Καμιά από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές δεν κινείται στην τροχιά της βελτίωσης της ποιότητας των μετακινήσεων, της αύξησης της συχνότητας δρομολογίων και την μείωση του εισιτηρίου.
Συνεχίζει η κυβέρνηση να κινείται στη μνημονιακή υποχρέωση της περιστολής των κοινωνικών αγαθών και δεν πρόκειται να δαπανήσει κονδύλια για το εκσυγχρονισμό των λεωφορείων. Ταυτόχρονα με βάση την κοινοτική οδηγία θα πρέπει να παραχωρήσει συγκοινωνιακό έργο στους ιδιώτες που το επιθυμούν. Και για να γίνει αυτό προσαρμόζει και το νομοθετικό πλαίσιο. Είναι χαρακτηριστικό τι αναφέρεται στην τροπολογία:
«Σε περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ Α.Ε και ΟΣΕΘ Α.Ε, επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ Α.Ε ή από τους ΟΤΑ Α’ ή Β΄ Βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ αφενός του ΟΑΣΑ ή του ΟΣΕΘ και αφετέρου του φορέα εκτέλεσης. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».
Έτσι κουνώντας το τυράκι της τηλεματικής, η κυβέρνηση προχωρά στη υποχρεωτική γενίκευση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στα ΚΤΕΛ που θα βοηθήσει στο πλήρη έλεγχο των στοιχείων κίνησης. Αυτά μαζί με την θέσπιση ζωνών στις τιμές των εισιτηρίων, θα επιφέρει τελικά την αύξηση της τιμής του που θα φορτωθεί στον εργαζόμενο.
Για τον ΟΑΣΘ μάλιστα ήδη ανακοινώθηκε η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την παραχώρηση 8 γραμμών (περιοχές Λαγκαδά, Χαλάστρα, Χαλκηδόνα,…) ενώ σχεδιάζεται και δεύτερη συμφωνία με το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής για τις περιοχές στα ανατολικά του νομού.
Η πολύ άσχημη κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα γίνει ακόμα χειρότερη.
Για μια ακόμη φορά, τις συνέπειες θα πληρώσουν οι πολίτες που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες για την μετακίνηση τους, καθώς θα μειωθεί ο αριθμός των δρομολογίων που θα γίνονται καθημερινά!!! Άρα ταλαιπωρία, ουρές, στοίβαγμα, και λεωφορείο με το «κιάλι»!
Προς το παρόν (!) δεν θα αυξηθεί το εισιτήριο, αλλά τα ΚΤΕΛ θα εισπράττουν γενναία κρατική επιδότηση! (για επιδοτήσεις σε ιδιώτες λεφτά υπάρχουν)!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πάτησε στην ταλαιπωρία του λαού της Θεσσαλονίκης από τον ιδιώτη ΟΑΣΘ, για να μπορέσει να ελέγξει ένα χώρο στον οποίο δεν είχε πρόσβαση. Έτσι προχώρησε στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και με την επικοινωνιακή προβολή παρουσιάστηκε σαν ο «από μηχανής θεός». Πολύ γρήγορα όμως οι πραγματικές προθέσεις αποκαλύφθηκαν.
- Η κυβέρνηση παραδέχεται ανοικτά πως δεν πρόκειται να «επενδύσει» στην βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών! Δεν πρόκειται να αγοραστούν νέα λεωφορεία παρά τα πυροτεχνήματα Σπίρτζη - Παπά !
- Η σχεδιαζόμενη παραχώρηση των γραμμών θα γίνει χωρίς διαγωνισμό, με απευθείας ανάθεση (γιατί η κατάσταση έχει χειροτερέψει πολύ!).
- Όχι μόνο παραχωρείται συγκοινωνιακό έργο σε …ιδιώτες, αλλά επιστρέφει και σε ορισμένους από τους προηγούμενους μετόχους! Τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ήταν από τους μεγαλομετόχους του προηγούμενου ΟΑΣΘ!!
Οι συγκοινωνίες όπως και το ρεύμα, το νερό, η περίθαλψη, η παιδεία είναι κοινωνικά αγαθά και πρέπει να παρέχονται δωρεάν στο σύνολο του λαού. Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι, οι φοιτητές κι όλος ο λαός έχουν δικαίωμα και πρέπει να απολαμβάνουν δωρεάν μετακινήσεις εκεί που ζουν και δουλεύουν.
Το ΚΚΕ(μ-λ) καλεί τους εργαζόμενους, τους άνεργους τους φοιτητές-σπουδαστές-μαθητές, να απαιτήσουν:
- ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ
- ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
17/10/2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου