Οι μαθητές διαδήλωσαν σήμερα μαζικά σε μια πορεία 2000 ατόμων στους δρόμους της Αθήνας. Η εικόνα της σημερινής διαδήλωσης είναι πολύ ενθαρρυντική με βάση την περίοδο την οποία διανύουμε, της ανελέητης επίθεσης από τη μια και της ανυπαρξίας κινηματικών διεργασιών από την άλλη. Οι μαθητές για άλλη μια φορά έδειξαν πως δεν υποτάσσονται στο μέλλον που τους ετοιμάζουν, στην ασφυχτική πραγματικότητα που επιβάλλεται στα σχολεία και στην εντεινόμενη φτωχοποίηση των γονιών τους. Γι' αυτό και πολλοί μαθητές προχώρησαν σε καταλήψεις πανελλαδικά και κατέβηκαν στους δρόμους δυναμικά!
Στην αποτίμηση των σημερινών διαδηλώσεων δε θα μπορούσαμε όμως να παραλείψουμε και ορισμένες παρατηρήσεις. Είναι γεγονός πως για άλλη μια χρονιά η διαδήλωση παρότι διακατεχόταν από παλμό και ζωντάνια, χαρακτηριζόταν από την απουσία στόχου πάλης. Αυτό αποτυπωνόταν ηχηρά τόσο στα πανό όσο και στη συνθηματολογία. Είναι ξεκάθαρο πως οι μαθητές δεν γνωρίζουν τι πραγματικά τους ετοιμάζουν, και μέσα από «το πόρισμα του διαλόγου για την παιδεία» που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό.
Επιπλέον, φαίνεται και η στάση των δυνάμεων, όπως η ΚΝΕ που παρεμβαίνει με αιτήματα πέρα από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, αλλά και με έτοιμες προτάσεις προς το σύστημα μη μπορώντας να κρύψει τον κυβερνητισμό της (βλέπε ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο). Δεν μπορούμε επίσης να παραλείψουμε και την παρέμβαση της αναρχίας τόσο στη διαδήλωση όσο και συνολικά, που τα συνθήματα της εγκλωβίζονται αποκλειστικά στην εναντίωση στον «μπάτσο» ή στο «φασίστα». Φυσικά στην πορεία προέβησαν στα κλασικά μικρής έκτασης και δίχως σκοπό και ουσία μικρομπάχαλα.
Αναρωτηθήκαμε επίσης πως στήνονται αυτά τα συντονιστικά που καλούν την πορεία; Γιατί συμμετέχουν ορισμένα σχολεία και τα 15μελή πολλών σχολείων δεν έχουν επίγνωση τους; Πίσω από το «πλατύ» κάλεσμα των συντονιστικών αυτών δε βρίσκεται τίποτα άλλο από το καπέλο της ΚΝΕ! Αυτή η λογική των στημένων συντονιστικών, του καλέσματος μιας εθιμοτυπικής πορείας μια φορά το χρόνο, που προωθεί αυτή η δύναμη, απέχει κατά πολύ από την ουσιαστική ενεργοποίηση των οργάνων των μαθητών σε κατεύθυνση ανυποχώρητης και συνολικής αντίστασης.
Ως Μαθητική Αντίσταση παρεμβήκαμε στη σημερινή πορεία και προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε με κείμενο τους μαθητές για το σχολείο των λίγων κι εκλεκτών που ετοιμάζουν και να τους καλέσουμε σε αγώνα. Οι μαθητές που κάνουν δειλά τα πρώτα τους βήματα στο δρόμο για να υπερασπιστούν τα δίκια τους, πρέπει να παλέψουν οργανωμένα και συλλογικά μέσα από τα όργανα τους (15μελη, 5μελή)! Πρέπει η οργή των μαθητών να αναζητήσει πολιτική έκφραση και να τεθούν στόχοι πάλης! Για να μην αφήσουμε το νέο σχολείο των λίγων και εκλεκτών να περάσει! Για να υπερασπιστούμε το δικαίωμα της δημόσιας και δωρεάν παιδείας για όλο το λαό!
http://mathitikiantistasi.blogspot.gr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
λαϊκη αντισταση - Α.Α.Σ.
Αριστερα
Πολιτικη
Διεθνη
Εργαζομενοι
Μεταναστες - προσφυγες - πολιτικοι προσφυγες
Νεολαια
Δημοκρατια;
Κινηματα
Τοπικα
Μνημες
Πολιτισμος
Εκλογες
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Videos
Get this Recent Comments Widget
14 σχόλια:
Παραβλέπω τα περί κυβερνητισμού της ΚΝΕ και θα ήθελα να σταθώ στο εξής απόσπασμα:
"Αναρωτηθήκαμε επίσης πως στήνονται αυτά τα συντονιστικά που καλούν την πορεία; Γιατί συμμετέχουν ορισμένα σχολεία και τα 15μελή πολλών σχολείων δεν έχουν επίγνωση τους; Πίσω από το «πλατύ» κάλεσμα των συντονιστικών αυτών δε βρίσκεται τίποτα άλλο από το καπέλο της ΚΝΕ! Αυτή η λογική των στημένων συντονιστικών, του καλέσματος μιας εθιμοτυπικής πορείας μια φορά το χρόνο..."
Προφανώς οι συντάκτες του ΔΕΝ αγνοούν ότι πριν το συλλαλητήριο καλέστηκε ανοικτή σύσκεψη του Συντονιστικού στη Γκράβα, για να φτιάξουν νέο συντονιστικό. Γιατί η Μαθητική Αντίσταση δεν συμμετείχε και ασκεί κριτική από τη γωνία?
https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/se-kinitopoiiseis-kai-oi-mathites-stis-7-noemvrioy
Όπως επίσης ΔΕΝ αγνοούν ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχουν γίνει προσπάθειες από τη μεριά του Συντονιστικού για την κινητοποίηση των μαθητών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα ΕΠΑΛ:
http://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/111988/diadilosan-dynamika-enantia-stin-katargisi-tmimaton-video-foto
Αγαπητοί, θα μπορούσα να πω με μεγάλη ευκολία ότι η Μαθητική Αντίσταση είναι το καπέλο του μ-λ και ότι δεν κάνει τίποτα παραπάνω πέρα από το να δημοσιεύει ανακοινώσεις στο blog της, οι οποίες, μάλιστα, είναι πολύ αμφίβολο αν γράφονται ή ακόμα και αν συζητιούνται ποτέ από μαθητές. Ωστόσο αυτού του είδους η κριτική είναι και βρώμικη και ψευδής (πόσο μάλλον στην περίπτωση Συντονιστικού - ΚΝΕ). Δε σας τιμάει, λοιπόν, το περιεχόμενο της ανακοίνωσης. Αποτελεί περισσότερο μια προσπάθεια σπίλωσης της ΚΝΕ και της αντίστοιχης προσπάθειας που κάνει στο μαθητικό κίνημα, παρά "ανταπόκριση από τη μαθητική διαδήλωση".
Inspector
Για μια αναγκαία πολιτική(!) απάντηση!
1)Η παραπάνω ανακοίνωση όντως μπορεί να αποτελεί κάτι παραπάνω από ανταπόκριση σε μαθητική διαδήλωση. Υπό την έννοια όμως ότι προσπαθεί να θέσει κάποια ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν το μαθητικό κίνημα. Ζητήματα όπως η απουσία ενημέρωσης των μαθητών για αυτό που τους ετοιμάζουν, η απουσία πολιτικού στόχου πάλης, η μη ενεργοποίηση των 15μελών σε πολιτική κατεύθυνση και η μη διεξαγωγή συζητήσεων- συνελέυσεων που συλλογικά θα καταλήγουν σε συμπεράσματα-αποφάσεις, ώστε να ανατραπεί η λογική οι αποφάσεις να λαμβάνονται αποκλειστικά από μια ομάδα μαθητών κάθε φορα. Το κείμενο θίγοντας τέτοιου τύπου ζητήματα καταλήγει σε συγκεκριμένη πολιτική πρόταση-κατεύθυνση, που απορρέει από τις ανάγκες της περιόδου και έρχονται τα μέλη της Μαθητικής Αντίστασης να υπερασπιστούν στα σχολεία.
2)Δε θα μπορούσαμε φυσικά να παραλείψουμε και την πολιτική αντιπαράθεση σε λογικές που αφορούν την οργάνωση και τη στοχοθεσία ορισμένων δυνάμεων (όπως ΚΝΕ, αναρχία), με τις οποίες έχουμε σοβαρές ενστάσεις και είναι καθήκον και δικαίωμα μας να τις αποτυπώνουμε δημόσια. Και επειδή δε θαμπωνόμαστε με εικόνες στην ειδησεογραφία, αλλά κοιτάμε την ουσία θα αναφερθούμε σε ορισμένα ζητήματα κριτικής.
3)Ο συντάκτης του προηγούμενου σχολίου αγνοεί το γεγονός ότι η Μαθητική Αντίσταση έχει επιχειρήσει στο παρελθόν να παρέμβει στα συγκεκριμένα συντονιστικά. Διακρίναμε όμως πως οτιδήποτε άλλο παρά "ανοιχτά" συντονιστικά ήταν. Είχαν προαποφασισμένο πλαίσιο και καλέσματα έτοιμα από την ΚΝΕ, δε δινόταν κανένα περιθώριο συζήτησης και ενεργής συμμετοχής όλων των 15μελων των σχολείων. Για αυτό και ο στημένος τους χαρακτήρας μας ανάγκασε να μην πηγαίνουμε.
Αξίζει να αναφερθεί περιστατικό στη διαδήλωση στις 7.11, όπου οι μαθητές μας απευθύνθηκαν σε συμμαθητές τους και εξέφρασαν διαθεση για ενημέρωση σχετικά με το συντονιστικό και το επόμενο κάλεσμα του και κόπηκαν από παρέμβαση υπεύθυνου φοιτητή μέλους της ΚΝΕ, που δήλωσε ότι δε δίνουμε σε αυτούς το κάλεσμα.
Φυσικά αν εμείς κάνουμε αιχμές για αυτά τα συντονιστικά είναι γιατί πιστεύουμε ότι σε καμιά περίπτωση δεν απαντούν στο συγκεκριμένο πρόβλημα, ίσα ίσα κάνουν χειρότερη την κατάσταση. Δηλαδή στο πρόβλημα του να πάρουν οι μαθητές την υπόθεση στα χέρια τους μέσα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα και να αρχίσουν να χτίζουν τις μαθητικές αντιστάσεις.
4)Από που απορρέει η λύσσα της ΚΝΕ να προτείνει μοντέλο εκπαίδευσης(ενναίο 12χρονο σχολείο) στο σύστημα, αν δεν είναι από τον κυβερνητισμό της; Αναρωτιέμαι αν υπάρχει επίγνωση ότι η κυβέρνηση τους "ξεπέρασε", βγαίνοντας στο προηγούμενο διάστημα με το "12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση"!
Η Μαθητική Αντίσταση λοιπόν δηλώνει πως εναντιώνεται στη λογική να αποτελέσουν οι μαθητές συνομιλητές με το υπουργείο για το πως θα φτιασιδωθεί το σχολείο της εκπαίδευσης του καπιταλισμού "σε σχολειο των αναγκων μας". Αυτοί οι δρόμοι της συνδιαλλαγής και της προτασεολογίας έχουν πλέον χρεωκοπήσει από την ίδια την πραγματικότητα. Αντίθετα, η διέξοδος βρίσκεται στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών του λαού και της εργατικής τάξης στα σχολεία και αποκλειστικά σε αυτή τη βάση πρέπει να χαράζονται οι στόχοι πάλης .
Βρίσκονται σε αυτή την κατεύθυνση οι στόχοι πάλης αυτών των δυνάμεων; Γιατί καταλήγει η ΚΝΕ στις ανακοινώσεις και στα πανο της πορείας να μην κάνει ούτε μια αναφορά στο ταξικό σχολείο που χτίζεται, ουτε μια αναφορά σε ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση;
@Inspector,ο κόσμος το'χει τούμπανο κι η ΚΝΕ κρυφό καμάρι...
Όλοι ξέρουν ότι η ομάδα "Mathites.gr" αλλά και το ΣΑΣΠ(παλιότερα ΣΑΣΑ) είναι μαθητικά όργανα του ΚΚΕ.Το 2014,που είχε βγει ένα αυθόρμητο κάλεσμα στο ίντερνετ για κατάληψη/πορεία,η ομάδα αυτή δεν στήριξε ούτε με ανακοίνωση,ούτε με συμμετοχή την κινητοποίηση.Προφανώς επειδή δεν προερχόταν το κάλεσμα απ'αυτούς και επειδή δε μπορούσαν να το καπελώσουν.αλλά και γιατί είναι γνωστή η γραμμή του Κόμματο περί των "αυθόρμητων/αυτόνομων καλεσμάτων ή πρωτοβουλιών" (βλέπε Δεκέμβρης '08,Πλατείες '11,Μαθητικές καταλήψεις '12-'14).
Πέρσυ (2015)και φέτος,μετά από ένα χρόνο απουσίας,έβγαλαν δικό τους κάλεσμα λοιπόν,το οποίο και προπαγάνδισαν σε όλα τα σχολεία της Αττικής με αφίσες,τρικάκια,αυτοκόλλητα,πανό (που βρήκαν άραγε τους οικονομικούς πόρους για όλα'υτα μια χούφτα μαθητές;).
Τη "Μαθητική Αντίσταση" αλλά και άλλες μαθητικές συλλογικότητες (Anticapitalista,Ανυπόταχτος,Αντιεκπαιδευτική κλπ) θα τις δείς/βρείς σε κάθε προσπάθεια ανασύνταξης του μαθητικού κινήματος και φυσικά σε καταστάσεις/καλέσματα όπου οι "Mathites" και το ΣΑΣΑ/ΣΑΣΠ απέχουν...
Υ.Γ.:Η πορεία είχε παραπάνω άτομα από 2000 που αναγράφονται.Επίσης πέραν των όποιων μικρών και ανόητων μπαχάλων που έγιναν,υπήρχε οργανωμένο μπλοκ με πανό/σημαίες και συνθήματα και για εκπαιδευτικά και για αντιφασιστικά θέματα από τη "Συνέλευση μαθητών από τον Α/Α χώρο".Μη τα δραματοποιούμε όλα. Α και την άλλη φορά,που θα προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν έχει σχέση η ΚΝΕ με όλα αυτά,μη βάζει link από τον 902.
Συντροφικά...
ΓΚ
@ΓΚ
Αρχικά δεν είπα πουθενά ότι το ΣΑΣΑ δεν έχει σχέση με την ΚΝΕ, καθώς η τελευταία συνέβαλε ουσιαστικά στη δημιουργία του. Είναι άλλο πράγμα, όμως, η οργάνωση (ΚΝΕ) και άλλο πράγμα το μέτωπο στους μαθητές (ΣΑΣΑ). Το ότι προσπαθείς εσύ και ο άλλος ανώνυμος σχολιαστής να τα ταυτίσετε, οφείλονται στο πείσμα που έχετε να αποδυναμώσετε την προσπάθεια του Συντονιστικού. Κλασσική τακτική που εντοπίζεται σε όλους τους χώρους (φοιτητικό, εργατικό, κλπ).
Και επειδή απ' ότι κατάλαβα ανήκεις ή στηρίζεις τη "Συνέλευση μαθητών από τον Α/Α χώρο" απάντησέ μου εσύ: Τι είναι αυτό που ωφελεί περισσότερο τη συσπείρωση των μαθητών; Το Αλφάδι στο πανό (και κατ' επέκταση το αναρχικό-αντιεξουσιαστικό πρόταγμα) ή τα αιτήματα του Συντονιστικού; Για να μην πω για τις μαθητικές συνελεύσεις που γίνονται σε καταλήψεις του χώρου σου. Άστο, πολύ ανεξάρτητες..
Όσο για τα αυθόρμητα κινήματα μέσω διαδικτύου, προφανώς και έκανε καλά που δεν τα στήριξε το ΣΑΣΑ. Αυτό έλειπε να αντικαταστήσουμε τη ζωντανή συζήτηση στις συνελεύσεις και τα μαθητικά όργανα με καλέσματα στο facebook.
ΥΓ1: Άλλο το ΣΑΣΑ (Αθήνα) και άλλο το ΣΑΣΠ (Πειραιάς). Μιας και είσαι μελετηρός θα έπρεπε να γνωρίζεις τουλάχιστον ότι το τελευταίο γράμμα δηλώνει την περιοχή.
ΥΓ2: Τα συντροφιλίκια στους συντρόφους σου, μην ψάχνεις για αριστερές αγάπες.
Inspector
@ Ανώνυμος 9/11/16, 3:36 μ.μ.
(Παρένθεση) Είσαι φοιτητής οργανωμένος στις Αγωνιστικές Κινήσεις σωστά; Εντάξει ρε παιδί μου, δεν χρειάζεται να βάζεις τίτλο άρθρου στο σχόλιο, λες και είναι ανακοίνωση που θα μοιράσεις στο αμφιθέατρο (κλείνει η παρένθεση). Χωρίς να θέλω να ανοίξω εκτεταμένη συζήτηση, μιας και δε συνηθίζω να γράφω στα blog, θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής πάνω στις παρατηρήσεις σου:
1) Υπονοείς, ουσιαστικά, ότι το Συντονιστικό είναι υπεύθυνο που οι μαθητές όλων των σχολείων δεν ενημερώθηκαν, δεν έκαναν συνελεύσεις, δεν απέκτησαν πολιτικό πλαίσιο πάλης κλπ. Και μάλιστα υπονοείς ότι δεν κινήθηκε σε αυτήν την κατεύθυνση ενώ μπορούσε!! Τι να σου πω, μακάρι να είχε τις δυνάμεις να το καταφέρει, αλλά φαίνεται ότι ζεις σε άλλη πραγματικότητα και ελάχιστα κατανοείς την κατάσταση του μαθητικού κινήματος. Αντίστοιχα, θα μπορούσα εγώ να σε ρωτήσω τι έκανε η Μαθητική Αντίσταση ή ακόμα και το μ-λ για τα παραπάνω; Γιατί δεν καλέσατε εσείς σε κινητοποιήσεις πιο πριν; Άραγε ποιος βρίσκεται σε αδράνεια-απραξία;
2)Δεκτό. Και εγώ στην ουσία στέκομαι, δηλαδή στην κριτική που ασκείται στην ΚΝΕ από το κείμενο.
3)Εντάξει, σοβαρά τώρα; Από περιστατικά έχω να σου πω κι εγώ πολλά, όπως για παράδειγμα σε συνέλευση συντονιστικού στη Θεσσαλονίκη που συμμετείχαν μαθητές με αναφορά σε άλλους χώρους (πέραν της ΚΝΕ), είπαν τις απόψεις τους, μειοψήφησαν (με συζήτηση και ψηφοφορία) και βγήκαν να καταγγείλουν το συντονιστικό ως καπέλο της ΚΝΕ. Ξέρω να σου πω επίσης περιστατικό που φοιτητές από μ-λ, Ξεκίνημα και ΝΑΡ μοίραζαν ανακοινώσεις σε πορεία του συντονιστικού και έλεγαν "σας καπελώνει η ΚΝΕ μην πάτε στα συντονιστικά".
4)Αν θες να προβάλεις εμπεριστατωμένα την κριτική σου στη θέση της ΚΝΕ για την εκπαίδευση, είναι βρώμικο να παραθέτεις μεμονωμένα αποσπάσματα και όχι το σύνολο της θέσης. Αντίστοιχα, θα μπορούσα κι εγώ να κατηγορήσω το μ-λ για κυβερνητισμό, για παράδειγμα, όταν ζητά "δημόσια δωρεάν παιδεία". Αποκόπτω, όμως, τη συγκεκριμένη φράση. Κατάλαβες;
Τέλος, από το κείμενό σου και της Μαθητικής Αντίστασης διαφαίνεται ότι η ΚΝΕ επιδιώκει κλειστές ελεγχόμενες διαδικασίες, αρνείται τις γενικές συνελεύσεις και γενικά θέλει να καπελώσει το μαθητικό κίνημα. Την ίδια στιγμή που με δική της, κυρίως, προσπάθεια έγιναν μαζικές κινητοποιήσεις σε δεκάδες πόλεις, εξορμήσεις σε πολλά σχολεία και συνελεύσεις σε ορισμένα. Είναι ιδανική η κατάσταση; Όχι, αλλά σε αυτήν την κατεύθυνση προσπαθεί με όσες δυνάμεις έχει. Η λογική "έκανες 1 αλλά όχι 10, άρα υπονομεύεις το μαθητικό κίνημα" καταλαβαίνεις πόσο αισχρή είναι. Αλλά για να σου αντιστρέψω το ερώτημα ξανά, η Μαθητική Αντίσταση και το μ-λ πως ακριβώς συμβάλλουν στην κινητοποίηση των μαθητών;
Inspector
Ξέχασα να πω ότι η μηδενική αναφορά της ΚΝΕ στο "ταξικό σχολείο" και τους "ταξικού φραγμούς στην εκπαίδευση" αποτελεί καραμπινάτο ψέμα. Δε σε τιμάει αυτό παλικάρι. Με μια απλή αναζήτηση:
http://www.rizospastis.gr/searchResults.do?noField-andModifier=%2B%7C0&query=%2B%25u03C4%25u03B1%25u03BE%25u03B9%25u03BA%25u03CC%2520%2B%25u03C3%25u03C7%25u03BF%25u03BB%25u03B5%25u03AF%25u03BF%2520&noField-and=%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF&publDate=9%2F11%2F2016
Τώρα αν εννοείς ότι δεν αναγράφονται οι συγκεκριμένες φράσεις στα πανό, πολύ πιθανό. Αυτό δεν έχει να κάνει με την πολιτική γραμμή, αλλά με τον τρόπο που την εκλαϊκεύεις στον κόσμο και ειδικά στους μαθητές. Για παράδειγμα, θεωρώ ότι το παρακάτω σύνθημα "μένει" περισσότερο τους μαθητές:
"Κι αν δεν έχω καθόλου λεφτά,
Αλεξάκη τα πήρες κι αυτά,
το 'χεις βάλει σου λέω σκοπό,
να με κάνεις εργάτη φθηνό"
Inspector
Μια παρέμβαση για ένα μόνο σημείο.
Λέει ο inspector "θα μπορούσα κι εγώ να κατηγορήσω το μ-λ για κυβερνητισμό, για παράδειγμα, όταν ζητά "δημόσια δωρεάν παιδεία":
δεν ξέρω αν είναι συνειδητό από μεριά του το τσουβάλιασμα δύο διαφορετικών πραγμάτων ή αν η χρόνια κυριαρχία του ρεφορμισμού έχει οδηγήσει και αυτόν. όπως και χιλιάδες κόσμου της αριστεράς, να μην μπορεί να ξεχωρίσει την ήρα (αυτό μάλλον δεν γράφεται έτσι) από το στάρι.
Ανεξάρτητα από το ότι δεν θα χρησιμοποιούσα σήμερα τη φράση "κυβερνητισμός" και θα την αντικαταστούσα με άλλη, η ουσία βρίσκεται στο εξής.
"Από πολύ παλιά" υπάρχουν τα αιτήματα πάλης και τα συνθήματα ζύμωσης.
Για μια λογική κομμουνιστική ριζοσπαστική λογική και στρατηγική είναι τελείως διαφορετικά.
Τα αιτήματα πάλης, σε όλους τους χώρους και στο εποικοδόμημα (π.χ. εκπαίδευση να μην περάσει ένας νόμος, αύξηση εισακτέων κ.α.) και στη βάση (αίτημα αύξηση μισθού π.χ.) αφορούν ένα στόχο κάθε φορά συγκεκριμένο, άμεσα διεκδηκήσιμο στο σήμερα, ο οποίος μπαίνει ως αποτέλεσμα ανάλυσης του γενικού ταξικού συσχετισμού της κάθε συγκυρίας και των ειδικών όρων που υπάρχουν στο συγκεκριμένο κλάδο.
Πιθανή επιτυχία κατάκτησής του οδηγεί στην άνοδο της συνείδησης των μελών του κλάδου που μάχεται, και έτσι έμμεσα του συνόλου, η αναίρεση της με άλλα μέτρα που κατά το μάλλον θα επακολουθήσει π.χ. αύξηση φορολογίας αποτελεί τουβλάκι στο χτίσιμο συνείδησης ότι το σύστημα αυτό "δεν γιατεύεται" αλλά ανατρέπεται.
Πιθανή αποτυχία κατάκτησης εάν έχει συνοδευτεί από αγώνες κάνει δύο άλλα πράγματα.
Επιβεβαιώνει ή διαψεύδει γραμμές, και παράλληλα με την πορεία της μάχης κάνει φανερό στα μαχόμενα τμήματα του λαού το ποιος είναι ο εχθρός, ποιες οι διάφορες εφεδρείες του κλπ, ενώ δίνει στον κλάδο αγωνιστική εμπειρία.
Τα συνθήματα ζύμωσης από την άλλη αφορούν ζητήματα μη πραγματοποιήσιμα στον καπιταλισμό και η σημασία τους έγκειται στο να εμπνεύσουν τον κόσμο για το όραμα μιας άλλης δικαιότερης κοινωνίας. Η ύπαρξη τους, αν βέβαια δεν μπερδεύεται από κάποιους τα μούρα με τα ούρα, είναι εξίσου σημαντική γιατί καταδεικνύει το δίκιο, εμπνέει (ειδικά τη νεολαία) στην πάλη της και τροφοδοτεί τους αγώνες για συγκεκριμένα αίτημα, σε μια διελκυστίνδα που η μια μεριά ενισχύει την άλλη, το προχώρημα είναι από αλληλοενίσχυση των αποτελεσμάτων των δύο διαδικασιών.
Η συνειδητή σύγχυση ανάμεσα στα δύο είναι αποτέλεσμα του μη ανατρεπτικού χαρακτήρα της πολιτικής στόχευσης αυτού που σαν πολιτικός φορέας την προπαγανδίζει.
"η ενιαία ανώτατη 'η πανεπηστιμιακή είναι εφαρμόσιμη στο σήμερα" έχει πει πάμπολλες φορές κνίτης ή εαακίτης σε συνάδελφους που βόλευε να ακούσουν αυτή την απάντηση.
"η ενιαία ανώτατη 'η πανεπηστιμιακή δεν είναι εφαρμόσιμη στο σήμερα" έχει πει πάμπολλες φορές κνίτης ή εαακίτης σε συνάδελφους που βόλευε να ακούσουν αυτή την απάντηση.
Επί της ουσίας δηλαδή όποτε τους βολεύει μετονομάζουν πρόταση που είναι συγκεκριμένη και έχει ως αποδέκτη κύρια το σύστημα και εν δευτέρις ανθρώπους προς οργάνωση, ένα εκπαιδευτικό μοντέλο συγκεκριμένο, και όχι ένα αόριστο και σωστό σύνθημα ζύμωσης όπως η δωρεάν παιδεία, σε οραματικό μοντέλο που θα εφαρμοστεί στο σοσιαλισμό.
Ο ρεφορμισμός είναι γενική πολιτική κατεύθυνση και εκφράζεται σε όλους τους κλάδους (πρόταση για το πως θα λειτουργούν οι τηλεπικοινωνίες, οι συγκοινωνίες κλπ, ακόμα και προτάσεις νόμου για δικαιότερη κατανομή πλούτου ζυγισμένες ως την τελευταία λεπτομέρειά τους)
Η γραμμή αυτή είναι γραμμή υποταγής, δημιουργεί σύγχυση και εν τέλει αυτό που κάνει είναι να μαζικοποιεί πρόσκαιρα οργανώσεις και κόμματα και ολοκληρώνοντας να γεμίζει το σύστημα στην πορεία με υπαλλήλους κυβερνητικούς ή μη...
"συνεχίζεται"
"συνέχεια"
Είχε κάποτε κάποιος πει και γράψει το εξής : η αριστερά ή θα είναι επαναστατική ή δεν έχει λόγο ύπαρξης".
Δεν τον είχα καταλάβει.καλά ομολογώ
Από μία επιφανειακή προσέγγιση του ζητήματος είχε άδικο.
Μιας και η μία μεγάλη πτέρυγα της αριστεράς αποδείχτηκε ότι όχι μόνο είχε λόγο ύπαρξης, αλλά αντίθετα δικαίωσε τις στοχοθεσίες της, βόλεψε κόσμο της και σήμερα μας διακυβερνά....
Στην ουσία του ζητήματος τώρα και επειδή προφανώς δεν εξετάζουμε το πως θα προσφέρει υπηρεσίες η αριστερά στο σύστημα αλλά το αντίθετο, η φράση είναι πέρα για πέρα σωστή.
Και το κκε φίλε μου ispector, και γενικά, επαναστατικό δεν είναι.
Θα μου πεις βέβαια ότι δεν είναι και κυβερνητικό.
Πιθανά και να έχεις δίκιο.
Αλλά δυνάμεις διατήρησης στην πολιτική ανήκουν ή θα κλιθούν άμεσα, όπως ήδη γίνεται σε μικρές και λιγότερο μικρές μάχες, να υποστηρίξουν την διατήρηση, δηλαδή το στρατόπεδό τους αν δεν είναι το επαναστατικό δυστυχώς και πέραν προθέσεων και ταξικών καταγωγών, θα είναι το αντίπαλο.
Όσο για τα μαθητικά συντονιστικά ?
Άστο, έχω ιδία εμπειρία.
Ως μαθητής, ανοργάνωτος τότε, το μακρινό πλέον 98' πήρα μέρος και στα δύο συντονιστικά.
Αυτού που το διαχειρίζονταν η κνε και αυτού που την κίνηση όριζαν αναρχικοί και κάτι λίγοι τροτσικστές.
Εκεί απέρριψα την αναρχία ως αντικομμουνιστική και την κνε ως μη σχετική με τα συμφέροντά μου αλλά τα δικά της.
Μίλησα (και) στο "της κνε".
Μετά από αυτό δεν ήταν εύκολο να μην με αφήσουν να μιλήσω ξανά.
Άφησαν μάλιστα και μια παρέμβαση του άλλου συντονιστικού.
Αλλά όταν ήρθε η ώρα να ψηφίσουμε, τότε : "το συντονιστικό έχει ήδη ορίσει την κατεύθυνσή του"... όταν κάτι φοιτητές που τότε δεν ήξερα (ναρ και μλ) θέλησαν να παρέμβουν, τότε οι πόρτες έκλεισαν, οι φοιτητές της κνε από την άλλη βρήκαν τις πόρτες ανοιχτές...
Για το σήμερα ξέρω ?
Όχι. Αλλά πιστεύω βαθιά τη φράση: " ο λύκος και αν εγέρασε και ασπρίσαν τα μαλλιά του...."
υ.γ. επειδή σε βλέπω πιο σοβαρό από τους κάφρους που μπαίνουν σε αυτό το σαιτ και σε άλλα και σε γενικές γραμμές λένε "κκε ολέ και τα μυαλά στο μίξερ, πουθενάδες σκάστε κ.α. επαναστατικού ήθους υψηλού", "σε εγκαλώ στην τάξη".
Πολλά μπορεί να προσάψει κανείς στο κκε μλ, έχω και γω μπόλικα. αλλά το τελευταίο θα ήταν ο κυβερνητισμός.
Ακόμα και η πλάγια / έμμεση αναφορά σου ρίχνει το επίπεδο της συζήτησης.
π.α.ν.λ.
1)Για να εξηγούμαστε η ουσία της παρέμβασης μου δεν ειναι ποιος είναι ο πιο αγωνισταρας και ποιος έχει καλέσει σε περισσότερες διαδηλώσεις, συντονιστικά ή οπως αλλιώς θέλετε να τα λέτε αλλά μια ουσιαστική κριτική και ανταλλαγή απόψεων. Για αυτό και διαφωνώ με το ύφος κάποιων προηγούμενων παρεμβάσεων. Για να απαντήσω ορισμένες απορίες.
2)Όσον αφορά τη μη ενεργοποίηση των μαθητών σε κατεύθυνση διςξαγωγής συνελεύσεων, πολιτικής συζήτησης στα 15μελη, δε φταίει το συντονιστικό από μόνο του. Φταίει η λογική στην οποία εντάσσεται αυτό. Δηλαδή αντί να πας να κάνεις συνελεύσεις, να συζητήσουν τα 15μελη, να πάρουν αποφάσεις αγώνα, στήνεις εκ των προτέρων ένα πράγμα δικό σου έξω από αυτή τη διαδιακασία.
Αυτό το δικό σου πραγμα το βαφτίζεις συντονιστικό. Ένα συντονιστικό όμως αφετηριακά δε είναι ο ρόλος του να συντονίζει ; Να συντονίζει αποφάσεις αγώνα που έχουν παρθεί από σχολεία που έκαναν συνελεύσεις και 15μελή; Εδώ δυστυχώς η λογική αντιστρέφεται και μπαίνει προαποφασισμένο πλαίσιο και ετήσιο κάλεσμα σε ημερομηνία κλειδί, και όλα αυτά με την ευγενική χορηγεία της ΚΝΕ! Και από εκεί και πέρα άντε να κλείσουν ορισμένα σχολεία από το καθιερωμένο ομαδάκι μαθητών, χωρίς να έχουν προηγηθεί οι διεργασίες που ανέφερα. Το αποτέλεσμα;:Οι υπολοιποι μαθητές ακόμα να αναρωτιόνται: γιατί έκλεισε το σχολείο;ποια ειναι τα αιτήματα; Ποια είναι η επόμενη κινητοποίηση ;(Παρεπιπτόντως η ΚΝΕ σε ορισμένες πόλεις βγήκε στις ντουντούκες και κάλεσε για τις 8.12 ως επόμενο κάλεσμα!!)
Σπάνε οι λογικές ανάθεσης στους μαθητές με αυτόν τον τρόπο ή καλλλιεργούνται περισσότερο; Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν 15μελη που δεν έχουν επίγνωση του συντονιστικού το οποίο αποφασίζει εξ ονόματος αυτών;
Η κριτική μας για τα συντονιστικά αφορά την κριτική σε μια συνολικότερη κατεύθυνση που διαπνέει τόσο το χώρο του ΚΚΕ όσο και άλλους χώρους και εκφράζεται με ποικίλους τρόπους, για το πως μπορείς να ενισχύσεις τον συνδικαλισμό. Η λογική του στήνω ένα πράγμα-δομη δική μου, πέρα από εκεί που γίνονται οι πραγματικές μάχες στα συνσικαλιστικά όργανα που ήδη υπάρχουν, είναι λογική εικονικού συνδικαλισμού και μας βρίσκει πλήρως διαφωνούντες. Έχουμε επίγνωση το πόσο απογοητευτική είναι η κατάσταση ως προς την πολιτική λειτουργία των συνδικαλιστικών τους οργάνων; Αντί να παλευτεί η ενίσχυση της μέσα σε αυτά, επιδιώκεται η υποκατάσταση της με κάτι άλλο ελεγχόμενο από την άποψη σου!
3)Ως προς την αιτηματολογία δεν είναι το ζήτημα μου αν αναφέρεις κάπου τους ταξικούς φραγμούς, αλλά τι μπαίνει ως κεντρική πολιτική κατεύθυνση! Σε αυτή τη φάση που με το πόρισμα για την παιδεια προωθείται πλήρως η ταξική διαφοροποίηση στους κόλπους των μαθητών δε γίνεται να μην μπαίνει μπροστά ο αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Τι κεντρική κατεύθυνση αποτυπώνει για το μαθητικό κίνημα: "Να διεκδικήσουμε τη ζωή και το σχολείο που μας αξίζει", που ήταν στα κείμενα και στο πανό του συντονιστικού; Αν το συνδυάσω με το πάγιο αίτημα του ΚΚΕ για ενναίο 12χρονο ας μου επιτρέψεις να αφήνω τις αιχμές που αφήνω και να σε ρωτάω επίμονα " Τι ακριβώς και πως θα διεκδικήσεις το σχολείο που σου αξίζει στον καπιταλισμό;"
Όσον αφορά το αίτημα για "δημόσια και δωρεάν παιδεία", αν και μας τιμά να το ταυτίζεις με αίτημα του χώρου μας, να σε ενημερώσω ότι έχει αποτελέσει αίτημα σε πολλά νεολαιίστικα κινήματα και αποτελεί πάγια λαική απαίτηση. Δεν είναι μοντέλο εκπαίδευσης, είναι το αναφαίρετο δικαίωμα του λαού, της εργατικής τάξης και του κόσμου της δουλειάς, που της κλεβουν τον πλούτο που παράγει, να διεκδικεί δημόσια και δωρεάν παιδεία για τα παιδιά της.
4)@ΓΚ Πιστεύεις πως το αντιφασιστικό ειναι απο μονο του ικανο να απαντησει στις αναγκες των μαθητων σημερα;Προσδιοριζει πληρως το ποιος είναι ο εχθρος;το αντιιμπεριαλιστικο αντιπολεμικο αλλα και η εναντιωση στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβερνησης, όπως εκφραζεται και στην παιδεία, εχει θαφτει κ για συγκεκριμενους λογους αποψης απο την αναρχια. Δεν απαντουν τίποτα τα συνθήματα που παραπεμπουν σε οργανωτικου τυπου αναμέτρηση με τους φασίστες, και πολυ περισσότερο στην ουσια της φασιστικοποιησης της δημοσιας κ πολιτικης ζωης.
ΥΓ @inspector Ο τιτλος δεν μπηκε απο άποψη φετιχ, όπως το παρουσιάζεις. Αλλα για να προκαταβαλλω ως προς το στυλ της παρεμβασης μου. Εμπεριειχε αν το πιασες ένα ειδος κριτικής για τον τροπο απαντας τα ζητήματα και θέτεις την κριτική σου.
@ π.α.ν.λ.
Αν έχεις την εντύπωση ότι κατηγορώ "πλάγια ή έμμεσα" το μ-λ για κυβερνητισμό, τότε ή εγώ διατύπωσα λάθος την πρόταση ή εσύ δεν κατάλαβες τι εννοούσα. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που ήθελα να θίξω ήταν ότι το σκεπτικό του ανώνυμου 9/11/16, 3:36 μ.μ., ο οποίος αποκόπτοντας μια πρόταση κατηγορεί το ΚΚΕ για κυβερνητισμό, είναι λανθασμένη και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Για μια πιο προσεκτική μελέτη της πρότασης θα σε παρέπεμπα εδώ:
http://www.kke.gr/paideia/eniaio_dodekaxrono_sxoleio_h_apanthsh_sthn_krish_toy_astikoy_sxoleioy_kai_tis_antidrastikes_metamorfoseis_toy?morf=1&tab=1
Αναφέρεται στην εισαγωγή:
"Δεν είναι μια πρόταση που αναλύει όλες τις πτυχές. Δεν μπαίνει σε πολλά ζητήματα εξειδικευμένου χαρακτήρα. Επικεντρώνει στα κύρια και ουσιαστικά ζητήματα του εκπαιδευτικού προβλήματος. Προβάλει λύση, τη σοσιαλιστική οικονομία με εργατική - λαϊκή εξουσία και προσανατολίζει στους κοινωνικούς και πολιτικούς όρους εφαρμογής της."
και καταλήγει:
"Φυσικά, η παραπέρα μελέτη δεν αναιρεί την ανάγκη η στρατηγική επεξεργασία για το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο να γίνει όπλο στην πάλη του κινήματος. Mε βάση αυτήν να επεξεργάζεται στόχους για τα άμεσα προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά και να συνειδητοποιείται από ευρύτερες λαϊκές δυνάμεις η αναγκαιότητα κατάκτησης της εξουσίας και της σοσιαλιστικής οικοδόμησης."
Από τα παραπάνω, αλλά και από το σύνολο της πρότασης, είναι καθαρό ότι η πρόταση του ΚΚΕ δεν αφορά μια διαχειριστική λύση του εκπαιδευτικού στις σημερινές συνθήκες του καπιταλισμού, αλλά αντίθετα, είναι συνδεδεμένη με την κατάκτηση της εξουσίας και τη σοσιαλιστική κοινωνία.
Εν κατακλείδι, και θέλοντας να κλείσω τη συζήτηση μιας και αδυνατώ να δώσω περισσότερη έκταση, η ίδια λογική που περιέγραψα παραπάνω ισχύει σε όλες τις προτάσεις του ΚΚΕ για τους διάφορους κλάδους της οικονομίας που περιέγραψες (τηλεπικοινωνίες, κατασκευές, κλπ). Με άλλα λόγια, οι προτάσεις αυτές συνδέονται ΠΑΝΤΟΤΕ με το στόχο της κατάκτησης της εξουσίας. Αποτελούν, ουσιαστικά, μια ευκαιρία να αποκαλυφθούν στην εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα οι παραγωγικές δυνατότητες της σοσιαλιστικής οικονομίας, οι οποίες σήμερα όχι μόνο εμποδίζονται από τον καπιταλισμό, αλλά ως γνωστών βασίζονται στην στιγμή εκμετάλλευση των εργαζομένων. Γι αυτό, άλλωστε, το ΚΚΕ έχει κατηγορηθεί πάμπολλες φορές ότι οι προτάσεις του θα υλοποιηθούν "στη δευτέρα παρουσία" και άλλα τέτοια γλυκανάλατα.
Χαιρετώ, Inspector.
@Inspector δεν ανηκω σε καμια Συνελευση,απλα ημουν παρων στην πορεια και αναφερθηκα ως προς το μπλοκ αυτο για να ξεκαθαριστουν καποια πραγματα…
Το "συντροφικα" προφανως δεν πηγαινε σε εσενα,αλλα γενικα στη συζητηση.
Δε μου απαντησες ομως πως μια χουφτα μαθητων βρηκαν τους οικονομικους πορους για τυπωμενα πανο,αφισες,τρικακια,αυτοκολλητα,ντουντουκες κλπ Γιατι ολα τα υπολοιπα μαθητικα μπλοκ της πορειας ειχαν πανο βαμενα με πινελακι και φωναζαν χωρις ντουντουκα,ουτε κραταγαν τυπωμενες σημαιες κλπ
Υ.Γ.1): Το αυθορμητο και το ακηδεμονευτο πολλες φορες κανει και τη ζημια στις Ηγεσιες και στα "αρχηγηλικια" αγαπητε…Και υπαρχουν πολλα παραδειγματα,και στον μαθητικο χωρο.
2) Οι αναρχες τουλαχιστον εχουν το θαρρος και βαζουν το Αλφαδι στο πανο και οι Anticapitalista λενε οτι ειναι απ'το ΣΕΚ.Δε κρυβονται,οπως "αλλοι".
ΓΚ
Από το : “Σε αυτή την κοινωνία, η εργασία και η επιστήμη θα έχουν απαλλαχτεί από τα βαριά δεσμά των καπιταλιστικών σχέσεων “
“Το ΚΚΕ καταβάλλει συστηματική προσπάθεια να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στο χώρο της έρευνας, να συμβάλει με τις επεξεργασίες και τις παρεμβάσεις του στον αγώνα των εργαζομένων στο χώρο.“Η στάση αυτή του ΚΚΕ πηγάζει από τον κομβική σημασία που έχουν τα ζητήματα της έρευνας για τις δυνατότητες και τις προοπτικές της οικοδόμησης της νέας κοινωνίας για την οποία παλεύει το ΚΚΕ, του σοσιαλισμού-κομμουνισμού.”
Από τα παραπάνω, αλλά και από το σύνολο της πρότασης, είναι καθαρό ότι η πρόταση του ΚΚΕ αφορά μια διαχειριστική λύση του εκπαιδευτικού στις σημερινές συνθήκες του καπιταλισμού, και δεν είναι συνδεδεμένη με την κατάκτηση της εξουσίας και τη σοσιαλιστική κοινωνία, αλλά με ένα σχέδιο μετάβασης, ειρηνικού περάσματος στον σοσιαλισμό, σε μια κοινωνία αξιοποίησης των δομών και των κατακτήσεων του καπιταλισμού χωρίς να προηγείται η κάθετη, βίαια και δομική καταστροφή των δομών του.
Χωρίς να αντιλαμβάνεται, η για την ακρίβεια μην θέλοντας να αντιληφθεί ότι η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων στον καπιταλισμό είναι δουλειά του καπιταλισμού και ότι η δουλειά του επαναστατικού υποκειμένου είναι η ανάπτυξη της ταξικής πάλης και η ταυτόχρονη διεκδίκηση δικαιωμάτων στην ζωή στο τώρα με την ανάδειξη μέσω αυτής της πάλης του αδιέξοδου και βάναυσου προσώπου του αντιπάλου.
Ανάλογα κινείται το κκε και στο θέμα των Σκουριών που στην ουσία θέτει ως βασικό ζήτημα τη μη καταστροφή του πλούτου για να αξιοποιηθεί από μία άλλη κυβέρνηση (πιθανά τη δική του) αποσιωπώντας το γεγονός πως αν η κυβέρνηση αυτή είναι όντως κομμουνιστική ή σοσιαλιστική θα έχουν προηγηθεί τέτοιες διεργασίες που όχι μόνο ο ορυκτός πλούτος εκεί θα έχει καταστραφεί αλλά συνολικά οι κρατικές δομές. Τέτοια ή ανάλογη τοποθέτηση και λογική για το θέμα επί τις ουσίας έχουν και άλλες δυνάμεις και που αποσιωπάται επιλεκτικά από το συγκεκριμένο (διαδικτυακό και όχι μόνο) χώρο, αλλά η μικρότερη δυναμική τους και η ανάγκη να συμπαραταχθούν έστω και μερικώς με κάτι που κινείται τις κάνει να σιωπούν περισσότερο.
Μια τέτοια λογική στην ουσία εκφράζει την μετατροπή του επαναστατικού μαρξισμού σαν ένα δόγμα προς εφαρμογή του οποίου η πραγματοποίηση θα έρθει αντικειμενικά σαν ώριμο φρούτο από την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων ή και σχέσεων, και όχι σαν αποτέλεσμα της όξυνσης της ταξικής πάλης που αυτές κυοφορούν και η γέννα τους χρειάζεται και τον υποκειμενικό παράγοντα.
“Εν κατακλείδι... η ίδια λογική ισχύει σε όλες τις προτάσεις του ΚΚΕ για τους διάφορους κλάδους της οικονομίας (τηλεπικοινωνίες, κατασκευές, κλπ). Με άλλα λόγια, οι προτάσεις αυτές συνδέονται ΠΑΝΤΟΤΕ με το στόχο της κατάκτησης της εξουσίας. Αποτελούν, ουσιαστικά, μια ευκαιρία να αποκαλυφθούν στην εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα οι παραγωγικές δυνατότητες της σοσιαλιστικής οικονομίας, οι οποίες σήμερα όχι μόνο εμποδίζονται από τον καπιταλισμό, αλλά ως γνωστών βασίζονται στην στιγμή εκμετάλλευση των εργαζομένων. Γι αυτό, άλλωστε, το ΚΚΕ έχει κατηγορηθεί πάμπολλες φορές ότι οι προτάσεις του θα υλοποιηθούν "στη δευτέρα παρουσία" και άλλα τέτοια γλυκανάλατα.”
Αυτό ακριβώς που έγραψες είναι μια πλήρης περιγραφή αυτού που ονόμασα σύγχυση μούρων - ούρων.
Όλα αυτά είναι αιτήματα πάλης, ένας θεός να τα κάνει, τώρα εσύ και το κκε λέτε (επειδή εδώ αυτό χρειάζεται / βολεύει) ότι είναι οραματικοί στόχοι για μετά την επανάσταση (αν χρησιμοποιείτε και αυτή τη λέξη βέβαια ενίοτε).
Το πως αιτήματα που δεν ανταποκρίνονται στην σημερινή πραγματικότητα θα συσπειρώσουν στην πάλη τον κόσμο για να καταλάβει την μοναδική αναγκαιότητα “ας μην μας απασχολεί”, η συγκέντρωση δυνάμεων που θα γίνεται κύρια στο ιδεολογικό μέτωπο, θα δώσει κάποια στιγμή τη λύση.
Πέρα του ιδεαλιστικού του όλου πράγματος μιας και η κυρίαρχη ιδεολογία θα είναι πάντα η ιδεολογία του κυρίαρχου συστήματος, η ουσία βρίσκεται στο ότι η σύγχυση αυτή απορρέει από την αγωνία ταιριάσματος “επαναστατικού λόγου” με ρεφορμιστική πρακτική.
Η αδυναμία που φέρει αυτή η συνεχιζόμενη κατασπατάληση αγωνιστικού δυναμικού, αλλά και η κυριαρχία της άλλης πτέρυγας του ρεφορμισμού επιτρέπει την μετάθεση των μαχών στο μέλλον και την απαγκίστρωση από την προβολή τέτοιων συγχύσεων με την μορφή επιθετικών αιτημάτων, όπως τα 1500 ευρώ που προσαρμοζόμενα στην καπιταλιστική κρίση μειώθηκαν λες και οι λαϊκές ανάγκες μειώθηκαν....
το πρόβλημα βέβαια δεν είναι η μείωση στο νούμερο – στόχο αλλά ότι αυτός και κάθε άλλος αντίστοιχος στόχος αντιπροσωπεύει ακριβώς την λογική που περιέγραψα.
Και επειδή πολύς λόγος γίνεται για αυτή τη “δευτέρα παρουσία” και επειδή η χρήσης της έκφρασης γίνεται από αντιδραστικούς κύκλους για να χτυπήσουν την προοπτική των λαών, αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να μας κάνει να μην βλέπουμε ότι το ερώτημα είναι αν πράγματι “το πραγματικό άλμα στον ουρανό” θα πλησιαστεί με προτάσεις ή με αρνήσεις και όξυνση των καπιταλιστικών και ιμπεριαλιστικών αδιεξόδων.
Η πρώτη λογική όντως μεταθέτει την σοσιαλιστική κοινωνία στη “δευτέρα ή και στην νιοστή παρουσία (όπου ν = άπειρο)”, η δεύτερη την φέρνει πιο κοντά.
Και εγώ χαιρετώ π.α.ν.λ.
Δημοσίευση σχολίου