26 Ιουνίου 2020

Η εξεταστική βρώμισε σφαγείο - Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα!

Μανιωδώς η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και οι πρυτάνεις προσπαθούν να πείσουν ότι όλα κυλάνε ομαλά στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Απ’ τη μία εξελίσσεται η λεγόμενη «επιστροφή στην κανονικότητα» και απ’ την άλλη στον εν λόγω χώρο δεν «φύγαμε» ποτέ απ’ αυτή. Για το σύστημα, η εκπαιδευτική διαδικασία στα πανεπιστήμια δεν σταμάτησε ποτέ να προχωρά. Η Κεραμέως εδώ και μήνες καυχιόταν για τα οφέλη της τηλεκπαίδευσης και το πόσο καλά κύλησε στη χώρα μας. «Το 96% των μαθημάτων έγιναν μέσω τηλεκπαίδευσης», τόνιζε, ώστε να καταλήξει πως αφού όλα κύλησαν κανονικά, πρόκειται να πάμε και σε μια εξεταστική εξίσου κανονικά!

Σε αρκετές σχολές, ακόμα και σήμερα, τα πράγματα γύρω απ’ την εξεταστική είναι θολά. Κάποια τηλεμαθήματα συνεχίζονται, προγράμματα δεν έχουν βγει, τα συγγράμματα δεν έχουν δοθεί ακόμα σε πολλούς φοιτητές και επικρατεί αγωνία για το πώς πρόκειται να γίνει η εξέταση, δια ζώσης, εξ αποστάσεως ή με απαλλακτικές εργασίες. Βέβαια, σε άλλες σχολές τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, καθώς έχουν ήδη μπει σε ρυθμούς εξεταστικής. Τα μέχρι τώρα δείγματα για το πώς έχει κυλήσει η τηλεξέταση, αλλά και η δια ζώσης είναι ενδεικτικά. Πρόκειται για μια εξεταστική σφαγείο, στην οποία συμμετέχουν λίγοι και περνάνε ελάχιστοι. Για αυτή την εξέλιξη υπεύθυνοι, εκτός απ’ το υπουργείο και την κυβέρνηση, είναι και οι πανεπιστημιακές αρχές και όλο το καθηγητικό κατεστημένο.

Συντριπτικά σε όλες τις εξετάσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, η καθηγητική αυθαιρεσία κάνει πάρτυ. Αυθαιρεσία για την οποία είχαν «προειδοποιηθεί» οι φοιτητές. Οι δηλώσεις συναίνεσης στον τρόπο εξέτασης που προέκριναν οι καθηγητές για κάθε μάθημα είχαν δώσει μια πρόγευση γι’ αυτό που θα ακολουθούσε: εξέταση με ανοιχτή κάμερα καθ' όλη τη διάρκεια της εξέτασης, ολόσωμος έλεγχος του εξεταζόμενου, σεξιστικές δηλώσεις όπως «ταυτοποίηση με πρόσφατες φωτογραφίες, τα κορίτσια όχι με μπικίνι», ακόμα και τελεσίγραφα του στυλ ότι αν οι φοιτητές δεν πειθαρχούσαν σε ό,τι έλεγε ο καθηγητής, το μάθημα δεν θα εξεταζόταν καθόλου, αλλά και απειλές πως όποιοι δεν προετοιμαστούν με τον «κατάλληλο» τρόπο θα έχουν και τις ανάλογες συνέπειες, όπως στιγματισμό ή ακόμα και αποτυχία στα μαθήματα. Μάλιστα, και στις περιπτώσεις των δια ζώσης εξετάσεων τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα. Οι υγειονομικοί όροι για την πραγματοποίηση των εξετάσεων είναι πλήρως ακατάλληλοι. Οι φοιτητές θα πρέπει να δώσουν σε αμφιθέατρα ακατάλληλα, ακόμα και σε υπόγειες αίθουσες χωρίς φυσικό αερισμό. Επιπλέον, αν οι φοιτητές δεν μπορούν να παραστούν με φυσική παρουσία στην εξεταστική, θα πρέπει να υποβάλλουν πιστοποίηση/βεβαίωση ιατρικής γνωμάτευσης για να εξεταστούν εξ αποστάσεως. Ορισμένοι καθηγητές είπαν, μάλιστα, ότι θα «κόψουν φοιτητές από την εξ αποστάσεως εξέταση, αν ο αριθμός των φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα είναι μεγάλος».

Όλα τα παραπάνω ήταν μια ενδεικτική πρόγευση για αυτά που ακολούθησαν. Σε όσες σχολές έχει ξεκινήσει η εξεταστική, αυτό που συμβαίνει είναι ένα σφαγείο για την συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών που μπήκαν να δώσουν. Οι πλατφόρμες έπεφταν και οι φοιτητές δεν προλάβαιναν να στείλουν τις απαντήσεις τους. Τόσο στις τηλεξετάσεις όσο και στις δια ζώσης οι καθηγητές προχώρησαν σε δραστική μείωση της διάρκειας της εξέτασης, διατηρώντας όμως τα θέματα στο ίδιο επίπεδο με πριν. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα πολλοί από τους εξεταζόμενους να μην προλάβουν να ολοκληρώσουν την εξέταση, ενώ πολλοί από αυτούς αποκλείστηκαν αυτομάτως, καθώς δεν πρόλαβαν να αποθηκεύσουν το γραπτό τους. Σε άλλες περιπτώσεις, οι πλατφόρμες δεν χώρεσαν όλους τους φοιτητές, κάποιοι έμειναν εκτός, ενώ άλλους τους πέταξαν οι ίδιοι οι καθηγητές, ώστε να μπορέσει να γίνει η εξέταση. Στα μαθήματα που «πέφτουν» οι πλατφόρμες, οι φοιτητές καλούνται να ξαναδώσουν το μάθημα σε μέρα που δίνουν άλλο ή ακόμα και το βράδυ (για να αντέξει ο server) ή απλά περιμένουν τον κάθε καθηγητή για να βγάλει ημερομηνία για επανεξέταση όποτε. Όσον αφορά το κομμάτι της «ατομικής ευθύνης», που είχαν προειδοποιήσει μέσω της δήλωσης, σε όποιον έπεσε το ίντερνετ κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δεν μπόρεσε να επανασυνδεθεί στην πλατφόρμα. Μάλιστα, ακόμα και στις περιπτώσεις που θεωρούνταν «αθώες», είδαμε να προχωρούν σε πετσόκομμα τους φοιτητές. Στις εξετάσεις με πολλαπλής επιλογής, η δυσκολία τους ήταν αυξημένη και ο χρόνος κατά πολύ περιορισμένος, ενώ και στις απαλλακτικές εργασίες για την αποφυγή της εξέτασης, η εντατικοποίηση και τα dead-lines έχουν βαρέσει κόκκινο.

Τα παραπάνω αποτελούν κάποια παραδείγματα απ’ τα πολλά που υπάρχουν μέχρι τώρα για το πώς εξελίσσεται η εξεταστική. Δεν πρόκειται για τίποτε άλλο πέρα από ένα εξεταστικό σφαγείο, που εντείνει τους υγειονομικούς και τους ταξικούς αποκλεισμούς. Είναι μια απαράδεκτη, ταξική και άδικη φάρσα. Μαζί με ό,τι άλλο έχουν ήδη φορτώσει στις πλάτες των φοιτητών, επιδιώκουν και την αποτυχία τους στις σπουδές, ρίχνοντας στους ίδιους την ευθύνη. Για όλα αυτά είναι αναγκαίο οι φοιτητές να μην μείνουν μπροστά σε μια οθόνη (αυτοί που έχουν υπολογιστή!) και να περιμένουν πότε θα κοπούν, αλλά να οργανωθούν με τους υπόλοιπους συμφοιτητές τους στα συλλογικά τους όργανα, με γενικές συνελεύσεις να παλέψουν για κατοχύρωση των μαθημάτων χωρίς εξετάσεις και το εξάμηνο να θεωρηθεί λήξαν. Κανένας άλλος τρόπος δεν υπάρχει για να μπει φραγμός σ’ όλη αυτήν την αντιδραστική επίθεση.

Αντιγράφουμε τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα "ομαλότητας" από τη σελίδα Φοιτητές ενάντια στην Εξεταστική:

ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΤΡΑΣ:

Μαζικό κόψιμο στην Ιατρική Πάτρας και ειρωνείες από τον καθηγητή❗️
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΩΣ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΚΟΠΗΚΑΝ

Σε συνέχεια περιστατικού που είχαμε αναδείξει πριν 10 μέρες (τον προγραμματισμό ηλ. εξέτασης με ελάχιστο χρόνο για απαντήσεις), τώρα παρουσιάουμε την εξέλιξη της υπόθεσης:
Οι φοιτητές κινητοποιήθηκαν διεκδικώντας βελτίωση των όρων εξέτασης και η μόνη "παραχώρηση" που έκανε η έδρα ήταν η αύξηση του χρόνου εξέτασης κατά 15 λεπτά. Αυτό το φτιασίδωμα, μάλιστα, πολιτικές δυνάμεις με αναφορά στην αριστερά το παρουσίασαν ως νίκη, δηλώνοντας ότι "Η ποιότητα της εκπαίδευσής μας πρέπει να είναι το κύριο ζητούμενο υπό κάθε συνθήκη".

Η πραγματικότητα ήρθε να τσακίσει όλες τις αυταπάτες: από τους 380 φοιτητές που συμμετείχαν στην εξέταση, κόπηκαν οι 200 ❗️Και οι μισοί από όσους πέρασαν πήραν βαθμό 5❗️

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, ήρθε με ανάρτησή του ο υπεύθυνος καθηγητής να χλευάσει τους φοιτητές συγχαίροντας τους... πολυάριθμους που πέρασαν το μάθημα.

Η θέση μας για κατοχύρωση των μαθημάτων χωρίς εξετάσεις μπορεί να φάνηκε "περίεργη" σε κάποιους φοιτητές. Τώρα, όμως, οι εντατικότατοι όροι διαβάσματος και τα μαζικά κοψίματα έρχονται να διαλύσουν τις "τύψεις" που πολλοί φοιτητές νιώθουν απέναντι στο σύστημα και τους καθηγητές.
Μόνο δίκαιο αίτημα είναι η κατοχύρωση των μαθημάτων χωρίς εξετάσεις❗️
Αυτή η εξεταστική δε φτιασιδώνεται❗️

ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΠΘ:
Η άθλια τηλεξεταστική συνεχίζεται!

Όπως καταγγέλλουν φοιτητές της Ιατρικής του ΑΠΘ, τους δίνονται μονάχα 22 λεπτά για μια εξέταση με 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

Έχουμε, δηλαδή, λιγότερο από μισό λεπτό για να διαβάσουμε, να σκεφτούμε και να απαντήσουμε κάθε ερώτηση!


Δυστυχώς, μέρα με τη μέρα, επιβεβαιώνεται ο απαράδεκτος χαρακτήρας της τηλεξέτασης που είχαμε προβλέψει.

Πολλοί φοιτητές αποκλείονται λόγω έλλειψης μέσων και τεχνικών βλαβών. Αρκετά είναι και τα περιστατικά με πλατφόρμες τηλεξέτασης που "κολλάνε", με αποτέλεσμα να αναβάλλεται η εξέταση ή να κόβονται μαζικά οι φοιτητές.

Τα περιστατικά δεν είναι μεμονωμένα!

Η μόνη λύση είναι η κατοχύρωση των μαθημάτων μας για να μη μας πετσοκόψει αυτή η εξεταστική!

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΤΡΑΣ:


Τις προηγούμενες μέρες έγινε μια προσομοίωση της εξέτασης στο μάθημα Φαρμακολογία 2, ένα από τα πιο δύσκολα μαθήματα της σχολής. Η προσομοίωση αυτή έγινε αφού το ζήτησε ομάδα φοιτητών, για να έχουν μια ιδέα για το πώς θα γίνει η εξέταση.

Η διαδικασία έγινε ηλεκτρονικά, δόθηκαν 7 λεπτά για 5 ερωτήσεις ( τύπου Σ-Λ, αντιστοίχιση, πολλαπλής επιλογής ), συμμετείχαν 90 φοιτητές και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι πάνω από τους μισούς κόπηκαν. Μετά την πρώτη μας αυτή επαφή με την τηλεεξέταση, καταλαβαίνουμε όλοι πολύ καλά ότι οι πιθανότητες να περάσουμε το μάθημα είναι πολύ χαμηλές και ο κόπος μας θα πάει στράφι σε ένα μάθημα με τεράστια ύλη.


Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο στο συγκεκριμένο μάθημα αλλά γενικότερα οι τηλεεξετάσεις, που δίνουν την δυνατότητα για οποιαδήποτε αυθαιρεσία με το πρόσχημα της διασφάλισης του αδιάβλητου των εξετάσεων. Μετά από τόσους μήνες φόβου και εγκλεισμού, την παρωδία της τηλεεκπαίδευσης και τον διωγμό από τις εστίες καλούμαστε να συμμετέχουμε σε μια εξεταστική σφαγείο. Ακόμα και αυτοί που καταφέρνουν και ξεπερνάνε τους ταξικούς φραγμούς, διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό και την σταθερή σύνδεση στο ίντερνετ οδηγούνται σε εξετάσεις με δύσκολα θέματα, υπέρογκη ύλη και ελάχιστο χρόνο.

Η λύση δεν βρίσκεται στο να πιεστούμε για να ανταπεξέλθουμε σε αυτές τις συνθήκες, για να περάσουμε ένα μάθημα, αλλά στο να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας στις σπουδές. Να κατοχυρωθεί το εξάμηνο χωρίς εξετάσεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια: