29 Ιανουαρίου 2022

Ο κόσμος μας, όπου μας μαθαίνουν πώς να πεθάνουμε, όχι ως εργάτες αλλά ως σκλάβοι

Τραγικό θάνατο βρήκε ο μαθητής Lorenzo Parelli όταν καταπλακώθηκε από μεταλλικό δοκάρι ενώ βρισκόταν στην τελευταία ημέρα της πρακτικής του άσκησης σε Εργοστάσιο Μεταλλουργίας στην πόλη Udine της Ιταλίας. Μετά από έρευνα, προκύπτει πως δεν είχαν τηρηθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Πρόκειται, λοιπόν, για ακόμη έναν νεκρό (μαθητή αυτή τη φορά) που προστέθηκε στην ατελείωτη λίστα με τους νεκρούς εργαζόμενους των εργοδοτικών εγκλημάτων.

Το κεφάλαιο, μπροστά στα κέρδη δεν υπολογίζει την ασφάλεια των εργαζομένων ούτε στο ελάχιστο, είτε πρόκειται για μαθητή σε πρακτική στην Ιταλία, είτε για εργάτη στην COSCO στην Ελλάδα, είτε για τους χιλιάδες που πεθαίνουν για την προετοιμασία του μουντιάλ στο Κατάρ.

Μετά την είδηση του θανάτου του Lorenzo, πλήθος μαθητών διαδήλωσε στο κέντρο της Ρώμης ενώ φώναζαν «Ξέρουμε ποιος φταίει!», καταδεικνύοντας κράτος και κεφάλαιο που στηρίζουν το θεσμό της απλήρωτης πρακτικής/μαθητείας . Ακόμη οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με έντονη καταστολή από την πλευρά της αστυνομίας που είχε ως αποτέλεσμα δύο μαθητές να βρεθούν με ανοιγμένα κεφάλια από γκλοπ.

Στην Ελλάδα, στο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση πλέον ο μαθητής μπορεί να εργάζεται απ’ τα 15 του χρόνια, για ελάχιστα χρήματα. Η μαθητεία σε καμία περίπτωση δεν έχει στόχο να εκπαιδεύσει και να καταρτήσει τους μαθητές, έχει στόχο να προετοιμάσει τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων για φθηνό εργατικό δυναμικό, και παράλληλα να παρέχει νόμιμη και σχεδόν απλήρωτη εργασία. Η μαθητεία δεν είναι και δεν θα έπρεπε να είναι κομμάτι του σχολείου, αποτελεί κομμάτι της εκμετάλλευσης τους συστήματος και της περαιτέρω όξυνσης των ταξικών αντιθέσεων στην εκπαίδευση. Οι μαθητές θα έπρεπε να βρίσκονται στα σχολεία, ελεύθεροι να εξερευνούν τους ορίζοντές τους, να κοινωνικοποιούνται και όχι να δουλεύουν για τα κέρδη των εργοδοτών. Ο Lorenzo έπρεπε να είναι στο σχολείο του και όχι να πεθαίνει από εργατικό ατύχημα σε εργοστάσιο.

#LorenzoParelli

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: