Αφού παγίωσαν την τηλ-«εκπαίδευση» σε όλες τις περιπτώσεις μη λειτουργίας του σχολείου (χιόνια, καύσωνας, σεισμοί, πλημμύρες κτλ), αλλά και σαν όπλο για το χτύπημα των μαθητικών καταλήψεων. Αφού ψήφισαν και θα εφαρμόσουν από φέτος την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που θα αποκλείσει δεκάδες χιλιάδες μαθητές από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αφού επανέφεραν την κακόφημη Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου για να αποθαρρύνουν από νωρίς τους μαθητές.
Τώρα έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ με ένα νομοσχέδιο που
βασικοί της άξονες αποτελούν η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και η
«μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας».
Ξέρουμε πολύ καλά ότι
η «αυτονομία της σχολικής μονάδας», πίσω από τα λόγια, περί μεγαλύτερης
ελευθερίας των εκπαιδευτικών, με τα οποία την ντύνουν, σημαίνει ένα πράγμα: την
πλήρη απόσυρση του κράτους από το κόστος εκπαίδευσης των μαθητών, και την
μεταβίβαση αυτής της αρμοδιότητας στους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες
με τελικούς παραλήπτες τους γονείς. Άλλωστε και το πολλαπλό σύγγραμμα που
ευαγγελίζονται θα σημαίνει την κατάργηση του σχολικού βιβλίου.
Για
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τα πράγματα είναι καθαρά: προωθείται
ένα σκληρό εντατικό και καθημερινό σύστημα αξιολόγησης και πειθάρχησης των
εκπαιδευτικών. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας παίρνει τον ρόλο του
καθημερινού «από τα μέσα» αξιολογητή των εκπαιδευτικών για να επιβληθεί η
συνεχής τρομοκράτηση του. Μπαίνουν σε εφαρμογή
οι Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας Σχολείων κι εγκαινιάζονται μια σειρά
θεσμοί (μέντορες, συντονιστές τάξης κτλ) που επί της ουσίας ο ρόλος τους είναι
να συμβάλουν στην ενίσχυση του αξιολογικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Ο «κακώς
αξιολογούμενος» θα οδηγείται σε υποχρεωτική επιμόρφωση, ενώ και για τους
«δόκιμους εκπαιδευτικούς», ξανατίθεται ζήτημα μη μονιμοποίησης σε περίπτωση που
κριθούν «ανεπαρκείς». Η όλη φιλοσοφία είναι η πλήρης ευθυγράμμιση των
εκπαιδευτικών στις υποδείξεις του υπουργείου, αλλά και η συνεχής αμφισβήτηση
του δικαιώματος στην μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Χτίζουν ένα σχολείο σκληρά ταξικό. Όπου δεν θα έχουν καμία θέση τα παιδιά από τις φτωχές λαϊκές οικογένειες. Με την νεοδιαφημιζόμενη «ανεστραμμένη τάξη» λένε ότι ο μαθητής θα μαθαίνει στο σπίτι με βιντεο-«μαθήματα», ενώ στην τάξη θα εξειδικεύει στο μάθημα. Στην ουσία αυτό θα πετάξει στην απέξω τους μαθητές που δεν έχουν καμία βοήθεια στο σπίτι, ενώ παράλληλα καθιερώνουν ακόμα περισσότερο την τηλεκπαίδευση.
Το θράσος της κυβέρνησης και του υπουργείου να προχωράει σε ολομέτωπη επίθεση στην εκπαίδευση, της το έδωσαν απλόχερα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες με την στάση τους. Με την παύση των αγώνων που κήρυξαν λόγω...πανδημίας. Με την αποδοχή και νομιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης όλο αυτό το διάστημα. Με την ακύρωση της απεργίας της 3ης Ιούνη. Αλλά και με το πρωτοφανές στην ιστορία του κινήματος της εξαίρεσης (!) από Γενική Απεργία κομματιού των συναδέλφων λόγω... πανελλαδικών, εφαρμόζοντας πρώτοι το νόμο για το «προσωπικό ασφαλείας» πριν καν ψηφιστεί!
Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα άλλο από αυτούς Δεν μπορούμε όμως και να σηκώσουμε τα χέρια απέναντι στον ομοβροντία επίθεσης που δεχόμαστε. Το υπουργείο ανακοινώνει νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση στο τέλος της σχολικής χρονιάς για να περιορίσει και άλλο τις αντιδράσεις. Μαζί με αυτό απολύει φέτος δια παντός συναδέλφους αναπληρωτές από ειδικότητες των μαθημάτων που κατήργησε (κοινωνιολόγοι, καλών τεχνών κτλ). Μονόδρομος για μας, για να προσπεράσουμε τις ηγεσίες που τρεις μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία θυμήθηκαν τους αναπληρωτές, που δεν θέλουν να δώσουν καμία μάχη, είναι να βρεθούμε άμεσα στα σωματεία μας. Να μην περάσουν
τα σχέδια και το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Στο εχθρικό έδαφος που
δημιουργεί ο νέος αντεργατικός νόμος και ο συμβιβασμός των συνδικαλιστικών
ηγεσιών πρέπει να κινηθούμε με επιμονή, αποφασιστικότητα και να υλοποιούμε τις
αποφάσεις που παίρνουμε.
Να
γίνουν ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
·
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
·
ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ. ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
·
ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ- ΚΑΤΩ ΟΙ ΝΟΜΟΙ
4692/4763/4777
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου