο της ρουτίνας στην ενασχόληση της αριστεράς με το θέμα, και με αυτά τα θέματα εν γένει. Τι ρουτίνας δηλ, της ρουτίνας "δεν ασχολούμαι".

Το (πάντα έτοιμο για ακριβότερη διαφήμιση ενδεχομένως, αν και ήταν αργά, 1 μετά τα μεσάνυχτα) mega είχε χτες το Milk, μια χολιγουντιανή (χωρίς μεγάλες εμβαθύνσεις δηλ) βιογραφική ταινία για τον γκέι ακτιβιστή Χάρβει Μιλκ. Και επειδή δεν τον ήξερα, έψαξα λίγο, και δείτε διαμάντι που βρήκα, στο οποίο το ΚΚΕ δεν λέει καν κκεδιές για αταξικό κίνημα κλπ, λέει ότι οι γκέι είναι αντιαισθητικοί και ... αδερφές.

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=4900980

Από κοντά και η απίθανη ευκολία του ΚΚΕ να έχει έναν ανοιχτά ομοφοβικό λόγο και για θέματα συγκυρίας, που περίπου λέει "δεν μας ενοχλούν, αλλά όχι σύμφωνο συμβίωσης, όχι υιοθεσία". Η τελευταία βέβαια είναι ολόκληρη κουβέντα, αλλά δεν μπορεί να λες ότι τα παιδιά "πρέπει να μεγαλώνουν με ορισμένο τρόπο", αναπαράγοντας τον ρόλο της οικογένειας σαν ουδέτερο.

Δεν είναι όμως μόνο το ΚΚΕ. Η άποψη πως το ΛΟΑΤ κίνημα δεν υπάρχει (ή δεν πρέπει να υπάρχει) είναι κυρίαρχη. Πατώντας πάνω στην υπαρκτή ανάγκη αποστάσεων από το μεταμοντέρνο, η ενασχόληση με αυτά έχει γίνει για τους περισότερους ένα αντικείμενο κάποιων συγκεκριμένων κύκλων, κάποιων συγκεκριμένων οργανώσεων. Πέρα από τις ταξικίστικες καρικατούρες που μειώνουν το κίνημα έμφυλου προσανατολισμού σαν αταξικό, επειδή δεν προσδιορίζει αν αφορά σε εργάτες ή αστούς (ακούγεται γελοίο αλλά υπάρχουν αυτά τα επιχειρήματα, λέγονται) υπάρχει ένας μηχανισμός αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Η αριστερά και το εργατικό κίνημα απομονώνουν αυτούς τους αγώνες, για να πουν μετά "μα, είναι αταξικοί".

Η απίθανη ευκολία με την οποία ένας αριστερός χώρος που είχε παράδοση ενασχόλησης είναι στην ίδια κυβερνητική πλειοψηφία με τον ... Νικολόπουλο και άλλους τέτοιους, αλλά και η ηγεμονία του ΚΚΕ στην υπόλοιπη αριστερά (που κάνει τα γενικόλογα ταυτοτικά "gay pride" κάτι σαν μονόδρομο για έναν κόσμο, μιας και το μεγαλύτερο κομμάτι της αριστεράς λέει ότι δεν είναι σωστό κίνημα, αλλά δεν κάνει και κάτι άλλο) με κάνει απαισιόδοξο.

"κάποιος σύντροφος"

Ανώνυμος είπε...

Το να εισαι απαισιοδοξος-οπως δηλωνεις ειναι σεβαστο- οχι ομως να γινεσαι συκοφαντης, και απεναντι στον χωρο που φιλοξενει τις απεραντες φλιαριες σου αλλα και στο ΚΚΕ.Που βρικες να λεει οτι'οι γκει ειναι αντιαισθητικοι ...και αδελφες΄΄ βεβαια αντιαισθητικη καρικατουρα κινηματος ειναι οι πορειες με χωρηγους και ΕΟΚικη χρηματοδοτηση.Σε αντιθεση μ'αυτα που χρεωνεις στο ΚΚΕ ειναι οι αναφωρες του ΡΙΖΟΣΠΑΤΗ για τον Χαρβει Μιλκ για τον οποιο λεει''βγαζεις το καπελο σε μια τετοια δυναμικη προσωπικοτητα'' και ΄΄ο Χαρβες Μιλκ καταφερε να ενεργοποιησει μια σειρα ανθρωπους και να πετυχει μια πιο αξιοπρεπη ζωη για κυνηγημενους συνανθρωπους μας΄΄ ΜΑΝΩΛΗΣ.

Ανώνυμος είπε...

που λέω κάτι για το κκε μλ ? ότι το κείμενο είναι πολύ καλό λέω, αλλά, για όλους που γράφουν καλά κείμενα, θα έχει συνέχεια ?

το κκε είναι ομοφοβικό, μέχρι σήμερα, πρακτικά, απαγορεύεται η ομοφυλοφιλία στο εσωτερικό του. Ακόμα και αν δεν το πουν έτσι, θα έρθει σε κάποιον για τον οποίο θα ακουστεί κάτι τέτοιο ωραιότατη διαγραφή, για "τρόπο ζωής που δεν συνάδει με αγωνιστικά πρότυπα κλπ", για "συμπεριφορές που απομονώνουν από την εργατική τάξη κλπ"

"Πολλοί ομοφυλόφιλοι πέρασαν στην υπερβολή της υπερβολής! Θέλοντας ίσως να προκαλέσουν ή να εκδικηθούν για τα χρόνια που ήταν υποχρεωμένοι να κρύβονται, έχασαν το μέτρο και μετατράπηκαν σε γελοίες καρικατούρες."

Πιο κάτω λέει "ξεφωνημένη λαική αδερφή". Είσαι καθόλου σοβαρός Μανώλη ? Εσύ ξεφωνίζεις τους ομοφυλόφιλους δηλ? Εγώ όχι. Ποιος τους ξεφωνίζει και παίρνει το όργανο της ΚΕ του ΚΚΕ τον όρο σαν δεδομένο και σωστό, και λέει πως ακόμα και αν ο Μιλκ ήταν ... ξεφωνημένη, τον συγχωρούμε.

Ποια ΕΟΚ ? Περιγράφει ή όχι τους ομοφυλόφιλους που αρνούνται να το κρατήσουν "για το σπίτι τους" ?

Για τα gay pride είπα ότι δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά αυτό δεν έχει δικαίωμα να το πει πχ το ΚΚΕ, ή κάθε ομοφοβική δύναμη.

"κάποιος σύντροφος"

Ανώνυμος είπε...

https://kanali.files.wordpress.com/2012/02/kne-farakos-1977.pdf

ξέρω γω, διάβασε το σημείο 7 (και όλο το κλασικό πια αυτό κείμενο). Που δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει επίσημα εγκαταλειφθεί, αλλά άσε να κάνω μια εκτίμηση ότι α)είναι ομοφοβικό και συντηρητικό εν γένει, σταθερή σχέση λέει, εκτός από τον έμφυλο προσανατολισμό, βάζει γραμμή και για το "κέρατο" β)ισχύει σίγουρα σαν νοοτροπία, έχει περάσει.

σου βρήκα κείμενο που οι γκέι δεν είναι απλά αντιαισθητικοί, δεν υπάρχουν καν. Ούτε στο σπίτι δεν είναι αποδεκτό.

"κάποιος σύντροφος"